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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > clutch pointに関連した英語例文

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clutch pointの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 133



例文

TORQUE POINT LEARNING METHOD OF CLUTCH例文帳に追加

クラッチのトルク点学習方法 - 特許庁

At the point at which clutch slippage occurs, clutch engagement pressure is increased until clutch slippage is eliminated.例文帳に追加

クラッチすべりが発生する箇所で、クラッチすべりが除去されるまでクラッチ係合圧は増大する。 - 特許庁

CONTROL METHOD OF CLUTCH AND TORQUE POINT LEARNING METHOD例文帳に追加

クラッチの制御方法及びトルク点学習方法 - 特許庁

TOUCH POINT SPECIFYING METHOD FOR VEHICLE MASTER CLUTCH例文帳に追加

車両用マスタ—クラッチのタッチポイント特定方法 - 特許庁

例文

To provide a clutch operation position learning device capable of learning a disconnecting point of the clutch with high accuracy.例文帳に追加

クラッチ切れ点を精度良く学習することのできるクラッチ操作位置学習装置を提供する。 - 特許庁


例文

In this clutch refastening control, clutch pressure is controlled once so as to reduce more than a clutch fastening point, and afterwards, the clutch pressure is gradually increased, and the clutch 3 is smoothly fastened.例文帳に追加

このクラッチ再締結制御では、クラッチ圧を一旦クラッチ締結ポイントよりも下回るように制御し、その後、徐々にクラッチ圧を上昇させて、クラッチ(3)が滑らかに締結するようにする。 - 特許庁

To enable torque point to practise in a wet multi plate clutch.例文帳に追加

湿式多板クラッチにおけるトルク点学習を可能にする。 - 特許庁

METHOD AND APPARATUS FOR RECOGNIZING GRIP POINT OF SERVO CLUTCH例文帳に追加

サーボクラッチのグリップ点の認識方法及びその装置 - 特許庁

TORQUE TRANSMISSION START POINT LEARNING METHOD AND TORQUE TRANSMISSION START POINT LEARNING DEVICE FOR AUTOMATIC CLUTCH例文帳に追加

自動クラッチのトルク伝達開始点学習方法及びトルク伝達開始点学習装置 - 特許庁

例文

To suppress an excess of an operation torque of a driving clutch disk over a set point when a driven clutch disk separates a clutch projection from a clutch groove just after the start of assembly of a device.例文帳に追加

装置の組立開始直後に、クラッチ突起を受動側クラッチディスクがクラッチ溝から離脱させる際の駆動側クラッチディスクの作動トルクが設定値に対して過大になることを抑制する。 - 特許庁

例文

To detect a position change of a touch point due to wearing of a clutch disc and to appropriately control the disconnection/connection and transmitted torque of a clutch in a clutch controlling device which carries out a release operation of the clutch by using an actuator.例文帳に追加

アクチュエータを用いてクラッチのレリーズ動作を行うクラッチ制御装置において、クラッチディスクの摩耗によるタッチポイントの位置変化を検知して、クラッチの断接及び伝達トルクの制御を適切に行う。 - 特許庁

To provide a clutch controller capable of shortening the speed change time by shortening the time to make the clutch stroke to the partial clutch engagement waiting point when a clutch is coupled.例文帳に追加

クラッチ接時にクラッチストロークを半クラッチ待機点までストロークさせる時間が短くなり、変速時間の短縮が図れるクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

To absorb response delay during connection of a clutch and accurately learn a real torque point during learning of the torque point and further, prevent a large connection shock of the clutch when controlling usual clutch connection.例文帳に追加

クラッチ接続中の応答遅れを吸収し、トルク点学習時に真のトルク点を正確に学習すると共に、通常のクラッチ接制御に際しクラッチ接続ショック大を防止する。 - 特許庁

The clutch stroke position is acquired by correcting the torque transmission end point by using an amount of hysteresis in the connection operation and disconnection operation of the clutch as a correction amount, and the clutch stroke position is learned as a torque transmission start point.例文帳に追加

クラッチの接続動作時と切断動作時とのヒステリシス分を補正量として「トルク伝達終了点」を補正することにより得られたクラッチストローク位置を「トルク伝達開始点」として学習する。 - 特許庁

To provide an operation load adjustment device of a clutch paddle capable of determining clutch touch point and clutch engagement point by a driver.例文帳に追加

運転者がクラッチタッチポイント及びクラッチフルエンゲージメントポイントを判断することができるクラッチパドルの操作荷重調整装置を提供すること。 - 特許庁

Moreover, the hydraulic pressure from the proportional valve is temporarily reduced (E) by turning (D point) the steering lever when the soft clutch is switched from the clutch to the brake.例文帳に追加

更に操向レバーを回動して(D点)、ソフトクラッチをクラッチからブレーキに切換える際、比例弁からの油圧を一時的に減圧する(E)。 - 特許庁

A clutch stroke position as of an engine speed change in the disconnection operation of the automatic clutch 2 is acquired as a torque transmission end temporary point.例文帳に追加

自動クラッチ2の切断動作時におけるエンジン回転数変化時点でのクラッチストローク位置を「トルク伝達終了仮点」として取得する。 - 特許庁

Moreover, the CPU controls the clutch actuator to complete the disconnection operation of the clutch at a time point t2 when the movement of the operation lever is finished.例文帳に追加

また、操作レバーの移動が終了される時点t2において、クラッチアクチュエータを制御することによりクラッチの切断動作を完了する。 - 特許庁

To eliminate shift shock when switching a twin clutch by correctly understanding a touch point of the twin clutch by learning.例文帳に追加

ツインクラッチのタッチポイントを学習により正確に把握してツインクラッチの切替時の変速ショックをなくす。 - 特許庁

To compact a centrifugal clutch having a clutch release mechanism and to stabilize the release point.例文帳に追加

クラッチレリーズ機構を備えた遠心クラッチにおいて、コンパクト化と共に、レリーズポイントの安定化を図る。 - 特許庁

The quantity of cooling oil used between the clutch plates 22, 23 of the wet clutch 20 is less than a prescribed quantity in learning the power transmission starting point.例文帳に追加

動力伝達開始点の学習時は湿式クラッチ20のクラッチ板22、23に介在する冷却油の油量を所定量以下とする。 - 特許庁

To provide the control device of a friction clutch for a vehicle which can obtain a clamp point to be a reference with high precision when controlling the friction clutch.例文帳に追加

摩擦クラッチの制御時において基準となるクランプ点を精度良く求めることができる車両用摩擦クラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch control device producing good shift shock reducing effects at all times independently of a change of a clutch connection point.例文帳に追加

クラッチの接続ポイントの変化に関わらず、常に良好な変速ショック低減効果を得ることができるクラッチ制御装置を提供する。 - 特許庁

When the threshing clutch-operating member 31 and the reaping clutch-operating member 33 are further rotated in the normal rotation direction to pass the threshing clutch-operating member 31 through the dead point D, both the threshing clutch-operating member 31 and the reaping clutch-operating member 33 are positioned in the engaging region.例文帳に追加

脱穀クラッチ操作体31と刈取りクラッチ操作体33とが更に正回転方向に回転操作され、脱穀クラッチ操作体31が死点Dを超えると、脱穀クラッチ操作体31と刈取りクラッチ操作体33とが入り域に位置する。 - 特許庁

When the clutch controller of the wet type multiple disk clutch starts to learn the connection amount at start point of a half clutch, the clutch piston which is driven by the hydraulic fluid is moved in order to change the connection amount for all stroke, and the detection of the connection amount of the half clutch is performed immediately thereafter.例文帳に追加

湿式多板クラッチのクラッチ制御装置が半クラッチ開始点の接続量の学習を開始する時点で、接続量を変更するため作動油によって駆動されるクラッチピストンを全行程に亘って移動させ、その直後に半クラッチの接続量の検出を実行する。 - 特許庁

The clutch control device 50 strokes the actuator 23 for the clutch to move the clutch stroke closer to a boundary point of perfect engagement and half clutch according to a detection signal of an engine water temperature sensor 17 and an engine rotation number sensor 16 when the friction clutch 21 is perfectly engaging.例文帳に追加

クラッチ制御装置50は、摩擦クラッチ21が完全係合している時に、エンジン水温センサ17及びエンジン回転数センサ16の検出信号に応じて、クラッチストロークを完全係合と半クラッチの境界点に近づけるようにクラッチ用アクチュエータ23をストロークさせる。 - 特許庁

To learn a control signal corresponding to a fastening starting point of a transfer clutch.例文帳に追加

トランスファクラッチの締結開始点に対応する制御信号を学習する。 - 特許庁

To decide the amount of stroke corresponding to a meshing start point of a sleeve and a clutch gear with high precision.例文帳に追加

スリーブとクラッチギヤとの噛合い開始点に対応したストローク量を精度よく決定する。 - 特許庁

To provide a control device of an automatic clutch for a vehicle that corrects a clamp point of the automatic clutch with accuracy, in the automatic clutch for the vehicle.例文帳に追加

車両用自動クラッチにおいて、自動クラッチのクランプ点を精度良く補正することができる車両用自動クラッチの制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a clutch operating device which reduces a holding force for continuing to grip a clutch lever, and reliably returns the clutch lever to an original point with a simple structure.例文帳に追加

構造が簡単で、クラッチレバーを把持し続ける保持力を軽減し、クラッチレバーを原点に確実に復帰させるクラッチ操作装置を提供する。 - 特許庁

Accordingly, as the clamp point "clamp" becomes more accurate comparing with a correction based on only a clutch temperature "thc" of the automatic clutch 14, the control accuracy of the automatic clutch 14 is improved further.例文帳に追加

したがって、自動クラッチ14のクラッチ温度thcのみに基づいた補正に比べてクランプ点clampが正確となるに従い、自動クラッチ14の制御精度がさらに向上する。 - 特許庁

To provide a clutch connection controller capable of connecting and engaging a clutch quickly without shock even if a connection engagement start point of the clutch changes.例文帳に追加

クラッチの接続係合開始点が変化しても、ショックなくしかも速やかに上記クラッチを接続係合させることができるクラッチ接続制御装置を提供する。 - 特許庁

At least in an engagement start time point of the first clutch, the control part maintains the right steering clutch and the left steering clutch in a non-engagement state.例文帳に追加

制御部は、少なくとも第1クラッチの係合開始時点において、右ステアリングクラッチおよび左ステアリングクラッチを非係合状態に維持する。 - 特許庁

The connection amount of the half clutch start point makes the amount of connection increase gradually after making the clutch off and is determined by detecting the speed change of a clutch input shaft etc.例文帳に追加

半クラッチ開始点の接続量は、クラッチを断とした後接続量を徐々に増加させ、クラッチ入力軸等の回転数変化を検出することにより決定する。 - 特許庁

The St2 at a time point (t4) where a change rate of the Ni2 becomes zero is acquired as the touch point of the clutch in the unselected system.例文帳に追加

Ni2の変化率がゼロになる時点(t4)におけるSt2が、非選択系統のクラッチのタッチ点として取得される。 - 特許庁

A controller is given a function for adjusting the length of time of both engagements which is the time from the start of engagement of one clutch (high speed clutch or low speed clutch) until engagement of the other clutch (low speed clutch or high speed clutch) starts to disengage, according to the state quantity indicating the state of the vehicle at that point.例文帳に追加

制御器に、一方のクラッチ(高速用クラッチ又は低速用クラッチ)の接続が開始されてから他方のクラッチ(低速用クラッチ又は高速用クラッチ)の接続を断ち始めるまでの時間である、両接時間の長さを、その時点での車両状況を現す状態量に応じて調節する機能を持たせる。 - 特許庁

Engine rotational frequency is set to idle rotational frequency first, then a clutch 3 is connected in a state that clutch rotational frequency is 0, and a point where the agreement of engine rotational frequency and the clutch rotational frequency is measured, is recorded in RAM 413 as the imperfect clutch start stroke.例文帳に追加

まずエンジン回転数をアイドル回転数にして、クラッチ回転数が0の状態でクラッチ3を繋いでいき、エンジン回転数とクラッチ回転数が一致した点を測定した点を半クラッチ開始ストロークとしてまずRAM413に記録する。 - 特許庁

To correctly maintain the quantity of movement of the supporting point of a clutch cover side to a desired value in a wear compensation mechanism to move the supporting point on the clutch cover side of a pressing member.例文帳に追加

押圧部材のクラッチカバー側支点を移動させる摩耗補償機構において、クラッチカバー側支点の移動量を所望の値に正確に保つ。 - 特許庁

A correction amount of the clamp point "clamp" is changed in response to a temperature change direction of the automatic clutch 14, and thereby the clamp point "clamp" is corrected in the optimum correction amount according to a temperature change tendency (heating or cooling state) of the automatic clutch 14.例文帳に追加

自動クラッチ14の温度変化方向に応じてクランプ点clampの補正量が変更されるため、自動クラッチ14の温度変化傾向(加熱・冷却状態)に応じた最適な補正量でクランプ点clampが補正される。 - 特許庁

When a power point P1 of the lever 50 is drawn in the right direction by the clutch inner part 37, the lever 50 is oscillated anticlockwise around a fulcrum P2, and a left end clutch plate 45 is pressed by a point of application P3 through the steel ball 51 to engage the multiplate clutch 52.例文帳に追加

クラッチインナー37により梃子レバー50の力点P1が右方向に引かれると、梃子レバー50が支点P2まわりに反時計方向に揺動し、作用点P3が鋼球51を介して左端のクラッチプレート45を押して多板クラッチ52を係合させる。 - 特許庁

Calibration is performed so that a meet start point and a release start point of the clutch that are used for a map used for deciding the MG torque limit value will match the actual meet start point and the actual release start point that are detected.例文帳に追加

MGトルク制限値の決定に使用されるマップに使用されるクラッチのミート開始点及びリリース開始点が、検出された実際のミート開始点及び実際のリリース開始点に一致するように較正される。 - 特許庁

To provide a torque transmission start point learning method and a torque transmission start point learning device for an automatic clutch without giving discomfort feeling to an occupant while implementing the learning operation of the torque transmission start point during the travel of a vehicle.例文帳に追加

車両走行中にトルク伝達開始点の学習動作を可能にしながらも、乗員に違和感を与えることのない自動クラッチのトルク伝達開始点学習方法及びトルク伝達開始点学習装置を提供する。 - 特許庁

To accurately learn a half-clutch starting point when substantial torque transmission starts and to perform clutch control using the learned value in a power transmission device for a vehicle equipped with a clutch for automatically connecting/disconnecting to/from a fluid coupling between an engine and a transmission.例文帳に追加

エンジンと変速機との間に、流体継手と自動的に断続するクラッチを備えた車両用動力伝達装置において、実質的なトルク伝達が始まる半クラッチ開始点を正確に学習し、その学習値を用いてクラッチ制御を実行する。 - 特許庁

In the continuously variable transmission, an engagement control means 37 starts engagement control for engaging a clutch at a released side of a high clutch H and a low clutch L when reaching a mode switching point, and a reaction force switching control means 38 starts reaction force switching control for switching a reaction force direction during the engagement control.例文帳に追加

モード切換え点に達した際に係合制御手段37が、ハイクラッチHとロークラッチLのうち解放されていた側のクラッチを係合させる係合制御を開始し、反力切換え制御手段38が、係合制御中に、反力の方向を切換える反力切換え制御を開始する。 - 特許庁

When learning the half-clutch starting point, the clutch is disconnected in a condition of an output shaft of the clutch stopped while the vehicle is stopped, and thereafter, when the connecting amount is gradually increased, the rotational number and the speed ratio of a turbine of the fluid coupling is gradually decreased.例文帳に追加

半クラッチ開始点の学習を行うときは、車両の停車中にクラッチの出力軸が静止している状態で、クラッチを切断した後、徐々にその接続量を増加させると、流体継手のタービンの回転数及び速度比は次第に低下する。 - 特許庁

This clutch release fork support structure is provided with a housing, a support member 100 held by the housing, and a clutch release fork 40, which abuts on the support member 100 and which is turned in the clutch connecting/disconnecting directions around a contact point with the support member 100.例文帳に追加

クラッチレリーズフォークの支持構造は、ハウジングと、ハウジングに保持される支持部材100と、支持部材100と当接し、支持部材100との接点を中心としてクラッチの切断・接続方向に回動するクラッチレリーズフォーク40とを備える。 - 特許庁

To provide a method for controlling a damper clutch of an automatic transmission allowing correcting a point in time to direct connection of the damper clutch in consideration of the outside air temperature and setting a hydraulic oil temperature to an appropriate level for a smooth speed change after directly connecting the damper clutch.例文帳に追加

この発明の目的は、外気温度を考慮してダンパクラッチ直結時点の補正を行い、ダンパクラッチ直結後、作動オイル温度を適正水準にして円滑な変速ができる自動変速機のダンパクラッチ制御方法を提供することである。 - 特許庁

To suppress the occurrence of inertia torque even when gear shifting operation of a transmission is performed during or right after learning the clutch touch point of an automatic clutch.例文帳に追加

自動クラッチのクラッチタッチ点学習中または学習直後に変速機のギヤシフト操作が行われた場合であっても、イナーシャトルクの発生を抑制する。 - 特許庁

The clutch pressure may be automatically adjusted in response to fixed operating state or event, thereby adjusting the point of time when the clutch starts to slip due to reaction wheel torque.例文帳に追加

クラッチ圧力は、一定の動作状態や事象に応答して自動的に調整され、それにより、反作用車輪トルクのためにクラッチがスリップし始める時点を調整するようにしても良い。 - 特許庁

例文

The CPU controls the clutch actuator to start a disconnection operation of a clutch at a time point t1 when movement of an operation lever of the up-shifting operation device is started.例文帳に追加

CPUは、シフトアップ操作装置の操作レバーの移動が開始される時点t1において、クラッチアクチュエータを制御することによりクラッチの切断動作を開始する。 - 特許庁

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