1016万例文収録!

「"自社製品"」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "自社製品"に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"自社製品"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 67



例文

商業用旅客機の場合は、企業が自社製品を売ろうと競争する。例文帳に追加

In the case of commercial airplanes, private companies compete to sell their product. - Tatoeba例文

商業用旅客機の場合は、企業が自社製品を売ろうと競争する。例文帳に追加

In the case of commercial airplanes, private companies compete to sell their product.  - Tanaka Corpus

自社製品と株式とのパッケージ販売方法及びその管理システム例文帳に追加

METHOD FOR SELLING PACKAGE OF SELF-COMPANY PRODUCT AND STOCK AND ITS MANAGING SYSTEM - 特許庁

同社の主力商品は、KHK標準歯車という自社製品である。例文帳に追加

The company's key products are its own KHK standard gears. - 経済産業省

例文

デジタル放送受信機100に他の自社製品が接続された場合に、格納部16に格納されている更新データのうち、接続された自社製品に対応する更新データを抽出して当該自社製品へ出力する。例文帳に追加

When another present company product is connected to the digital broadcast receiver 100, the updating data corresponding to the connected present company product among the updating data stored in the storage section 16 are extracted and outputted to the present company product. - 特許庁


例文

弊社は、顧客の視点から分析し、自社製品のより良い向上を目指します。例文帳に追加

We'll analyze from the point of view of a customer and aim for superior improvements to our in-house manufactured goods. - Weblio英語基本例文集

コンセプトインとは、初期の段階で自社製品の採用を促進する営業活動の一種である。例文帳に追加

Concept-in is a kind of operation for promoting the use of your own product in its early stages. - Weblio英語基本例文集

他社製品との比較で自社製品の長所を誇示する広告例文帳に追加

an advertising technique in which one compares one's own company's products with those of a rival company to display the merits of one's own company's products  - EDR日英対訳辞書

3代目~5代目までは、全国でも珍しい『自社製品の全量自家精米』を貫いた事でも有名。例文帳に追加

The third to fifth heads of the family are well known for having consistently used "home-polished rice for all products."  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

これが売れ筋商品となったため、小売企業との関係を強化して自社製品の販売を強化。例文帳に追加

As this became a hot-seller, the company enhanced its relationship with retailers, reinforcing the sales of its other products. - 経済産業省

例文

中小製造業にとって、自社製品をいくらで販売するかは、非常に重要な問題である。例文帳に追加

The question of at what price to sell one's own products is a very important issue for small and medium manufacturers. - 経済産業省

自社製品の独創性やブランド力を高めることで、他社製品との差別化が実現される~例文帳に追加

One's own products can be differentiated from competitor's products by increasing their originality and brand strength - 経済産業省

自社製品の汎用性が高い中小企業は、多様な販売先を持つことができる~例文帳に追加

SMEs with highly versatile products can have a diverse customer's base - 経済産業省

開発事業本部は、自社製品の開発・製造・販売を行っている部門である。例文帳に追加

The development division develops, manufactures, and markets the company's own products. - 経済産業省

受注側においては、自社製品の原価計算を正確に行うことが大前提となる。例文帳に追加

The most important thing for subcontractors is to accurately calculate the cost of their own products. - 経済産業省

主要販売先との取引における自社製品の販売価格の決定方式を表すダミー例文帳に追加

Dummies representing the methods of determining sales prices for company products in trading with main customers) - 経済産業省

アジア市場を開拓する長年の取組が実を結び、自社製品の輸出を実現した企業例文帳に追加

A company whose long years of work developing Asian markets paid off with exports of its own products  - 経済産業省

研究開発に取り組み、下請から自社製品開発にシフトした企業例文帳に追加

An enterprise that tackled research and development, and shifted from subcontracting to the development of its own products - 経済産業省

また、中堅・中小企業の約6割が、海外市場で自社製品が通用すると考えている。例文帳に追加

Furthermore, around 60% of SMEs consider that their own products would be accepted in world markets.  - 経済産業省

自社製品の「汎用性」の高さと販売先の多様化度合いについて示した表が第3-2-11図であるが、これによると、自社製品の「汎用性」が高い中小企業ほど、主要販売先への依存度が低くなっている。例文帳に追加

Fig. 3-2-11 shows the level of versatility of one's products against the degree of customer diversification. This figure shows that the greater the "versatility" of their products, the lower the dependence on SME's main customers. - 経済産業省

1回の出張で3か国ほど訪問し,会議に参加したり,店に行って自社製品の陳列や売れ行きを確認したりします。例文帳に追加

I visit about three countries on each trip to participate in meetings and go to stores to check the display and sales of our products.  - 浜島書店 Catch a Wave

ゲーム各社は,この不況の中で消費者に自社製品を購入してもらうため,さまざまな戦略を行った。例文帳に追加

Game companies used various strategies to get consumers to buy their products during this recession.  - 浜島書店 Catch a Wave

顧客先製品群に含まれる製品の構成情報を、自社製品のみならず他社製品をも含めて適切に把握することを可能とする。例文帳に追加

To make it possible to adequately grasp product composition information not only on own company's products but also on other companies' products, these products being included in customer product groups. - 特許庁

客先や市場の規模と、自社製品の特徴やシェアを考慮し、様々な切り口から状況を多角的に分析する。例文帳に追加

To take customer and market size, features and share of one's products into consideration and multilaterally analyze situation from various points of view. - 特許庁

まず、一つ目の特徴としては、自社製品の安定した品質が販売先に重視されていることである。例文帳に追加

First, one of the characteristics is that the enterprise attaches importance to the consistent product quality of the company's products. - 経済産業省

販売先数についても、自社製品の「汎用性」が高い中小企業の販売先数の方が多いことが認められる。例文帳に追加

It also shows that the greater the "versatility" of their products, the higher the number of customers SMEs have. - 経済産業省

このように、ホームページにより情報を開示することで、自社自社製品について広くアピールできるというメリットがある。例文帳に追加

In this way, disclosing more information on a company homepage has the advantage of making one's company and products more appealing. - 経済産業省

あわせて、国外の展示会に積極的に参加し、自社製品を宣伝することで認知度を高め、現在では、上海・深セン・台中・バンガロールに販売拠点を開設、売上高の6 割を直接輸出が占め、60以上の国・地域に、商社を介さず自社製品を直接販売している。例文帳に追加

In addition, the company actively participated in overseas exhibitions to raise the profile of its own products through advertising. Sales bases were set up in Shanghai, Shenzhen, Taichung and Bangalore, and currently direct exports account for 60% of sales. The company sells its own products to more than 60 countries and regions directly, rather than through trading companies. - 経済産業省

すなわち、価格交渉力を高めるための製品の差別化には、〔1〕競合他社が真似できない(または競合他社が思いつかない)独創性に富んだ技術・製品を開発していくという「製品自体の差別化」、〔2〕自社製品の特長を積極的にアピールすることで、顧客の自社製品に対する認知度やイメージを向上させるという「製品イメージの差別化」という、2種類の意味合いが含まれていると言えよう。例文帳に追加

More specifically, product differentiation for increasing price bargaining power has two shades of meaning: (1)"differentiation of products themselves," in which highly original technologies and products that cannot be copied by competitors (or which cannot be hit upon by competitors) are developed; and (2) "differentiation of product image," in which customers' level of recognition and image of one's own products is increased by aggressively appealing based on the strong points of one's own products. - 経済産業省

カタログとは、企業が自社の宣伝又は自社製品の紹介・宣伝のために製作するものであるから、当該カタログが実際頒布されなかったという特別な事情がある場合を除き、頒布されたものとする。例文帳に追加

A company produces a catalogue to promote the company or to introduce and promote its products. Therefore, if the catalogue is produced, the catalogue is considered as a distributed publication except for special circumstances where the catalogue was not actually distributed.  - 特許庁

ユーザがユーザ端末15に他社の社名および他社の製品情報を入力すると、メーカサーバ11がそれに対応する自社製品情報を検索し、ユーザ端末15がその検索結果を表示する。例文帳に追加

When a user inputs the name of another company and product information of another company into a user terminal 15, a maker server 11 retrieves own company product information corresponding thereto, and the user terminal 15 displays the retrieval result. - 特許庁

容易に顧客資材に対する自社製品の構成表を作成することができる構成表自動生成方法及び構成表自動生成システムの提供。例文帳に追加

To provide a configuration table automatic generation method and a configuration table automatic generation system for creating the configuration table of one's company products to customer materials easily. - 特許庁

自社製品であるか、他社製品であるかの識別が可能であり、またロットや製造日等の生産管理情報も識別可能な圧力センサを提供する。例文帳に追加

To provide a pressure sensor that can identify whether a product is manufactured by other companies or own companies, and can also identify production management information, such as lots and dates of manufacturing. - 特許庁

また、市場創造金額算出部16は、アンケート結果、および不満足顧客への対応結果等に基づいて、将来自社製品を購入するであろう顧客数を予測し、これらの顧客による市場創造金額を予測する。例文帳に追加

Also, a market creation sum calculating part 16 predicts the number of customers who are supposed to purchase its own company products in the future based on the questionnaire results and the countermeasure results to the unsatisfied customers, and predicts the market creation sum from those customers. - 特許庁

このように自社製品の広告は小さく控えめとし、社会貢献広告を大きくして強くアピールできるため、社会貢献に寄与している企業であることを広く周知し、結果的に企業イメージアップの効果を奏する。例文帳に追加

Because the advertisement of social contributions is enlarged and strongly appealed, with the moderate and small advertisement of the product of the own company, the company contributing to the society is widely known, thereby achieving the effect of improving the image of the company. - 特許庁

知的財産権の保護は、中国の現在の研究開発能力を向上させ、ひいては自社製品のブランド力を向上させていく等中国経済と科学技術の発展にとって不可欠なものである。例文帳に追加

Intellectual property rights protection is essential for the development of the Chinese economy, as well as science and technology, as it will improve China's current research and development capability and, by extension, improve the brand power of goods produced domestically. - 経済産業省

このアンケートでは、自社製品・サービスの販売価格帯、数量だけではなく、他社製品との差別化や地域資源活用の状況についても尋ねている。例文帳に追加

This questionnaire does not only ask about the sales price range and volume of an enterprise's products and services, but also asks about the condition of differentiation with the products of other enterprises and about the utilization of community resources. - 経済産業省

差別化をするために必要な製品の特性について分析を行ったところ、自社製品の「品質の独創性」と「ブランド力」の高い中小企業は製品の差別化がされている、という結果が得られた(第3-2-9図〔1〕〔2〕)。例文帳に追加

An analysis of the product characteristics needed to achieve differentiation showed that SMEs whose products had a high level of "product originality" and "brand strength" had achieved product differentiation (Figs. 3-2-9 [1], [2]). - 経済産業省

同社の松橋卓司社長は、特定の企業・業界に依存することなく、世界中の多種多様な企業・業界へ費用を掛けずに自社製品を販売したいと考えていた。例文帳に追加

The president of the company, Takuji Matsuhashi, wished to promote sales of its own products to a great variety of enterprises/industries all over theworld at low cost, rather than depending on specific enterprises and industries. - 経済産業省

他方、中小企業に国際化(輸出又は直接投資)を行うことになったきっかけを尋ねたところ、「自社製品に自信があり、海外市場で販売しようと考えた」という前向きな理由が最も多い。例文帳に追加

However, when SMEs were asked the reason for starting to engage in international operations (export or direct investment), the most frequently given answer was a positive response that they have confidence in their own products and that they intended to sell their products overseas. - 経済産業省

また、自社製品のカタログを世界中のデザイナーに送付してPRするとともに、「欲しいときに欲しい分だけ販売する」スタイルも確立し、顧客のニーズに応えている。例文帳に追加

The company distributes its product catalogues to designers throughout the world, to promote its products; furthermore, it has established a system by which customers can purchase the company’s products at their desired time and in their desired amounts, thus fully meeting the customers’ needs. - 経済産業省

なお、各地域のエージェントを通じてのみ販売し、その地域については他のルートからの販売がないようにすることで、小売等の段階で自社製品が競合しないようにし、価格を維持している。例文帳に追加

Products are sold solely through the agent designated to each region; no other parties are allowed to conduct sales activities there. This sales system has been effective in keeping the prices at high levels, by precluding competition among the company’s sales agents. - 経済産業省

販売された製品の使用によって抑制された排出量の計上も、可能にすべきではないか? 企業にとって、スコープ1、2以外の最大のGHG削減機会は、自社製品が既存製品を代替することによるGHG排出抑制である。例文帳に追加

GHG emission reductions by using sold products should also be covered in estimation. For companies, the biggest opportunity to cut their emissions other than Scopes 1 & 2 is by replacing existing products with their own products.  - 経済産業省

同社は、創業以来、大手硝子メーカーの下請であったが、自社製品の開発を志し、1990年代初めに、工房直営店と自社ホームページを用いた直接販売へと転換した。例文帳に追加

The company was a subcontractor to a major glass manufacturer from the time it was established, but switched to direct sales of its own products through an atelier/shop and its Web site in the early 1990s.  - 経済産業省

高い成長性が見込まれる新たな事業を行い、海外を含めたマーケティングを踏まえた自社製品開発や、国内外への販路開拓等を行う中小企業者を対象として、日本公庫が低利で融資を行う制度である。例文帳に追加

3. New business development fund (to support global business-oriented startups) (fiscal investment and loan program)  - 経済産業省

しかし、時計の生産が海外に移っていくなど、事業を取り巻く環境が変化する中、2002年、同社の杉本一成社長は自社製品の開発に着手することを決心した。例文帳に追加

However, with changes in the environment surrounding the company, such as watch production moving overseas, in 2002, company president Kazunari Sugimoto decided to embark upon the development of the companys own products. - 経済産業省

最後に、サービス産業ではないが、日系製造業が自社製品に関連したサービスとしてメンテナンス(アフターサービス)を海外で提供している例を紹介する。例文帳に追加

Finally, though it is not technically in the service industry, this is an example of a Japanese manufacturer providing overseas service and maintenance (after-service) related to its own products. - 経済産業省

ホームページ上でメッセージの掲載などITを利用することにより、組織外部に向けた報告を適時に行うことが可能となるとともに、ITを利用して、自社製品へのクレーム情報等を外部から収集したりすることも可能である。例文帳に追加

The use of IT also enables an organization not only to provide timely information to external parties (for example, by posting a message on its corporate website) but also to collect information regarding product complaints or other matters from external parties.  - 金融庁

営業活動を展開するための相手先の絞り込みが容易でかつ相手先が必要としている製品まである程度推測がつき、相手先の要求に近い形で自社製品を提案しながら、顧客の発掘及び拡大を効率的に行う。例文帳に追加

To efficiently find and increase customers by easily narrowing targets for practicing business activity, guessing to some extent which product a target needs, and proposing one's product in a form near a demand of the target. - 特許庁

例文

制御部10はデータ記憶部8又は外部データ記憶部20から発信者番号に関連付けられた顧客データに基づいて、発信者が興味を持つと予想される自社製品を宣伝する保留メッセージを選択し回線保留時に発信者側に送出する。例文帳に追加

The control portion 10 selects the holding message to advertise an own company's product in which the sender is predicted to be interested based on a customer's data related to the sender number from the data storing portion 8 or the outside data storing portion 20 and sends it out to the sender side at holding the circuit. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
EDR日英対訳辞書
Copyright © National Institute of Information and Communications Technology. All Rights Reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
  
Tatoebaのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います:
Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France
  
Copyright(C) 2024 金融庁 All Rights Reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
Tanaka Corpusのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います:
 Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France.
  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS