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sales strategiesの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 31



例文

Japanese companies implement various sales strategies in East Asian markets例文帳に追加

東アジア市場において多様な販売戦略を展開する我が国企業 - 経済産業省

For example, you work in a sales job, you will think about the strategies for reaching the set sales goal. 例文帳に追加

例えば営業職でしたら、設定された売上目標を達成するための戦略を考えます。 - Weblio Email例文集

These could be termed efforts to strengthen and improve the efficiency of sales functions by shifting to flexible strategies that can be adapted to markets.例文帳に追加

これは、市場に合わせて柔軟に戦略を変更し、販売機能を強化・効率化する取組と言える。 - 経済産業省

For Japanese and other foreign-affiliated firms, this legislation has increased freedom in the implementation of their sales strategies in China.例文帳に追加

これにより、我が国企業を始めとする外資系企業にとって、中国における販売戦略の自由度が拡大した。 - 経済産業省

例文

Furthermore, the weighting of the advertisement messages can be updated at any time, corresponding to the sales strategies by stores and the sales of the stores can be promoted.例文帳に追加

また、広告メッセージの重み付けを店舗毎の販売戦略に応じて随時更新することが可能であり、店舗の販売促進を促すことができる。 - 特許庁


例文

Because this sales growth is higher than the growth of nominal GDP in the countries of East Asia, it can be attributed not only to sales increases resulting from growth of the East Asian market but also to the efforts of Japanese companies to strengthen their sales strategies.例文帳に追加

この販売額の伸びは東アジア各国の名目GDP の伸びよりも大きくなっていることから、東アジア市場の成長を背景とした販売増加だけではなく、我が国企業が販売戦略を強化した結果の表れであると推測できる。 - 経済産業省

In a survey of the sales strategies of Japanese companies in East Asia, only 10% of companies responded that they do not place importance on East Asia as a sales target, whereas the remaining 90% recognized East Asia as an important sales target (Figure 2-2-35).例文帳に追加

我が国企業の東アジアにおける販売戦略についての調査結果では、東アジアを販売先として重視していないと回答した企業が約1 割にとどまっており、残りの約9 割の企業は、東アジアを重要な販売先として認識していることが分かる(第2-2-35 図)。 - 経済産業省

In addition, a comparison of local sales and intra-regional sales between 1995 and 2004 shows that intra-regional sales have increased four fold, as opposed to a two-fold increase in local sales. This suggests that Japanese companies have changed their sales strategies and no longer approach East Asia as a group of individual countries but rather as an integrated whole.例文帳に追加

また、1995 年と2004 年の現地販売額と域内販売額をそれぞれ比較すると、現地販売額は約2 倍の伸びであるのに対し、域内販売額は4 倍近い伸びを示すなど、我が国企業の販売戦略が、東アジアを国ごとに見るのではなく一体としてとらえた戦略へと変化していることがうかがえる。 - 経済産業省

When advertisement messages are extracted, advertisement messages decided according to the sales strategies are decided according to customer information, purchase histories, seasons, and the past sales situations are extracted and printed by customers to provide more detailed advertisement messages.例文帳に追加

広告メッセージを抽出するときに、顧客情報及び購入履歴及び季節や過去の販売状況から決定される販売戦略から決定される広告メッセージを抽出し、顧客毎に印字することでより細かい広告メッセージを提供することができる。 - 特許庁

例文

As the word 'Toro' is not clearly defined in terms of types of meat, sellers use the word 'Toro' as a tool of sales promotion strategies because Toro tuna meat has the image of luxury food. 例文帳に追加

トロという言葉には肉の種類に明確な定義がなく、マグロのトロが持つ高級品としてのイメージを借りようとする販売戦略に利用されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

To cope with various sales promotion strategies in electronic commerce by changing the priority of services to be processed in an application server more flexibly than the past.例文帳に追加

アプリケーションサーバに処理させるサービスの優先度を、これまでより柔軟に変更することで、電子商取引における多様な販売促進戦略に対応する。 - 特許庁

To provide a combining method for discounts by which sales of a plurality of stores in the same area can be promoted on the whole while valuing the strategies of the individual stores.例文帳に追加

