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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火法に関連した英語例文

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点火法の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 669



例文

過渡状態の筒内EGR率を精度よく推定することができるエンジンの筒内EGR率を推定する装置及び方を提供するとともに、その筒内EGR率を用いることで点火時期を最適に制御することができる点火時期制御の装置及び方を提供する。例文帳に追加

To provide a device and a method for estimating the cylinder EGR ratio of an engine by accurately estimating the cylinder EGR ratio of a transition state, and to provide an ignition timing control device and a method for optimally controlling the ignition timing by using its cylinder EGR ratio. - 特許庁

つまり、点火プラグ11の固定方が螺合による固定方ではないことから、点火プラグ11をプラグ配置孔51aに垂直に挿入することで、接地電極21のシリンダヘッドに対する相対位置を特定位置に設定できる。例文帳に追加

That is, since a fixing method of the spark plug 11 is not a fixing method by threaded engagement, a relative position of the earth electrode 21 to the cylinder head can be set in the specific position by vertically inserting the spark plug 11 into the plug arranging hole 51a. - 特許庁

本発明は、燃焼室14を含む少なくとも1本の気筒12と、少なくとも1つの燃料供給手段48、52と、火花点火手段38とを有する火花点火過給式内燃機関の燃料混合物の燃焼相を制御する方に関する。例文帳に追加

A method of controlling the combustion phase of fuel mixture of a spark-ignition supercharging type internal-combustion engine has: at least one cylinder 12 including a combustion chamber 14; at least one fuel supply means 48, 52; and spark-ignition means 38. - 特許庁

ターミナルの先端接続部の形状を変更することにより、種々のスパークプラグ又は導通ジョイントに対して容易に対応することができ、点火コイルの製造管理を簡単にすることができる点火コイル及びその製造方を提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil which is easily adaptive to various spark plugs or conduction joints by altering the shape of a tip connection portion of a terminal and facilitates manufacture management of the ignition coil, and to provide a manufacturing method thereof. - 特許庁

例文

内燃機関の気筒に装着される点火プラグにおいて、奥飛びを検出可能とすることによって、点火プラグの電極間がくすぶりによって短絡されるよりも前の状態にあるくすぶりまで検出可能とするくすぶり検出方を提供する。例文帳に追加

To detect carbon fouling in a former state before electrodes of a speak plug are short-circuited, by enabling the detection of flashover in the spark plug attached to a cylinder of an internal combustion engine. - 特許庁


例文

電磁波により燃焼室内に生成されるプラズマと点火プラグによる火花放電とを反応させて混合気に着火する火花点火式内燃機関の運転制御方であって、燃焼室内のプラズマを生成する領域を空気の希薄な混合気にする。例文帳に追加

In this method for controlling operation of the spark-ignition internal combustion engine igniting the air-fuel mixture by reacting plasma generated in a combustion chamber by an electromagnetic wave with spark discharge by the ignition plug, a plasma generating region in the combustion chamber is changed into the air-fuel mixture with lean air. - 特許庁

燃焼室内に生成される電界と点火プラグによる火花放電とを反応させてプラズマを生成して混合気に着火する火花点火式内燃機関の運転制御方であって、燃焼室内の電界を生成する領域を空気の希薄な混合気にする。例文帳に追加

In this operation control method for the spark ignition type internal combustion engine igniting air fuel mixture by generating plasma by making an electric field created in the combustion chamber and spark discharge by spark plug react, air fuel mixture is kept lean in a region where the electric field is created in the combustion chamber. - 特許庁

本発明は、点火パルスを分配するための手段(13)、かかる点火パルスを分配するための手段(13)を有する電力制御装置の制御のための回路配置(10)、およびかかる回路配置(10)で実施するための、電力制御装置(20)による制御のための方に関する。例文帳に追加

The present invention provides means (13) that distributes an ignition pulse, a circuit arrangement (10) for controlling a power controller, having means (13) that distributes the ignition pulse, and a power controller (20) controlling method for implementing with the circuit arrangement (10). - 特許庁

