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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 固定車軸に関連した英語例文

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固定車軸の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 144



例文

地上Gに設けたロック解除レール40の係合面43と係合する係合部材60を、車軸2の端部に固定した軸端梁50を車両限界L1の近傍まで下方に延設した部分56に取り付ける。例文帳に追加

An engagement member 60 which engages the engagement surface 43 of an unlocking rail 40 provided on the ground G is mounted on the portion 56 of an axle end beam 50 extended downwards to near the vehicle limit L1, the beam 50 being fixed to the end of an axle 2. - 特許庁

車輪受け6は、受け板7の下部にブロック8を固定し、ブロック8の下面に車軸上に掛け留める二つの取付フック9を設ける。例文帳に追加

The wheel support 6 has a support plate 7 at the lower part of which a block 8 is fixed, and two mounting hooks 9 hooked on the axle are situated on the under surface of the block 8. - 特許庁

固定した車軸1のサンギャ5に巻いたチェーンなどを左まわり交点の反対右まわりにほどくと、回転運動エネルギーの距離が得られている。例文帳に追加

When a chain, etc., winded around a sun gear 5 of a fixed axle 1 is unwound clockwise to the opposite direction of a counterclockwise intersection, a distance of rotational kinetic energy is obtained. - 特許庁

ベース台11上の支持軸受12により回転可能に支持された車軸13に、駆動モータ14からの回転駆動力を伝達するプーリ15が固定される。例文帳に追加

A pulley 15 for transmitting a rotational driving force from a drive motor 14 is fixed on an axle 13 supported rotatably by a support bearing 12 on a base stand 11. - 特許庁

例文

端部ケース13が備える支軸部13cの車軸ケース15が備える連結部14dから突出している部分13eに固定リンク42を連結してある。例文帳に追加

The fixed link 42 is connected to the portion 13e of the pivot part 13c of the end case 13 which protrudes from a connection 14d which the axle case 15 includes. - 特許庁


例文

ここで、連結部100は、車体部50には、固定的に連結されているとともに、芝刈り機10には、車輪11の車軸を中心として芝刈り機50の回転方向の変位を許容するように連結されている。例文帳に追加

The connection portion 100 is connected to the vehicle frame portion 50 in a fixed state and to the mowing machine 10 so that the displacement of the rotation direction of the mowing machine 10 on the axle of the wheels 11 may be allowed. - 特許庁

車輪を両端に持つ車軸を台車本体に簡単に取付け又は取外しができ、且つ固定手段を有する軸受ならびにこの軸受を用いた台車を提供する。例文帳に追加

To provide a bearing capable of simply mounting or dismounting an axle having wheels at both ends on and from a carrier main body and having a fixing means and to provide a carrier using this bearing. - 特許庁

車軸固定する複数のボルト挿通孔14,24を有する左右のディスク11,21の外周端に片側リム12,22を備えた左右のホイール部1,2からなる。例文帳に追加

This wheel comprises right and left wheel parts 1 and 2 having one-sided rims 12 and 22 at the outer peripheral edges of right and left disks 11 and 21 fixed to an axle having a plurality of bolt through holes 14 and 24. - 特許庁

タイヤを支持し円周方向にのびるリム3、車軸固定されるディスク4及びリム3とディスク4とを連結する連結手段5を含む。例文帳に追加

The elastic wheel comprises a rim 3 supporting a tire and extending to the circumferential direction, a disc 4 fixed to an axle, and a connection means 5 for connecting the rim 3 with the disc 4. - 特許庁

例文

タイヤを支承しうる円周方向にのびるリムと、車軸固定されるディスクと、周方向にのびかつリムとディスクとの間を連結する弾性体からなるダンパー部材5とを有する弾性ホイールである。例文帳に追加

This elastic wheel 5 has a rim extending in the circumferential direction capable of supporting a tire, a disc fixed to an axle, and a damper member 5 constituted of an elastic body which extends in the circumferential direction and connects between the rim and the disc. - 特許庁

例文

この発明は、機台に架設する車軸の中央部に中心線と平行な透孔を設け、該透孔の壁面にロードセルを固定したことを特徴とする吊上げ装置における荷重検出装置によりその目的を達成した。例文帳に追加

This load detector for lifting gear comprises a through-hole parallel to the centerline provided in the center part of an axle erected on a machine base and a load cell fixed to the wall surface of the through-hole. - 特許庁

モータの固定ケーシング22の側面円盤面の内側に、ブラシ35,35が車軸7の周囲に90度の角度をもって2個の正負の極に配置される。例文帳に追加

Brushes 35, 35 are arranged on two positive and negative poles at an angle of 90° around an axle 7 inside the side disc surface of a fixed casing 22 for a motor. - 特許庁

鉄道車両の車軸の両端に固定された車輪に、油を供給する鉄道車両用車輪の塗油装置21において、圧縮空気の供給を受けて油を吐出する空圧駆動潤滑ポンプ39を設ける。例文帳に追加

An oil applying device 21 for a wheel of a rolling stock supplies oil to wheels fixed to the two ends of each axle of the rolling stock, wherein a pneumatic drive lubricating pump 39 is provided to discharge the oil upon receiving the compressed air supplied. - 特許庁

空転歯車28はタイヤ回転時、下方の一定位置に保持されるため、空転歯車軸29cと固定ハブ軸8dで軸支されるレバー29はテコのレバーとなり、テコの原理で、軽い力で車両を牽引できる。例文帳に追加

Because the idling gear 28 is held in a certain down-position when the tire is in rotation, the lever 29 borne by the idling gear shaft 29c and the stationary hub shaft 8d works on the lever system and is capable of towing a vehicle with a light force by the principle of lever. - 特許庁

サスペンションアーム部材14の一端に嵌合開口部36が形成され、車軸支持部材48は、自身の外縁部62が嵌合開口部36に嵌合して固定されている。例文帳に追加

A fitting opening part 36 is formed on one end of the suspension arm member 14, and an outer edge part 62 of the axle supporting member 48 itself is fitted in the fitting opening part 36 and fixed. - 特許庁

押圧部材が前進して軸梁の取付けられた車軸の軸端を押圧したときに、反作用力によってテーブルとこれに固定されたストッパとクランプアームとが後退することにより、軸梁を抜き取る。例文帳に追加

When the pressing member advances to cause pressing the axle end of the vehicle axle whereon the axle arm is mounted, the table, the stopper fixed thereto, and the clamp arm are retreated by the reaction force, which allows removal of the axle arm. - 特許庁

また、予圧縮が付与された積層ゴム28を介して支持棒10と支持腕12とを固定することにより、軸箱体6の車軸回りの回転変位を抑え、軸距の変動を抑制できる。例文帳に追加

Rotational displacement of the axle box body 6 around the axle is suppressed and the variation of the wheelbase can be suppressed by fixing the support rod 10 and the support arm 12 through the laminated rubber 28 having the pre-compression applied. - 特許庁

この連結部100は、車体部50には、固定的に連結されているとともに、芝刈り機10には、車輪11の車軸を中心として芝刈り機10の回転方向の変位を許容するように連結されている。例文帳に追加

The connection portion 100 is connected to the vehicle frame portion 50 in a fixed state and to the mowing machine 10 so that the displacement of the rotation direction of the mowing machine 10 on the axle of the wheels 11 may be allowed. - 特許庁

本来軸を中心に軸周囲をスライディンク化ていた機構が複雑な機構であるため、この車軸関節自身を固定し、スライディングによる回旋機能を消失させる13。例文帳に追加

Since the mechanism sliding around a shaft at an original shaft as a center has a complicated mechanism, this axle joint itself is fixed, and a turning function by the sliding is vanished 13. - 特許庁

また、固定車輪である一対の車輪の近傍に当該車輪の車軸に平行なレバーシャフトを懸架し、当該レバーシャフトに切片を固定し、ペダルリンクと当該ペダルリンクにより連動するペダル機構により、前記レバーシャフトを回動することにより、前記切片が車輪を押圧することにより、手押し搬送車を固定するブレーキを採用した。例文帳に追加

Additionally, the lever shaft in parallel with the axle of a wheel is suspended in the neighbourhood of a pair of the wheels which are fixed wheels, and a brake to fix the hand carrier car as the section pressurizes the wheels by revolving the lever shaft by a pedal mechanism to be interlocked by a pedal link as well as the pedal link by fixing the section on the lever shaft is adopted. - 特許庁

左右の遊星ギヤを支持する左右のキャリアを左右の車軸固定してなる左右の遊星歯車機構に対し、走行駆動力を入力すると共に互いに逆方向の旋回駆動力を入力するトランスミッションを、車両旋回時に車軸駆動力を高めるように、且つ遊星歯車機構をコンパクトに、構成する。例文帳に追加

To constitute a transmission which inputs a running driving force and a turning driving force opposite to each other to right and left planetary gear mechanisms in which right and left carriers for supporting right and left planetary gears are fixed to right and left axles to that an axle driving force is increased when a wheel is turned and that the planetary gear mechanism is compact. - 特許庁

ハブホイールの軸孔に、車軸の車両アウタ側端部に形成されたねじ部が車両インナ側から挿入され、該ねじ部に螺合するナットによって車軸にハブホイールが固定されるようになっていて、ナットの締め付け力を確保することができ、またナットの緩みを防止することができるハブユニットとその製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a hub unit devised so that a screw part formed on a vehicle outer side end part of an axle is inserted in a shaft hole of a hub wheel and the hub wheel is fixed on the axle by a nut to screw in the screw part, thus fastening force of the nut is secured, and looseness of the nut is prevented, and also to provide its manufacturing method. - 特許庁

この鉄道車両システムには、リニアモータの一次側コイルがレールの間に配置された軌道と、台車に軸バネ及び軸受を介して車輪の車軸が取り付けられ、当該車軸にリニアモータのリアクションプレートが一次側コイルに対向するように固定された少なくとも1つのリニア式車両とが備えられている。例文帳に追加

A railway vehicle system includes a track in which a primary side coil of the linear motor is arranged between rails, and at least one linear type vehicle, wherein an axle of wheels is mounted on a truck through axle springs and bearings, and a reaction plate of the linear motor is fixed to the axle so that the plate may be opposite to the primary side coil. - 特許庁

後部ルーフが除去されたモノコック型乗用車の車体後部に、御宮を載置した宮型霊柩車において、前記後部ルーフの除去されたシャーシー10に固定される補強フレーム30であって、御宮50の負荷重量を前記モノコック型乗用車の後部車軸15と前部車軸13とで分散支持させる補強フレーム30を備えている。例文帳に追加

In the shrine model funeral car with a shrine placed on a rear vehicle body of a monocoque type passenger car with a rear roof removed therefrom, a reinforcing frame 30 is fixed to a chassis 10 with the rear roof removed therefrom, and the reinforcing frame 30 supports the load weight of the shrine 50 in a dispersive manner by a rear axle 15 and a front axle 13 of the monocoque type passenger car. - 特許庁

空気圧駆動ディスクブレーキまたは電気駆動ディスクブレーキ、とくに商用車用空気圧ディスクブレーキであって、取付けフレーム12をトルクプレート30に固定する締結具が、車軸の長手方向軸に基本的に直交する少なくとも一つの面に配向するように、ブレーキキャリパー12を支持する取付けフレーム20と、取付けフレーム12を車軸固定するトルクプレート30とを配置する。例文帳に追加

