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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 排気弁閉~の意味・解説 > 排気弁閉~に関連した英語例文

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排気弁閉~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1074



例文

次に、第2開42を開放して排気ポンプ50に不活性ガスを供給するとともに、第3開43を開放して前記チャンバー10内に不活性ガスを供給する。例文帳に追加

Subsequently, inert gas is supplied to the exhaust pump 50 by opening the second opening/closing valve 42, and inert gas is supplied into the chamber 10 by opening the third opening/closing valve 43. - 特許庁

リッチ燃焼を実施する際は、吸気64の開き時期およびじ時期、並びに排気68の開き時期およびじ時期をともに進角させる。例文帳に追加

When the rich combustion is performed, the opening timing and the closing timing of the intake valve 64 and the opening timing and the closing timing of the exhaust valve 68 are advanced. - 特許庁

これにより、熱負荷が小さいとき、ソレノイド52の停止時に開55で排気通路54をじ、孔59を介し吐出室34とクランク室32とを連通する。例文帳に追加

Thereby, the exhaust passage 54 is closed by the open/close valve 55 during the interruption of the solenoid 52 when a thermal load is small, and the discharge chamber 34 and the crank chamber 32 communicate with each other via the valve hole 59. - 特許庁

筒内噴射式火花点火式内燃機関において、低負荷運転する際、前記機関の冷却水温度に基づいて、吸気の開時期を遅角化制御するとともに、排気の開時期を進角化制御する。例文帳に追加

In this cylinder injection type spark-ignition internal combustion engine, when performing the low load operation, based on the cooling water temperature of the engine, the opening/closing timing of the intake valve is controlled to be lagged and also the opening/closing timing of the exhaust valve is controlled to be advanced. - 特許庁

例文

内燃機関の運転状態に応じて吸気及び排気の開タイミング及び開時間の長短を可変とすることによって機関の低中負荷時の効率、及び燃費の向上を計る。例文帳に追加

To improve the efficiency during a low and a middle load of an engine and a fuel cost by varying the switching timings and the lengths of opening and closing times of a suction valve and an exhaust valve according to the operation state of an internal combustion engine. - 特許庁


例文

容器2内に配置されたフロート3の昇降に応じてスナップ機構5を動作させて動力伝達軸28をスナップ移動させることにより、給気20と排気21の開を切り換える。例文帳に追加

A snap mechanism 5 is operated according to the upward/downward movement of a float 3 arranged inside of the sealed vessel 2 in order to snappingly move a power transmission shaft 28, thereby switching opening/closing of the air supply valve 20 and exhaust valve 21. - 特許庁

回路部が駆動部33とともにマット本体から外された状態で栓28.30により開される開口27.29を、エアーバッグ9.10から三方22.25を経由して二方23,26に至る排気経路に設ける。例文帳に追加

Opening/closing ports 27 and 29, which are opened/closed by plugs 28 and 30 when the circuit part is detached from the mat body together with the driving part 33, are disposed respectively in air discharge channels from the air bags 9 and 10 to the two-way valves 23 and 26 via the three-way valves 22 and 25. - 特許庁

容器2内に配置されたフロート3の昇降に応じてスナップ機構5を動作させることにより、給気20と排気21の開を切り換える。例文帳に追加

A snap mechanism 5 is operated according to the upward movement and downward movement of a float 3 arranged in the sealed vessel 2, thereby switching the opening/closing of the air supply valve 20 and exhaust valve 21. - 特許庁

排気管開装置1の体4の位置や開位置を所定の位置に調整する際に、容易に正確に調整できるようにするとともに、コストダウンを図る。例文帳に追加

To reduce cost as well as easily and correctly carry out adjustment, when the closed position and open position of the valve element 4 of an exhaust pipe opening and closing valve device 1 is adjusted to prescribed positions. - 特許庁

例文

容器2内に配置されたフロート3の昇降に応じてスナップ機構5を動作させ動力伝達軸46をスナップ移動させて給気20と排気21の開を切り換える。例文帳に追加

A snap mechanism 5 is operated according to lifting up/down of a float 3 arranged in the closed vessel 2, and a power transmission shaft 46 is snappingly moved to switch opening/closing of the air-feeding valve 20 and the air-discharge valve 21. - 特許庁

例文

ディーゼル機関1の排気マニホルド31と各気筒の排気ポートとを接続するそれぞれの排気枝管41上に個別のパティキュレートフィルタ(DPF)40を配置し、隣接気筒の排気枝管のDPF上流側部分を相互に連通路41で接続するとともに、各連通路を鎖可能な連通43を設ける。例文帳に追加

This device is individually placed with a particulate filter (DPF) 40 on each exhaust branch pipe 41 which connects an exhaust manifold 31 of a diesel engine 1 to an exhaust port of each cylinder, and DPF upper steam side part of the exhaust branch pipe of an adjacent cylinder is connected each other with a communicating path 41 with providing a communication valve 43 which can close each communication path. - 特許庁

始動要求時から所定期間、吸気および排気してクランキングし、所定サイクル毎に吸気または排気のいずれか一方を開して燃焼室内に空気を取り込むことで、直噴式の内燃機関のプレヒート効率を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of improving preheat efficiency in a direct injection internal combustion engine, by taking air in a combustion chamber by opening any one of an intake valve or an exhaust valve with revery predetermined cycle, by cranking by closing the intake valve and the exhaust valve for a predetermined period from when requiring starting. - 特許庁

電子制御装置50は、排気10として機能する体19を各電磁石61,62の電磁力にて開駆動する電磁駆動についてその駆動を制御する。例文帳に追加

The electronic control device 50 controls driving on the solenoid-drive valve which functions as an exhaust valve and drives a valve element 19 for opening and closing with electromagnetic force of the respective electromagnets 61, 62. - 特許庁

噴射、吸気及び排気じられて遮断されるシリンダ内にフレッシュ・ガスを残留させるか、燃焼ガスを残留させるかの決定を可能にする。例文帳に追加

To make it possible to select from between retaining fresh gas within a cylinder which is shut off through the closure of an injection valve, suction valve, and exhaust valve and maintaining combustion gas there. - 特許庁

可変バルブタイミング機構を備えた内燃機関の制御装置において、吸気または排気の開時期をより正確に求めることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of more exactly obtaining the on-off valve timing of a intake valve or exhaust valve in an controller of an internal combustion engine equipped with a variable valve timing mechanism. - 特許庁

ブレーキ装置内の排気時に開く逆止が一体的に設けられてなる、通常型のブレーキ装置用電磁において、第1通路3及び第2通路4が開口する収容穴2を設ける。例文帳に追加

In a solenoid valve for an ordinary closing type brake device by integrally arranging an exhaust time-opening check valve in the brake device, a valve housing hole 2 for opening a first passage 3 and a second passage 4 is arranged. - 特許庁

本発明によれば、この方法は、機関の低負荷または中負荷動作時に、排気16の位置を制御することと、吸気の一方36を燃焼ガス吐出として動作させるように制御することとを含む。例文帳に追加

The method comprises a step for controlling the close position of the exhaust valve 16 at the low-load or middle-load operation of the engine, and controlling one intake valve 36 to operate as a combustion gas discharge valve. - 特許庁

船外機1は、クランク軸24と、マウントケース4に取り付けられた機関本体3と、1対の吸気33および1対の排気34を開作動する動機構M1とを有する内燃機関2を備える。例文帳に追加

This outboard motor 1 is equipped with an internal combustion engine 2 having a crankshaft 24; an engine body 3 fixed to a mount case 4; and a valve mechanism M1 for opening/closing a pair of suction valves 33 and a pair of exhaust valves 34. - 特許庁

そして、この指標がポンプアップを誘発または促進し易い所定値以上となった場合には、対象気筒のアクチュエータ34を駆動して排気制御32をする。例文帳に追加

When the index becomes a predetermined value or higher that is likely to induce or promote the pump-up, the valve actuator 34 of the target cylinder is driven to close the exhaust control valve 32. - 特許庁

さらに安全構造として、蓋の排気筒上端部と平坦部の2箇所で安全と気密に接することにより、より確実に所定の圧力ですることができる。例文帳に追加

Furthermore, the valve can operate at a prescribed pressure more surely, by having contact with the safety valve airtight at two positions of top and flat portions of evacuation cylinder of the closure as construction of the safety valve. - 特許庁

制御部20は、アンモニアタンク17の圧力が低下し、排気の圧力を下回ると、還元剤添加15の開時間を短縮するとともに、還元剤添加15をより短期間で開する。例文帳に追加

A control part 20 reduces the valve opening time of a reducing agent addition valve 15 and also opens and closes the reducing agent addition valve 15 during a shorter period of time when the pressure in an ammonia tank 17 drops lower than the pressure of exhaust emission. - 特許庁