本発明は、個々の店舗の販売戦略を尊重しつつ、同じ地域の複数の店舗全体としての販売促進活等を行えるような割引の組み合わせ方法を提供することを目的とする。 - 特許庁

These differences in business development strategies between Japanese and US companies are considered to be among those factors that have created differences in local sales capabilities in the China market.例文帳に追加

この進出戦略の差が、中国市場における我が国企業と米国企業の現地販売力に差をつけている一つの要因であると考えられる。 - 経済産業省

It is understood that these fields are the fields that can be discussed from the viewpoints of acquiring new sales opportunities and new sources of profits as well as the viewpoint of company growth strategies as they satisfy the latent necessities of the consumers. 例文帳に追加

こうした分野は、潜在的な消費者ニーズを満たすという意味において、新たな販売先・収益源の獲得、企業の成長戦略の側面からも論じることができる分野であると考えられる。 - 経済産業省

Kihara Works was introduced to the neighborhood groups working for regional revitalization by the city, and has helped each group realize their plans by providing drying technology, making product prototypes, and proposing packaging and sales strategies. 例文帳に追加

同社は、山口市の仲介で、地域の活性化を進める各グループとつながり、乾燥技術の提供や商品の試作に加え、商品パッケージや販売戦略を提案し、各グループの思いを実現する後押しをしてきた。 - 経済産業省

While the Japanese contents industry has been enjoying worldwide popularity, sales in foreign countries have been sluggish, and new strategies to expand overseas business are being explored108.例文帳に追加

我が国のコンテンツ産業は世界的に高い人気を得ている一方で、海外での売上げが伸び悩んでおり、海外事業の拡大に向けて新たな戦略が模索されている108。 - 経済産業省

Multi-strategies and long/short equity accounts for close to a half of total sales The breakdown of strategy of hedge funds sold by distributors in Japan is as follows: 33% are multi-strategy, 14% are long-short equity, 12% are equity market neutral, 11% are fixed income arbitrage. 例文帳に追加

投資戦略としてはマルチ・ストラテジー及び株式ロング・ショートが過半数投資戦略別には、マルチ・ストラテジーが33%、株式ロング・ショートが14%、株式マーケット・ニュートラルが12%、債券アービトラージが11%となっている(図表9)。 - 金融庁

It is thus possible to avoid differences in recommendations of products by the salesclerks among individuals, or their recommendations of products with sales strategies which do not always meet those of their department store or the like or commodities with no good reputations for some reason.例文帳に追加

これにより、店員によって商品の紹介に個人差が生じたり、百貨店等の商品販売戦略とは必ずしも一致していなかったり、又は何らかの理由で不評となっている商品を紹介すること等を解消することができる。 - 特許庁

Presumably, this is because i) companies in the automobile industry adopt different sales strategies according to the characteristics of consumers in each country and region, and ii) concentration is easier for electric and electronic appliances, and general and industrial machinery in terms of compatibility of parts and other architectural aspects in these industries.例文帳に追加

この背景としては、①自動車産業の方が各国・地域消費者の特性に合わせた販売戦略を採っていること、②部品の共通化等アーキテクチャの面で、電機・電子、一般・産業機械の方が集約化を行いやすいこと等が考えられる。 - 経済産業省

However, apple farmers in Japan did not bow to the tide of globalization or decrease their operations. Instead, they changed their sales strategies and ventured into the upper market segment in Southeast Asia—their conventional market—and promoted their products positively in Taiwan, since trade liberalization was implemented there.例文帳に追加

しかし、ここで、我が国リンゴ農家は、グローバル化に甘んじて縮小するのではなく、旧来の市場である東南アジアに対しては高級化による販売戦略の切り替え、また貿易自由化となった台湾に対して積極的な展開を行った。 - 経済産業省

These consist mainly of two types: support in the form of consulting services such assupport for establishing business strategies and management plans” and “financial assessment and other advice on accounting”; and support that makes use of financial institutionsnetworks, such asprovision of information on real estate trades” and “assistance with exploring sales channels (business matchmaking, etc.).” 例文帳に追加

「事業戦略・経営戦略計画策定支援」、「財務診断等計数管理アドバイス」等のコンサルティング機能を活かした取組や、「不動産売買情報の提供」、「ビジネスマッチング等販路開拓支援」等の金融機関の持つネットワークを活かした取組を中心に経営支援が行われている。 - 経済産業省

With the recent changes in patterns of doing business in Japan, however, subcontractors are no longer necessarily guaranteed of being given work by parent enterprises that are pursuing increasingly global procurement strategies. Confronted by these changes in the business environment, it is conceivable that considerable numbers of SMEs take the risk of establishing operations overseas having decided, for example, that sales would dwindle if they relied solely on the domestic market, that there are limits to the extent that costs can be cut producing only in Japan, or that there is no alternative but to enter overseas markets if more orders are to be won. 例文帳に追加

こうした中小企業を取り巻く環境の変化の中で、国内市場だけでは先細りであるということ、あるいは国内のみの生産体制ではコスト削減に限界があること、受注量の増加には海外マーケット進出しかないこと等を判断し、リスクを取って海外へ生産拠点を展開した企業も相当数いると想像される。 - 経済産業省

Many companies responded that their sales strategies aimed at developing and selling products and services that were acceptable in any country or region or that were successful in other countries such as Japan. Thus, with the expansion of the middle class in East Asia, Japanese companies are moving to sell products with the same quality as those they sell in Japan and major Western countries.例文帳に追加

その販売戦略としては、「どの国・地域でも受け入れられるような商品・サービスの開発、販売」や「日本など他地域で成功している商品等を展開、販売」といった回答が多く見られ、東アジアにおける中間層の拡大に伴い、日本向け・欧米向け製品と同等の品質のものを投入しようとする動きと考えられる。 - 経済産業省

Deregulation is moving forward in India, which regulation on foreign investment in the retail business became relaxed to allow investments of up to 51% in foreign capital for the sale of single brand products. The region is thus witnessing the development of a business environment that expands companiesfreedom to build efficient production systems and sales strategies.例文帳に追加

また、インドにおいても小売業への外資規制が緩和され、単一ブランドの製品の販売であれば、外資51%までの投資が認可されるようになるなど、各国で規制緩和が進展し、企業が効率的な生産体制や販売戦略を構築する際の自由度を広げる事業環境の整備が進展している。 - 経済産業省

As technology leaps ahead and the pursuit of efficiency in specialist areas heightens,sustaining economic growth and the dynamism of the Japanese economy will require takingadvantage of the manufacturing industriesproduction technology and sales strategies, which have always been Japan’s strengths, while at the same time addressing a process of selection and concentration and building a powerful network with the new, differentiated and developedservice industries which have emerged.例文帳に追加

技術進歩が一段と進み、専門分野での効率性の追求が一層なされる今日において、我が国経済が今後とも活力を失わず成長していくためには、従来我が国の強みであった製造業における生産技術面、販売戦略面での優位性を活かしながら「選択と集中」を進め、分化・発展してきたサービス産業と強力なネットワークを組むことが求められる。 - 経済産業省

As was seen so far, the harmonization of East Asia’s intra-regional economy through EPAs/FTAs and the improvement of logistics infrastructures to support business activities have sparked moves by Japanese companies to optimize the overall business network, including efforts to establish a cross-border division of manufacturing process, intensify production items, and strengthen sales strategies capturing East Asia as a unit.例文帳に追加

ここまで見てきたように、東アジアにおいてEPA / FTAを通じた域内経済のシームレス化と事業活動を支える物流インフラ整備が進展しつつある中で、我が国企業は、多国間工程分業、生産品目の集約化、東アジアを一体として捉えた販売戦略強化への取組など、事業ネットワーク全体を最適化する動きを顕著にしてきている。 - 経済産業省

METI set up "Creative Industries Promotion Office" in June 2010 to consistently support branding strategies, sales channel cultivation, marketing, and promotion efforts based on 10-year-based long-term visions. It has also launched "Cool Japan Strategy Promotion Program" to guide craftsmen, creators, and SMEs to the world market.例文帳に追加

経済産業省では、2010年6月に「クール・ジャパン室」を設置し、10年―位の長期ビジョンに基づいたブランド戦略、販路開拓、マーケティング、プロモーションを一貫して支援し、担い手である職人、クリエイター、中小企業を世界市場へ結びつけるための「クール・ジャパン戦略推進事業」の実施に着手した。 - 経済産業省

In contrast to Japanese companies, which have fallen behind in the local R&D activities, European and US companies are enjoying various benefits from their strategies for expansion of local R&D, such as i) cost reduction through switching to local procurement of components, ii) response to the changing local consumption structure (shortening of the technology and product cycle, and diversification of demand and preferences), and iii) utilization of the local research infrastructure including local engineers, universities and other research institutes. If Japanese companies wish to enjoy such benefits,they must strive for greater efficiency of their local sales-oriented business activities through implementation of local R&D activities.例文帳に追加

欧米企業はこのような戦略を通じて、現地R&D活動の遅れている日本企業に比べ、①部品等の現地化によるコスト削減、②現地消費構造の変化(技術・製品サイクルの短縮化、需要・嗜好の多様化等)への対応、③現地技術者・大学・研究所等研究基盤の活用等において種々のメリットを享受しており、日本企業としてもこのようなメリットの発揮が期待される場合には、現地におけるR&D活動の実施を通じ、現地販売型の事業活動の一層の効率化を図る必要がある。 - 経済産業省

In addition, the results shown by Figure 2-2-2-6 suggest a downward trend in commitment to human resources investment. However, the number of companies that answered they would strengthen sales and marketing in terms of medium- to long-term investment strategies marked 62.4%, which was the largest ratio, followed by those that answeredhuman resources development and vocational training” (50.0%) and “development of new technologies, products and services” (46.8%). The above results show the eagerness of Japanese-owned companies in terms of medium- to long-term commitment after the financial crisis, including medium- to long-term strategy for human resources investment.例文帳に追加

また、第2-2-2-6図の結果を見ると、人材投資への取組み姿勢が減少傾向にあるが、中長期的な投資戦略では、「販売・マーケティング」を強化すると回答する企業が62.4%と最も多く、これに「人材育成・教育訓練」(50.0%)、「新技術・製品・サービスの開発」(46.8%)となっており、中長期的な人材投資戦略を始め、金融危機後の中長期的な取組に対して積極的である。 - 経済産業省

Based in Tokyo’s Nakano City, with a workforce of 24 and capital of ¥10 million, COMSEL Co., Ltd. is an advertising and marketing agency whose 24 strong workforce, which includes staff from Korea, the U.S. and Hong Kong, together with collaborative partners in every corner of the world, provides pamphlets full of the company’s unique expertise, together with sales floor designs, posters and other PR tools. Furthermore, it provides a marketing strategy which uses the company’s unique know-how of the “Master-In/Application system,” clarifying the division of roles between head offices and local companies in global marketing strategies, and all without involving the mass media.例文帳に追加

東京都中野区の株式会社コムセル(従業員24名、資本金1,000万円)は、韓国人、米国人、香港人を含む社員24名が世界各地の提携先とともに、マスメディアを介さず、独自のノウハウが詰まったパンフレット、売り場デザイン、ポスター等のPRツール、さらにグローバルマーケティング戦略における本社と現地会社の役割分担を明確化する「マスターイン・アプリケーションシステム」といった独自のノウハウ等を用いたマーケティング戦略を提供している、広告・マーケティング代理店である。 - 経済産業省

例文

Chapter 2 Section 2-2 contended that the acquisition of the middle-class market (volume zone) in emerging economies, which is expected to grow considerably in the future, needs to be considered in light of the fact that Japan's (and other developed countries) exports declined rapidly due to the latest financial crisis, and that in order to acquire the volume zone, it is necessary to develop products and services that are relatively high in quality but in a low price range, in addition to the conventional sales strategies of high function and high quality.例文帳に追加

第2 章第2 節2. では、今回の金融危機で、先進国をはじめとして我が国の輸出が急減したことを踏まえ、今後大いに拡大すると考えられる新興国の中間層の市場(ボリュームゾーン)の獲得を検討していく必要があること、また、ボリュームゾーンを獲得していくためには、従来型の高機能高品質の製品販売戦略だけでなく、低価格帯における相対的な品質の高さ・サービスの展開等が必要であることを述べた。 - 経済産業省

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