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「ブランド力」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブランド力の意味・解説 > ブランド力に関連した英語例文

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ブランド力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 116



例文

ブランド力を強めるの例文帳に追加

Because it reinforces our brand. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書

各県がブランドいちごの開発にを入れています。例文帳に追加

Each prefecture focuses its efforts on developing strawberry varieties. - 時事英語例文集

賃貸不動産のブランド力測定および格付け方法例文帳に追加

METHOD FOR MEASURING AND CLASSIFYING BRAND POWER OF LEASE PROPERTY - 特許庁

〈有名大学病院は ブランド力の強化に奔走し例文帳に追加

Famous university hospitals exerted their effort to reinforce their brand power, and - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書

例文

あなたはすでにブランド力を持ってるわ例文帳に追加

You already have a name brand to work with. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書


例文

説得のあるブランドのイメージや例文帳に追加

You can get a strong brand image - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書

これで リクドーの ブランド力も 不動のものになったね。例文帳に追加

With this the power of the ricdor brand is sealed, huh? - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書

このようなブランド類似の信用(「マーケティング」)が求められる。例文帳に追加

It needs to have this brand-like credibility ("marketing capacity"). - 経済産業省

デザインをつける韓国勢等、他国もブランド力を付けている中、今後とも我が国ブランド力を維持できるかが課題。例文帳に追加

As foreign products are gaining brand power, such as South Korean products with improved designs, Japan needs to maintain its brand power in the future. - 経済産業省

例文

ブランド力はまだないに等しいと言うべきかと思います。メールで書く場合 例文帳に追加

I might as well say that it hasn't developed any brand power yet.  - Weblio Email例文集

例文

純粋想起はブランド力調査で良く用いられる手法である。例文帳に追加

Unaided recall is the method which is often used in brand name investigation. - Weblio英語基本例文集

第3-2-9図 製品特性(独創性・ブランド力)と製品の差別化度合い例文帳に追加

Fig. 3-2-9 Product characteristics (originality/brand strength) and the degree of product differentiation - 経済産業省

業種別に日本ブランドの価格プレミアムを見ると、繊維について高いブランド力を発揮していた企業が多数あったほか、一般機械、電機・電子関連といった分野にてブランド力が発揮されていたことがわかる。例文帳に追加

When looking at the price premium of Japanese brands for each industry sector, a lot of textile companies show strong brand power.  - 経済産業省

ブランドの反響の要因となる広告量とブログ記事の件数とを同時に出して、ブランドランク評価を支援することのできるブランドランク評価システムおよび方法を提供する。例文帳に追加

To provide a brand ranking system and method that can support brand ranking by simultaneously outputting the amount of advertisement and the number of blog articles both triggering response to brands. - 特許庁

そして、出部16が、選択された各ブランドに対する広告枠の情報30を出する。例文帳に追加

An output unit 16 outputs the information 30 of the advertisement framework in relation to each selected brand. - 特許庁

ブランド力を構築する一つの手段として製品のデザインにを入れており、例文帳に追加

One of the company’s focus areas to strengthen brand awareness was the product design. - 経済産業省

独自の企画提案で、海外展開を行う企業の「ブランド力」強化を図る中小企業例文帳に追加

An SME aiming to increase the “brand strengthof companies engaged in expansion overseas via its own strength in planning and proposals - 経済産業省

セマンティックディファレンシャル法はブランド力の測定によく用いられている。例文帳に追加

Semantic differential method is often used for measurement of the strength of brands. - Weblio英語基本例文集

それゆえに知名度は低かったが、近年になってブランド力を高めている。例文帳に追加

For this reason, the name was not so widely known, but now the brand has recently been growing competitive.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

売上との関係でブランド力を診断する方法及びシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a method and a system for diagnosing brand power in relation to sales. - 特許庁

~自社製品の独創性やブランド力を高めることで、他社製品との差別化が実現される~例文帳に追加

One's own products can be differentiated from competitor's products by increasing their originality and brand strength - 経済産業省

原子発電所事故により、「高品質」、「安全性」といった日本ブランドに揺らぎがみられる。例文帳に追加

The nuclear power station accident has yielded anxieties about Japanese brands, such ashigh quality” and “safety.”  - 経済産業省

これらの技術が、日本米のブランド化や国際競争強化に寄与することが期待される。例文帳に追加

Such technologies raise expectation for contribution to enhancement of branding and international competitiveness of Japanese rice. - 経済産業省

また、"Made in/by Japan"が持つ我が国のブランド力を活用することも重要である。例文帳に追加

It is also important to use the power of the brand "Made in Japan / by Japan" for our country. - 経済産業省

ジム・ガルブランドが証券取引委員会の捜査に 協していたことを知ってましたか?例文帳に追加

Were you aware that jim gulbrand was cooperating with s.e.c.investigators? - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書

企業名や商品名などの固有名称のブランド力を簡易な方法で評価して指数を出することを可能にする、ブランド力評価指数出装置等を提供する。例文帳に追加

To provide a device for outputting an index of brand power evaluation, the device evaluating, by means of a simple method, the brand power of a characteristic name such as a company name and a commodity name to output an index; and the like. - 特許庁

広告執行による反応情報提供方法は、広告主から広告主と関連する検索ブランドの入を受けるステップと、所定の露出領域への検索ブランド露出程度を決定するステップと、露出領域から検索ブランドに対する関連語を抽出するステップと、抽出された関連語を用いて検索ブランドの肯定/否定指数を決定するステップとを含む。例文帳に追加

The reaction information providing method by advertisement execution includes the steps for :receiving an input of retrieval brand relating to an advertiser from the advertiser; determining the degree of retrieval brand exposure to a prescribed exposure area; extracting a related word to the retrieval brand from the exposure area; and determining the affirmation/negation index of the retrieval brand by using the extracted related word. - 特許庁

従来からプライベートブランド商品を開発することで商品の企画を蓄積している同社を中心にして、北海道産原材料にこだわった商品の統一ブランドが形成されている。例文帳に追加

In addition, a unified brand for products made with a focus on Hokkaido-produced raw ingredients has been created with Nasio, Co., Ltd. at its center, an enterprise with product-planning ability accumulated from its history of developing private-brand products. - 経済産業省

そうした同社ならではの緻密なノウハウが詰まったマーケティング・ツールを武器に、海外展開を行う企業がブランドを一層浸透させ、ブランド力を発揮させていく支援をしている。例文帳に追加

Armed with marketing tools full of precise knowledge only available to such a company, it supports enterprises carrying out overseas expansion so they can penetrate their brand further, and make use of their brand strength. - 経済産業省

Made in/by Japanが有する我が国の財・サービスのブランド力を維持・強化し、アジアはじめ新興国の消費者に「あこがれ」を生み出すようなブランドイメージの醸成を図るなどの対応が求められる。例文帳に追加

It is expected to maintain or emphasize brand power on Japan's goods and services that is deprived from ―Made in/by Japan―, and foster the brand image that createsLonging sentimentin consumers in emerging economies including Asia's economic zone. - 経済産業省

原子発電所事故によって、電制約が顕在化するとともに、「高品質」「安全性」といった日本ブランドにも揺らぎ(図表2-2)。例文帳に追加

The nuclear power station accident has revealed the limited availability of electric power supply and has also eroded the trust in the ―high quality and ―safe image of Japanese brands (Chart 2-2).  - 経済産業省

ヒット商品を生み出している企業は、「儲ける仕組み(ビジネスモデル)」、「ブランド力」、「企画提案」といった点を差別化している。例文帳に追加

Enterprises which have developed hit products differentiate themselves most in having “a system for making profit (a business model),” “brand strength,” and “planning and proposal capabilities.” - 経済産業省

ただし、自社のブランド名または別のブランド名を含む一般的製品があり、その製品の製造に、こうしたブランド名を含めるだけにとどまらない関与を行っている発行人は、自らの影響がその製品の製造委託契約を結んでいると見なされる程度に達しているか否かを判断するに当たって、事実と状況のすべてを検討する必要があろう。例文帳に追加

However, an issuer with generic products that include its brand name or a separate brand name and that has involvement in the product’s manufacturing beyond only including such brand name would need to consider all of the facts and circumstances in determining whether its influence reaches such a degree so as to be considered contracting to manufacture that product. - 経済産業省

メディアミックスを活用した製品の売り込みなど、財・サービスとブランドイメージの組み合わせにより更なる付加価値を創造すること、さらには、"Made in/by Japan"が有する我が国の財・サービスのブランド力を維持・強化し、アジアはじめ新興国の消費者に「あこがれ」を生み出すようなブランドイメージの醸成を図るなどの対応が求められる。例文帳に追加

It is required to create further added value through the combination of goods/service and the brand image by means of sales campaign making use of media mix, to maintain/enhance Japan's brand power on goods/service that come fromMade in/by Japan', and to foster brand image which createlonging sentimentout of consumers of emerging economies including the Asia economic zone. - 経済産業省

例えばNECのブランドステートメント、「発明こそが推進」は、この電子機器メーカーの最先端技術への絶え間ない探求姿勢を表している。例文帳に追加

NEC's brand statement "Empowered by Innovation", for instance, indicates this electronics manufacturer's commitment to continuous search for cutting-edge technologies. - Weblio英語基本例文集

・ 特許、ブランド、組織、顧客・取引先とのネットワーク等の非財務の定性情報評価を制度化した、知的資産経営報告書の活用例文帳に追加

. Use of intellectual property business reports, with systematic nonfinancial qualitative information evaluation of patents, brands, organizational abilities, network of customers and suppliers, etc.  - 金融庁

比較的低予算で競争のあるチームを作るため,ビーンはブランドのマネーボール理論を実践することに決める。例文帳に追加

He decides to put Brand's Moneyball theory into practice in order to make a competitive team at a relatively low cost.  - 浜島書店 Catch a Wave

そのレスポンスにもとづいて、ユーザーはブランド、商品名、またはカラー、サイズなどの検索用質問タイプが入される。例文帳に追加

On the basis of the response, the user inputs a question type for retrieval such as brand, commodity name, color or size. - 特許庁

チャレンジ−レスポンス型テストに広告を導入し、ブランド力を向上する機会がユーザに提示されるようにする。例文帳に追加

Advertisements are introduced to a challenge/response type test so that a chance of improving a brand power can be presented to a user. - 特許庁

ロシアでは日本の技術は非常に高く評価されており、日本ブランドで販売することで、そうした日本のイメージもうまく利用できている。例文帳に追加

In Russia, Japan's technology is appreciated very highly. They use such image of Japan effectively by selling the product with Japanese brand name. - 経済産業省

これらの「人材」、「販売機能」や「ブランド力」などの「無形資産」に関しては、その測定について様々な試みがなされているが、例文帳に追加

Various efforts have been made to measureintangible assetssuch ashuman resources,” “sales function,” and “branding capability.” - 経済産業省

国際展開を進めることにより、企業に対する信頼度やブランド力が増し、他社との「差別化」が図られることが考えられる。例文帳に追加

International business expansion leads to the enhancement of reliability and brand awareness of the company, and encourages differentiation from other companies. - 経済産業省

国際経済交流財団の調査によると、我が国企業の新興国事業における強みは「高品質」、「高機能」、「ブランド力」が上位であるが、欧米事業における強みと比べた差に着目すれば、特に「高品質」、「ブランド力」、「短納期迅速化」、「アフターサービス」等が新興国における特徴的な強みと言える(第3-2-1-15 図)。例文帳に追加

According to the survey of the Japan Economic Foundation, the advantages of Japanese companies in the emerging countries are ranked high for “high quality,” “high performance” and “quality brand products”. - 経済産業省

自動車において、カーステレオの操作部2に設けられたブランドを想起させる印を模したスイッチ2aが押されると、予めメモリ4に記憶してあるブランドを想起させる音声情報をCPU3が読み出して、その音声情報が自動車内に設置されたスピーカ7から出される。例文帳に追加

Voice information to remind the user of a brand previously memorized in a memory 4 is read by a CPU 3 and this voice information is outputted from a speaker 7 set in the automobile when a switch 2a copying a mark to remind the user of the brand provided on an operating part 2 of a car stereo is pressed, in the automobile. - 特許庁

企業における商品コンセプトやブランドイメージを表す語に対して、消費者が抱く好ましいメタファーと商品コンセプトやブランドイメージを表現するにあたって消費者に対して訴求のある文型を取得する。例文帳に追加

In this advertisement sentence generation device, when expressing a commodity concept or a brand image, and desirable metaphor held by a consumer to a term expressing the commodity concept or the brand image in an enterprise, a sentence pattern having appeal power to the consumer is acquired. - 特許庁

このシステムにより、ローコストオペレーションを実現し、過疎地店舗への物流を支える仕組みや1000 種類を超えるRB 商品(リージョナル・ブランド:他社のプライベート・ブランドに相当)による価格競争の維持を実現している。例文帳に追加

This system helps to ensure low-cost operation and maintain price competitiveness with a dedicated distribution network for stores in depopulated areas and a lineup of over 1,000 RB ("Regional Brand" . similar to a "private brand" at other stores) products.  - 経済産業省

近年は、LEDバックライトを搭載した液晶テレビに象徴されるデザイン重視の商品開発も強化し、これまで新興国市場で確立してきたブランドを揺ぎないものにするとともに、そのブランド力を他の製品にも波及させることで、さらなる事業拡大につなげている。例文帳に追加

In recent years, it has enhanced product development with the emphasis on the design, which is symbolized by LED back light mounted LCDs (Liquid crystal display). Through such efforts, they were able to solidify their brand, which had been established in emerging economies, and at the same time, the company has expanded further their business by making use of their brand power onto other products. - 経済産業省

そのような製品について、世界に通用するブランドを構築し、海外市場を開拓することは、我が国の生活関連(日用品)産業がアジア諸国の追い上げや欧州のブランド力による国内市場の侵食に対抗していくために重要である。例文帳に追加

It is important to nurture world-class brands and explore the world market for such products, in order to empower Japan's home industry so it can catch up with Asian nations and counter the penetration of European-brand products in the domestic market. - 経済産業省

このため、知的財産戦略本部コンテンツ・日本ブランド専門調査会(2009)「日本ブランド戦略~ソフトパワー産業を成長の原動に」が指摘するように、「海外で既に受け入れられている日本ブランドの価値を最大限活用し、実際のビジネスとして収益に結び付けていくためには、現地での販路を拡大し、実際に売り込んでいく努が必要である。このため、海外展開を視野に入れたコンテンツ・商品の製作・開発や販路開拓等を含めた総合的な海外展開支援など抜本的な支援策が必要である。」例文帳に追加

As pointed out in Nihon Brand Senryaku – Soft Power Sangyo wo Seicho no Gendoryoku ni,published by the Task Force on Contents and Japan Brand of Intellectual Property Strategy Headquarters (2009), “In order to take full advantage of the reputation of the Japan brands already established overseas, and for making it lucrative as an actual business, it is necessary to strive to expand local markets and to actively pursue marketing strategies. Therefore, it is necessary that there is comprehensive assistance measures, such as assistance for overseas business expansion, covering production and development of contents and products focused on overseas business expansion, exploration of markets, etc. - 経済産業省

例文

そして、制御プログラム203は、借入金情報管理データベースに格納された借入金額情報と、出資情報管理データベースに格納された出資金額情報と、入又は計算により生成されたブランド価値の変動情報に基づいて、ブランド資産保有会社からの返済元本金額を算出する機能を有している。例文帳に追加

A control program 203 has a function of calculating the amount of the returned capital from a brand property possessing company according to loan amount information stored in the loan amount information management database, investment amount information stored in the investment amount information management database, and variation information on a brand value which is generated by input or calculation. - 特許庁

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