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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車両懸架装置に関連した英語例文

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車両懸架装置の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 265



例文

【解決手段】 車両懸架装置は、スタビライザバー、油圧シリンダ30、レバー40およびリンク50を備える。例文帳に追加

The suspension device for the vehicle is provided with a stabilizer bar; a hydraulic cylinder 30; a lever 40; and a link 50. - 特許庁

簡単な構造で車両の横風対策及び落下対策を施し得る懸架型モノレール装置を提供する。例文帳に追加

To provide a suspension type monorail system of simple structure capable of taking measures to cope with a lateral wind and a fall. - 特許庁

簡単な操作でユーザにとって好ましい減衰力特性で懸架装置を使用可能な車両を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle with a suspension device usable by damping force characteristics preferable for a user with simple operation. - 特許庁

車両懸架装置は、スタビライザバー20およびその剛性を制御する油圧シリンダ40を備える。例文帳に追加

The vehicular suspension device is provided with a stabilizer bar 20, and the hydraulic cylinder 40 controlling the stiffness of the stabilizer bar 20. - 特許庁

例文

流体バネと電磁サスペンションを備えた車両懸架装置において、電磁サスペンションのモータ発熱対策を提供する。例文帳に追加

To provide a measure against heat generation of a motor of an electromagnetic suspension in a vehicle suspension device equipped with a fluid spring and the electromagnetic suspension. - 特許庁


例文

まくらばね組立体は主懸架装置に対する補助物として、車軸上方の板ばねと車両の車台との間に配置され固定される。例文帳に追加

This bolster spring suspension assembly as an auxiliary device for the main suspension device is fixedly disposed between a leaf spring above the axle and the undercarriage of the vehicle. - 特許庁

省スペースでホイールベースを可変する機能を搭載することができる車両懸架装置の提供。例文帳に追加

To provide a suspension device for a vehicle capable of having the function of varying a wheel base in a compact space. - 特許庁

本発明では、電動モータによって駆動される電磁サスペンションを備える車両懸架装置において、運動制御モードと電力回生モードで異なる要求を、効率よく両立することができる車両懸架装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a suspension system for a vehicle, having an electromagnetic suspension driven by an electric motor and capable of efficiently satisfying different requests in motion control mode and in electric power regeneration mode. - 特許庁

車両において、各輪の懸架装置をそれぞれ独立に駆動制御する車高調整装置が、特定の輪が指定されたとき、所定のタイミングにおいて、上記特定の輪に対して逆の対角の二輪の懸架装置をこれらの二輪間の接地荷重の差が所定の範囲内となるように伸張駆動させると共に、上記特定の輪の対角輪の懸架装置を圧縮駆動させる。例文帳に追加

In a vehicle, when certain wheels are designated, a vehicle height adjusting device for independently driving and controlling suspension devices of each wheel drives the suspension devices of two wheels reversely opposed to the certain wheels to extend so that a difference between vertical loads between the two wheels becomes within a predetermined range at a predetermined timing, and drives and compresses the suspension devices of wheels opposed to the certain wheels. - 特許庁

例文

調圧装置を小型化してコストダウンを図るとともに、調圧装置車両への搭載に大きな自由度を確保することができる車両懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a suspension for a vehicle capable of miniaturizing a pressure governor to reduce the cost and ensuring a large degree of freedom in loading the pressure governor on the vehicle. - 特許庁

例文

車両の前進走行中に、走行面側から懸架装置のロアアームの突出端部に対し車体後方に向かう過大な負荷が与えられたとしても、懸架装置の所定構成が、より確実にそのままに維持されるようにする。例文帳に追加

To further surely maintain a predetermined constitution of a suspension device as it is, even if an excessive load of turning to the vehicle body rear is applied to a projecting end part of a lower arm of the suspension device from the traveling surface side, in advancing travel of a vehicle. - 特許庁

車両の走行状況に応じてキャンバ角を適宜変更できる車両懸架装置を、簡易な構造で実現し、装置全体としての小型化・軽量化を図る。例文帳に追加

To achieve miniaturization and lightening of a vehicle suspension device as an entire device capable of properly changing the camber angle according to the rolling stock run situation with a simple structure. - 特許庁

第1ばねと第2ばねとからなる懸架スプリングを有する車両懸架装置において、油圧ジャッキで第1ばねの撓みをロックした後、第2ばねのばね荷重を調整するとき、第1ばねのガタを生じさせないようにすること。例文帳に追加

To provide a vehicle suspension device including a suspension spring comprising first and second springs, wherein the occurrence of backlash of the first spring is prevented when adjusting a spring load of the second spring after the bending of the first spring is locked by a hydraulic jack. - 特許庁