給気53と排気47が動力伝達軸46を介して副アーム23に連結され、液体排出口開6が動力伝達軸46に連結される。例文帳に追加

The air supply valve 53 and the exhaust valve 47 are connected to the auxiliary arm 23 through a power transmission shaft 46, and the liquid discharge port on-off valve 6 is connected to the power transmission shaft 46. - 特許庁

内燃機関のフューエルカット中に、吸気じた直後から排気の開まで期間内における、所定クランク角θでの筒内圧センサ出力に基づき、筒内圧Pを算出する。例文帳に追加

During the fuel-cut of the internal combustion engine, the in-cylinder pressure P is calculated on the basis of the in-cylinder pressure sensor output at a prescribed crank angle θ in a period immediately after the intake valve is closed to the opening of an exhaust valve. - 特許庁

当該処理において、ECU100は、排気管211と吸気通路221との連通状態を制御するEGRバルブ220を開させ、吸気通路221に設けられた吸気絞り223をさせる。例文帳に追加

During the process, the ECU 100 opens an EGR valve 220 controlling communication condition between an exhaust valve 211 and an intake passage 221, and closes an intake throttle valve 223 provided in the intake passage 211. - 特許庁

ECU30は、過給状態からの減速時には排気15の開時期を大幅に遅角する一方、最大吸気量となるように吸気13の開時期を制御する。例文帳に追加

In decelerating from a supercharging state, the ECU 30 largely retards the opening timing of the exhaust valve 15 and controls the opening and closing timing of the intake valve 13 so that air intake is maximized. - 特許庁

EGR制御手段は、過給状態切換手段による過給状態の切り換えのための排気制御の開動作前に、EGRを全に設定する。例文帳に追加

An EGR control means sets an EGR valve into a fully closed state before the opening operation of the exhaust control valve for switching the supercharging state by the supercharging state switching means. - 特許庁

したがって、排気中のデポジットが吸気や吸気ポートに付着して吸気不良を生じるなどの吸気系への悪影響を防止することができる。例文帳に追加

Therefore, adverse effects on an intake system such as valve closing failure of an intake valve resulting from deposits from exhaust adhered to the intake valve and the intake port can be prevented. - 特許庁

燃料電池の起動時に、コントローラ18は、燃料供給配管14をじて、燃料供給量調整5及び燃料排気配管15を開き、燃料循環配管11の内部を燃料ガスで置換する。例文帳に追加

In starting the fuel cell, a controller 18 closes a fuel supply pipe valve 14, opens a fuel supply quantity regulation valve 5 and a fuel exhaust pipe valve 15, and replaces the inside of a fuel circulation pipe 11 with a fuel gas. - 特許庁

動力伝達軸28のスナップ移動により排気21を開き給気20をじるときに動力伝達軸28で流入側逆止60を開くように駆動する。例文帳に追加

When the exhaust valve 21 is opened and the air supply valve 20 is closed, with the snap movement of the power transmission shaft 28, the power transmission shaft 28 drives the flow-in side check valve 60 to be opened. - 特許庁

また、吸気作動カム15を作動角の異なる2種類のカムより構成して、圧縮行程にて排気8を開く運転条件にて、吸気時期を早める。例文帳に追加

An intake valve operating cam 15 is made up of two different types of cams with different operating angles, which advances the timing at which to close the intake valve in an operating condition whereby the exhaust valve 8 is opened during the compression stroke. - 特許庁

吸気又は排気1aの力によってテーパ状のカム面を介してカムシャフト10にもたらされる軸線方向力とは反対方向の力をカムシャフトにもたらす付勢手段18を具備する。例文帳に追加

This variable valve system of internal combustion engine comprises an urging means 18 which exerts on the cam shaft a force in a direction opposite to an axial line direction force exerted on the cam shaft 10 via the tapered cam face by a valve closing force of the intake or exhaust valves 1a. - 特許庁

吸気口2と排気口3とを連通する主通風路5に入口6と出口12と設け、その内側近傍を短絡する副通風路13にも14を設ける。例文帳に追加

An inlet valve 6 and an outlet valve 12 are provided to a main air channel 5 having a suction port 2 and a discharge port 3 and a closing valve 14 is also provided in an auxiliary air channel 13 short-circuited to the main air channel in the vicinity of the insides of both valves 6, 12. - 特許庁

そして再加速時には、吸気13の開時期および燃料噴射量を所定目標値に設定するとともに、排気15の開時期を進角側に設定する。例文帳に追加

In accelerating again, the ECU sets the opening and closing timing of the intake valve 13 at predetermined target values and sets the opening timing of the exhaust valve 15 on an advance side. - 特許庁

ゼロラッシュアジャスタ40は電磁駆動10が状態にある場合に、油圧が供給されることにより伸長し、排気12とアーマチャシャフト42との間に隙間が生ずるのを防止する。例文帳に追加

The zero- rush adjuster 40 is extended by supplying hydraulic pressure in the case that the electromagnetic driving valve 10 is closed, for preventing generation of a clearance between the exhaust valve 12 and the armature shaft 42. - 特許庁

複数の気筒を有する内燃機関の吸気又は排気をモータにて効率よく開させることができる駆動システムを提供する。例文帳に追加

To provide a valve drive system capable of efficiently opening and closing an intake valve or an exhaust valve of an internal combustion engine including a plurality of cylinders by a motor. - 特許庁

極めて簡単な構造で、封口板の安全を水密構造に塞し、しかも安全が開するときには、ガス等をスムーズに排気して電池の内圧上昇を防止する。例文帳に追加

To close a relief valve of a sealing plate in a watertight structure with a very simple structure, and to prevent internal-pressure increase of a battery by smoothly exhausting gas etc. - 特許庁

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、停止状態にある燃焼停止気筒の燃焼を再開させる際に、排気じ故障によるバックファイアと、排気通路への空気の流出による触媒劣化との双方を確実に防止することを目的とする。例文帳に追加

To certainly prevent both backfire due to a failure in closing an exhaust valve and deterioration of a catalyst due to air outflow to an exhaust passage at the time of resuming combustion of a combustion stopping cylinder in a valve-stopping state. - 特許庁

SO_xトラップ触媒12によるSO_xトラップ率が低下してきたときはSO_xトラップ触媒12に流入する排気ガスの空燃比をリーンに維持しつつ排気制御16をしてSO_xトラップ触媒12を昇温させる。例文帳に追加

When the rate of SOx trap by the SOx trap catalyst 12 is reduced, the exhaust gas control valve 16 is closed while maintaining air-fuel ratio of the exhaust gas flowing into the SOx trap catalyst 12 in a lean condition to raise temperature of the SOx trap catalyst 12. - 特許庁

エンジン3は、吸気4および排気5をそれぞれ開するための吸気カムシャフト6および/または排気カムシャフト7の位相CAINをクランクシャフト9に対して変更可能であり、リーンバーン運転中のNOxをNOx吸蔵触媒14によって吸蔵する。例文帳に追加

An engine 3 has a phase CAIN of an intake camshaft 6 and/or an exhaust camshaft 7 for opening/closing an intake valve 4, an exhaust valve 5 as is adjustable relative to a crankshaft 9, and a NOx absorbing catalyst 14 absorbs NOx during lean-burn operation. - 特許庁

このエンジンでは、HCCIモードでは、排気圧縮上死点付近に、吸気11と排気12とがともにじられるNVO期間が設けられ、NVO期間中に圧縮自己着火を促進するためのNVO噴射が行われる。例文帳に追加

In this engine, in the HCCI mode, the NVO period in which an intake valve 11 and an exhaust valve 12 are both closed is provided near an exhaust compression top dead center, and during the NVO period, NVO injection for promoting compression self-ignition is performed. - 特許庁

排気絞り制御装置C3は、実温度Tが目標温度よりも低く、かつ可変ベーンが過給圧を高めるときの最小開度位置を占めていないとき、触媒装置の温度を上昇させるために、排気絞り8を基準開度に比べてじ側の温度用開度Dtに制御する。例文帳に追加

The exhaust gas throttle valve control device C3 controls the exhaust gas throttle valve 8 to the opening Dt for temperature at a close side as compared to reference opening in order to raise temperature of the catalyst device when the actual temperature is lower than the actual temperature T and the variable vane does not occupies the minimum opening position for raising supercharging pressure. - 特許庁

バイパス管30の流入端が接続されている部分とバイパス通路の流出端が接続されている部分との間の排気通路内に、機関減速運転が行われると一時的にされる排気絞り27を配置する。例文帳に追加

An exhaust gas throttle valve 27 to be closed temporarily when the engine is in a decelerative operation is installed in the bypass passage between a part where the influx end of the bypass pipe 30 is connected and a part where the outflow end of the bypass passage is connected. - 特許庁

電子制御装置は、吸気バルブの作動角が所定作動角よりも小さいとき、そうでないときに比して排気バルブの時期を遅角させることで吸気行程における排気バルブの開期間teを増大させる。例文帳に追加

When operating angle of the intake valve is smaller than a predetermined operating angle, an electronic control device delays valve close timing of the exhaust valve to increase valve open period te of the exhaust valve during a suction stroke as compared to the time when operating angle of the intake valve is not smaller than the predetermined operating angle. - 特許庁

可変カム部材50による排気バルブ34の開期間T中にEGR作動領域Dを外れた場合には、開期間(T)が終了して排気バルブ34が全状態となるまで待機してから可変カム部材50を非係合状態とする。例文帳に追加

When the operation state comes out of the EGR operation range D during a valve opening period T of the exhaust valve 34 by the variable cam member 50, the controller waits until the valve opening period (T) terminates and the exhaust valve 34 is fully closed, and then disengages the variable cam member 50. - 特許庁

器具本体2には、排気5が設けられ、器具本体2のシャーシ2bと蓋体2cをラッチ2hによって気密に塞した後、排気5からホンプなどによって器具本体2内部の空気を抜き、栓をすることによって内部を減圧または真空に保つことができる。例文帳に追加

An exhaust valve 5 is installed on a luminaire body 2; after a chassis 2b and a lid body 2c of the luminaire body 2 are airtightly closed by latches 2h, air in the luminaire body 2 is evacuated from the exhaust valve 5 by a pump or the like; and the inside thereof can be reduced in pressure or kept in a vacuum state by plugging it. - 特許庁

トラップ室6を出口通路8側に連通する排気口21をトラップ室6の上部に設け、トラップ室6の温度に応じて排気口21を開する温度応動部材25をトラップ室6内に収容する。例文帳に追加

The exhaust valve port 21 is formed at in the upper part of the trap chamber 6 for making the trap chamber 6 communicate with the outlet passage 8, and a temperature reactive member 25 is stored in the trap chamber 6 for opening and closing the exhaust valve port 21 depending on a temperature in the trap chamber 6. - 特許庁

これとともに、吸気行程中期にて排気電磁駆動装置39aが排気39を開させることにより、混合ガスGmの他の一部を逆流してくる外部EGRガスGoと燃焼室25内において混合して第2温度層Gmoを形成する。例文帳に追加

In the middle of the intake stroke, an exhaust valve solenoid driving device 39a opens and closes an exhaust valve 39, and thereby, another part of the mixed gas Gm is mixed with an external EGR gas Go flowing backward in the combustion chamber 25, and a second temperature layer Gmo is formed. - 特許庁

本発明は、電磁力を利用して排気を開駆動する電磁駆動式動機構を備えた内燃機関において、ブローダウン現象に起因した排気効率の低下を抑制する技術を提供することにより、吸気の充填効率を向上させ以て機関出力を向上させることを課題とする。例文帳に追加

To improve intake filling efficiency and to thereby improve an engine output by providing a technology for suppressing lowering of exhaust efficiency caused by a blow-down phenomenon, in an internal combustion engine provided with a solenoid driven valve system mechanism for performing opening and closing driving for an exhaust valve by utilizing electromagnetic force. - 特許庁

排気制御25は、水平方向に配置された回転軸25aと体25bで構成されて、排気ガス通路21aにおける冷却水通路21bとの合流部21cよりも上流側に設置され、ECU27の制御による駆動モータ26の駆動で開する。例文帳に追加

The exhaust control valve 25 consists of a rotary shaft 25a horizontally arranged and a valve element 25b, and is arranged on an upstream side of a merge part 21c with the cooling water passage 21b in the exhaust gas passage 21a, and opens and closes by drive of the driving motor 26 controlled by the ECU 27. - 特許庁

例文

排気が共にしている期間(負のバルブオーバーラップ期間)を形成し得る内燃機関の制御装置であって、負のバルブオーバーラップ期間が形成されて排気VVT装置に異常が発生した場合に、冷却水の温度が高温となることを回避し得る装置の提供。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of forming a period (negative valve overlap period) when both intake and exhaust valves are closed and of avoiding the situation where the temperature of cooling water becomes high when the negative valve overlap period is formed and an abnormality occurs in an exhaust VVT device. - 特許庁

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