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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > yaw controlに関連した英語例文

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yaw controlの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 345



例文

In a driving force distribution control unit 30, an input torque sensitive transfer torque corresponding to an input torque from an engine is calculated by a first transfer torque calculation part 33, and a steering angle/yaw rate sensitive transfer torque corresponding to a yaw moment added to a vehicle is calculated by a second transfer torque calculation part 34, so as to calculate a tack-in prevention transfer torque by a third transfer torque calculation part 35.例文帳に追加

駆動力配分制御部30では、第1のトランスファトルク演算部33でエンジンからの入力トルクに応じた入力トルク感応トランスファトルクを演算し、第2のトランスファトルク演算部34で車両に付加するヨーモーメントに応じた舵角/ヨーレート感応トランスファトルクを演算し、第3のトランスファトルク演算部35でタックイン防止トランスファトルクを演算する。 - 特許庁

The turning of the vehicle is assisted or restrained concurrently in parallel to control of a motion state of a vehicle by the operation of a steering wheel 7, since the yaw moment generator generates a yaw moment in response to the operation in grips 9L, 9R, when a driver operates the grips 9L, 9R provided in the steering wheel 7.例文帳に追加

運転者がステアリングホイール7に設けたグリップ9L,9Rを操作すると、そのグリップ9L,9Rの操作に応じてヨーモーメント発生装置が車両のヨーモーメントを変化させるので、ステアリングホイール7を操作して車両の運動状態を制御するのと同時並行して、車両の旋回を補助あるいは抑制することができる。 - 特許庁

This driving force distribution control device for a four wheel drive vehicle has a torque distribution clutch 3 for distributing engine torque to front wheels and rear wheels, and controls the torque distribution clutch 3 based on corrected torque, by correcting determined reference engaging torque based on a deviation between a target yaw rate and an actual yaw rate of a vehicle, by determining the reference engaging torque of the torque distribution clutch 3 based on the engine torque.例文帳に追加

エンジントルクを前輪と後輪とに配分するトルク配分クラッチ3を備えた四輪駆動車の駆動力配分制御装置において、エンジントルクに基づいて、トルク配分クラッチ3の基準締結トルクを求め、求めた基準締結トルクを、車両の目標ヨーレートと実ヨーレートとの偏差に基づいて補正し、補正後のトルクに基づいて、トルク配分クラッチ3を制御する。 - 特許庁

In a driving force distribution control part 30, input torque response transfer torque corresponding to input torque from an engine is computed by a first transfer torque computing part 33, steering angle/yaw rate response transfer torque corresponding to a yaw moment applied to a vehicle is computed by a second transfer torque computing part 34, and tack-in preventing transfer torque is computed by a third transfer torque computing part 35.例文帳に追加

駆動力配分制御部30では、第1のトランスファトルク演算部33でエンジンからの入力トルクに応じた入力トルク感応トランスファトルクを演算し、第2のトランスファトルク演算部34で車両に付加するヨーモーメントに応じた舵角/ヨーレート感応トランスファトルクを演算し、第3のトランスファトルク演算部35でタックイン防止トランスファトルクを演算する。 - 特許庁

例文

In a yaw control during ABS control performed to a front high μ wheel, a pressure threshold Phold is made variable in response to estimated loading weight, and holding control and pressure reducing-increasing control are selected based on the pressure threshold Phold set in response to the estimated loading weight.例文帳に追加

前高μ輪に対して実行される制御中ヨーコン制御において、推定積載重量に応じて圧力閾値Pholdを可変とし、推定積載重量に応じて設定される圧力閾値Pholdに基づいて保持制御と緩増圧制御の選択が行われるようにする。 - 特許庁


例文

To provide a cost-favorable method to supply the correct updated measurement value on the longitudinal inclination of a vehicle to a control device to control the value to indicate the slip control (ABS and/or ASR) or the yaw speed of the vehicle (traveling dynamic characteristic control FDR and electronic stabilizing program ESP).例文帳に追加

滑り制御(ABSおよび/またはASR)または車両のヨー速度を表わす値の制御(走行動特性制御FDRないし電子式安定化プログラムESP)のための制御装置に、車両の縦方向傾斜に関する正確な更新測定値を供給するコスト的に有利な方法を提供する。 - 特許庁

An adjustment section 40c recognizes a front and rear driving force distribution control section 40a and a braking force control section 40b, and calculate a target yaw momentum required for the front and rear driving force distribution control section 40a and the braking force control section 40b respectively from a current vehicle status.例文帳に追加

調整部40cは、前後駆動力配分制御部40aと制動力制御部40bを認識し、現在の車両状態から前後駆動力配分制御部40aと制動力制御部40bにそれぞれ必要な目標ヨーモーメントを演算する。 - 特許庁

The paired right and left side body flaps 2, 3 are both rocked to the same side in the lateral direction of the airframe to control the attitude round the yaw axis of the airframe.例文帳に追加

左右一対のサイドボディフラップ2,3を共に機体左右方向の同じ側に揺動させることにより機体ヨー軸回りの姿勢制御を行う。 - 特許庁

Specifically, when a feedback control is performed based a deviation of the yaw rate, the feedback gain in the deflection status is increased in comparison to the value in the normal status.例文帳に追加

具体的には、ヨーレイトの偏差に基づくフィードバック制御を行う場合に、偏向状態において、そのフィードバックゲインを通常状態における値と比較して大きくする。 - 特許庁

例文

To provide a vehicle control apparatus which, when a vehicle receives crosswind, controls a yaw moment generated by the crosswind to a desired magnitude thereby making the actual behavior of the vehicle approach a target behavior.例文帳に追加

横風を受けている場合に、その横風により生じるヨーモーメントを所望の大きさに制御することにより、車両の実挙動を目標挙動に近づける。 - 特許庁

例文

When the own vehicle is positioned at least between the right and left lateral displacement reference positions LXL, LXR, feedback control is performed on the own vehicle to reduce yaw angle deviation.例文帳に追加

そして、少なくとも左右の横変位基準位置LXL、LXR以内に自車両が位置する場合、ヨー角偏差が小さくなるように自車両をフィードバック制御する。 - 特許庁

The secondary collision reducing system is provided with a control device 10 which operates the brake devices 5 according to a detection signal from the first acceleration sensor 21 or the like and the yaw rate sensor 25.例文帳に追加

この二次衝突低減システムには、第1加速度センサ21等及びヨーレートセンサ25からの検出信号に応じて、ブレーキ装置5…を作動させる制御装置10が設けられている。 - 特許庁

At least one of the brake applying devices or a rear wheel steering actuation device receives the working device control signal and prepares the yaw moment for correcting the dynamic behavior of the vehicle.例文帳に追加

作動装置制御信号を少なくとも1つのブレーキ作動装置又は後輪ステアリング作動装置が受け取って車両の動的挙動を補正するためのヨーモーメントを生成する。 - 特許庁

The stabilizer control device calculates a target torque r to an electric motor MR based on the result of detection of a vehicle state detection means (lateral acceleration Gy, yaw rate γ, vehicle speed Vs and steering angle δ).例文帳に追加

車両状態検出手段の検出結果(横加速度Gy、ヨーレイトγ、車速Vs及び操舵角δ)に基づき電気モータMRに対する目標トルクrを演算する。 - 特許庁

The turn signal control device 10 cancels the turn signal lamps 11, 11 based on the yaw rate at completion of track change of the vehicle 1.例文帳に追加

ターンシグナル制御装置10は、当該ヨーレートに基づいて、車両1の軌道変更完了時にターンシグナル灯11,11をキャンセルさせる。 - 特許庁

The control circuit 11 detects movement variation from the position of existence of the own vehicle at the time when the preceding vehicle is detected from information of a yaw rate, pitching, and a vehicle speed, and detects the current position of the own vehicle.例文帳に追加

また、制御回路11は、ヨーレート、ピッチング、車速の情報から、先行車を検出した時点の自車の存在位置からの移動変化を検出し、現時点の自車の位置を検出する。 - 特許庁

To reduce any influence on the behavior control of a vehicle even when a yaw rate sensor performs resonance output without being accompanied by hardware-like manipulation.例文帳に追加

ハードウェア的に細工することなく、ヨーレートセンサが共振出力した場合でも、車両の挙動制御への影響を小さく抑えることを課題とする。 - 特許庁

The wheel difference sensitive yaw moment moves torque in a direction for following up the lower wheel speed of rear wheels to a reference vehicle speed by performing a PD control sensing a deviation between the reference vehicle speed and the lower wheel speed.例文帳に追加

ここで、車輪差感応ヨーモーメントは、基準車速と後輪の遅い方の車輪速の偏差に感応したPD制御を行うことにより、後輪の遅い方の車輪速が基準車速に追従する方向にトルク移動を行わせる。 - 特許庁

The direction of the distance sensor 103 is controlled by a control section 115 based on the steering angle, yaw rate, vehicle speed and the output of a navigation device 109.例文帳に追加

距離センサ103の方向はステア角、ヨーレート、自車速およびナビゲーション装置109の出力に基づきコントロール部115で制御される。 - 特許庁

To easily perform steering operation during vehicle gripping recovery even when counter steering is applied during turning while performing yaw rate control according to the running condition of an own vehicle.例文帳に追加

自車の走行状態に応じたヨー・レイト制御ができながら、旋回走行時にカウンター・ステアを当てたときでも、車両グリップ回復時のステアリング操作を容易にすることを可能とする。 - 特許庁

The control device further comprises a prediction time determination part 41 for determining the time interval for prediction in the yaw rate deviation prediction part, based on vehicle body slip angle velocity, road friction coefficient, and steering angle velocity.例文帳に追加

特にヨーレート偏差予測部での予測のための時間間隔を、車体スリップ角速度、路面摩擦係数、及び操舵角速度に基づいて決定する予測時間決定部41を設ける。 - 特許庁

This abnormality determination device is applied to the motion control device on which a vehicle behavior sensor (yaw rate sensor, etc.) is integrally arranged on an integrated unit constituted by integrating an HU (hydraulic unit) and an ECU.例文帳に追加

この異常判定装置は、HU(ハイドロリックユニット)とECUとが一体化されてなる統合ユニットに車両挙動センサ(ヨーレイトセンサ等)が一体的に配設された運動制御装置に適用される。 - 特許庁

The control device 14 obtains the lateral G, the turning state, and the height of the center of gravity based on each information obtained from the steering angle detector 19, the yaw rate detector 20, the height detector 21 and the load detector 22.例文帳に追加

制御装置14は、操舵角検出器19、ヨーレート検出器20、揚高検出器21、荷重検出器22から得られる各情報に基づいて、横G、旋回状態及び重心高さを求める。 - 特許庁

The subtractor 53 subtracts the yaw rate reaction force correcting current Iy^* corrected from the assist current Ia, and puts out that to a driving current control portion 54 as a target current It.例文帳に追加

減算器53では、アシスト電流Iaから補正されたヨーレート反力補正電流Iy^*を減算し目標電流Itとして、駆動電流制御部54に出力する。 - 特許庁

The pair of imaging portions 10 has digital or analog flexibility at least enabling the control of a yaw, a pitch, a roll, and a zoom magnification, and can take a continuous image by an imaging element.例文帳に追加

一対の撮像部10は、ヨー、ピッチ、ロール及びズーム倍率が少なくとも制御可能なデジタル的又はアナログ的な自由度を持ち、撮像素子により連続画像を撮像可能なものである。 - 特許庁

A brake ECU 1 detects the spin state of a vehicle based on an output of a yaw rate sensor 42 or the like, and applies a braking force to a prescribed wheel (a turning outside front wheel) to perform spin suppressing control.例文帳に追加

ブレーキECU1は、ヨーレートセンサ42等の出力を基にして、車両のスピン状態を検出し、所定の車輪(旋回外側前輪)に制動力を付与することでスピン抑制制御を行う。 - 特許庁

To attain stable control by always setting a target yaw rate or the like in the optimal region, and to urge a driver to switch a steering operation to a proper steering status.例文帳に追加

目標とするヨーレート等を常に最適な領域内で設定して安定した制御が行え、且つ、ドライバに適切な操舵状態への転舵を促す。 - 特許庁

The vehicle control device calculates a yaw rate gain for display by averaging the average value during the period when steering right, and the average value during the period when steering left in the same camber state.例文帳に追加

そして、当該車両用制御装置は、同一のキャンバ状態における右操舵時の期間内平均値と、左操舵時の期間内平均値を平均し表示用ヨーレートゲインを算出する。 - 特許庁

The F/B gain arithmetic unit 34 executes operation (change) of the feedback gain based on the yaw rate deviation Δγ that serves as a basis for the cooperative control quantity Icc*.例文帳に追加

そして、F/Bゲイン演算部34は、上記協調制御量Icc*の基礎となるヨーレイト偏差Δγに基づいて、そのフィードバックゲインの演算(変更)を実行する。 - 特許庁

To control braking by properly distributing a braking force on each wheel so as to surely generate a yaw moment in the direction to avoid departure from the driving lane regardless of suspension types and the like.例文帳に追加

サスペンションの形式等に関わらず、確実に走行車線からの逸脱を回避する方向にヨーモーメントが発生するように、各輪の制動力を適切に分配して制動制御する。 - 特許庁

To provide a yaw moment feedback control method capable of setting a standard moment with high accuracy even if an element having strong nonlinearity such as a tire characteristic participates.例文帳に追加

タイヤ特性のような非線形の強い要素が関与しても、高い精度をもって規範ヨーモーメントを設定可能なヨーモーメントフィードバック制御方法を提供する。 - 特許庁

To improve detection accuracy of a vehicle behavior in a motion control device for a vehicle to reduce influence of vibration generated by an operation of a pump to be hydraulic equipment on a yaw rate sensor.例文帳に追加

液圧機器であるポンプの作動で発生する振動がヨーレートセンサに及ぼす影響を低減するようにして、車両の運動制御装置における車両挙動の検出精度を向上させる。 - 特許庁

Consequently, the accurate yaw moment can be calculated while the lateral movement quantities of the center of gravity in the turning travel of the vehicle are taken into consideration, so that the adequate vehicle behavior control can be performed.例文帳に追加

これにより、車両の旋回走行時の重心横移動量を考慮して正確なヨーモーメントを算出することができ、適切な車両挙動制御が可能となる。 - 特許庁

The direction indicator control device 11 determines whether operation of a steering wheel W to a direction indicated by the direction indicator 10 is completed or not based on a traveling state such as a traveling speed, a steering angle and a yaw rate of one's own vehicle.例文帳に追加

方向指示器制御装置11は、自車両の走行速度、操舵角及びヨーレート等の走行状態に基づいて、方向指示器10の示す方向へのステアリングホイールWの操作が完了したか否かを判断する。 - 特許庁

To provide a vehicle behavior controlling device capable of executing a braking force control while a proper grip of a wheel is secured and of generating a proper yaw moment in a vehicle over as wide a controlling region as possible.例文帳に追加

制動力制御を適切な車輪のグリップを確保しながら実行させることができ、また、可能な限り広い制御領域で車両が適切なヨーモーメントを発生する。 - 特許庁

To provide braking control capable of setting the slip ratio of a wheel 1 to the slip ratio of an area capable of making both compatible, braking performance and yaw stability, in response to a travel road surface.例文帳に追加

走行路面に応じて、制動性能とヨー安定性とを両立可能な領域のスリップ率に、車輪1のスリップ率を設定可能な制動制御を提供する。 - 特許庁

To provide a control device and a drive system of a motorcycle capable of controlling the motorcycle so as to be brought close to be in a neutral steer state based on the yaw moment generated in the motorcycle.例文帳に追加

自動二輪車に生じるヨーモーメントに基づいて、自動二輪車をニュートラルステアに近付けるように制御することができる自動二輪車の制御装置及び自動二輪車の駆動システムを提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle motion control device capable of obtaining desired yaw rate output to the steering input of a driver even in a turning limit travel area without the sense of incongruity in steering.例文帳に追加

操舵違和感がなく旋回限界走行領域においてもドライバーの操舵入力に対して所望のヨーレート出力が得られる車両運動制御装置を提供すること。 - 特許庁

When the speed of one's own car is not larger than the preset value and a steering angle or yaw rate is out of a preset range, the step-by-step braking control is prohibited.例文帳に追加

また、自車速が所定値以下であり、操舵角あるいはヨーレイトのとる値が所定範囲外であるときには、段階的制動制御の起動を禁止する。 - 特許庁

Thereafter, steering reaction torque is computed by a steering reaction torque computing part 3e in accordance with the yaw moment, the lateral force and the front wheel lateral sliding angle, and a reaction motor 10 is driven by outputting the steering angle reaction torque to a reaction motor control quantity computing part 3f.例文帳に追加

そして、ヨーモーメントと横力と前輪横すべり角を基に操舵反力トルク演算部3eで操舵反力トルクを演算し、反力モータ制御量演算部3fに出力して、反力モータ10を駆動する。 - 特許庁

To precisely judge if a braking system is failing or not and, if failing, control the braking force of rear wheels so that excessive increase in yaw moment or reduction in deceleration of a vehicle may be suppressed.例文帳に追加

制動装置の失陥の有無を正確に判定すると共に、失陥があるときには余分なヨーモーメントの増大や車両の減速度の低下が抑制されるよう後輪の制動力を制御する。 - 特許庁

When lane deviation prevention control for controlling a vehicle is operated so that its own vehicle can be prevented from deviating from its own lane during the traveling of the vehicle, the characteristics of the filter processing is increased so that the change of the yaw rate can be further smooth.例文帳に追加

車両の走行中に、自車両が自車線から逸脱しないように、車両を制御する車線逸脱防止制御が行われると、ヨーレートの変化がさらに緩やかになるように、フィルタ処理の特性を高くする。 - 特許庁

A steering control ECU 1 in a steering support device controls the steering angle based on the yaw angle and the offset quantity of a vehicle, the radius of a curve of a lane on which the vehicle runs, the steering angle, the vehicle speed or the like.例文帳に追加

操舵支援装置における操舵制御ECU1においては、車両のヨー角、オフセット量、車両が走行する車線のカーブ半径、ステアリングの舵角、車速等に基づいて舵角制御を行う。 - 特許庁

To easily cancel a yaw moment by properly controlling an electric power steering device which can provide a steering reaction force when a rear toe control device fails.例文帳に追加

リヤトーコントロール装置が故障した場合に、操舵反力を付与し得る電動パワーステアリング装置の制御を適正にしてヨーモーメントの打ち消し易くする。 - 特許庁

By executing the control adding brake force, the difference of the wheel speed of the right and left wheels can be decreased, so that yaw moment generated in a vehicle can be decreased.例文帳に追加

このような制動力を付与する制御を実行することにより、左右輪における車輪速度の差を低減させることができるため、車両に生じるヨーモーメントを低減することが可能となる。 - 特許庁

The transfer control unit 70 then sets by updating the steering gear ratio by assigning a detected steering angle, vehicle speed and yaw velocity to an equation of motion for a vehicle model.例文帳に追加

そして、動力配分制御装置70は、検出したハンドル角と車速とヨーレートを、車両モデルの運動方程式に代入して演算し、ステアリングギヤ比を更新設定する。 - 特許庁

To provide a device for state estimation and control of a vehicle capable of estimating a vehicle state before the influence of a road surface friction coefficient appears as a vehicle behavior such as a yaw rate.例文帳に追加

路面摩擦係数の影響がヨーレイトなどの車両挙動として現れる前に、車両状態を推定可能とする車両の状態推定及び制御装置を提供する。 - 特許庁

This vehicle stability control device cancels oversteering and heightens traveling stability, for example by increasing distribution of a driving force of a rear wheel 2L on the turning inside at the time of oversteering to generate a turning outward yaw moment.例文帳に追加

車両安定性制御装置は、例えば、オーバーステア時に旋回内側の後輪2Lの駆動力配分を増大させて旋回外向きのヨーモーメントを発生させることにより、オーバーステアを打消して走行安定性を高める。 - 特許庁

To improve control precision of a yaw rate without an increase in costs and an uncomfortable feeling in driving.例文帳に追加

コスト増や運転の違和感を伴うことなく、ヨーレートの制御精度の向上を図ることができる車両運動制御方法および車両運動制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

Whether a vehicle is in an over steering status or in an under steering status can be judged by the yaw stability control system of a vehicle 72.例文帳に追加

車両のヨー・スタビリティ制御システム72が、車両がオーバーステア状態またはアンダーステア状態にあるか否かを判断することが出来る。 - 特許庁

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