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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車体中心線に関連した英語例文

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車体中心線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 38



例文

その際、車体1を支持する車体受機構部5、6が、車体の移動に追従して移動可能であると共に、車体の移動量が押付部37の移動位置により規制されるため、車体中心線Cbが装置中心線Caに一致し、車体の位置決め(センタリング)が完了することになる。例文帳に追加

Because at this time, body receiving mechanism parts 5 and 6 can move in following-up after the movement of the body and its moving amount is restricted by the moving position of the pressing part 37, the body center line Cb is positioned identical to the device center line Ca, and the location of the vehicle body (centering) is established. - 特許庁

車体前後方向中心線(L1)を基準として、トルクコンバータTの回転部(径方向中心線:L3)と、変速機構Mからの駆動力を前輪または後輪に伝達するドライブシャフト(長手方向中心線:L2)とを左右に振り分けて対向配置している。例文帳に追加

A rotating part (radial center line: L3) of a torque converter T and a drive shaft (longitudinal center line: L2) for transmitting driving force from a transmission mechanism M to front wheels or rear wheels are opposingly placed on right and left sides of a vehicular body longitudinal center line (L1) as a reference line. - 特許庁

車体前後方向中心線(L1)を基準として、トルクコンバータの回転軸中心線(L3)と、変速機構Mからの駆動力を前輪または後輪に伝達するドライブシャフトまたはプロペラシャフトの長手方向中心線(L2)とを左右に振り分けて対向配置している。例文帳に追加

A rotation axis center line (L3) of a torque converter and a longitudinal center line (L2) of a drive shaft or a propeller shaft for transmitting driving force from a transmission mechanism M to front wheels or rear wheels are opposingly placed on right and left sides of a vehicular body longitudinal center line (L1) as a reference line. - 特許庁

各校正用画像上の4つの特徴点の座標値に基づき、車体中心線232と画像中心線231を一致させるための画像変換パラメータを求めて、画像変換パラメータを用いて出力画像を得る。例文帳に追加

An image conversion parameter for matching a body center line 232 with an image center line 231 is calculated based on coordinate values of the four featured points on each image for calibration, and an output image is acquired by using the image conversion parameter. - 特許庁

例文

左右動抑制ダンパ19を連節台車3の車体幅方向と平行な中心線上に配設した。例文帳に追加

The right and left motion suppression damper 19 is arranged on a center line parallel to the body width direction of the connection bogie 3. - 特許庁


例文

車体中心線に対する車幅方向左右の重量バランスを整えることができる電動車両を提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle optimizing the balance of weight in the right and left of the vehicle width direction relative to the vehicle body center line. - 特許庁

高電圧バッテリ31の重心位置G1が、車体中心線Cに対して車幅方向にオフセットして設定されており、そのオフセット方向を、電動モータ50の車体中心線Cに対するオフセット方向と反対方向とする。例文帳に追加

The center of gravity G1 of the high voltage battery 31 is set offsetting in the vehicle width direction relative to the vehicle body center line C, and the offsetting direction is made the opposite direction of the offsetting direction of the electric motor 50 relative to the vehicle body center line C. - 特許庁

S115では、該車体検索範囲内の位置に対称中心線を仮定したときにおける各枠内の領域の画像についての、該対称中心線の位置に対する線対称性の高さを、各枠内の領域の輝度値に基づき判定する。例文帳に追加

The level of line symmetry to the position of a centerline of symmetry on the image of the region in each frame when assuming the centerline of symmetry in a position within the vehicle body retrieval range is determined based on the luminance value of the region in each frame in S115. - 特許庁

マフラ25の重心G1を通る中心線C1がボールジョイント26の揺動中心線A1と略平行に延在するようにマフラ25を設置し、マフラ25の車両の幅方向両端部に設けられたマフラ側サポート部材34を介してマフラ25を車体フレーム35に取付ける。例文帳に追加

A muffler 25 is installed so that a center line C1 passing through a gravity center G1 of the muffler 25 extends approximately parallel to a rocking center line A1 of a ball joint 26, and the muffler 25 is mounted on a vehicle body frame 35 via muffler side supporting members 34 of the muffler 25 provided at both cross ends of a vehicle. - 特許庁

例文

ホイールアライメント方法として、車体中心設定工程によって測定するホイールが取り付けられた車体の幅方向の中心線を設定し、また、測定工程によって、前記中心線を通る車体を2分する中心平面と、前記ホイールの所定位置との距離を直接的もしくは間接的に測定する。例文帳に追加

In the wheel alignment method, the center line of the width direction of the car body mounted with the measured wheel is set in a car body center setting process, and the distance between the center plane for dividing the car body which passing the center line into two and a predetermined position of the wheel is measured directly or indirectly in a measuring process. - 特許庁

例文

さらに、車体11はリヤフレーム18を含み、リヤフレーム18は、その重心が車体幅方向中心線Bよりもスイングアーム48側とは反対側にずれるように設けられる。例文帳に追加

The body 11 includes a rear frame 18, and the rear frame 18 is provided so that its center of gravity is deviated to the side opposite to the swing arm 48 side from the center line B in the body width direction. - 特許庁

車体の傾斜を検出する傾斜センサの配置構造において、車体中心線上に傾斜センサを配置した上で他の機能部品の配置や形状への影響を抑える。例文帳に追加

To suppress influence to arrangement and a shape of the other functional part by arranging an inclination sensor on the center line of a vehicle body in the arrangement structure of the inclination sensor for detecting the inclination of the vehicle body. - 特許庁

その場合、車体に対するレーダー装置Srの取付角を手動で左右に調整するマニュアルエイミングを実行し、物体検知軸Arが車体中心線L上に重なるように調整する。例文帳に追加

Manual aiming is executed therein to adjust laterally an attaching angle of the radar system Sr with respect to the vehicle body by an manual operation, so as to adjust the object detecting axis Ar to be overlapped on the vehicular body center line L. - 特許庁

車体1の後部車体構造において、バンパビームエクステンション3の上壁3aは、リヤフレーム2の中心線O−Oから上壁2aまでの高さHと、中心線O−Oからバンパビーム4の上壁4aの高さH4との中間の高さH2に、バンパビームエクステンション3の上壁3aが設定されている。例文帳に追加

In the rear structure of a vehicle body 1, the upper wall 3a of a bumper beam extension 3 is set at a height H2 which is located at the middle of the height H between the center line O-O of a rear frame 2 and the upper wall 2a thereof and the height H4 between the center line O-O and the upper wall 4a of a bumper beam 4. - 特許庁

ハンドルバー1の端部に取着されるリザーバ15の平面形状を、車体前部側と車体後部側とは非対称で、且つバーハンドル車両の車体前後方向の中心線を挟んだハンドルバー1の左右では対称関係に形成する。例文帳に追加

The reservoir 15 attached to the end of a handle bar 1 has a planar shape such that its front vehicle body side portion and its rear vehicle body side portion are asymmetrical while the right and left sides of the handle bar 1 across the longitudinal centerline of the body of the bar-handled vehicle are symmetrical. - 特許庁

【解決手段】メインフレーム13の気化器39に対向する側面に、気化器39を車体中心線C側に近接させることを可能とする凹部44が形成される。例文帳に追加

A recessed part 44 free to make the carburetor 39 approach the side of the central line C of the car body is formed on a side surface facing against the carburetor 39 of the main frame 13. - 特許庁

アクスルケースの強度・剛性を向上し得て、車体中心線に対する左右等速ジョイントの配設位置を均等位置に近づけ得て、トルクステアを改善する。例文帳に追加

To improve a torque stair by improving the strength and rigidity of an axle case and bringing the setup position of right and left constant velocity universal joints to a body center line near to an equidistance. - 特許庁

高電圧バッテリ31より小型な低電圧バッテリ30を、車体中心線Cに対する電動モータ50のオフセット方向と反対方向にオフセットさせて配置する。例文帳に追加

A low voltage battery 30 smaller than the high voltage battery 31 is arranged offsetting to the opposite direction of the offsetting direction of the electric motor 50 relative to the vehicle body center line C. - 特許庁

二次電池134および水溶液タンク130は、それぞれの重心が車体幅方向中心線Bよりもスイングアーム48側とは反対側にずれるように配置される。例文帳に追加

The secondary cell 134 and the aqueous solution tank 130 are arranged so that the respective centers of gravity are deviated on the side opposite to the swing arm 48 side from the center line B in the body width direction. - 特許庁

駆動源であるモーター2とモーター2に制動を加えるための電磁ブレーキ25とを分離して電動カート1の車体11の幅方向の中心線を挟んで両側に配置する。例文帳に追加

The motor 2 which is a driving source and an electromagnetic brake 25 to apply braking on the motor 2 are separated from each other and they are arranged on both sides with a central line in the cross direction of the car body 11 of the electric cart 1 between them. - 特許庁

そして、フットレストボードの下方に、盗難防止具151を引っ掛けるためのフック150を配置し、このフックは、サイドスタンドとは車体中心線OWを挟んだ反対側においてフットレストボードの下方に向けて突出されている。例文帳に追加

A hook 150, on which a theft preventing tool 151 is to be hooked, is arranged under the footrest board, and this hook 150 is projected downward of the footrest board at an opposite side of the side stand in relation to a car body center line OW. - 特許庁

構造を複雑にすることなく、掘削作業部を旋回中心から半径方向に伸びて車体縦方向中心線上で作業できるようにする機能を備えた掘削作業車両を提供する。例文帳に追加

To provide an excavation work vehicle having a function allowing an excavation work part to extend radially from a turning center and operate on a center line in the vehicle body longitudinal direction without complicating the structure. - 特許庁

燃料噴射装置18の少なくとも一部は、車体の側面方向から見て、吸気通路16の中心線Lよりも前側に配置されている。例文帳に追加

At least a part of the fuel injection device 18 is arranged ahead of a center line L of the intake passage 16 as viewed from the side face of a vehicle body. - 特許庁

第1および第2軸受手段39,40のうちドライブシャフト23側に配置される第1軸受手段39が前後に延びる車体中心線Cを跨ぐように配置される。例文帳に追加

The first bearing means 39 arranged on the side of the drive shaft 23 out of the first and second bearing means 39, 40 is arranged so as to straddle over a car body central line C extending in the longitudinal direction. - 特許庁

車体13のフロア14にステアリングギア取付ブラケット15を固定し、ステアリングギア取付ブラケット15を車両中心線16上に設ける。例文帳に追加

A steering gear mounting bracket 15 is fixed to a floor 14 of a vehicle body 13 and is provided on a center line 16 of the vehicle. - 特許庁

動弁制御装置221および変速制御装置191が、クランクシャフトの軸線に沿う方向で車体中心線CBに対してクラッチ装置102とは反対側でエンジン本体33に取付けられる。例文帳に追加

The valve control device 221 and the shift control device 191 are mounted on the engine body 33 on the opposite side to the clutch device 102 across a vehicle body center line CB in the direction along the axis of the crankshaft. - 特許庁

また、車体前後方向に平行で旋回中心(P)を通る旋回中心線から、作業機(10)の右方向へのオフセット可能量(TR)と左方向へのオフセット可能量(TL)とを略等しくする。例文帳に追加

Offset possible capacity (TR) in the right direction of the working machine (10) from the swing center line parallel with the front and rear directions and passing through the swing center (P) is approximately equal to offset possible capacity (TL) in the left direction. - 特許庁

また、車体フレーム35の取付け位置であるマフラ側サポート部材34の他端部34bを結ぶ回動中心D1が、ボールジョイント26の揺動中心線A1と略平行で、かつマフラ25の重心G1を通る中心線C1に近接するようにしてマフラ側サポート部材34をマフラ25に取付ける。例文帳に追加

The muffler side supporting members 34 are mounted on the muffler 25 so that a turning center D1 mutually connecting the other ends 34b of the muffler side supporting members 34, as a mounting position of the vehicle body frame 35 is approximately parallel to the rocking center line A1 of the ball joint 26 and adjacent to the center line C1 passing through the gravity center G1 of the muffler 25. - 特許庁

装置中心線Caに線対称に配置された位置規制機構部7の押付部37が、車幅方向内側に移動することにより、車体1が車幅方向に移動する押付力が押付部37により付与されて、車体1が車幅方向に移動することになる。例文帳に追加

A pressing part 37 of a position restriction mechanism part 7 arranged in line symmetry about the device center line Ca moves inward across the vehicle width, and thereby the pressing force for moving the body 1 in the direction across the vehicle width is given by the pressing part 37, and the body 1 moves in the direction across the vehicle width. - 特許庁

前輪が操向可能に懸架されるとともに乗車用シートが設けられる前車体と、左右の後輪が懸架される後車体とが車幅方向での車体中心線上に配置されるとともに後下がりに傾斜した揺動連結機構を介して連結される揺動式小型三輪車において、停車時の前車体の姿勢を簡単な構造で制御可能とする。例文帳に追加

To control the attitude of a front vehicle body during stopping by a simple structure in a rocking type small tricycle connecting the front vehicle body in which a front wheel is steerably suspended and a saddle seat is installed, and a rear vehicle body in which right and left rear wheels are suspended, through a rearwardly-downward inclined rocking connection mechanism disposed on a vehicle body centerline in a vehicle width direction. - 特許庁

これに合わせて連結アーム26は、操舵モータ16の回転軸16Aとタイヤ14の接地部分の幅方向中心TAとを繋ぎ且つタイヤ14の回転中心線TCに対して垂直方向に延びる線分が、旋回軸Sとされて、車体12に対して旋回可能に支持される。例文帳に追加

The linkage arm 26 connects the rotating shaft 16A of the steering motor 16 to the centerline TA in the width direction of a grounding face of a tire 14, and a rotation axis S thereof, extending perpendicular to the rotational centerline TC of the tire 14, is rotatably supported in relation to a vehicle body 12. - 特許庁

電気系統を制御するキー装置31は、前後方向における前記アッパーブラケット6と計器盤27の間で、ドライバによる計器盤27の表示面の視認を妨げないよう、車体中心線Cよりも一側方に偏位した位置に配置されている。例文帳に追加

A key device 31 for controlling an electric system is disposed at a position deviated to one side from the center line C of a motorcycle body between the upper bracket 6 and the instrument panel 27 provided fore and aft, so as not to obstruct a driver's visibility of a display surface of the instrument panel 27. - 特許庁

タイヤの軸の中心線に垂直な平面方向に駆動軸と平行に配置した二つの平行リンクまたは板ばねで駆動機構側支持部材と車体側支持部材とを結び、駆動軸をタイヤの軸方向ずれや横振れに対して平行に移動可能に支持する。例文帳に追加

A drive mechanism side supporting member and a vehicle body side supporting member are connected to each other by two parallel links or leaf springs disposed parallel to the drive shaft in the direction of the plane perpendicular the axis of the tire, and the drive is movably supported parallel to the deviation in the axial direction or the horizontal deviation of the tire. - 特許庁

車体1の側面視で、上記レール23の上下方向のほぼ中央に沿って前後方向に延びる中心線55を基準として、上記前、後締結具26,27のうち、いずれか一方の締結具27を上側に、他方の締結具26を下側に配設する。例文帳に追加

In the side view of the car body, taking a center line extending in the longitudinal direction along the substantially center of the rail 23 in the vertical direction as a reference, one fastening means 27 of the front and rear fastening means 26, 27 is disposed on the upper side, and the other is disposed on the lower side. - 特許庁

後輪3の上方で車体Bの中心線Cよりも側方寄りにマフラ6が配置され、リヤステップ8を支持するブラケット7がマフラ6またはその入口60に接続された排気管下流部61aに近接して配置されている。例文帳に追加

The muffler 6 is arranged on one side of the center line C of a car body B over a rear wheel 3, and the bracket 7 for supporting the rear step 8 is arranged close to the muffler 6 or the downstream part 61a of the exhaust pipe connected to an inlet 60 of the muffler 6. - 特許庁

車輪4のトウ角を車輪長手方向断面A内のトウ角回動中心OTと垂直な線が車体中心線と垂直になるまで回動させた時に、トウ角可変装置1の第二アーム部材20は車輪4と干渉しない位置に配置されることを特徴とする。例文帳に追加

When the toe angle of the wheel 4 is turned until a line perpendicular to a toe angle turning center OT in a cross section A in a wheel longitudinal direction becomes perpendicular to a vehicle body center line, a second arm member 20 of the toe angle variable device 1 is arranged at a position not interfering with the wheel 4. - 特許庁

左右の車輪Wと共に上下動する左右のロアアーム12にトーションバー27の外端部を接続し、車体中心線Lを挟んで同軸に対向する左右のトーションバー27の内端部を、各々対応するアクチュエータ28で捩じるように駆動する。例文帳に追加

The outer ends of right and left torsion bars 27 are connected to right and left lower arms 12 vertically moving with the right and left wheels W, an inner ends of the torsion bars 27 coaxially facing to each other on both sides of car body center line L are driven by corresponding actuators 28 while being twisted. - 特許庁

例文

五 かじ取りハンドルの中心から車体の最外側までの距離が六十五センチメートル以上あるもの又は運転者席が車室内にあるものにあつては、当該貨物自動車の車両中心線上の前方及び後方三十メートルの距離から指示部が見通すことのできる位置に左右に一個ずつ方向指示器を備えていること。例文帳に追加

(v) To have a direction indicator on each left and right side at places where indicating portions are discernible from a distance 30 m away to the rear or front of the truck along the center line of the truck's body, for those with distance between the center of the steering wheel and the outer utmost side of the body of 65 cm or more or those with an operator's seat in the cabin.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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