例文 (43件) |
静電エンジンの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 43件
劣化検知対象となるエンジンオイル中に浸漬される電極対によりセンシングコンデンサCSを形成し、そのセンシングコンデンサCSの静電容量変化に基づいて、該エンジンオイルの劣化検知を行なう。例文帳に追加
A sensing capacitor CS is formed of a pair of electrodes immersed into an engine oil of which deterioration is detected and deterioration of the engine oil is detected based on variation in the capacitance of the sensing capacitor CS. - 特許庁
発電機を駆動するエンジンの暖機運転をエンジンの延命化を図りながら静粛性高く実施可能なハイブリッド電気自動車の暖機制御装置を提供する。例文帳に追加
To provide a warming-up control device for a hybrid electric automobile quietly warming up an engine for actuating a generator while elongating the life of the engine. - 特許庁
電動ファン3A,3Bでラジエータ1及びコンデンサ2を冷却するにあたり、エンジン冷却及び車室冷房に支障を来すことなく、エンジンアイドリング時の静粛化を図る。例文帳に追加
To reduce noise in engine idling without bringing about obstacles to the cooling of the engine or cooling of a vehicle compartment, when a radiator 1 and a condenser 2 are cooled by electric fans 3A, 3B. - 特許庁
固体含有量の高いトナーケーク層を生成するための、静電印刷エンジンで作動可能なトナーケーク層形成装置を提供する。例文帳に追加
To provide a toner cake layer forming apparatus which forms a toner cake layer having a high solid content and which can be actuated by an electrostatic printing engine. - 特許庁
プリントエンジンの印刷コントローラ305が、デジタル印刷信号を無線によって伝送すると、静電潜像が作られる。例文帳に追加
An electrostatic latent image is formed when a print controller 305 of a print engine wirelessly transmits digital printing signals. - 特許庁
本発明は、ガスタービン・エンジンで用いるような高温用途のための静電容量式圧力プロ−ブに関する。例文帳に追加
The electrostatic capacitive type pressure probe is used for high temperature, such as for use in a gas turbine engine. - 特許庁
この静電気発生部材1は、エンジンの吸気側に備えた空気吸入ダクトやエアフィルター装置10の近傍に配置されている。例文帳に追加
The static electricity generating member 1 is mounted near an air intake duct and an air filter device 10 mounted at an air intake side of the engine. - 特許庁
装置の簡素化並びに無駄な電力消費の節減を実現し、静粛性に富むエンジン始動装置を提供すること。例文帳に追加
To provide an engine starting device wherein simplification of a device, cut back of waste power consumption and high quietness are realized. - 特許庁
冷却効率を低下させることなく、部品点数の削減や静粛性の向上を図ることが可能なエンジン発電機を提供する。例文帳に追加
To provide an engine generator capable of reducing the number of part items and improving stillness without lowering cooling efficiency. - 特許庁
エンジン(10)の燃料供給系に設けられエンジンに供給される燃料にBaまたはSrとTiとを有機溶剤に溶かした溶液の添加剤を加える燃料添加剤供給手段(17,18,19)と、エンジンの排気系に設けられ排気ガス中に含まれる排気微粒子を静電気を利用して捕集し焼却する排気微粒子静電捕集リアクター(20)とを備える。例文帳に追加
This exhaust particulate purifying device comprises fuel additive supply means 17, 18, 19 provided in a fuel supply system for an engine 10 for supplying an additive of solution containing Ba or Sr and Ti dissolved in organic solvent into fuel to be supplied to the engine and an exhaust particulate static charge trapping reactor 20 provided in an exhaust system for the engine for trapping exhaust particulates in exhaust gas using static charges and incinerating them. - 特許庁
プラスチック材料部分やエンジン等(機材)に静電気が帯電しても、この帯電した静電気を、点火ユニット内部回路を経由させることなく、確実に放電させることができ、もって、静電気による点火ユニット内部回路の破壊を効果的に防止できるとともに、作業者に静電気放電による不快感を与えないようにできる携帯型作業機のエンジン停止装置を提供する。例文帳に追加
To provide an engine stopping device of a portable work machine capable of effectively preventing breaking of an ignition unit internal circuit by static electricity, without imparting an unpleasant feeling by static electricity discharge to a worker, by surely discharging this electrified static electricity, without passing through the ignition unit internal circuit, even if the static electricity is electrified to a plastic material part and an engine (such as equipment and materials). - 特許庁
エンジン操作のために作業者が必ず触れることとなり、かつ触れる頻度も多いスロットルレバー5をエンジンと導電接続したので、ハンドルに前述した接地線体等の導電部を設ける場合に比べ、該スロットルレバー5および作業者を介して確実にエンジンに溜まった静電気を放電し、除電することができる。例文帳に追加
Since a throttle lever 5 which is always and frequently grasped by the worker for operating an engine is electrically connected to the engine, the static electricity charged in the engine can be surely discharged and eliminated through the throttle lever 5 and the worker as compared with the case in which a conductive part such as a ground cable is provided to a steering wheel. - 特許庁
画像の静電印刷を行うための画像化システムであって、この画像化システムは、画期的な方法で作動可能な少なくとも1つの静電印刷エンジンを含んでおり、この静電印刷エンジンは、画像を表す静電潜像を画像化して現像し、続いて現像済みの画像をコピー基板へ転写する。例文帳に追加
An imaging system for performing the electrostatic printing of an image includes at least one electrostatic printing engine which can be actuated by an epoch-making method, and the electrostatic latent image representative of the image is formed and developed, and subsequently the already developed image is transferred to a copy substrate by the electrostatic printing engine. - 特許庁
エンジンがアイドリング状態であってもアイドル回転数を高めに設定することなく、出力電流を低減させることによりマグネトウ回転に必要なトルクを減少させ、エンジンの回転を安定化させることができ、したがって燃費の向上を図り、静音化を図ることができるエンジンのアイドリング安定化装置を提供する。例文帳に追加
To provide an engine idling stabilizer that stabilizes rotation of an engine by reducing the output current without setting a high idling r.p.m. even if the engine is in idling state thereby reducing torque required for rotation of a magnetou, and thereby can enhance fuel efficiency while achieving quiet operation. - 特許庁
紙パスカウンタ1531からの信号に基づいてエンジン17内の静電ドラムに供給される記録紙の枚数を示すページをカウントし、出力ドットカウンタ1530によってエンジン17に供給される画像信号のドット数のカウントをする。例文帳に追加
Based on a signal from a sheet pass counter 1531, a page indicative of the number of recording sheets being fed to an electrostatic drum in the engine 17 is counted and the number of dots of an image signal being fed to the engine 17 is counted by an output dot counter 1530. - 特許庁
静電容量型センサの健全性を容易に確認することができ、エンジンが稼働している状態においても静電容量型センサの健全性を確認することができる。例文帳に追加
To easily verify the soundness of an electrostatic capacitance type sensor and verify the soundness of an electrostatic capacitance type sensor even with an engine operating. - 特許庁
また、吸入空気の酸化能力向上装置は、エンジンの吸入空気に静電気を発生させることにより、吸入空気の酸化能力を向上させる静電気発生部材1を備えている。例文帳に追加
This device for improving the intake air oxidizing ability comprises a static electricity generating member 1 to improve the oxidizing ability of the intake air by generating the static electricity in the intake air of the engine. - 特許庁
静電気が大量に帯電しても、点火ユニット内部回路を経由させることなく、確実に放電させ、点火ユニット内部回路の破壊を効果的に防止できるようにした携帯型作業機のエンジン停止装置を提供する。例文帳に追加
To provide an engine stop device for a portable working machine effectively preventing breakdown of an ignition unit internal circuit by surely discharging electricity without passing through the ignition unit internal circuit even if a great quantity of static electricity is charged. - 特許庁
これにより、エンジン4とキャブレタ5との間の電位差をなくすことができるので、ボリュートケースや風管に静電気が蓄積されても、エンジン4とキャブレタ5との間で放電が発生することを防止することができ、点火ユニット中の電子回路が放電により影響を受けて点火タイミングがずれてしまうことを防ぐことができる。例文帳に追加
A potential difference between the engine 4 and the carburetor 5 are thereby eliminated, therefore, even if static electricity is stored in the volute case and an air duct, discharge is prevented from being induced between the engine 4 and the carburetor 5, and an electronic circuit in an ignition unit is not influenced by discharge, so that ignition timing is prevented from being delayed. - 特許庁
作業中にバッテリの充電が開始されてエンジン回転による騒音を生じさせるケースが少なく、閑静な住宅街においても作業がし易い電気駆動式作業車を提供する。例文帳に追加
To provide an electrically driven working vehicle to reduce the occurrence of cases of charging of a battery being started during work and noise being generated through rotation of an engine and facilitate the work even in a quiet residential district. - 特許庁
本発明は、エンジン1の排気管4に設けられたセンサ電極部61を有し、エンジン1から排出されたPMがセンサ電極部61に付着することによるこのセンサ電極部61の静電容量の変化に基づいて、排気に含まれるPMを検出するPMセンサ6の故障判定装置を提供する。例文帳に追加
The failure determining device for the PM sensor including the sensor electrode part 61 disposed in the exhaust pipe 4 of an engine 1 and detecting PM contained in exhaust gas based on change of electrostatic capacity of the sensor electrode part 61 due to adhesion of PM discharged from the engine 1 on the sensor electrode part 61 is provided. - 特許庁
ASIC化されたエンジンインタフェース108における使用されていない機能に対して静的に基準クロックを止めることによって消費電力を押さえる。例文帳に追加
Power consumption is restricted by statically stopping a reference clock in relation to an unused function of an ASIC engine interface 108. - 特許庁
モータ駆動回路をデューティ制御することで、モータによりスロットル弁の開度を制御するエンジンの電制スロットル制御装置において、応答性と静粛性との両立を図る。例文帳に追加
To compatibly provide responsiveness and quietness in an electric- control throttle control device for an engine controlling the opening of a throttle valve by a motor by controlling the duty of a motor drive circuit. - 特許庁
画像データをシリアルデータに変換したのみでビデオデータとしてエンジン部に送出していただけであり、静電ノイズ等の影響による異常検出が困難である。例文帳に追加
To solve that problem that it is difficult to detect abnormalities by effects of electrostatic noises and the like because image data is sent as video data to an engine part after simply converted to serial data. - 特許庁
エンジン10は、燃料の温度を検出する燃温センサ42と、燃料中のアルコール濃度を検出する静電容量型のアルコール濃度センサ44とを備える。例文帳に追加
An engine 10 includes: a fuel temperature sensor 42 for detecting the temperature of fuel; and an electrostatic capacity type alcohol concentration sensor 44 for detecting alcohol concentration in the fuel. - 特許庁
測新品オイルを基準媒体として用いる必要がなく、しかもオイル温度が変化した場合でも、オイルの静電容量に基づく劣化検知を常に正確に行なうことができるエンジンオイル劣化検知方法を提供する。例文帳に追加
To provide a method for detecting deterioration of engine oil in which deterioration of oil can be detected accurately at all times based on the capacitance even when the oil temperature is varied without requiring the need for using new oil as a reference medium. - 特許庁
電気自動車等において、走行時にエンジン音がなく静かであって、通行人に接近しても走行音が聞こえにくく安全性の面で問題となることを解消する。例文帳に追加
To solve such a problem of safety in an electric vehicle or the like, since an engine is almost silent during travel and it is difficult for passersby to hear traveling sound when the electric vehicle comes close to the passersby. - 特許庁
PMセンサおよびECUは、エンジンの排気管に設けられたセンサ素子にPMが付着することによる静電容量の変化に基づいて、排気に含まれるPM量に相関のある値を検出する。例文帳に追加
The PM sensor and ECU detect the value correlated with the amount of PM contained in an exhaust gas on the basis of the change in electrostatic capacity caused by the adhesion of PM to the sensor element provided to the exhaust pipe of an engine. - 特許庁
本発明に係る吸入空気の酸化能力向上方法は、エンジンの吸入空気に静電気を発生させることにより、吸入空気の酸化能力を向上させるものである。例文帳に追加
This method of improving the intake air oxidizing ability is achieved by generating static electricity in the intake air of the engine. - 特許庁
エンジン駆動発電装置において、ラジエータやファンの配置に着目し、構造的な観点から静音化を行い、冷却効率向上と低騒音を両立させる。例文帳に追加
To calm an engine-driven power generating set in structural terms and compatibly establish the enhancement of the cooling efficiency with suppression of noise while a stress laid on the layout of a radiator and/or fan. - 特許庁
ICチップをプリント基板上に実装し、エンジンの制御ユニットを製造する製造工程において当該ICチップで静電気放電による絶縁破壊が発生した旨を検出するための静電気放電検出素子1である。例文帳に追加
Disclosed is the electrostatic discharge detecting element 1 for detecting the dielectric breakdown due to the electrostatic discharge occurring to the IC chip in the manufacturing step of manufacturing the control unit of the engine by mounting the IC chip on the printed circuit board. - 特許庁
エンジンの始動及び停止のためのプッシュスタートスイッチにドライバー等の指のタッチにより、プッシュスタートスイッチ内の静電容量センサの検出の有無を判定し(S101)、静電容量センサの静電容量をマイコンにより算出し(S103)、この静電容量に基づいて閾値を校正する(S104)。例文帳に追加
When the fingers of a driver or the like touch a push start switch for engine starting and stopping, the existence of the detection by a capacitance sensor in the push start switch is determined (S101), the capacitance of the capacitance sensor is computed with a microcomputer (S103), and the thresholds are calibrated on the basis of this capacitance (S104). - 特許庁
ディーゼルエンジンの排気通路に介装された導電性を有するフィルタの電気的特性(フィルタ両端部間の電気抵抗又は静電容量)を検出し(S13〜S14)、マップを参照して、電気的特性と密接な関連がある捕集量を演算する(S15)。例文帳に追加
The electrical characteristic (electrical resistance or electrostatic capacity between filter ends) of a conductive filter inserted in the exhaust passage of a diesel engine is detected (S13 to S14) and a captured amount which is closely related to the electrical characteristic is computed (S15) by referring to a map. - 特許庁
ICチップを基板上に実装し、エンジンの制御ユニット等の電子機器を製造する製造工程において、当該ICチップで静電気放電による絶縁破壊が発生した場合に、その旨を高い確度で検出可能な静電気放電検出素子及び静電気放電検出方法を提供すること。例文帳に追加
To provide an electrostatic discharge detecting element such that if a dielectric breakdown due to an electrostatic discharge occurs to an IC chip in a manufacturing process of manufacturing electronic equipment such as a control unit of an engine by mounting the IC chip on a substrate, the occurrence of the dielectric breakdown can be detected with high precision, and to provide an electrostatic discharge detecting method. - 特許庁
故障判定装置は、エンジン1の始動直後に排気管4内に発生した凝縮水がセンサ電極部61に付着することによるこのセンサ電極部61の静電容量の変化に基づいて、PMセンサ6の故障を判定することを特徴とする。例文帳に追加
The failure determination device determines a failure of the PM sensor 6 based on change of electrostatic capacity of the sensor electrode part 61 due to adhesion of condensate generated in the exhaust pipe 4 right after start of the engine 1 on the sensor electrode part 61. - 特許庁
プローブ10は、2つの同心円金属チューブ12及び14間の電気的容量の変化を検出することによって、ジェット・エンジンの試験中におけるタンク中のオイル・レベルを測定するが、この静電容量の変化はオイルのレベル変化によって生じる。例文帳に追加
The probe 10 measures an oil level in the tank during a test of a jet engine by detecting a change of the electric capacity between the two concentric metal tubes 12, 14, wherein the change of the capacitance is generated by a level change of the oil. - 特許庁
昼間は通常のエンジンを走行や高所作業或いは重量物を持ち上げるための駆動装置や道路工事や岩盤掘削装置用の動力して使用し、夜間には静かな駆動源を使用することのできる移動用作業車両の内燃機関と外部電源併用システムを提供する。例文帳に追加
To provide a system for using both of an internal combustion engine on a movable working vehicle and an external power supply together, wherein a normal engine can be used as a drive unit for traveling, high lift working or lifting a heavy load for daytime, and as a power unit for road works or rock excavation, and a quiet drive source can be used at night. - 特許庁
エンジン制御部202は、印字予約コマンドによって予約された、印字動作の開始時における印字予約数nに応じて(ステップS313)、画像形成部による静電潜像の形成前の定着器13の加熱時間を変化させる(ステップS314〜ステップS316)ことを特徴とする。例文帳に追加
An engine control part 202 changes the heating time of a fixing device 13 prior to formation of an electrostatic latent image by an image forming part (steps S314-316) according to a print reservation number n at the start of print operation which is reserved by a print reservation command (step S313). - 特許庁
制御ペダル装置はエンジンスロットルを制御するため支持体18に取付けられた電子スロットル制御装置28を含み、ペダルアーム14が静止及び作動位置の間でピボット軸の回りを回転する時にペダルアームの位置に相当する信号を供給するピボット24に応答する。例文帳に追加
The control pedal device is provided with an electromagnetic throttle controller 28 attached on the support 18 in order to control an engine throttle and responds to the pivot 24 for supplying a signal corresponding to the position of the pedal arm 14 when the pedal arm 14 is rotated around the pivot shaft between the stationary and operating positions. - 特許庁
エンジンが低回転状態にあるときに、クラッチ・ブレーキのモジュレーション特性(静特性、動特性)を変更して、ブレーキの結合開始油圧を通常走行時よりも高めに設定した油圧特性を得るための操向制御信号を電子比例制御弁に出力する。例文帳に追加
When the engine speed is low, the modulation characteristics (static characteristic, dynamic characteristic) of a clutch brake are changed, and a steering control signal for obtaining a hydraulic characteristic, in which hydraulic pressure for starting connection of the brake is set higher than that at the time of normal travelling, is output to an electronic proportional control valve. - 特許庁
電気自動車やハイブリッドカー等が電動モータで走行中には、従来の車両におけるエンジン音がなく、静かなモータ音だけであるが、この車両走行中のモータ音が静かであるが故に生じる、乗員が不快に感じる音を消音可能な車載用消音装置を提供することである。例文帳に追加
To provide a vehicle-mounted silencer capable of silencing sound that is uncomfortable to an occupant in an electric vehicle, a hybrid vehicle or the like, although, when such a vehicle is traveling with an electric motor, there is no engine sound of a conventional vehicle and only there is a quiet motor sound, but this motor sound generates the uncomfortable sound because of the quietness of the motor sound. - 特許庁
コントローラ8は、後輪駆動力指令値に対する電動モータ2bの出力応答が、前輪駆動力指令値に対するエンジン1+電動モータ2aの出力応答よりも遅れている場合、後輪の最大駆動力配分比を前後輪の静的な重量配分比に応じた値よりも大きな制限値で制限する。例文帳に追加
A controller 8 limits the maximum driving force distribution ratio of rear wheels with a limit value larger than a value according to the static weight distribution ratio of front and rear wheels when an output response of an electric motor 2b to a rear wheel driving force command value is delayed more than an output response of an engine 1+ an electric motor 2a to a front wheel driving force command value. - 特許庁
また、サンプリング処理を実行している間におけるエンジンの運転状態を示す運転状態パラメータ(回転数N,燃料噴射量W)を記録しておき、この運転状態パラメータ(回転数N,燃料噴射量W)と、測定された静電容量変化量ΔCと、に基づいてDPFの故障を検知する。例文帳に追加
During the execution of the sampling process, the failure detecting apparatus records operating condition parameters (engine speed N, fuel injection quantity W) which shows operating condition of an engine, and detects a failure of the DPF based on the operating condition parameters (the engine speed N and the fuel injection quantity W) and the measured electrostatic capacity changed quantity ΔC. - 特許庁
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