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"前走"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 76



例文

レーダ装置2からの受信信号に基づいて、前走車の相対位置を算出する前走車認識手段12を設ける。例文帳に追加

A foregoing vehicle acknowledging means 12 calculates the relative position of the fore going vehicle on the basis of the received signal from the radar device 2. - 特許庁

前走車検出部62は、車両の方を撮像した画像データを受けて画像内での前走車の有無を検出する。例文帳に追加

A forward vehicle detecting section 62 receives image data obtained by imaging an image of a region in front of a vehicle and detects the presence of a forward vehicle in an image. - 特許庁

自動追従行車を前走車の動きと同様に操舵して前走車に対して精度良く追従させて行させる。例文帳に追加

To provide a steering control device of an automatic followup running vehicle which is thereby steered following the same travelling as the foregoing vehicle so that accurate followup run after the foregoing vehicle is established. - 特許庁

曲路における前走車の検出遅れに起因するグレアを軽減する。例文帳に追加

To reduce glare caused by a detection delay in a front traveling vehicle in a curved road. - 特許庁

例文

カメラおよび照灯制御部は、前走車の位置を検出する。例文帳に追加

A camera and a headlamp control part detect the position of a preceding vehicle. - 特許庁


例文

前走車認識手段12によって算出された前走車の相対位置から前走車の相対速度を算出し、相対位置及び相対速度から目標操舵角を求める目標操舵角算出手段16を設ける。例文帳に追加

A target steering angle calculating means 16 calculates the relative speed of the foregoing vehicle from the obtained relative position of the foregoing vehicle and determines the target steering angle from the relative position and relative speed. - 特許庁

運転者の視認性を確保するとともに、前走車に与えるグレアを低減する。例文帳に追加

To ensure the visibility of a driver, and to reduce the glare given to a preceding vehicle. - 特許庁

運転者の視認性の向上を図るとともに、前走車に与えるグレアを低減する。例文帳に追加

To improve the visibility of a driver, and to reduce the glare imparted to a preceding vehicle. - 特許庁

道路情報を用いることなく、より確実に前走車へのグレアを防止する。例文帳に追加

To prevent glare to a preceding vehicle more surely without using road information. - 特許庁

例文

前走車にグレアを与えるおそれを低減しつつ、運転者の視認性をより向上させる。例文帳に追加

To further improve driver's visibility while reducing the possibility of giving glare to a vehicle ahead. - 特許庁

例文

問題のある前走車両に追従する際の運転者のストレス(イライラ、疲労等)を軽減する。例文帳に追加

To reduce stress (frustration, fatigue, etc.) of a driver following a problematic preceding vehicle. - 特許庁

前走車の誤検出に起因して不適切な配光パターンが選択されることを防止する。例文帳に追加

To prevent the selection of an unsuitable light distribution pattern caused by the erroneous detection of a forward vehicle. - 特許庁

例え、隊列が小旋回して前走車がレーダ検知エリア外にはずれてデータが一時消失したのちに再度検知エリア内にデータが出現した後でも、正しくそれを前走車データと再決定する。例文帳に追加

To rightly determine data appearing again in a radar detection area as forward vehicle data even if the data appear after data are temporarily dissipated when a file makes a small turn and a forward vehicle moves out of the radar detection area. - 特許庁

照灯制御部は、実領域Aの左右両端に第1マージンM1を加えた第1推定領域B内に前走車が検出された場合、その部分領域に前走車が存在すると推定する。例文帳に追加

When the preceding vehicle is detected in a first estimated region B that a first margin M1 is added to both right and left ends of an actual region A, the headlamp control part estimates the presence of the preceding vehicle in the partial region. - 特許庁

運転者に違和感を与えたり、前走車からパッシングと誤認識されるおそれを低減しながら、運転者の視認性の確保と前走車に与えるグレアの防止を図る。例文帳に追加

To ensure driver's visibility and to prevent glare given to a vehicle ahead while reducing the possibility of giving an uncomfortable feeling to the driver, or of being erroneously recognized as a passing light by the vehicle ahead. - 特許庁

