輪止めの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 831件
(イ)折り曲げ可能なシート状であって、長手方向の少なくとも一方の端部に、該シートを指輪状にして止めるための粘着止め部を設ける。例文帳に追加
A card is made of a flexible sheet, and an adhesive fastening section for fastening this sheet in a ring shape is provided on at least one part or an entire part of the front surface. - 特許庁
スプライン孔28の内周面に形成した外側係止溝13と、スプライン軸30の外周面に形成した内側係止溝14とに、止め輪35を掛け渡し、このスプライン軸30の抜け止めを図る。例文帳に追加
A stopper ring 35 is bridged on an external latching groove 13 formed on an inner periphery of the spline hole 28 and an internal latching groove 14 formed on an outer periphery of the spline shaft 30, thus permitting the spline shaft 30 to be latched. - 特許庁
入力軸や入力側ディスクなどの強度を維持したまま、ボールの抜け止め方向における強度を効率よく高めることができるトロイダル型無段変速機用の止め輪およびトロイダル型無段変速機を提供する。例文帳に追加
To provide a snap ring for a toroidal type continuously variable transmission capable of efficiently improving strength of a ball in its falling stop direction while maintaining strength of an input shaft and an input side disc and the toroidal type continuously variable transmission. - 特許庁
そのロータガイド27の開口端部の内周に係合溝36を形成し、その係合溝36に止め輪37を取付けてロータ22を抜止めする。例文帳に追加
An engagement groove 36 is formed in the inner periphery of the opening end of the rotor guide 27, and a retaining ring 37 is attached to the engagement groove 36 to prevent slipping-out of the rotor 22. - 特許庁
また、チェーンの一端に輪と、もう一端に装飾体とを設け、止め金具に装着することを特徴としたネックレス用止め金具の前へのずり下がり防止チェーン。例文帳に追加
Alternatively, this frontward slipping prevention chain for the necklace clasp is characterized in that the chain is provided with a ring in one end and an ornament body in the other end and the ring is installed in the clasp. - 特許庁
この状態で、ステムナット2から上向きの力を受けると、止め輪1のスプラインの山とドライブスリーブ3の上部スプラインの山とが当接し、ステムナット2が軸方向に移動するのを止める。例文帳に追加
In this condition, when upward force is applied from the stem nut 2, the crest of the spline of the snap ring 1 and the crest of the upper spline of the drive sleeve 3 abut on each other to stop the stem nut 2 from being moved in the axial direction. - 特許庁
走行する台車には浮止め車輪10A,10Bが浮止め軌条9A,9Bのどちらかに対応させて浮上がりを防ぐ様に固定されていることを特徴とする。例文帳に追加
The device is characterized in that floating-stop wheels 10A, 10B are fixed to the traveling track so as to prevent floating up in response to any one of the floating-stop rails 9A, 9B. - 特許庁
この構造では、締め付けボルト35が弛んで(あるいは弛められて)半径方向外側へ移動するようなことがあっても、ボルト頭部36がC型止め輪40で止められる。例文帳に追加
According to this structure, the bolt head 36 is stopped by the snap ring 40 even if the bolt 35 slackens (or is slackened) to cause movement outward in the radial direction. - 特許庁
軸受箱10に組み込まれた玉軸受20の内輪延長部21aに形成された取り付け孔21bに、止めねじ30をねじ込んで回転軸Sに押し付けることで回り止めする。例文帳に追加
Rotation is prevented by being pressed to the rotary shaft S by screwing the set screw 30 in an installation hole 21b formed in an inner race extension part 21a of a ball bearing 20 incorporated into a bearing box 10. - 特許庁
回転筒10に保持された3つの送りリング11,11,11の内、両側の2つは、回転筒10の両端面に円形の開口を有して形成された夫々の装着孔14,15に嵌め込み、止め輪16により抜け止め固定する。例文帳に追加
Two in both sides of three feed rings 11, 11, 11 held to a rotary cylinder 10 are fitted to respective mounting holes 14, 15 formed by having a circular opening in both end faces of the rotary cylinder 10, to be fixed with coming off locked by a lock ring 16. - 特許庁
