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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 減速体制御に関連した英語例文

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減速体制御の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 164



例文

移動の加減速制御方法および該方法を用いた数値制御装置例文帳に追加

ACCELERATION AND DECELERATION CONTROL METHOD FOR MOVING OBJECT, AND NUMERICAL CONTROLLER USING THE METHOD - 特許庁

この折り丁搬送組立は、第1の確実制御減速装置7とくわえづめ胴4と第2の確実制御減速装置15とを有する。例文帳に追加

This section conveying assembly unit has a first surely controlled reduction gear 7, gripper cylinder 4, and a second surely controlled reduction gear 15. - 特許庁

雨水の流下制御方法および流下制御方法に使用される減速貯留流路例文帳に追加

RAINWATER FLOWING-DOWN CONTROL METHOD AND SPEED REDUCING STORAGE WATERCOURSE BODY USED IN THE SAME - 特許庁

それに続いて、そのレジスト制御量に対応する加減速時間がROM126から読み出されて加減速時間として設定されるとともに、その加減速時間だけ感光21および中間転写ベルト41が加減速可能期間に加減速制御される。例文帳に追加

Next, the corresponding acceleration/deceleration time to the registration control amount is read out of the ROM 126 so as to be set as the acceleration/ deceleration time, and also, the acceleration/deceleration control for the photoreceptor 21 and the intermediate transfer belt 41 is performed as long as the set acceleration/deceleration time in the acceleration/deceleration allowable period. - 特許庁

例文

アンチスキッド制御中において車減速度を保持することが可能なアンチスキッド制御装置を提供することである。例文帳に追加

To provide an anti-skid control device capable of holding the deceleration of a vehicle body during anti-skid control. - 特許庁


例文

冷却材に気減速材に固を用いた原子炉において、冷却材流量を制御することにより原子炉の減速材の温度を変化させて原子炉出力を制御する。例文帳に追加

A temperature of the moderator in the nuclear reactor is changed by controlling a coolant flow rate to control the output of the nuclear reactor, in the nuclear reactor using the gas as the coolant and using a solid as the moderator. - 特許庁

更に、車減速度DVsoを所定のしきい減速度Gと比較し、マスタシリンダ液圧がしきい液圧より大であって、且つ車減速度が所定のしきい減速度より大と判定したときに、前後制動力配分制御を開始することとしてもよい。例文帳に追加

Further, vehicle body deceleration DVso is compared with specified threshold deceleration G, and front-rear braking force distribution control may be started when the master cylinder hydraulic pressure is larger than the threshold hydraulic pressure and the vehicle body deceleration is larger than the specified threshold deceleration. - 特許庁

目標減速度が設定されるとともに、その目標減速度に適合した変速段又は変速比が選択されると、その選択された変速段又は変速比への変速による減速度と目標減速度の差を補って、制動装置と変速機の協調制御の全と結果として、目標減速度が車両に作用するように、制動装置がリアルタイムで制御されることができる。例文帳に追加

When the target deceleration is set and the gear stage or gear ratio adapting to the target deceleration is selected, the braking device is controlled on a real time basis so that the difference between the deceleration by the gear shift to the gear stage or gear ratio and the target deceleration is compensated, the whole cooperative control of the braking device and the transmission is acted, and resultingly the target deceleration acts on the vehicle. - 特許庁

そして、前輪のスリップ率が制御開始スリップ率閾値以上であって且つ車両の車減速度が車輪減速度閾値よりも高い値となった場合には、CPUは、アンチロックブレーキ制御を開始させる。例文帳に追加

Then, if the slip ratio of the front wheels becomes equal to or more than slip ratio threshold of a control start time, and the vehicle body deceleration becomes more than the vehicle body deceleration threshold, CPU starts the antilock brake control. - 特許庁

例文

操縦部内のサイドパネル上に、自動車速制御での減速度を手動設定する減速度設定器と、自動車速制御での加速度を手動設定する加速度設定器とを備える。例文帳に追加

A deceleration-setting device for manually setting deceleration in automatic vehicle control and an acceleration-setting device for manually setting acceleration in the automatic vehicle control are disposed on a side panel in a cock pit. - 特許庁

例文

制御部52およびECU34は、船の加速度に基づいて、低速の減速比から高速の減速比に変速するように変速機構部33を制御するように構成されている。例文帳に追加

The control section 52 and ECU 34 are configured to control the transmission mechanism section 33 in order to shift the gear from the low-speed reduction ratio to the high-speed reduction ratio based on the acceleration of the hull. - 特許庁

例えば自動走行制御により走行する場合において、減速の必要な時に不要なダウンシフトを防止しつつ、車両を好適に減速することができる車両制御装置及び記憶媒を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle control device capable of appropriately decelerating a vehicle while preventing the unnecessary shift down when speed reduction is required in the case of traveling with the self-traveling control, and to provide a storage medium. - 特許庁

このため、自動ブレーキ制御からマニュアルブレーキ制御に移行する際に不要に加圧力が小さくなってしまうことを防止することができ、自動ブレーキ制御中に発生させていた車減速度程度の減速度を維持することができる。例文帳に追加

Unexpected reduction of the pressurizing force when transferring brake control from automatic brake control to manual brake control can be prevented, and deceleration nearly the same degree with deceleration of a car body generated during the automatic brake control can be thereby maintained. - 特許庁

操向ハンドルの回転操作に応じて操向用油圧機構を制御する制御機構や、操向ハンドルの回転を減速して前記制御機構に伝動する減速機構を設けるにあたり、組立性を向上させると共に、機構全の軽量化を図る。例文帳に追加

To improve assembling workability and reduce the weight of an entire mechanism when a control mechanism controlling a hydraulic mechanism for steering according to rotating operation manipulation of a steering wheel and a reduction mechanism transmitting the rotation of the steering wheel to the control mechanism are provided. - 特許庁

推定車速度に基づいて算出した車減速度が設定車減速度以上であって後輪減速度が設定後輪減速度以上であるときに、後輪側のブレーキ力を前輪側のブレーキ力よりも弱めるようにして、前後のブレーキ力配分制御を行なうようにした四輪駆動車のブレーキ力制御装置において、四輪全てがホイルスピン状態となったことに起因して、左、右後輪用の車輪ブレーキのブレーキ液圧を制御する後輪用液圧制御弁手段が誤って前後ブレーキ力配分制御状態となることを防止する。例文帳に追加

To prevent a rear wheel fluid pressure control valve means for controlling brake fluid pressure of wheel brakes for right and left rear wheels from being brought erroneously into a front and rear braking force distribution controlling condition resulting from a condition where all the four wheels are brought into wheel spin conditions. - 特許庁

2つの駆動装置を用いて工作機械の移動を2軸制御で移動させるときに、少なくとも1箇所での方向転換を要する場合において、一方の駆動装置は、移動が方向転換点に到達したときから移動をその最大加減速度以下の加減速度にて緩やかに加減速させる。例文帳に追加

When moving the mobile body of the machine tool by biaxial control using two driving device and when direction change at least one point is required, one driving device gently increases/reduces the mobile body at increasing/reducing speed equal to or below its maximum increasing/reducing speed from a time when the mobile body reaches the direction change point. - 特許庁

本発明は、移動の強制的な減速を回避できる移動の速度制御方法を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a speed control method of a mobile object capable of evading forced deceleration of the mobile object. - 特許庁

モータ1は、回転力を発生するモータ本2と、モータ本2に組み付けられた減速部3と、制御回路部材とを備えている。例文帳に追加

This motor 1 is equipped with the motor body 2 which generates a torque, a speed-reducing part 3 assembled on the motor body 2, and a control circuit member. - 特許庁

単一のアクチュエータ組立によって二段歯車減速組立及び調整クラッチを制御するトランスファーケースを提供する。例文帳に追加

To provide a transfer case utilizing a single actuator to control both a two-speed gear reduction assembly and modulating clutch. - 特許庁

的には故障判定手段は、気流制御弁58が作動しているときの平均クランク角加速度が減速側にあり、気流制御弁58が作動していないときの平均クランク角加速度が減速側にない場合に、減速側にある平均クランク角加速度が検出された気筒に対応する気流制御弁58に異常あり、と判定する。例文帳に追加

Actually, the failure determining means determines that there is abnormality in the air current control valve 58 corresponding to the cylinder of detecting the average crank angle acceleration existing on the deceleration side, when the average crank angle acceleration exists on the deceleration side when the air current control valve 58 is operated and the average crank angle acceleration does not exist on the deceleration side when the air current control valve 58 is not operated. - 特許庁

走行制御部26は、接触判定部25の判定結果に応じて、物と自車両との接触発生を回避あるいは接触発生時の被害を軽減するようにして自車両の走行状態を制御する走行制御の実行タイミングおよび制御内容(例えば、減速制御時の減速度等)の少なくとも何れかを設定可能である。例文帳に追加

A traveling control part 26 can set at least one of execution timing and control a content (for example, deceleration or the like at deceleration control) of traveling control for controlling the traveling state of the vehicle so as to avoid the generation of the contact of an object and the vehicle or reduce damage in the generation of the contact according to a determination result of a contact determination part 25. - 特許庁

姿勢制御に必要な駆動トルクと車両走行制御に必要な駆動トルクの向きが異なる場合が存在し、車両の加減速と車傾斜は、駆動モータ52の作用・反作用によって行うため、加速しながらの車前傾や減速しながらの車後傾はできない。例文帳に追加

There has been a problem that a vehicle body cannot be inclined frontward during accelerating or backward during decelerating, because there are cases where a drive torque required for vehicle body attitude control is different in direction from a drive torque required for vehicle running control and the acceleration/deceleration of the vehicle and vehicle body inclination are executed using action and reaction of a driving motor 52. - 特許庁

的には、制御手段は、ツインターボモード設定時における減速時に、所定の過給圧低下状態となるように制御を行うと共に、吸気バイパス弁を開にする制御を行う。例文帳に追加

More specifically, a control means performs control so that supercharging pressure is lowered to a prescribed level and an intake bypass valve is opened during deceleration at the time of twin-turbo mode setting. - 特許庁

減速スリップ制御を行う際に、その制御安定性を確保することができ、トルクショックの発生を防止することができる流継ぎ手の締結力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a tightening force control device of a fluid coupling, capable of ensuring control stability and preventing a generation of a torque shock, when speed reduction slip control is carried out. - 特許庁

この目標値KdB_tから目標相対減速度dVr/dt_tを定めて自車両の減速度を制御することにより、自車両が前方物へ接近するにつれてその前方物との相対速度Vrの減少度合が大きくなるように、自車両を減速させることができる。例文帳に追加

By controlling the deceleration of the one's own vehicle by specifying the target relative deceleration dVr/dt_t from the target value KdB_t, the one's own vehicle can be decelerated so that the degree of reduction of the relative speed Vr to that of a forward object is increased as the one's own vehicle approaches the forward object. - 特許庁

そして、車両の車減速度DVS≧車減速度閾値KDVSであった場合には、CPUは、ブレーキペダルの踏込み速度が速かったものと判断し、後輪の制動力を抑制すべく制動力配分制御を開始する。例文帳に追加

Further, when the vehicle body deceleration DVS of the vehicle ≥ the vehicle body deceleration threshold value KDVS, the CPU determines that a stepping-in speed of a brake pedal is fast and starts the braking force distribution control so as to suppress braking force of a rear wheel. - 特許庁

前部の変形量が最大値となる近傍での減速度のピーク値を下げ、効果的なエネルギー吸収制御を可能とする。例文帳に追加

To reduce a peak value of deceleration in the vicinity of a position where a deformation quantity of a body front part comes to the maximum value to effectively control energy absorption. - 特許庁

また、車輪速センサ8の信号に基づきABS制御装置で算出された車速度を微分して実減速度を算出する。例文帳に追加

The actual deceleration is calculated by differentiating the vehicle speed calculated with an ABS control device based on the signal of a wheel speed sensor 8. - 特許庁

誘導制御計算部14によって誘導された機1はケーブル2へ衝突することで減速し、回収される。例文帳に追加

The aircraft body 1 guided by the guidance control calculation section 14 is decelerated by the collision with the cable 2 and is retrieved. - 特許庁

乗り心地の悪化を招くことなく、加減速時における車のピッチ運動を抑制できる車両のピッチ運動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pitching controlling device of a vehicle capable of restraining the pitching of a vehicle body at the time of acceleration and deceleration without making riding comfort worse. - 特許庁

弾性減速装置を用いた場合の回転駆動装置において、出力回転速度を安定かつ正確に制御できるようにする。例文帳に追加

To stably and precisely control output rotational speed in a rotating and driving device using an elastic body speed reducer. - 特許庁

運転者は車間制御中(オートクルーズ中)に感する加減速の理由が認識できるので、安心感を得て走行を維持することが可能。例文帳に追加

The driver can recognize a cause of the speed change felt during the inter vehicle control (auto cruise), so that he/she can obtain secure feeling and keep the running. - 特許庁

仕切りパネル10の回転時、光電センサ24、26、28、30の物検出に応じて主制御部34が仕切りパネル10を減速若しくは停止させる。例文帳に追加

When the partition panel 10 is rotated, a main control section decelerates or stops the partition panel 10 in response to the detection of a body by the above- mentioned photoelectric sensor. - 特許庁

モータ41、減速装置42、ねじれ方向検出装置43及びモータ制御回路は、ハウジング44の回りに一化されている。例文帳に追加

The motor 41, the speed-reduction device 42, the twisting direction detection device 43 and the motor control circuit are integrated around a housing 44. - 特許庁

そして、ブレーキ用ECUは、車減速度が第1の減速判定値を超えてからの経過時間が開始時間判断基準値KT2以下であると共に、Gセンサ値が第2の減速判定値を超えたときに、補助制御を開始する。例文帳に追加

The ECU for the brake starts the auxiliary control both when an elapsed time from the time of making vehicle-body deceleration exceed a first deceleration determination value is the starting time determination criterion value KT2 or above and when a G-sensor value exceeds a second deceleration determination value. - 特許庁

直流モータの加減速制御によって、一定速度(第1駆動速度)Vconsで回転していた感光21および中間転写ベルト41が加減速時間ΔTUDVの間だけ一時的にΔVだけ加減速されて第2駆動速度(=Vcons+ΔV)で回転駆動する。例文帳に追加

A photoreceptor 21 and an intermediate transfer belt 41 rotating at fixed speed (1st driving speed) Vcons are temporarily accelerated/decelerated by ΔV during an accelerating/decelerating time ΔTUDV by the acceleration/ deceleration control of a DC motor and driven to be rotated at 2nd driving speed (=Vcons+ΔV). - 特許庁

さらに、車両の車減速度DVSが減速度閾値KG以上となった場合、CPUは後輪の制動力を減少させるべく第2制御を行う。例文帳に追加

Furthermore, when the vehicle body deceleration DVS of the vehicle becomes not less than the deceleration threshold KG, the CPU performs a second control so as to reduce the braking force of the rear wheel. - 特許庁

目標減速度と実際の車減速度との差をフィードバックし、この差に基づいて第1、第2差圧制御弁16、36の電流指示値の補正を行う。例文帳に追加

The difference between a target deceleration and a real vehicle body deceleration is fed back, and the current instruction values of first and second differential pressure control valves 16, 36 are corrected based on the difference. - 特許庁

自車両が前方物に接近して運転者が自車両を減速させるための運転操作を行ったときに、良好な減速度フィーリングが得られるように、ブレーキ装置の制動力をアシスト制御すること。例文帳に追加

To perform the assist control of the braking force of a braking device so as to obtain the good deceleration feeling when a one's own vehicle approaches a forward object, and a driver performs the driving operation to decelerate the one's own vehicle. - 特許庁

自動的に減速する場合に、車両を一挙動で速やかに減速することができる車両用駆動力制御装置及び記録媒を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle driving power control device capable of quickly decelerating a vehicle with single action in automatic deceleration, and a recording medium. - 特許庁

本発明は、高速で下降した後の減速を開始する位置(減速開始点)を自動的に決定するとともに、全の速度パターンを自動的に作成して鍛造するシリンダー式鍛造機のストローク制御方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a stroke control method of a cylinder type forging machine, with which a position (deceleration starting point) for starting the deceleration after lowering at high speed is automatically decided and the whole speed pattern is automatically made to execute the forging. - 特許庁

凹面鏡5を支持する保持プレート50が、アクチュエータハウジング16h内の減速歯車機構により減速駆動され、保持プレート50の筐1に対する傾斜角度が制御される。例文帳に追加

The holding plate 50 supporting the concave mirror 5 is driven at a reduced speed by a reduction gear mechanism in an actuator housing 16h, and the inclination angle of the holding plate 50 relative to the case 1 is thereby controlled. - 特許庁

減速部3は、モータ本2の回転を減速するためのウォーム軸25を収容するウォーム収容部23bと制御回路部材を収容する回路収容部23dと有するケース21を備えている。例文帳に追加

The speed-reducing part 3 is equipped with a worm storage 23b, which stores a worm shaft 25 for reducing the rotation of the motor body 2, and a case 21 which has a circuit storage 23d that stores the control circuit member. - 特許庁

この発明は、電動モータと減速機との間に配設された制御装置を有し、電動モータと、制御装置内の回路基板と、減速機のギヤ部とを一化することにより、装置の組み立て性が向上でき、小型化を図る電動式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering apparatus which has a control device disposed between an electric motor and a reduction gear, is integrated with the electric motor, circuit board within the control device, and the gear section of the reduction gear, and thereby is improved in assembly workability of the device and downsized. - 特許庁

又は、駆動位置と機台変位を無振動応答化するための加減速処理と、この加減速処理後の位置指令値に関して、フィードフォワード量を決定する制御構造を位置制御装置に加える構成とする。例文帳に追加

Alternatively, a structure is provided in which an acceleration and deceleration process for achieving response of the position of the structure to be driven and machine base displacement without vibration and a control structure which determines a feed forward amount with respect to a position instruction value after the acceleration and deceleration process are provided for the position controller. - 特許庁

減速材である水を冷却可能な範囲内で排除し燃料棒稠密度を上げた核燃料集合において、薄型制御棒60側のチャンネルボックス35の内面または外面に固減速材135を付帯せしめ、薄型制御棒60側に面した核燃料棒を親物質棒132としたことを特徴とする減速材付核燃料集合130とする。例文帳に追加

To a nuclear fuel assembly having raised fuel rod pitch density by excluding water as moderator within a coolable range, solid moderator 135 is attached to the inner surface or the outer surface of a channel box 35 on the side of thin type control rods 60, so that the nuclear fuel assembly with moderator 130 has fuel rods of parent material rods 132 on the side facing the thin type control rods 60. - 特許庁

減速機構は導により形成されるケース24の内部に収容されており、このケース24の内部にはさらにモータ本の作動を制御する制御基板が収容されている。例文帳に追加

The speed reducer is housed in the case body 24 made of a conductor, and further, a control board for controlling the action of the motor body is housed in this case body 24. - 特許庁

ISCバルブ等のエンジンの流制御弁を回転駆動するステッピングモータが応答性の面で制御性に劣っていても、減速時のダッシュポット制御を積極的に動作させて、スロットル閉時の空気量不足を補うことによって、減速時のショックを低減させることが可能なステッピングモータの流量制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a flow rate control device for a stepping motor capable of reducing a shock upon speed-reduction by compensating a lack of an amount of air upon closing a throttle by aggressively operating dash-pot control upon speed-reduction even if a stepping motor for rotating/driving a fluid control valve of an engine such as ISC valve is inferior at controllability in responsiveness. - 特許庁

的には、RP伝達制御による制駆動力補正量と追従走行制御による制駆動力補正制御とを比較し、小さいほうの値からドライバ要求駆動力を減算することにより、制駆動力補正制御における目標減速度を算出する。例文帳に追加

Specifically, the driving operation assist device, compares the driving and braking force correction amount by RP transmission control with the driving and braking force correction control by follow-up travel control and computes a target deceleration in the driving and braking force correction control by subtracting the driver request driving force from a value of the smaller one. - 特許庁

例文

的には、RP伝達制御による制駆動力補正量と追従走行制御による制駆動力補正制御とを比較し、小さいほうの値からドライバ要求駆動力を減算することにより、制駆動力補正制御における目標減速度を算出する。例文帳に追加

Specifically, a braking/driving force correction amount by the RP transmission control is compared with braking/driving force correction control by the following traveling control and a driver requirement driving force is reduced from a smaller value, and thereby, target deceleration is calculated in the braking/driving force correction control. - 特許庁

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