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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料ポンプ燃料室に関連した英語例文

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燃料ポンプ燃料室の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 423



例文

加圧60の容積減少時において遮断弁64は常に閉弁しており、燃料通路33,35,39等の低圧燃料通路への逆流が生じることがないため、低圧燃料通路に高圧ポンプ起因脈動が生じることが抑制される。例文帳に追加

The shut off valve 64 is normally closed during volume decrease of the pressurizing chamber 60, and pulsation caused by the high pressure pump is inhibited from being generated in the low pressure passage since reverse flow to the low pressure fuel passages such as fuel passages 33, 35, 39 does not occur. - 特許庁

燃料の圧送サイクルにおいて、プランジャ43内の高圧の燃料が吸入部111へ逆流することで発生するスピル圧の高圧に耐え、亀裂の発生を防止することができるディーゼルエンジンに備えられる燃料噴射ポンプ7の吸入配管を提供する。例文帳に追加

To provide a suction pipe for a fuel injection pump 7 provided in a diesel engine, capable of enduring high pressure as spill pressure generated by backflow of high-pressure fuel in a plunger chamber 43 to a suction part 111 in a fuel pumping cycle and capable of preventing crack generation. - 特許庁

ブッシュ40の内壁には燃料溝41が形成されているため、燃料溝41を経由して給送ポンプ50から収容24に流れる燃料により、駆動軸15の外壁とブッシュ40の内壁との間の潤滑が図られる。例文帳に追加

As a fuel groove 41 is formed on an inner wall of the bush 40, the fuel running from the feed pump 50 to the housing chamber 24 via the fuel groove 41 provides lubrication between an outer wall of the driving shaft 15 and the inner wall of the bush 40. - 特許庁

起動スイッチ58をオンとすると開閉弁42が開弁して燃料導入ポンプ31から始動燃料38に燃料を導入させ、ほぼ一定量になると導入量検出器47からの信号で開閉弁42が閉弁してそれ以上の導入を不可とするものとした。例文帳に追加

When a start switch 58 is put on, an opening/closing valve 42 is opened to cause the fuel to be introduced to the chamber 38 from the pump 31, and when the introduced quantity becomes a certain value approximately, the valve 42 is closed in conformity to a signal from the sensor 47 so that a further introduction can not be made. - 特許庁

例文

加えて、不活性化合物である冷却材を用いて、酸化剤および燃料が燃焼に入る前に酸化剤と燃料とが分離され、複雑な不活性ターボポンプ封止材パッケージが必要とされなくなる。例文帳に追加

In addition, using the coolant which is inert compound, the oxidant and the fuel are separated before the oxidant and fuel enter a combustion chamber so as to dispense with a complicated inert turbo pump sealing material package. - 特許庁


例文

ポンプハウジングは、タペット24を往復移動可能に支持すると共に、タペット24の他端によって燃料が加圧される燃料加圧40を形成する。例文帳に追加

The pump housing reciprocatably supports the tappet 24, and also forms a fuel pressurization chamber 40 with fuel pressurized by the other end of the tappet 24. - 特許庁

高圧燃料ポンプにより高圧にした燃料を燃焼内に供給するようにしたエンジンを確実に始動することが可能なエンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine control device capable of surely starting an engine for supplying fuel set in a high pressure by a high pressure fuel pump in a combustion chamber. - 特許庁

加圧へ供給する燃料の吸入時および調量時の流量が安定し、吐出する燃料の量および圧力を高精度に制御可能な高圧ポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a high pressure pump stabilizing flow rate during suction and regulation of fuel to be supplied to a pressurizing chamber and accurately controlling the pressure and quantity of fuel to be delivered. - 特許庁

したがって、フィードポンプから収容40へ流入する燃料の流れを利用して摺動に燃料を供給することができ、摺動部における焼き付きを低減することができる。例文帳に追加

Consequently, by using a flow of the fuel flowing from the feed pump into the storage chamber 40 can be supplied to the sliding portion, and seizing in the sliding portion can be reduced. - 特許庁

例文

圧送時の加圧からの燃料リーク量を低減し、気筒毎の噴射量差を低減すると共に、カップリング異音をも低減できる分配型燃料噴射ポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a distribution type fuel injection pump which can reduce coupling noises while reducing an injection amount difference between each cylinder by reducing a fuel leak amount from a pressure chamber at force feed time. - 特許庁

例文

本発明の目的は、燃料内の摺動機構部品が潤滑性の劣るガソリン中での耐久性、特に耐摩耗性に優れた材料組合せで構成することにより、信頼性に優れた高圧燃料ポンプを提供することにある。例文帳に追加

To provide a highly reliable high-pressure fuel pump by constituting sliding mechanism components inside a fuel chamber by material combination with excellent durability, in particular abrasive resistance in gasoline with poor lubricity. - 特許庁

膜型燃料ポンプの脈動圧導入の脈動圧を外部へ放出することにより、脈動圧が過大になるのを抑えるようにした気化器の燃料供給機構を得る。例文帳に追加

To provide a fuel supply mechanism for a carburetor for suppressing excessive pulsation pressure by discharging pulsation pressure in a pulsation pressure introduction chamber of a diaphragm fuel pump to the outside. - 特許庁

制御弁50の開弁時期を制御すると,その後のポンプ16内の燃料が吐出弁15を通じて吐出される燃料吐出量が制御可能である。例文帳に追加

By controlling the opening timing of the control valve 50, a fuel discharge amount by which following fuel in the pump chamber 16 is discharged through a discharge valve 15 is controllable. - 特許庁

本発明の目的は、燃料内の摺動機構部品が過酷環境下において耐摩耗性の優れた燃料ポンプとそれを用いた筒内噴射エンジンを提供することにある。例文帳に追加

To provide a fuel pump excellent in abrasion resistance property under severe circumstance of sliding mechanism parts in a fuel chamber and a cylinder injection engine using it. - 特許庁

低圧燃料ポンプが作動しており、かつ、蓄圧内の燃圧がフィード圧よりも低い圧力値として設定されている所定圧に達していなかった場合には、排気行程気筒に於ける燃料噴射弁の強制駆動を開始する。例文帳に追加

Forced drive of a fuel injection valve at an exhaust stroke cylinder is started when a low pressure fuel pump is operated and fuel pressure in the accumulator does not reach prescribed pressure set as pressure value lower than feed pressure. - 特許庁

エンジンの燃料噴射ポンプ(2)に付設したコントロールラック(6)をスラストレバー(7)を介してガバナレバー(17)で移動させることにより、燃焼への燃料噴射量の調節が行われる。例文帳に追加

This governor device is formed such that by moving a control rack 6, annexed to the fuel injection pump 2 of an engine, by a governor lever 17 through a thrust lever 7, regulation of a fuel injection amount to a combustion chamber is executed. - 特許庁

機関の吸気圧またはクランクの脈動圧を利用して、機関の始動時と加速時に長袋形の燃料ポンプから燃料を吸気路へ供給するようにする。例文帳に追加

To supply fuel to an intake air passage from a long bag-shaped fuel pump at starting time and accelerating time of an engine by using intake pressure of the engine or pulsing pressure of a crankcase. - 特許庁

背圧210に吐出燃料が導入されると、プレッシャレギュレータ40の設定圧が上昇し、燃料ポンプ20の吐出圧が高圧に調整される。例文帳に追加

When the discharged fuel is introduced into the back pressure chamber 210, the set pressure of the pressure regulator 40 rises, and the discharged pressure of the fuel pump 20 is regulated to a high pressure. - 特許庁

複数の燃料噴射器26へ加圧された燃料の流れを順次供給する共有の蓄圧容積22へ、供給するために配置されている複数のポンプ12、14を備えている。例文帳に追加

A fuel injection system 8 includes a plurality of pumps 12, 14 for supplying pressurized fuel to a common accumulator volume chamber 22 that supplies the pressurized fuel in turn to a plurality of fuel injectors 26. - 特許庁

燃料内の摺動機構部品が過酷環境下において耐摩耗性の優れた燃料ポンプとそれを用いた筒内噴射エンジンを提供することにある。例文帳に追加

To provide a fuel pump having a sliding mechanism part inside a fuel chamber with excellent abrasion resistance under a hard environment, and to provide a cylinder injection engine using the same. - 特許庁

第1燃料4には燃料ポンプに連なる第2流路8の弁座7が開口し、弁座7はレギュレート弁体10にて開閉される。例文帳に追加

A valve seat 7 of a second passage 8 continuous with 9 fuel pump is opened in the first fuel chamber 4, and the valve seat 7 is opened and closed by a regulator valve element 10. - 特許庁

燃料電池スタック10からの排出ガスを還路15a及びポンプ16によって膜32より改質器11側の燃料供給路13に戻し、31aの水素分圧を調節する。例文帳に追加

An exhaust gas from a fuel cell stack 10 returns to a fuel feed passage 13 on the side of a reformer 11 from the film 32 through a return passage 15a and by a pump 16 to regulate the hydrogen partial pressure of the chamber 31a. - 特許庁

ディーゼルエンジンは、フューエルポンプ32と蓄圧33とインジェクタ34から燃料タンク31に環流される燃料油の環流路38に循環路39を連結している。例文帳に追加

In the diesel engine, a circulation passage 39 is connected to a recirculation passage 38 for the fuel oil to be recirculated from the fuel pump 32, the accumulator 33 and the injector 34 into the fuel tank 31. - 特許庁

したがって、エンジン始動時または始動直前に、高圧燃料ポンプ3の圧送11内において所定のフィード圧の燃料が充填されている状態を作り出すことが可能となる。例文帳に追加

Accordingly, a state in which the fuel of a predetermined feed pressure is filled in the pressure feed chamber 11 of the high pressure fuel pump 3 can be created in engine start or immediately before the start. - 特許庁

高圧ポンプ123とデリバリパイプ128とをつなぐ高圧燃料配管127の途中に、燃料を貯留する高圧側蓄圧117が設けられている。例文帳に追加

A high-pressure side pressure accumulation chamber 117 storing fuel is provided in a middle of a high pressure fuel pipe 127 connecting the high pressure pump 123 and the delivery pipe 128. - 特許庁

内燃機関の制御装置は、エンジン(内燃機関)と、燃料タンクと、高圧ポンプと、畜圧と、燃料噴射弁と、燃温センサと、制御手段と、を備える。例文帳に追加

The control device for the internal combustion engine includes the engine (internal combustion engine), a fuel tank, a high pressure pump, an accumulator, a fuel injection valve, a fuel temperature sensor, and a control means. - 特許庁

燃料ポンプから発生する電気ノイズの外部への悪影響を防止し、併せて燃料タンクの上側に金属部材がなくても電気ノイズの車内への悪影響を防止すること。例文帳に追加

To prevent a bad influence of electrical noise generated from a fuel pump to an outside and prevent a bad influence of the electrical noise into a cabin without having a metal member on an upper side of the fuel tank. - 特許庁

低圧16の燃料の温度を低く保つための手段(乱流発生手段42)は、スピルポート30の通路壁面に形成したギザギザ面であり、燃料噴射ポンプの部品点数は増えず、コストが抑えられる。例文帳に追加

A means for maintaining low the fuel temperature of the low pressure chamber 16 (turbulence generating means 42) is the notched face formed on a passage wall face of the spill-port 30 and the number of the part items of the fuel injection pump do not increase to restrain the costs. - 特許庁

一方の面55Aが燃料ポンプの加圧に至る低圧側通路11内の燃料に接し、他方の面55Bが封入気体に接するように設けられたダイヤフラム55を備える。例文帳に追加

This pulsation damper includes the diaphragm 55 arranged so that one surface 55A contacts with fuel in a low pressure side passage 11 reaching a pressurizing chamber of a fuel pump and the other surface 55B contacts with sealed gas. - 特許庁

ハウジングの側壁の内側に設けたフロート燃料導入窓を設けて、液面の変動の影響を受けない燃料ポンプ装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel pump device not being influenced by a variation of the liquid level, by forming a fuel introducing window in a float chamber provided inside the side wall of a housing. - 特許庁

補機33内に燃料ポンプ駆動用カム35aを有するカム軸35と、燃料制御用遠心式ガバナ36と、クランク軸24の回転をカム軸35およびガバナ36に伝達する伝動手段37とを配設する。例文帳に追加

In the auxiliary machine chamber 33, a cam shaft 35 having a fuel pump driving cam 35a, a fuel control centrifugal governor 36 and a transmission means 37 for transmitting the rotation of the crank shaft 24 to the cam shaft 35 and the governor 36 are installed. - 特許庁

設計の自由度が高く、収容へ流入する燃料の流れを利用して摺動部における焼き付きを低減し、摺動部の寿命が延長される燃料噴射ポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection pump having high flexibility in design, reducing seizing in a sliding portion by using a flow of fuel flowing into a storage chamber, and extending the life of the sliding portion. - 特許庁

燃料供給ポンプ1において、引張応力が蓄積する部位を生じることなく、加圧4等の燃料圧の増圧、減圧の繰り返しに伴う部材間の滑りを減らしてフレッティング磨耗を抑制する。例文帳に追加

To provide a fuel supply pump 1 wherein less sliding occurs between members due to a repetitive increase/reduction of fuel pressure in a pressure chamber 4 without forming a site where tensile stress is accumulated, resulting in less fretting wear. - 特許庁

燃料ポンプ1からの燃料通路23を供給通路24を介して増圧機構4のピストン作動45に接続し、二位置二方弁からなる増圧制御弁3で制御する。例文帳に追加

A fuel passage 23 from a fuel pump 1 is connected to a piston operating chamber 45 of a boosting mechanism 4 via a supply passage 24, and thus fuel injection is controlled by a boosting control valve 3 consisting of two-position two-way valves. - 特許庁

燃料として利用されるエンジンオイルは、オイルポンプ15で加圧後、オイルフィルタ16で濾過され、流量調整用電磁弁17で流量が調整され、燃料混合12へ送られる。例文帳に追加

Engine oil to be used sub-fuel is filtered by an oil filter 16 after engine oil is pressurized by an oil pump 15, flow rate is regulated by a flow control solenoid valve 17 and engine oil is delivered to a fuel mixing chamber 12. - 特許庁

蓄圧に蓄圧した高圧燃料を、分配手段により各気筒へ分配して供給する蓄圧式分配型燃料噴射ポンプの構造において、信頼性および加工性を向上することを課題とする。例文帳に追加

To improve reliability and workability in a structure of an accumulator distribution type fuel injection pump to distribute and supply high pressure fuel accumulated in an accumulator to each of cylinders by a distributing means. - 特許庁

弁体の閉弁位置から開弁位置への移動量を大きく設定することなく、加圧内に所定量の燃料を取り込むことができて、全体形状を小型にすることができる燃料ポンプの電磁弁を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid valve for a fuel pump capable of taking in a predetermined amount of fuel into a pressurizing chamber and downsizing an overall shape, without setting a large movement of a valve body from a closing position to an opening position. - 特許庁

スナッババルブ7の摩耗を防止することができ、バルブの内容積を低減することができ、また、バルブ内の体格を拡大することなく、燃料噴射ポンプの高噴射圧化を図ることのできる燃料噴射ポンプ用定残圧弁1を提供する。例文帳に追加

To provide a constant residual pressure valve for a fuel injection pump, capable of preventing a snubber valve from being worn, capable of reducing the internal volume of a valve chamber, and capable of achieving high injection pressure of the fuel injection pump without increasing volume in the valve chamber. - 特許庁

これにより、インペラ内径側の気体を後方面55cに沿ってインペラ外径側へ流すことができ、さらに、内側ポンプ内により大きな吸入負圧を発生させることができるので、ポンプ内に燃料が存在しないときでも、低トルクで燃料を汲み上げることができる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to make gas flow at the impeller inside diameter side to the impeller outside diameter side along the rear surface 55c and to generate large inlet negative pressure by the inside of the inside pump room, and accordingly, it is possible to pump up the fuel in low torque even if no fuel exists in the pump room. - 特許庁

リザーブカップ42内には、ジェットポンプ66とメインサクション46の間に位置する仕切板72が設置され、リザーブカップ42内を、メインサクション46が配置された燃料送出42Aと、ジェットポンプ66が配置された燃料導入42Bとに隔てている。例文帳に追加

In a reserve cup 42, a partition plate 72, which is arranged between a jet pump 66 and a main suction 46, partitions the inside of the reserve cup 42 into a fuel sending-out chamber 42A where the main suction 46 is arranged and a fuel introducing chamber 42B where the jet pump 66 is arranged. - 特許庁

プランジャポンプ9は、プランジャ11の往復動によりポンプ12の容積を変化させ、プランジャ11の吸入行程にて吸入側一方向弁13を介してポンプ12に燃料を吸入し、プランジャ11の吐出行程にてポンプ12の燃料を吐出側一方向弁14を介して吐出する。例文帳に追加

The plunger pump 9 changes the volume of a pump chamber 12 by reciprocation of a plunger 11, sucks fuel into the pump chamber 12 via a suction side one way valve 13 in a suction stroke of the plunger 11, and discharges fuel inside the pump chamber 12 via a discharge side one way valve 14 in a discharge stroke of the plunger 11. - 特許庁

このため、燃料電池スタックと、車両駆動用補機と、前記燃料スタックあるいは車両駆動用補機の少なくとも一方を冷却し、冷却水ポンプとラジエータとを設けた冷却系システムとを備えた車両用冷却装置において、前記冷却水ポンプを車内に設置している。例文帳に追加

In the cooling device for a vehicle comprising a fuel cell stack, an auxiliary machine for driving the vehicle, and a cooling system having a cooling water pump and a radiator which cools at least one of the fuel cell stack and the auxiliary machine for driving the vehicle, the cooling water pump is installed in a cabin. - 特許庁

駆動が停止された状態でポンプ本体内への液体の流入又は吐出を閉止する閉止弁18及び逆止弁173を有する電磁ポンプ1Cが、燃料吐出筒171の内部にダンパ51と燃料送出管52からなる気体ダンパ5を有している。例文帳に追加

An electromagnetic pump 1C comprises a closed valve 18 and a check valve 173 which stop inflow or outflow of a liquid to the pump when driving is suspended, wherein a gas damper 5 which includes a damper room 51 and a fuel discharge pipe 52 is installed inside a fuel delivery pipe 171. - 特許庁

ECU70は、高圧燃料ポンプ50の圧送量が所定の判定量を下回る場合に、加圧60の容積増大時における遮断弁64の開弁期間を変化させることで高圧燃料ポンプ50の圧送量を制御する。例文帳に追加

When pressure feed quantity of the high pressure fuel pump 50 is below predetermined judgment quantity, ECU 70 controls pressure feed quantity of the high pressure fuel pump 50 by changing open period of the shut off valve 64 during volume increase of the pressurizing chamber 60. - 特許庁

駆動カム31の回転によって往復変位されるプランジャ32で燃料タンク22から導入される燃料を加圧して、内燃機関の燃焼6に高圧燃料を噴射するためのインジェクタ21側へ供給する高圧フューエルポンプ24を備える燃料供給装置において、内燃機関の負担を軽減可能とする。例文帳に追加

To reduce a burden of an internal combustion engine, in a fuel supply device having a high pressure fuel pump 24 supplying high pressure fuel to the injector 21 side for injecting the high pressure fuel into a combustion chamber 6 of the internal combustion engine, by pressurizing the fuel introduced from a fuel tank 22 by a plunger 32 reciprocatably displaced by rotation of a driving cam 31. - 特許庁

触媒燃焼装置5は、気化された燃料71を触媒燃焼する触媒層20と、この後方に輻射熱74により液体燃料70を加熱気化する気化12と、触媒層20の後方の火炎を検出する火炎センサー40とを有し、火炎を検出すると液体燃料70を供給する燃料ポンプ7を一時的に停止する機能を備えている。例文帳に追加

The catalytic combustion apparatus 5 comprises a catalyst layer 20 for effecting catalytic combustion of evaporated fuel 71, an evaporating chamber 12 provided behind the layer for heating and evaporating liquid fuel 70 by radiation heat 74 and a flame sensor 40 for sensing flame behind the catalyst layer 20 and further provided with a function of temporarily stopping a fuel pump 7 for feeding the liquid fuel 70 when flame is detected. - 特許庁

また、他のシリンダ13bに流入したポンプリーク燃料は、バイパス通路101を介して1つのシリンダ13aに流入し、さらに1つのシリンダ13aからリターン通路26、102に流れて燃料タンクに戻されるため、カム12には流れにくい。例文帳に追加

Also, since fuel leaked from the pump, led to flow into the other cylinder chamber 13b, is led to flow into the one cylinder chamber 13a through the bypass passage 101, further flows from the one cylinder chamber 13a to the return passages 26, 102 and is returned to the fuel tank, the fuel leaked from the pump hardly flows into the cam chamber 12. - 特許庁

ポンプ7は、燃料の圧力を上げるために、隔17を有するボディ16と、隔17に連通したシリンダ12の中を動く少なくとも一つのポンプ・エレメント13とを備えている。例文帳に追加

This pump 7 comprises a body 16 including a cell 17, and at least one pump element 13 moving inside a cylinder 12 communicating with the cell 17 so as to increase a pressure of the fuel. - 特許庁

このため、圧送行程中は、ポンプ内の燃料の圧力(燃圧と同等)が上記一定のトルクの大きさに対応する値(目標燃圧)未満になったときのみ、カム12の回転を通じて高圧燃料ポンプからの燃料吐出が行われ、上記燃圧が上記一定のトルクの大きさに対応する値に保持される。例文帳に追加

Consequently, fuel discharge from the high pressure fuel pump is carried out through rotation of the cam 12 and the fuel pressure is held at a value in correspondence with a size of the constant torque only when pressure (same as the fuel pressure) of fuel in the pump room becomes less than the value in correspondence with the size of the constant torque (target fuel pressure) in the force feeding stroke. - 特許庁

例文

圧縮空気とともに燃料を燃焼に直接噴射するインジェクタと、該インジェクタに圧縮空気を供給する圧縮空気ポンプとを備えるエンジンの燃料噴射装置において、圧縮空気ポンプが備える吐出弁の周囲に、エンジン冷間時に燃料成分や水蒸気が溜まることを防止し、吐出弁の耐久性向上に寄与する。例文帳に追加

To contribute to improvement in durability of a delivery valve by preventing fuel component and steam from staying in the periphery of the delivery valve of a compressed air pump during engine cold time in a fuel injection device of an engine including an injector for directly injecting fuel with compressed air to a combustion chamber and the compressed air pump for supplying the compressed air to the injector. - 特許庁

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