車両における車輪のトー角調整機構において、偏心軸部を有する偏心ピンを調整位置に回り止めするための回り止め部材を位置決めするための規制面等を設けるための加工をロッドに施すことを不要にする。例文帳に追加
To dispense with machining for providing a rod with a regulating surface for positioning a whirl-stop member for stopping an eccentric pin having an eccentric shaft part in an adjust position in a toe angle adjusting mechanism of a wheel in a vehicle. - 特許庁
また、C形止め輪などの専用の抜け止め部材が不要で部品点数が節減されるとともに、面倒な組み付け作業が不要となって装置が安価に構成される。例文帳に追加
Since the exclusive anti-loosening member such as the C-shaped snap ring is unnecessary, the number of components is reduced, bothersome assembly work is unnecessary, and the device is inexpensively composed. - 特許庁
これにより、上記第一の転がり軸受21の抜け止めを、このスペーサリング37を介して、上記止め輪38により図る事ができて、上記課題を解決できる。例文帳に追加
Thus, nonslip of the first rolling bearing 21 can be attained by the retaining ring 38 via this spacer ring 37. - 特許庁
止め輪を必要とせず、部品管理工数の減少を図ることができ、しかも安定した抜け止め機能を発揮することができるシャフト嵌合構造を提供する。例文帳に追加
To provide a shaft fitting structure capable of reducing man hours for part control and providing a stable retaining function without using a snap ring. - 特許庁
停車中の車両の車輪とレールに手歯止め体を設置する作業が忘れられるのを防止することができるとともに、駅の管制室において、手歯止め体が設置されているか否かを判別することができる鉄道車両用手歯止め装置を提供する。例文帳に追加
To provide a scotch device for a railway vehicle capable of preventing an operation for installing scotch bodies to wheels of a stopping vehicle and rails from being forgotten, and capable of determining whether the scotch bodies are installed or not in a control room of a station. - 特許庁
二 脚輪を取り付けた移動式足場にあつては、不意に移動することを防止するため、ブレーキ、歯止め等で脚輪を確実に固定させ、足場の一部を堅固な建設物に固定させる等の措置を講ずること。例文帳に追加
(ii) For movable scaffolding with casters, to take measures such as securely fixing the casters with a brake, or other brakes, pawl, etc. or fastening a part of the scaffolding to a sound building, in order to prevent scaffoldings from moving unexpectedly; - 日本法令外国語訳データベースシステム
66系統:(大原野線 東山・右京の里・灰方経由)小塩(十輪寺前)・西国三十三番霊場 第二十番札所 善峯寺(しあわせ地蔵)行(冬季(1月6日~2月末日)は、小塩(十輪寺前)止め)例文帳に追加
Route 66 (Oharano Route via Higashiyama, Ukyonosato, Haigata): Buses bound for Oshio (Jurin-ji-mae (Jurin-ji Temple)), Yoshimine-dera (Yoshimine-dera Temple) (Shiawase Jizo (Happiness Buddha)); No. 20 hudasho (a temple where amulets are collected) of Saigoku 33 Kannon Pilgrimage (in winter season (January 6 - end of February); all buses run as far as Oshio (Jurin-ji-mae)) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
車椅子利用者が車椅子から立ち上がっても、車椅子後輪の回転が止められて、車椅子を移動しないようにすることができる車椅子後輪回転止装置を提供することを課題とする。例文帳に追加
To provide a wheelchair rear wheel stop device wherein rotation of wheelchair rear wheels can be stopped to prevent that a wheelchair moves even if a wheelchair user stands up from the wheelchair. - 特許庁
車輪支持用軸受ユニット1bを構成するハブ4aと、等速ジョイント2aを構成する駆動軸部材18bとの分離防止を、止め輪33aにより図る。例文帳に追加
Separation between a hub 4a constituting a bearing unit 1b for supporting a wheel and a drive shaft member 18b constituting a constant velocity universal joint 2a is prevented by a snap ring 33a. - 特許庁
倒れ止め部材には溝部が形成されており、載置された自転車の車輪の下部が溝部に嵌り込むことにより、その車輪が起立姿勢にされる。例文帳に追加
A groove part is formed on the supporting member, and a wheel of the placed bicycle is made at an erected posture as a lower part of the wheel is fitted in the groove part. - 特許庁
走行クローラにイコライザ転輪を備えた走行車において、イコライザ転輪のイコライザ支点部を走行フレームの取付座に取外し自在にボルト止め固定させたものである。例文帳に追加
In a traveling vehicle equipped with the equalizer track roller in its traveling crawler, the equalizer fulcrum part of the equalizer track roller is attachably/detachably fixed to a fitting seat of the traveling frame with a bolt. - 特許庁
車輪支持用軸受ユニット1cと等速ジョイント2cとを結合する為の欠円環状の止め輪38aを、内径側係止溝42と外径側係止溝43との間に掛け渡す。例文帳に追加
A chipped annular stop ring 38a for coupling the bearing unit 1c for supporting wheels with the constant velocity universal joint 2c is stretched between an inside diameter side locking groove 42 and an outside diameter side locking groove 43. - 特許庁
外輪が脆性材料製であってもその加工が容易であり、しかも、外輪の回り止めおよび軸方向移動を可能にすることができる軸受装置を提供する。例文帳に追加
To provide a bearing apparatus wherein an outer ring, though made of a brittle material, is easy to machine and is prevented from rotation and axial movement. - 特許庁
すべての方式のステアリング装置において、滑り止め具が転舵輪に装着されないときの転舵輪の最大転舵角を、装着時よりも増すこと。例文帳に追加
To increase the maximum steering angle of a steering wheel on which a slippage preventing tool is not mounted more than the angle of the steering wheel on which it is mounted in all steering device system. - 特許庁
また、該リンク部材10には、該部材10を車輪方向Aへ揺動させるための重り12が取り付けられており、その結果、車止め部材11は車輪3の側に付勢されることとなる。例文帳に追加
A weight 12 for rocking the member 10 in the wheel direction A is installed to the link member 10, and as a result of it, the wheel stopper 11 is energized to the wheel 3 side. - 特許庁
軸とハブ輪との結合部分について、比較的容易な加工により、トルク伝達時のガタつき防止と抜け止めを行うことができる駆動車輪用軸受装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a driving wheel bearing device to which relatively easy work is applied for preventing the rattling and come-off of a joint portion between a shaft and a hub ring during torque transmission. - 特許庁
架台12には車輪Jaが当接することで電気自動車Jの前後方向への移動を規制し電気自動車Jを架台12上のバッテリ交換位置に位置決めする車輪止め17が設けられている。例文帳に追加
The mount 12 has a wheel stopper 17 on which a wheel Ja abuts to restrict the longitudinal movement of an electric vehicle J when positioning the electric vehicle J at the battery replacement position on the mount 12. - 特許庁
車止め10は、設置状態において地面よりも上方に突出し、駐車車両の車輪Wに当接することにより車輪Wの進行を阻止可能な車止部20と、地中に埋設される埋設部50とを有する。例文帳に追加
The car stop 10 is provided with: a car-stopping portion 20 which is projected above the ground in an installed state and abuts on wheels W of a parking vehicle, so as to prevent travelling of the wheels W; and a buried portion 50 which is buried in the ground. - 特許庁
これにより、ハウジング7を外輪4よりも軸方向に突出させずに止め輪15を取付けることが可能となり、ハウジング7の軸方向長さの短縮および軽量化を図ることができる。例文帳に追加
The stop rings 15 can be fitted without making the housing 7 project from the outer ring 4 in the axial direction, and the axial length and the weight of the housing 7 can be reduced. - 特許庁
等速自在継手2の内輪6の挿入孔9に挿入されて内輪6とスプライン結合されるシャフト10の抜け止め構造である。例文帳に追加
This structure is the coming-off prevention structure of the shaft 10 inserted into an insertion hole 9 of the inner ring 6 of the constant velocity universal joint 2 and spline-connected with the inner ring 6. - 特許庁
二輪車の前部に狭い取付面積で容易に取り付けることができるとともに、衝突時の大きな衝撃を均等に受け止めて効率よく吸収することができる二輪車用衝撃吸収体を提供する。例文帳に追加
To provide an impact absorber for a two-wheeler which can be easily attached to a small attaching area in a front part of the two-wheeler and efficiently and equally receive large impact of a collision. - 特許庁
