1016万例文収録!

「飽き飽きした」に関連した英語例文の一覧と使い方(14ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 飽き飽きしたに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

飽き飽きしたの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 674



例文

当選した役に関する情報を遊技者に報知するようにした場合においても、飽きを感じさせにくくすると共に、単位遊技が繰り返し行われる場合に、最終的に遊技者に払いだされるメダルの数が、意図したものとなるように、単位遊技の各々で払い出すメダルの数を変化させることができるスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine which varies the number of tokens to be put out at each unit game so as to make a player less likely to be bored even when information about a winning role is reported to a player, and so as to make the number of tokens to be put out to the player finally desirable in the case of performing the unit game repeatedly. - 特許庁

このため、無意味な(大当りする期待感のない)リーチ演出を遊技者に延々と見せる等のような、指令演出中に遊技者を飽きさせることを回避でき、1回の変動表示における指令演出の開始時点から終了時点まで継続的に大当りの期待感を遊技者に持たせることができるので、遊技の興趣の低下を抑制することができる。例文帳に追加

This can avoid to make players feel bored during the command performance by showing them an aimless (raising no expectation for jackpot) ready for win performance endlessly or others and instead makes them feel expectations for the jackpot continuously to the moment of ending the command performance from its starting moment in one variable display, thereby blocking lowered interests in the games. - 特許庁

単調になりがちな機能回復動作を飽きさせずに楽しく継続することができる機能回復訓練支援システム、これを実現するプログラムを格納した記録媒体及び機能回復訓練の効果を客観的に知ることができる機能回復訓練支援システム、これを実現するプログラムを格納した記録媒体を提供することにある。例文帳に追加

To provide a rehabilitation system letting a person pleasantly continuing functional recovery actions apt to be monotonous without getting tired thereof, a recording medium storing a program for materializing it, a rehabilitation supporting system objectively informing the effect of the rehabilitation, and a recording medium storing a program for materializing it. - 特許庁

もし、情報利用者がそのステージに飽きて、もっと高レベルな遊技を行いたいと思ったときは、販売店から、遊技の実行を希望するプロテクトの施されたステージ用の処理許可情報が記録されたメモリカード3を購入してきて、メモリカード3に記録された処理許可情報により、該当するステージのプロテクトを解いて、遊技を実行する。例文帳に追加

When the information user gets tired of the stage, and wants to perform a play in a higher level, the user purchases a memory card 3, in which processing permission information for a protected stage that the information user desires its play is recorded, from the selling store, and releases the protect of the stage corresponding to the processing permission information recorded in the memory card 3, and executes the play. - 特許庁

例文

図柄の変動表示態様に変化を加えることにより、意外性のある図柄の変動表示態様を提供するとともに、図柄変動に連携した動画演出を行なうことによって、物語の演出効果を倍増させて、物語の趣向性をより高めることにより、遊技者が飽きを感ずることなく遊技を楽しむことができる遊技機を提供することにある。例文帳に追加

To provide a game machine with which a player can enjoy a game without feeling getting tired by providing an unexpected variable displaying embodiment of a pattern by changing the variable displaying embodiment of the pattern and by doubling performance effect of a story and more improving an elaborate design of the story by performing an animation performance in cooperation with variation in the pattern. - 特許庁


例文

本発明は、特別な駆動装置・制御装置などを必要としない簡易な構造であって、加えられた打撃に応じて人の反撃を模した急激かつ不規則な動きによって腕(アーム)で反撃するため、それ自体でも対人練習に匹敵するほどトレーニング効果が高く、練習に飽きにくいパンチングボールを開示する。例文帳に追加

To disclose a punching ball of a simple structure, which requires no special driving device and controller, etc. to be installed, providing user a highly effective training comparable to a one-on-one practice only with itself, because the punching ball hits back at user with its arm by moving rapidly and irregularly imitating personal countercharge according to the punches it receives, and which does not easily bore user with practice. - 特許庁

大型ディスプレイの特徴を有効に活用するとともに、遊技者に意外性やインパクトを与えることができ、遊技者に興味を湧かせたり、これから何が起こるのだろうかという関心を持たせたりすることにより、遊技者に飽きを感じさせない可能性が生じ得る遊技機、遊技機の画面画像表示方法、コンピュータ読み取り可能な記憶媒体及びサーバを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a screen image display method for it, a computer readable storage medium, and a server capable of effectively using characteristics of a large-scale display and giving surprise and an impact to a player and attracting interest and expectation of the player for producing possibility of elimination of boredom from the player. - 特許庁

演出画面を遊技者に十分に楽しませることができ、遊技が大当たりに至らんと願う遊技者の期待感を高める可能性が生ずるとともに、遊技者に飽きを感じさせることのない可能性を有する遊技機、遊技機の画像画面表示方法、コンピュータ読み取り可能な記憶媒体及びサーバを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a screen image display method thereof, a computer readable storage medium and a server which can generate possibilities of making players enjoy performance screens sufficiently and raising expectations felt by the players to meet their wishes for getting a big win in the game. - 特許庁

バリエーションに富んだ遊技を提供することが可能であるとともに、遊技自体が単調になってしまうことを防止することができ、さらに、遊技者に、遊技種の変更に対する期待感や緊迫感を付与することができ、飽きを感じることなく長時間にわたって遊技を楽しむことが可能な遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine enabling a player for a long time without being bored by preventing the monotony of the games themselves by offering the games with higher variations and moreover and providing the player with expectations and tensions for the altering of the types of the games. - 特許庁

例文

双六ゲームを模した遊技を円滑に進めることができると共に、双六ゲームの結果をスロット遊技に影響させずに、スロット遊技の進行に関連した演出を行うことができ、スロット遊技の進行や結果に関連付けて演出効果を高めることができ、さらに、遊技者に焦燥感や飽きを感じさせ難いスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine which can enhance performance effect being related to the progress and the result in a slot game and further keeps players from easily feeling a sense of desperation and boredom by achieving a performance related to the progress in the slot game without making the result of a Sugoroku, the Japanese style back gammon affect the slot game while allowing smooth progress in a game simulating the Sugoroku. - 特許庁

例文

現実的なパチンコ遊技を仮想的なパチンコ遊技に単に置き換えただけではなく、現実的なパチンコ遊技では実現できない遊技を映像を用いて実現するようにして、遊技者に目新しさや予期せぬ驚きを与えて、遊技者の興味をパチンコ遊技に引き付け、遊技者が飽きることなく楽しめるパチンコ遊技を提供すること。例文帳に追加

To provide a pachinko game capable of providing a player with a novelty and an unexpected surprise so as to make the player enjoy without being bored by not only replacing a realistic pachinko game with an imaginary pachinko game but also realizing a game which cannot be realized by a realistic pachinko game by using an image. - 特許庁

所定条件の成立によって表示装置において複数の識別情報を変動表示した後に停止して結果を表示する変動表示ゲームを実行し、変動表示ゲームの結果が特別結果となった場合には遊技者に有利な特別遊技状態を発生させる遊技機において、遊技を続けても飽きの来ないようにする。例文帳に追加

To keep a player from getting tired of a game even if continuing the game in a game machine carrying out a variable display game of stopping to display a result after variably displaying a plurality of identification information in a display device by the establishment of predetermined conditions, and generating a special game state advantageous to the player when the result of the variable display game is a special result. - 特許庁

スロットマシンゲームを行うことによって付与された利益をもとに、前記スロットマシンゲームとは別のサブゲームを行わせ、前記サブゲームの結果の如何によって、先のスロットマシンゲームで得られた利益を増加又は減少させることで、遊技者に大きな期待感を抱かせて遊技を盛り上げ、長時間遊技しても飽きのこない娯楽性の高い画像遊技装置を提供する。例文帳に追加

To provide an entertaining image game device that sustains a player's interest for many hours and dramatizes a game by arousing the player's expectation by making the player play a subsidiary game independently from a slot machine game on the basis of a benefit given by executing the slot machine game, and increasing or decreasing the benefit obtained by the slot machine game depending on the result in the subsidiary game. - 特許庁

したがって、右遊技領域605bは左遊技領域605aよりも狭い領域であるが、一対の可動片1427の開放時には、第二始動口1421に進入した遊技球がそのまま入賞するか否かに対する遊技球の挙動に注目させることができ、遊技者を飽きさせることがない。例文帳に追加

Thus, though the right playfield 605b is an area smaller than the left playfield 605a, when a pair of movable pieces 1427 is opened, attention is paid to the behavior of the game ball to see whether or not the game ball which approaches the second start port 1421 enters as it is, and a player does not get bored. - 特許庁

通常画面が表示されている際においても、識別情報である図柄と演出画面とを明確に表示することができるとともに、大型化した液晶ディスプレイパネルを十分に活用することができ、遊技者が単調感や飽きを感ずることなく遊技を楽しむことができる遊技機、遊技機の画像画面表示方法、記憶媒体及びサーバを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a screen image display method for the game machine, a memory medium, and a server capable of clearly displaying a pattern or information, even in displaying general information sufficiently utilizing an enlarged liquid display panel, and making a player enjoy the game without feelings of monotony or tiresomeness. - 特許庁

本発明は、看護師等がナースコールシステムの呼出音の種類を変更するための面倒な操作を行うことなく、かつ、意図的に呼出音の種類を指定しないときでも、呼出音の種類が一定の期間をおいて自動的に変わることにより、飽きが来ず、程よく新鮮な呼出音を奏でられるようにすることを課題とする。例文帳に追加

