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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 障害物情報の意味・解説 > 障害物情報に関連した英語例文

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障害物情報の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 398



例文

ECU1は、車外情報処理部2から送信される障害物情報および車速センサ3から送信される車速情報および音指向性判別部11から出力される音指向性判別情報に基づいて、音指向性情報および表示情報を生成する。例文帳に追加

An ECU 1 generates a sound directivity information and display information on the basis of obstacle information transmitted from an exterior information processing unit 2, a vehicle speed information transmitted from a vehicle speed sensor 3 and sound directivity determination information output from a sound directivity determination unit 11. - 特許庁

電動車椅子等の車両は、車両の移動量、データベースに蓄えられた経路情報及び前記無線タグの配置情報、無線タグから得られる情報障害検知センサの検知情報等に基づき情報処理を行い、障害との衝突を回避して所定のコースに沿って目的地点に向かって自動走行する。例文帳に追加

The vehicle such as the electric wheelchair performs information processing on the basis of the movement quantity of the vehicle, route information stored in a database, information of the radio tag arrangement, information to be obtained from the radio tags and detection information of an obstacle detection sensor, etc., and automatically travels to the destination along a prescribed course by evading collision with obstacles. - 特許庁

踏切器具箱1内の情報処理部は、複数の方位情報及び距離情報から測定形状をトレースし、記憶されている形状から対象体が自動車10であると判断し障害と判定する。例文帳に追加

The information processing part inside the grade crossing apparatus box 1 traces a measured shape from the plural pieces of azimuth information and distance information, judges that the object is the automobile 10 form a stored shape, and determines that it is an obstacle. - 特許庁

情報格納部1bは、受信された監視パケットを通信装置1のどの理回線によって転送したかを示す転送情報と通信装置1の理回線の障害情報とを、受信された監視パケットに格納する。例文帳に追加

An information storage unit 1b stores transfer information showing which physical line of the communication device 1 is used for transferring a received monitoring packet and fault information of the physical line of the communication device 1 in the received monitoring packet. - 特許庁

例文

位置補正装置3を自車両(第1の車両)が備えることにより、自車両において、周辺の障害が衛星を用いて得た当該障害の位置情報を車車間受信機10が受信し、自車両が衛星を用いて得た自車両の位置情報をGPS受信部4が取得する。例文帳に追加

With a potion correction device 3 provided in a vehicle itself (a first vehicle), an inter-vehicle receiver 10 receives positional information of an obstacle, the information that an obstacle around the vehicle itself has acquired using a satellite; and a GPS reception section 4 acquires the positional information of the vehicle itself using the satellite. - 特許庁


例文

具体的には、各種レーダ等から取得した障害物情報および自車両関連情報を用いて、自車両の運転者や同乗者が、安全と感じる程度以上の距離を障害と自車両との間で保てるか否かを基準とした判定を行う。例文帳に追加

Concretely, the driver or a fellow passenger of the vehicle makes a decision about, as a reference, whether or not it is possible to maintain a distance between the obstacle and the vehicle so than the driver or the fellow passenger of the vehicle feels safe by using the obstacle information and vehicle relevant information acquired from the various radars or the like. - 特許庁

車載装置2の運転支援ECU20は、先行車両M2が検出した障害情報を取得する車々間通信部23、取得した障害情報を路側装置1に送信する路車間通信部21を備えて構成されている。例文帳に追加

A driving support ECU 20 of the on-vehicle device 2 includes an inter-vehicle communication part 23 which acquires information for an obstacle detected by a preceding vehicle M2 and a road-to-vehicle communication part 21 which transmits the acquired information on the obstacle to the roadside device 1. - 特許庁

表示制御手段5が、障害検出手段1で検出した自車両周辺の障害についての表示情報を作成し、作成した表示情報をサイドミラー等の周辺状況確認手段2上に重なるように表示手段6に表示させる。例文帳に追加

A display control means 5 generates display information of an obstacle around the vehicle, which has been detected by an obstacle detection means 1, and causes a display means 6 to display the generated display information over a peripheral condition confirmation means 2 like a side mirror. - 特許庁

二つの表面の3次元情報から動的障害を検出する3次元表面マッチング法を用いて動的障害を除去した正確な地図情報を作成できるロボット及びその地図作成方法を提供する。例文帳に追加

To provide a robot capable of building accurate map information, from which a dynamic obstacle is removed, by using a three-dimensional surface matching method in which a dynamic obstacle is detected from three-dimensional data of two surfaces, and to provide a method of building a map therefor. - 特許庁

例文

障害が検出されると速度算出部は、障害物情報とカーブ情報に基づいて最適速度を算出し、自動車の速度が最適速度より大きい場合にはスロット機構部及び自動変速機を制御し、自動車を最適速度以下まで減速させる。例文帳に追加

When the obstacle is detected, the speed calculation part calculates the optimum speed based on obstacle information and the curved road information, controls the slot mechanism part and the automatic transmission when the speed of the automobile is higher than the optimum speed, and decelerate the speed of the automobile to the optimum speed. - 特許庁

例文

情報・警報ECU51は、緊急の道路交通情報と、障害接触警報とが同時に必要になったとき、現時点からその不適合状態になるまでの時間が短いとして障害接触警報を優先してドライビングディスプレイ及びスピーカに出力させる。例文帳に追加

When the road traffic information in an emergency and the obstacle contact alarm should be output at the same time, an information and alarm ECU 51 gives priority to the obstacle contact alarm while determining that the time from a real time to the nonconforming condition is short, and outputs the obstacle contact alarm to the driving display and the speaker. - 特許庁

複数の自動運転専用車線において障害通過監視ラインセンサを車線毎に車線間に設置し、当該ラインセンサからの情報を個別に蓄積管理する手段2と、当該蓄積情報から障害が存在する車線を特定する手段3とを備えたことを特徴とする。例文帳に追加

Obstacle passage monitor line sensors are installed in automobile-driving exclusive lanes, between the lanes and the device is equipped with a means 2, which individually stores and manages the information from the line sensors and a means 3 for specifying lanes, where an obstacle is present from the stored information. - 特許庁

車両の周囲の障害の位置を検出するセンサから、検出された障害の位置の情報を取得し、取得した情報によればセンサが障害を検出していない場合、カメラの撮影可能範囲の中央を含む第1の部分の撮影画像を、ディスプレイ7に表示させる。例文帳に追加

The on-vehicle system captured image display system obtains the information on the position of an obstacle detected with a sensor for detecting the position of the obstacle around the vehicle from the sensor and displays the captured image of a first part including the center in the capturing scope of camera in the display device 7 if it is found that the sensor does not detect the obstacle according to the obtained information. - 特許庁

カーブの先方に障害があるといったように、障害が見えないときには、障害が見え始めてから設定減速度Gpで減速し、それ以前は、それよりも小さな減速度Gqで減速するものとして、情報提供タイミングの前倒し量を基準情報提供タイミング補正量Δt_0 として算出する。例文帳に追加

Acceleration quantity of information providing timing is calculated as reference information providing timing correction quantity Δt_0 while reducing a speed at set deceleration Gp after starting to see an obstacle in the case the obstacle is not seen because the obstacle exists ahead of a curve and reducing a speed at deceleration Gq lower than the set deceleration Gp before starting to see the obstacle. - 特許庁

そして、その特定した情報と、ナビゲーション装置から取得した現在位置情報と車道形状情報とに基づいて、障害が車道上に存在するか否かを判定する(S170)。例文帳に追加

Then, whether or not the object exists on a roadway is decided based on the specified information and current location information and roadway shape information acquired from a navigation device (S170). - 特許庁

障害や歩行者などの情報をドライバに提示する情報提示システムに対するドライバの依存度を推定したり、その情報提示に対する依存度を低く維持させる。例文帳に追加

To estimate the dependency of a driver to an information presenting system presenting information of an obstacle, pedestrian, or the like to the driver, and to suppress the dependency to information presentation. - 特許庁

障害位置情報BPDを回避して複数の車両位置情報CPDから災害点位置情報DPDまでの最短ルートSRを演算制御部5が生成する。例文帳に追加

An operation control part 5 generates the shortest route SR from position information CPD of the plurality of vehicles to disaster point position information DPD by avoiding obstacle position information BPD. - 特許庁

前記超音波センサが検知した情報を、前記利用者の周囲の情報や所定方向の障害についての情報として前記利用者に通知する。例文帳に追加

Information detected by the ultrasonic sensor is notified to the user as information on the circumference of the user and information on an obstacle in a prescribed direction. - 特許庁

検出装置にて検出できない障害情報を過去に収集した情報から推測して作成し路車間通信装置を介して車両に情報提供することを特徴とした路側処理装置を提供する。例文帳に追加

To provide a road side processing device capable of preparing the information on an obstacle which can not be detected by a detecting device, by estimating the obstacle based on the information collected in the past, and providing the information to a vehicle through a communicating device between a road and the vehicle. - 特許庁

理計算機又はそこ上に形成されたLPARに障害が発生した時に、管理サーバの制御の下、障害の生じたLPARの構成情報を読み取り、他の理計算機上に交代用のLPARを生成し、読み取ったLPARの構成情報を交代先LPARに設定することで、障害時のLPAR引き継ぎを可能とする。例文帳に追加

When a failure occurs in a physical computer or an LPAR formed thereon, configuration information of the faulty LPAR is read, and an alternate LPAR is generated on another physical computer, and the read LPAR configuration information is set to the alternate LPAR, to migrate the LPAR when a failure occurs. - 特許庁

理計算機又はそこ上に形成されたLPARに障害が発生した時に、管理サーバの制御の下、障害の生じたLPARの構成情報を読み取り、他の理計算機上に交代用のLPARを生成し、読み取ったLPARの構成情報を交代先LPARに設定することで、障害時のLPAR引き継ぎを可能とする。例文帳に追加

When failure occurs in a physical computer or an LPAR formed thereon, under the control of a management server, configuration information of the LPAR, in which the failure has occurred, is read, an alternate LPAR is generated on another physical computer, and the read LPAR configuration information is set to the alternate LPAR, to enable taking over of the LPAR when the failure occurs. - 特許庁

理計算機又はそこ上に形成されたLPARに障害が発生した時に、管理サーバの制御の下、障害の生じたLPARの構成情報を読み取り、他の理計算機上に交代用のLPARを生成し、読み取ったLPARの構成情報を交代先LPARに設定することで、障害時のLPAR引き継ぎを可能とする。例文帳に追加

When a failure occurs in a physical computer or an LPAR generated thereon physical computer, configuration information of the LPAR, where the failure occurs is read, the destination LPAR is generated on another physical computer, and by having the read configuration information of the LPAR set to the destination LPAR, takeover of LPAR, in the event of a failure. - 特許庁

理計算機又はそこ上に形成されたLPARに障害が発生した時に、管理サーバの制御の下、障害の生じたLPARの構成情報を読み取り、他の理計算機上に交代用のLPARを生成し、読み取ったLPARの構成情報を交代先LPARに設定することで、障害時のLPAR引き継ぎを可能とする。例文帳に追加

When failure occurs in a physical computer or an LPAR formed thereon, under control of a management server, configuration information of the LPAR, in which the failure has occurred, is read, an alternate LPAR is generated on another physical computer, and the read LPAR configuration information is set to the alternate LPAR, to enable taking over of the LPAR when the failure occurs. - 特許庁

対象検索部240は、制御部230からユーザ位置情報、ユーザ方向情報、及び対象の選択指示を受け取ると、対象情報データベース250及び障害物情報データベース260を参照し、ユーザが解説を所望する対象の選択等を行う。例文帳に追加

When receiving user position information, user direction information and an instruction to select a target from a control part 230, a target search part 240 refers to the target information database 250 and an obstacle information database 260 and makes a selection, etc., of the target about which the user wants an explanation. - 特許庁

距離センサ3のレーザ光が方位を移動したとき通行者9の方位情報及び距離情報を収集し、踏切器具箱1内の情報処理部に記憶された方位情報及び距離情報と比較して、通行者9は障害であると判定する。例文帳に追加

When the laser beam of the distance sensor 3 moves the azimuth, azimuth information and distance information of a passer 9 are collected, they are compared with azimuth information and distance information stored in an information processing part inside a grade crossing apparatus box 1, and it is determined that the passer 9 is an obstacle. - 特許庁

表示処理ECU2は、周辺情報検出部3から、自車両の周囲に存在する障害などの周辺情報を取得すると、自車両への予想接近時間に基づいて、各周辺情報の危険度を判定し、危険な周辺情報を危険情報と判断する。例文帳に追加

The display processing ECU 2 determines the degree of risk of each peripheral information based on estimated approach time to his own vehicle on obtaining peripheral information on an obstacle existing in the periphery of his own vehicle, and decides dangerous peripheral information as risk information. - 特許庁

経路誘導情報、緊急の道路交通情報、及び障害接触警報といった情報量は少ないが、緊急性の高い情報を表示するドライビングディスプレイ13をエンターテイメントディスプレイの運転者側位置であって、エンターテイメントディスプレイの斜め情報位置に配設する。例文帳に追加

Information like route guidance, urgent road traffic, and an obstacle touch alarm, is provided in a small amount, but a driving display 13 indicating information of a high degree of urgency is arranged in a driver side position of the entertainment display 11 and in its diagonal information position. - 特許庁

操作者から記事用テキストを文字ボックスに流し込むように指示されると、オブジェクト振り分け部11によってオブジェクト記憶部9に記憶された各オブジェクトを書式情報記憶部8や属性設定部10の情報をもとに障害障害物情報記憶部12に文字ボックスを連結候補情報記憶部13に振り分け、記憶する。例文帳に追加

When an operator instructs the insertion of an item text into character boxes, an object distribution part 11 distributes obstacles to an obstacle information storage part 12 and character boxes to a connection candidate information storage part 13 on the basis of respective objects stored in an object storage part 9 and information stored in a format information storage part 8 and an attribute setting part 10 to store them. - 特許庁

障害位置検出装置は、レーザレーダ1で自車前方の障害を検出した場合、自車位置周囲の所定の建造(例えばコンビニエンスストア等の建築)の設置情報をカーナビゲーションシステム11から取得する。例文帳に追加

When an obstacle in front of a self-vehicle is detected by a laser radar 1, the obstacle location detection device acquires installation information of a prescribed building (for example, a building of convenience store) in the periphery of the location of a self-vehicle from a car navigation system 11. - 特許庁

これにより、CCDカメラなどからの画像情報から得た距離情報を含む情報の過去の履歴を管理し、それらを表示装置の画面上に視覚表示することができるので、操縦者は、ロボットの前方を撮像するカメラの視野外の障害物情報をも知ることができる。例文帳に追加

Consequently, since it is possible to control past history of the object information, including the distance information provided from the image information from a CCD camera, etc., and visually display them on the screen of the display device, it is possible for the operator to know also obstruction information out of the visual field of the camera to photograph the front of the robot. - 特許庁

位置情報等の軌跡情報を記録する装置、及びその情報を送信する装置を搭載した車両の情報を利用して、故障や事故等で停止した道路上の停止車両や、道路上の落下等の障害が存在する可能性を間接的に把握できるようにする。例文帳に追加

To indirectly determine existing possibility of a stop vehicle on a road having stopped due to a failure, an accident or the like or an obstacle such as a falling object on the road, using information of the vehicle having a device for recording trajectory information such as positional information and a device for transmitting the information. - 特許庁

ミリ波レーダー21によって自車両1の進路における障害(先行車41、路測42)を検出して障害物情報に応じて車両の作動を制御する車両用制御装置において、作動制御を行う対象となる障害領域32bを自車両1の走行する車線エリア3に応じて変更する。例文帳に追加

In the controller for a vehicle for detecting any obstacles (a precedent car 41, road measuring objects 42) on a travelling path of the vehicle 1 by a millimetric-wave radar 21 to control the operation of the vehicle corresponding to the obstacle information thus obtained, the obstacle target area 32b to conduct an operation control is altered depending on the vehicle lane area 3 the vehicle 1 travels. - 特許庁

あらかじめ車両などが写っていない背景画像を用意する必要がなく、体領域の情報を背景画像の更新に必要とせず、遠方にある車両を止まっている障害と誤判断しない障害検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide an obstacle detection apparatus which will not erroneously determine a vehicle far off as a stopped obstacle, without the need for preparing a background image in advance, in which vehicle or the like is not included, and without the need for information on the object area for updating the background image. - 特許庁

車両間に余分な配線をすることなく、各車両の情報を動力車両に集めることができ、また小電力で、混信や障害の影響を受けずに通信ができる貨列車の情報通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide an information communication system for a freight train that can collect information on every car in a locomotive without excess wiring between the cars, and can offer communication on little power and without the influence of radio interference and of obstructions. - 特許庁

自車両に対する死角障害、死角他車両の正確な位置を含む存在領域を検出し報知できるようにし、自車両の乗員(運転者)が余裕を持って、死角障害、死角他車両の存在を知り、自車両と衝突する虞がある死角障害、死角他車両を察知でき、その死角障害、死角他車両との衝突回避を行い得るようにし、この車両周辺情報報知装置の信頼性を高めること、等を可能にする車両周辺情報報知装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle periphery information notifying device capable of improving reliability by allowing the detection and notification of a presence area including precise positions of a dead angle obstacle to a vehicle concerned and the other vehicle in a dead angle and allowing an occupant (driver) of the vehicle concerned to know the presence of the dead angle obstacle and the vehicle in the dead angle for perceiving them and avoiding a collision with them. - 特許庁

車両とその周辺の道路状況との位置関係、及び自車両が走行するコースと前方の道路端との関係の判定結果に基づいて、前方道路画像のみで障害を判定するのか、前方道路画像に加え地図情報も利用して障害を判定するのか等の障害を判定する方法を選択する。例文帳に追加

Based on the judging results of the positional relation between the vehicle and the road situation surrounding it and the relation between the course through which its own vehicle is running and a front road edge, a method for judging the obstacle such as judging the obstacle only by the front road picture or judging it by using map information in addition to the front road picture is selected. - 特許庁

この発明は、車両から障害を検出表示する方法において、レーダ装置によって検出された障害の位置情報をカメラ画像上に重ねて表示する際に、レーダ平面とカメラ画像平面との射影変換を利用して表示することを特徴とした障害の表示方法により目的を達成した。例文帳に追加

In the method for detecting and displaying an obstacle from a vehicle, when positional information of the obstacle detected by means of a radar is displayed while being superposed on a camera image, projection conversion of radar plane and camera image plane is utilized. - 特許庁

前記線路内障害物情報と前記自列車状態情報と前記線路沿線に関する情報と先行列車13からの情報とを用いて前記後続列車2の車上制御装置3が主体となり高度な安全列車制御を行う。例文帳に追加

Advanced safety train control is performed mainly by the on-board controller 3 in the following train 2, by using the information about an obstacle on the track, the information about the state of the train, the information about the areas along the track, and the information from a preceding train 13. - 特許庁

このように横断情報が受信可能な地域にいることを知った歩行者Pは、携帯型端末装置2を操作することにより障害物情報及び横断可否情報等の各種の横断情報の送信を要求し取得する。例文帳に追加

The pedestrian P, after finding out that the pedestrian is in the signal receivable area, operates the portable terminal device 2, so as to demand transmission of various sorts of traverse information, such as obstacle information and information, or if traverse is possible and obtained them. - 特許庁

車両の周囲の障害に関する情報を赤外線カメラ111を介して周囲状況検出装置110により検出し、情報提示制御装置150は検出された周囲状況から運転者に提示する情報を選択して、情報表示装置160に警報を表示させる。例文帳に追加

A surrounding condition detection device 110 detects information about obstructions about a vehicle via an infrared camera 111, and an information presentation control device 150 selects information to be presented to the driver from the detected surrounding conditions to command an information display device 160 to display a warning. - 特許庁

検出装置にて一旦検出された道路上の障害が、その後検出装置にて検出できない状況が発生した場合に、検出装置にて検出できない情報を、過去に収集した情報から推測して作成し、路車間通信装置を介してその情報をドライバに提供することを特徴とした障害検出データの補正を行う路側処理装置。例文帳に追加

When a state that the obstacle on the road once detected by the detecting device, can not be detected by the detecting device thereafter, the information capable of not being detected by the detecting device is prepared by the estimation on the basis of the information collected in the past, and the information is provided to a driver through the communicating device between the road and the vehicle. - 特許庁

自律移動体が自己位置を推定する際に移動障害の影響を受け難くするとともに、平らな壁面以外の障害の計測情報も自己位置推定に利用できる自律移動体およびその自己位置推定方法を提供する。例文帳に追加

To provide an autonomous mobile unit, capable of making it difficult to be affected by a moving obstacle, when the autonomous mobile unit estimates self-position, and using measurement information of obstacles other than a flat wall surface for self-position estimation, and to provide a self-position estimating method thereof. - 特許庁

自走式掃除機9は、マーカ2が発する濃淡または色彩の信号を検出するセンサ10と、自身の回転角度を検出する回転角度センサ28と、障害を検出する障害センサ27と、これらセンサからの情報取り込みを制御するセンサ入出力制御部24を有する。例文帳に追加

This self-propelled cleaner 9 has: a sensor 10 detecting a signal of a shade or a color given by a marker 2; a rotation angle sensor 28 detecting a rotation angle of itself; an obstacle sensor 27 detecting an obstacle; and a sensor input/output control part 24 controlling an information intake from the sensors. - 特許庁

運転者の認知・判断・操作を補助する車両用走行支援装置において、障害の色や濃淡等の色情報を参照することにより、光センサや画像センサ等で障害を確実に精度よく短時間で検出できるようにすることを課題とする。例文帳に追加

To detect an obstacle by an optical sensor, an image sensor, or the like surely, with high precision, and in a short time by referring to color information such as color and density of the obstacle in a vehicle driving support system providing a driver with support in recognition, decision, and operation. - 特許庁

車両の運転者の運転操作により、任意の地点から駐車位置まで車両を移動させながら超音波センサ40a〜40jによって検知した障害情報を不揮発性メモリに記憶する際、ユーザの選択した障害の種類を含めて記憶する。例文帳に追加

When information of the obstacle detected by supersonic sensors 40a-40j is memorized in a non-volatile memory while a vehicle is moved from an arbitrary position to a parking position by driving operation of the driver of the vehicle, it is memorized so as to include the kind of the obstacle selected by a user. - 特許庁

車両に対する障害を事前に判断し、様々な走行情報を加味して回避走行全般に亘り、ドライバの操作、意志を的確に反映して自然に各車両挙動の制御装置が適切に動作し、障害の回避走行を適切に行う。例文帳に追加

To appropriately perform the avoidance traveling of an obstacle by determining an obstacle to a vehicle in advance, and accurately reflecting the operation and intention of a driver across the overall avoidance traveling under the consideration of various traveling information to naturally and properly operate the controller of each vehicle action. - 特許庁

ドライバが認識すべき走行環境中の対象として、歩行者等の障害を検出する障害検出装置10、車両が安全速度で走行しているか否かを判定する安全速度判定装置12、情報制御装置14、及び表示ディスプレイ16で構成されている。例文帳に追加

This vehicular information presentation device is composed of: an obstacle detector 10 for detecting an obstacle such as a pedestrian as an object in a traveling environment for the driver to recognize; a safety speed determination device 12 for determining whether the vehicle is running at a safe speed or not; an information control device 14; and a display 16. - 特許庁

自律移動装置1は、環境認識手段6で得られた情報と地図で自己位置を認識し、障害を回避しながら経路生成装置4が生成した経路に基き、又はノードを追加して障害回避の経路を生成しながら目的位置まで移動する。例文帳に追加

The autonomous movement device 1 recognizes its own position from information obtained by an environment recognition means 6 and the map, and based on the route generated by the route generation device 4 while avoiding an obstacle or addition of a node, moves to a target position while generating a route avoiding the obstacle. - 特許庁

ドライバモニタカメラから取得するドライバの視点方向と車外カメラから取得する障害方向とを照合する際に、ドライバの視点方向の情報を安定化して、ドライバが障害を認識していないとする誤判定を防止する車両制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control system for preventing erroneous determination that a driver does not recognize an obstacle by stabilizing the information of the direction of the viewpoint of a driver in collating the direction of the viewpoint of the driver acquired from a driver monitor camera with the direction of the obstacle to be acquired from an exterior camera. - 特許庁

例文

案内経路に障害がある場合、制御回路1は、受信した障害物情報と道路地図データとから再設定した当該道路のリンクコスト及び/又はノードコストを用いて案内経路の再探索を行ない案内経路の変更が必要か否かを判定する(ステップS9)。例文帳に追加

When there is an obstruction on the guide route, the control circuit 1, using the link cost and/or node cost of the road reset from the received obstruction information and road map data, searches for the guide route again to decide whether a change of the guide route is required or not (a step S9). - 特許庁

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