1016万例文収録!

「排気弁閉~」に関連した英語例文の一覧と使い方(14ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 排気弁閉~の意味・解説 > 排気弁閉~に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

排気弁閉~の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1074



例文

排気バルブタイミング可変機構40の作動不良を検出すると、吸気の開時期が排気時期に対して一致又は遅角するように、吸気バルブタイミング可変機構30と吸気作動角可変機構20の少なくとも一方を駆動制御する。例文帳に追加

When detecting the operation fault of the exhaust valve timing varying mechanism 40, at least either of the intake valve timing varying mechanism 30 and intake operation angle varying mechanism 20 is driven and controlled so that an opening time of the intake valve coincides with or lags to a closing time of the exhaust valve. - 特許庁

内燃機関のシリンダヘッド1は、燃焼室3と、吸気および排気によりそれぞれ開される吸気口4a,5aおよび排気口6a,7aと、ボルトが挿通される挿通孔21〜28とを備え、ボルトによりシリンダブロックに締結される。例文帳に追加

This cylinder head 1 for an internal combustion engine comprises a combustion chamber 3, intake ports 4a, 5a and exhaust ports 6a, 7a respectively opened and closed by the intake valve and the exhaust valve, and insertion holes 21-28 capable of inserting bolts, and is fastened to the cylinder block by means of the bolts. - 特許庁

この装置は、吸気として機能する2つの体、及び排気として機能する2つの体が同一気筒に設けられた内燃機関に適用され、各別に設けられた電磁アクチュエータによって各体を各別に開駆動する動機構を備える。例文帳に追加

The control device of the internal combustion engine is applied to the internal combustion engine in which two valve elements functioning as intake valves and two valve elements functioning as exhaust valves are provided on the same cylinder, and has a valve system mechanism to individually open/close each valve element by an individually provided electromagnetic actuator. - 特許庁

オーバーラップ期間短縮過程における吸気開遅角速度をオーバーラップ期間延長過程における吸気開進角速度よりも大きくするとともに、両者の差を、オーバーラップ期間短縮過程における排気遅角速度とオーバーラップ期間延長過程における排気進角速度との差よりも大きくする。例文帳に追加

While intake valve opening lag speed in an overlap period shortening process is made larger than intake valve opening advance speed in an overlap period extending process, the difference therebetween is made larger than the difference between exhaust valve closing lag speed in the overlap period shortening process and exhaust valve closing advanced speed in the overlap period extending process. - 特許庁

例文

筒内噴射型内燃機関(1)の電子制御ユニット(60)は、圧縮行程噴射モードでの機関運転時に排気流量制御(40)による排気ガスの流量制限が行われているとき、可変バルブタイミング機構(51)により吸気(7)の開タイミングを進角させ、燃料噴射(6)から筒内への燃料噴射が開始される前に吸気(7)がじるようにする。例文帳に追加

When the flow of the exhaust gas is limited by an exhaust gas flow control valve 40 in the compression stroke injection mode, the electronic control unit 60 of the cylinder injection internal combustion engine 1 advances the opening/closing timings of an intake valve 7 by a variable valve timing mechanism 51 to close the intake valve 7 before a fuel is injected from a fuel injection valve 6 into the cylinder. - 特許庁


例文

さらに、ガス流入マニホールドに設置され大流量用スクロール26のガス流入口を流量調整可能に開する流量調節と、流量調節を制御する制御装置とを備え、排気ガスの小流量時に流量調節を全し、排気ガスの流量の漸増或いは漸減に合わせて流量調節の開度を調整する。例文帳に追加

The flow control valve is fully closed during the small flow amount of exhaust gas, and the opening of the flow control valve is controlled corresponding to a gradual increase/reduction in the flow amount of the exhaust gas. - 特許庁

バルブ駆動機構20による吸気バルブ18及び排気バルブ19の開制御を行うECU90は、エンジン10のクランキング中に、全ての排気バルブ19を全状態に保持するとともに吸気バルブ18を開状態に保持するバルブ保持制御を実行する。例文帳に追加

An ECU 90 for controlling the intake valves 18 and the exhaust valves 19 to be opened/closed by the valve drive mechanism 20 executes valve holding control to hold all exhaust valves 19 in fully closing conditions while holding the intake valves 18 in valve opening conditions during cranking the engine 10. - 特許庁

制御装置17は、搬送機構14の動作が所定時間以上停止する際に、この搬送機構14が設けられた搬送チャンバー2の真空排気を行う真空排気機構の開15をじて、真空ポンプ16の動作を停止するよう構成されている。例文帳に追加

A controller 17 is constituted so as to close the stop valve 15 of a vacuum evacuation mechanism for evacuating the carrying chamber 2 provided with the carrying mechanism 14 and stop the operation of a vacuum pump 16 when the operation of the carrying mechanism 14 is stopped for prescribed time or longer. - 特許庁

この排気浄化装置は、排気浄化器に活性酸素を供給するための2つの供給路であって、活性酸素供給源に接続する第一、第二供給路と、第一又は第二供給路の開状態を変更する開(24)とを有する。例文帳に追加

The exhaust emission control device includes a first and a second supply passage which are two supply passages for supplying active oxygen to the exhaust gas purifier and are connected to an active oxygen supply source, and an on-off valve (24) changing an on/off state of the first or the second supply passage. - 特許庁

例文

機構33は、排気ガス温度が低温域であるときには第1経路R1を鎖するとともに第2経路R2を開放し、排気ガス温度が高温域であるときには第1経路R1を開放するとともに第2経路R2の一部を鎖する。例文帳に追加

The valve system 33 closes the first route R1 and opens the second route R2 when exhaust gas temperature is in a low temperature range, and opens the first route R1 and partly closes the second route R2 when exhaust gas temperature is in a high temperature range. - 特許庁

例文

排気バルブ38の開タイミングを可変する可変動手段と、触媒暖機運転から通常運転への移行時に、筒内の燃焼状態に基づいて、排気バルブ38の開タイミングの位相を可変する速度を所定の速度に設定する位相可変速度設定手段と、を備える。例文帳に追加

A variable valve means for changing opening/closing timing of an exhaust valve 38, and a phase varying speed setting means for setting a speed of varying a phase of opening/closing timing of an exhaust valve 38 to be a predetermined speed are provided. - 特許庁

制御装置は、運転領域が中速域の場合に、エンジンからの排気ガスを、排気バイパス通路15を通じて低圧ターボに流入させると共に開24〜27の各々の開を制御することにより過給圧を制御する。例文帳に追加

When an operation area is in a medium-speed area, the control device makes exhaust gas from the engine flow into the low-pressure turbocharger through the exhaust bypass passage 15 and controls the opening/closing of each of the open/close valves 24-27 to control supercharging pressure. - 特許庁

用カム及び用カムのそれぞれのバルブリフト曲線間のクリアランスを比較的大きな所定値に保ちながら、吸気バルブ、排気バルブを作動させる従動子と、開用カム、用カムとの衝突を緩和して低騒音化を図る。例文帳に追加

To reduce noise by mitigating collision of a valve opening cam, a valve closing cam, and followers operating an intake valve and an exhaust valve while keeping clearance between each valve lift curve of the valve opening cam and the valve closing cam at a relatively large predetermined value. - 特許庁

制御装置は、燃料に含まれるアルコールの濃度を含む運転パラメータに基づいて吸気及び/又は排気時期(目標時期)を決定し、吸気通路へ吹き返されるガスによって燃料を微粒化する。例文帳に追加

The control device determines valve opening/closing timing (target valve opening/closing timing) of an intake valve and/or an exhaust valve based on operation parameters including concentration of alcohol contained in the fuel, and atomizes fuel by gas blown back to an intake air passage. - 特許庁

そして、排気後の吸気行程中に、又は、圧縮行程中で燃焼室内に負圧が存在する条件にて、1気筒につき2個備えられる吸気のうち前記一方の排気と対角線上にある吸気を開いて、燃焼室内に新気を吸入すると共に、この新気にスワールを付与する。例文帳に追加

In an intake stroke after an exhaust valve is closed, or in a compression stroke, in a state of negative pressure in the combustion chamber, an intake valve out of two intake valves provided at one cylinder on a diagonal line of an exhaust valve is opened to such fresh air into the combustion chamber, to impart swirl to the fresh air. - 特許庁

逆止60は、排気口14が塞したようなとき、排気口14の連絡通路21b側から入口12に向かう空気移動を許容するもので、その体は、座162に着離座する環状のゴム製部材160aと、これを保持してばね160bの付勢力を受ける保持部材260aとによって構成されている。例文帳に追加

When the exhaust port 14 is closed, the check valve 60 allows the air to move from the communication passage 21b side of the exhaust port 14 toward the entrance 12, and its valve element comprises an annular rubber valve member 160a being seated on/separated from a valve seat 62 and a retaining member 260a retaining it so as to receive an energizing force of a valve spring 160b. - 特許庁

タペットの高リフトカムに押圧される部分とタペットが吸排気軸を押圧する部分との間の軸ブレを確実に防止して、高リフトカムの動力を当該タペットを介して軸に的確に伝達することができ、吸排気の高精度な開動作を行わせることができる可変動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear capable of accurately transmitting power of a high lift cam to a valve stem via a tappet and performing very accurate open/close action of an intake and an exhaust valves by surely preventing axial misalignment between a part pressed by the high lift cam of the tappet and a part of the tappet pressing the valve stem of the intake and the exhaust valves. - 特許庁

本発明に係るエネルギー回収装置は、エネルギー回収を行うための所定条件が満たされているので排気絞り62の開度が開度にまで制御されているときに、クラッチ84が切断状態になる場合、エネルギー回収を禁止するように排気絞り62上流側の排気通路Jの圧力を低減させる圧力低減手段を備える。例文帳に追加

The energy recovery device is equipped with a pressure reducing means for reducing pressure in an exhaust passage J on the upstream side of an exhaust throttle valve 62 to prohibit energy recovery when a clutch 84 comes into a cut-off state while an opening degree of the exhaust throttle valve 62 is controlled to the closed degree since a prescribed condition for performing the energy recovery is satisfied. - 特許庁

ディーゼルエンジン1の運転状態を統括制御する電子制御装置90は、酸素濃度検出装置は、燃料カットの実施期間中、先ずスロットル32を全開状態にして吸気系30内の新気を排気系内の残留排気ガスと交換し、その後スロットル32をじて排気系40内の圧力や温度を安定させた上で、大気補正を実施する。例文帳に追加

In an electronic control device 90 for generally controlling the operating state of the diesel engine 1, the oxygen density detecting device first fully opens a throttle valve 32 to exchange fresh air in an intake system 30 with residual exhaust gas in the exhaust system and then closes the throttle valve 32 and, after a pressure and a temperature in the exhaust system 40 are stabilized, performs the correction of the atmosphere. - 特許庁

エンジン1と関連する排気再循環装置用の排気ガス冷却器5は、電子制御式流量制御2、20が、エンジン1の中を通る冷却液の流れを制限するためにじられた時にはいつでも、排気ガス冷却器5の中を通る冷却液の流量を自動的に増大するよう、流量調節電磁2、20の上流位置から冷却液供給を受けるように構成される。例文帳に追加

An exhaust gas cooler 5 for an exhaust recirculation device related to the engine 1 is adapted to receive a supply of the coolant from a position located upstream of an electronically controlled flow control valve 2, 20 so that, when the electronically controlled flow control valve 2, 20 is closed to restrict the flow of the coolant through the engine 1, a flow rate through the exhaust gas cooler is automatically increased. - 特許庁

本発明は、前段触媒4およびNOx触媒5を貫通するように形成されこれらの触媒をバイパスして排気が流れるバイパス通路8と、該バイパス通路8を遮断または開通させる開9と、排気通路2におけるバイパス通路8の上流側開口部の直上流において排気中に還元剤を添加する還元剤添加7と、を備えている。例文帳に追加

This system is provided with: a bypass passage formed to pass through the front stage catalyst 4 and the NOx catalyst 5 and making exhaust gas flow with bypassing the catalysts; an open close valve 9 shutting off and opening the bypass passage 8; and a reducer adding valve 7 adding reducer into exhaust gas in a direct upstream of an upstream side opening part of the bypass passage 8 in the exhaust passage 2. - 特許庁

機関始動後NO_x 吸収剤23が活性化するまで排気制御24をほぼ全せしめ、主燃料の噴射量を排気制御全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射し、燃焼室から排出される排気ガスの空燃比を理論空燃比に制御する。例文帳に追加

The exhaust control valve 24 is nearly fully closed until NOx absorbent 23 is activated after engine start and the injection amount of a main fuel is increased than the most proper injection amount at the exhaust control valve fully open time and a sub-fuel is additionally injected in an expansion stroke and the air fuel ratio of the exhaust gas exhausted from a combustion room is controlled to a theoretical air fuel ratio. - 特許庁

スロットルバルブの開度を検出し、検出したスロットルバルブの開度が所定の閾値未満である場合には前記排気ガス還流制御の開を行う排気ガス還流制御を行い、検出したスロットルバルブの開度が所定の閾値以上である場合には可変バルブタイミング機構による開タイミング制御を介した排気ガス還流制御を行う。例文帳に追加

Opening of a throttle valve is detected, and the exhaust gas recirculation control is performed for opening-closing the exhaust gas recirculation control valve when the detected throttle valve opening is less than a predetermined threshold value, and the exhaust gas recirculation control is performed via opening-closing timing control by the variable valve timing mechanism when the detected throttle valve opening is the predetermined threshold value or more. - 特許庁

ロッカーアームタイプの動機構と、ロッカーアーム17によって開駆動される吸気バルブ11や排気バルブ12のバルブクリアランスを適正化するためのハイドロリック式のラッシュアジャスタ18とが搭載されるシリンダヘッド3において、エンジン1の暖機運転時に排気バルブ12側のラッシュアジャスタ18をリークダウンさせやすくして、排気バルブ12のじ不良を回避する。例文帳に追加

To avoid closing failure of an exhaust valve by making it easy for a lash adjuster on the exhaust valve side to leak down during a warm-up operation of an engine in a cylinder head in which a rocker arm type valve train, and a hydraulic lash adjuster for optimizing a valve clearance of an intake valve and an exhaust valve driven to open and close by the rocker arm are mounted. - 特許庁

排気制御3は,排ガスが通過可能のハウジング20と,このハウジング20に,これを開するよう回動可能に支持され,ハウジング20内の排ガス圧力を開き方向に受ける板25と,ハウジング20に取り付けられて板25をじ方向に付勢するばね39とからなる。例文帳に追加

The exhaust gas control valve 3 comprises a valve housing 20 capable of passing exhaust gas, the valve plate 25 rotatably supported by the valve housing 20 so as to open and close it and receiving an exhaust gas pressure in the valve housing 20 in an opening direction, and the valve spring 39 attached to the valve housing 20 to energize the valve plate 25 in a closing direction. - 特許庁

中間段における排気を行うための逆止が開した時に発生する動力損失を低減するとともに、逆止の開時及び時を含めた動力損失が最小となるように容易に調整を行うことを実現した流体ポンプ装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fluid pump device reducing a power loss generated when a check valve for performing exhaust at an intermediate stage is opened, and also achieving easy regulation so that the power loss is minimized even in opening/closing the check valve. - 特許庁

内燃機関は、シリンダヘッド3aにボルト37,41により結合されてシリンダヘッド3aと共同して動室20を形成するヘッドカバー3aと、動室20内に配置されて吸気および排気を開する動装置とを備える。例文帳に追加

This internal combustion engine has the head cover 3a joined to the cylinder head 3a by the bolts 37 and 41 and forming a valve system chamber 20 by cooperating with the cylinder head 3a, and a valve system arranged in the valve system chamber 20 and opening and closing an intake valve and an exhaust valve. - 特許庁

前記バルブ本体内におけるボール体の回動位置に応じて、前記減圧排気10は、状態、前記多孔質体を介した開状態、前記多孔質体を介さない開状態が選択できるように構成されている。例文帳に追加

In accordance with the rotation position of the ball valve body in the valve body, the exhaust valve 10 is structured to be capable of selecting a closed valve state, an open valve state via the porous body, and an open valve state not via the porous body. - 特許庁

バルブタイミング制御部は、負のオーバーラップ運転期間における、吸気の開時期を、当該開時期における燃焼室内圧力と、前行程での排気時期における燃焼室内圧力とが等しくなる時期となるように、バルブ駆動機構を制御する。例文帳に追加

The valve timing control part controls the valve driving mechanism so that a valve opening timing of the intake valve in a negative overlap operation period becomes a period in which pressure in a combustion chamber at the valve opening timing and the pressure in the fuel combustion chamber at a valve closing timing of the exhaust valve in the fore stroke are equal. - 特許庁

ソレノイド52および感圧部53により制御される体57と、吐出室34の圧力領域とクランク室32の圧力領域とを連通する孔59と、クランク室32と吸入室33とを連通する排気通路54と、この排気通路54を開する開55とを備えた。例文帳に追加

The electromagnetic control valve includes a valve element 57 controlled by a solenoid 52 and a pressure sensing portion 53, a valve hole 59 communicating with the pressure range of a discharge chamber 34 and the pressure range of a crank chamber 32, an exhaust passage 54 communicating with the crank chamber 32 and a suction chamber 33, and an open/close valve 55 for opening/closing the exhaust passage 54. - 特許庁

外部環境や過渡状態によって変化する油水温(油温又は水温)や吸気圧力に応じて、燃焼室の所定の密期間(排気じた後、吸気が開するまでの燃焼室が密された期間)、吸気時期、密期間中燃料噴射量などを、補正係数m1,m2,m3を設定して補正する。例文帳に追加

The prescribed closing period of a combustion chamber (a closed period of the combustion chamber till a suction valve opens after an exhaust valve is closed), the closing timing of the suction valve, a fuel injection amount during the closing period, etc., are corrected by setting the correction coefficients m1, m2 and m3 according to an oil or water temperature changing by the outside environment or transient state. - 特許庁

排気9を圧縮行程中に一時的に再啓開させると共に、該再啓開の時期を変更自在としており、各運転領域で最適な自着火時期が得られる有効圧縮比となるように、上記再啓開の時期を変更する。例文帳に追加

An exhaust valve 9 is temporarily re-opened in the process of compression stroke, and the valve closing timing of the re-opening is freely varied, whereby the valve closing timing of the re-opening is varied to attain the effective compression ratio so that the optimum self-ignition timing is obtained in each operating range. - 特許庁

制御装置は、吸気及び/又は排気の実際の開時期がこの目標時期に到達するまでの期間、燃料噴射量を機関の運転状態に応じて補正し、上記吹き返しガスが不足することによる燃料の微粒化の不足分を補う。例文帳に追加

The control device corrects fuel injection quantity according to an operation state of the engine until actual opening/closing timing of the intake valve and/or the exhaust valve reaches the target valve opening/closing timing, and compensates shortage of atomization of fuel due to shortage of the blown back gas. - 特許庁

エンジン1のアイドル運転状態で、排気還流制御手段35bによりEGR24が全及び全開状態の略中央の半開状態に制御されるように、吸気絞り制御手段35dにより吸気絞り14を略全状態に制御する。例文帳に追加

An intake throttle valve 14 is controlled in a nearly full close state by an intake throttle valve control means 35d so that EGR valve 24 is controlled in the half open state of the nearly center of full close and full open state by an exhaust gas circulating control means 35b in the idling state of an engine 1. - 特許庁

高温の排気ガス検出時には、このバイメタルの変形によりリードバルブ4bはしてリードバルブ4bが確実に座10aに当接し供給通路を塞するように、リードバルブ4bの座10aとの当接面側4b2を面接触構造にした。例文帳に追加

A contact surface side 4b2 of the reed valve 4b to a valve seat 10a is formed in a surface contact structure, so that the reed valve 4b is closed by the deformation of the bimetal, brought into contact with the valve seat 10a, and closes a supplying passage, when high-temperature exhaust gas is detected. - 特許庁

部分負荷時には、吸気時期を排気時期以降に遅角させて、吸気のみが開く吹き戻し期間を設け、吸気の吹き戻しにより吸気量を抑制するとともに、幾何学的な圧縮比を高めて、燃焼安定性を確保する(3)→(4)。例文帳に追加

At a time of a part load, the closing time of the inlet valve is retarded to the closing time of the outlet valve or later so as to provide a blowing back period with only the inlet valve opened for restraining the air intake amount by the air blowing back and for ensuring the combustion stability by improving the geometric compression ratio (3)→(4). - 特許庁

流路切換5が状態となり上流側メイン通路3が塞されている際に、筒内から排出される排気の温度を一時的に変化させ、上流側メイン通路3内の温度変化から流路切換5に漏れがあるか否かを診断する。例文帳に追加

When the passage selector valve 5 is put in a closed state to close the upstream main passage 3, the temperature of exhaust gas exhausted from a cylinder is temporarily changed to diagnose whether there is a leakage in the passage selector valve 5 from the temperature change in the upstream main passage 3. - 特許庁

ECUは、機関のイグニッションスイッチがオフにされた後、キャニスタを大気に連通するCCV17をし、機関停止時のパージポンプの惰性回転によりキャニスタ、燃料タンクを含むパージ系を排気し、機関停止とともにパージ制御する。例文帳に追加

After an ignition switch is OFF, the ECU opens a CCV 17 communicating the atmosphere, exhausts a purge system including the canister and the fuel tank with an inertia rotation of the purge pump on the engine stopping, and closes the purge control valve, accompanying the engine stopping. - 特許庁

シリンダボアの排気側へ向けて燃料を噴射する燃料噴射1を具備し、均質燃焼時には、吸気時期を吸気下死点前とし、燃料噴射により吸気後の吸気下死点近傍において燃料Fを噴射してタンブル流Tを強めることを特徴とする。例文帳に追加

This engine is provided with a fuel injection valve 1 for injecting fuel toward the exhaust valve side of a cylinder bore, and the valve close timing of an intake valve is made prior to intake bottom dead center during homogeneous combustion to strengthen the tumble flow T by injecting fuel F by the fuel injection valve at around the intake bottom dead center after intake valve closure. - 特許庁

一つのエンジンシリンダー内で吸気排気じられ、そのシリンダーに燃料が噴射され、そのシリンダー内の点火プラグが点火される。例文帳に追加

The intake valve and the exhaust valve are closed in one engine cylinder, fuel is injected into the cylinder, and the ignition plug in the cylinder is ignited. - 特許庁

そして、この着火クランク角が、燃焼時期の目標クランク角に近づくよう、両者の偏差Δθに応じて、吸気および排気の開タイミングを補正する。例文帳に追加

Opening and closing timing of an intake valve and an exhaust valve is compensated in accordance with deviation Δθ of both of ignition crank angle and target crank angle so that the ignition crank angle approaches the target crank angle at combustion time. - 特許庁

制御装置100は、触媒9の温度が規定温度以上になるまでは、停止機構に対する油圧制御を通じてターボ側排気バルブ50Aを状態に保持する。例文帳に追加

The control device 100 holds the turbo side exhaust valve 50A in the closed state through a hydraulic pressure control for the valve stop mechanism until the temperature of the catalyst 9 is increased to a specified temperature or higher. - 特許庁

冷間時に、スロットルバルブが急激に開又はされた場合において、空燃比の変動を抑制し、排気エミッションを改善することのできるエンジン制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine controller capable of suppressing fluctuation of air-fuel ratio and improving exhaust emission when a throttle valve is abruptly opened or closed when an engine is cold. - 特許庁

排気(35)(36)を開駆動する動装置(30)のロッカーアーム軸(14)を、シリンダヘッド(2)上に取り付けたロッカーアームブラケット(15)によって支持する。例文帳に追加

A rocker arm shaft 4 of a valve system 30 which opens and closes intake and exhaust valves 35, 36 is supported by a rocker arm bracket 15 attached to the cylinder head 2. - 特許庁

吸気排気は開を行うか否かを切換可能であり、エンジンには燃焼が生じているか否かを検出するためのセンサが設けられている。例文帳に追加

An intake valve and an exhaust valve can be switched between opening and closing respectively and an engine includes a sensor for detecting whether combustion is occurring or not. - 特許庁

カム29によって排気11をじるように定めた時点より後に、追加的なガス交換46を開いたままにすることによって、圧縮圧力を減じることができる。例文帳に追加

Compression pressure can be reduced by keeping the additional gas exchange valve 46 open after predetermined timing to close the exhaust valve 11 by the cam 29. - 特許庁

より好ましくは、複数の負荷装置のうちの1つは、内燃機関の吸気または排気の開タイミングを変化させる可変バルブタイミング装置である。例文帳に追加

Preferably, one of the plurality of load devices is a variable valve timing device varying the opening/closing timing of a suction valve or an exhaust valve of an internal combustion engine. - 特許庁

そして、溶接終了後、電磁43a〜43cをにし、その後、電磁42a〜42cを開にし、エアホース15a〜15cを排気ブロア48に接続する。例文帳に追加

Then, after the completion of the welding, the solenoid valves 43a-43c are closed, and subsequently solenoid valves 42a-42c are opened, with the air hoses 15a-15c connected to an exhaust blower 48. - 特許庁

そして、エネルギー回収を行うべく前記排気絞り56が制御されたとき、自動変速機82の変速比を制御して、車両に減速ショックが生じないようにする。例文帳に追加

When the exhaust throttle valve 56 is controlled to close for energy recovery, gear ratio of an automatic transmission 82 is controlled to prevent speed reduction shock from being generated on a vehicle. - 特許庁

例文

この方法によれば、5及び6の開状態を切換えることによって、高真空側で実行されているプロセスに何ら支障を及ぼすことなく、排気を実行することができる。例文帳に追加

By employing this method, exhaust is executed through switching of the opening and closing state of valves 5 and 6 without exerting any trouble on a process executed on the high vacuum side. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS