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運動摩擦係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 34



例文

路面摩擦係数推定装置、及び該装置を備えた車両の運動制御装置例文帳に追加

DEVICE FOR ESTIMATING ROAD SURFACE FRICTION COEFFICIENT ESTIMATING DEVICE, AND OPERATION CONTROLLING DEVICE OF VEHICLE WITH THE DEVICE - 特許庁

摩擦部分の圧力などから、運動体の運動方向や摩擦部品間の接触状況を知り、それによって、より正確な摩擦係数を推定すること。例文帳に追加

To estimate a more accurate friction coefficient by grasping a movement direction of a moving body and a contact status between friction components from a pressure of a friction portion. - 特許庁

すると、トナーTの内部摩擦抵抗μtが、トナーTと帯電均一化部材15との間の運動摩擦係数μbよりも大きくなり、かつ、トナーTと現像ローラ7との周面間の運動摩擦係数μdが摩擦係数μbよりも大きくなるため、トナーTを摩擦帯電させる際に、トナーTは帯電均一化部材15にて全く掻き取られることがない。例文帳に追加

The toner T is not completely scraped off by the electrification uniformalizing member 15 when the toner T is triboelectrified since an inner frictional resistance μt becomes greater than a coefficient for kinetic friction μb between the toner T and the electrification uniformalizing member 15 and at the same time a coefficient for kinetic friction μd between the toner T and the periphery surface of the developing roll 7 becomes greater than the coefficient for kinetic friction μb. - 特許庁

車両挙動推定手段9は車速、ハンドル舵角、ヨーレート、路面摩擦係数より自車両の運動方向を予測する。例文帳に追加

A vehicle behavior estimating means 9 predicts an operating direction of its own vehicle from a vehicle speed, a handle steering angle, a yaw rate, and a road surface frictional coefficient. - 特許庁

例文

摩擦力限界に達する前の早い段階で路面摩擦係数を精度よく推定し、これに応じて制御パラメータを調整し、適切に車両の運動制御を行なう。例文帳に追加

To properly control an operation of a vehicle by precisely estimating a road surface friction coefficient at an early stage prior to a friction force limit, and accordingly adjusting a control parameter. - 特許庁


例文

点、線または面で接触した缶表面同士の一方に対して直線往復運動を与え、他方に発生する応力を検出して缶表面における接触面での摩擦力および摩擦係数を計測することによりキズの付きやすさ等を推測する往復摺動型摩擦試験機。例文帳に追加

In the reciprocating slide type friction-testing machine, a linear reciprocating movement is given to one of can surfaces that are in contact in points, lines, or surfaces, stress that is generated in the other can surface is detected, and friction force and coefficients on the contact surface are measured, thus estimating the ease of scratch. - 特許庁

CPU11は、関連粘性係数として0でない定数を設定し、粒子径と、粒子間の摩擦特性を表す係数とを設定し、密度と、並行運動速度と、回転運動速度の初期値を設定して、それぞれRAM13に記憶する。例文帳に追加

A CPU 11 sets a non-"0" constant as a relative viscosity coefficient, particle size, a coefficient which represents friction characteristics among particles, density, translation motion speed, and initial value of a rotary motion speed for storing them in a RAM 13. - 特許庁

摩擦係数や車両の運動状態が変化する過渡期を含めて車両の横滑り運動の状態量の推定精度を高めることができる車両横滑り運動状態量推定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle side skid motion state quantity estimating device capable of enhancing accuracy in estimating the state quantity of side skid motion of a vehicle including a transition period in which a friction coefficient and the motion state of the vehicle change. - 特許庁

駆動軸と、駆動軸に沿ってスライドする変角機構部を有し駆動軸の回転に連動する斜板と、斜板に係合してシリンダボア内で往復運動するピストンと、変角機構部と駆動軸との間の摩擦係数を調節する摩擦係数調節部材とを備える。例文帳に追加

The compressor comprises: the drive shaft; the swash plate including the angle-changing mechanism part sliding along the drive shaft and interlocking with rotation of the drive shaft; the piston engaged with the swash plate and reciprocating in the cylinder bore; and a friction coefficient adjusting member for adjusting friction coefficient between the angle-changing mechanism part and the drive shaft. - 特許庁

例文

本発明の目的は、ゴムあるいはエラストマーと同等の液体または気体を封止する機能をそのままに、相対運動するシール用部品の摩擦係数を、流体潤滑剤を用いることなく低下させ、なおかつ相対運動ににともなう摩擦係数の増加を抑制された液体または気体を封止しつつ相対運動するシール用部品を提供することにある。例文帳に追加

To obtain a sealing for a moving part by constituting the sealing part body with a material having a specific strength and elasticity, and a sliding part of this moving part that seals liquid or gas while sliding, is installed with a layer having specific thickness and surface energy. - 特許庁

例文

摩擦係数や車両の運動状態、あるいは路面のバンク角が変化する過渡期を含めて車両の横滑り運動の状態量の推定精度を高めることができる車両横滑り運動状態量推定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for estimating a state quantity of a skid motion of a vehicle, capable of enhancing the estimating accuracy of the state quantity of the skid motion of the vehicle including a transition period when a friction coefficient, the motion state of the vehicle, and a bank angle of a road surface are varied. - 特許庁

ポリウレタン樹脂製クリーニングブレードにおいて、自由長部分の運動性を維持したまま、トナー担持体当接部を低摩擦係数で高硬度とし、ブレード捲れ、トナーのスリ抜け及びトナーの融着を抑制する。例文帳に追加

To suppress the burr of a blade, the slip-off of toners and the fusion of the toners by forming an abutting part of a toner carrying member to high hardness at a low coefficient of friction while maintaining the motility of a free length portion of a cleaning blade made of a polyurethane resin. - 特許庁

これによって剛性の高い軽量でしかも摩擦係数の極小さい運動によって溶接時の即応性向上が図れ,良好な溶接品質を得るほか,ロボットガンの部品削減等が可能となる。例文帳に追加

Thus, by high rigidity and light weight movement with a minimized friction factor, improvement of quick response is realized during welding, and reduction of parts of the robot gun can be attained, while good quality of welding can be obtained. - 特許庁

運動計算モジュール104は、柔軟媒体モデルと、搬送条件及び摩擦係数とに基づいて、前記搬送経路内における前記柔軟媒体の挙動状態を、数値シミュレーションによって時系列に算出する。例文帳に追加

A movement calculating module 104 calculates, in chronological order, a behavior state of the flexible medium in the feeding route by numerical simulation based on the flexible medium model and feeding conditions and friction coefficient. - 特許庁

ポリウレタン樹脂製クリーニングブレードにおいて、自由長部分の運動性を維持したまま、像坦持体当接部を低摩擦係数で高硬度とし、ブレード捲れ、トナーのスリ抜けを抑制する。例文帳に追加

To suppress rolling up of a blade and slipping through of toner and also to secure higher durability in a cleaning blade by making an image carrier abutting part have low friction coefficient and high stiffness while maintaining motility in a free length part in a cleaning blade made of polyurethane resin. - 特許庁

また、この車両運動制御システムは、車輪の現在位置における路面の摩擦係数に関する情報(路面μ情報)を取得する路面μ情報取得手段を備える。例文帳に追加

The vehicle movement control system has a road surface μ information acquisition means acquiring information (road surface μ information) related to a friction coefficient of a road surface in a present position of the wheel. - 特許庁

凍結路のような車輪の対路面への摩擦係数μが極端に小さい路面でも車両走行時の横運動を安定的に制御して走行の旋回性、安定性の向上を図る。例文帳に追加

To improve turning capability and stabilization of driving by stably controlling lateral movement while a vehicle is running even if a frictional coefficient μ against a road surface of a wheel such as a frozen road is extremely small. - 特許庁

電動機のブラシとスリップリングのように、相対運動する2つの部材間での機械的な相互摺動に伴う摩擦係数を増加させることなしに、両部材間での電気的な相互接続に伴う電気抵抗を小さくする。例文帳に追加

To reduce electric resistance in mutual connection without increasing the mechanical friction in mechanical sliding between members such as a blush and a slip ring of an electric motor. - 特許庁

いかなる車両の運動状態においても、重み付け等の複雑な処理を加えることなく、路面摩擦係数を連続的に自然な値で精度良く推定する。例文帳に追加

To continuously estimate a road surface friction coefficient with high accuracy by a natural value without applying complicated processing such as weighting even in a motion state of any vehicle. - 特許庁

運転者が障害物等を回避する緊急操舵において、路面の摩擦係数を用いることなく、路面状態に応じた好適な制動力制御を実行できる車両の運動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motion control device of a vehicle, capable of performing preferred braking force control according to a road condition without using a friction coefficient of a road surface in emergency steering for a driver so as to avoid obstacles or the like. - 特許庁

少なくとも一方の面の水分付与時の摩擦係数増加率が100%以下であり、かつ、200g/m^2水分付与時の接触冷感値が240W/m^2・℃以下であることを特徴とする運動負荷軽減布帛。例文帳に追加

The fabric reducing the load of exercise has an increasing rate of friction coefficient of 100% or less when applied with moisture on at least one side surface thereof, and has a contact cool feeling value of 240 W/m^2×°C or less when applied with moisture of 200 g/m^2. - 特許庁

車両状態に応じてタイヤと路面との路面摩擦係数を適切に推定し、この推定値に基づき車両の運動状態を適切に制御する。例文帳に追加

To control properly the moving condition of a vehicle on the basis of a presumed value by presuming properly the road surface friction coefficient between a tire and the road surface in accordance with the vehicle condition. - 特許庁

独立マス部材16とハウジング14の少なくとも一方の当接面を当接ゴム弾性体34で構成すると共に、独立マス部材16とハウジング14の当接面における運動摩擦係数を0.4以下とした。例文帳に追加

At least one contact surface of an independent mass member 16 and a housing 14 is constituted by a contact rubber elastic material 34, also a coefficient of kinetic fiction in the contact surface of the independent mass member 16 and the housing 14 is set to 0.4 or less. - 特許庁

路面摩擦係数推定装置1は、適応制御路面μ推定部2と実際値比較路面μ推定部3を備えて構成され、適応制御路面μ推定部2は、車両の運動状態と運動方程式に基づき適応制御を用いて路面μを推定する。例文帳に追加

This road surface friction coefficient estimating device 1 is so constituted as providing an adaptive control road surface μ estimation part 2 and a real value comparison road surface μ estimation part 3, and the adaptive control road surface μestimation part 2 estimates the road surface μ based on the motion state and a motion equation of the vehicle using the adaptive control. - 特許庁

このとき、実車両運動量D^* としてヨーレートγに加えて横加速度YGを用いているので、タイヤがスリップし易い低摩擦係数の路面での車両の横運動を的確に制御して車両挙動の乱れを回避することができる。例文帳に追加

At this time, the lateral acceleration YG is used as the actual vehicle momentum D* in addition to the yaw rate γ, and thereby turbulence of a behavior of the vehicle can be avoided by accurately controlling the lateral motion of the vehicle on the road surface of the low friction coefficient making a tire easy to slip. - 特許庁

当接するブロック123の面または当接する副軸受132の面のどちらか一方に、波状痕を形成することでピストンの往復運動方向の摩擦係数が大きくなり、相対的にボルト131の締付トルクを低くでき、圧縮室123aの歪みを小さく抑えることができる。例文帳に追加

In a hermetic compressor, friction coefficient in a piston reciprocating direction can be kept high, fastening torque of a bolt 131 can be kept relatively low, and deformation of the compression chamber 123a can be kept small by forming a wave shape mark on one of a surface of abutting block 123 or a surface of abutting auxiliary bearing 132. - 特許庁

更に、車両の運動制御装置においては、上記のように推定した路面摩擦係数に応じて制御パラメータ(例えば制御開始感度)を調整し、車両のヨーモーメントを安定側に修正するように制動力を制御する。例文帳に追加

In the operation controlling device of the vehicle, a control parameter (for example, a control start sensitivity) is adjusted according to the estimated road surface friction coefficient, so as to control a braking force in a manner to correct the yaw moment of the vehicle to a stable side. - 特許庁

路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両と障害物の相対的な運動を考慮し自車両が制動操作のみで障害物を回避できるか判定し、自車両の障害物に対する回避操作の状態を判定する。例文帳に追加

Whether or not it is possible for its own vehicle to avoid an obstacle only by a braking operation is decided under the consideration of road surface friction coefficients, the road surface information of road surface gradient and the relative motion of its own vehicle and the obstacle, and the status of the avoiding operation of its own vehicle to the obstacle is decided. - 特許庁

自車両1に対する障害物を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害物の相対的な運動を考慮し自車両1が制動操作のみで障害物を回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

An avoidance traveling control part 80 the obstacle to the own vehicle 1 beforehand and determines if the own vehicle 1 can avoid the obstacle by only a braking operation with considering a road surface friction coefficient, the road surface information of a road surface incline, and a relative motion of the vehicle 1 and the obstacle. - 特許庁

自車両1に対する障害物を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害物の相対的な運動を考慮して自車両1が制動操作のみで障害物を回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

Existence of any obstacle for the vehicle concerned 1 is judged in advance, and an avoid run control part 80 judges accurately whether the obstacle is avoidable only with a braking motion of the vehicle 1 where the frictional coefficient of road surface, road surface information of the road surface gradient, the relative movement of the vehicle 1 with the obstacle are taken into consideration. - 特許庁

自車両1に対する障害物を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害物の相対的な運動を考慮して自車両1が制動操作のみで障害物を回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

An avoidance traveling control part 80 determines the obstacle to the own vehicle 1 beforehand and determines if the vehicle 1 can avoid the obstacle by only a braking operation with considering a road surface friction coefficient, the road surface information of a road surface incline, and a relative motion of the own vehicle 1 and the obstacle. - 特許庁

回転自在に運動し得る頭部部材1の下部の球状表面4と接する軸受部材7の摺動面3に摩擦係数の小さい摺動面3と、球状表面4を摺動面3に押し付けるスプリング6を設け、頭部部材1にはめ合う軸受部材7との隙間が無くし首振り運動を円滑にしている。例文帳に追加

A bearing member 7 contacting the spherical surface 4 at the lower part of the head member 1 capable of rotating motion is provided with a sliding surface 3 having a small friction coefficient and a spring 6 for pushing the spherical surface against the sliding surface 3, whereby a gap to the bearing member 7 fitted on the head member 1 is eliminated for smooth oscillating motion. - 特許庁

シャフトと、前記シャフトに垂直に取り付けられ前記シャフトの回転運動にしたがってその先端部が前記連続記録紙を押さえ込む弾性体のパドル板とを有するスタック用パドルを有し、さらに前記パドル板の連続記録紙と接触する部分の摩擦係数を小さくする構成として、上記課題を解決した(請求項1)。例文帳に追加

This recording paper folding means is provided with a stack paddle having a shaft and an elastic-body paddle plate vertically attached to the shaft and pressing the continuous recording paper by its part with the rotation movement of the shaft and is so constituted that the friction coefficient of a part of the paddle plate being in contact with the continuous recording paper is set to small (claim 1). - 特許庁

例文

走行路前方の障害物を認識し、回避走行制御部80は、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害物の相対的な運動を考慮し自車両1が制動操作のみで障害物を回避できるか判定し、また自車両1の障害物に対する回避操作の状態を判定する。例文帳に追加

If an obstruction is recognized in a travel road ahead, an avoidance travel control part 80 determines whether a vehicle concerned 1 can avoid the obstruction only via a braking operation in consideration of a road surface friction coefficient, road surface information on a road surface gradient and relative motion between the vehicle concerned 1 and the obstruction, and determines a state of avoidance operation of the vehicle concerned 1 to the obstruction. - 特許庁

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