To realize that a nurse call system can play unwearied and properly fresh ringing tones through an automatic change in ringing tone style at regular intervals without a cumbersome operation performed by a clinical nurse or the like, for changing the ringing tone style of the nurse call system and besides even when not specifying the ringing tone style intentionally. - 特許庁

遊技状態が再遊技高確率状態へ移行することを遊技者に期待させつつ遊技を行わせたり、さらに、そのような遊技が行われているときに再遊技高確率状態へ移行させることで遊技を驚かせたりすることによって、遊技者に飽きを感じさせにくくすることができる可能性のあるスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine capable of preventing a player from easily feeling tired by allowing the player to play a game while hoping for the shift of the game state to a replay high-probability state and by surprising the player by shifting the game state to the replay high-probability state while playing the game. - 特許庁

パチンコ遊技の進行を妨げられることなく、パチンコ遊技以外のゲームに能動的かつ積極的に参加させることができるとともに、遊技者の能力や希望に応じてゲームを進行させることができるという感覚を遊技者に与えることができ、パチンコ遊技に飽きを感じさせることなく楽しませることができる遊技機及び遊技機の制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine and a control method therefor which allow players to enjoy Pachinko games without being fed up with it by enabling the players to participate in games other than Pachinko games actively and positively without being blocked from carrying on the Pachinko games while making then feel that the games can be advanced according to their ability and desire. - 特許庁

関節系統の持病を抱える人の多くは、長期に渡り根気よく、直さなければならないのが普通で、治療の効果の程が計り知れずに志し半ばで断念して、器具の使用をやめてしまう様なので、老若男女の差も無く手軽に扱える、そして飽きのこない仕様と構造にする理念で、設計を企てそれを遂行する事にある。例文帳に追加

In order to prevent such situations from occurring, this utensil is designed with an idea that the utensil may be easily handled regardless of age or sex, and the specification and the structure of which people do not get tired may be provided. - 特許庁

本発明は使用者の気分に応じてフレームカバーの外側から見える部分の色、模様、形状を変えて使用することができ、飽きるのを防止するとともに、高価なメガネを複数個用意しておかなくても、楽しくおしゃれに使用することができるメガネフレームおよびフレームカバーを得るにある。例文帳に追加

To provide a spectacle cover and frame cover which can be used by changing colors, patterns and shapes of portions visible from the outer side of the frame cover according to a user's feeling, which prevent the user from getting bored with the spectacles, and which make the spectacles be used dandily and happily even if a plurality of costly spectacles are not prepared. - 特許庁

クライアントがホームページにアクセス中にキャンペーンでのタイトル、商品名等が覚えられて、また、ゲーム的な要素を取り入れたパズル形式で解答を探すことにより、クライアントを飽きさせずに効果的にキャンペーンを行うことが可能なネットワークによるキャンペーン提供システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a campaign providing system through a network which performs a campaign effectively without boring a client by enabling the client to learn a title, a commodity name, etc., in a campaign during accessing a home page and to search a solution by a puzzle style adopting game-like elements. - 特許庁

本発明は指等に嵌めて回転させることにより色、模様、形状のいずれかが変化して異なるデザインにして、楽しく使用することができ、飽きるのを防止するとともに、十分な高級感が得られ、かつ宝石、彫金、模様等の飾り部材の損傷を効率よく阻止することができるリングを得るにある。例文帳に追加

To provide a ring which can be used happily and prevents people from getting bored by changing a color, a pattern or a shape to attain different designs by being fitted to a finger or the like and rotated, can provide a sufficient high-class feeling and can efficiently prevent the damages of decorative members such as jewels, engraving or patterns. - 特許庁

識別情報画像の表示の状態がどのようなものであるかを明確に遊技者に報知することができるだけでなく、遊技者に意外性やインパクトを与えるとともに、表示部において表現される物語の演出の一態様として効果音を発することにより、物語の演出効果を倍増させて、物語の臨場感をより高めることにより、遊技者が単調感や飽きを感ずることなく遊技を楽しませることができる遊技機、遊技機の演出表現方法、記憶媒体及びサーバを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, the presentation expression method of the game machine, a storage medium and a server with which a player enjoys a game without feeling monotonous or bored. - 特許庁

例文

識別情報画像が停止表示されたときに、何故配当が付与されたのだろうかと遊技者に疑問に思わせたり、遊技状態がどのような状態に至っているのかを想像させたり、意外性を感じさせたりすることができ、識別情報画像が外れのものである場合であっても、遊技者に飽きを感じさせることなく遊技を続けさせることができる可能性が生ずる遊技機、遊技機の制御方法、記録媒体及びサーバを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a control method thereof, a recording medium and a server which allow players to continue games without being fed up with even when identifying information images turn out to be a loss by making the players wonder why dividends are granted, image how the games are going or feel unexpectedness when the identifying information images are stopped to be displayed. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS