1016万例文収録!

「左輪記」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 左輪記に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

左輪記の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 127



例文

所定間隔で配置された右一対の走行レールに沿って巻上装置を移動する車ユニットあって、上巻上装置を搭載した揚重フレームに連結されたサドルフレームと、上サドルフレームに軸承された複数の走行車と、上走行車を駆動する駆動手段とを備える。例文帳に追加

The wheel unit to move the winches along the left and right rails arranged at a certain spacing is equipped with saddle frames coupled with a lifting frame whereon the winches are mounted, a plurality of running wheels borne on the saddle frames, and a driving means to drive the running wheels. - 特許庁

複数の軸を有するトレーラ100は、少なくとも一軸に、一対のをアクスルシャフトを介して互いに接続する差動装置120と、プロペラシャフト121を介して前差動装置と結合されたリターダ122と、前一対のを昇降させる昇降装置180とを備える。例文帳に追加

The trailer 100 having a plurality of shafts includes, at least on one shaft: a differential device 120 connecting a pair of right and left wheels to each other via an axle shaft; the retarder 122 connected to the differential device via a propeller shaft 121; and a lifting and lowering device 180 lifting and lowering the pair of right and left wheels. - 特許庁

心室に対する3次元統計的形状モデルを疎な2次元郭入力値から生成する方法および該方法を実施するためのプログラムを憶するプログラム憶装置例文帳に追加

METHOD FOR FORMING THREE-DIMENSIONAL STATISTICAL SHAPE MODEL FOR LEFT VENTRICLE FROM NON-DENSE TWO-DIMENSIONAL CONTOUR INPUT VALUE, AND PROGRAM STORING DEVICE WHICH STORES PROGRAM FOR PERFORMING THE METHOD - 特許庁

操作杆と、上操作杆に取り付けられフィルム状シートを巻回・保持するロールを回転可能に保持するロール保持部と、上操作杆に取り付けられた右一対の車と、を具備したもの。例文帳に追加

This device for laying a film-like sheet is equipped with an operation rod, a roll-holding unit for rotatively holding a film-like sheet attached to the aforesaid operation rod and a pair of left and right wheels. - 特許庁

例文

操舵角センサ31がジョイスティック11の右への操舵角を検出し、電子制御ユニット34が前検出した操舵角に応じて電動モータ21の回転を制御することにより右前FW1,FW2を転舵制御する。例文帳に追加

A steering angle sensor 31 detects lateral steering angle of the joystick 11, and an electronic control unit 34 controls the rotation of an electric motor 21 in response to the detected steering angle, thereby turning and controlling the right and left front wheels FW1 and FW2. - 特許庁


例文

支持体18を後車軸ケース19の下面及び伝動ケース17の下面に固定し、かつ右方向外端側を駆動12の略真下に位置してトラックフレーム16より右方向外側方へ突出している。例文帳に追加

The support body 18 is fixed to a lower surface of the rear axle case 19 and a lower surface of the transmission case 17 and an outer end side in a left/right direction is positioned at a position approximately just below the drive wheel 12 and is projected to an outer side in the left/right direction than the truck frame 16. - 特許庁

右側と側とにそれぞれ複数本のマフラボディ21・22を有する自動二車Aにおいて、右各側にある運転者用ステップ10の下部に、上のマフラボディ21・22に通じる1本の統合されたジョイントパイプ4Aを配置した。例文帳に追加

In the motorcycle having a plurality of muffler bodies 21 and 22 in a right and a left side thereof, one unified joint pipe 4A communicated with the muffler bodies 21 and 22 is arranged under the driver steps 10 provided in the right and left. - 特許庁

電気制御式の操舵機構の異常や、右の駆動のモータ駆動系の異常に対し、操舵機構と右個別のモータとによる旋回走行の相互補完機能を利用し、上異常の発生時に、ドライバーの意図した方向に進めるように制御できる電気自動車を提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle which can control the progress of the vehicle in a direction intended by a driver at the occurrence of abnormalities by utilizing a mutual supplementary function of turning traveling performed by a steering mechanism and left and right individual motors when there occur an abnormality of the electric control type steering mechanism and abnormalities of motor drive systems of left and right drive wheels. - 特許庁

右の車を回転自在に支持するハブキャリア2にそれぞれ連結して車両前後方向前方に延びる右一対のトレーリングアーム1を備え、各トレーリングアーム1における上ハブキャリア2よりも車両前後方向前側の位置に車体側取付け部が設定される。例文帳に追加

This suspension comprises a pair of right and left training arms 1 connected with hub carriers 2 rotatably supporting right and left wheels respectively, and extending forward in fore-and-aft directions of a vehicle, and a vehicle side mounting part is set at a front side position in the fore-and-aft directions of the vehicle more than the hub carriers 2 of each training arm 1. - 特許庁

例文

ヘッドパイプ42から後方に延びる右一対のフレーム部材41a、41bを有するメインフレーム41と、液圧式ブレーキ装置と、を備え、前右のフレーム部材間の空間に、装備品を配置してある自動二車のブレーキ配管構造に関する。例文帳に追加

This brake pipe structure of the motorcycle includes a main frame 41 having a pair of right-left frame members 41b and 41a extending backward from a head pipe 42 and a hydraulic brake apparatus where equipment is arranged in a space between the right-left frame members. - 特許庁

例文

床面上を走行し、回転軸が相互に異なる前後右の走行車を備えた複数の移動棚単体1A、1B…が並列され、各移動棚単体1A、1B…が前走行車を介して前後方向に走行するものとなされている。例文帳に追加

A plurality of moving shelf single bodies 1A, 1B provided with front, rear, right, and left running wheels running on a floor surface and having different rotary shafts are arranged in parallel to make each moving shelf single body 1A, 1B run in the forward and backward directions through the running wheels. - 特許庁

HSTによって無段変速された回転出力がディファレンシャルギヤ装置を介して右一対のメイン駆動へ向けて差動的に出力される作業車輌において、前一対のメイン駆動の間に可及的に自由空間を確保する。例文帳に追加

To provide a working vehicle wherein rotational output continuously variably changed in speed by an HST is differentially output toward a pair of left and right main driving wheels through a differential gear device and a free space is secured between the pair of main driving wheels as much as possible. - 特許庁

柄1の先端に設けた環2に犬の糞取り袋3を装着し、取っ手4近くに設けた操作レバー5で柄1内に挿通されるロッド6を前後に動かし、該ロッド6に連結するリンク機構を介して前環2を右に揺動させるようにした。例文帳に追加

The link mechanism has a shaft pin 11 standing on the inner wall of a spherical cover 8 and protruded through a hole opened on a base plate 9 extending from the tip end of the handle 1. - 特許庁

トレーラ100は、少なくとも一対のをアクスルシャフトを介して互いに接続する差動装置110と、プロペラシャフト111を介して差動装置110と結合されたリターダ112と、前一対のの少なくとも一方側のハブに設けられたフリーホイールハブ機構を有するハブ113と、を備える。例文帳に追加

The trailer 100 includes a differential device 110 which connects at least a pair of right and left wheels to each other through an axle shaft, a retarder 112 joined to the differential device 110 through a propeller shaft 111, and a hub 113 having a free wheel hub mechanism provided to the hub of at least one of the pair of right and left wheels. - 特許庁

車体1前部に散布ブーム9を、車体1後部に薬液タンク5を備え、右前3,3及び右後4,4で走行可能な自走式防除機において、前散布ブーム9に薬液を分岐して送る分岐マニホールド53を設けるにあたり、分岐マニホールド53は散布ブーム9の後方近傍に設けたことを特徴とする自走式防除機の構成とする。例文帳に追加

The self-propelled pest control machine is constituted by installing the branching manifold 53 in the vicinity of the rear part of the distributing boom 9 when installing the branching manifold 53 for branching and sending the chemical to the distributing boom 9. - 特許庁

操向・駆動ユニット1は右いずれか一方の前を構成する車4又は5及びこれを回転駆動するDCモータ6をそれぞれ取り付けた取付枠7を、車体2の前部の右いずれか一方の側部2A又は2Bに回動可能に縦設される操向ハンドル軸8の先端部に固定して構成される。例文帳に追加

The steering/driving unit 1 is formed by fixing a mounting frame 7 having a wheel 4 or a wheel 5 forming one of right and left front wheels and a DC motor 6 for rotating it to the tip of a steering handle shaft 8 vertically and rotatably mounted on one of the right and left sides 2A and 2B of the front part of the vehicle body 2. - 特許庁

右の後2L、2Rのトー角を独立して制御可能なトー角変更装置120を有する車両システム100を備える車両において、操舵制御ECU130は、前車両が走行レーンからずれたときには、右の後2L、2Rのトー角θ_Tを制御して、レーンキープする。例文帳に追加