車両の旋回時に、リーフスプリングにねじれを発生させて、スタビライザーの復元力にリーフスプリングの復元力を加えることにより旋回安定性を向上させた車両懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a suspension device for a vehicle improving turning stability by adding restoring force of a leaf spring to restoring force of a stabilizer by causing torsion on the leaf spring at the time of turning the vehicle. - 特許庁

本発明は、フォーク部材が揺動するときに、キャスター角の変化を少なくすることにより車両の操縦性の変化も少なくすることを可能にする鞍乗り型車両の前輪懸架装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a front wheel suspension device of a saddle riding type vehicle reducing a variation in controllability of the vehicle by reducing a variation in the caster angle when a fork member swings. - 特許庁

簡単な構成で車両の走行条件によって減衰力が可変可能な減衰力可変ショックアブソーバを提供し、多様な車両運転条件に対応できる懸架装置を低廉な費用で実現する。例文帳に追加

To provide a damping force adjustable shock absorber which is simple in construction and of which damping force can be adjusted according to running conditions of a vehicle and to realize a suspension which can correspond to a variety of operating condition of the vehicle at inexpensive expense. - 特許庁

本発明による車両懸架装置は、電磁アブソーバとして機能するモータに印加する電力量と電力の印加時間から、車両が悪路を走行中であるか否かを判定する(S12)。例文帳に追加

This vehicle suspension device determines whether the vehicle is running on a bad road from the amount of electric power applied to a motor functioning as an electromagnetic absorber and the electric power application time (S12). - 特許庁

ダブル・トレーリング・リンク方式の車両懸架装置において、リンクの車体側ピックアップポイントを変更することなく、リンク長を延長してタイヤの前後移動を抑制し、車両の乗り心地性を向上させる。例文帳に追加

To improve a ride comfort of a vehicle with its link length extended to suppress frontward/rearward movement of a tire without changing a vehicle-side pickup points of links, in a double-trailing-link type vehicle suspension. - 特許庁

自動車の車体と懸架装置いわゆるサスペンションとの間に介在する車両用サブフレームであって、剛性を向上させ、また剛性を維持しつつ軽量化を達成することのできる車両用サブフレームを提供する。例文帳に追加

To provide a subframe for a vehicle which is interposed between a body of an automobile and a suspension device, that is a so-called suspension, enhances rigidity, and reduces the weight thereof while maintaining rigidity. - 特許庁

車高調整装置は、自車両に搭載されたスペアタイヤを自車両車体に対して昇降させる昇降手段を有し、当該昇降手段は、上記特定の輪の懸架装置の圧縮駆動により当該懸架装置により排出された圧縮流体が供給されることによって、スペアタイヤを上方へ持ち上げるように構成される。例文帳に追加

The vehicle height adjusting device has lift means for lifting a spare tire mounted in one's own vehicle relative to one's own vehicle body, and the lift means is configured to raise the spare tire upward by supplying compressed fluid discharged by the suspension devices by driving and compression of the suspension devices of the certain wheels. - 特許庁

スタビライザ装置と自動車高調整装置とを備える車両懸架システムで、自動車高調整装置が無駄に作動することがある問題を解消する。例文帳に追加

To solve a problem wherein an automobile height adjusting device is unnecessarily actuated in a vehicle suspension system with a stabilizer device and an automobile height adjusting device. - 特許庁

KPオフセットが長い懸架装置を備える車両が旋回しているときに、駆動力や制動力が発生した場合であっても、操舵フィーリングの悪化を抑制できる操舵装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a steering device capable of suppressing deterioration of steering feeling even when drive force and braking force are generated when a vehicle provided with a suspension device with long KP offset is swung. - 特許庁

後輪側の懸架系での振動・異音の発生を抑制しつつ、砂地などでの連続走行性能およびカップリング装置の耐久性を向上させることができる車両の駆動輪制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive wheel controller of a vehicle capable of enhancing the continuous traveling performance of the vehicle on sand and enhancing the durability of a coupling device while suppressing the occurrence of vibration and noise by a suspension system on the rear wheel side. - 特許庁

車両挙動の急激な変化を防止しながら、路面状況や走行条件の変化に迅速に対応して減衰力特性を制御することが可能な懸架装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control unit for a suspension system, which is capable of preventing an abrupt change in the behavior of a vehicle, while controlling damping force profile in quick response to changes in the road and traveling conditions. - 特許庁

車輪を車体に懸架するサスペンション7をアクチュエータで駆動するアクティブサスペンション装置が設けられた車両の左右後輪を操舵制御する後輪操舵制御装置である。例文帳に追加

This rear wheel steering control device controls steering of the right-left rear wheels of the vehicle provided with the active suspension device for driving a suspension 7 for suspending the wheels on a vehicle body by an actuator. - 特許庁

車両懸架装置1において、ブレーキロータ50と一体に回転するホイールハブ10を回転可能に支持するナックル20に、ブレーキャリパ60が結合されている。例文帳に追加

This vehicle suspension device 1 is constituted to couple a brake caliper 60 to a knuckle 20 for supporting rotatably a wheel hub 10 rotated integrally with a brake rotor 50. - 特許庁

マクファーソンストラット形式の車輪懸架機構が設けられている車両において、強度を低下させずに、車輪荷重を精度よく求めることができる車輪荷重検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel load detection device capable of determining accurately the wheel load without reducing the strength, in a vehicle provided with a wheel suspension mechanism of a MacPherson strut type. - 特許庁

車両懸架装置の構成要素は、リバウンド位置と圧縮位置との間で可動なショックアブソーバと、ショックアブソーバの剛性を制御するためにショックアブソーバに流体連通される外部弁とを含む。例文帳に追加

Components of a vehicle suspension includes the shock absorber movable between a rebound position and a compression position, and the external valve fluid-connected with the shock absorber so as to control the rigidity of the shock absorber. - 特許庁

車体フレーム及び後輪懸架装置の構造を改良することによって、さらなる走行安定性の向上が図られた鞍乗型車両を提供する。例文帳に追加

To provide a saddle-riding type vehicle capable of enhancing the traveling stability by improving the structure of a vehicle body frame and a rear wheel suspension. - 特許庁

車輪間の「クロストーク」を最小化にし、車体のローリングを減少させ、車両の牽引力に影響を与えないように選択的に制御可能なスタビライザを有する懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a suspension device having a stabilizer controllable selectively so as to minimize 'crosstalk' between wheels, to reduce rolling of a vehicle body and to prevent tractive force of a vehicle from being affected. - 特許庁

車両1の懸架装置3が、車体2に対し上下に揺動可能となるよう枢支されてその揺動端部に車輪4,5を支持するサスペンションアーム9を備える。例文帳に追加

A suspension device 3 of the vehicle 1 is equipped with suspension arms 9 pivoted on the vehicle body 2 swingably up and down and supporting wheels 4 and 5 at their swinging ends. - 特許庁

車両懸架装置を大型化することなく、ショックアブソーバのシリンダとピストンの間に生じる摺動抵抗を低減し得るショックアブソーバ用圧縮コイルばねを提供する。例文帳に追加

To provide a compression coil spring for a shock absorber, reducing sliding resistance generated between a cylinder and a piston of the shock absorber without increasing the size of a vehicular suspension. - 特許庁

特定の部位に繰り返しコイルスプリングから荷重が作用してもその部位の破損を防止できるスプリングシート及びこれを利用した車両用ストラット型懸架装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a spring seat which prevents breakage of a special portion where a load is exerted from a repetition coil spring and also to provide a strut type suspension device for a vehicle utilizing the spring seat. - 特許庁

ダブルウイッシュボーン形式の車輪懸架機構に着目し、これを有する車両において、強度を低下させずに、車輪荷重を精度よく求めることができる車輪荷重検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel load detecting device which can accurately acquire a wheel load without reducing the strength in a vehicle having a double wishbone style wheel suspension mechanism by paying attention to the double wishbone style wheel suspension mechanism. - 特許庁

自動車の車体と懸架装置いわゆるサスペンションとの間に介在する車両用サブフレームは、炭素繊維及び球殻状炭素であるフラーレンの少なくとも一方を含有する金属によって形成される。例文帳に追加

The subframe for the vehicle which is interposed between a body of an automobile and a suspension device, that is a so-called suspension, is formed of metal containing at least one of carbon fiber and fullerene which is spherical shell-like carbon. - 特許庁

本発明は、車両懸架装置に関し、例えば不整地や山野における傾斜地で使用される運搬車や作業車に最適に使用されるものである。例文帳に追加

To provide a vehicle suspension device optimally used in a carrying vehicle or a working vehicle used in an irregular ground or an inclined ground in fields and mountains. - 特許庁

モーター2の筐体100は、内部にステーター102を保持するとともに、ローター103を回転可能に支持し、さらに車両懸架装置のロワーアームとして機能する。例文帳に追加

A box body 100 of the motor 2 retains a stator 102 at the inside and rotatably supports a rotor 103, and further, it is functioned as a lower arm of the suspension device of the vehicle. - 特許庁

上下揺動するサスペンションアームを備えた車両懸架装置において、部品点数及び重量の増加を抑えてレイアウト自由度を高めると共に、ストロークレシオの設定自由度を高める。例文帳に追加

To enhance the flexibility of a layout by restraining an increase in the number of part items and weight, and to enhance the flexibility in setting the stroke ratio, in a suspension device of a vehicle having a vertically rocking suspension arm. - 特許庁

車両のピッチング挙動を効果的に抑制しつつロールモーメントおよびヨ一モーメントに及ぼす影響が極めて小さい自動二輪車の後輪懸架装置を提案する。例文帳に追加

To provide a rear wheel suspension of a motorcycle, which has minimum influence on a roll moment and a yaw moment while effectively suppressing a pitching behavior of the motorcycle. - 特許庁

大きい作動油圧が発生する大型車両に適用した場合であっても、小型で且つ応答性の優れた可変減衰式の懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a small-size variable-damping suspension device for a vehicle which is excellent in responsiveness even in case it is applied to a large-sized vehicle in which a large working oil pressure is generated. - 特許庁

板ばねを支持している支持機構からの力を受けても、フレームに損傷を生じさせることのない車両用板ばね式懸架装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a leaf spring type suspension device for a vehicle which does not damage a frame even when subjected to a force from a support mechanism supporting the leaf spring. - 特許庁

板ばね破損時においても、制動、および自走を可能とした、シャックルリンク式支持機構を用いた車両用板ばね式懸架装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a leaf spring type suspension device for a vehicle which uses a shackle link type support mechanism to allow braking and self-running even when the leaf spring is damaged. - 特許庁

磁気バネを利用して、高周波振動にも追従可能で、かつ車体の浮き沈みによらず常に一定の所望の振動伝達防止作用が得られる車両懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular suspension device capable of following the high frequency vibration by using a magnetic spring, and obtaining the desired consistent vibration transmission preventive effect irrespective of ups and downs of a vehicle body. - 特許庁

車両用ロードホイールの内空領域に設けたインホイールドライブユニットを、車体に懸架するインホイールドライブユニットのサスペンション装置において、車体を低床化して車室内空間を広くする。例文帳に追加

To reduce the floor height of a car body to enlarge cabin space in a suspension device for an in-wheel drive unit for suspending the in-wheel drive unit provided in an inner range of a road wheel for a vehicle. - 特許庁

車両懸架装置は、車輪11を回転自在に支持するナックル12がアッパアーム13とロアアーム14によって車体に連結されている。例文帳に追加

In this suspension device for the vehicle, a knuckle 12 for rotatably supporting a wheel 11 is connected to a vehicle body by an upper arm 13 and a lower arm 14. - 特許庁

制動時の路面からの入力により車輪がトーインになることを、乗り心地を低下させることなく防止して、車両の操縦安定性能を向上することができる、車輪独立懸架装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel independent suspension device equipped with an enhanced controllability and stability of a vehicle by preventing the wheel from getting the toe-in state owing to the input from the road surface at the time of braking without dropping the comfortableness. - 特許庁

車両の製造上のバラツキや、駆動系や懸架装置や車体の変化、タイヤの変化(摩耗や空気圧変化等)、タイヤの劣化等による伝達関数の変化に対応し、最適な伝達関数を得ることにある。例文帳に追加

To obtain an optimal transmission function by corresponding to change in a transfer function caused by manufacturing variation of vehicles; change in a drive system, suspension device, or a vehicle body; change in a tire (wear and air pressure change); and deterioration of a tire. - 特許庁

車体前方から入力する荷重に対して前輪側の懸架装置取付部付近が変形することを抑制できる車両用フロントフレーム構造体を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular front frame structure capable of restricting a deformation of a segment near the suspension fixing part at the front wheel side against a load inputted from the front side of a vehicular body. - 特許庁

二段伸縮式の油圧緩衝器をもつ車両懸架装置の全作動位置に亙る発生減衰力を制御して安定した所望の減衰力特性を確保する。例文帳に追加

To control generated damping force ranging over the whole operation positions for a vehicular suspension having a hydraulic shock absorber of two- stage expansion type to secure a stable and desirable damping force characteristic. - 特許庁

例文

車両懸架システムにおいて別装置としてのショックアブソーバを省きながら、従来の空気ばねの特性と内部における減衰の要素を併せ持った空気ばねを提供する。例文帳に追加

To provide an air spring which has both of characteristics of a conventional air spring and a dampering element of the inside while omitting a shock absorber as a separate device in a suspension system of a vehicle. - 特許庁

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