車両用灯具システムにおいて、前走車の誤検出に起因して前走車にグレアを与える照射制御方式を選択してしまうことを防止する。例文帳に追加

To prevent an irradiation control method giving glare on a front traveling wheel from being selected due to the erroneous detection of the front traveling wheel in a lighting fixture system for a vehicle. - 特許庁

照灯装置制御ECUは、自車から前走車までの距離rと、自車の進行方向と前走車の進行方向とのなす角度とに応じてハイビーム用配光パターンの照度を増減させる。例文帳に追加

The headlight device control ECU increases or decreases the illuminance of the high-beam light distribution pattern according to a distance r from one's own vehicle to the vehicle ahead, and an angle formed between the advance direction of one's own vehicle and the advance direction of the vehicle ahead. - 特許庁

比較的簡素な構成を採用することにより、小型化や低価格化に対応でき、しかも、前走車両の有無や前走車両との距離などを確実に検出可能な車載用監視装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an on-vehicle monitoring device capable of surely detecting the presence of a preceding vehicle or the distance from the preceding vehicle while responding to reduction in size or cost by adapting a relatively simple structure. - 特許庁

前走査線Sn−1に選択信号が伝送されている間,トランジスタM1のゲートにプリチャージ電圧が印加される。例文帳に追加

While a selection signal is transmitted on the immediately preceding scanning line Sn-1, a precharge voltage is applied to the gate of the transistor M1. - 特許庁

自車両運転者の方視認性の向上および前走車運転者などへ与えるグレア抑制の双方を適切に実現する。例文帳に追加

To appropriately realize both improvement in frontward visibility of an own-car driver and restraint of glare affecting a front-running driver or the like. - 特許庁

運転者が確認しにくくなる車両方の領域の発生を抑制しつつ、前走車や歩行者に与えるグレアを抑制する。例文帳に追加

To restrain glare given to a forerunning car or pedestrians while restraining generation of an area where a driver feels hard to clearly view in front of the vehicle. - 特許庁

前走行した道路を再度行する際に、利用者に対して有効な情報となる画像を表示させること。例文帳に追加

To display images serving as effective information for a user when again traveling a road previously traveled. - 特許庁

前走車の運転者にグレアを与えることなく、車両方の路面を十分に照射して道路の視認性を向上させる。例文帳に追加

To provide a sufficient irradiation against a road surface in front of a vehicle without giving any glare to a driver of a forward driving vehicle and improve the visibility of the road. - 特許庁

酒気帯び、居眠り等の運転危険状態の行中における簡易で安全な検知方法の提案。例文帳に追加

To provide a simple and safe detecting method dangerous driving condition such as driving under the influence of alcohol and drowsy driving before driving and during driving. - 特許庁

照灯制御部は、検出された前走車の位置を利用していずれかの部分領域に車両が存在するか否かを推定する。例文帳に追加

The headlamp control part estimates in which of the partial regions the vehicle exists by utilizing the position of the detected preceding vehicle. - 特許庁

安価な構成により前走車にグレアを与え難くすることのできる車両用照灯の配光制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a light distribution control system for a vehicle headlight, which hardly gives glaring to a preceding vehicle in an inexpensive constitution. - 特許庁

マップ格納部56は、前走車の位置に基づき車両用灯具で形成すべき配光パターンを選択するためのマップを保持する。例文帳に追加

A map storage section 56 holds a map for selecting a light distribution pattern formed by a vehicle lighting fixture based on a position of the forward vehicle. - 特許庁

灯具のサイズやコストを抑制しつつ、前走車などの対象物へのグレアの付与を回避する。例文帳に追加

To provide a vehicular headlight capable of avoiding projection of glare to a target object such as a front-traveling vehicle while restraining a size and cost of a lamp fitting. - 特許庁

後続車も路面の凹凸状態を検出し、その検出結果と前走車から送信された凹凸状態とを比較する。例文帳に追加

An antenna 11 receiving road information transmitted from the preceding vehicle, a receiver 12 and a suspension stroke sensor 17 detecting road information SD2 of the self-vehicle are installed in the subsequent vehicle. - 特許庁

灯具のサイズやコストを抑制しつつ、前走車などの対象物へのグレアの付与を回避する。例文帳に追加

To provide a vehicular headlight capable of avoiding glare to a target object such as a front running vehicle while a size and cost of a lamp fitting is restrained. - 特許庁

