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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 障害物回避~の意味・解説 > 障害物回避~に関連した英語例文

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障害物回避~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 576



例文

見通しの悪い交差点等で左右方向から接近する第1障害との衝突を回避すべく自車を逆進させたときに、自車が前記逆進方向に存在する第2障害と衝突するのを回避する。例文帳に追加

To avoid own vehicle from colliding with a second obstacle which exists in the going back direction when own vehicle is made to go back in order to avoid collision with a first obstacle which is approaching from a right and left direction at an intersection, etc. with poor visibility. - 特許庁

種々の植の光酸化障害回避させて、安全性の高い野菜や果実を栽培することが可能な植の光酸化障害回避させる方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and apparatus for avoiding the photooxidation troubles of vegetables, capable of avoiding the photooxidation troubles of various vegetables and cultivating the vegetables and fruits having a high safety. - 特許庁

自車の進路上の障害回避する際に、ドライバの保舵状態の違いによって車両挙動制御装置の制御が影響を受けることを抑制して、障害回避能力を向上させる。例文帳に追加

To improve obstacle avoidance capability by suppressing the control of a vehicle behavior control device from being affected due to the difference of the steering state of a driver when avoiding an obstacle on the route of one's own vehicle. - 特許庁

そのため、どのように運転操作すれば障害回避することができるのかが分かりやすくなるので、障害回避するように運転操作をすることが容易になる。例文帳に追加

Since it is easier to understand how to drive to avoid the obstacle, driving to avoid the obstacle is facilitated. - 特許庁

例文

電動パワーステアリング装置2は、車両前方の障害を検知し該障害との接触を回避する操作を支援する回避操作支援制御部42を備える。例文帳に追加

The electric power steering device 2 has an avoidance operation support control unit 42 which detects any obstacle in front of the vehicle and supports the operation for avoiding any contact with the obstacle. - 特許庁


例文

制動力のみによって障害回避することが困難な場合に、制動力を低下させてステアリング操作を行った場合に、当該障害回避することが可能と判断するときの判断精度を向上させる。例文帳に追加

To improve accuracy of determination in determining that an obstacle is avoidable in a case where steering operation is carried out by reducing brake force when it is hard to avoid the obstacle by brake force only. - 特許庁

衝突範囲特定部16は、回避可否判定部15によって障害との衝突を回避できないと判定された場合に、障害における自車両と衝突しうる範囲を特定する。例文帳に追加

A collision range specification part 16 specifies the range that the obstacle may collide with the own vehicle when determined that the collision with the obstacle cannot be evaded by right or wrong of evasion determination part 15. - 特許庁

移動装置は、外界情報取得手段31、障害検出手段32、障害特徴推定手段33、衝突予測手段34、回避経路計画手段35、回避軌道生成手段36を備える。例文帳に追加

The mobile device comprises an external world information acquisition means 31; an obstacle detection means 32; an obstacle feature estimation means 33; a collision prediction means 34; an avoiding route planning means 35; and an avoiding orbit generation means 36. - 特許庁

車両に対する障害を事前に判断し様々な走行情報を加味して回避走行全般に亘り車両挙動制御装置が適切に動作し障害回避走行を適切に行う。例文帳に追加

To allow a vehicle to run in avoiding obstacles by judging obstacle for vehicle in advance, taking various pieces of running information into account, and allowing a vehicle behavior control device to operate properly over the whole avoid run. - 特許庁

例文

ハンガーイヤーまたはフィードイヤー等の障害を有する架線上を障害回避しながら移動し、フックの着脱を回避して作業性と安全性の向上を図る安全帯取付装置を提供する。例文帳に追加

To avoid the detachment of a hook for enhancing the workability and safety of a safety-belt fitting device by moving it along a wiring while avoiding the obstacle on the wiring such as a hanger-ear or feed-ear. - 特許庁

例文

ポットホール及び/又は障害を検出して回避することができるポットホール及び/又は障害検出及び回避システムを備えた空中作業用プラットホームを提供する。例文帳に追加

To provide an aerial work platform equipped with a pothole and/or obstacle detecting and avoiding system which can detect the pothole and/or the obstacle and avoid them. - 特許庁

車両に対する障害を事前に判断し様々な走行情報を加味し回避走行全般に亘り車両挙動制御装置が適切に動作し障害回避走行を適切に行う。例文帳に追加

To correct travel for obstruction avoidance by operating a vehicle behavior controller properly over total avoidance travel via preliminary detection of an obstruction to a vehicle and in consideration of various pieces of travel information. - 特許庁

自車両SMの進行方向前方に存在する障害SBが所定時間以内に自車両SMとの接触の可能性があると判定すると、上記障害SBとの接触回避に有利な回避方向を決定する。例文帳に追加

When deciding that there is a possibility that an obstacle SB present in advance of a travel direction of one's own vehicle SM contacts with the own vehicle SM within a prescribed time, an avoidance direction advantageous to contact avoidance with the obstacle SB is determined. - 特許庁

車両に対する障害を事前に判断し様々な走行情報を加味して回避走行全般に亘り車両挙動制御装置が適切に動作し障害回避走行を適切に行う。例文帳に追加

To provide a vehicular behavior control device properly operating throughout all of evasive traveling and properly carrying out evasive traveling to an obstacle by precedently discriminating an obstacle to a vehicle and considering various kinds of travel information. - 特許庁

また、障害検知センサーによる障害の検知出力に基づいて旋回指示に応じた操舵角を衝突回避方向に補正する衝突回避手段を備える。例文帳に追加

In addition, a collision avoiding means for correcting a steering angle according to a turning instruction in the collision avoiding direction based on a detection output of the obstacle by the obstacle detection sensor is provided. - 特許庁

マイクロ波や準ミリ波を用いた加入者系無線アクセスシステムの降雨減衰や降雪、障害による伝搬路障害等の通信障害を、簡単に回避できる。例文帳に追加

To easily avoid a communication failure such as a transmission line failure due to rainfall attenuation, snowfall and obstructions in a radio access system in a subscriber system using microwaves and quasi-millimeter waves. - 特許庁

真に衝突回避の必要性がある障害を表示するとともに、その障害との衝突を回避するために如何に車両を移動させれば良いかの情報を乗員に教示することが可能になる車両用障害表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide an obstacle indicator for indicating an obstacle necessary for really avoiding collision and instructing a crew on the information how a vehicle should be moved to avoid collision to the obstacle. - 特許庁

自車の進行方向に障害が存在する状況において、前後輪のうち一方のみに対して回生制動しながら障害回避する旋回操作を行う時、違和感のない旋回特性により障害を容易に回避することができる車両の回生制動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a regenerative braking controller for vechicle, capable of easily avoiding an obstacle by turning property causing no incompatibility, when turning operation for avoiding the obstacle is made, while applying regenerative braking to either of the front or the rear wheels, in a situation where there is an obstacle in the running direction of a vehicle. - 特許庁

障害と自車両との間の相対距離d、相対速度Vr、自車両が障害との接触を回避するために必要な横移動量Yを算出し(ステップS1)、相対距離d及び相対速度Vrに基づいて制動により障害回避できるかを判定する(ステップS2)。例文帳に追加

A relative distance d between an obstacle and an own vehicle, a relative speed Vr, and a lateral movement amount Y required for avoiding the contact of the own vehicle with the obstacle are calculated (step S1) to determine whether the own vehicle can avoid the obstacle due to braking based on the relative distance d and the relative speed Vr or not (step S2). - 特許庁

自車両1に対する障害を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面情報、自車両1と障害の相対的な運動を考慮し自車両1が制動操作のみで障害回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

The obstacle to an own vehicle 1 is determined beforehand, and in an evasive traveling control part 80, it is accurately determined whether or not the obstacle can be evaded just by a braking operation of the own vehicle 1 by considering road surface information and relative motion between the own vehicle 1 and the obstacle. - 特許庁

自車両1に対する障害を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面情報、自車両1と障害の相対的な運動を考慮し自車両1が制動操作のみで障害回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

An obstacle to the own vehicle 1 is recognized in advance and the avoidance travel control part 80 considers a relative motion of the own vehicle 1 and the obstacle and accurately determines whether or not the own vehicle 1 can avoid the obstacle only by a braking operation. - 特許庁

路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両と障害の相対的な運動を考慮し自車両が制動操作のみで障害回避できるか判定し、自車両の障害に対する回避操作の状態を判定する。例文帳に追加

Whether or not it is possible for its own vehicle to avoid an obstacle only by a braking operation is decided under the consideration of road surface friction coefficients, the road surface information of road surface gradient and the relative motion of its own vehicle and the obstacle, and the status of the avoiding operation of its own vehicle to the obstacle is decided. - 特許庁

自車両1に対する障害を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害の相対的な運動を考慮し自車両1が制動操作のみで障害回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

An avoidance traveling control part 80 the obstacle to the own vehicle 1 beforehand and determines if the own vehicle 1 can avoid the obstacle by only a braking operation with considering a road surface friction coefficient, the road surface information of a road surface incline, and a relative motion of the vehicle 1 and the obstacle. - 特許庁

制動力制御が必要である場合は、自車両の走行状態に基づいて予測走行軌跡算出部132により算出された予測走行軌跡と障害の位置とから障害回避判定部133により障害回避判定が行われる。例文帳に追加

When the braking force control is required, obstacle avoidance determination is carried out by the determination part 133 for obstacle avoidance from a predicted traveling course which is calculated by a predicted traveling course calculating part 132 based on the traveling state of the one's own vehicle and the position of the obstacle. - 特許庁

自車両1に対する障害を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害の相対的な運動を考慮して自車両1が制動操作のみで障害回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

Existence of any obstacle for the vehicle concerned 1 is judged in advance, and an avoid run control part 80 judges accurately whether the obstacle is avoidable only with a braking motion of the vehicle 1 where the frictional coefficient of road surface, road surface information of the road surface gradient, the relative movement of the vehicle 1 with the obstacle are taken into consideration. - 特許庁

自車両1に対する障害を事前に判断し、回避走行制御部80では、路面摩擦係数、路面勾配の路面情報、自車両1と障害の相対的な運動を考慮して自車両1が制動操作のみで障害回避できるか否か正確に判定する。例文帳に追加

An avoidance traveling control part 80 determines the obstacle to the own vehicle 1 beforehand and determines if the vehicle 1 can avoid the obstacle by only a braking operation with considering a road surface friction coefficient, the road surface information of a road surface incline, and a relative motion of the own vehicle 1 and the obstacle. - 特許庁

走行車両の周囲の障害を検出して、当該障害の走行車両に対する障害度を判断し、これに応じて衝突回避支援動作を行うときに、運転者の運転特性に応じた衝突回避支援動作を行うシートベルトプリテンショナー装置を提供する。例文帳に追加

To provide a seat pretensioner device to carry out collision avoidance supporting motion in accordance with a driving characteristic of a driver in carrying out the collision avoidance supporting motion in accordance with determination of an obstructing degree of an obstruction against a travelling vehicle by detecting the obstruction in the circumference of the travelling vehicle. - 特許庁

駐車支援コントローラは、回避ポイントAP1を避けて目標駐車位置P2に正確に駐車できる標準経路が算出できない場合は、誘導経路の経路パターンを標準パターンから障害回避パターンに変更して障害回避経路を算出し、この障害回避経路に沿って自車を目標駐車位置P2へと誘導する。例文帳に追加

The parking support controller calculates the obstacle avoiding passage by changing the passage pattern of the guiding passage to an obstacle avoiding pattern from the standard pattern when the standard passage capable of accurately parking in the target parking position P2 by avoiding the avoiding point AP1 cannot be calculated, and guides the one's own vehicle to the target parking position P2 along this obstacle avoiding passage. - 特許庁

旋回が終了したら、車両1の側面のうち、回避回避した障害)Z1がある側面側に回避監視エリアKを設定して、車両1が回避Z1の横を通過するまでの間、その回避Z1を監視する。例文帳に追加

After the end of turning, an evasion object monitoring area K is set at a side face side at which the evasion object (evaded obstacle) Z1 is present among the side faces of the vehicle 1, and the evasion object Z1 is monitored until the vehicle 1 passes the side of the evasion object Z1. - 特許庁

次いで、この軌道と障害Dとの衝突(交差)を判定し、衝突すると判定した区間Sについては、該衝突を判定した障害Dの周辺に回避通過点Rを設定して、この回避通過点Rを通る回避用軌道を生成する。例文帳に追加

To a section S judged to collide, an avoiding pass-through point R is set to the surrounding of the obstacle D where collision is judged, and a track for avoiding passing through the avoiding pass-through point R is generated. - 特許庁

画像認識手段における障害又は画質を損なう光学現象の回避方法であって、画像認識手段が少なくとも光シャッターアレイを有し、該障害や該光学現象を検出するとともに、該障害や該光学現象の影響を受ける部分の光シャッターを閉じることを特徴とする障害又は画質を損なう光学現象の回避方法である。例文帳に追加

In the method for avoiding an obstacle or an image-quality-degrading optical phenomenon in an image recognition unit, the image recognition unit has at least an optical shutter array and detects the obstacle or the optical phenomenon and closes an optical shutter that corresponds to a portion affected by the obstacle or the optical phenomenon. - 特許庁

自律移動装置1は、周囲の障害を検出して障害位置情報を取得する環境情報取得手段と、障害位置情報を記憶する記憶手段と、障害位置情報に基づいて障害回避するように移動経路を決定する経路生成手段と、走行のための移動手段とを備えている。例文帳に追加

The autonomous mobile device 1 includes an environment information acquiring means for detecting an ambient obstacle and acquiring obstacle position information, a storing means for storing the obstacle position information, a route generating means for determining a moving route so as to avoid the obstacle on the basis of the obstacle position information, and a moving means for traveling. - 特許庁

本発明のロボット掃除機は、突出障害の出現による障害との衝突時に衝撃を緩和させるバンパーを備え、また、前記障害との衝突時、走行方向を変更することで、障害回避して掃除の遂行を可能とする突出障害検知手段および制御部を備える。例文帳に追加

The robot cleaner is equipped with the bumper for buffering the shocks at the time of the collision with the obstruction due to the appearance of the projecting obstruction and a projecting obstruction detecting means and a control part which avoid the obstruction and implement the cleaning by altering the travel direction at the time of the collision with the obstruction. - 特許庁

衝突回避演算手段3は、障害との衝突を回避可能な理限界に基づいて決定される衝突回避限界距離Δxctl2と、障害回避運動により自車両に発生する加速度、および加速度変化率に基づいて決定される加速度変化率限定回避距離Δxctl1とを用いて、ブレーキアクチュエータ5により自車両に発生する制動力を制御する。例文帳に追加

The collision avoidance operation means 3 controls braking force generated in the own vehicle by the brake actuator 5 by use of a collision avoidance limit distance Δxctl2 determined based on a physical limit allowing the avoidance of collision with the obstacle, and an acceleration change rate limit avoidance distance Δxctl1 determined based on an acceleration change rate and acceleration generated in the own vehicle by avoidance movement of the obstacle. - 特許庁

各ECUは、車両の進行方向に存在する各障害のうち少なくとも1つの障害に車両が接触する可能性がある場合(ステップS12が肯定判定)において、回避制御によって車両と各障害との接触を回避可能であるとき(ステップS15が肯定判定)には、回避制御を実行する。例文帳に追加

In case that the vehicle possibly collides with at least one obstacle among the obstacles existent in the vehicle proceeding direction (positive decision in step S12), each ECU performs evasion control when the vehicle can evade its collision with the obstacle (positive decision in step S15). - 特許庁

前方障害を操舵回避することができず且つ制動回避することができないときに自動制動を行い、操舵回避の可否判定は操舵回避時間t_y と相対速度vrとの関値が車間距離drより小さいときに操舵回避可能と判定する。例文帳に追加

When the vehicle cannot avoid a forward obstruct by steering and also cannot avoid it by braking, the automatic braking is performed, and the steering avoidance possibility determination is determined that the vehicle can avoid it by steering when a value obtained by multiplying a steering avoidance time by a relative speed vr is smaller than an inter-vehicle distance dr. - 特許庁

障害との接触回避する際に、衝突回避性能を確保すると同時に、ドライバへの違和感低減、ドライバビリティ向上を実現した車両衝突回避支援装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a vehicle collision avoidance support device securing collision avoidance performance when avoiding contact with an obstacle, and materializing incongruity sense reduction to a driver and drivability improvement. - 特許庁

制動による接触回避の可能性と操舵による接触回避の可能性とに基づいて行う障害に対する接触回避のための制動制御を、最適なタイミングで行うことができる。例文帳に追加

To optimize the timing of performing the braking control for avoiding a contact with an obstacle executed based on the possibility of avoiding the contact by braking and the possibility of avoiding the contact by steering. - 特許庁

