1016万例文収録!

「阪通」に関連した英語例文の一覧と使い方(8ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 阪通に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

阪通の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 717



例文

り名の由来は秀吉が大(あるいは伏見)から御所に参内する時に使ったためなど諸説がある。例文帳に追加

The origin of the street name remains unclear; one theory is that the name derives from Hideyoshi having traveled the street when paying a visit to the Imperial Court from Osaka (or Fushimi).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

現在の塚は前述のり1870年に大府が改修したもので、祠も1957年に地元の人々によって改修されたもの。例文帳に追加

As described above, the present mound was repaired in 1870 by Osaka Prefecture, and the small shrine was also repaired in 1957 by local people in that area.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

本居宣長の玉勝間の記載によると、4月上旬から1日に2~3千人が松市をり、最高は1日23万人である。例文帳に追加

Norinaga MOTOORI wrote, in his collection of essays "Tamakatsuma," that 2,000 to 3,000 people, and up to as many as 230,000 people, passed through Matsuzaka City each day from late April.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし、第5-8編には、江戸の『本石町二丁目西村源六』・『油町靏(鶴)屋喜右衛門』と、大の『心斎橋唐物町河内屋太助』も加わった。例文帳に追加

However, for volumes five through eight,"Hongoku-cho Nichome Nishimura Genroku" and "Tori abura-cho Tusuruya Kiemon" of Edo and "Shinsaibashi Karamonomachi Kawachiya Tasuke" of Osaka also participated as publishers.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

きゃつは不忠極まる輩で、内しているとあらぬ噂が飛びかい、且元失脚を狙うきな臭い動きが大城内に立ち込めている。例文帳に追加

A groundless rumor was circulated that he was an unfaithful guy in secrete communication with Tokugawa, and there were signs of attempts at overthrowing Katsumoto in the Osaka-jo castle.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

近鉄大線榛原駅から奈良交バス(上内牧・曽爾村役場前行き)「高井」下車、徒歩約30分例文帳に追加

From Haibara Station on the Kintetsu Osaka Line, take the Nara Kotsu bus bound for Kaminouchimaki and Sone-mura Yakuba mae, and get off at Takai bus stop, from which it is thirty minutes on foot.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

8年2月(419年3月)、衣郎姫が皇后の嫉妬を理由に茅渟宮(ちぬのみや、大府泉佐野市)へ移る。例文帳に追加

In March, 419, Sotooshi no iratsume who feared the jealous Empress moved to Chinu no miya Palace (in present-day Izumisano City, Osaka Prefecture).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

アクセス:京鴨東線出町柳駅から徒歩10分、または京都市営バス京大正門前、百万遍下車。例文帳に追加

Access : On foot, it takes 10 minutes from Demachiyanagi Station of Keihan Oto Line, or by Kyoto City Bus, you should get off at "Kyodai Seimon-mae" or "Hyakumanben".  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

アクセス:京鴨東線出町柳駅から徒歩15分、または京都市営バス京大農学部前、百万遍下車。例文帳に追加

Access : On foot, it takes 15 minutes from Demachiyanagi Station of Keihan Oto Line, or by Kyoto City Bus, you should get off at "Kyodai Nogakubumae" or "Hyakumanben".  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

京都府京都市三条大橋東詰(三条京)に皇居望拝(誤って土下座と称される)姿の彦九郎の銅像がある。例文帳に追加

The bronze statue, bowing the knee to the Imperial Palace (mistakenly called Dogeza), is in the east end of Sanjo Ohashi Bridge (Sanjo Keihan), Kyoto City, Kyoto Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

木戸と板垣とを明治政府に取り戻したい大久保利・井上馨らは、明治8年(1875年)8月、大会議に彼らを招待する。例文帳に追加

Wishing to recall Kido and Itagaki to the Meiji government, Toshimichi OKUBO and Kaoru INOUE invited them to the Osaka conference in August 1875.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

西美濃勢が信長寄りに振る舞う度に領地が油じることになり、互いに挑発を繰り返していた。例文帳に追加

At Aburasaka path in Nishimino (western Mino, the border with Asakura clan's territory), they frequently provoked each other because the Nishimino forces (vassals in western Mino region) gradually became on the side of Nobunaga causing territorial friction.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

大久保利らが当初進めていた大遷都に対し江戸遷都を建白した事でも知られる。例文帳に追加

He has also been known to have made a petition for Edo-sento (Transferring of the national capital to Edo) as against Osaka-sento (Transferring of the national capital to Osaka) forwarded at first by Toshimichi OKUBO and others.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京津線の電車が浜大津駅から御陵駅を経て太秦天神川駅まで直運転(京都市役所前駅で折り返す列車もある)。例文帳に追加

From Hamaotsu Station the trains on the Keihan Keishin Line are operated through to Uzumasa-Tenjingawa Station via Misasagi Station (but some trains turn around at Kyoto Shiyakusho-mae Station).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1969年(昭和44年)12月6日千里線・京都本線が大市営地下鉄堺筋線と相互直運転開始。例文帳に追加

December 6, 1969: The Senri and Kyoto lines started mutual direct operations with Osaka Municipal Subway Sakaisuji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また普・S特急(土曜・休日ダイヤのみ)運用のみで急三宮駅に姿を現している。例文帳に追加

It operates only the local trains (and the S-Limited Express only available on Saturdays and holidays), which can be seen at Hankyu Sannomiya Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

これは1992年の創業85周年を機に、会社側が公式な称を「急電鉄」と変更したため。例文帳に追加

This is because, in 1992, the company changed its common official name to 'Hankyu Dentetsu (Hankyu Railway)' when it celebrated the 85th anniversary of its founding.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1998年から1999年までの行楽シーズンに大方面直の臨時快速「宇治快速」が運転されることがあった(後述)。例文帳に追加

During the tourist seasons between 1998 and 1999, there were some occasions in which the special rapid 'Uji Kaisoku' was operated directly toward Osaka (the details are cited later).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

これは大方面からの直客が予想以下であったことと、宇治地区の観光人気が下火になったからだと言われている(詳細は不明)。例文帳に追加

It was said that it was because there were fewer direct passengers from the Osaka area than expected and the popularity of the Uji area had declined (the exact reasons were unknown).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1947年(昭和22年)4月1日京電車が丹波橋駅から奈良電に乗り入れ、京都駅まで直運転開始。例文帳に追加

April 1, 1947: Keihan Electric Railway started the direct operation to Kyoto Station, using the shared track with Nara Electric Railway from Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また丹波橋駅での京電車との相互直運転と丹波橋・近鉄丹波橋駅の併用も廃止。例文帳に追加

At the same time, the mutual direct operation with Hankyu Electric Railway at Tanbabashi Station and the parallel usage of Tanbabashi Station and Kintetsu-Tanbabashi Station were also discontinued.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

三条駅に発着する大半の列車が京鴨東線の出町柳駅まで直運転している。例文帳に追加

Most trains that arrive at and depart from Sanjo Station are operated directly to Demachiyanagi Station on the Keihan Oto Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

淀屋橋~樟葉間の運行が主体だが、ラッシュ時には京しの列車が、早朝・深夜には淀発着列車もある。例文帳に追加

The train is principally operated between Yodoyabashi Station and Kuzuha Station, but during rush hours some through-trains connecting Kyoto and Osaka arrive at and depart from Yodo Station in the early morning and late evening.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

この列車の前身は三条から京宇治線に直していた急行であり、その名残か5両編成での運転が多かった。例文帳に追加

This was originally a type of express that was operated directly from Sanjo Station to the Keihan Uji Line, and therefore many trains of this type were in service with five cars, probably maintaining the original composition.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

奈良電気鉄道・近鉄の車両が使用され、停車駅は急行・準急とも京間直の急行と同一であった。例文帳に追加

Rolling stock of both Nara Electric Railway and Kintetsu Railway was used, and express trains as well as the sub-express trains made stops at the same stations as the direct express trains running between Kyoto and Osaka.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

昼間の運転間隔を15分から10分に変更し、大側では昼間に特急6本・準急12本・普6本の運転体系とする。例文帳に追加

The operation interval during the daytime was shortened from 15 minutes to 10 minutes, and in the Osaka area the operation system during the daytime was formed with six limited express trains, 12 sub-express trains and six local trains.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

本線の延長線として鴨川沿いの川端の地下に建設され、全線が地下線となっている。例文帳に追加

It was laid below ground along Kawabata-dori Street by the Kamo-gawa River, as an extension of the Keihan Main Line, and the entire line runs underground.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

一部の特急列車は堅田と近江今津に停まり、湖西と京神間の速達サービスや勤利用に対応している。例文帳に追加

Some limited express trains stop at Katata Station and Omi-Imazu Station to provide express service or accept commuters boarding between the Kosei area and the Keihanshin area.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また、開業時から新快速が堅田まで日中時間1本京神から直し、のちに近江今津まで延長された。例文帳に追加

The special rapid train would go through to Katata Station from the Keihanshin area once an hour during the day when the Kosei Line was opened; the through-train service was later extended to Omi-Imazu Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

JR東西線直の快速列車と大発着の快速列車とでは性格が違ってくるためここでは分けて述べる。例文帳に追加

Rapid trains that run directly toward the JR Tozai Line and those that start from and terminate at Osaka Station will hereinafter be explained separately due to their different characteristics.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都鉄道・鶴鉄道の両社は国有化され、京都~綾部間が京都線として1910年に開した。例文帳に追加

Subsequently, the Kyoto Electric Railway and Hankaku Railway were nationalized and the Kyoto - Ayabe section came into operation as the Kyoto Line in 1910.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

相互の乗り換えアナウンスはないが、当駅、京四条駅ともに、連絡路に相手方の駅の発車時刻表を掲出して便宜を図っている。例文帳に追加

Though neither line makes transfer announcements, both this station and Keihan Shijo Station are considering posting the other's train timetables along the connecting passage for their passengers' convenience.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、当駅の駅名に「四条」が冠されていないのは、市内において急京都線が四条の直下を走っているためと思われる。例文帳に追加

The station's name is not prefixed with 'Shijo' because it might then be easily confused with the Hankyu Kyoto Line, which runs through the city directly beneath Shijo-dori Street.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、交局の合理化政策の一環として、開業に合わせて、1997年に同地区の市バスは全て京バスに移管された。例文帳に追加

Incidentally, with the inauguration of the subway the control of all city buses in the region was transferred to Keihan Bus Co., Ltd., in 1997 as a part of the Kyoto Municipal Transportation Bureau's rationalization policy.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1934年(昭和9年)4月2日-三条駅・三条大橋駅経由の京本線・京津線の直運転が開始。例文帳に追加

April 2, 1934: Direct train service between the Keihan Main Line and the Keishin Line via Sanjo Station and Sanjo-Ohashi Station commenced.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1961年(昭和36年)11月23日-浜大津~枚方公園間の「菊号」の運行をもって、60形電車による京線への直運転を中止。例文帳に追加

November 23, 1961: Direct operation to the Keihan Main Line with model 60 electric cars was terminated after the final run of 'Kiku-go' between Hamaotsu and Hirakata-koen.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

10月12日-京山科0時10分発の普浜大津行を最後に600形電車の京津線内での営業運転を廃止。例文帳に追加

October 12: The use of model 600 electric cars for commercial operation on the Keishin Line was terminated after the local train bound for Hamaotsu departed Keihan-Yamashina at 0:10.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都駅・新大駅方面から特別急行列車が宮福線を経由して北近畿タンゴ鉄道宮津線に直運転されている。例文帳に追加

The limited express services from the direction of Kyoto Station or Shin-Osaka Station directly connect with the KTR Miyazu Line, via the KTR Miyafuku Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

北近畿タンゴ鉄道宮福線を経由して京都駅・新大駅方面と特別急行列車が直運転されている。例文帳に追加

There are several limited express trains to and from Kyoto Station and Shin-Osaka Station, via Kitakinki Tango Railway's Miyafuku Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

かつての「京60形電車」直用線路の片割れで、延長上に京津線の7、8番線があった。例文帳に追加

It was once one of the through train tracks of 'Keihan Suburban Train Type 60,' and included the Keishin Line's Platform 7 & 8.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

方面からの当駅折り返し列車は多数設定されているが、三条発出町柳行き普列車も運用の都合で2本設定されている。例文帳に追加

There are many shuttle service trains that run between Sanjo Station and Osaka, and in addition, two local train services per hour leave Sanjo Station for Demachiyanagi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1898年(明治31年)11月18日-新木津~加茂間が開業し、名間の新ルートとなる網島駅(1913年廃止)~名古屋駅間が全例文帳に追加

November 18, 1898: The section between Shin-Kizu and Kamo stations went into operation, and as a result the section between Amijima Station (abolished in 1913) and Nagoya Station, which was the new line connecting Nagoya and Osaka, came into operation as a whole.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

駅の大方の曲線(称サントリーカーブ)は鉄道写真撮影のメッカとして有名である。例文帳に追加

A curve (unofficially called the Suntory curve) extending in the direction of Osaka from the station is famous as a key site for taking pictures of trains.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)11月1日新京鉄道高槻町~西院開時に西向日町駅(にしむこうまちえき)として開業。例文帳に追加

November 1, 1928: the station was opened as Nishimukomachi Station when the section between Takatsuki-cho Station and Saiin Station of the Shinkeihan Railway was opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)11月1日新京鉄道高槻町~京都西院開時に東向日町駅(ひがしむこうまちえき)として開業。例文帳に追加

November 1, 1928: the facility was opened as Higashimukomachi Station when the section between Takatsuki-cho Station and Kyoto Saiin Station of the Shinkeihan Railway was opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

御陵駅(みささぎえき)は、京都市山科区にある京都市交局・京電気鉄道の鉄道駅。例文帳に追加

Misasagi Station is a railway facility located in the Yamashina Ward, Kyoto City, which is jointly operated by the Kyoto Municipal Transportation Bureau and the Keihan Electric Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また、相互直運転を行っている大市営地下鉄中央線との総称として「ゆめはんな」という愛称が付けられている。例文帳に追加

The nickname of 'Yumehanna' is used to wholly indicate both the Osaka Municipal Subway Chuo Line and this line, between which through-service has been provided.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお滅多に使われない4番線だが、元々は宇治線から京本線に直する三条(又は出町柳)行き列車用のホームであった。例文帳に追加

Platform 4, which is rarely used today, was originally the platform for trains bound for Sanjo Station (or Demachiyanagi Station), providing through-service to the Keihan Main Line from the Uji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、一時期は旧京宇治交において「リムジンセンターU-ハウス学研山手」という停留所名だった。例文帳に追加

For a period of time in the past, the stop was called the 'U-house limousine center/Gakken Yamate.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1982年(昭和57年)11月 地下化工事に伴い、大行きホームを四条り北側から南側へ移設。例文帳に追加

November 1982: With the construction to take the station underground, the platform for Osaka was moved from the north side to the south side of Shijo-dori Street.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS