1016万例文収録!

「state-variable」に関連した英語例文の一覧と使い方(8ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > state-variableの意味・解説 > state-variableに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

state-variableの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2947



例文

Besides, in a case other than the above case, that is, in the case that the variable display of the important symbol is made to wait more than three times during the ordinary game state and the probability variable state, the tulip 33b is opened for about 0.5 s.例文帳に追加

一方、上記状況以外、即ち、通常遊技状態中と確率変動状態中に大物図柄の変動表示が3回以上待機されている状況においてチューリップ33bを略0.5秒間開放する。 - 特許庁

In the common performance state, a probability variable suggestion performance for suggesting the possibility of a probability variable state and a step-up performance for reporting in advance that a jackpot is to be achieved are executed.例文帳に追加

共通の演出状態では、確変状態である可能性を示唆する確変示唆演出と、大当りとすることを予告するステップアップ演出とが実行される。 - 特許庁

The game machine 100 is provided with a variable display device 4 and a display control means 40, and a game state is turned to a special game state advantageous to the player in the case that the result of the variable display game becomes a special display result.例文帳に追加

変動表示装置4と表示制御手段40を備え、変動表示ゲームの結果が特別表示結果となった場合に、遊技状態を遊技者にとって有利な特別遊技状態にするようにした遊技機100である。 - 特許庁

Specifically, the tulip 33b is opened for about 4 or 5 seconds in a state that the variable display of a important symbol is made to wait less than three times during a probability variable state.例文帳に追加

具体的には、確率変動状態中に大物図柄の変動表示が3回未満待機されている状況においてチューリップ33bを略4.5秒間開放する。 - 特許庁

例文

In this game machine, when the preceding variable display game is not a variable pattern of the ready-to-win state, there are cases where special performance display performing whether or not it comes into the ready-to-win state is performed.例文帳に追加

前回の変動表示ゲームがリーチの変動パターンではない場合に、リーチとなるか否かを演出する特定演出表示を行う場合がある。 - 特許庁


例文

When a second symbol variation game of imparting the big winning game of 2 rounds is executed, it is suggested that a probability variable state is to be imparted without reporting whether the probability variable state is to be imparted.例文帳に追加

2ラウンドの大当り遊技が付与される第2図柄変動ゲームが実行される場合には、確変状態が付与されるか否かを報知せずに、確変状態が付与されることを示唆する。 - 特許庁

To keep players from feeling suspicion for a special game state such as the variable probability state in a game machine which uses the combination of background figures corresponding to variable probability jackpot figures and a ready for win performance.例文帳に追加

確変大当り図柄に対応する背景図柄の組み合わせとリーチ演出とを用いる遊技機において、遊技者に、確変状態等の特別遊技状態に対する不審感を抱かせないようにする。 - 特許庁

If the game state is the high base state, the variable display of second special symbols is executed prior to the variable display of first special symbols regardless of the order of entrance into the first start winning hole 13 and the second start winning hole 14.例文帳に追加

高ベース状態である場合には、第1始動入賞口13および第2始動入賞口14への入賞順にかかわらず、第1特別図柄の変動表示に優先して、第2特別図柄の変動表示を実行する。 - 特許庁

At the time of a probability variable state after a big winning, the decoration lamps of the front surface frame 5 perform the light emitting operation in a special pattern and it is advertized extensively that it is the probability variable state.例文帳に追加

大当り後に確変状態になると、前面枠5の装飾ランプが特別なパターンで発光動作を行い、確変状態であることを大々的にアピールするようになっている。 - 特許庁

例文

When the probability variable game state is maintained until the maximum number of variably displayed performance symbols reaches n in the probability variable game state, lots are drawn for degradation only m1 to m2 (m1<m2<n) times.例文帳に追加

確変遊技状態において演出図柄の変動表示回数の最大回数がn回に達するまでは確変遊技状態が維持される場合に、転落抽選をm1〜m2(m1<m2<n)の期間のみ行うようにする。 - 特許庁

例文

A specific game execution means 122 of a Pachinko game machine 10 shifts, in a regular game after finishing a special game, to a provability variable state and, when a next jackpot is not produced within a prescribed period, finishes the probability variable state.例文帳に追加

ぱちんこ遊技機10の特定遊技実行手段122は、特別遊技終了後の通常遊技において確率変動状態へ移行させ、所定期間内に次の大当りが発生しない場合、その確率変動状態を終了させる。 - 特許庁

After the end of a 2R probability variable big winning game or a small winning game when the time of winning is a non variation short state, whether it is the probability variable state is not easily recognized.例文帳に追加

当選時が非変短状態時における2R確変大当り遊技又は小当り遊技の終了後は、確変状態であるか否かが分かり難くなるようにした。 - 特許庁

To provide a means incapable of determining whether or not fall occurs when variable starts, with respect to a Pachinko game machine capable of mechanically executing fall drawing to a normal game state from a probability variable game state for every variation.例文帳に追加

変動毎に確率変動遊技状態から通常遊技状態への転落抽選を機械的に実行可能なパチンコ遊技機において、変動開始時点で転落するか否かが判別不能な手段の提供。 - 特許庁

The air flow passage 50 is brought into a small sectional area state when the variable member 60 takes the first attitude, and in a expanded sectional area state when the variable member 60 takes the second attitude.例文帳に追加

空気流通路50は、板状可変部材60が第1姿勢となると断面積狭小状態となり、板状可変部材60が第2姿勢となると断面積拡大状態となる。 - 特許庁

When the probability variable game state is maintained until the maximum number of variably displayed performance symbols reaches n in the probability variable game state, lots are drawn for degradation so as not to exceed m times (m<n).例文帳に追加

確変遊技状態において演出図柄の変動表示回数の最大回数がn回に達するまでは確変遊技状態が維持される場合に、転落抽選をm回(m<n)を超えて行わないようにする。 - 特許庁

When the result of either of the special symbol game becomes a special big win, the game state is controlled into a probability-variable and time-shortened state where a big win probability becomes higher and a variable display time is shortened.例文帳に追加

いずれの特図ゲームの結果が特別大当たりとなった場合であっても、大当たり確率が高くなると共に変動表示時間が短くなる確率変動+時短状態に制御される。 - 特許庁

Further, the main CPU imparts a second big winning game state when the result of a second symbol variable game becomes a big winning and imparts a small winning game state when the result of the second symbol variable game becomes a small winning.例文帳に追加

さらに、メインCPUは、第2図柄変動ゲームの結果が大当りとなる場合に第2大当り遊技状態を付与し、第2図柄変動ゲームの結果が小当りとなる場合に小当り遊技状態を付与する。 - 特許庁

Alternatively, if no game ball enters in the special winning area when the movable members 152a and 152b of the variable winning device 150 are in the first state, the variable winning device 160 is actuated into the first state.例文帳に追加

また、変動入賞装置150の可動部材152a,152bが第1状態の時、特別入賞領域155への遊技球の入賞がなかった場合に、可変入賞装置160が第1状態に作動する。 - 特許庁

To achieve matching for the timing of notifying the shift to the variable probability state in a game machine which executes the notification of the shift to the variable probability state a plurality of times.例文帳に追加

確変状態に移行することの報知を複数回実行する遊技機において、確変状態に移行することを報知するタイミングについて整合をとる。 - 特許庁

To provide an apparatus and a method for processing a signal, which can prevent a state variable from being attenuated even though each state variable of nodes of CNN is repeatedly updated, and also realizing a high speed process.例文帳に追加

CNNの各節点の状態変数の更新を繰り返しても状態変数の値の減衰を抑えることができ、処理の高速化も実現可能な信号処理装置を提供する。 - 特許庁

An air conditioner ECU (control means) 5 determines whether the refrigerant is deficient or not by a refrigerant shortage detecting means when a variable state is detected by a variable state detecting means.例文帳に追加

エアコンECU5は、可変状態検出手段で可変状態が検出されるときに、冷媒不足検出手段にて冷媒不足か否かの判定を行うようにしている。 - 特許庁

The specific game execution means 122 shifts, in a regular game after finishing a special game, to a provability variable state and, when a next jackpot is not produced within a prescribed period, finishes the probability variable state.例文帳に追加

特定遊技実行手段122は、特別遊技終了後の通常遊技において確率変動状態へ移行させ、所定期間内に次の大当りが発生しない場合、その確率変動状態を終了させる。 - 特許庁

If the probability variable state is given, a probability variation fixing presentation suggesting that the probability variable state is given is executed at arbitrary timing during the concealing period.例文帳に追加

そして、確変状態が付与されている場合には、秘匿期間中に確変状態が付与されていることを示唆する確変確定演出を任意のタイミングで実行させる。 - 特許庁

In the time shortening game state, the identification information display control arrangement controls the variable display and stop display of the identification information on the basis of the variable display pattern corresponding to the time shortening game state in the identification information display arrangement.例文帳に追加

識別情報表示制御手段は、時短遊技状態の場合、識別情報表示手段において、時短遊技状態に対応した変動表示パターンに基づき識別情報の変動表示及び停止表示の制御を行う。 - 特許庁

Then, in the prescribed special game state in which the probability variable control is executed such as the second probability variable state, the ratio of turning a shifting destination performance mode to a mode C is higher than the ratio of turning it to the mode B.例文帳に追加

そして、第2確変状態といった確変制御が行われる所定の特別遊技状態では、移行先演出モードをモードCとする割合の方がモードBとする割合よりも高い。 - 特許庁

Further, when the presentation is executed in the first probability-variable presentation mode, the mode is shifted to a second probability-variable presentation mode at a different rate according to whether the game state is controlled in the high-probability state or not (S404-S406).例文帳に追加

さらに、このような第1の確変演出モードで演出が行なわれているときに、高確率状態に制御されているか否かに基づいて異なる割合で、第2の確変演出モードに移行させる(S404〜S406)。 - 特許庁

In an AM RLC reset process of the wireless communication system, a receiver updates a state variable and an HFN value when receiving a 1st Reset PDU and does not update the state variable and the HFN value when receiving a 2nd Reset PDU.例文帳に追加

ワイヤレス通信システムのAM RLCリセット工程において、受信器は第一Reset PDUを受信したとき、状態変数とHFN値をアップデートし、第二Reset PDUを受信したとき、状態変数とHFN値をアップデートしない。 - 特許庁

When a specific variable pattern is selected, each symbol in symbol display regions 6a-6c is made to be a variable state from a stopped state, and prescribed processing is executed in background images BG (a-c).例文帳に追加

特定の変動パターンが選択されたとき、図柄表示領域6a〜6cの各図柄を停止している状態から変動状態にさせると共に、背景の画像BGに所定の処理を行う(a〜c)。 - 特許庁

A game state determining means 13b determines at least whether to control in a special game state or not and the fluctuation pattern of the special graphic symbol in the variable display device 9 when the variable display starting condition is fulfilled.例文帳に追加

また、遊技状態決定手段31bは、可変表示の開始条件の成立時に、少なくとも特定遊技状態に制御するか否かと可変表示装置9における特別図柄の変動パターンとを決定する。 - 特許庁

To improve the travel safety of a combine harvester, which comprises a travel HST equipped with a variable displacement pump and a variable displacement motor in which the motor is changeable between a small displacement state and a large displacement state, on a hillside.例文帳に追加

走行用HSTが可変容積型ポンプ及び可変容積型モータを備え、前記モータが小容積状態及び大容積状態間で切替可能とされたコンバインの傾斜地での走行安全性を向上させる。 - 特許庁

In a probability variable B state or a probability variable C state, message display (winning condition display) indicating that many privileges (for instance, the number of prize balls) can be expected is executed at a liquid crystal display device 20.例文帳に追加

確変B状態又は確変C状態において、多くの特典(例えば賞球数)を期待できる旨のメッセージ表示(入賞状況表示)を液晶表示装置20で実行する。 - 特許庁

The Pachinko game machine executes the control of shifting to a winning game state in which the variable winning device is displaced to the first state on the basis of the result of the variable display of second identification information different from the first identification information.例文帳に追加

パチンコ遊技機は、第一識別情報とは異なる第二識別情報の可変表示の結果に基づいて、可変入賞装置が第一の状態に変位する当り遊技状態に移行させる制御を行う。 - 特許庁

To reduce processing load on the operation control of a guide member inside a variable winning ball device in a game machine in which the variable winning ball device is turned to an open state in a start game state.例文帳に追加

始動遊技状態で可変入賞球装置を開放状態にする遊技機において、可変入賞球装置内の誘導部材の動作制御のための処理負担を軽減する。 - 特許庁

To provide a Pachinko game machine which can fully exhibit interesting property in a probability variable game state by suppressing the occurrence of a period of not executing a special symbol generation process in the probability variable game state as much as possible, even when a normal symbol variation process started in a special game state continues in the probability variable game state.例文帳に追加

特別遊技状態で開始した普通図柄変動行程が確変遊技状態で継続した際にあっても、当該確変遊技状態で特別図柄生成行程を実行しない期間が発生することを可及的に抑制して、確変遊技状態の趣向性を充分に発揮し得るパチンコ遊技機を提供する。 - 特許庁

To provide a game machine for making a player always expect imparting of a probability variable state by executing a performance of changing an image regardless of a game state and making the selection probability of each image to be a change destination different from the one during the probability variable state when executing the performance of changing the image during a probability non-variable state.例文帳に追加

画像を変更させる演出を遊技状態にかかわらず実行させるともに、非確変状態中に画像を変更させる演出を実行させる際、変更先となる各画像の選択確率を確率変動状態中とは異ならせることにより、確率変動状態が付与されていることを遊技者に常に期待させる遊技機を提供すること。 - 特許庁

The pachinko game machine selects a probability variable state relatively advantageous to a player or a normal game state relatively disadvantageous to the player as a game state after the end of the big winning game state.例文帳に追加

パチンコ遊技機は、大当り遊技状態の終了後における遊技状態として、遊技者にとって相対的に有利な確変状態、遊技者にとって相対的に不利な通常遊技状態のいずれかを選択する。 - 特許庁

The winning probability of ready-to-win state drawing during a probability variable state is set to be higher than the winning probability of the ready-to-win state drawing during a probability invariable state.例文帳に追加

確変状態時におけるリーチ抽選の当選確率を、非確変状態時におけるリーチ抽選の当選確率よりも高くなるように設定した。 - 特許庁

In this case, a big winning game state or a high base state (probability variable state or time shortening state), control is executed so as to limit the execution of the winning time determination based on a start entry to a first start winning port 13.例文帳に追加

この場合に、大当り遊技状態や高ベース状態(確変状態や時短状態)である場合には、第1始動入賞口13に始動入賞したことにもとづく入賞時判定の実行を制限するように制御する。 - 特許庁

Big winning drawing for shifting to the big winning game state is performed during the normal game state, and falling drawing for shifting to the normal game state is performed in addition to the big winning drawing during the probability variable game state.例文帳に追加

通常遊技状態中は、大当り遊技状態への移行のための大当り抽選を行い、確変遊技状態中は、大当り抽選のほか、通常遊技状態への移行のための転落抽選を行う。 - 特許庁

On the basis of the result of stopping a plurality of variable patterns, a game state is shifted from a general game state to a BB general game state wherein more tokens can be acquired than in the general game state until a prescribed condition is established.例文帳に追加

変動する複数の図柄が停止した結果に基づいて、所定条件成立まで、遊技状態を、一般遊技状態から一般遊技状態よりも多くのメダルが獲得可能なBB一般遊技状態に移行する。 - 特許庁

Or, in the special game state, this game machine produces a high probability state varying the variable members 152a and 152b to a state more advantageous for the player than a first state at a predetermined probability.例文帳に追加

また、特別遊技状態中には所定確率で、前記可動部材152a,152bを第1状態よりも遊技者に有利な状態に変動させる高確率状態を発生させる。 - 特許庁

Each node transits the operating state or operation timing of its own node by reflecting the basic speed of state transition while delivering/receiving a state variable signal indicative of the operating state or operation timing of its own node.例文帳に追加

各ノードは、自ノードの動作状態あるいは動作タイミングを示す状態変数信号を授受し合いながら、状態遷移の基本速度も反映させて、自ノードの動作状態あるいは動作タイミングを遷移させる。 - 特許庁

The Pachinko game machine sets one of a first setting state wherein the prescribed start condition is easily established and a second setting state wherein the prescribed start condition is not easily established in the probability variable state or the normal game state.例文帳に追加

パチンコ遊技機は、確変状態又は通常遊技状態において、所定の始動条件が成立し易い第一の設定状態と、所定の始動条件が成立し難い第二の設定状態と、のいずれかを設定する。 - 特許庁

A background image in a variable display device is the image B when a special game state (a game state which can be a time-shortened state after a probability changing state) is started.例文帳に追加

特別状態(確変状態の後、時短状態としうる遊技状態)が開始するときに可変表示装置における背景画像を(B)の画像にする。 - 特許庁

When the establishment of specified conditions is judged, the game state is switched from a normal state, and some of game balls are placed under a state being easy to enter the starting port, and a state that the game balls are easy to enter the variable winning device unit is presented.例文帳に追加

所定条件が成立したと判断されたとき、遊技状態が、通常状態から切換えられ、遊技球のいくつかは始動口に入球しやすい状態となり、可変入賞装置ユニットへ入球しやすい状態となる。 - 特許庁

When a continuous jackpot game is started, a variable start winning device enters "a first operation state (long open state)" or "a second operation state (short open state)" in accordance with the winning symbols of the regular symbols.例文帳に追加

そして、連続した大当り遊技が開始された場合、普通図柄の当選図柄に応じて可変始動入賞装置が「第1作動状態(ロング開放状態)」又は「第2作動状態(ショート開放状態)」に変化する作動を行う。 - 特許庁

On the basis of the fact that a probability variable big winning is won continuously without winning a normal big winning in the low frequency winning game state, a game state is switched from the low frequency winning game state to the high frequency winning game state.例文帳に追加

低頻度入賞遊技状態にて、通常大当たり当選となることなく、確変大当たり当選となり続けたことに基づいて低頻度入賞遊技状態から高頻度入賞遊技状態に遊技状態が切り換えられる。 - 特許庁

On the basis of the fact that a probability variable big winning is won continuously without winning a normal big winning in the high frequency winning game state, a game state is switched from the high frequency winning game state to the low frequency winning game state.例文帳に追加

高頻度入賞遊技状態にて通常大当たり当選となることなく、確変大当たり当選となり続けたことに基づいて高頻度入賞遊技状態から低頻度入賞遊技状態に遊技状態が切り換えられる。 - 特許庁

To increase the expectation feeling of a player by effectively performing an advance notice in a game machine which includes: a start storage means for storing the performance right of a variable display game as a start memory; and a variable display device for displaying the variable display game, and generates a special game state advantageous to the player when the stop result of the variable display game becomes a predetermined special result state.例文帳に追加

変動表示ゲームの実行権利を始動記憶として記憶する始動記憶手段と、変動表示ゲームを表示する変動表示装置とを備え、変動表示ゲームの停止結果が予め定められた特別結果態様となった場合に、遊技者にとって有利な特別遊技状態を発生する遊技機において、予告を効果的に行えるようにして遊技者の期待感を高める。 - 特許庁

例文

The use of such variable display pattern allows the CPU to derivedly display the regular big win symbols on the second variable display device before the probability variable big win symbols are derivedly displayed on the first variable display device, start the big win game state, and finish the started big win game state.例文帳に追加

このような可変表示パターンを使用することで、CPUは、第1の可変表示装置にて確変大当り図柄が導出表示される前に、第2の可変表示装置にて通常大当り図柄を導出表示して、大当り遊技状態を開始すると共に、この開始した大当り遊技状態を終了させることができる。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS