例文 (127件) |
左輪記の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 127件
前輪1と左右の後輪2との前後間にモーア4を配置し、このモーア4の上方に運転座席を配置し、前記左右の後輪2それぞれへの伝動系に介装する変速装置6を左右に振り分け配置し、前記左右の後輪2間の上方にエンジン7を配置する。例文帳に追加
In this mowing machine a mower 4 is installed between a front wheel 1 and lateral rear wheels 2, a driver's sheet is installed above the mower 4, speed change devices 6 installed to the aforesaid lateral rear wheels through a transmission system are laterally arranged and an engine 1 is installed above the space between the aforesaid lateral rear wheels. - 特許庁
そして、ECU70は、前記目標車高を実現するための左右前輪FW1,FW2および左右後輪RW1,RW2の目標トー角を計算して、左右前輪FW1,FW2および左右後輪RW1,RW2を目標トー角に転舵する。例文帳に追加
Thereafter, the ECU 70 steers the left and right front wheels FW1, FW2 and the left and right rear wheel RW1, RW2 at target toe angles by computing the toe angles of the left and right front wheel FW1, FW2 and the left and right rear wheels RW1, RW2 to realize the target vehicle height. - 特許庁
車体下部の前後左右に車輪を配した車両の、前輪7,8又は後輪9,10のうち少なくとも何れか一方の上記左右の車輪は車体の前後方向外側にオフセットして配置する。例文帳に追加
The right and left wheels of at least either one of front wheels 7, 8 or rear wheels 9, 10 of the vehicle disposing the wheels at the fore-and-aft and right and left of the lower part of the vehicle body are disposed offset to the outside in the fore-and-aft direction of the vehicle body. - 特許庁
また、前輪2及び後輪3を備える散粉機において、前記後輪3の左右幅を前輪2と比較して幅広にし、前記後輪3の上方に散粉装置4を設けたことを特徴とする散粉機とした。例文帳に追加
This duster having a front wheel 2 and a rear wheel 3 is characterized in that lateral width of the above rear wheel 3 is made wider than that of the rear wheal 2 and a dusting device 4 is provided above the rear wheels 3. - 特許庁
前記前側車体7を左右一対の前輪2で支持させるとともに前記後側車体8を後輪3で支持させる。例文帳に追加
The front body part 7 is supported by the left and right front wheels 2 while the rear body part 8 is supported by the rear wheels 3. - 特許庁
これら左右車輪3,3の間で上記車体フレーム2にシート12を支持させる。例文帳に追加
A seat 12 is supported on the body frame 2 between the right and left wheels 3, 3. - 特許庁
前記後輪4は、左右方向に延びる車軸部材31の両端部に回転自在に支持される。例文帳に追加
The rear wheels 4 are rotatably supported at both end parts of the axle member 31 extending to the right and left direction. - 特許庁
また、左右一側の前輪1の外側と内側に前記係止突起を突設した。例文帳に追加
Also, the engagement projections are projected outside and inside of one of the left and right front wheels 1. - 特許庁
車輪12を左右方向に移動可能に支持する車輪支承部材13と、上記車輪支承部材13を対向壁に対して任意の対向壁側へスライド移動させる左右調節機構30とを設けている。例文帳に追加
This sash roller is provided with a wheel supporting member 13 for supporting the wheel 12 so as to move in the right and left directions and a right and left adjusting mechanism 30 for letting the wheel supporting member 13 slide and moving it onto an optional opposing wall side for opposing walls. - 特許庁
そして、左右後輪RW1,RW2は、電動モータ20により、前記目標後輪転舵角θr*に転舵される。例文帳に追加
Thereafter, the left and right rear wheels RW1, RW2 are steered at the target rear wheel steering angle θr* by the electric motor 20. - 特許庁
タイヤ空気圧警報装置は、ステップ108にて導出された車輪速左右比RpL(t)、前回記憶した車輪速左右比中心値RpL_cent(t−1)および変化量ガードGdに基づいて車輪速左右比中心値RpL_cent(t)を更新する(ステップ110〜118)。例文帳に追加
The tire inflation pressure alarm device renew a wheel speed right and left ratio center value RpL_cent(t) on the basis of a wheel speed right and left ratio RpL(t) derived in a step 108, a wheel speed right and left ratio center value stored last time and a variation guard Gd (steps 110 to 118). - 特許庁
顔文字判定部8は、上記比率が基準比率以上であれば、検出された左側顔輪郭から右側顔輪郭までの文字列に、これらの左右に隣接する記号文字を含めて、顔文字であると判定する。例文帳に追加
A face mark determining part 8 includes symbol characters that are adjacent horizontally to a character string between the detected left and right side face contours in the character string and determines them to be a face mark if the ratio is greater than a reference ratio. - 特許庁
左右の後輪13が単輪によって構成されているベビーカーに関するものであり、左右の後脚14がそれぞれ取り付けられた左右一対のブレーキ軸受30に、一端部に単輪からなる後輪13が軸支された車軸31を装着するとともに、上記左右のブレーキ軸受30を連結パイプ35により連結した。例文帳に追加
An axle 31 on one end part of which rear wheels 13 made of single wheels is axially supported on a pair of left and right brake bearings 30 on which left and right hind legs 14 are respectively mounted and the left and right bearings 30 are connected to each other with a connecting pipe 35 on the baby carriage the left and right rear wheels 13 of which are constituted of the single wheels. - 特許庁
制御手段12は、操作部35が左側に操作されたとき、二輪車の左後方を前記表示手段13に表示させ、操作部35が右側に操作されたとき、二輪車の右後方を表示手段13に表示させる。例文帳に追加
The control means 12 displays a left-back side of a two-wheeler on the display means 13 when the operation unit 35 is operated to the left side, and displays the right-back side of the two-wheeler on the display means 13 when the operation unit 35 is operated to the right side. - 特許庁
移植部後方に左右一対の鎮圧輪45・46を上下回動及び加圧力調節可能に配設した移植機において、前記鎮圧輪を前後方向を軸心とする上下方向の角度と、前記鎮圧輪を上下方向を軸心とする前後方向の角度と、左右鎮圧輪の左右方向の間隔を変更可能に構成した。例文帳に追加
Therein, the press rollers 45, 46 can be changed at a vertical angle on the longitudinal axis and at a longitudinal angle on the vertical axis, and the lateral distance between both the right and left press rollers 45, 46 can be changed. - 特許庁
回生制動力制限手段を有する制動制御装置において、車両の左右輪の車輪速差を検出する車輪速左右差検出手段を備え、回生制動力制限手段は、車輪速左右差に基づいて、前記アンダーステア傾向に応じた前記回生制動力の制限量を変更することを特徴とする制動制御装置。例文帳に追加
In this braking control device having a regenerative braking force limiting means 5d, a vehicle wheel speed right and left difference detection means for detecting a vehicle speed difference between right and left wheels of the vehicle is provided, and the regenerative braking limiting means 5d changes limiting amount of regenerative braking force according to an under-steering tendency based on the vehicle speed right and left difference. - 特許庁
また前記歩行用ハンドルには、前記左右前輪3の動力を個別に切るクラッチレバー55,55を備える。例文帳に追加
Clutch levers 55 and 55 to individually turn off the powers for the right and left front wheels 3 are provided on the walking type steering wheel. - 特許庁
また、前記チェーンに近接して延在する左右1対のリアフレームにより後輪を支持する構成として後輪のアクセス可能領域を広く確保し、後輪に足をかけて行う技を繰り出し易くする。例文帳に追加
In addition, a rear wheel is supported by a pair of right and left rear frames extending close to the chain, a wide accessible area of the rear wheel is ensured so as to easily send out the technique of placing feet to the rear wheel. - 特許庁
前輪2を左右一対となるように設けるとともに、後輪3を外径が前記前輪2の外径より小さいキャスターによって構成する。例文帳に追加
The small-sized motor-driven vehicle of standing riding type is structured so that the front wheels 2 are arranged in a pair on the left and right while the rear wheels 3 are formed from casters having a smaller outside diameter than the front wheels 2. - 特許庁
左目の輪郭が検出できると、最終的に探索された輪郭パラメータL,R,T,BをRAM12に記憶し、引き続き右目の輪郭検出を実行する。例文帳に追加
When detecting a contour of one's left eye, a contour detection device stores finally retrieved contour parameters L, R, T, B in a RAM 12 to execute contour detection of one's right eye in succession. - 特許庁
顔文字要素検出部5は、検出された左側顔輪郭と右側顔輪郭との間の文字である輪郭間文字のうち、記号文字等の顔文字要素として使用される文字を検出する。例文帳に追加
A face mark element detecting part 5 detects characters used as a face mark element such as a symbol character among characters between contours being characters located between the detected left and right side face contours. - 特許庁
上記の車両の制動力制御装置は、左右輪における車輪速度の差が閾値を越えている場合に、車輪速度の差が低減されるように制動力を付与する制御を行う。例文帳に追加
The brake force control device carries out control adding brake force to decrease difference of wheel speed when the difference of wheel speed in right and left wheels exceeds a threshold value. - 特許庁
また、前記ブランコ座席5a,5bの下前方には足踏みハンドル6付きの前滑走車輪7aを、下後方には左右に後滑走車輪7b,7cを配して各車輪7a,7b,7cを支える車輪フレーム8を、ブランコ座席5a,5bを避けて前記自在継手3に接続する。例文帳に追加
A front sliding wheel 7a having a stepping handle 6, and rear sliding wheels 7b, 7c are arranged on a lower forward part of the swing seats 5a, 5b and a lower rear part, respectively, to connect a wheel frame 8 to support the wheels 7a, 7b, 7c to the universal joint 3 avoiding the swing seats 5a, 5b. - 特許庁
上記両ツバ付の車輪がレール21の軌道上を転動することにより各台車の左右位置が規制され、スムーズな走行が可能となる。例文帳に追加
By rolling the wheel with both collars on the track of the rail 21, left and right positions of each truck are regulated and smooth traveling is made possible. - 特許庁
また前記基部2の車幅は、茶畝跨走型摘採機の左右のクローラもしくは車輪内側の幅より狭い幅であることを特徴とする。例文帳に追加
A lateral width of the base part 2 is made narrower than an inside width between left and right crawlers or wheels. - 特許庁
さらに、後車輪15a,15bの操舵リンクである左右軸方向のタイロッド10を上記回動支点9の前側に位置させる。例文帳に追加
A tie rod 10 which is a steering link of rear wheels 15a and 15b, in the right and left direction is positioned at the front side of the turning fulcrum 9. - 特許庁
前記上下動フレーム10に上下位置変更可能に、、左右に向いた横引き用車輪18を有する横引き装置15を備える。例文帳に追加
The upward or downward moving frame 10 is provided with lateral towing devices 15 having lateral towing wheels 18 directed laterally in such a way that its upper or lower position can be changed. - 特許庁
モータが必要な発電電圧が確保できないと判定すると上記左右前輪1L、1Rで許容される加速スリップ量を増大させる。例文帳に追加
When it is determined that necessary power generation voltage cannot be secured for the motor, acceleration slip quantity tolerable at the right and the left wheels 1L and 1R is increased. - 特許庁
また、前記刈取コンベアは、先端側の回動軸と同軸上に刈取コンベアの先端部よりも大径の車輪を左右に配設した。例文帳に追加
Also, the mowing conveyer is provided by arranging wheels having a larger diameter than that at the tip end part on the same axis with the rotary shaft at the tip end side. - 特許庁
農作業車1には、駆動輪となる前輪3,3と、左右操舵輪と4,4を備え、これらの前後輪3,4の間には操縦席5と操縦ハンドル6を、機体の前部に、押圧操作により車体の後部を上昇回動させる前記歩行用ハンドル7を備える。例文帳に追加
The agricultural work vehicle 1 has front wheels 3 and 3 for drive wheels and right and left steering wheels 4 and 4, a steering seat 5 and a steering wheel 6 are provided between the front and rear wheels 3 and 4, and a walking type steering wheel 7 to lift and turn a rear portion of a vehicle body by pressing operation is provided on a front portion of a body. - 特許庁
運転者の着席するサドル1の前方に位置する一の前輪2と、上記サドルの後方に位置する左右一対の後輪3と、当該各後輪の間に進行方向と逆向きに設けられる後部チャイルドシート5とを有してなることを特徴とする三輪自転車である。例文帳に追加
The tricycle includes: a front wheel 2, which is positioned at the front of a saddle 1 on which a rider sits; a pair of right and left rear wheels 3, which are positioned at the rear of the saddle; and the rear child seat 5, which is provided between the rear wheels in the direction opposite to traveling direction. - 特許庁
そして、左前輪1が前記左前輪目標モータトルク指示値をもとにインホイールモータ2により、また、右前輪3が前記右前輪目標モータトルク指示値をもとにインホイールモータ4により、それぞれパワーステアリングモータ5の操舵アシスト負荷が減少する方向へ回転制御される。例文帳に追加
The left front wheel 1 is rotationally controlled in the direction in which the steering assist load of the power steering motor 5 is reduced by the in-wheel motor 2 based on the left front wheel target motor torque indication value, and the right front wheel 3 is rotationally controlled in that direction by the in-wheel motor 4 based on the right front wheel target motor torque indication value. - 特許庁
前記切断機構Kの切断位置Kpに対して、前記搬出機構Hを左右方向に偏位して配置し、かつ搬出機構Hの搬出終端部Htを移動機体Mの左右走行輪M1の幅内に位置させる。例文帳に追加
The transportation mechanism H is arranged while shifting in a horizantal direction with respect to the cutting position Kp of the cutting mechanism K, and the transportation end portion Ht of the transportation mechanism H is placed in the width between the right and left wheels M1 of the moving machine body M. - 特許庁
前後対の転動輪6A,6Bのうち、一方を前記ガイド部9の左右一側方を転動するように配設し、他方を前記ガイド部9の左右他側方を転動するように配設する。例文帳に追加
One of the track rollers 6A, 6B is arranged in a way rolling on one of right and left sides of the guide part 9 and the other roller is arranged in a way rolling on the other side of the guide part 9. - 特許庁
畝間溝30を転動する左右一対の前後輪14,15を有する走行体1を備え、畝Rを跨いで走行しながら該畝Rに苗Nを植え付ける移植機において、前記左右一対の前輪14が複数の畝Rを跨ぐように構成する。例文帳に追加
This transplanter equipped with a traveling body 1 having left and right pairs of front and rear wheels 14, 15 tumbling in a gutter 30 between furrows and transplanting a seedling N on the furrow R while travelling by striding over the furrow R is provided by constituting so that the left and right pair of the front wheels 14 are made as striding over a plurality of the furrows R. - 特許庁
斯くして、前記ポンプ3から供給される圧油は左側油圧モー夕6へ流れ、該油圧モータ6の発生トルクが左側駆動輪4に伝えられ、道路舗装用建設機械走行装置は推進力を得ることが出来る。例文帳に追加
The pressurized oil fed from the pump 3 flows to the left hydraulic motor 6, the generated torque of the hydraulic motor 6 is transmitted to the left driving wheel 4 and a traveling device of a construction machinery for road pavement can obtain the thrust. - 特許庁
前記回生制限制御部5dは、車輪速左右差が小さいほど、かつ、車輪速前後差が大きいほど、旋回制動時の回生制動トルクをより制限する。例文帳に追加
The regenerative limiting control part 5d more limits regenerative braking torque when performing turning braking as the vehicle speed right and left difference becomes smaller and vehicle speed front and rear difference becomes larger. - 特許庁
上記クラッチ・ブレーキペダル38の操作によって前輪ブレーキ41を作動させると共に、左右後輪3、3のサイドブレーキBをサイドクラッチAとは独立して作動させるように構成した。例文帳に追加
A front wheel brake 41 is operated by the operation of the clutch brake pedal 38, and a side brake B of the left and right rear wheels 3 and 3 is operated independently of the side clutch A. - 特許庁
ABSモジュレータ126が、後輪WRの左右少なくとも一側であって車体フレームFに搭載されたエンジンEが備える排気マフラー78と前記後輪WRを相互間に挟むように配置される。例文帳に追加
The ABS modulator 126 is arranged in such a way as to be sandwiched between an exhaust muffler 78 provided on an engine E mounted on a vehicle body panel F located at least to one side, namely, right or left side of the rear wheel WR and the rear wheel WR. - 特許庁
車体2と鉄輪3とを備えた自走車両1において、前記鉄輪3が、車両1の左右方向に移動可能に取り付けられており、また上下にも移動可能であり、かつ中央上部で固定可能である。例文帳に追加
In a self-propelled vehicle 1 provided with a vehicle body 2 and a steel wheel 3, the steel wheel 3 is attached to move in the right and left directions of the vehicle 1, can move in the vertical direction, and can be fixed to an upper part at the center. - 特許庁
車体2の後部に粉粒体繰出部10を配置した粉粒体吐出機11において、前記車体2の後輪4,4の内側に後輪伝動ケース30,30と、該後輪伝動ケース30,30を介して後輪がローリングするためのローリング軸2baを設けており、前記後輪伝動ケース30,30と共に後輪4,4が前記ローリング軸2ba回りに左右にローリングし、前記後輪伝動ケース30からその上方の前記粉粒体繰出部10へ動力を伝動するべく、後輪伝動ケース30の上側へ突出する繰出伝動軸60を、後輪4,4が左右にローリングする接線方向に向くように、左右方向に傾けて配置した粉粒体吐出機11である。例文帳に追加
A delivery transmission shaft 60 protruding upward to the rear wheel case 30 is slantly installed to face in the tangential direction of lateral rolling of the rear wheels 4, 4 in order to laterally roll the rear wheels 4, 4 around the rolling shaft 2ba with the rear wheel transmission cases 30, 30 and transmit the power from the rear wheel transmission case 30 to the powder delivery unit 10. - 特許庁
左右の車輪と、前記車輪を回転させるモータと、目標地点を入力する入力手段と、地図情報と、前記地図情報において現在位置から前記目的地点までの経路を決定する手段とを具え、前記経路に沿って移動するように構成したことを特徴とする。例文帳に追加
The autonomously movable wheelchair comprises right and left wheels, a motor for rotating the wheels, an input means for inputting a target spot, map information, and a means for determining a route from a present location to the target spot in the map information, and is configured to move along the route. - 特許庁
左右車輪を各別に支持する左右一対の車軸を、同一の車体前後向き軸芯まわりで各別に上下揺動する状態で車体側の支持部に支持させてある、前記左右一対の車軸それぞれにクッションばねを作用させてある。例文帳に追加
A cushion spring is provided at each of a pair of right and left axles on which a pair of the right and left axles support right and left wheels separately on the support sections on the car body side so as to be swung separately in a vertical direction around the center of a shaft provided in the longitudinal direction of the same car body. - 特許庁
平面長方形の台車本体の、長手方向の左右両側にそれぞれ縦列に3輪ずつ旋回キャスター2を軸着した運搬台車において、前記3輪のキャスターのうちの真中のキャスターを前後の2輪の旋回キャスター2よりも外側に配置させた。例文帳に追加
In the transportation carriage, three turning casters 2 are respectively and tandemly journaled to both right and left sides in a longitudinal direction of the plane rectangular carriage body, and a middle caster of the three casters is arranged more outward than the other front and behind two turning casters 2. - 特許庁
車両は、前後方向や左右方向に対をなす車輪を含む複数の車輪と、車輪の各々に対して設けられており駆動トルク及び制動トルクを出力可能なインホイルモータ装置と、車輪の各々に対して設けられており前記出力された駆動トルクを、対応する車輪に伝える一のギヤ及び該一のギヤに噛み合う他のギヤを含むギヤ手段とを備える。例文帳に追加
A vehicle comprises a plurality of wheels including wheels making a pair in a fore-and-aft direction or in a lateral direction; an in-wheel motor device provided to each wheel and capable of outputting drive torque and brake torque; and a gear means provided on each wheel, and including a first gear transmitting the outputted drive torque to the corresponding wheel and a second gear meshing with the first gear. - 特許庁
後輪の左右両側の車体フレームにそれぞれ固定したサドルバッグ取付ステー16にサドルバッグ15を装着した自動二輪車のサドルバッグ取付構造において、前記左右のサドルバッグ取付ステー16の前部をそれぞれ車体フレームに固定するとともに、左右のサドルバッグ取付ステーの後上部同士を連結ステー62で連結した。例文帳に追加
In this saddle bag attaching structure wherein a saddle bag 15 is attached to the saddle bag attaching stays 16 fixed respectively to the body frame in both left and right sides of a rear wheel, front parts of the left and right saddle bag attaching stays 16 are fixed respectively to the body frame, and fellow rear upper parts of the attaching stays are connected by a connection stay 62. - 特許庁
前輪指向機構部62は、操舵軸60下端部に固定されたタイロッド連結プレート82と前輪10,10を回動自在かつ左右に遥動可能に軸支する前輪ブラケット76bとの間をタイロッド80で連結して、前記操舵軸60の回転により前記タイロッド連結プレート82が揺動するとタイロッド80を介して前輪ブラケット76bを揺動するものである。例文帳に追加
A front wheel directing mechanism part 62 connects a tie rod connecting plate 82 fixed to a lower end part of a steering shaft 60 and a front wheel bracket 76b for rotatably and laterally rockably journalling front wheels 10 and 10 by a tie rod 80, and rocks the front wheel bracket 76b via the tie rod 80 when the tie rod connecting plate 82 rocks by rotation of the steering shaft 60. - 特許庁
左右のブレーキ装置29a・29bを作動させる左右ブレーキペダル13a・13bに、該左右ブレーキペダルを連結可能に構成した連結装置15を設け、該連結装置は電気的手段により作動され、該連結装置により左右ブレーキペダルが連結されている状態では前記前輪倍速装置及び自動ブレーキ装置が作動不能状態となり、前輪倍速装置及び自動ブレーキ装置が作動可能状態となると、前記連結装置により左右ブレーキペダルが非連結状態とされる。例文帳に追加
Thus, when switching a connected/unconnected state of the left/right brake pedals 13a, 13b, the state can be switched without stopping travel by simple operation only by turning on and off the, brake pedal connecting changeover switch. - 特許庁
上記目的を達成するために本発明では、洗面化粧台と床面の間に設置される台輪において、該台輪が少なくとも上部に洗面化粧台の側板を挿着する凹溝を有し、前記洗面化粧台の左右の側板にそれぞれ独立して取付けられる構成とした。例文帳に追加
The sole plates 1 have a recessed groove section 2 for supporting a side plate 6 of the wash cabinet 5 at least in its upper part, and are individually mounted to right and left side plates of the wash cabinet. - 特許庁
例文 (127件) |
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