1016万例文収録!

「oil brake cylinder」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > oil brake cylinderに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

oil brake cylinderの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 56



例文

When pressure oil is supplied into an automatic brake releasing cylinder 11, the pressure oil also flows into an oil chamber 17a of an double-acting cylinder 17 to press a piston 17p in the direction of an arrow mark B, so that the capacity of a brake pipe line is decreased to raise oil pressure force applied on a master cylinder 9.例文帳に追加

自動ブレーキ解除シリンダ11に圧油が供給される際、複動シリンダ17の油室17aにも圧油が流入してピストン17pを矢印Bの向きへ押すため、ブレーキ管路の容積が減少してマスタシリンダ9にかかる油圧力は上昇する。 - 特許庁

A brake fluid is filled in the oil pressure circuit 600 comprising a master cylinder 400 and a brake actuator 500.例文帳に追加

マスターシリンダ400ならびにブレーキアクチュエータ500から構成される油圧回路600には、ブレーキフルードが充填される。 - 特許庁

The accumulated brake oil is fed to a wheel cylinder 20 according to the step-in of a brake pedal 12 to generate the braking force to a wheel.例文帳に追加

蓄圧されたブレーキオイルは、ブレーキペダル12の踏み込みに応じてホイールシリンダ20に供給されて、車輪に制動力を発生させる。 - 特許庁

The accumulated brake oil is supplied to a wheel cylinder in response to depressing of a brake pedal, generating braking force at wheels.例文帳に追加

蓄積されたブレーキオイルは、ブレーキペダルの踏み込みに応じてホイールシリンダに供給されて、車輪に制動力を発生させる。 - 特許庁

例文

On the other hand, when the supply of the pressure oil to the automatic brake releasing cylinder 11 is stopped, the pressure oil in the oil chamber 17a flows out, and the piston 17p moves in the opposite direction to the arrow mark B, the oil pressure force applied on the master cylinder is decreased.例文帳に追加

一方、自動ブレーキ解除シリンダ11への圧油の供給が停止され、油室17a内の圧油が流出し、ピストン17pが矢印Bと逆向きに移動すると、マスタシリンダ9にかかる油圧力は下降する。 - 特許庁


例文

When a vehicle is stably stopped, a target brake oil pressure Pt is compared with a wheel cylinder oil pressure Pwc** (S208) under a condition that the target brake oil pressure PT is held constant (S200, S202, S204).例文帳に追加

車両が安定して停止しているときに、目標ブレーキ油圧Ptが一定に保持された状態(S200,S202,S204)で、目標ブレーキ油圧Ptとホイールシリンダ油圧Pwc**とが比較される(S208)。 - 特許庁

The brake control device is structured so that a normally open shutoff valve is installed on an oil passage leading from the master cylinder to each wheel cylinder and also a normally closed decompression valve is installed on an oil passage to put the wheel cylinder in communication with a reserver.例文帳に追加

ブレーキ制御装置において、ホイルシリンダとマスタシリンダとを連通する油路上に常開の遮断弁を設け、更に、ホイルシリンダとリザーバとを連通する油路上に常閉の減圧弁を設けることとした。 - 特許庁

The hydraulic brake system for rolling stock in the present invention comprises a hydraulic brake cylinder 30 having a piston rod 38 provided so as to be contactable with a brake disk, a hydraulic source 12 supplying oil pressure to the hydraulic brake cylinder 30, and a hydraulic control valve comprising a poppet valve assembly 10 disposed between the hydraulic brake cylinder 30 and the hydraulic source 12.例文帳に追加

本発明の鉄道車両用油圧ブレーキシステムは、ブレーキディスクに当接可能に設けられたピストン棒38を有した油圧ブレーキシリンダ30と、油圧ブレーキシリンダ30へ油圧を供給する油圧源12と、油圧ブレーキシリンダ30と油圧源12との間に配設されたポペット弁集成体10から成る油圧制御弁とを具備したことを特徴とする。 - 特許庁

Oil pressure of a releasing side oil passage 5 and a braking side oil passage 6 connected to both oil chambers 3, 4 of the brake cylinder 1 is switched by actuation of a hydraulic motor 30.例文帳に追加

ブレーキシリンダ1の両油室3、4に接続する緩解側油路5、制動側油路6の油圧は、油圧モータ30の作動により切り換えられる。 - 特許庁

例文

When stepping on brake during deceleration of the vehicle, oil pressure of a brake master cylinder is detected by an oil pressure detection unit to control so that tightening control pressure is increased in accordance with increase of oil pressure detected by the oil pressure detection unit by a control pressure compensation unit.例文帳に追加

車両減速中にブレーキが踏まれたとき、油圧検出ユニットでブレーキマスタシリンダの油圧を検出し、制御圧補正ユニットで油圧検出ユニットで検出した油圧の増加に応じて締結制御圧を増加するように制御する。 - 特許庁

例文

The ECU opens the master cut valve if the detected oil pressure inside the master cylinder is not more than the predetermined value when the brake pedal is returned.例文帳に追加

ECUは、ブレーキペダルが戻される際に、検出されたマスタシリンダ内の油圧が所定の閾値以下である場合、マスタカット弁を開弁する。 - 特許庁

Nozzle touch operation is performed by various cylinder devices not requiring a motor with a brake, a pump for generating pressure oil or the like.例文帳に追加

本願発明においては、ブレーキ付きモータと圧油発生用のポンプ等が不要な各種シリンダ装置によってノズルタッチ動作が行われる。 - 特許庁

A housing 64 of a stroke simulator 124 has a liquid chamber 66, into which brake oil from a master cylinder is introduced.例文帳に追加

ストロークシミュレータ124のハウジング64は、マスタシリンダからのブレーキオイルが導入される液室66を有する。 - 特許庁

This attaching device for the master cylinder has a braking device which brakes by bringing the brake pad into contact with a brake disk by operating the brake pad by receiving the replenishment of the braking fluid from the oil reservoir 20 having the ventilation hole accompanying the operation of the master cylinder 19 which is attached to a vertically moving frame 10.例文帳に追加

上下動フレーム10に取付けたマスターシリンダ19の作動に伴い、通気孔を有する油溜め20からブレーキ油の補給を受けてブレーキパッドを作動させることにより、ブレーキパッドをブレーキディスクに当接させて制動するブレーキ装置を有する。 - 特許庁

During a turning mode, even if a brake pedal 71 of a parking brake device 70 is depressed, oil pressure for actuating a clutch means for selecting the turning mode also acts upon a turning hydraulic cylinder 80, and a parking brake arm 77 cannot be rotated into a solid line position by the pressing action of the cylinder 80.例文帳に追加

駐車ブレーキ装置70のブレーキペダル71を踏んでも旋回モード時には、当該旋回モードを選択するクラッチ手段を作動させる油圧が旋回油圧シリンダ80にも作用し、シリンダ80の押圧作用により駐車ブレーキアーム77が実線位置に回動ができなくなる。 - 特許庁

To provide a compact master cylinder capable of securing the necessary quantity of oil in the case of performing brake control without depressing a brake pedal such as TRC and vehicle stability control.例文帳に追加

TRCや車両安定制御のように、ブレーキペダルの踏む込みを行わずにブレーキ制御が行われる場合、必要な油量を確保できるコンパクトなマスタシリンダを提供すること。 - 特許庁

To provide a negative pressure type booster enhancing air-tight property of an breather valve seat and an breather valve in the closed state and accurately generating and retaining a brake oil pressure corresponding to stepping force of a brake pedal to a master cylinder.例文帳に追加

閉止状態の大気弁座と大気弁との気密性を向上し、ブレーキペダルを踏む力に応じたブレーキ油圧をマスタシリンダに正確に発生、保持させる負圧式倍力装置を提供する。 - 特許庁

Thus, when the flow of the brake fluid toward the master cylinder 11 is reduced before the flow of the brake fluid becomes stable in increasing the oil pressure at the pump motor 34, drop of the oil pressure inside the master cylinder 11 can be inhibited because the brake fluid flowing through a supply passage 26 flows to a return passage 25 by suction force of the pump motor 34.例文帳に追加

これにより、ポンプモータ34での油圧の増圧時に、ブレーキフルードの流れが安定する前にマスタシリンダ11の方向へのブレーキフルードの流れを低減させた場合に、供給経路26を流れるブレーキフルードがポンプモータ34の吸引力によってリターン経路25に流れることにより、マスタシリンダ11内の油圧が低下することを抑制できる。 - 特許庁

Thus, even when the brake pedal 5 is sucked toward the master cylinder 11 due to increase of the oil pressure by the pump motor 34 and reduction of the flow of the brake fluid toward the master cylinder 11 by the master cut valve 31, the operator does not notice the phenomenon because it occurs when the operator of the vehicle is going to release the brake operation of the brake pedal 5.例文帳に追加

これにより、ポンプモータ34で油圧を増圧させると共にマスタカット弁31でマスタシリンダ11の方向へのブレーキフルードの流れを低減させることに起因してブレーキペダル5がマスタシリンダ11の方向に吸い込まれる場合でも、この現象は車両の運転者がブレーキペダル5の制動操作を解除しようとしている場合に生じるため、運転者は気が付かない。 - 特許庁

Between a negative side oil chamber 11b of a brake cylinder 11 constituting a hydraulic brake 13 and the mode selector valve 19, a hydraulic pilot type interlock valve 18 working by using a secondary pressure of a brake valve 25 and a pressure of the negative side oil chamber 11b as a pilot pressure is arranged, and a switch to the free fall side is not carried out unless the brake valve 25 is operated.例文帳に追加

油圧ブレーキ13を構成するブレーキシリンダ11のネガティブ側油室11bとモード切換弁19との間に、ブレーキ弁25の二次圧及びネガティブ側油室11bの圧力をパイロット圧として作動する油圧パイロット式のインターロック弁18を設け、ブレーキ弁25が操作されない限りフリーフォールモードに切換わらないように構成した。 - 特許庁

The ECU 70 detects pushing up of the brake pedal 11 based on existence of the collision and the master cylinder pressure and when the pushing up is detected, it controls the solenoid valves 46, 48, adjusts discharge of the brake oil and intrudes the brake pedal 11 to depth.例文帳に追加

ECU70は、衝突の有無とマスタシリンダ圧に基づいてブレーキペダル11の突き上げを検出し、その突き上げが検出された場合に、電磁弁46,48を制御してブレーキ油の排出を調節してブレーキペダル11を奥入りさせる。 - 特許庁

The stroke simulator has a reaction force giving means to give a reaction force to the brake pedal while it contracts in compliance with the operation of the brake pedal 12 and a pressing means to give an oil pressure while it presses a master cylinder with stamping on the brake pedal 12, wherein a contraction control means controls the contraction of the reaction force giving means.例文帳に追加

ブレーキペダル12の操作に応じて収縮してペダルに反力を与える反力付与手段と、ブレーキペダル12の操作によりマスタシリンダを押圧して油圧を与える押圧手段とを有するストロークシミュレータにおいて、収縮制御手段は、反力付与手段の収縮を制御する。 - 特許庁

When a brake pedal BP is depressed, a hydraulic circuit device 30 normally supplies brake oil with a pressure corresponding to the depressing force, supplied from a master cylinder 25, to wheel cylinders 21-24 to brake wheels FW1, FW2, RW1, RW2.例文帳に追加

油圧回路装置30は、通常、ブレーキペダルBPの踏み込み操作時に、マスタシリンダ25から供給されて前記踏み込み操作力に応じた圧力のブレーキ油をホイールシリンダ21〜24に供給して、車輪FW1,FW2,RW1,RW2を制動する。 - 特許庁

Consequently, a feeling that a brake pedal 5 is sucked toward the master cylinder 11 due to drop of the oil pressure inside the master cylinder 11 can be inhibited.例文帳に追加

従って、マスタシリンダ11内の油圧が低下することに起因して、ブレーキペダル5がマスタシリンダ11の方向に吸い込まれるような感覚になることを抑制できる。 - 特許庁

To provide an attaching device for a master cylinder having a constitution by which brake fluid is prevented from leaking from a ventilation hole of an oil reservoir of the master cylinder of a road/ground working machine.例文帳に追加

軌陸作業機のマスターシリンダの油溜めの通気孔からブレーキ油が漏れることのない構成を有するマスターシリンダの取付け装置を提供する。 - 特許庁

In vehicle stop keeping control, an oil pressure control unit 78 increases oil pressure by a pump motor 34 and reduces the flow of brake fluid toward a master cylinder 11 by a master cut valve 31 when an operator of a vehicle is determined to be going to release braking operation of a brake pedal 5.例文帳に追加

停車維持制御を行う場合には、油圧制御部78は、車両の運転者がブレーキペダル5の制動操作を解除しようとしていると判定できる場合に、ポンプモータ34で油圧を増圧させ、マスタカット弁31でマスタシリンダ11の方向へのブレーキフルードの流れを低減させている。 - 特許庁

To provide a ram position control method and an apparatus therefor in a press brake by which a ram is positioned at command position regardless of a pressure/oil temperature of a hydraulic oil supplied from a hydraulic pump to a hydraulic cylinder.例文帳に追加

油圧ポンプから油圧シリンダに供給される作動油の圧力、油温に関係なくラムを指令位置に位置決めすることのできるプレスブレーキにおけるラム位置制御方法およびその装置を提供する。 - 特許庁

When it is determined that a predetermined number of conditions under which an absolute value of difference between the target brake oil pressure Pt and the wheel cylinder oil pressure Pwc** is continued, it is determined as failure (breakdown) (S216).例文帳に追加

そして、目標ブレーキ油圧Ptとホイールシリンダ油圧Pwc**との差の絶対値が所定値Pより大きい状態が所定回数連続して検出された場合にフェイル(故障)と判断される(S216)。 - 特許庁

The pressure oil is introduced into an inside 28 of a brake casing 11 via a lubricating port 29 on free falling, and the pressure oil is introduced into the static groove 40 at the surface of the disc via a lubricating port 27 by degenerating a cylinder 15.例文帳に追加

フリーフォール時に、給油孔29を介してブレーキケース11内(28)に圧油を導き、シリンダ15を縮退させるとともに、給油孔27を介してディスク表面の静圧溝40に圧油を導く。 - 特許庁

Furthermore, because the front wheels having large axle weight are braked by the slave cylinder 23 which can generate large brake oil pressure, the master cylinder 11 which brakes the rear wheels can be modified into a cylinder having no negative pressure booster, thereby achieving further cost reduction.例文帳に追加

しかも軸荷重が大きい前輪を大きなブレーキ液圧を発生可能なスレーブシリンダ23により制動するので、後輪を制動するマスタシリンダ11を負圧ブースタを持たない簡素なものとして更なるコストダウンを図ることができる。 - 特許庁

A braking force control device is provided with in-line and out-line pump suction passages, the communication of a wheel cylinder of a control wheel with a master cylinder is shut off during the automatic brake control, and an oil is fed to the wheel cylinder of the control wheel through the out-line pump suction passage and a pump.例文帳に追加

インライン及びアウトラインのポンプ吸入路を有し、自動ブレーキ制御時には制御輪のホイールシリンダとマスタシリンダ14との連通が遮断され、アウトラインのポンプ吸入路及びポンプを経て制御輪のホイールシリンダへオイルが供給される制動力制御装置。 - 特許庁

To provide an anti-lock braking device attached between a master cylinder and a cylinder pipe feeding oil pressure for a vehicular brake and preventing a locking phenomenon of the brake occurring during braking by storing a part of the oil pressure transmitted to wheels and continuously and dividedly feeding it during vehicular braking.例文帳に追加

本発明は、車両のブレーキの油圧を供給するマスタシリンダとシリンダパイプとの間に装着され、車両の制動時、車輪に伝達される油圧の一部を貯蔵して持続的に分割供給することにより、制動時起こるブレーキのロック現象を防止するアンチロックブレーキ装置を提供する。 - 特許庁

When the pedaling operation of a brake pedal 1 is started for actuating a brake, a microswitch is turned off to switch the position of a switch valve 16 to (RO) from (I) to make the oil chamber 6 in a cylinder tube 3 communicate with a tank T.例文帳に追加

ブレーキを作動させようとしてブレーキペダル1の踏み込み操作が開始されると、マイクロスイッチ15がオフされ切換弁16の位置が(イ)位置から(ロ)位置に切り換えられ、シリンダチューブ3内の油室6はタンクTに連通する。 - 特許庁

The braking device 1 transmits a signal representing a value in which an operating pressure braking force generated through a master cylinder pressure PMC applied to brake oil is subtracted from a preset request braking force BF* to a hybrid controlling device 4 as a regeneration request braking force BFr* in response to a driver's brake pedal treading operation.例文帳に追加

制動装置1は、設定された要求制動力BF*から運転者のブレーキペダルの操作に応じてブレーキオイルに付与されたマスタシリンダ圧PMCにより発生する操作圧力制動力を引いた値を回生要求制動力BFr*としてハイブリッド制御装置4に送信する。 - 特許庁

To realize a tool capable of easily and safely performing work of drawing out a piston 10 from a cylinder part 8 of a caliper 2 without uselessly consuming a brake oil and soiling the surrounding.例文帳に追加

キャリパ2のシリンダ部8からピストン10を抜き取る作業を、容易且つ安全に、しかも、ブレーキオイル等を無駄に消費したり周囲を汚損したりする事なく行なえる工具を実現する。 - 特許庁

The actuator 6 for hydraulic brake operates a piston 18 based on the rotation of an output shaft 15 of an electric motor 7 and causes a master cylinder 13 to generate oil pressure.例文帳に追加

油圧ブレーキ用アクチュエータ6は、電動モータ7の出力軸15の回転に基づいてピストン18を作動させ、マスターシリンダ13に油圧を生じさせる。 - 特許庁

To provide a liquid filling device capable of preventing moisture contained in compressed air from intruding into brake oil in a pump chamber through a clearance between the inner surface of a cylinder and the outer surface of a piston.例文帳に追加

シリンダ内周面とピストン外周面とのクリアランスを通して圧縮空気に含まれる水分がポンプ室のブレーキ油に混入するのを防止することができる液体充填装置を提供する。 - 特許庁

Consequently force applied to a spring chamber 7 in the cylinder tube 3 is made stronger than force applied to the oil chamber 6, to stroke a linking rod 8 to before a given quantity side to fasten a brake band 10.例文帳に追加

その結果、シリンダチューブ3内のバネ室7に作用する力の方が油室6に作用する力よりも大きくなって、連結ロッド8は所定量前側(図中右側)にストロークしてブレーキバンド10が締め付けられる。 - 特許庁

Moreover, a braking error component which is a load acting across the outer ring 1 and the hub 2, is acquired based on an oil pressure introduced into a cylinder chamber of a disc brake.例文帳に追加

又、ディスクブレーキのシリンダ室内に導入する油圧に基づいて、上記外輪1と上記ハブ2との間に作用する荷重である制動誤差成分を求める。 - 特許庁

To provide a disc brake suitable for improvement of operating precision and improvement of maintainability by eliminating hydraulic piping between a cylinder on a caliper body and an electric hydraulic oil pressure generator.例文帳に追加

キャリパボディ上のシリンダと電動式油圧発生装置との間の油圧配管を不要にして、動作精度の向上やメンテナンス性の向上に適したディスクブレーキを得る。 - 特許庁

Drive of the solenoid proportional pressure reducing valve 18 is controlled in response to a control input of a brake pedal 20 detected by a manipulated variable detector 21 to regulate oil pressure to a hydraulic cylinder 15.例文帳に追加

操作量検出器21によって検出されたブレーキペダル20の操作量に応じて電磁比例減圧弁18の駆動を制御し、油圧シリンダ15への圧油を調整する。 - 特許庁

When a loading pressure of oil leading to the lift cylinder 13 is increased to a specified value by the loading of a cargo on the deck, the brake valve 54 moves a spool S according to the load pressure to restrict the opening thereof.例文帳に追加

荷受台に荷物が載ることにより昇降シリンダ13に通じる油の負荷圧が増大して所定値に達すると、その負荷圧に基づいて、ブレーキ弁54はスプールSを移動させ、自ら弁開度を絞る。 - 特許庁

When the load pressure of oil leading to the opening/closing cylinder 6 is increased to a specified value by the loading of a cargo on the deck opened, the brake valve 54 moves a spool S according to the load pressure to restrict the opening degree thereof.例文帳に追加

開いた荷受台に荷物が載ることにより開閉シリンダ6に通じる油の負荷圧が増大して所定値に達すると、その負荷圧に基づいて、ブレーキ弁54はスプールSを移動させ、自ら弁開度を絞る。 - 特許庁

In vehicle stop keeping control, an oil pressure control unit 78 reduces the flow of brake fluid toward a master cylinder 11 by a master cut valve 31 after a lapse of a certain time after driving a pump motor 34.例文帳に追加

停車維持制御を行う場合には、油圧制御部78は、ポンプモータ34を駆動させてから一定時間が経過した後、マスタカット弁31でマスタシリンダ11の方向へのブレーキフルードの流れを低減させている。 - 特許庁

When the vehicle 10 is stopped during activation of the stopping maintaining mode, even if the driver leaves the leg from a brake pedal 500, an oil pressure Pwc of a wheel cylinder is maintained to an oil pressure Pwc0 capable of stopping the vehicle 10 and the vehicle 10 becomes in the stopping maintaining state.例文帳に追加

停止維持モードの起動中に車両10が停止すると、運転者がブレーキペダル500から足を離したとしても、ホイールシリンダの油圧Pwcは、車両10を停止させ得る油圧Pwc0に維持され、車両10は停止維持状態となる。 - 特許庁

A pressure intensifier for the vehicle behavior control device comprises means for intensifying the brake liquid pressure in an oil cylinder when the deceleration of a vehicle is smaller than a deceleration threshold value during the behavior control of the vehicle and means for holding the brake liquid pressure in the wheel cylinder when the deceleration of the vehicle is not smaller than the deceleration threshold value, and its method comprises using the same.例文帳に追加

車輌挙動制御中に車輌減速度が減速度閾値より小さい場合、ホイールシリンダのブレーキ液圧を増圧する手段と、車輌減速度が減速度閾値より小さくない場合、ホイールシリンダのブレーキ液圧を保持する手段とを備えていることを特徴とする、車輌挙動制御装置の昇圧装置及び昇圧方法。 - 特許庁

In a device interposing a regulator connected with an auxiliary hydraulic source between a master cylinder and the wheel cylinder, arranging a (ABS) modulator upstream from the regulator allows controlling the (ABS) modulator with a small amount of oil instead of a large amount on a main brake side by controlling a hydraulic system on the master cylinder side, thereby miniaturizing the (ABS) modulator.例文帳に追加

補助液圧源に接続されるレギュレータを、マスタシリンダ及びホイールシリンダの間に介在させる装置において、(ABS)モジュレータをレギュレータの上流に配設することによって、(ABS)モジュレータの制御が、主ブレーキ側の多い液量でなく、マスタシリンダ側の液圧系を制御にすることによって少量にして惹いては、(ABS)モジュレータが小型で済むようにした。 - 特許庁

The braking device A for the vehicle is provided with a master cylinder 10; a reservoir tank 12; solenoid valves 46, 48 for adjustably discharging a brake oil from output ports 10a, 10b of the master cylinder 10 to the reservoir tank 12; a collision detection sensor 68 for detecting the collision of the vehicle; a liquid pressure meter 61 for detecting master cylinder pressure; and ECU 70.例文帳に追加

車両用制動装置Aは、マスタシリンダ10と、リザーバタンク12と、マスタシリンダ10の出力ポート10a,10bからリザーバタンク12へブレーキ油を調節自在に排出する電磁弁46,48と、車両の衝突を検出する衝突検出センサ68と、マスタシリンダ圧を検出する液圧計61と、ECU70を備えている。 - 特許庁

This disk brake system comprises: a disk 10 with a circumferential braking surface; a caliper 20 having a piston actuated by the oil pressure of a wheel cylinder; and the brake pad 40 mounted to the tip part of the piston and brought into contact with the circumferential surface of the disk by the actuation of the piston.例文帳に追加

本発明に係るディスクブレーキシステムにおいては、円周面に制動が行われるディスクと、ホイールシリンダの油圧によって作動するピストンを備えたキャリパーと、前記ピストンの先端部に装着されて、ピストンの作動によって前記ディスクの円周面に接触するブレーキパッドと、を含んでいることを特徴とする。 - 特許庁

例文

The stroke simulator 24 has a first piston 70 which can be slid against an energizing force of a first spring 78 by introducing a brake oil into a simulator chamber 66 communicating with the master cylinder through a flow passage 68, and the first piston 70 creates the reaction force relative to the operation according to the operation amount of the brake pedal.例文帳に追加

ストロークシミュレータ24は、流路68を介してマスタシリンダと連通するシミュレータ室66にブレーキオイルを導入することによって、第1スプリング78の付勢力に抗して摺動可能な第1ピストン70を有し、第1ピストン70は、ブレーキペダルの操作量に応じてその操作に対する反力を創出する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS