1016万例文収録!

「yaw control」に関連した英語例文の一覧と使い方(4ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > yaw controlに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

yaw controlの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 345



例文

An electronic control unit 35 determines a reference yaw rate γm of a vehicle model having an extremely excellent turning performance in a step S12.例文帳に追加

電子制御ユニット35は、ステップS12にて、極めて旋回応答性のよい車両モデルの規範ヨーレートγmを決定する。 - 特許庁

To provide a vehicle motion control apparatus for suppressing yaw moment generated in a vehicle, and for improving steering stability of the vehicle.例文帳に追加

車両に発生するヨーモーメントを抑制し、車両の操縦安定性の向上を図ることができる車両運動制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a yaw rate control device for reducing the discomfort of a driver when a vehicle travels on a curve road with a bank.例文帳に追加

車両がバンクのあるカーブ路を走行する場合に、運転者の違和感を低減できるヨーレート制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle motion control device capable of suppressing a yaw moment generated in a vehicle and improving controllability and stability of the vehicle.例文帳に追加

車両に発生するヨーモーメントを抑制し、車両の操縦安定性の向上を図ることができる車両運動制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

In lateral operation of the operation lever, a control quantity for acceleration and braking is controlled so as to reduce in response to a yaw rate.例文帳に追加

操作レバーの左右への操作時には、加速および制動のための制御量がヨーレートに応じて減少制御される。 - 特許庁


例文

To exhibit a satisfactory braking force while facilitating control of a vehicle even if a yaw moment is caused by sudden braking in a split road surface.例文帳に追加

スプリット路面において、急制動によりヨーモーメントが発生しても、車両をコントロールしやすくし、良好な制動力を発揮させる。 - 特許庁

To provide a driving control device for generating maximum yaw moment when a vehicle makes a large steering angle turn at low vehicle speed.例文帳に追加

車両が低車速かつ大舵角旋回をおこなう場合に最大ヨーモーメントを発生させる駆動制御装置を提供すること。 - 特許庁

To enhance the precedence of the control input when a vehicle is in the turning behavior control by sensing whether the vehicle cornering is in the understeer trend or the oversteer trend before it should generate a deviation of the actual yaw rate from the target yaw rate.例文帳に追加

車輌の旋回走行がアンダーステア気味になっているのか或はオーバーステア気味になっているのかを、それによって目標ヨーレートに対し実ヨーレートに偏差が生ずる前に検知し、車輌の旋回挙動制御に於ける制御入力の先行性を高める。 - 特許庁

The lane departure prevention apparatus avoids lane departure of own vehicle from a traveling lane by adjusting the braking force to wheels, and combining the yaw moment on own vehicle (yaw control for avoiding lane departure) with the deceleration of own vehicle (deceleration control for avoiding lane departure).例文帳に追加

車線逸脱防止装置は、車輪への制動力を調整して自車両に付与するヨーモーメント(逸脱回避用ヨー制御)と自車両の減速(逸脱回避用減速制御)とを分担させて走行車線からの自車両の逸脱を回避する車線逸脱防止装置である。 - 特許庁

例文

When quick braking on a μ-split road surface is sensed, the steering control part 50 puts the clutch in disengaged condition and makes drive control of the steering motor 40 for holding the actual yaw rate sensed by a yaw rate sensor 38 to the target value.例文帳に追加

μスプリット路面上における急制動が検出されると、舵取り制御部50は、クラッチ30を解除状態とするとともに、ヨーレートセンサ38によって検出される実ヨーレートを目標ヨーレートに保持すべく、操舵モータ40を駆動制御する。 - 特許庁

例文

The motion controller for controlling motion of the vehicle includes a yaw moment generation mechanism 9 for making the vehicle generate the yaw moment; status sensors 1, 2, 3, 4, 5 for measuring a status quantity of the vehicle by the mechanism 9; and a control means 7 for applying feedback control.例文帳に追加

車両の運動を制御する車両運動制御装置は、車両にヨーモーメントを発生させるヨーモーメント発生機構9と、ヨーモーメント発生機構による車両の状態量を計測する状態センサ1,2,3,4,5と、フィードバック制御を行う制御手段7とからなる。 - 特許庁

When the driver puts her/his hand on the steering wheel 6 and the vehicle is in a non-straight traveling state, the electric-current command value Ia of the steering auxiliary control is corrected so that the deviation amount (yaw rate Y) of the vehicle becomes zero (yaw rate zeroing control).例文帳に追加

また、運転者がハンドル6に手を添えた状態で、且つ車両が非直進走行状態であるとき、車両の偏向量(ヨーレートY)が“0”となるように、操舵補助制御の電流指令値Iaを補正する(ヨーレート→0制御)。 - 特許庁

When a difference between a radius of curvature Rs of a traveling route which is calculated (S208) on the basis of a yaw rate obtained from a yaw rate sensor and a radius of curvature R0 calculated (S230) on the basis of white line positional data is large, the preceding vehicle follow-up control is performed instead of the white line follow-up control.例文帳に追加

その他、ヨーレートセンサから得たヨーレートに基づいて算出した走路の曲率半径Rs(S280)と、白線の位置データに基づいて算出した曲率半径R0(S230)との差が大きい場合には、白線追従制御に代替して先行車追従制御を行う。 - 特許庁

The vehicle control device 1 includes: a yaw rate detection means 2a for detecting yaw rate of the vehicle; a steering angle detection means 2b for detecting a steering angle and a steering angle direction of a steering device 8 of the vehicle; and a determination means 2c for determining that the disturbance is input, when the yaw rate is detected before an absolute value of the steering angle exceeds a predetermined value.例文帳に追加

本発明に係る車両制御装置1は、車両のヨーレートを検出するヨーレート検出手段2aと、車両の操舵装置8の舵角及び舵角方向を検出する舵角検出手段2bと、舵角の絶対値が所定値を超える前にヨーレートが検出された場合に外乱の入力有りと判定する判定手段2cを備えることを特徴とする。 - 特許庁

A brake control unit 30 has five functions consisting of a sideslip prevention control function, cornering braking control function, lane departure prevention yaw moment control function, lane departure deceleration control function and follow-up travelling control function, and executes the sideslip prevention control function, cornering braking control function and lane departure prevention yaw moment control function which control a yaw moment of a vehicle, in descending order of precedence.例文帳に追加

ブレーキ制御ユニット30は、横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能と車線逸脱減速制御の機能と追従走行制御の機能の5つの機能を有しており、車両のヨーモーメントを制御する横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能は、横すべり防止制御の機能を最優先で実行し、次に、コーナリング制動制御の機能を優先して実行し、次いで、車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能を実行する。 - 特許庁

An electronic control unit (ECU) is programmed to reduce vehicle lateral skidding by reducing differences between an intended vehicle direction and/or yaw rate and an actual vehicle direction and/or yaw rate by applying modifications to operation of the vehicle brakes and/or throttle.例文帳に追加

電子制御ユニット(ECU)は、乗物のブレーキ及びスロットルの動作に変更を加えることで、意図された乗物方向及び/又はヨーレートと、実際の乗物方向及び/又はヨーレートとの間の差を減少することにより、乗物の横滑りを減少するようにプログラムされる。 - 特許庁

When the target yaw moment is increased, and it cannot be achieved only by actuating the rear differential Dr, the target yaw moment is generated by actuating the rear differential gear Dr as well as the brake control of front wheels WFR and WFL by a sideslip prevention device VSA.例文帳に追加

目標ヨーモーメントが増加してリヤディファレンシャルギヤDrの作動だけでは不足のときには、リヤディファレンシャルギヤDrの作動および横滑り防止装置VSAによる前輪WFL,WFRのブレーキ制御により目標ヨーモーメントを発生させる。 - 特許庁

To provide a riding-type ground work vehicle which, when traveling on a sloped surface, can travel in a user-intended direction and allows easy and flexible setting the behavioral characteristics of the vehicle that is under control, based on the difference between the detected yaw rate value and the target yaw rate value.例文帳に追加

乗用型対地作業車両において、車両が傾斜面上を走行する場合でも、運転者が意図する方向への走行を可能とし、さらに、ヨーレートの検出値と目標値との偏差に基づく制御作用時の車両の挙動特性を自由に設定しやすくすることである。 - 特許庁

The control part 20 further steers a high μ road-side front wheel in a toe-in direction, when yaw moment is generated according to braking during traveling on the split road surface, to cancel the yaw moment, and keeps the steering direction of a low μ road-side front wheel, or steers the wheel longitudinal direction to the ground speed direction.例文帳に追加

また、制御部20は、スプリット路面の走行中に制動に伴ってヨーモーメントが発生した場合に、ヨーモーメントを打ち消すべく高μ路側前輪をトーイン方向に操舵するとともに、低μ路側前輪の操舵方向を維持し、または車輪前後方向を対地速度方向へ操舵する。 - 特許庁

The direction indicator control device determines whether or not the direction indicating action of the direction indicator should be ended based on the comparison result between a detected yaw rate (yaw rate signal SY) or a steering angle (steering angle detection signal Sθ) and a determination reference value TH set for each of speed regions of one's own vehicle.例文帳に追加

方向指示器制御装置は、検出したヨーレート(ヨーレート信号SY)若しくは操舵角(舵角検出信号Sθ)と自車両の速度領域毎に設定された判定基準値THとの比較結果に基づいて、方向指示器の方向指示動作を終了するか否かを判定する。 - 特許庁

As a result, the response of the yaw rate to the steering during the slow braking becomes substantially the same as those during the non-braking time and in a high G region, and thereby the yawing moment control to easily predict the response of the yaw rate when an avoiding operation is performed is made possible.例文帳に追加

これにより、緩制動時の操舵に対するヨーレートの応答が非制動時や高G領域とほぼ同じになるため、回避操作を行ったときのヨーレートの応答の予測が容易なヨーイングモーメント制御が可能となる。 - 特許庁

In the case the prediction timein which the yaw angle ϕ of one's own vehicle with respect to the lane end L lies below zero is short, the steering torque to be applied in a second alarm control is disengaged before the yaw angle ϕ having got zero, i.e., before the elapse of the prediction time.例文帳に追加

また、自車両の車線端Lに対するヨー角φがゼロ以下となる予測時間Tφが短いならば、第2警報制御において付加する操舵トルクを、ヨー角φがゼロになる前、つまり予測時間が経過する前に操舵トルクの付加を解除している。 - 特許庁

A controller 20 is provided to compute the target output value of the actuator 2 so as to eliminate deviation obtained by subtracting a detected yaw rate from a target yaw rate set according to the variable, and to control the actuator 2 so as to eliminate the deviation of a detected output value from the target output value.例文帳に追加

その変量に応じて定められる目標ヨーレートから検出ヨーレートを差し引いた偏差をなくすようにアクチュエータ2の目標出力値を演算し、その目標出力値と検出出力値の偏差をなくすように、そのアクチュエータ2を制御する制御装置20を備える。 - 特許庁

At that time, whether a steering torque detection value T and a yaw rate detection value Y are abnormal (whether an error is included or not) is detected based on a shift of the steering torque detection value T, the yaw rate detection value Y and a current command value Ib of the one-sided flow restraining control.例文帳に追加

このとき、操舵トルク検出値T、ヨーレート検出値Y及び片流れ抑制制御の電流指令値Ibの推移に基づいて、操舵トルク検出値T及びヨーレート検出値Yの異常(誤差が含まれているか否か)を検知する。 - 特許庁

A tool cutting point is controlled so as to maintain predetermined axial positioning accuracy by using active yaw control technique and adapting it in an air float main spindle, directly measuring an axial yaw of a tool by a sensor outside a main spindle, and using measurement data as a feedback signal.例文帳に追加

主動偏揺制御技術を利用し、エアフロート主軸に応用し、主軸外部のセンサで直接ツールの軸方向偏揺を測定し、測定データをフィードバック信号となし、ツール切削ポイントを所定の軸方向位置決め精度に保持するよう制御する。 - 特許庁

To reduce a cost of a yaw moment controller for a vehicle by achieving cooperative control with a driving force distribution control electronic control unit without largely making modification on a braking force distribution control electronic control unit.例文帳に追加

制動力配分制御電子制御ユニットに大幅な改修を施すことなく、駆動力配分制御電子制御ユニットとの協調制御を可能にして車両のヨーモーメント制御装置のコストダウンを図る。 - 特許庁

The steering attitude control is prohibited if the direction of the control yaw-moment given to the vehicle is not identical between the braking attitude control and the steering attitude control (S4, S6).例文帳に追加

制動姿勢制御と舵取り姿勢制御との間で、車両に与えられる制御ヨーモーメントの方向が一致しない場合には、舵取り姿勢制御を禁止する(S4,S6)。 - 特許庁

The control device executes an active yaw control by the blade pitch angle control so that the difference between the target azimuth angle and the nacelle azimuth angle measurement value is reduced by the torque after passage of the predetermined period with the premise that the average value of the measurement value of the nacelle azimuth angle measuring device in a predetermined period at the time of a passive yaw control is a target azimuth angle Ψref.例文帳に追加

本制御装置は、パッシブヨー制御時の所定期間におけるナセル方位角計測装置の計測値の平均値を目標方位角Ψrefとして、前記所定期間経過後に前記トルクにより当該目標方位角と実時間のナセル方位角計測値との差が減少するようにブレードピッチ角制御によるアクティブヨー制御を実行する。 - 特許庁

To suitably determine a control amount during vehicle stabilization control in a vehicle stabilization controller using a yaw rate determined utilizing a wheel speed as a starting condition of the vehicle stabilization control.例文帳に追加

車輪速度を利用して求めるヨーレートを車両安定化制御の開始条件として用いる車両安定化制御装置において、適切に車両安定化制御中の制御量を決定できるようにする。 - 特許庁

The control unit 30 executes feedback control using a control rule U which takes into consideration virtual power (g) for multiplying a deviation between the target state quantity and the present state quantity of the vehicle by the present yaw moment.例文帳に追加

制御部30は、目標状態量と車両の現状態量の偏差に現ヨーモーメントを乗算する仮想パワーgを考慮する制御則Uを用いてフィードバック制御を行う。 - 特許庁

The vehicular yaw controlling device with a drive-system torque control device comprises a sensor 36 for determining the yaw change rate of the vehicle, the control device 38 for receiving information from the sensor 36, and a means using the information for selectively transmitting torque from inside half axles 18, 20 to outside half axles 24, 30 to control torque to be transmitted to driving wheels 28, 34.例文帳に追加

駆動系トルク制御装置を備えた車両用ヨー管理装置は、車両のヨー変化率を判定するセンサ36と、センサ36からの情報を受信する制御装置38と、その情報を利用して内側半車軸18,20から外側半車軸24,30へ選択的にトルクを伝達することにより駆動輪28,34へ伝達されるトルクを調節する手段とを含む。 - 特許庁

When a prescribed control amount restriction condition is satisfied, so that a control amount of the steering wheel steering device is restricted, the restriction of the control amount of the steering wheel steering device reduces influence on a turn yaw moment necessary for the vehicle by changing braking force of each wheel to generate a yaw moment by a braking force difference between the right and left wheels.例文帳に追加

所定の制御量制限条件が成立し操舵輪転舵装置の制御量が制限されているときには、各車輪の制動力を変更して左右輪の制動力差によるヨーモーメントを発生させることにより、操舵輪転舵装置の制御量の制限が車両に必要な旋回ヨーモーメントに与える影響を低減する。 - 特許庁

To provide a behavior control device which generates an anti-yaw moment for suppressing the sway state of a combination vehicle by a braking force distribution control and can avoid a sense of incongruity felt by the driver and an effect provided to a following vehicle by preventing the vehicle from being decelerated when the anti-yaw moment is generated.例文帳に追加

スウェイ状態抑制のためのアンチヨーモーメントの生成を制動力配分制御により実行する挙動制御装置であって、アンチヨーモーメントの生成時に車両の減速が為されないようにして、運転者の違和感や後続車両への影響が回避できるようになった挙動制御装置を提供すること。 - 特許庁

To properly end vehicle stabilization control in a vehicle stabilization controller using a yaw rate to be searched by using a wheel speed as the start conditions of vehicle stabilization control.例文帳に追加

車輪速度を利用して求めるヨーレートを車両安定化制御の開始条件として用いる車両安定化制御装置において、適切に車両安定化制御が終了できるようにする。 - 特許庁

To provide a steering angle control device for vehicle to perform a yaw rate feedback control of the steering angle within the range not going beyond the gripping limit of tire.例文帳に追加

ヨーレートフィードバック制御を行う車両の操舵角制御装置において、タイヤのグリップ限界を超えない範囲内にて操舵角の制御を行うものの提供。 - 特許庁

A secondary stability control means 8b having a pitch/ yaw biaxial control function and installed in the camera body 6a controls an image pickup section 6b of the surveillance camera 6.例文帳に追加

監視カメラ6の撮像部6bを、ピッチ・ヨーの2軸の制御機能を有しカメラ本体6a内に設置される二次安定制御手段8bで制御する。 - 特許庁

To provide a vehicle behavior control device and a method for performing yawing moment control to easily predict a response of a yaw rate to steering during slow braking.例文帳に追加

緩制動時においても操舵に対するヨーレートの応答の予測が容易なヨーイングモーメント制御を行う車両挙動制御装置および車両挙動制御方法の提供。 - 特許庁

In the case where the own vehicle is positioned at least within the right and left lateral direction displacement threshold value, feedback control (yaw angle control) is performed to reduce angle deviation with respect to the traveling lane.例文帳に追加

そして、少なくとも左右の横方向変位閾値以内に自車両が位置する場合には、走行車線に対する角度偏差が小さくなるようにフィードバック制御(ヨー角制御)を行う。 - 特許庁

To provide a behavior control device for a vehicle capable of performing an appropriate zero point correction in the behavior control device for the vehicle enabling the zero point correction of yaw rate sensors during travel and stop respectively.例文帳に追加

走行中と停車時にそれぞれヨーレートセンサのゼロ点補正を可能とした車両の挙動制御装置において、適切なゼロ点補正を行うことを可能とした車両の挙動制御装置を提供する。 - 特許庁

To effectively perform a driving force distribution control while securing safety of a vehicle, when a driving force is distributed to right and left driving wheels to control a vehicular yaw motion.例文帳に追加

左右の駆動輪に駆動力を配分して車両のヨー運動を制御する際に、車両の安定性を確保しながら駆動力配分制御を効果的に行えるようにする。 - 特許庁

To realize control meeting a response characteristic of a tire relative to a steering angle and exhibiting excellence in control response of yaw moment by distribution of driving force.例文帳に追加

ステアリング操舵角に対するタイヤの応答特性に適応し、駆動力配分によるヨーモーメントの制御応答性の良さを生かした制御を実現する。 - 特許庁

To provide a lane follow up apparatus by which compatibility is applied to enhancement of driver's operability in a lane change and the early return of lane follow up control with the lane follow up control evolving no yaw from a target lane ensuring.例文帳に追加

目標ラインから逸脱しない車線追従制御を確保しながら、車線変更時におけるドライバーの操作性向上と車線追従制御の早期復帰を両立させることが可能な車線追従装置を提供する。 - 特許庁

On the other hand the yaw rate deviation Δω for starting the behavior control is monitored, and when the detected maximum value is smaller than a designated value, the absolute value of threshold for determining the end of behavior control is varied and set larger.例文帳に追加

このように、車両が不安定状態ではないにもかかわらず挙動制御が開始された場合、挙動制御終了時のしきい値を開始時よりも変えることによって、開始された不要な挙動制御を速やかに終了させる。 - 特許庁

To provide a control device for a vehicle and a control method for the vehicle capable of reducing the amount of the corrective steering of a driver without increasing the yaw moment around the gravity center of the vehicle in braking on a μ-split road surface.例文帳に追加

μスプリット路面での制動時、車両重心回りのヨーモーメントが増加することなく、ドライバの修正操舵量を減少することのできる車両用制御装置および車両用制御方法を提供する。 - 特許庁

During the estimation, the vehicle controller 6 determines the presence/absence of turning control from a yaw controller 7 (S2) and reports, when the presence of turning control instruction is determined, that effect to the system controller 8.例文帳に追加

一方、それらの推定中に、車両制御器6は、ヨー制御器7から旋回制御の指令の有無を判定し(S2)、旋回制御指令があると判定した場合にはその旨をシステム制御器8に通知する。 - 特許庁

To provide a steering control device capable of controlling vehicle behavior at will of a driver when a steered angle of a rear wheel is controlled by yaw rate feedback control.例文帳に追加

ヨーレイトフィードバック制御により後輪舵角を制御する際、運転者の意図に沿って車両挙動を制御可能な操舵制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a vehicle behavior control device and a vehicle behavior control method capable of stabilizing vehicle behavior even when a road surface cant largely changes and only lateral acceleration largely changes while a yaw moment does not change.例文帳に追加

路面カントが大きく変化し、ヨーモーメントは不変のまま横加速度のみが大きく変化した場合でも、車両挙動の安定化を図ることができる車両挙動制御装置および車両挙動制御方法を提供する。 - 特許庁

Control units such as a revolutionary ECU (electronic control unit) 10, etc., respectively having a CAN controller 30 and sensors such as a G sensor 18, a yaw rate sensor 22 are connected to one another through a CAN bus 26.例文帳に追加

それぞれCANコントローラ30を有する旋回挙動ECU10等の制御ユニットおよびGセンサ18,ヨーレートセンサ22等のセンサをCANバス26を介して互いに接続する。 - 特許庁

Additionally, a specified value larger than the aforementioned specified value is set to the fore-and-aft axis differential limiting torque when non-working of the traction control is selected by the switch 35 and the yaw moment control works.例文帳に追加

また、スイッチ35にてトラクション制御の非作動が選択され且つヨーモーメント制御が作動した場合、上述の一定値より大きな一定値を前後軸差動制限トルクとする。 - 特許庁

例文

The vehicle motion control system 1 has a control device 5 for performing vehicle motion control such as anti-rollover control and US/OS suppression control, on the basis of vehicle state quantities such as wheel speed, vehicle body speed, longitudinal acceleration and lateral acceleration, an actual yaw rate, a steering angle, an accelerator opening, and brake depression force.例文帳に追加

この車両運動制御システム1は、車輪速度、車体速度、前後加速度および横加速度、実ヨーレート、操舵角、アクセル開度、ブレーキ踏力など車両状態量に基づいて、耐ロールオーバー制御、US/OS抑制制御などの車両運動制御を行う制御装置5を備えている。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS