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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 子午線の意味・解説 > 子午線に関連した英語例文

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子午線を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 135



例文

左右のリム着座部29、左右のくびれ部28、左右のサイドウォール部27、トレッド部26を夫々タイヤの子午線方向に沿って一体形成し、内部に空洞部30Aを設ける。例文帳に追加

In this hollow tire, right and left rim seating parts 29, right and left recessed parts 28, right and left side wall parts 27k, and a tread part 26 are integrally formed along the meridian direction of the tire, and a cavity part 30A is provided inside. - 特許庁

しかも正規状態のタイヤ子午線断面において、前記エッジベルトプライ7Aのタイヤ軸方向の離間距離RWが、5mm以上かつベルト層の最大幅の0.25倍以下である。例文帳に追加

In a tire meridian cross section of a normal state, a separate distance RW in the tire axis direction of the edge belt ply 7A, is set to 5 mm to 0.25 time or less of a maximum width of the belt layer. - 特許庁

前記終端点9bは、タイヤの断面最大巾位置Mよりもタイヤ半径方向外側に位置させるとともに、タイヤ子午線断面において、バットレス補強層9のカーカス外面に沿った長さLを15mm以上とする。例文帳に追加

The terminal end point 9b is placed on an outer side of the tire radial direction from a sectional maximum width position M of the tire, and a length L along a carcass outer plain of the buttress reinforcing layer 9 is 15 mm or more in a meridional section of the tire. - 特許庁

そこで高橋は幕府に伊能を推薦し、当時ロシア帝国南下の脅威に備えて海岸線防備を増強する必要があった蝦夷地(現在の北海道)の測量を兼ねて、その往復の北関東・東北地方を測量することで子午線1度の測定を行わせるよう願い出た。例文帳に追加

Thus TAKAHASHI recommended INO to the Bakufu and asked for permission to measure a degree of the meridian by surveying North Kanto and Tohoku regions on his way to and from Ezochi (inhabited area of Ainu, the present Hokkaido) which he would survey as well because coastal defense had to be strengthened there in case of an advance southward of the Russian Empire.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

緯度φj+1と緯度φjとの差の絶対値が基準値以内の場合、求めた緯度φk+1を緯度φnとし、演算部6に当該緯度φnにおける縮尺係数mt+1を算出させ、当該縮尺係数mt+1を用いて求めた、子午線弧長Wにて、計算を行わせる。例文帳に追加

When the absolute value of the difference between the latitude ϕj+1 and the latitude ϕj is within the reference value, the obtained latitude ϕk+1 is defined as latitude ϕn, and the arithmetic part 6 calculates a scale factor mt+1 on the latitude ϕn, and performs calculation with the meridional parts W obtained by using the scale factor mt+1. - 特許庁


例文

津波シェルター本体1は連結索6で基礎地盤14と連結され、連結索6を浮力室3の最底部外壁面から子午線方向に摺動自在とすることにより津波シェルターの揺動が抑止され避難者を救う構造の津波シェルターである。例文帳に追加

A tsunami shelter body 1 is connected to a foundation ground 14 by a connection cable 6, the rolling of the tsunami shelter is suppressed to rescue sufferers by allowing the connection cable 6 to be slidable in the meridian direction from the outer wall surface of the lowest bottom of the buoyancy chamber 3. - 特許庁

また、タイヤ子午線方向の断面視にて、センターリブ31、32の接地面がタイヤ径方向外側に凸となる滑らかな曲線Rcにより構成されており、また、ショルダーリブ33の接地面がタイヤ径方向内側に凸となる滑らかな曲線Rsにより構成されている。例文帳に追加

Grounding surfaces of the center ribs 31 and 32 are constituted of smooth curves Rc projecting outside in the tire radial direction in a cross-sectional view in the tire meridian direction, and a grounding surface of a shoulder rib 33 is constituted of a smooth curve Rs projecting inside in the tire radial direction. - 特許庁

この周方向副溝3を、タイヤ子午線断面において、開口部からタイヤ中心軸に向かって直線的に延在する縦溝部5と、この直線形状部の終端から屈曲してタイヤ赤道に向かう横溝部6とで構成する。例文帳に追加

The circumferential sub-groove 3 comprises a longitudinal groove part 5 extending straight from an opening part to a tire center in the tire meridian section, and a transverse groove part 6 which is bent from a terminating end of a straight-shaped part and directed toward a tire equator. - 特許庁

トレッド部のタイヤ子午線断面図上における最小曲率半径の設定位置を規定することにより、低い荷重条件においても、周方向接地長さが長くなり、走行時に十分なタイヤコーナリングフォースが発生する。例文帳に追加

By regulating the setting position of the minimum radius of curvature on the sectional view of the tire meridian of a tread part, the circumferential contact length is increased even under a low load condition, and a sufficient tire cornering force is generated when a vehicle travels. - 特許庁

例文

X線子午線回折半値幅因子が0.3゜/GPa以下でプロトンのT1H緩和時間が5.0秒以上であるポリベンザゾール繊維と融点が200〜600℃の熱可塑性重合体からなるマトリックス繊維とで構成されてなる複合材成形用複合糸条。例文帳に追加

The composite yarn for forming composite materials is constituted with polybenzazole fiber that has the half value width of ≤0.3°/GPa in the X-ray meridian diffraction and the proton T1H relaxation time of ≥5.0 sec. and the matrix fiber made of a thermoplastic polymer melting at 200-600°C. - 特許庁

例文

前記エネルギーロスは、第1の要素におけるタイヤ子午線方向、タイヤ周方向及びタイヤ厚さ方向それぞれについて、垂直歪とせん断歪とを含む6成分の歪のタイヤモデル1回転当たりの履歴に基づいて計算される。例文帳に追加

The energy loss is calculated about the tire longitude direction of the first element, its tire circumferential direction, and tire thickness direction, the calculation being based on the history per turn of the tire model of the strains of six components including the vertical strain and shearing strain. - 特許庁

タイヤ回転軸を含むタイヤ子午線断面において、トレッド部の各外端間をのびるトレッドゴムと、このトレッドゴムの両側縁に接続されかつタイヤ軸方向内側に小厚さでのびる一対のエッジゴムとを含む。例文帳に追加

In the meridian cross-section of the tire including the rotational axis of the tire, there are provided tread rubber extending between the respective outer ends of the tread part and a pair of edge rubbers connected to both the side edges of the tread rubber while extending inward, in a small thickness, in the axis direction of the tire. - 特許庁

内側傾斜プライ26aの幅方向外側端30近傍のカーカス層18、ベルト層24を一体的に半径方向外側に膨出させて膨出部31を設けたが、この膨出部31は、内圧の充填時にカーカス層18に作用する子午線方向の張力により半径方向内側に引き込まれる。例文帳に追加

A swelling part 31 is arranged by integrally swelling a carcass layer 18 and a belt layer 24 in the vicinity of the width directional outside end 30 of inside inclined ply 26a to the radial directional outside, and this swelling part 31 is pulled inside in the radial direction by meridian directional tensile force acting on the carcass layer 18 at internal pressure filling time. - 特許庁

加硫用ブラダーは、内圧0.4kPaを充填した初期状態におけるタイヤ軸を含む子午線断面において、生タイヤのトレッド部に面する筒状の胴部と、その両端で半径方向内方に巾を減じるテーパ状をなす側壁部とを有するブラダ主部を具える。例文帳に追加

The vulcanizing bladder, in a meridian cross section including a tire axis in an initial state with an internal pressure of 0.4 kPa packed, has a bladder main part having a cylindrical barrel part facing the tread part of the green tire and a tapered side wall part the width of which is decreased inward in the radius direction at both ends. - 特許庁

そして、タイヤ子午線方向の断面視にて、これらの陸部63〜65のプロファイルラインが円弧により構成されると共に、隣り合う陸部63、64;64、65のプロファイルラインの延長線が周方向主溝61、62の溝内にて変曲点Pa、Pbを有しつつ交差する。例文帳に追加

Profile lines of the land parts 63 to 65 are constituted in cross sectional view of a tire meridian direction and extension lines of the profile lines of the adjacent land parts 63, 64; 64, 65 intersect with each other having inflection points Pa, Pb in the grooves of the circumferential main grooves 61, 62. - 特許庁

該緩衝体5をタイヤ内腔4に挿入してリム3にリム組みしかつ内圧を充填しない無負荷の状態でのタイヤ軸を含んだ子午線断面において、外の周溝6Aは、トレッド内腔面4aとで外の空所8Aを形成する。例文帳に追加

In the cross section of a meridian including a tire axis in the non-loaded condition that the shock absorber 5 is inserted in the tire cavity 4 and rimmed to the rim 3 and no inner pressure is filled, the outer peripheral groove 6A defines an outer void with a tread cavity face 4a. - 特許庁

また、正規負荷状態のタイヤ回転軸を含むタイヤ子午線断面において、外側壁面10は、外縁13から最大隆起部14に向かって平面Mと平行又は平面Mから離間する向きにのびかつ平面Mに対する角度が15°以下である。例文帳に追加

The outer wall 10 is parallel to flat surface M or extends with inclination in a direction away from the flat surface M from the outer edge 13 toward the maximum bump 14 makes an angle of at most 15° with respect to the flat surface M in a meridian cross section including the rotation axis of the tire in a normal loaded state. - 特許庁

タイヤ回転軸を含む子午線断面において、トレッドゴム2Gの外端2Gt及びサイドウォールゴム3Gの外端3Gtは、タイヤ半径方向外側に向かって角度α、βで厚さが漸減するテーパー状をなす。例文帳に追加

In a meridian cross section including a tire rotating axis, an outer end 2Gt of the tread rubber 2G and an outer end 3Gt of the side wall rubber 3G are tapered so that the thickness is gradually reduced at angles α and β respectively to the outside in the tire radial direction. - 特許庁

この空気入りタイヤ1は、タイヤ子午線方向の断面視にて、タイヤ装着時にて車両外側に位置する側のサイドウォール部がホイール10のリムフランジ部よりもタイヤ幅方向外側に突出している屈曲部Aを有する。例文帳に追加

A pneumatic tire 1 according to the invention has a bent part A formed so that its side wall part on the side positioned outside a vehicle when the tire is mounted, viewed on the section in the tire meridian direction, is protruding to outside in the tire width direction from the rim flange part of the wheel 10. - 特許庁

正規リムJにリム組みしかつ正規内圧を充填した無負荷の正規状態におけるタイヤ軸を含む子午線断面において、サイドウォール部3は、トレッド部2の端部2E、2Eからタイヤ軸方向外側へ傾いてビード部4までのびる。例文帳に追加

In a meridional cross section including a tire axis of a tire in a normal state wherein the tire is rim assembled to a normal rim J and filled with a normal internal pressure, a sidewall part 3 extends obliquely outward in a tire axial direction from an end part 2E of a tread part 2 to a toe of bead 4. - 特許庁

タイヤ子午線方向の断面視にて適用リム10の仮想線を引き、リム高さFHを規定する点Aからタイヤ幅方向に引いた直線をX軸とし、タイヤ赤道線上の点Bからタイヤ径方向に引いた直線をY軸とする。例文帳に追加

A virtual line of an applicable rim 10 is drawn in cross-sectional view of the tire meridian direction, a straight line drawn in the tire width direction from a point A to define rim height FH is set as an X axis and a straight line drawn in the tire diametrical direction from a point B on a tire equator line is set as a Y axis. - 特許庁

一定長に切断されたプライコードCの両端部を保持して、プライコードCを、剛性コア21の外面のトレッド成型部22からビード成型部24に向かって、剛性コア21の子午線に沿って配置するように移動させて、剛性コア21外面の被貼付体に貼り付ける。例文帳に追加

Both ends of the ply cord C cut in fixed length are held to move the ply cord C toward a bead molding part 24 from a tread molding part 22 on the outer surface of a rigid core 21 so as to be arranged along the meridian line of the rigid core 21 and to stick the ply cord C to a stuck body on the outer surface of the rigid core 21. - 特許庁

制音具11は、タイヤ回転軸を含む子午線断面において、タイヤ赤道面CPを跨いでトレッド幅方向にのびる基部12と、該基部12の両側から幅方向外側へのびかつその最大厚さが基部12の最大厚さよりも小さい一対の副部13とを具える。例文帳に追加

The sound suppression unit 11 includes, in a meridian cross-section containing a tire rotary shaft: a base section 12 extended in a tread width direction across a tire equatorial plane CP; and a pair of sub-sections 13 which is extended from both sides of the base section 12 to an outer side in a width direction and in which a maximum thickness is smaller than that in the base section 12. - 特許庁

補強層の迂曲コードに、コードの複数本を単位として所期した通りの位相差を確実に付与して、補強層内で発生する子午線方向の力の、効果的な相殺を可能とし、また、補強層の構成能率、ひいては、生タイヤの成型能率の低下を有効に抑制する。例文帳に追加

To enable the effective offset of force in the meridian line direction generated in a reinforcing layer by surely giving a prescribed phase difference with more than one cord made a unit to the bent cords of the reinforcing layer and to effectively suppress a decline in the constitution efficiency of the reinforcing layer and accordingly the molding efficiency of a green tire. - 特許庁

複数のベルト層8,9の内、最大ベルト幅BWを有するベルト層8のエッジ8eに対応する領域Kに位置するカーカス層5の部分5aのカーカスラインが、タイヤ子午線断面でタイヤ外側に窪む形状になっている。例文帳に追加

A carcass line of a portion 5a of the carcass layer 5 positioned in a region K corresponding to an edge 8e of the belt layer 8 having the maximum belt width BW among the plurality of belt layers 8, 9 is formed into such a shape as to be recessed to the tire outside at a tire meridian cross section. - 特許庁

無負荷の標準状態でのタイヤ子午線断面において、各縦溝9は、内側の溝底縁から中央部11のトレッド面2aのタイヤ軸方向の端縁Ceに連なる内側の側壁面9iがタイヤ赤道C側へと小角度αで傾いた実質的な直線状をなす。例文帳に追加

In the cross section of a tire meridian in a standard non-loaded condition, each longitudinal groove 9 has an inside wall face 9i, ranging from the inside bottom edge of the groove to the edge Ce of the tread surface at the central portion in the axial direction of a tire, substantially linearly formed at a small angle αto the side of the tire equator C. - 特許庁

これらコード21を、カーカス層20の両端部間に渡って子午線方向に延びる一対の本体部21Hと、その一方の端部間を連結する連結部21Rから構成し、カーカス層20の各端部で3本のコード21を連結部21R側で重ね合わせて配置する。例文帳に追加

Each of the cords 21 is composed of a pair of main body parts 21H extended in the direction of meridian over between both of end parts of the carcass layer 20 and a connection part 21R connecting the end parts on one side, and three cords 21 are arranged by overlapping them on a connection part 21R side in each of the end parts of the carcass layer 20. - 特許庁

本発明は、ボール5を案内するための外方部材1および内方部材3がアンダーカットのない方法において子午線平面において対向の開放端10,11から交互に延びている第1外方走行溝14および対向の第1内方走行溝17ならびに第2外方走行溝15および対向の第2内方走行溝18からなっている定速度固定継ぎ手に関する。例文帳に追加

This constant speed rigid coupling is furnished with a first outer running groove 14 and inner runner groove 17 opposing to each other and a second running groove 15 and inner running groove 18 opposing to each other where an exterior member and interior member 3 for guiding balls 5 are extended alternately from the opposing open ends 10 and 11 on a meridian plane by a method free of undercut. - 特許庁

表面が平滑な球形をなし、表面に磁化範囲と非磁化範囲が周期的に配置されたトラックボール11の、赤道14に沿ってY方向回転検出コイル17の対を、子午線15に沿ってX方向回転検出コイル18の対を、それぞれトラックボール11に対して非接触で配置する。例文帳に追加

A pair of Y-directional rotation detecting coils 17 and a pair of X-directional detecting coils 18 are arranged along the equator 14 and meridian 15 of a track ball 11 having a smooth spherical surface, with magnetized ranges and non-magnetized ranges being periodically arranged on the surface, respectively, in no contact with the track ball 11. - 特許庁

空間部S内に液体Pを注入可能とした外側球体2の南北両極地に形成した両開口部4を封止可能とすると共に、外側球体2内の中心位置に内側球体3を挟持固定でき且つ子午線アーム8の両極端に設けられた軸体9を回転可能に支承可能にした弾性キャップ体5を備える。例文帳に追加

The glove is provided with elastic cap bodies 5 which can seal two openings 4 formed at north and south polar regions of the outer spherical body 2 allowing filling of the liquid P into the space section S, can hold and fix the inner spherical body 3 at the center position of the outer spherical body 2, and can rotatably support shafts 9 formed at both ends of a meridian arm 8. - 特許庁

ビードコア5は、タイヤ回転軸を含む子午線断面において、該ビードコアの断面輪郭をなす外周位置で互いに近接して配された外周ビードワイヤ8を含み、かつ、この外周ビードワイヤ8が囲む内部領域iに、少なくとも1本のビードワイヤが配設可能な断面積を有した非ビードワイヤからなる振動吸収部11が設けられたことを特徴とする。例文帳に追加

The bead core 5 is provided with a vibration absorption part 11 composing of non-bead wire having a cross section capable of disposing at least one bead core in an internal area i which includes an outer peripheral bead wire 8 mutually adjacently disposed at the outer peripheral position making a cross sectional profile of the bead core and is enclosed by this peripheral bead wire 8 in a meridian cross section including a tire rotating axis. - 特許庁

タイヤ軸を含むタイヤ子午線断面において、ビード部4の外面に、滑らかに凹む凹部10aと滑らかに突出する凸部10bとがタイヤ半径方向で交互に並ぶ正弦波状の凹凸をなしかつタイヤ周方向にのびる凹凸部10を具えることを特徴とする空気入りタイヤ1である。例文帳に追加

This pneumatic tire 1 is characterized by having a recess/ projection part 10 forming a sine wave-like recess/projection for alternately juxtaposing a smoothly recessing recessed part 10a and a smoothly projecting projection part 10b in the tire radial direction, and extending in the tire circumferential direction in a tire meridian cross section including the tire axis. - 特許庁

サイドウォール部31の表面に、少なくとも、トレッドリング17上の点に対応する半径方向位置P_1からタイヤ最大幅に対応する半径方向位置P_xより内側まで、タイヤ子午線面上に延在する複数本の凸条20が周方向に間隔をおいて配列されたグリーンタイヤGTを金型10のキャビティに配置する。例文帳に追加

A green tire GT is addressed to the cavity of a mold 10 which keeps a plurality of protruded bars 20, extending on a tire meridian line surface with the spacing set circumferentially, arranged at least on the surface of the side wall part 31 from the radial position P_1 corresponding to a point on a tread ring 17 to the inside radial position P_x corresponding to the tire maximum width. - 特許庁

正規リム10にリム組みしかつ200kPaを充填ししかも正規荷重を負荷した正規状態におけるタイヤ子午線断面において、ビードコア5のタイヤ半径方向の最内側位置は、ビードベースラインからタイヤ半径方向外側に2.0〜10.0mmの距離Xを隔てることを特徴とする。例文帳に追加

At the tire meridian cross section in the regular state where rim-assembling is performed to a regular rim 10, 200 kPa is filled and regular load is loaded, the innermost position in the tire radial direction of the bead core 5 is left from a bead base line to the outside in the tire radial direction by a distance X of 2.0-10.0 mm. - 特許庁

例文

カーカス層1のタイヤ内面側にタイヤ子午線断面にて略三日月状をなしサイドウォール部SWを補強するためのサイド補強ゴムパッド2とを備えるランフラットタイヤにおいて、ベルト層4の最大幅ベルト端P1でのタイヤ厚みTshと、タイヤ最大幅位置P2でのタイヤ厚みTceと、ビードコア上端P3からタイヤ最大幅位置P2までの高さHの1/2の高さのタイヤ内面P4からのタイヤ厚みTprと、から下記の式(1)で求められる厚み分布係数φが、下記の式(2)を満たす。例文帳に追加

The run flat tire has almost crescent shape at a tire meridian cross section on the inner surface side of the tire in a carcass layer 1 and is equipped with a side reinforcing rubber pad 2 for reinforcing a wall part SW. - 特許庁

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