作動状態及び非作動状態を有する点火装置18、エンジン28及びドア21を備えるハイブリッド電気自動車12における、自動車の運転者への警告方であって、ドア21が開いていて、且つ点火装置18が作動状態にあることが判定されたときに、エンジン28を作動させる。例文帳に追加

In the method for warning the driver of the vehicle in the hybrid electric vehicle 12 provided with the igniter 18 having an active state and a non-active state, the engine 28, and the door 21, the engine 28 is started when it is determined that the door 21 is open and the igniter 18 is in the active state. - 特許庁

例文

内周側の2次コイルと外周側の1次コイルとが同心的に配置され、両者間の絶縁樹脂の厚さが一定で、細い2次巻線が傷付き難いスティック形点火コイル、及びこのスティック形点火コイルの組付け方を提供するである。例文帳に追加

To provide a stick-type ignition coil wherein a secondary coil in the internal circumferential side and a primary coil in the external circumferential side are allocated coaxially, the thickness of insulating resin between these coils is constant, and a fine secondary coil is not easily damaged, and also to provide an assembling method of this stick-type ignition coil. - 特許庁

例文

内燃機関の運転方は、内燃機関(1)の運転点の関数として点火角に対する限界値が設定されること、および前記点火角に対する限界値が、内燃機関(1)の回転限界の関数として補正されることを特徴とする。例文帳に追加

In the internal combustion engine operating method, a threshold value to the ignition angle is set as a function of an operating point of the internal combustion engine (1), and the threshold value to the ignition angle is amended as a function of a rotation limit of the internal combustion engine (1). - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに対して高電圧を供給し、火花放電を発生させる内燃機関用点火コイルにおける一次端子、一次ボビン、コネクタ、絶縁ケースの組立体および組立方に関するものである。例文帳に追加

To provide an assembly and an assembling method of a primary terminal, a primary bobbin, connectors and an insulating case in an ignition coil for an internal combustion engine, which supplies a high voltage to an ignition plug of the internal combustion engine in an automobile or the like and generates a spark discharge. - 特許庁

本発明によるPLDを用いた点火制御方及び装置は、PLD(1)に入力される点火用トリガ信号(3)をゲート回路(4)に入力し、1対の起動信号(5,7)を用いて各フォトカプラ(6,8)をオンとしてリレー(21)をオンとする構成である。例文帳に追加

The ignition control method and device using the PLD is constituted to input an ignition trigger signal 3 inputted to the PLD 1, to a gate circuit 4 and to turn on each of photocouplers 6, 8 using the pair of start signals 5, 7 to turn on the relay 21. - 特許庁

複数のキャンドル燃焼芯に連続的に点火させるための導火線であって、燃焼中に炎が立ち消えせず、尾状の燃焼残渣が少なく、さらに顕著な色彩の炎を楽しむことのできる、視覚的なアピール度の高い、キャンドル点火に使用する導火線及び該導火線の製造方を提供する。例文帳に追加

To provide a fuse for continuously kindling a plurality of candlewicks and the manufacturing method of the same, wherein flames do not fizzle out in burning, leave little caudal residue, and can be enjoyed with prominent colors and high visual appeal. - 特許庁

炉内の原料表面から発生するCO、H_2を含む可燃性の高炉ガスに起因したガス爆発やガス中毒が起こることを回避でき、かつ安定した点火状態を作り出すことができる高炉の休風時における炉内点火を提供する。例文帳に追加

To provide a method for igniting the inner part of a blast furnace at the stopping time of blasting in the furnace by which it can be avoided to develop gas explosion and gas poisoning caused by combustible blast furnace gas containing CO, H_2 developed from raw material surface in the furnace and the stable ignition-state can be obtained. - 特許庁

圧力センサ内蔵点火プラグをシリンダヘッドに装着するにあたり、プラグホールの開口部から接続先に向かうセンサ出力ケーブルの取り出し寸を適切に設定できるプラグキャップおよび点火プラグユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a plug cap and an ignition plug unit capable of suitably set a deriving length of a sensor output cable extending from an opening of a plug hole to an object to be connected when mounting a pressure sensor built-in type ignition plug to a cylinder head. - 特許庁

α−サイアロンを有する蛍光材料の製造方は、α−サイアロンの前駆体を提供する工程と、前駆体と点火剤を混合し、反応混合物を得る工程と、点火剤を燃焼させ、反応混合物の反応を誘発して蛍光材料を得る工程と、を備えてなる。例文帳に追加

The method for manufacturing a luminescence material having an α-SiAlON includes: a step of providing a precursor of the α-SiAlON; a step of mixing an igniting agent with the precursor to obtain a reaction mixture; and a step of combusting the igniting agent to trigger a reaction of the reaction mixture so as to obtain the luminescence material. - 特許庁

内燃機関がその範囲内において均一自己点火式で運転される特性曲線群範囲を拡大し、これにより自己点火を有する内燃機関のエミッション特性および消費特性をさらに改善することを可能にする、内燃機関の制御方および内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a method of controlling an internal combustion engine and the internal combustion engine capable of improving the emission characteristics and consumption characteristics of the internal combustion engine having self-ignition by enlarging the characteristic curve group range in which the internal combustion engine is operated by a uniform self-ignition system. - 特許庁

本発明の目的は、プラズマ放電の吹き出し効果を利用して、火花放電(アーク)の放電経路を吹き出し着火性を向上させるとともに、着火点を燃焼室壁面から出来るだけ離し、火炎伝播を促進できる点火プラグ構成,回路構成および点火制御方を提供することである。例文帳に追加

To provide an ignition plug configuration, circuit configuration and an ignition control method capable of enhancing blowout firing ability on discharge route of a spark discharge (arc) by utilizing a blowout effect of plasma discharge, keeping a firing point apart from wall surface of combustion chamber as practicable as possible, and promoting flame propagation. - 特許庁

例えば、点火プラグ接続用のスプリング14を、コイル部と点火プラグ間の寸のばらつきを吸収する部位14Aと、ノイズ発生を抑制するために大きなインダクタンス及び抵抗値を確保し得る巻数および巻線ピッチを有する部位14Bとで構成する。例文帳に追加

For example, the spring 14 for connecting the ignition plug is composed of a part 14A for absorbing dispersion in the dimension of the coil portion and the ignition plug, and a part 14B having the number of a winding and a winding pitch that can ensure a large inductance and resistance value for suppressing the noise generation. - 特許庁

ここで、点火時期予測手(S16)は、燃焼シミュレーションによって算出される平均指圧特性曲線から出発し、サイクル変動モデル、自着火予測モデル、ノック判定値変動モデルを用い、その点火時期についてノッキング発生の有無を予測する。例文帳に追加

Here, the ignition timing predicting technique (S16) starts the average indicator characteristic curve calculated by the combustion simulation, and predicts the existence of the occurrence of knocking on its ignition timing, by using a cycle variation mode, a self-ignition predicting model and a knock determining value variation model. - 特許庁

本発明の課題は、慣性閉じ込め型核融合装置において、比較的条件達成の容易な密度100g/cm^3、温度100万度程度の爆縮された高密度プラズマに、高速点火方式とは異なった方でイオン温度を効率的に核融合点火温度まで上昇させた領域を形成する方を提供することにある。例文帳に追加

To provide a method of forming a region where an ion temperature is raised efficiently to a nuclear fusion ignition temperature by a method other than a fast ignition method on imploded high-density plasma of a condition which is easier to attain, 100 g/cm^3 in density and about 1 million °C in temperature, in an inertial-confinement nuclear fusion device. - 特許庁

エンジンの内部EGR量推定方と、該内部EGR量推定値を用いた可変動弁制御方、シリンダ吸入空気量算出方および点火時期制御方例文帳に追加

ENGINE INTERNAL EGR AMOUNT ESTIMATING METHOD, ADJUSTABLE VALVE CONTROLLING METHOD USING THE SAME, CYLINDER INTAKE AIR AMOUNT CALCULATING METHOD, AND IGNITION TIMING CONTROLLING METHOD - 特許庁

点火制御装置17に共通のバス19を介して複数個のスクイブ1が接続され、前記点火制御装置17から供給される電気エネルギーおよび電気信号によって選択的に作動可能な各スクイブ1に内蔵または付属される各蓄電デバイス13に充電を行うスクイブの充電方である。例文帳に追加

This is a charging method for squibs which charges each accumulating device 13 built in or annexed to each squib 1 being selectively operable by electric energy or electric signals supplied from an ignition controller 17 to which a plurality of squibs 1 are connected via a bus 19 common to the ignition controllers 17. - 特許庁

内燃機関の冷間時に、シリンダ内で噴射された燃料を燃焼させるためのスパークプラグの通電による点火エネルギーの投入において、余分な投入を抑制して、必要以上の点火エネルギーが投入されることを抑制することができるスパークプラグシステムを備えた内燃機関とその制御方を提供。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine provided with a spark plug system and a method for controlling the same, suppressing extra input to suppress input of excessive ignition energy, in inputting the ignition energy by power distribution to a spark plug for burning fuel injected in a cylinder when the internal combustion engine is started under a cold condition. - 特許庁

ハイブリッド電気自動車12において、点火装置が作動状態にあるにもかかわらずエンジン28は停止している際に、(エンジン28が停止していることに起因して)運転者が点火装置が作動状態ではないと思い違いして、ドア21を開けて降車してしまうことを確実に防止できる、運転者への警告方を提供する。例文帳に追加

To provide a method for warning a driver, which securely prevents the driver from opening a door 21 and getting out of the vehicle when the driver wrongly recognizes that an igniter is not started when an engine 28 stops while the igniter is started in a hybrid electric vehicle 12. - 特許庁

本発明は、初期運転方式および目的運転方式が外部点火運転方式または自己点火運転方式のいずれかである、内燃機関、特にガソリン直接噴射および部分可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの初期運転方式から目的運転方式への移行の方に関するものである。例文帳に追加

The method is provided for transition from an initial operation system for the internal combustion engine whose initial operation system and intended operation system are an external ignition operation system or a self-ignition operation system, particularly an Otto cycle engine having gasoline direct injection and partial variable valve operation, to the intended operation system. - 特許庁

ガスエンジン1の起動方(S3)が、乾燥したエアを給気通路11内に注入するドライエア注入工程(S32)と、ドライエア注入工程(S32)の後に、点火プラグ37で混合気を点火燃焼しながらガスエンジン1の出力軸2を回転始動させるクランキング工程(S35)とを備える。例文帳に追加

A starting method (S3) of a gas engine 1 includes: a dry air injection step (S32) of injecting dry air into an air supply passage 11; and a cranking step (S35) of starting revolving an output shaft 2 of the gas engine 1 while igniting and burning mixed gas using an ignition plug 37, after the dry air injection step (S32). - 特許庁

エンジンの点火系と、バッテリーのマイナス端子とを、細線で形成した複素線から成るアース線で接続することで、十分に発揮されていなかった点火系の本来の性能を引き出すことができ、アーシングによるパワーアップを確実に実感できる極めて実用的なアーシングシステム並びにアーシング方を提供するものである。例文帳に追加

To provide an earthing system and an earthing method much suitable for practical use, for deriving original performance, which has not been fully exerted, of an ignition system, by connecting the ignition system of an engine with a negative terminal of a battery by means of an earth cable of compound strands formed of fine wires. - 特許庁

本方は、ガスタービンエンジン(10)を作動させるステップと、ガスタービンエンジン(10)内部の作動圧力をモニタするステップと、モニタした圧力が第1の所定の圧力範囲の範囲内にある時に点火器(40)を作動させるステップと、点火器(40)が第1の所定の圧力範囲の範囲内でスパークを発生しない場合には第1の指示を生成するステップとを含む。例文帳に追加

The method includes a step of operating the gas turbine engine 10, a step of monitoring operating pressure inside the gas turbine engine 10, a step of operating the igniter 40 when the monitored pressure is within a first preset pressure range, and a step of generating a first instruction when the igniter 40 does not spark within the first preset pressure range. - 特許庁

着火診断サブシステムは、点火システム診断、不着火検知器、ノッキング検知器、及び最良トルクMBTタイミングのための多基準の耐性ある最小タイミング推定器を含む。例文帳に追加

The ignition diagnostic method sub system includes an ignition system diagnostic method, a misfire detector, a knocking detector, and a minimum timing estimator resistant for a large number of standards for the optimum torque MBT timing. - 特許庁

ディーゼルエンジンのような希薄燃焼圧縮点火エンジンからの排ガスを浄化する方および装置ならびにその方において使用するための装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and an apparatus for purification of exhaust gas from a lean burn compression ignition engine such as a diesel engine, and an apparatus used in the method. - 特許庁

単室容積が300cc以上でかつ互いに異なる単室容積を有する複数種の火花点火式内燃機関を設計する方あるいは製造方である。例文帳に追加

This method designs or manufactures the plurality of kinds of the spark-ignition internal combustion engines having single chamber volume of 300 cc or more and mutually different single chamber volume. - 特許庁

放電が安定して発生し燃焼速度及び燃焼効率が向上する内燃機関の燃焼空間を満たす混合気への点火を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition method for air-fuel mixture filling a combustion space of internal combustion engine that stably generates a discharge to improve a combustion speed and combustion efficiency. - 特許庁

点火特性や燃焼安定性を低下させることなく、環境負荷を軽減することができるガスタービン燃焼器及びその燃焼空気供給方を提供する。例文帳に追加

To provide a gas turbine combustor and its combustion air supply method capable of reducing the environmental load without impairing ignition characteristic and combustion stability. - 特許庁

そして、この成形加工方により成形加工されたイリジウム又はイリジウム合金は、所定長さに切断することで良好な性状の点火プラグ用電極部材とすることができる。例文帳に追加

The iridium or the iridium alloy formed by this forming method is made into the electrode member for ignition plugs having good properties by cutting it into a prescribed length. - 特許庁

ガスタービンエンジン(10)用の燃焼器(16)は、費用効果が良くかつ信頼性のある方で燃焼器内部の温度勾配を減少させるのを助ける複数の点火器チューブ(64)を含む。例文帳に追加

The combustor (16) for the gas turbine engine (10) includes a plurality of igniter tubes (64) that facilitate reducing temperature gradients within the combustor in a cost effective and reliable manner. - 特許庁

燃料の噴霧にばらつきが生じる場合であっても、確実に点火することができるスプレーガイド式の燃焼を用いた筒内噴射式内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a direct injection type internal combustion engine using a spray guide type combustion method capable of certainly energizing ignition even when fuel spray is dispersed. - 特許庁

二重噴射方式内燃機関の低温始動において、炭化水素エミッションを低減させ且つノッキングおよび自己点火傾向を低下させる内燃機関の運転方および装置を提供する。例文帳に追加

To provide operating method and device of an internal combustion engine reducing emission of hydrocarbons and lowering knocking and self-ignition tendencies in low temperature starting of the double injection type internal combustion engine. - 特許庁

通常全般に使用されている内燃機関のピストン2の圧縮面に爆発燃焼時に損傷のない程度の円筒形の小穴8を許容の範囲内で作り点火並びに燃焼率を高める方のものである。例文帳に追加

Small cylindrical holes 8 which do not cause a damage by explosive combustion are formed, within a permissible range, on a compressed plane of a generally-used piston 2 of an internal combustion engine. - 特許庁

イオン化信号及びコイルチャージ電流フィードバック信号を多重化することによってドライバ及びイオン化検出回路と共に集積された点火コイルのピン数を減少させる方例文帳に追加

METHOD FOR REDUCING NUMBER OF PINS OF IGNITION COIL INTEGRATED WITH DRIVER AND IONIZATION DETECTION CIRCUIT BY MULTIPLEXING IONIZATION SIGNAL AND COIL CHARGE CURRENT FEEDBACK SIGNAL - 特許庁

内燃機関の負荷切換における燃焼ミスファイヤないしは早すぎるまたは遅すぎる自己点火を回避し、または少なくともその頻度を低減させる方、装置およびコンピュータ・プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a method, a device and a computer program for avoiding combustion misfire or too early or late self-ignition during a load change of an internal combustion engine or reducing at least the frequency. - 特許庁

点火される空気/ガス混合気の確実な燃焼が与えられるように、内燃機関作動方および制御装置並びにこのためのコンピュータプログラムを改善すること。例文帳に追加

To improve an operation method for an internal combustion engine, a controller therefor and a computer program therefor, to attain sure combustion of an ignited air-fuel mixture. - 特許庁

燃焼形態の切り換え時に発生するトルク段差を、制御方の複雑化を招かずに低減し得る筒内噴射式火花点火エンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for cylinder injection type spark ignition engine capable of reducing torque stage differences generated when a combustion form is switched without causing complication of a controlling method. - 特許庁

車両における駐車ブレーキ(210)の起動方および装置において、点火装置(202)の遮断後に、駐車ブレーキ(210)が、駐車ブレーキ(210)の操作によって起動される(105)。例文帳に追加

In this starting method and the device of the parking brake 210 in the vehicle, the parking brake 210 is started (105) by operation of the parking brake 210 after cutting off an igniter 202. - 特許庁

サーミックランスの摩擦又は電気点火は、一般的な方よりもより好都合でかつより安全であり、燃焼装置としても用いられた場合、ランスは、一般的な花火よりも、より安全であり、そして公害が少ない。例文帳に追加

To provide a thermic lance more convenient and safer than general methods in regard to frictional or electrical ignition, and safer and less in pollution than general fireworks when used as a combustion device. - 特許庁

上記方により、先端に点火した炎をその側面に燃え広がらせることなく、先端から順次下方へと燃焼させることができ、着色炎による発光燃焼を長時間継続させることができる。例文帳に追加

According to this method, the combustion can be successively performed from the tip toward the lower part without expanding the flame at its tip toward a side face, and the luminescent combustion by the colored flame can be continued for a long time. - 特許庁

本方では、ピストン114は、点火薬の燃焼によって発生したガスによって第1駆動距離に亘って推進され、次いで、推進薬152の燃焼中に発生したガスによって第2駆動距離に亘って推進される。例文帳に追加

In this method, the piston 114 is propelled over a first driving distance by gas generated by the combustion of ignition charge, and then propelled over a second driving distance by gas generated during the combustion of the propellant 152. - 特許庁

非常に低抵抗及びインダクタンスを有する点火プラグ、及び電気スパーク火花電流をピークにさせるよう適切に形成され且つ電気的に寸決めされた容量性手段を提供する例文帳に追加

To provide a spark plug having a very small resistance and inductance and a capacitor means that is formed precisely and configured electrically to peak the electric spark ignition current. - 特許庁

例文

燃料の特に車両での取扱および貯蔵が困難でなく、圧縮点火機関を作動するために車両の車体上でメタノール一次燃料をジメチルエーテル含有燃料に変える方の提供。例文帳に追加

To provide a method changing methanol primary fuel into dimethyl ether-contained fuel on a vehicle body for operating a compression ignition engine, by eliminating the difficulty in handling and storing of the fuel, particularly on a vehicle. - 特許庁

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