In a pneumatically driven disk brake or an electrically driven disk brake, especially, a pneumatic disk brake for a commercial vehicle, the fastening tool which fixes a mounting frame 12 to a torque plate 30 disposes the mounting frame 20 which supports a brake calliper 12 and a torque plate 30 which fixes the mounting frame 12 to an axle so as to arrange and direct to at least one surface fundamentally intersecting to longitudinal axis of the axle. - 特許庁

本案は、フレームに対して背もたれと一体の後輪車軸ブラケット位置をスライドさせ、必要な位置で固定し、同時に、クロスメンバーに設けた座面調整パイプの前後位置をスライドさせ固定する、座面は裏側に折り曲げ収納してあるものを適宜伸縮することで上記課題を解決した。例文帳に追加

In this invention, the position of a rear wheel axle bracket integrated with a backrest is made to slide to a frame and fixes at a required position, the front and back position of a seat surface adjusting pipe provided on the cross member is made to slide and fixed simultaneously, and a seat surface bent and stored on the back side is appropriately extended/contracted, then the subject has been solved. - 特許庁

エンジンで駆動する後輪のタイヤホイール2内に車体側に取り付けた内部ドラム13挿入し、内部ドラム13の内周に固定子コイル14を取り付け、固定子コイル14の内側に回転子を設け、回転子をブレーキドラムを兼用する歯車3、歯車16、歯車17を介して車軸に連結する。例文帳に追加

An inner drum 13 installed on a vehicle body side is inserted into a rear tire wheel 2 driven by an engine, a stator coil 14 is installed around the inner periphery of the inner drum 13, a rotor is arranged inside the stator coil 14 and the rotor is coupled to a vehicle axle through a gear 3, a gear 16 and a gear 17 which are commonly used for a brake drum. - 特許庁

三輪車状態では、ハンドル6を取り付け、座席部材2を車両本体3に対して比較的後方の位置に固定し、背もたれ部4および押し棒10を取り除き、ペダル7を前輪8の車軸に対して偏心した位置に取り付ける。例文帳に追加

In the tricycle state, the handle bar 6 is mounted, the seat member 2 is fixed to a position at a relatively rear side relative to the vehicle body 3, the back rest 4 and the pushing rod 10 are removed, and a pedal 7 is mounted to a position eccentric to an axle of the front wheel 8. - 特許庁

本体6は、電動車輪17と、電動車輪17の車軸17bを回動可能に支持する支持部材8と、支持部材8が連結される面板9と、面板9の表面に固定されて電動車輪17のモータに電力を供給する電気回路とから構成される。例文帳に追加

The body 6 includes a power wheel 17, a support member 8 for turnably supporting a bearing 17b of the power wheel 17, a surface panel 9 joining the support member 8, and an electric circuit which is fixed on the surface of the surface panel 9 and supplies power to a motor of the power wheel 17. - 特許庁

中央固定台1と増速機構8を連結するVベルト9を介して、発電機4を増速作動し、発電して蓄電池5に充電する動物(畜)力発電プラントで、又は、単独プラント2輪車軸の回転力で、伝動発電して、蓄電する自由経路発電システムでも、移動式プラントとして同一視出来る。例文帳に追加

Also a free path electric power generation system which transmits a turning force of a single plant bicycle shaft generates electric power and charges a battery may be considered identical as a mobile plant. - 特許庁

左右一対の車軸50L・50Rにそれぞれデフサイドギア44・44を固定し、前記デフサイドギア44・44のそれぞれにベベルピニオン43を噛合させ、前記ベベルピニオン43はピニオン軸49に、所定の制動力を付与しつつ回転可能に支持する。例文帳に追加

Differential side gears 44, 44 are fixed to a pair of left/right axles 50L, 50R, bevel pinions 43 are engaged with the differential side gears 44, 44 respectively, and the bevel pinions 43 are rotatably supported to pinion shafts 49, while applying a prescribed brake force. - 特許庁

前記支持体18を後車軸ケース19の下面及び伝動ケース17の下面に固定し、かつ左右方向外端側を駆動輪12の略真下に位置してトラックフレーム16より左右方向外側方へ突出している。例文帳に追加

The support body 18 is fixed to a lower surface of the rear axle case 19 and a lower surface of the transmission case 17 and an outer end side in a left/right direction is positioned at a position approximately just below the drive wheel 12 and is projected to an outer side in the left/right direction than the truck frame 16. - 特許庁

円環状のリムと、該リムの内周部に配設されるホイール本体4と、前記リム及びホイール本体4の回転中心に配設される取付具3とを一体に接合して備え、該取付具3に対して、走行車両の車軸に装着されるボス2を取付固定する。例文帳に追加

An annular ring-shaped rim, a wheel body 4 arranged in an inner peripheral part of the rim and an installing tool 3 arranged in the rotational center of the rim and the wheel body 4 are integrally joined, and a boss 2 installed on the wheel shaft of a traveling vehicle is installed in and fixed to the installing tool 3. - 特許庁

後輪1のリム周設に円形状の板状2を定着し、内側にチェーン状3を接着し、歯車状8と結合した位置で車軸棒4と丸棒状5を平行に位置して、ベアリング7と支え部材9を両側にそれぞれ固定する。例文帳に追加

A circular plate shape is fixed to the peripheral part of the rim of each rear wheel 1, a chain shape 3 is adhered to the inner side, an axle bar and the round bar shape are arranged parallel at each position connected to the gear wheel shape 8 and a bearing and a support member are respectively fixed at the both sides. - 特許庁

車軸の4本に熱遮断板のアルミニユウムフィルムを道路表面側に向け4箇所の切れ目を設定したのち、SBS丸パイプを筒状に縫製した切れ目から通し、6のマジックテープで固定すると熱遮断板1が装着される。例文帳に追加

Four slits are set toward the road surface side in the aluminum film of the heat insulating plate, and SBS round pipes are inserted through slits sewn in cylindrical shapes and fixed by a hook and loop fastener 6, thereby installing the heat insulating plate 1 to four axles. - 特許庁

好適な構造では各回転部材33はロータ取付けボルト42を介しハブ及びロータ・アセンブリに連結され、又固定部品34は車軸管12に配置され、既存の車輪アセンブリの変更を最少にできる回転空気継手30を形成する。例文帳に追加

In a preferable structure, each rotating member 33 is connected to the hub 14 and a rotor assembly through a rotor fixing bolt 42, and a fixing component 34 is disposed in an axle pipe 12 to form the rotating air joint 30 which can make the change in a conventional wheel assembly minimum. - 特許庁

車軸30に固定したブレーキディスク37を把持するブレーキキャリパ39を該ブレーキディスク37の後方に配置し、かつダンパー29の車体への取付部29cを車輪36のフルバンプ時の上端よりも低い位置に配置する。例文帳に追加

The brake caliper 39 for gripping a brake disc 37 fixed to the axle 30 is disposed behind the brake disc 37, and an installing portion 29c to a vehicular body of the damper 29 is positioned at a position lower than an upper end at the time of full bumping of the wheel 36. - 特許庁

移動コア2は、車両進行方向へ延在する固定コア1のバー11、12に接する男性及び軟磁性をもつ車輪状の磁束入力コア21、22と、これら磁束入力コア21、22を磁気的に結合する車軸状の横バー23とをもつ。例文帳に追加

The movable core 2 has an elastic and soft-magnetic wheel-like magnetic-flux input cores 21, 22 in contact with the bars 11, 12 of the static core 1 extending in the travelling direction of the vehicle, and the axle-like side bar 23 magnetically connected to these magnetic-flux input cores 21, 22. - 特許庁

車体フレーム側の車輪支持部材で車軸が支承される車輪のホィールにセンサリングが同軸に取付けられ、前記センサリングに対向する車輪速センサが車体フレーム側に固定支持される車輪速度検出装置において、形状変化に伴なう大きな設備変更を不要とした部品に車輪速センサを取付けて、コスト低減を可能とする。例文帳に追加

To reduce a cost by mounting a wheel speed sensor on a part not requiring a large equipment change resulted from a shape change, in a wheel speed detection device in which a sensor ring is mounted coaxially on a wheel whose axle is supported by a wheel support member on the body frame side and the wheel speed sensor facing to the sensor ring is fixed and supported on the body frame side. - 特許庁

自動二輪車用フロントフォーク10において、車輪側チューブ14の外周にマウントブラケット40を隙間なく嵌挿し、該マウントブラケット40を車軸ブラケット15に固定し、マウントブラケット40の外周にフェンダー取付用ブラケット50の環状取付部51を回転自在、かつ軸方向には不動に取付けたもの。例文帳に追加

In the front fork 10 for the motorcycle, a mount bracket 40 is fitted without clearance to an outer circumference of a wheel side tube 14, the mount bracket 40 is fixed to an axle bracket 15, and an annular mounting part 51 of a fender mounting bracket 50 is mounted on the outer circumference of the mount bracket 40 rotatably, and fixingly in the axial direction. - 特許庁

クローラ式走行装置80に車軸89L,89Rを覆うリアアクスルケース88L,88Rであって、リアアクスルケース88L,88Rの外周と接触しうる接触部101aと、その接触部101aに延設される固定ステー101bとを有し、かつ上下二部に分割しうるリアアクスルケースステー100L,100Rである。例文帳に追加

In the crawler type traveling device 80, rear axle cases 88L, 88R covering axles 89L, 89R have a contact part 101a capable of contacting the outer peripheries of the rear axle cases 88L, 88R, and a fixed stay 101b extended to the contact part 101a, and rear axle case stays 100L, 100R capable of dividing into the upper and lower parts. - 特許庁

金属ハブプレートを用いることなく車軸に対して直接に固定できるカーボンセラミックブレーキディスクであって、炭素繊維で補強され且つ回転軸の近傍でハブプレートの形状を成すとともに外周の近傍で環状ディスクの形状を成すセラミックによって形成されているカーボンセラミックブレーキディスク。例文帳に追加

This carbon ceramic brake disc 1 capable of being directly fixed to an axle without using a metallic hub plate, is composed of ceramic reinforced by carbon fiber, and having the shape of the hub plate near a rotating shaft 6, and the shape of an annular disc near its outer periphery. - 特許庁

車軸固定される円筒状のボスを同軸に囲繞する円筒部と、前記ボスおよび前記円筒部の一端間を結ぶようにして前記円筒部の一端に一体に連設される連結部とを有する車両用ブレーキドラムにおいて、部品点数および組付工数の低減を可能としつつ、鳴き防止効果が得られるようにする。例文帳に追加

To reduce the number of parts and assembly man-hour so as to obtain creaky sound prevention effect in a brake drum for vehicle having a cylindrical part surrounding a cylindrical boss fixed on an axle coaxially and a connection part provided integrally and continuously at one end of the cylindrical part so as to connect the boss with one end of the cylindrical part. - 特許庁

例文

荷台固定補強金具1は平面状のワッシャ部2と、このワッシャ部2から延出する荷台支持棒補強部3とが一体成形されてなるものであり、平面状のワッシャ部2には自転車の後輪の車軸の延長上に延出するボルトの直径に略等しい直径の貫通孔2aが穿設されている。例文帳に追加

This carrier fixing reinforcement metal fitting 1 is made by forming integrally a plane form of washer part 2, and a carrier support rod reinforcement part 3 extending from the washer part 2, and a through hole 2a with the diameter almost equal to the diameter of a bolt extending on the extension of the axle of the rear wheel of the bicycle is formed to the plane form of washer 2. - 特許庁

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