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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "油圧ブレーキ"に関連した英語例文

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"油圧ブレーキ"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 106



例文

ブレーキシステムに取り付け取り外しが容易で、再使用できる自転車用油圧ブレーキホース・アセンブリーの提供。例文帳に追加

To provide a hydraulic brake hose assembly for bicycle which is easy to mount on a brake system and is easy to remove therefrom and is reusable. - 特許庁

オートマチックトランスミッションの油圧クラッチや油圧ブレーキの非締結時における摩擦抵抗の低減を図る。例文帳に追加

To reduce friction resistance in an automatic transmission when its hydraulic clutch or hydraulic brake is out of engagement. - 特許庁

油圧ブレーキホース組立品の、破裂強度、容積膨張、力学的な耐用期間、またはホースの結合性などの性能をさらに向上させる。例文帳に追加

To further improve the bursting strength, volumetric expansion, and the dynamical useful period of a hydraulic brake hose assembly, or performance, such as integrity, of a hose. - 特許庁

電源の故障に際して長時間ブレーキ力を保持可能な鉄道車両用油圧ブレーキシステムを提供すること。例文帳に追加

To provide a hydraulic brake system for rolling stock capable of maintaining braking force for a long time in case of power source failure. - 特許庁

例文

油圧駆動システムの持つ油圧ブレーキを常用ブレーキに用いた油圧駆動式フォークリフトを提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulically driven forklift in which a hydraulic brake inherent in a hydraulic drive system is used for an ordinary brake. - 特許庁


例文

油圧ブレーキ装置、油圧クラッチ装置、およびこのブレーキ装置、クラッチ装置を備えたクレーンの巻上装置例文帳に追加

HYDRAULIC BRAKE DEVICE, HYDRAULIC CLUTCH DEVICE, AND WINCH DEVICE FOR CRANE EQUIPPED WITH THEM - 特許庁

EPB14の解除を常用油圧ブレーキ12の油圧配管の一部から得られる所定値以上の圧力を用いて行う。例文帳に追加

An EPB 14 is released by using the pressure at or over the predetermined value obtained from a part of a hydraulic pipe of a service hydraulic brake 12. - 特許庁

車速Vが閾値Vref未満に至った以降に、途中でレート値を変更してモータの回生トルクの油圧ブレーキによる制動力への置き換えが行なわれるようモータトルクTm2と油圧ブレーキによるブレーキトルクTbとを置き換える。例文帳に追加

After a vehicle speed V becomes lower than a threshold value Vref, a motor torque Tm2 is replaced with a braking torque Tb of the hydraulic brake so that a rate value is changed in the middle and the regenerative torque of a motor is replaced with the braking force by the hydraulic brake. - 特許庁

この場合、常用油圧ブレーキ12の通常操作による油圧等が低下し、操作性が変化している場合には、EPB14解除が困難になるという明確な現象が現れ、運転者は車両を発進させる前に常用油圧ブレーキの機能変化を認識させることができる。例文帳に追加

When the hydraulic pressure or the like caused by the regular operation of the service hydraulic brake 12 is dropped, and the operability is changed, a distinct phenomenon of the EPB 14 being hardly released occurs, and the functional change of the service hydraulic brake can be recognized before a driver starts a vehicle. - 特許庁

例文

車速とブレーキ油圧ブレーキペダル踏込み量)に応じて、モータに対する指令トルクの上限値であるモータ制限トルクを可変させる。例文帳に追加

A motor limitation torque which is the upper limit value of a command torque for a motor is varied according to a vehicle speed and a brake oil pressure (stepping amount on a brake pedal). - 特許庁

例文

常用油圧ブレーキと、電動パーキングブレーキを搭載する車両において、常用ブレーキの操作性の変化の認識を容易に行うことのできるブレーキシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a brake system capable of easily recognizing the change in operability of a service brake, in a vehicle with a service hydraulic brake and an electric parking brake mounted thereon. - 特許庁

制御装置8は、液状流体の粘性又は粘性相関量に基づいて接続状態における油圧ブレーキ60A、60Bの締結力を制御する。例文帳に追加

The control device 8 controls the fastening force of the hydraulic brakes 60A and 60B in a connection state based on the viscosity of the liquid fluid or the viscosity correlation. - 特許庁

油圧ブレーキ用アクチュエータ6は、電動モータ7の出力軸15の回転に基づいてピストン18を作動させ、マスターシリンダ13に油圧を生じさせる。例文帳に追加

The actuator 6 for hydraulic brake operates a piston 18 based on the rotation of an output shaft 15 of an electric motor 7 and causes a master cylinder 13 to generate oil pressure. - 特許庁

そして、フェーシング温度とブレーキ差回転に基づいて摩擦係数(μ)を算出し、摩擦係数(μ)と路面勾配に基づいて締結油圧ブレーキ油圧)を設定する。例文帳に追加

Then, friction coefficient μ is calculated based on facing temperature and differential brake rotation, and fastening fluid pressure (brake fluid pressure) is established based on the friction coefficient μ and differential rotation of brake. - 特許庁

ブレーキペダル33の踏み代に応じて、油圧ポンプ26A,26Bの斜板角を0°に戻す速度を制御してブレーキングを行うことで、油圧ブレーキを常用ブレーキに有効に使うことができる。例文帳に追加

The braking operation is performed while the speed to return the swash plate angles of the pumps 26A and 26B to zero is controlled in compliance with the stamping margin of the brake pedal 33, and thus the resultant hydraulic brake can be used effectively as a service brake. - 特許庁

ハイブリッド車両10には、回生制動力を発生させる回生ブレーキシステム19と、摩擦制動力を発生させる油圧ブレーキシステム50とが搭載される。例文帳に追加

The vehicle 10 of hybrid type vehicle is equipped with a regenerative brake system 19 to generate a regenerative braking force and a hydraulic brake system 50 to generate a frictional braking force. - 特許庁

油圧ブレーキ用アクチュエータ6は、該板カム16の形状に基づいて、ピストン18のストローク量を調整し、低油圧の時にはストローク量を多くし、高油圧になるに従って、ストローク量を減少させる。例文帳に追加

The actuator 6 for hydraulic brake adjusts a stroke amount of the piston 18 based on a shape of the plate cam 16 to increase a stroke amount when oil pressure is low and reduce a stroke amount in accordance with the rise of oil pressure. - 特許庁

このすべり速度ΔVD が基準すべり速度ΔVD2を一旦下回ったときには、左右の油圧ブレーキ装置16L,16Rを制御して左右前輪11L,11Rを制動する。例文帳に追加

When the slipping velocity ΔVD falls below a reference slipping velocity ΔVD2, a left and a right hydraulic brake devices 16L and 16R are controlled to brake the left and right front wheels 11L and 11R. - 特許庁

t=t1の時点から車両100が停止するt=t2の時点までは、駆動用モータ2の回生制動力と油圧ブレーキ5とを作動させて、車両100を停止させる。例文帳に追加

Regenerative braking of the drive motor 2 and a hydraulic brake 5 are operated during a period from the time t=t1 to a time t=t2 when a vehicle 100 stops to stop the vehicle 100. - 特許庁

ブレーキ装置内の急速な圧力均衡過程により発生される騒音並びにペダル反作用を回避させる、自動車油圧ブレーキ装置内の圧力パルス回避方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pressure pulse avoiding method and device in an automobile hydraulic brake device, avoiding noise generated in abrupt pressure balancing process in the brake device, and pedal reaction. - 特許庁

ブレーキペダルが踏み込まれると、車輪に備えられたモータジェネレータにより回生制動力が発生すると同時に、踏み込み状態に基づき演算される要求制動力となるよう補助油圧ブレーキも動作する。例文帳に追加

When a brake pedal is depressed, regenerative braking force is generated by a motor generator provided on a wheel, and an auxiliary hydraulic brake is actuated to make a required braking force calculated by a depression state. - 特許庁

コントロールバルブ10の中立復帰時に、コントローラ33と電磁比例減圧弁34とにより、メカニカルブレーキである旋回ブレーキ12の作動を遅らせて中立流しによる油圧ブレーキによって減速させる。例文帳に追加

An operation of the swing brake 12 which is a mechanical brake is delayed by a controller 33 and an electromagnetic proportional decompression valve 34 when a control valve 10 returns to the neutral, so as to decelerate by a hydraulic brake of neutral cruising. - 特許庁

車両−障害物間の距離xが小さいほど、距離しきい値を小さく、また、油圧ブレーキ装置2に切り替えて作動させることにより、制動力発生時期を早め、高応答で制動力を発生させる。例文帳に追加

The smaller the distance x between the vehicle and an obstacle is, the smaller the distance threshold is, and the braking force generation timing is hastened, and the braking force is generated at high response by performing the switching to the hydraulic braking device 2. - 特許庁

ブレーキ制御ECU1は、車両が停止したら、油圧ブレーキ2または電動PKB3により車輪4に与える制動力を保持して停止状態を保持する。例文帳に追加

A brake control ECU 1 maintains the braking force to be applied to a wheel 4 by a hydraulic brake 2 or an electric PKB 3 when a vehicle is stopped, and maintains the stopped condition. - 特許庁

本発明は、油圧駆動システムの持つ油圧ブレーキを常用ブレーキに用い得、さらにブレーキペダルを軽い踏力で操作可能で、かつ急ブレーキを防止できる産業用車両の走行駆動装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a traveling driving device for an industrial vehicle capable of using a hydraulic brake of a hydraulic driving system as a normal use brake, with a brake pedal operable with light stepping force and preventing abrupt brake. - 特許庁

これにより、モータMG2の制動トルクをスムーズに油圧ブレーキによる制動力にすり替えることができ、ドライバに与えるブレーキフィーリングの悪化を抑制することができる。例文帳に追加

As a result, the braking torque of the motor MG2 is smoothly switched to a braking force by the hydraulic brake and degradation in brake feeling given to a driver is suppressed. - 特許庁

汎用のマスターシリンダーを備えてシミュレータ機能を発揮することで、シミュレータ作動の信頼性を向上できる電子油圧ブレーキシステムを提供する。例文帳に追加

To provide an electronic hydraulic brake system which increases reliability of operation of a simulator by exhibiting a simulator function while being provided with a general-purpose master cylinder. - 特許庁

電動機による制動力と油圧ブレーキなどの制動力を付与する装置による制動力とを置き換える際に生じ得る異音の発生を抑制すると共に低車速時における乗り心地を良好に保持する。例文帳に追加

To suppress the occurrence of an abnormal noise when a braking force of an electric motor is replaced with a braking force of an apparatus such as a hydraulic brake for imparting a braking force, and to maintain the driving quality in low-speed driving. - 特許庁

トラクション制御ECU(TRC−ECU)2は、現在油圧ブレーキ装置3が発生している制動トルクTBとエンジン6が発生しているエンジントルクTEおよび現在より1気筒分F/Cした場合に発生するエンジントルクTCとを演算する。例文帳に追加

The traction control ECU (TRC-ECU) 2 computes braking torque TB currently generated by a hydraulic braking device 3, engine torque TE generated by an engine 6 and engine torque to be generated in F/C by a current amount less an equivalent of one cylinder. - 特許庁

制動協調制御部150は、運転者のブレーキ踏力BK等に基づき車両全体で必要とされるトータル制動パワーPtを算出するとともに、油圧ブレーキおよびモータジェネレータによる回生ブレーキ間での分担を制御する。例文帳に追加

A braking coordination and control section 150 calculates the total braking power Pt required due to an entire vehicle from a brake-depressing force BK of a driver and the like and controls sharing between a hydraulic brake and a regenerative brake by the motor generator. - 特許庁

このように自動走行時の乗員の停止操作を検知して電磁ブレーキ31を作動させるための構成と、油圧ブレーキ30の異常を検知して電磁ブレーキ31を作動させるための構成とが共通であるため、ブレーキ機構全体の構成が簡単になる。例文帳に追加

Thus, since the structure for detecting occupant's stopping operation to activate the electromagnetic brake 31 and the structure for detecting abnormality in the hydraulic brake 30 to activate the electromagnetic brake 31 are shared, the entire structure of the brake mechanism is simplified. - 特許庁

倍力装置を廃止したり,油圧源の大型化及び電源の高電圧化を回避しながら,油圧ブレーキ及び電動ブレーキを合理的に組み合わせて使用することを可能にした四輪車両のブレーキ装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a brake system for a four-wheel vehicle which uses a hydraulic brake and an electric brake rationally in combination, while dispensing with a booster and avoiding the size increase of a hydraulic power source and higher voltage of a power source. - 特許庁

これにより、車速が小さくなったときにモータMG2,MG3から出力する回生トルクの急変に対して油圧ブレーキの追従ができないことによる過剰な制動力の出力やトルクショックを抑制することができる。例文帳に追加

This enables suppressing the output of excessive braking force and/or a torque shock resulting from the occurrence that following-up of the hydraulic brake can not be made to a steep change of the regenerative torque emitted from the motors MG2 and MG3 when the vehicle speed has lessened. - 特許庁

制動協調制御部150は、運転者のブレーキ踏力BKに基づき車両全体で必要とされるトータル制動力(パワー)を算出するとともに、このトータル制動力の出力についての油圧ブレーキ90およびモータジェネレータ間での分担を制御する。例文帳に追加

A braking coordination and control section 150 calculates the total braking power (power) required by an entire vehicle from a brake-depressing force BK of a driver and controls sharing between a hydraulic brake 90 and the motor generator, with regard to an output of the total braking power. - 特許庁

本発明は、油圧ブレーキシステム全体の軽量化を図ると共に、低温時においても十分なロールバック量が確保でき、ピストンをブレーキ位置から解放位置へ確実に戻し得る機能を発揮すると共に、長期間安定したシール性能を発揮出来するロールバックシールを提供する。例文帳に追加

To provide a rollback seal which can reduce the total weight of a hydraulic brake system, secure a sufficient amount of rollback even at low temperature, perform the function of reliably returning a piston from brake position to release position, and exhibit sealing performance stable over a long period. - 特許庁

また、油圧ブレーキ30に異常が発生してプッシュロッド36が所定範囲を超えて変位した場合には、ブレーキペダル38が初期位置より変位し、その動作がペダルセンサ43により検知され電磁ブレーキ31が作動される。例文帳に追加

When abnormality occurs in the hydraulic brake 30 so that a push rod 36 is displaced beyond a predetermined range, the brake pedal 38 is displaced from an initial position, which is detected by the pedal sensor 43 to activated the electromagnetic brake 31. - 特許庁

本発明は、電気サーボモータ(15)と、マスタシリンダ(16)と、マスタシリンダに取り付けられた油圧作動油タンク(17)と、作動油タンクの中に配置された、タンク内の油圧作動油レベルをモニタする油圧作動油レベルセンサ(25)とを備えた車両用油圧ブレーキアセンブリ(14)に関する。例文帳に追加

The hydraulic brake assembly (14) for vehicles that includes an electric servomotor (15), a master cylinder (16), a hydraulic fluid tank (17) mounted on the master cylinder, and a hydraulic fluid level sensor (25) situated inside the fluid tank and monitoring the hydraulic fluid level inside the tank. - 特許庁

左右後輪RL、RRの少なくとも一方にブレーキ鳴きが発生したときは、左右後輪の油圧ブレーキ(EHB)の目標制動力をβ減少させ、かつ、左右後輪の電動パーキングブレーキ(EPB)にβの制動力を付与する。例文帳に追加

When brake squeal arises in at least one of left and right rear wheels RL, RR, the target braking force of hydraulic brakes (EHB) of the rear wheels is reduced by β, and a braking force equivalent to β is given to the electric parking brakes (EPB) of the rear wheels. - 特許庁

ηが所定値KAより小さくなった場合には、車輪ロック状態に至る余裕度が小さいとみなして、要求制動力を減少補正し、この補正された要求制動力に基づいて補助油圧ブレーキの制動圧を減少させる。例文帳に追加

If η is smaller than a prescribed value KA, an allowance degree getting to a wheel locking state is regarded as small, the required braking force is corrected to be decreased, and the braking pressure of the auxiliary hydraulic brake is decreased on the basis of the corrected required braking force. - 特許庁

油圧クラッチ機構における潤滑油供給機構を介して供給される潤滑油のうちPTO駆動軸の軸線回りの回転によって飛散される潤滑油を、油圧ブレーキ機構におけるブレーキ作動面に向かわせるプレートを備える。例文帳に追加

Of the lubrication oil fed through a lubrication oil feeding mechanism in a hydraulic clutch structure, the lubrication oil scattered by rotation of the PTO driving shaft around its shaft line is made to head for the brake operating surface in the hydraulic brake mechanism by a plate. - 特許庁

電動機駆動方式において、旋回停止状態で、旋回操作以外の操作であって上部旋回体に旋回外力が発生する旋回外力発生操作が行われたときに、油圧ブレーキに代わる停止保持力を発生させて上部旋回体の自然旋回を防止する。例文帳に追加

To prevent natural revolving of a super structure by generating stop holding force replacing a hydraulic brake when revolving external force generating operation which is operation other than revolving operation, is performed to generate revolving external force to the super structure in a revolving stop state in a motor driving system. - 特許庁

作業車とトロとの間の油圧を伝達するホースが切断等して油圧が喪失したとき直ちにブレーキが作動してトロの移動を規制できる、軌道用作業列車におけるトロの油圧ブレーキ油圧器装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic device of a hydraulic brake for a truck in a working train for a track capable of restricting movement of the truck by rapidly operating the brake when a hose transmitting oil pressure between a working vehicle and the truck is cut and the oil pressure is lost. - 特許庁

停止保持制御モードでは、何らかの理由で車両が移動し、その移動量が距離しきい値以上になったら、ブレーキ制御ECU1から油圧ブレーキ装置2または電動PKB3に対して目標の制動力を発生させるよう作動信号を出力する。例文帳に追加

In the vehicle stop-and-hold control mode, if the vehicle is moved by some reason, and the movement exceeds the distance threshold, an operation signal is output from a brake control ECU 1 so as to generate the target braking force to a hydraulic braking device 2 or an electric-driven PKB 3. - 特許庁

駆動制御システム10は、蓄電装置12と、インバータ14と、回転電機16と、油圧ブレーキ18と、クルーズ状態検出手段30と、制御部40と、異常検出時間マップ34を記憶する記憶部32とを備えて構成される。例文帳に追加

A drive control system 10 includes a power storage device 12, an inverter 14, a rotary electric machine 16, a hydraulic brake 18, a cruising-state detection means 30, a control part 40, and a storage part 32 for storing an abnormality detection time map 34. - 特許庁

フロントフォーク201のフォークブリッジ201a上に渡した仕切板60でフロントカウル内を上下に区分けし、この仕切板60を左右二分割するとともに、この分割部60aに設けた開口60bに油圧ブレーキホース81,82を通す構造にした。例文帳に追加

The inside of the front cowling is divided into an upper part and a lower part by means of a partition plate 60 put over a fork bridge 201a of the front fork 201, while the partition plate 60 are divided into a left part and a right part, and hydraulic brake hoses 81 and 82 are passed through an opening 60b arranged in a divided part 60a. - 特許庁

操作レバー7の操作によって発生するパイロット圧により切り換えられる切換弁62と、方向制御弁3の駆動によって発生するモータ作動圧により切り換えられるブレーキ弁61とを、パイロット油圧ポンプ9と油圧ブレーキ5の間に直列に配置する。例文帳に追加

A selector valve 62 switched by the pilot pressure generated by the operation of an operation lever 7 and a brake valve 61 switched by the motor operation pressure generated by the drive of a direction control valve 3 are arranged in series between a pilot hydraulic pump 9 and hydraulic brake 5. - 特許庁

油圧切換弁9Bは、断線等により電磁比例減圧弁9Cへの信号出力が停止すると管路6A,6B間を微少量連通するように弁特性が設定され、これによって、油圧ブレーキ力が低減され、旋回体43のショックが緩和される。例文帳に追加

The hydraulic selector valve 9B is set to valve characteristics such that the pipelines 6A and 6B are in mutual communication in a minute quantity when the signal output to the decompression valve 9C is stopped due to wire severance, etc., whereby the hydraulic braking force is reduced and the shock of the revolving element 43 is relieved. - 特許庁

ブレーキペダル20の踏力を形成するためのシミュレータ50は、オイルを保存するためのシミュレーションチェンバー51,52と、該シミュレーションチェンバーに連結された流路を開閉するためのシミュレータバルブ55とを含んで電子油圧ブレーキシステムを構成する。例文帳に追加

The electronic hydraulic brake system is constituted such that the simulator 50 for forming stepping force of a brake pedal 20 includes: simulation chambers 51, 52 for conserving an oil; and a simulator valve 55 for opening/closing a flow passage connected to the simulation chamber. - 特許庁

制動力を生じる弾発力貯留機構と、弾発力貯留機構の作用力とは逆方向に作動油による操作で付勢可能なブレーキピストンとを有する制動装置において、僅かな構造スペースと最少の構造コストで保持ブレーキと安全ブレーキに加えて同じ装置により常用ブレーキと作業ブレーキの機能をも果たすことができる油圧ブレーキを提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic brake functioning as a normal service brake and a working brake in addition to a retention brake and a safety brake with a small space and the minimum cost. - 特許庁

例文

ブレーキ制御ECUにて、駐車補助制御中に、障害物センサ54に異常が発生したことが検出されると、駐車補助制御を終了させ、ドライバへの警告を行う制御信号を出力させると共に、油圧ブレーキ装置2に対して第1駆動信号を出力させ、制動力を発生させることで車両を強制的に停止させる。例文帳に追加

When a failure in an obstacle sensor 54 is sensed by a brake control ECU during the parking assisting control, the control is ended, and a control signal to issue an alarm to the driver is emitted, while a first drive signal is emitted to a hydraulic brake device 2, and the vehicle is stopped forcedly by generating a braking force. - 特許庁

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