また、第2の止め輪22が内輪6の周面6Bに形成された第2の周溝13と回転軸1の嵌合周面15に形成された第4の周溝17とに跨って嵌められる。例文帳に追加
A second retaining ring 22 is fitted straddling a second peripheral groove 13 formed on the peripheral face 6B of the inner ring 6 and a fourth peripheral groove 17 formed on the fitting peripheral face 15 of the rotary shaft 1. - 特許庁
このように予め組み立てたホイール組立体Aに、同様に予め組み立てた摩擦ローラ・モータ組立体Bを挿入して、電動式車輪を組み立てて、止め輪50で固定する。例文帳に追加
The friction roller motor assembly B assembled in the manner described above is inserted in the wheel assembly A assembled in the manner described above to assemble the electric wheel and fixed by a snap ring 50. - 特許庁
ボルト18は、モータフランジ16、サーキュラースプライン14、クロスローラベアリング17の第一外輪部材45および第二外輪部材46を貫いて、ハウジング11の底部21にねじ止めされている。例文帳に追加
A bolt 18 penetrates a motor flange 16, a circular spline 14 and the first and second outer ring members 45 and 46 of a cross roller bearing 17, and is then screwed into the bottom portion 21 of a housing 11. - 特許庁
前記外輪9を前記ハブに内嵌固定した状態でこの止め輪20の中央部に形成した弾性凸部21の頂部を、前記ハブの内周面に突き当てる。例文帳に追加
A top of an elastic projection 21 formed in the center of the retaining ring 20 is made to abutted on an inner circumferential face of the hub while the outer ring 9 is internally fitted and fixed to the hub. - 特許庁
軸受5をステアリングシャフト3に位置決めするための、C形の第2の止め輪28と、軸受5の内輪14の第2の端面24との間に、弾性体としてのOリング32が圧縮状態で介在する。例文帳に追加
An O-ring 32 as the elastic body is interposed in the compressed condition between a C-shaped second stopper ring 28 for positioning the bearing 5 in the steering shaft and a second end surface 24 of the inner ring 14 of the bearing 5. - 特許庁
内輪2の貫通孔21にシャフト5を嵌合させ、シャフト5の先端の突出部を径方向外側に塑性変形させて形成した変形部53により、内輪2からの抜け止めを行う。例文帳に追加
A shaft 5 is fitted into a through hole 21 in the inner ring 2 to prevent the shaft 5 from coming off the inner ring 2 by a deformed part 53 formed by deforming a protruding part at a tip of the shaft 5 onto an outer side in the radial direction plastically. - 特許庁
薄板材からなる外輪を周方向二つ割りにした分割型転がり軸受装置において、外輪がハウジングに対して周方向へ回動するのを阻止する回り止め構造を簡単かつ安価に形成する。例文帳に追加
To simply and inexpensively form a rotation stopping structure for stopping an outer ring from rotating in the peripheral direction with respect to a housing in a split-type rolling bearing with the outer ring made of a thin plate material split in two in the peripheral direction. - 特許庁
一般的なガーゼ製のマスク(1)の内側に、マジックテープ(登録商標)(5)付きの帯(4)を左右に取り付けて、輪(3)を取り付けた鼻栓(2)の輪(3)の部分に、その帯(4)を通してマジックテープ(5)で、左右を止める。例文帳に追加
Belts (4) with magic tapes (registered trademark) (5) are fitted to the right and the left of the inside of a general gauze mask (1), the belts (4) are put through the rings (3) of the nasal plug 2 fitted with the rings (3) and the right and left parts are fixed with the magic tape 5. - 特許庁
自動車の下方にもぐり込まなくとも操作でき、使用中に大きな外力が作用しても車輪が移動しないようにした自動車用車輪止め装置を提供する。例文帳に追加
To provide a wheel stop device for an automobile capable of being operated with no creeping under the automobile and preventing wheels from being moved even when large external force is applied while in use. - 特許庁
ハウジング21に隙間嵌で内嵌した上記外輪1は直接、このハウジング21の内周面に形成した段差面24と、この内周面に係止した止め輪26との間で軸方向に亙り挟持する。例文帳に追加
The race 1 internally engaged with the inner periphery of the housing 21 is directly axially held between the stepped surface 24 formed on the inner periphery of the housing 21 and a retaining ring 26 locked in the inner periphery. - 特許庁
一方のローラ13Aが片輪11に載ると、揺動フレーム21が揺動し、一方のローラ13Aが沈み込み、他方のローラ11Bが持ち上がって片輪を止めるストッパーローラとなる。例文帳に追加
When the one roller 13A is placed on the single wheel 11, the swing frame 21 is swung, the one roller 13A is sunk and the other roller (11B) is raised to form a stopper roller stopping the single wheel. - 特許庁
機械式駐車装置の車止め装置は、前後一対のストッパ部材21,22で車輪16を前後から挟み込むことにより、車輪16の前後方向の動きが規制される。例文帳に追加
In the car stop device for the mechanical type parking device, a movement in the longitudinal direction of the wheel 16 is controlled by holding the wheel 16 from front and rear sections by a pair of the front-rear stopper members 21 and 22. - 特許庁
シャフト12の外径面と転がり軸受31の内輪32との間には、相互に係合してシャフト12の軸回りに対する転がり軸受31の内輪32の回転を阻止する回止め部20が設けられている。例文帳に追加
A rotation stop part 20 for stopping the rotation of the inner ring 32 of the rolling bearing 31 around the axis of the shaft 12 by the engagement thereof is formed between the outer diameter surface of the shaft 12 and the inner ring 32 of the rolling bearing 31. - 特許庁
一方向クラッチの外輪端面の形状が複雑になる要因であるころ抜け止め部の機能を付勢ばねにおいて担持させることにより、外輪の形状を簡素化してその製作が容易であるようにすることである。例文帳に追加
To facilitate manufacture by simplifying a shape of an outer ring, by allowing an energizing spring to carry the function of a roller slipping-out preventive part being a factor of complicating a shape of an outer ring end surface of a on-way clutch. - 特許庁
ハウジング内周面に損傷を与えることなく、止め輪のハウジングに対する回動が防止可能で、外輪のハウジングに対する回動が防止可能である転がり軸受の取付装置を提供することである。例文帳に追加
To provide an installing device for a rolling bearing capable of preventing a turn of a retaining ring relatively to a housing without damaging a housing inner circumferential face, and preventing a turn of an outer ring relatively to the housing. - 特許庁
又、上記外輪1の端面に植設した係合ピン25の一部を、上記止め輪23の円周方向両端面24同士の間部分に係合させる。例文帳に追加
Also, a part of an engaging pin 25 installed on the end face of the outer ring 1 is engaged in the interval part between circumferential-direction both end faces 24 of the retaining ring 23. - 特許庁
すると、保持器24は、シェル外輪16の内周係合面18に沿うようになり、この状態で、シェル外輪16の両鍔部16a,16aによってアキシャル方向に抜け止めされて収納配置される。例文帳に追加
Then, the holder 24 is made to extend along an inside engagement surface 18 of the shell outer ring 16, and housed and arranged by being prevented from coming off in the axial direction by both the flange parts 16a, 16a of the shell outer ring 16 in this state. - 特許庁
止め輪10は、周溝8aに対して係合する環状突起11と、軸方向両方へ張り出して外輪8の周面に対して当接する環状張り出し部12,13とを有する断面凸字形状とされている。例文帳に追加
Each of the retaining rings 10 has an anastatic letter-like sectional shape and is provided with an annular projection 11 engaging with the peripheral groove 8a and with annular projecting portions 12, 13 projecting to the both sides of the axial direction to abut against the peripheral surface of the outer race 8. - 特許庁
ついで、前輪前部抱持手段7を支持している第2支持部2に設けられた係止手段20からベルト30を引き出して、二輪車8のハンドル部分に掛け止める。例文帳に追加
Subsequently, a belt 30 is drawn out from an engagement means 20 provided on a second support part 2 for supporting the front wheel front part holding means 7 and is hooked on a handle-bar portion of the two-wheeled vehicle 8. - 特許庁
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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
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