回避走行全般に亘り車両挙動制御装置が適切に動作し障害回避走行を適切に行い、また、回避走行の車両状態もドライバに有効に報知する。例文帳に追加

To appropriately carry out an avoidance travel of an obstacle by appropriately acting a vehicle behavior control device over the whole avoidance travel and to effectively inform a driver of a condition of the vehicle. - 特許庁

回避走行モードの解除は、ドライバのハンドル操作による回避走行終了を検出し、或いは、障害回避後の車両挙動の安定を検出して実行する。例文帳に追加

Disengagement of the avoid running mode is executed upon sensing the end of avoid run due to the steering wheel manipulation of the driver or sensing stabilization of the vehicle behavior after the obstacle is avoided. - 特許庁

回避走行モードの解除は、ドライバのハンドル操作による回避走行終了を検出し或いは障害回避後の車両挙動の安定を検出して行う。例文帳に追加

The evasive traveling mode is canceled when a completion of the evasive traveling by the steering wheel operation of a driver is detected or a stable vehicular behavior after evasion of the obstacle is detected. - 特許庁

建築の外側や内側に障害があっても、障害回避して円滑に移動させることができるとともに、作業者が屋上から安心して建築の窓側に降下することができるようにする。例文帳に追加

To provide a hanging device for rope working capable of avoiding an obstacle to smoothly move a worker even if there is the obstacle in the outside or the inside of a building and, at the same time, safely lowering the worker to the window side of the building from the roof. - 特許庁

用シートのフットレスト装置において、フットレストと障害との干渉を確実に回避する。例文帳に追加

To securely avoid the interference between a footrest and an obstacle in a footrest device of the sheet for a vehicle. - 特許庁

ロボットの動作領域R11〜R32を規制し、障害などの体との干渉を確実に回避する。例文帳に追加

To surely avoid the interference with an object such as an obstacle by regulating operation areas of a robot. - 特許庁

随伴移動対象から離脱しないようにしながら、障害との衝突を適切に回避することが可能な移動体を提供すること。例文帳に追加

To provide a traveling object capable of properly avoiding its collision with an obstacle while trying not to leave an accompanied traveling object. - 特許庁

などの障害との衝突が回避できずに衝突した場合であっても、障害に対する衝突力を低減させることを可能とするマニピュレータの姿勢制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a posture control device of a manipulator adapted to reduce the collision force against an obstacle even if the collision with the obstacle such as a person cannot be avoided and the collision occurs. - 特許庁

ロボット1は、障害91の固有の情報に対応して記憶部22に予め格納され、ハンド部133が障害91を回避して対象90に向かう軌道に関する軌道情報を取得する。例文帳に追加

The robot 1 acquires trajectory information on the trajectory that is preliminary stored in the storage unit 22 corresponding to the information specific to the obstacle 91, and along which the hand unit 133 is directed toward the object 90 while avoiding the obstacle 91. - 特許庁

センシング領域の異なる異種の感知センサーから出力される障害感知信号を組み合わせて障害を効率的に感知し、それによって移動ロボットの駆動を制御して障害から回避させる機能を有する移動ロボットに関する。例文帳に追加

To provide a mobile robot having a function of efficiently sensing obstacles by combining obstacle sensing signals outputted from different sensing units having different sensing areas and thus controlling a drive of the mobile robot to avoid the obstacles. - 特許庁

回転中心位置集合算出部204は、障害位置検出部202が検出した障害位置と車両軌跡予測部203が予測した車両軌跡に基づいて目標回転半径を実現しながら障害回避することができる回転中心位置の集合を算出する。例文帳に追加

A rotational center position collection calculating part 204 calculates the collection of rotational center positions for avoiding the obstacle while achieving the target rotating radius in accordance with the position of the obstacle detected by the obstacle position detecting part 202 and the vehicle trace predicted by the vehicle trace predicting part 203. - 特許庁

例文

さらに、鉄塔や送電線などの障害50の座標をあらかじめ飛行ルートと共に入力しておき、ラジコンヘリ10が障害50に接近しすぎると自動的に回避させる。例文帳に追加

The coordinates of obstacles 50 including steel towers and feeders are previously input together with flight routes so that too close approach of the radio-controlled helicopter 10 to the obstacles 50 can be automatically avoided. - 特許庁

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