車両1aの先端部にレーダ波を発信し、前走車から反射したレーダ波を受信するレーダ装置2を設ける。例文帳に追加

At the forefront of a vehicle la, a radar device 2 is installed transmitting a radar wave and receiving the wave reflected by the foregoing vehicle. - 特許庁

追従行を行う後続車に設けられた発光器から、前走車の後部に向けて発せられるレーザ光の反射波に基づいて前走車と後続車間の距離データを得、この距離データをフィルタリング処理する。例文帳に追加

This data processing method obtains data about the distance between a forward vehicle and a following vehicle on the basis of the reflected wave of a laser beam emitted toward the rear of the forward vehicle from an emitter provided on the following vehicle performing follow-up travel, and subjects the distance data to filtering process. - 特許庁

自車両の進行方向に存在する複数の前走車両の数が所定値以上である場合(S1のYES)、道路交通予測部は、前走車両の行速度に基づいて自車両の最適な行速度を推定する(S2)。例文帳に追加

When the number of vehicles ahead which exist in the direction of travel of its own vehicle is a predetermined value or more of at least two (YES in S1), a road traffic prediction part estimates an optimal travel speed of its own vehicle based on the travel speed of the vehicle ahead (S2). - 特許庁

また、速度パターン生成部16は、目的地へ向かう途中で減速があったときは、前走車検出部12の出力により当初予測外の減速か、前走車による減速かに応じて、それぞれ再加速時の速度パターンを生成して、行負荷パターン生成部18へ出力する。例文帳に追加

Also, the generating part 16 individually generates the speed pattern when reaccelerating to output the pattern to the traveling load pattern generating part 18 corresponding to the originally unexpected deceleration by the output of the preceding vehicles detecting part 12 or the deceleration by the preceding vehicles when decelerating is done on the way of the destination. - 特許庁

車両に対し行制限速度信号を発信し、前走車両に後車両が接近すると、後車両に減速し行速度を落とすように、前走車両が離れてくると加速し行速度を上げるよに、車両の存在状態に応じて変化させる。例文帳に追加

A driving speed limit signal is transmitted to the vehicle, and adjusts in response to a present state of the vehicle so that a following vehicle decelerates to decrease the driving speed when the following vehicle is close to a preceding vehicle, or so that the following vehicle accelerates to increase the driving speed when the preceding vehicle moves away from the following vehicle. - 特許庁

また、競技前走行状態情報はニューラルネットワークを構成しているので、競技前走行状態情報より、サーキットを最速のLAPタイムで行した場合の行状態である最速LAP時行状態情報を導出する(ステップST9)。例文帳に追加

Since information on the traveling state before the race constitutes the neural network, information on the traveling state during the highest LAP which is the traveling state when a vehicle travels on a circuit at the highest LAP time is derived from information on the traveling state before the race (ST9). - 特許庁

車両用照灯装置1は、車両方に光を照射して少なくともハイビームを形成可能な照灯10と、車両方の所定の検出領域S内を行する前走車を検出可能な前走車検出センサ20とを備える。例文帳に追加

The vehicle headlight device 1 includes a headlight 10 at least capable of forming high beams by applying light ahead of a vehicle, and a preceding vehicle detection sensor 20 capable of detecting a preceding vehicle running in a predetermined detection area S ahead of the vehicle. - 特許庁

制御マップは、所定値よりも輝度が高くかつ光点数が多い領域に、前走車に対してグレアを与える可能性が少ない照射制御方式が定められ、所定値よりも輝度が低くかつ光点数が少ない領域に、前走車の位置に応じて配光を切り替える照射制御方式が定められている。例文帳に追加

The control map determines the irradiation control method having a small possibility of giving the glare to the front traveling wheel in a region having higher brightness than a prescribed value and the many number of the light points and determines the irradiation control method changing light distribution according to the position of the front traveling wheel in a region having lower brightness than the prescribed value and the small number of the light points. - 特許庁

そして、補正後位置座標、補正前走行軌跡、および地図情報に基づき、施設の出口地点の座標である出口座標を特定する(S112)。例文帳に追加

Then, exit coordinates which are coordinates of an exit point of the facility are specified on the basis of the position coordinates after the correction, the travel track before the correction, and map information (S112). - 特許庁

前走車の相対位置から目標車間距離を求めて目標アクセル開度及び目標ブレーキ圧を算出し、自動アクセル装置21及び自動ブレーキ装置22を制御する目標加速度算出手段13を設ける。例文帳に追加

A target acceleration calculating means 13 determines the target inter-vehicle distance from the relative position of the foregoing vehicle, calculates the target accelerator opening and target brake pressure, and thereupon controls an automatic acceleration device 21 and an automatic brake device 22. - 特許庁

構造および制御の簡略化および製造コストの低減と、前走車のグレアを防ぎつつ運転者の視認性を向上させることとの両立を図る。例文帳に追加

To make simplification of a structure and control, reduction of manufacturing cost, and enhancement of visibility of a driver while preventing glare of a front vehicle compatible. - 特許庁

電動アシストモータを前走行装置6のみに備えた構成では電動補助された単体の車椅子として行可能であり、連結時には踏力センサをペダル駆動装置8に備え、ブレーキレバー5は後行装置12のブレーキにも連結。例文帳に追加

In a configuration in which the electric assist motor is provided in the front running device 6 only, this bicycle can run as a single wheel chair assisted by electric power. - 特許庁

そして、その導出した損失情報に基づいて、車両の行中、行終了後の各場面において損失エネルギに関する所定の情報を生成し、その生成した情報を運転者に報知する。例文帳に追加

Predetermined information on the loss energy is generated in each scene, such as before travel, during travel, and after travel based on the derived loss information and is given to the driver. - 特許庁

運転者自らがアクセルペダルを操作して、前走車両に追従するように自車両を行させる場合に、自車両の後方向における運動状態の急変を防止すること。例文帳に追加

To prevent rapid change of a motion state in a longitudinal direction of an own vehicle when the own vehicle travels to follow a preceding vehicle by operation of an accelerator pedal by a driver. - 特許庁

査する査裝置に設けられるエリアセンサーによって原稿台の画像が検出され、論理演算回路によってその画像が処理され、これによって原稿台に置かれる原稿の位置及びその範囲が算出される。例文帳に追加

Before the scanning, an area sensor provided to the scanner senses an image of the original platen 11, a logical arithmetic circuit processes the image and the position and its range of the original 20 placed on the original platen 11 are calculated. - 特許庁

このC期間の設定値に前走査ラインとの査時間の変化量ΔMを反映するので、余計な期間(感光体上)でLDの発光はなく。例文帳に追加

Since the set value in the period C is reflected by the variation ΔM of scanning time from that of the previous scanning line, the LD does not emit light during an extra interval (on the photosensitive body). - 特許庁

マップ格納部56は、通常天候時用マップと、画像データに基づく前走車の検出ミスにつながりうる所定の天候状態であるときに使用されるべき悪天候時用マップとを保持する。例文帳に追加

The map storage section 56 holds a map for normal weather and a map for bad weather to be used in the prescribed weather condition which may cause the detection mistake of the forward vehicle based on the image data. - 特許庁

トロリ本体111の後方向の1か所にのみ垂直前走行ローラ113が取付られるとともに、後トロリ本体112の後方向の1か所にのみ垂直後行ローラ115が取付られている。例文帳に追加

A vertical front running roller 113 is mounted to only one place of the front trolley body 111 in the longitudinal direction, and a vertical rear running roller 115 is mounted to only one place of the rear trolley body 112 in the longitudinal direction. - 特許庁

ナビゲーションシステムを用いて車両の道路逸脱を防止する制御と、車両を前走車に追従行させる追従行制御とを両立させることが可能な車両制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control apparatus that can make the control of preventing a vehicle from departing from a road by means of a navigation system compatible with the control of causing the vehicle to follow the preceding vehicle. - 特許庁

例文

運転者が車両方の道路の形状を把握し、また、前走車両の接近を瞬時に認識することが可能な表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a display device that enables a driver to grasp the shape of a road in front of a vehicle and also instantaneously recognize that the self-vehicle approaches a vehicle traveling ahead the self-vehicle. - 特許庁

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