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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 駆動輪荷重の意味・解説 > 駆動輪荷重に関連した英語例文

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駆動輪荷重の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 82



例文

車両駆動輪荷重制御装置例文帳に追加

VEHICULAR DRIVING WHEEL LOAD CONTROL DEVICE - 特許庁

における左右の荷重移動量が、後における左右の荷重移動量よりも大きくなるように、前側駆動モータ3f及び後側駆動モータ3rを駆動制御する。例文帳に追加

A front drive motor 3f and a rear drive motor 3r are controlled to drive so as to increase a lateral wheel load moving amount in front wheels more than a lateral wheel load moving amount in rear wheels. - 特許庁

駆動にかかる荷重を制御することで、車両の発進時の駆動力を向上させるための新規な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of enhancing the driving force when a vehicle starts by controlling the load on driving wheels. - 特許庁

この場合、電磁アクチュエータへの荷重制御用の駆動指令は断続的に行われる。例文帳に追加

In this case, a driving command for wheel load control to the electromagnetic actuator is intermittently carried out. - 特許庁

例文

接地荷重の変化率に応じて制駆動力制御態様を変更する車輌例文帳に追加

VEHICLE FOR CHANGING BRAKING/DRIVING FORCE CONTROL MODE ACCORDING TO CHANGE RATE OF WHEEL GROUNDING LOAD - 特許庁


例文

接地荷重の変化率に応じて制駆動力制御態様を変更する車輌例文帳に追加

VEHICLE WHOSE BRAKING/DRIVING FORCE CONTROL MODE IS CHANGED ACCORDING TO RATE OF CHANGE OF WHEEL GROUND LOAD - 特許庁

これにより、前荷重の変動を助長する方向の駆動トルクとする。例文帳に追加

As a result, it is assumed the drive torque of the direction that promotes the fluctuation of the front wheel load. - 特許庁

先頭車輌は2人乗用でシートの位置と駆動源の位置を操舵駆動の中央位置に設置させることで荷重を4でほぼ均等に支えることになり、車当たりの芝に与える荷重が通常の4人乗用カートに比較して少ない。例文帳に追加

A leading vehicle is a vehicle for two-person riding, the load is approximately uniformly supported by the four wheels by installing the position of a seat and the position of a drive source at the central position between a steering wheel and a driving wheel, and the load for each wheel applied to the lawn grass is less than the cart for usual four-person riding. - 特許庁

チェーンからの駆動力に基づく荷重の入力されるギヤの軸受部を出来る限り車からの荷重を受ける軸受部側に近づけて、カンチレバー状に作用する荷重入力を低減化させる。例文帳に追加

To provide a rear hub device for bicycles, in which a bearing part of a gear, the part to which a load based on the driving force is input from a chain, is put as close as possible to another bearing part, which receives another load from a wheel, to reduce the input loads to be affected like a cantilever. - 特許庁

例文

そして、前記車の発生可能な最大駆動力よりも、動荷重配分に基づいて求めた駆動力の方が大きい車が少なくとも一存在する場合には(ステップS106:Yes)、前記車それぞれにおいて発生可能な最大駆動力で前記車駆動する(ステップS107)。例文帳に追加

When there is at least one wheel, where the driving force computed according to the dynamic load distribution is larger than the maximum driving force generable by the wheel (step S106: Yes), each wheel is driven with the maximum driving force generable by the wheel (step S107). - 特許庁

例文

また、複数の前記車の動荷重配分に基づいて、前記車駆動力を求める(ステップS105)。例文帳に追加

Another driving force by each wheel is computed, based on the dynamic load distribution to the plurality of wheels (step S105). - 特許庁

カッタ駆動軸3のスラスト軸受4の外後部に中空円筒形に形成された一体の荷重検出器5を装着し、回転軸系の静止部においてカッタ駆動軸に作用するスラスト荷重を検出する。例文帳に追加

An integral load detector 5 formed in a hollow cylindrical shape is installed at the rear section of an outer ring for the thrust bearing 4 of the cutter driving shaft 3, and thrust load working to the cutter driving shaft is detected in a shaft system static section. - 特許庁

モータで後駆動する4WDモードのときに、後の加速スリップが検出されると、路面の摩擦係数をモータ駆動力,後荷重及び後速度に基づいて推定する。例文帳に追加

When the accelerating slips of the rear wheels are detected in a 4-wheel drive mode for driving the rear wheels by the motor, the frictional coefficient of a road surface is estimated based on the driving force of the motor, loads of the rear wheels and speeds of the rear wheels. - 特許庁

負荷走行時、積載荷重の一部を駆動に負荷して荷重を増やし、走行に必要な摩擦力が得られる構成でありながら、駆動換向形式にも容易に採用でき、構造を簡単かつ整然とした搬送用車両を提供する。例文帳に追加

To provide a carrying vehicle capable of increasing a wheel load by loading a part of a movable load on a driving wheel at the time of load traveling, obtaining a friction force required for traveling, being easily adopted to a driving wheel orientation type, and having a simple and orderly structure. - 特許庁

また、補助12は、駆動11に対して、搭乗者の乗降時における車体15への搭乗者の荷重による荷重位置に対応する方向に配置される。例文帳に追加

The auxiliary wheels 12 are arranged in respect to the driving wheels 11 in a direction corresponding to a load applying position of a load of the occupant to the vehicle body 15 when the occupant rides on or off the vehicle body. - 特許庁

ヒステリシスに影響されず、車にかかる垂直方向荷重駆動力やブレーキ力による前後方荷重の少なくとも一方と、コーナリング力とを正確に検出できるセンサ付車用軸受を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel bearing with a sensor which can accurately detect at least one of a vertical load applied to a wheel and a longitudinal load applied by a driving force or a braking force, and a cornering force, without being affected by hysteresis. - 特許庁

車椅子に補助車両を連結して走行するときに駆動に対して十分な荷重を得ることの可能な車椅子連結車両を提供する。例文帳に追加

To provide a wheelchair-connected vehicle the drive wheels of which can obtain sufficient loads when a wheelchair is run while an auxiliary vehicle is connected to the wheelchair. - 特許庁

したがって、電磁駆動力が0である状態において、伝達部材46を介してボールねじ機構58に車荷重が作用することはない。例文帳に追加

The wheel load therefore does not act on the ball screw mechanism 58 via the transmission member 46 in the state in which the electromagnetic driving force is zero. - 特許庁

ばね下荷重の小さい構造で、組立、分解をし易く、しかも再利用し易い駆動用回転支持装置を実現する。例文帳に追加

To realize a rotation support device for a driving wheel easy to assemble, disassemble and reutilize in a structure having small under-spring load. - 特許庁

梁14に加わる荷重を、中央部の旋回軸受22及び両端部の旋回駆動装置24で受け止めている。例文帳に追加

The load applied to a beam 14 is received by a turning ring bearing 22 at a center and turn driving devices 24 at both ends. - 特許庁

に作用する荷重をモータ部に伝達しない構造とすることによって、信頼性の高いモータ駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motor driving device of high reliability with a structure not transmitting load applied to a wheel, to a motor part. - 特許庁

曲げ方向のモーメント荷重に対する加締め部の耐久性を向上させた駆動用軸受装置を提供する例文帳に追加

To provide a bearing device for a driving wheel which improves a durability of a caulking part against a moment load in the bending direction. - 特許庁

終端停留場において駆動または転向車により誘導される無端の閉じた荷重負荷運搬ケーブルを有する架空索道システム。例文帳に追加

The aerial cableway system has an endless and closed load applying and carrying cable which is guided by means of a driving or turning wheel at an terminal stop. - 特許庁

パワーアシスト付き搬送装置における駆動の接地荷重設定方法及びパワーアシスト付き搬送装置例文帳に追加

METHOD FOR SETTING GROUND LOAD OF DRIVE WHEEL IN CONVEYING DEVICE WITH POWER ASSIST, AND CONVEYING DEVICE WITH POWER ASSIST - 特許庁

から負荷される荷重を適切に支持することにより、信頼性の高い鉄道車両駆動ユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a highly reliable railway vehicle drive unit by properly supporting a load applied from wheels. - 特許庁

車両後退時に制動操作が実施されると、上記所定の制動力配分で予定する前後荷重配分に対する後側の荷重配分の増加分に応じた制動方向の駆動トルクを、上記モータの駆動によって後に付与する制動力配分調節手段を備える。例文帳に追加

If brake operation is performed when a vehicle is moving backward, a brake force distribution adjusting means applies a drive torque in the brake direction, corresponding to an increment in load distribution on the rear wheel side for a front/rear load distribution predetermined for the specified brake force distribution, to the rear wheel through driving of the motor. - 特許庁

この駆動側予荷重付与部材41は、駆動側軸受16の駆動側外16bにおいて、その軸方向における中央よりも圧縮室33寄りの位置に設けられている。例文帳に追加

The drive side preload imparting member 41 is disposed, in the drive side outer ring 16b of the drive side bearing 16, at a position which is closer to the compression chamber 33 from the center in the axial direction thereof. - 特許庁

その結果、駆動1側のバネ下荷重が低減され、駆動1の接地性が向上し、電気自動車の操縦安定性が向上する。例文帳に追加

As a result, the unsprung load on the drive wheel 1 side is reduced, the grounding property of the drive wheel 1 is improved, and the driving stability of the electric automobile is improved. - 特許庁

凹部71に、後からの荷重を感知する感圧センサ81を設け、荷重を感知して作動した際に、リンクブラケット21を駆動するモータへの電源供給を遮断する。例文帳に追加

The recess 71 is provided with a pressure sensitive sensor 81 for detecting a load from the rear wheel; and power supply for a motor for driving the link bracket 21 is cut off when the sensor 81 is activated by detecting the load. - 特許庁

側回転部材が旋回荷重、軸線直角方向の力、曲げモーメントなどのハブ荷重を受ける場合であっても、減速部内部の変形を抑制することができるインホイールモータ駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an in-wheel motor driving device capable of suppressing the deformation of an inner part of a deceleration part even the case a wheel side rotary member receives a hub load such as a revolving load, a force perpendicular to the axis, or a bending moment. - 特許庁

パーキングロック解除荷重軽減処理に先立って駆動12,14を拘束した状態とし、パーキングロック解除荷重軽減要求がP解除ボタン40からなされると、電動モータ48にてパーキングギヤとパーキングポールとの係合荷重が小さくなる方向へトルクを付与する。例文帳に追加

Driving wheels 12 and 14 are put in a restricted state before parking lock releasing load reducing processing, and when a parking lock releasing load reducing request is made from a P releasing button 40, torque is imparted in the direction for reducing the engaging load of the parking gear and a parking pole by an electric motor 48. - 特許庁

回転軌道の周側面の変位に伴って変化する物理量を検出するセンサだけで、車のモーメント荷重や軸方向の並進荷重を求められるようにして、駆動用にも適用可能な汎用性の高いセンサ付き転がり軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rolling bearing device equipped with a sensor having versatility applicable even to a driving wheel, provided with a sensor to sense a physical quantity varying accompanied by the displacement of peripheral side faces of rotary bearing rings, capable of determining the moment load of each vehicle wheel and a parallel displacement load in the axial direction. - 特許庁

車両において、各の懸架装置をそれぞれ独立に駆動制御する車高調整装置が、特定のが指定されたとき、所定のタイミングにおいて、上記特定のに対して逆の対角の二の懸架装置をこれらの二間の接地荷重の差が所定の範囲内となるように伸張駆動させると共に、上記特定のの対角の懸架装置を圧縮駆動させる。例文帳に追加

In a vehicle, when certain wheels are designated, a vehicle height adjusting device for independently driving and controlling suspension devices of each wheel drives the suspension devices of two wheels reversely opposed to the certain wheels to extend so that a difference between vertical loads between the two wheels becomes within a predetermined range at a predetermined timing, and drives and compresses the suspension devices of wheels opposed to the certain wheels. - 特許庁

駆動力や制動力の大きさに対応した車接地荷重の制御が高い効果を発揮するのは、それが急速に変化すべき緊急時であることに鑑み、車駆動力や制動力の迅速な制御による変化を有効に機能せしめる車接地荷重制御がなされる車輌を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle considering that carrying out wheel vertical load control for making change due to prompt control of driving force or braking force of a wheel effectively function, by considering that the high effect of wheel vertical load control corresponding to the magnitude of the driving force or the braking force of a wheel is shown at emergency which should be rapidly changed. - 特許庁

このとき、サスペンション制御装置によって、駆動力配分が増大された後2Lに対して車高を高める制御を実行して後2Lの荷重を増大させる。例文帳に追加

At that time, a control for heightening a vehicle height is executed to the rear wheel 2L, whose distribution of a driving force is increased, by the suspension control device, so as to increase a wheel load of the rear wheel 2L. - 特許庁

そして、上記内4にラジアル荷重を加えた状態でこの内4を上記入力軸6により回転駆動する事により、上記外2を介して上記出力部材8に回転力を減速しつつ伝達自在とする。例文帳に追加

The torque can be transmitted to the output member 8 through the outer ring 2 while decelerating, by rotating and driving the inner ring 4 by the input shaft 6 in a condition that the radial load is added to the inner ring 4. - 特許庁

さらに、旋回抵抗Fcf、Fcrに起因する成分である前荷重の変動を抑制する駆動トルクを算出し、算出した駆動トルクにゲインK3(<0)を乗算する。例文帳に追加

In addition, the drive torque that controls the fluctuation of the front wheel load that is the component caused in turn resistors Fcf and Fcr are calculated, and a gain K3(<0) is multiplied to the calculated drive torque. - 特許庁

サスペンション装置のばね下荷重を増大させることなく、従来の自動車に容易に展開可能な構造で、個別に車駆動することのできる車両用駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle driving device capable of individually driving wheels with a structure easily deployable to a conventional automobile without increasing the unsprung load of a suspension device. - 特許庁

摩擦駆動式の乗り物および全方向移動乗り物において、駆動ローラと従動ローラ(車)との接触圧を、積載荷重の如何に拘わらず、適正接触圧に設定すること。例文帳に追加

To set contact pressure between a drive roller and a driven roller (wheel) to proper contact pressure regardless of a movable load in a friction drive vehicle and an omnidirectional vehicle. - 特許庁

駆動する駆動力と後駆動する駆動力を同等に設定する場合には、発進時や低速からの加速時に前荷重分担割合が小さくなるとき前のコーナリングフォーススが低下して走行安定性が低下するうえ、加速性能も十分に高めることが難しい。例文帳に追加

To solve a problem that, when equally setting a drive force for driving front wheels and a drive force for driving rear wheels, the stability of traveling is deteriorated due to the lowering of cornering forces of the front wheels when load bearing rates of the front wheels are reduced at starting and at acceleration from low speed, and also it is difficult to sufficiently improve acceleration performance. - 特許庁

本発明の転がり軸受用試験装置は、転がり軸受13の外19を回転させる回転駆動手段14と、転がり軸受13の外19の軸方向端面を軸方向に押圧してアキシアル方向の荷重を与えるアキシアル荷重付与ユニット16とを備える。例文帳に追加

This testing device for the rolling bearing includes a rotating driving means 14 for rotating the outer ring 19 of the rolling bearing 13, and an axial load application unit 16 for applying a load in the axial direction by pressing the axial direction end face of the outer ring 19 of the rolling bearing 13 to the axial direction. - 特許庁

ゴムクローラ7の張り渡しに用いる車5が、接地荷重を支持可能であると共に、ゴムクローラ7へ摩擦伝動によって走行駆動を伝動可能とされ(即ち、転を兼ねた駆動とされ)、且つその外周部が弾性材製である。例文帳に追加

The wheel 5 to use for tacking across of the rubber crawler 7 can support the ground load, travel drive can be transmitted (namely, can be a driving wheel combined with a tracker roller) to the rubber crawler 7 by friction transmission, and the outer periphery part is made of elastic material. - 特許庁

また、コントローラ14は、前荷重に基づいて各駆動モータのモータトルク指令値を求め、このモータトルク指令値をモータドライバ15に送出する。例文帳に追加

Furthermore, the controller 14 obtains the motor torque command value of each driving motor on the basis of the front wheel load and send the motor torque command value to the motor driver 15. - 特許庁

から受ける荷重条件に応じて適切に負荷容量を設定可能な車ハブ軸受を採用したインホイールモータ駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an in-wheel motor drive unit having a wheel hub bearing capable of adequately setting the load capacity according to the load condition received from a wheel. - 特許庁

報知制御部20は、現在発生している作用力として総駆動力と各の横力を演算し、各に作用する接地荷重を推定する。例文帳に追加

A notification control part 20 performs arithmetic operation of total driving force and lateral force of each wheel as an action force generated at present, and estimates a ground load acting on each wheel. - 特許庁

車体5の中間下部の複数箇所に荷重支持用車装置10を設け、車体5の前後下部にそれぞれ走行駆動用車装置20を設けた。例文帳に追加

Load supporting wheel devices 10 are provided on a plurality of positions of the middle lower portion of a vehicle element 5, and traveling driving wheel devices 20 are provided at fore-and-aft lower portions of the vehicle body 5, respectively. - 特許庁

から受ける荷重条件に応じて適切に負荷容量を設定可能な車ハブ軸受を採用したインホイールモータ駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an in-wheel motor drive device adopting a wheel hub bearing capable of setting a load capacity appropriately in accordance with a load state received from a wheel. - 特許庁

これにより、スリップ車以外の車の接地荷重を瞬間的に大きくして(S14)、車両の駆動力を増加することができ、スタックを回避するとともに、車両の安定走行を実現することができる(S16)。例文帳に追加

Thus, the grounding load of the wheels other than the wheel causing a slip is enlarged instantaneously (S14) to increase the driving force of the vehicle and avoid stack so that stable running of the vehicle can be realized (S16). - 特許庁

以降の自走は、車体に作用される偏荷重駆動装置と受け体とを介して受け止めた状態で、必要以上に傾くことなく安定して行える。例文帳に追加

Subsequent mobile operations are stably performed without any inclination than necessary while the eccentric load applied to the vehicle body is received via the drive wheel devices and the receiving wheel body. - 特許庁

例文

駆動の接地荷重を増加させることができ、発進性能を向上し得ると共に、路面に対する車の転がり抵抗を抑え、走行燃費を向上し得る前二軸車のリフトアクスル構造を提供する。例文帳に追加

To increase a treading load for a driving wheel, to enhance starting performance, to restrain rolling resistance to a road face, and to improve fuel RATE in travel. - 特許庁

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