In this vehicle provided with a vehicle system 100 having a tow angle changing device 120 capable of controlling tow angles of left and right rear wheels 2L, 2R independently, a steering control ECU 130 controls tow angles θ_T of the left and right rear wheels 2L, 2R when the vehicle deviates from the current running lane to keep the current running lane. - 特許庁

(ハ)そのカム溝21内に嵌合した上の軸(制御軸12)をレバーなどで両方向に移動させ、右のロッド7,6により両車を操向し操舵する。例文帳に追加

(3) The shaft (control shaft 12) fitted into the cam groove 21 is moved in both directions by a lever or the like, and the whole wheels are steered by the left and right rods 7, 6. - 特許庁

また、レール走行用車装着部14bを前突出部24、25間に嵌めてブラケット14を横フレーム10bに右に移動可能に装着する。例文帳に追加

The rail traveling wheel mounting part 14b is fitted between the projection parts 24 and 25, and the bracket 14 is mounted to the lateral frame 10b movably to the right and left. - 特許庁

この自動二車では、フロントフォーク5を支持するアッパーブラケット6の上面の右方向中央部6aが側部よりも下方に変位しており、前アッパーブラケット6の前方には計器盤27が設置されている。例文帳に追加

This motorcycle comprises a horizontal central portion 6a on the top surface of an upper bracket 6 for supporting a front fork 5, which is displaced downward from its side part, and the instrument panel 27 provided ahead of the upper bracket 6. - 特許庁

落下防止用安全ガードレール(15a,17a) 等を装着せずに後(13)と対面した前ボンネット(14)の右両側側面部(14b) に各種の整備作業用の開閉窓(19a) 等を備えることができる。例文帳に追加

Various open-close windows for maintenance works or the like can be mounted on both left-right side side-face sections of a bonnet 14 oppositely faced to the rear wheel 13 without setting up a safety guard rail 15a for preventing falling or the like. - 特許庁

が昇降手段の昇降ストロークの範囲内で接地するように、側車体又は右側車体のいずれか一方に取り付けられている。例文帳に追加

The wheel is attached to either of the left-hand and right-hand body segements so that the wheel is grounded within the range of elevating/sinking strokes of the elevation means. - 特許庁

本自動二車は、更に、ハウジング上に設けられ、電子機器を制御するように作動可能な複数のコントロールを有し、これら複数のコントロールの大部分は上側部分に配置される。例文帳に追加

The motorcycle also includes a plurality of controls on the housing operable to control the electronic device, wherein a majority of the plurality of controls are located on the left portion. - 特許庁

したがって、右の車2から前ショックアブソーバ20を介してボディ3に加わる力による捩じれ中心T回りのモーメントが零あるいは非常に小さな値となり、ボディ3が捩じれ難くなる。例文帳に追加

Moment about the center T of torsion caused by forces applied to the body 3 from right and left wheels 2 via the shock absorbers 20 assumes a zero or very small value and the body 3 resists torsion. - 特許庁

具体的には、のモータの温度のいずれもが所定温度以下となるように、又は、バッテリが過充電状態とならないように、上配分を決定する。例文帳に追加

More specifically, the distribution is determined such that the temperature of the motors for the right and left wheels does not exceed a predetermined level or the battery is not overcharged. - 特許庁

サイドフレーム61は、被録媒体を搬送する搬送駆動ローラの軸端29aを軸支し、そのフレーム面外側には、伝達歯車83、85を含む歯車列が設けられる。例文帳に追加

The left side frame 61 pivotally supports a shaft end 29a of a carrying drive roller for carrying a medium to be recorded, and the outside of the frame surface is provided with train of gears including the transmitting gears 83, 85. - 特許庁

装置の各種制御を行う電子部品が実装されたメイン基板65は、サイドフレーム6の外側フレーム面において前歯車列の周囲に形成されたスペースに、外側フレーム面と平行に配設されている。例文帳に追加

The main substrate 65, wherein electronic components for conducting various controls of the device are mounted, is arranged in parallel with the outside frame surface, in a space formed around the train of gears on the outside frame surface of the left side frame 6. - 特許庁

右一対の機体フレーム79を備え、前機体フレーム79の前部にエンジン5を設け、右機体フレーム79間の後部にミッションケース8を設け、このミッションケース8の両側に右のアクスルケースである車軸ケース9を連結し、各車軸ケース9に右のファイナルケースであるギヤケース10をそれぞれ設け、各ギヤケース10に右の後車4を取り付ける走行作業機において、前車軸ケース9及びギヤケース10を機体フレーム79にそれぞれ締結したものである。例文帳に追加

The axle cases 9 and the gear cases 10 are respectively fastened to the machine body frames 79. - 特許庁

溶融した樹脂を押し出すための真下に向けられ、かつ右に細長いスリット有するTダイを有する製膜装置であって、2本の糸製のそれぞれが、少なくとも真下に向かう垂直部を有し、該垂直部の上部は、前Tダイの右に細長いスリットの右端部それぞれに近接して、かつ回動可能に設けられてあることを特徴とする製膜装。例文帳に追加

The film forming apparatus comprises a T-die directed directly thereunder to extrude the molten resin and having right and left slender slits, the rings made of the two yarns each having a vertical part directed directly thereunder and including upper parts approaching to right and left ends of the right, and left slender slits of the T-die and rotatably provided. - 特許庁

圃場に植生している野菜w等を機体前部で引き抜き機体後部へ搬送するように作動する挟持搬送手段14と、機体を支持した右一対の走行車8a、8bと、機体後部に位置された操縦ハンドル9とを備えた歩行形収穫機であって、前挟持搬送手段14の野菜等引抜き部dを機体の右何れかの側で前右一対の走行車8a、8b間部分よりも機体外方側に位置させる。例文帳に追加

The vegetable pulling out part of the nipping and transporting means 14 is positioned at either sides of the right or left of the machine body and at the outer side of the machine body from a part between a pair of right and left traveling wheels 8a and 8b. - 特許庁

車体と、該車体に取り付けられた昇降可能な搭乗部11と、前車体に取り付けられた右一対の回転可能な車と、前車体の傾斜又は前搭乗部11の昇降を選択的に行うアクチュエータ装置25とを有する。例文帳に追加

The vehicle has the vehicle body; a liftable riding part 11 mounted to the vehicle body; a pair of left and right rotatable wheels mounted to the vehicle body; and the actuator device 25 for selectively performing inclination of the vehicle body and lifting of the riding part 11. - 特許庁

そして、前作業部材4を取り付けた状態において、前右一対の持ち上げ用ハンドル7,7によって前8を支点として後9,9が地面から浮き上がるまで前走行機体2の後部を作業者Mが持ち上げられるように重量設定及び重量配分がなされている。例文帳に追加

The weight and weight distribution of the vehicle is set to enable the lifting of the rear part of the traveling machine body 2 by the operator M in a state attached with the working member 4 until the rear wheels 9, 9 are lifted from the ground with the front wheel 8 as the fulcrum by lifting the right and left lifting handles 7, 7. - 特許庁

エンジンユニット及びフライホイールユニットを支持する車輌フレームがフロントフレーム及びメインフレームを有する作業車輌において、前エンジンユニット及び前フライホイールユニットの可及的な下方設置を可能としつつ、一対の前右方向取付ピッチを大きくすることなく前の最大切れ角を可及的に大きくする。例文帳に追加

To enable an engine unit and a flywheel unit to be provided as low as possible, and to enlarge the maximum steering angle of front wheels without enlarging a horizontal mounting pitch of a pair of front wheels in a working vehicle having a front frame and a main frame for supporting the engine unit and the flywheel unit. - 特許庁

右に配置された側梁1と、車と干渉しない位置で前右の側梁1を固定すべく前後に配置された2本の横梁6を備えた鉄道車両用台車において、鉄道車両用台車に設置するアンチローリング装置のねじり棒2を、前横梁6の内部に内装した構成である。例文帳に追加

In a bogie for a railway rolling stock wherein a pair of side beams 1 are placed in the right and left and a pair of transverse beams 6 are placed in the front and back to secure the pair of side beams 1 in a position not to interfere with a wheel, a torsion bar 2 of an anti-rolling device to be disposed therein is installed in the transverse beam 6. - 特許庁

右一対の車の間の車軸の上方にエンジンを搭載し、運転者が歩行しながら操作するタイプの耕運機において、前のエンジンより上方に設置した前後方向の支持軸を利用して荷台をシーソー揺動可能に載置支持し、しかも該荷台の車側を支持する支持手段を、ベアリングを介して前の車軸に取付け支持した構造とする。例文帳に追加

This carrier-attaching structure of the power tiller in which an engine is loaded above an axle between a pair of right and left wheels and which is operated by a walking operator is characterized by loading and supporting the carrier on a longitudinal support axis disposed above the engine and attaching and supporting a support means for supporting the wheel side of the carrier to the above axle through a bearing. - 特許庁

所定期間ごとの右の車の回転数差に基づいて進行方位を検出する車両の進行方位検出装置であって、所定車速以下の低車速状態では前の回転数が所定値以上になった時点の前回転数差に基づいて進行方位を求める手段(ステップS4,S5,S9)を備えている。例文帳に追加

The travel azimuth detector for detecting the travel azimuth, based on the difference between the numbers of revolution of right and left wheels, comprises means (steps S4, S5, S9) for obtaining the travel azimuth, based on the number of rotation difference when the numbers of rotation of the wheels exceed specified values in a low vehicle speed condition below a specified vehicle speed. - 特許庁

速の検出をする車載検出装置の出力値における右の車速差を補正する車載検出装置の出力補正装置において、前補正に確実に直進している期間であるETCレーン9走行中の前出力値を用いることを特徴とする車載検出装置の出力補正装置。例文帳に追加

The output correction device of the on-vehicle detection device for correcting a speed difference between right and left wheels in the output value from the on-vehicle detection device for detecting wheel speed is characterized by using for the correction, the output value during ETC lane 9 running which is the period of surely advancing straight. - 特許庁

軌道に沿って設置されたガイドレールにガイドされて走行する車両に、右の車のトーイン角度を調節可能なアクチュエータと、前車両の進行方向に応じたトーイン角度となるように前アクチュエータを制御するトーイン制御装置とを設ける。例文帳に追加

The vehicle traveling while being guided by a guide rail installed along a track has an actuator capable of adjusting toe-in angles of right and left wheels, and a toe-in control device for controlling an actuator so that the toe-in angle according to the advancing direction of the vehicle can be obtained. - 特許庁

乗用式茶園管理機1において、門型のフレームFにおける上部フレーム21が互いに平行拡開するよう右にスライド自在に構成されることにより、右の脚部幅の調整ができるとともに、この脚部幅調整時に前フレームFの片側脚部を持ち上げるのに使用する補助装置4が付設されることを特徴とする。例文帳に追加

In this manned tea field tending machine 1, upper frames 21 in a portal frame F are made slidable right and left to be mutually widened horizontally so that the width of right and left leg parts can be adjusted and an auxiliary wheel 4 used for raising a leg part of one side the frame F in the adjustment of the width of the leg parts is attached to the sulky tea field tending machine. - 特許庁

右両側に車両前後方向に沿って配置された一対のサイドメンバ30間に架設され、前を懸架する右のロアアーム7を上下揺動可能に取り付けて成る車両の軽金属製サスペンションフレーム1の前ロアアーム7の後方取付部の上方に板状部材16を近接配置する。例文帳に追加

A plate-like member 16 is arranged close to and above a rear fitting part of a lower arm 7 of a vehicular suspension frame 1 made of light metal which is stretched between a pair of side members 30 arranged on the right and left sides along the longitudinal direction of a vehicle, and has right and left lower arms 7 suspending front wheels in a vertically rockable manner. - 特許庁

リフトフォーク1を昇降案内するリフトタワー2を有し、後部に駆動車4を有したベースフレーム14の右外側部に、前部に操向自在のキャスタ3を有したキャスタフレーム5を、右方向へ移動させて前リフトフォーク1との間隔を変更可能に設けたことを特徴とする移動リフターの構成とする。例文帳に追加

The moving lifter is characterized in that caster frames 5 having steerable casters 3 at the front parts are provided at the right and left outside parts of a base frame 14 having a lift tower 2 for lifting and guiding a lift fork 1 and having driving wheels 4 at the rear part and that spaces between the caster frames 5 and the lift fork 1 are changeable by moving the caster frames 5 in a lateral direction. - 特許庁

前側回転軸13の右両側の各従動歯車14と走行車10の車軸11に設けた出力歯車15との間にチェン16を掛け回し、前出力歯車15には走行車10の回転出力するが、縦軸ブラシ21からの逆回転は伝達しないワンウエイクラッチ17を設ける。例文帳に追加

Chains 16 are stretched between driven gears 14 on both right and left sides of the front rotary shaft 13 and output gears 15 on axles 11 of the running wheels 10, and one-way clutches 17 for outputting the rotation of the running wheels 10 but not transmitting the reverse rotation from the vertical axis brushes 21, are provided at the output gears 15. - 特許庁

自動変速装置3は、内燃機関2の発生する動力を変速して駆動力配分機構5へ伝達するとともに、車両1の要求モーメントから決定される側後7Lと右側後7Rとの間における駆動力差を発生させることができるように、前要求モーメントと内燃機関2のフリクショントルクとに基づいて変速比を設定する。例文帳に追加

The automatic transmission 3 changes the speed of power generated by the internal combustion engine 2 and transmits it to the driving force distributing mechanism 5, and sets a change gear ratio based on a required moment and the friction torque of the internal combustion engine 2 to cause a difference in driving force between the left rear wheel 7L and the right rear wheel 7R determined from a required moment of the vehicle 1. - 特許庁

自動二車1のフロントカバー9の右両側部に,その前面にレンズ31bを略連続させて装着される,自動二車のフロントウインカランプにおいて,前レンズ31bの上端をフロントカバー9の,操縦者の視界内の上縁に露出させ,点滅インジケータを廃止する。例文帳に追加

In the front direction indicator lamp of the motorcycle in which the lens 31b is substantially continuous to a front side of the front cover and fitted to right and left side parts of the front cover 9 of the motorcycle 1, an upper end of the lens 31b is exposed to an upper edge of the front cover 9 in the view field of the driver, and a flashing indicator is omitted. - 特許庁

アクチュエータの温度が所定値以下のときには、前アクチュエータの駆動状態を抑制することにより、右後のアクチュエータの応答に差異が生じたり、遅れが生じるのを防止し、しかも誤った故障診断を行うことを回避することができる。例文帳に追加

Drive states of actuators are suppressed when temperatures of the actuators are not more than a predetermined value, so that difference in responsiveness of actuators of right and left rear wheels or delay in responsiveness thereof is prevented and erroneous failure diagnosis can be avoided. - 特許庁

ステアリングシミュレータにおいてステアリング装置に取り付けられる右車を、車軸中心に回転させることなく載置面へ押し付ける荷重Waの変化と、その変化に伴う操舵トルクTaの変化との関係を憶する。例文帳に追加

The relation between the change of load Wa for pressing right and left wheels fitted to a steering device of a steering simulator to a loading surface without rotating these wheels around their axles and the change of steering torque Ta following the change of the load Wa is stored. - 特許庁

このため、内燃機関1の出力トルクが、右後32,33のスリップを検出したときの駆動軸31の駆動トルクであり限界トルクとして憶された内燃機関1の目標出力トルクとなるよう駆動力制御される。例文帳に追加

Thereby, a drive force is controlled such that output torque of an internal combustion engine 1 is drive torque of a drive shaft 31 when the slips of the left and right rear wheels 32 and 33 are detected and adjusted to target output torque of an internal combustion engine 1 stored as limit torque. - 特許庁

オートモードにおいては、電子制御ユニット20は、車両の駐車時に駐車ブレーキユニット11,12を作動させて右後RW1,RW2に制動力を自動的に付与し、車両の発進時に前制動力を自動的に解除する。例文帳に追加

In the automatic mode, an electronic controlled unit 20 actuates parking braking units 11, 12 at parking of a vehicle thereby automatically applying braking force to right and left rear wheels RW1, RW2, and at starting of the vehicle, the braking force is automatically released. - 特許庁

本体、走行車、着座シートおよび足置き台で構成され、電力や人力により駆動する車椅子において、前足置き台が駆動力により上下・前後・右の少なくとも一つの方向に作動することを特徴とする車椅子。例文帳に追加

This wheelchair comprises a body, traveling wheels, a seat and a footrest, and is driven by an electric power or a human power, wherein the footrest is operated by the driving force in at least one direction of the vertical, longitudinal and lateral directions. - 特許庁

例文

そして、該伝導ケ−ス7内には、前右の支持側板9,9間の下部に軸承される回転掻爪11の回転軸10の外側に同心回転する押込み枠13の二個の組合わせを従動させる伝動系8を備えて構成されるトラクタ−牽引型植代用整地ロ−タである。例文帳に追加

A transmission system 8 for making a combination of two pressing frame wheels 13 concentrically rotating at the outside of a rotation shaft 10 having rotary tines 11 pivotally supported at the lower part between the right and left supporting side plates 9 to carry out the followed movement is installed in the transmission cases 7. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS