例文 (717件) |
阪通の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 717件
1971年に京阪宇治交通くずは営業所が開設されたがこの路線は担当していなかった。例文帳に追加
In 1971, the Kuzuha Management Office of Keihan Uji Transport Co. Ltd. was established, although it was not in charge of the Yawata Tanabe Route. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
同年12月10日より京阪宇治交通の大久保経由の路線がワンマンバスにより運行を開始する。例文帳に追加
From December 10 of the same year, Keihan Uji Kotsu launched a one-man-operated bus service on the line via Okubo. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2004年(平成16年)12月に喜多工業団地へ誘致成功した日本交通(大阪)が挙げられる。例文帳に追加
This is in addition to Nihon Kotsu Co., Ltd (Osaka) which was invited to the Kita Industrial Park in December 2004. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都・大阪・神戸・東京品川BTから直通バスあり(京都便以外は予約必要)例文帳に追加
Direct bus routes to Maizuru: from Kyoto, Osaka, Kobe, Tokyo Shinagawa Bus Terminals (reservations are required except on the Kyoto route). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
各奈良駅奈良交通バス奈良阪・青山住宅行「今小路」・「手貝町」下車。例文帳に追加
Take Nara Kotsu Bus bound for Narazaka or Aoyama Jutaku from Kakunara Station, and get off at 'Imakoji' or 'Tegai-cho.' - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
通常放送電波でのデジタルテレビ放送が12月1日に東京,名古屋,大阪で始まった。例文帳に追加
Digital television broadcasting over regular airwaves began on Dec. 1 in Tokyo, Nagoya, and Osaka. - 浜島書店 Catch a Wave
指定を受けた新幹線車両は大阪市にある交通科学博物館で展示されている。例文帳に追加
The designated Shinkansen train is exhibited at the Modern Transportation Museum in Osaka City. - 浜島書店 Catch a Wave
油小路通から壬生川通(京阪国道口)までは国道1号、壬生川通から葛野大路通にかけては国道171号となっている。例文帳に追加
The section between Abura-no-koji dori Street and Mibugawa-dori Street (Keihan-kokudo guchi) belongs to National Route 1, and the section between Mibugawa-dori Street and Kadonooji-dori Street belongs to National Route 171. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
大阪市交通局所属車両が阪急線内を通過運転したのはこの列車のみである(現在では入出庫に伴う回送による通過運転はある)。例文帳に追加
They were the only trains belonging to the Osaka Municipal Transportation Bureau that passed along the Hankyu Line (nowadays there are deadheads that pass on the line nonstop when going in or coming out of the depot). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
嵯峨野エクスプレスは基本的に6両編成であり、京都本線普通列車用の編成を使用していたが、不足する分については普通・急行用8両編成の梅田方2両を切り離して捻出していた(阪急3300系電車・阪急5300系電車・阪急7300系電車・阪急8300系電車の8両編成の一部は、2両と6両に分割出来るようになっている)。例文帳に追加
The Sagano Express was basically made up of six cars, using the fleets of local trains running on the Kyoto Main Line, but when it was short of operable trains it managed to maintain the operation by cutting the two first cars toward the direction of Umeda from the eight-car local and express trains (some of the eight-car trains of Hankyu Railway Series 3300, 5300, 7300 and 8300 are made up in such a way that they can be decoupled into two-car units and six-car units). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
それ以外の車両については、後述の京都市交通局の車両、ならびに京阪京都交通などの応援車を含めて共通運用されている。例文帳に追加
All cars except those mentioned above are managed by the Kyoto Municipal Transportation Bureau, described below, and Keihan Kyoto Kotsu, including support cars. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
-京都交通(亀岡)の事業廃止により、SANYOEXPRESS・まいこ号の京都交通(亀岡)担当便が京阪京都交通に移管された。例文帳に追加
As Kyoto Kotsu in Kameoka City had abolished the services, Keihan Kyoto Kotsu took over the management of SANYO EXPRESS and Maiko-go. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
朝には京都を越え大阪方面へ直通する普通列車も設定され、4扉ロングシートの通勤形電車も運用される。例文帳に追加
The local train going through to Osaka Station via Kyoto Station is set, and a commuter train with four doors and long seats is also operated. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
また京都方面への通勤、通学客も見られ、京都まで直通列車がある大和八木駅へ行くため近鉄大阪線を利用する客も多い。例文帳に追加
Others commute in the direction to Kyoto and many use Kintetsu Osaka Line to go to Yamato-Yagi Station, where they can go directly to Kyoto. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1997年9月門真市大字三ツ島から門真市大字稗島(大阪府道2号大阪中央環状線交点)開通(環境施設帯のモデル区間として環境施設帯のみ開通)例文帳に追加
September 1997: Opening from Oaza-Mitsushima, Kadoma City to Hiejima, Kadoma City (the intersection with Osaka Prefectural Road No. 2 Osaka-chuo-kanjo-sen Belt Line) (only environmental facility zones as a model for environmental facility zones) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
交通アクセス:京阪鴨東線出町柳駅または丸太町駅(京阪)から各々徒歩15分、または京都市営バス京大正門前、近衛通下車。例文帳に追加
Access : On foot, it takes 15 minutes both from Demachiyanagi Station of Keihan Oto Line and from Marutamachi Station of Keihan Line, or by Kyoto City Bus, you should get off at "Kyodai Shomon-mae" or "Konoedori". - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
大阪駅上りを例にすると、新快速・快速(大阪で新快速待避)・普通(甲子園口→京都)・普通(西明石→吹田)と発車する。例文帳に追加
For example, the inbound trains from Osaka Station depart in the following order: Special Rapid Service, Rapid Service (letting the connecting Special Rapid Service pass at Osaka Station) and Local Train (from Koshienguchi Station to Kyoto Station), Local Train (from Nishi-Akashi Station to Suita Station). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
しかし阪急と東武鉄道、東京都交通局、大阪市交通局などの主な納入先が経営状況の厳しさから車両新造を抑制、受注が激減したため、2002年に同社は解散。例文帳に追加
However, since their clients, such as Hankyu Corporation, Tobu Railway Company, the Bureau of Transportation Tokyo Metropolitan Government and the Osaka Municipal Transportation Bureau, have held down the introduction of new rolling stock due to the harsh business conditions, the orders have consequently decreased drastically and the rolling-stock company was dissolved in 2002. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京阪電気鉄道と大阪電気軌道(通称・大軌。近鉄の前身)の合弁会社である奈良電気鉄道(通称・奈良電)により、私鉄路線がなかった2つの古都を結ぶ目的で開業した。例文帳に追加
Nara Electric Railway (known as Naraden), which was a joint venture of Keihan Electric Railway and Osaka Electric Tramway (known as Daiki, the predecessor of Kintetsu Corporation), opened the railway for the purpose of connecting the two ancient capitals, which had no private railway transportation. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
路線名の通り、大阪と京都を結ぶ路線であるが、並行するJR京都線(東海道本線)や阪急京都本線とは異なり、淀川の南側を通る。例文帳に追加
As the name of the line indicates, it's a railway connecting Osaka and Kyoto, but unlike the JR Kyoto Line (Tokaido Main Line) and Hankyu Kyoto Main Line, which run in parallel with each other, the line proceeds along the south bank of the Yodo-gawa River. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
永原まではアーバンネットワークに含まれ、大阪・姫路方面から新快速の乗り入れもあり、京都・大阪方面への通勤・通学路線ともなっている。例文帳に追加
Nagahara Station is the end of the Urban Network; the Kosei Line serves as a commuter line for passengers bound for Kyoto and Osaka since special rapid trains from Osaka and Himeji also run through the line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
この路線の競争相手として京阪京都交通(旧・京都交通(亀岡))による、国道9号を経由して京都市内(京都駅、阪急京都本線桂駅)と亀岡およびその以西とを結ぶ路線バスが存在する。例文帳に追加
Shuttle buses run by the Keihan Kyoto Kotsu Corporation (formerly Kyoto Kotsu (Kameoka)) which utilize National Highway 9 to connect Kyoto City (Kyoto Station and Hankyu Kyoto Line Katsura Station) and Kameoka and parts west exist as competition for this railway. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
2000年のダイヤ改正までは大阪方面行きは原則として3番線が特急、普通(淀屋橋駅行き)4番線が急行、普通(宇治駅(京阪)行き)と使い分けていた。例文帳に追加
Until the revision of the timetable in 2000, Osaka-bound trains were split between Platform 3 for limited express and local trains to Yodoyabashi Station and Platform 4 for express and local trains to Uji Station (Keihan). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
三条通や四条通といった京都市の中心部への行き来や阪急京都本線に乗換える場合は京阪を利用する方が安く早く行けるので、当駅の利用者数は多い。例文帳に追加
Because the use of Keihan is less expensive when going to or returning from the central part of Kyoto, such as Sanjo-dori Street and Shijo-dori Street, or when using the Hankyu Kyoto Main Line, many people use this station. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
基本的に日中の大阪方面からは、普通が柏原駅(大阪府)と奈良駅まで、快速が和歌山線直通、大和路快速が奈良方面への運転となっている。例文帳に追加
In standard daytime operations starting from the Osaka area, local trains run to Kashiwara Station (Osaka Prefecture) and Nara Station, rapid trains run through the Wakayama Line, and Yamatoji Rapid Service trains run to the Nara area. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
現在も京都府道・大阪府道13号京都守口線や京阪本線が淀を通っているものの通過点に過ぎず、むしろ競馬のメッカ(京都競馬場)として知られている。例文帳に追加
Although the Kyoto Moriguchi Line of Kyoto Prefecture Route /Osaka Prefecture Route 13 and the Keihan Main Line run in the area today, they only pass through it, and it is rather famous as a Mecca for horse race fans (JRA Kyoto Race Course). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京阪三条駅は三条大橋交差点を含めた川端通の真下にあり、三条京阪駅は三条大橋交差点からやや東に離れた三条通の真下にある。例文帳に追加
Keihan Sanjo Station is directly below Kawabata-dori Street including Sanjo Ohashi Intersection, and Sanjo Keihan Station is located directly below Sanjo-dori Street slightly east of Sanjo-ohashi Intersection. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ともに大阪市北区(長柄は旧大淀区)なのに、このような呼び方がまかり通っているのは、天満が大阪天満宮を指し、天満宮境内で演奏している講が、今福・蒲生地区(大阪市城東区)の人たちを中心に構成されていることに由来している。例文帳に追加
They both belong to Kita Ward, Osaka City (Nagara belongs to former Oyodo Ward), but the reason why these names are widespread comes from the fact that Tenma refers to Osaka Tenman-gu Shrine, and the association that performed in the precincts of Tenman-gu Shrine consisted mostly of people of Imafuku and Gamo regions (Joto Ward, Osaka City). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
そしてこれを当時自動改札機の更新を予定していた阪神電気鉄道、大阪市交通局、北大阪急行電鉄の3社局にも拡張対応させ、1996年3月20日から「スルッとKANSAI」の統一名称を用いての運用を開始した。例文帳に追加
As Hanshin Electric Railway Co., Ltd., Osaka Municipal Transportation Bureau and Kita-Osaka Kyuko Railway Co., Ltd. were considering the possibility of updating the auto-ticketing machine system, but they were approached to join in this system using the same service name, 'Surutto KANSAI (KANSAI THRU PASS),' and it started operation on March 20, 1996. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都市営地下鉄東西線の建設は、1971年(昭和46年)の都市交通審議会の答申で具体化したが、山科~三条間のルートが当時営業していた京阪京津線の京阪山科~三条間と競合するため、京都市と京阪電気鉄道との間で協議が必要となった。例文帳に追加
The construction of the Tozai Line, Kyoto Municipal Subway was fleshed out by a report of the Metropolitan Transportation Council in 1971; however, Kyoto City and Keihan Electric Railway needed to take counsel together because the route between Yamashina and Sanjo was competing with the route between Keihan-yamashina and Sanjo of the Keihan Keishin Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
※京都市営地下鉄東西線三条京阪~御陵間は京阪京津線の代替区間であり、この区間の鉄道施設は京都市・京阪電気鉄道・地元企業などが出資する第三セクター「京都高速鉄道」が建設・所有し、京都市交通局に貸与して経営を行わせている。例文帳に追加
* As the Sanjo-keihan - Misasagi section of the Kyoto Municipal Subway Tozai Line was supposed to substitute that of the Keihan Keishin Line, railway facilities of this section were constructed and owned by 'Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd.,' a third-sector company in which Kyoto City, Keihan Electric Railway and local firms invested, and leased out to the Kyoto Municipal Transportation Bureau, which was in charge of operation. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
改札口は南北1ヶ所ずつあり、阪急京都本線烏丸駅乗換は北側改札利用となるが、ホームから阪急線改札との間にはやや距離がある(この駅のホーム北端の少し北側の上部を阪急線が通っている為である)。例文帳に追加
With two entrance/exit gates, one on the north side and the other on the south side, the north-side entrance/exit gate is used for changing train lines from the subway line to the Karasuma Line on the Hankyu Kyoto Line or vice versa, but the distance between the platform and the entrance/exit gate of the Hankyu Line is relatively long because the Hankyu Line runs above the slightly north of the north end of this platform. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
かつて関西本線と阪和線を結ぶ連絡線として通称「阪和貨物線」「阪和連絡線」と呼ばれる八尾駅-杉本町駅間の支線があり、JR西日本の旅客営業キロ11.3kmが設定されていた(八尾-久宝寺間は本線と重複で実際は久宝寺-加美間から分岐)。例文帳に追加
In the past, there was a branch line running between Yao Sugimotocho Stations, that connected the Kansai Main Line with the Hanwa Line and was commonly called the "Hanwa Freight Line" or "Hanwa Connecting Line," and JR West set passenger business kilometers of 11.3km (trains ran on the main line between Yao and Kyuhoji and this line actually diverged at the point between Kyuhoji and Kami). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
その付近には京津三条駅(かつて存在した京阪電鉄京阪京津線の駅の通称)跡地に作られた複合商業施設KYOUENや、京都市営バス、京都バス、京阪バスが発着するバスのりばがあり、大原、岩倉、嵐山、山科区、醍醐駅(京都府)方面および比叡山等へのバスが発着している。例文帳に追加
There are multi-commercial facility KYOUEN and Kyoto City, Kyoto, and Keihan Bus Stops on the vacant lot of Keishin Sanjo Station (the alias of Keihan Electric Railway Keihan Keishin Line station), and there are bus heading toward Ohara, Iwakura, Arashiyama, Yamashina Ward, Daigo Station (Kyoto Station), and Mount Hiei. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
※大阪府域局のテレビ大阪(京都支社→京都市中京区烏丸通竹屋町角)も京都市山科区の東南部と山城国のほぼ全域、丹波国および丹後国の一部地域で直接受信可能(但し、本来の放送放送区域は大阪府地域のみ)。例文帳に追加
TV Osaka programs, which is for the Osaka Prefecture area (whose Kyoto branch office is located at Karasuma-Takeya-cho-kado, Nakagyo Ward, Kyoto City), can in fact be received directly in the southeast area of Yamashina Ward, Kyoto City, in the almost entire area of former Yamashiro Province, and in some areas of former Tanba Province and former Tango Province (however, the original broadcasting area is limited to the Osaka Prefecture area). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
阪神本線(1905年開業)を嚆矢とし、続く箕面有馬電気軌道(後の阪急宝塚本線、1910年開業)、阪急神戸本線(1920年開業)ほかの各線の開通は、神戸・北摂の未開拓な後背地であった近郊農村地帯への着目のきっかけとなった。例文帳に追加
Beginning with the Hanshin Line (started in 1905), the opening of the subsequent Minoo Arima Electric Tramway (later Hankyu Takarazuka Main Line, started in 1910), the Hanshin Kobe Main Line (started in 1920) and other lines became a trigger for focusing on the suburban farming areas which had previously been unexploited hinterlands in Kobe and Hokusetsu region. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都宇治・洛南1dayチケット(きょうとうじ・らくなんワンデイチケット)とは、大阪市交通局、京阪電気鉄道(京阪)、大阪府都市開発泉北高速鉄道線(泉北高速)、南海電気鉄道(南海)が共同で発売している乗り放題の電子カードと各種割引・特典が受けられるクーポン券をセットにした切符である。例文帳に追加
The "Kyoto Uji Rakunan One-Day Ticket" electronic card, which allows unlimited rides and comes with coupons offering various discounts and special benefits as part of the package, is sold jointly by the Osaka Municipal Transportation Bureau, Keihan Electric Railway (Keihan), Semboku Rapid Railway (Semboku Rapid) of Osaka Prefectural Urban Development Co., Ltd., and Nankai Electric Railway (Nankai). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
交通アクセス:京阪鴨東線丸太町駅から徒歩5分、または京都市営バス川端丸太町、荒神橋、近衛通下車。例文帳に追加
Access : On foot, it takes 5 minutes from Marutamachi Station of Keihan Oto Line, or by Kyoto City Bus, you should get off at "Kawabata Marutamachi", "Koujinbashi", or "Konoedori". - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
交通アクセス:京阪鴨東線丸太町駅から徒歩10分、または京都市営バス熊野神社前、近衛通下車。例文帳に追加
Access : On foot, it takes 10 minutes from Marutamachi Station of Keihan Oto Line, or by Kyoto City Bus, you should get off at "Kumano Jinjya-mae" or "Konoedori". - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
快速電車は京都を越え琵琶湖線へ直通し、一方大阪では朝の一部を除きJR神戸線へと直通している。例文帳に追加
The rapid service trains go through to the Biwako Line after passing Kyoto, while from Osaka they go through to the JR Kobe Line except for certain hours of the morning. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
堺筋線との相互直通区間である淡路~高槻市には大阪市交通局66系電車も入線する。例文帳に追加
The trains of Osaka Municipal Transportation Bureau Series 66 also sometimes proceeds into the section between Awaji Station and Takatsukishi Station, in which mutual through-operation with the Sakaisuji Line is carried out. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR西日本223系電車-2006年3月改正では夜の上りと、翌朝の大阪直通の1往復に8両貫通編成が使われている。例文帳に追加
The JR (West) Suburban Train Series 223 (comprising eight cars) is used for the up trains during the night and for the train going through to Osaka (one round trip) in the next morning, effective with the revision of March 2006. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JR京都線と直通する列車は塚本駅に停車するが、早朝などに見られる大阪駅始終着列車は塚本駅を通過する。例文帳に追加
Although trains that go directly to the JR Kyoto Line stop at Tsukamoto Station, trains that start from or terminate at Osaka Station and can be found early in the morning pass Tsukamoto Station without stopping. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
過去には早朝・深夜のみ新大阪駅始終着の普通列車も存在していた(こちらも塚本駅は通過)。例文帳に追加
There used to be some local trains that started from and terminated at Shin-Osaka Station only early in the morning and late at night (these local trains also passed Tsukamoto Station without stopping). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
大阪方面から鹿苑寺等へ向かう観光客や、立命館大学等へ通う通学客が、当駅を乗換駅に用いることが多い。例文帳に追加
The stations are generally used as transfer stations by tourists from the Osaka area visiting Rokuon-ji Temple, etc., or by commuters going to Ritsumeikan University, etc. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
京都市交通局の管轄駅(京都市交通局と京阪電気鉄道の共同使用駅)である。例文帳に追加
It is operated under the jurisdiction of the Kyoto Municipal Transportation Bureau (jointly used by the Kyoto Municipal Transportation Bureau and the Keihan Electric Railway). - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1899年(明治32年)7月15日-福知山線の柏原駅(兵庫県)~福知南口駅開通により、大阪~福知山間全線が開通する。例文帳に追加
July 15, 1899: The entire rail line between Osaka and Fukuchiyama was opened through the completion of the section between Kashiwara Station (Hyogo Prefecture) and Fukuchi Minamiguchi Station on the Fukuchiyama Line. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
三条京阪の中心となる交差点は川端通と三条通が交わる三条大橋交差点である。例文帳に追加
The intersection central to Sanjo Keihan is the Sanjo Ohashi intersection where Kawabata-dori and Sanjo-dori Streets interchange. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
1988年以降は京滋バイパスや第二京阪道路や京奈和自動車道が相次いで開通し、自動車交通のアクセスも改善されつつある。例文帳に追加
Since 1988, KEIJI BY-PASS, the second Keihan road and KEINAWA EXPRESSWAY have opened one after another, improving access to the area by vehicle. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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