1016万例文収録!

「飽き飽きした」に関連した英語例文の一覧と使い方(10ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 飽き飽きしたに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

飽き飽きしたの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 674



例文

ネットワーク上に構築された迷路において、リソース上の問題なしに迷路に変化を与え、プレイヤが飽きることなく繰り返しプレイできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique in which a player can repeatedly play without losing interest by providing variations for a maze constructed in network without resource problems. - 特許庁

従来にはない新たな面白みが付加され、遊技者が飽きを感じることなく麻雀ゲームを充分に楽しむことが可能な麻雀ゲーム機及びゲーム機用制御プログラムを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a mahjong game machine and a control program for a game machine capable of adding an innovative amusement and enabling a player to fully enjoy without feeling bored. - 特許庁

これにより、表示装置1400は、一方の表示パネル1400a及び他方の表示パネル1400bの複数の映像により、多彩な演出表示を実現し、遊技者に飽きを感じさせず稼働率を高めることができる。例文帳に追加

Thus, a display device 1400 achieves colorful performance display by a plurality of images of one display panel 1400a and the other display panel 1400b, thus improving the rate of operation without causing the player to lose interest. - 特許庁

遊技機において、表示態様をより一層面白みのあるものにして、長期間に渡って飽きずに、特定表示結果への期待感や遊技の興趣性の向上を図る。例文帳に追加

To provide a game machine in which expectations upon the specific display result or interest in a game is improved without making a player bored for a long time by making a display mode much more interesting in the game machine. - 特許庁

例文

遊技者に対して時短回数の予測を困難とすることにより、飽きにくく継続的な面白味を提供するのに好適な時短機能付き遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine with time shortening function suitable for providing continuous interest less prone to lose by making the prediction of the number of times of time shortening difficult for a player. - 特許庁


例文

表示態様をより一層面白みのあるものにして、長期間に亘って飽きずに、特定表示結果への期待感や遊技の興趣性の向上を図ることができるようにする。例文帳に追加

To improve a feeling of expectation for a specified display result and interest of a game without being tired over a long period of time by making a display mode more attractive. - 特許庁

本発明は、ゲージ盤の映像表示装置に遊戯内容と直接係わりのない他の映像を映し出すことで遊戯者を飽きさせないことと同時に遊戯者に利益をもたらすパチンコ台の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a pachinko base wherein another image not directly relating to contents of a game is displayed on an image display device of a gauge board so that a player is prevented from getting tired, while profits are brought to the player. - 特許庁

遊技機において、表示態様をより一層面白みのあるものにして、長期間に亘って飽きずに、特定表示結果への期待感や遊技の興趣性の向上を図る。例文帳に追加

To improve expectations upon the specific display result or interest in a game without making a player get bored for a long period of time by making a display mode much more interesting in a game machine. - 特許庁

遊技者の期待感を必要以上に煽ることを防止でき、かつ、遊技者が遊技に飽きることを防止できる遊技機、遊技機用プログラムおよび遊技機をなすコンピュータにより読み取り可能な記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a game machine program and a recording medium readable by a computer constituting the game machine which are prevented from stirring a player's expectation more than necessary and preventing the player from being bored. - 特許庁

例文

これにより、表示装置1400は、一方の表示パネル1400a及び他方の表示パネル1400bの複数の映像により、多彩な演出表示を実現し、遊技者に飽きを感じさせず稼働率を高めることができる。例文帳に追加

Thus, a display device 1400 can achieve a variety of performance displays by the plurality of images of the one display panel 1400a and the other display panel 1400b and increase the operating ratio without making the player get bored with a game. - 特許庁

例文

ユーザがコンテンツの処理とともにキャラクタの育成ゲームを楽しむことができ、その娯楽性を高めてユーザを容易に飽きさせないコンテンツ処理装置とその方法ならびプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a device and a method and a program for contents processing allowing users to process contents, enjoy a character rearing game, and capable of enhancing amusement so that the users do not easily get bored. - 特許庁

相撲部屋によってはキムチやカレー粉、クリームソースなどを用いて飽きがこないように工夫し、数多のバリエーションを作り出しており、各相撲部屋ごとに、その部屋独特の作り方もある。例文帳に追加

Using various seasoning such as kimuchi (Korean pickle), curry powder and cream sauce, some sumo stables have created a wide variety of chankonabe to keep wrestlers from getting tired of the dish and, therefore every sumo stables have their own recipes.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

一般のパチンコ機の画像表示装置に於いて、容易に高度で且つ多彩な描画演出が可能となると共に、ユーザーがエキサイトして飽きの来ない画像を表示しえる小型で経済的なパチンコ機の画像表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a small and economical pachinko game machine image display device usable in common types of machines, capable of easily producing sophisticated and versatile images and of displaying images exciting but not boring to a player. - 特許庁

可変表示部で表示される表示態様を変化に富んだ面白みのあるものにすることにより、可変表示部で表示される表示状態を遊技者が見飽きてしまうことを防止する。例文帳に追加

To prevent a player from getting tired of seeing a state displayed on a variable display part by making a condition, which is displayed on the variable display part, rich in variety and interesting. - 特許庁

ユーザの興味の移り変わりを反映した飽きを感じさせないコンテンツ推薦を実現できるし、あるいはユーザ本来の嗜好も外さないコンテンツ推薦を実現できるようにする。例文帳に追加

To achieve content recommendation on which the change of interests of a user is reflected to prevent the user from feeling any weariness, or content recommendation for preventing original tastes of the user from being overlooked. - 特許庁

人形揺動部の振幅や振動数を変化させることによって、見ている人を飽きさせず、視覚によって楽しむことができる揺動人形玩具を簡単な構成で得る。例文帳に追加

To provide a rocking toy doll capable of visually pleasing a person and preventing the viewer from getting bored by changing the amplitude and the frequency of a doll rocking part in a simple constitution. - 特許庁

表示装置で表示される表示態様を変化に富んだ面白みのあるものにすることにより、表示状態を遊技者が見飽きてしまうことを防止する。例文帳に追加

To prevent a player from getting bored of looking at a display state by making a display mode to be displayed in a display device into the interesting one having variety. - 特許庁

表示装置で表示される表示態様を変化に富んだ面白みのあるものにすることにより、表示状態を遊技者が見飽きてしまうことを防止する。例文帳に追加

To prevent a player from getting tired of watching a display state by making an interesting display mode full of variety to be displayed on a display device. - 特許庁

外部から取り込んだデータを基にゲーム用のプログラムを再構築して、ゲームの構成を変え、永く飽きさせずにゲームを楽しめるようにする比較的小記憶容量の装置に好適な方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method suitable for the device having comparatively small storage capacity for enjoying a game for a long period without getting bored by reconstructing a program for a game based on data fetched from outside so as to change the constitution of the game. - 特許庁

一般のパチンコ機の画像表示装置に於いて、容易に高度で且つ多彩な描画演出が可能となると共に、ユーザーがエキサイトして飽きの来ない画像を表示しえる小型で経済的なパチンコ機の画像表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a small-sized economical image display device for pachinko game machine which enables easy and diverse high-level drawing presentation and can display images exciting and never boring users. - 特許庁

太陽光をパラメータとして使用しながら、イベントの発生予測が困難で、プレーヤを飽きさせない、ゲームソフトウエア及びゲーム装置の提供。例文帳に追加

To provide game software and a game device in which it is difficult to predict the generation of an event while using sunlight as a parameter and a player is not bored. - 特許庁

いわゆる金魚運動と呼ばれる左右往復運動を行うための運動装置において、使用者を飽きさせず、運動に持続性を持たせられるようにする。例文帳に追加

To provide continuousness to an exercise without letting a user get tired in an exercise apparatus for performing a right/left reciprocative exercise which is so-called goldfish exercise. - 特許庁

エンターテインメントロボットにおいて、ユーザに飽きられないロボットを実現するために、ロボットの動作プログラムの作成環境を効率化し、多数のプログラムを容易に作成できるようにする。例文帳に追加

To make creation environment of an operation program of a robot efficient and to easily create many programs for realizing the robot of which a user does not get tired in an entertainment robot. - 特許庁

偶然的要素を含む簡単な第2ゲームを第1ゲームに付加することにより、第1ゲームのゲーム性を損なわず、ゲーム全体として飽きにくくでき、且つ第1ゲームに対する再挑戦の欲求を高める。例文帳に追加

To prevent a player from easily getting tired of a game, as a whole, by adding a second game, which is simple and contains chance elements, to a first game, without injuring the game performance of the first game, and to enhance the desire to give again a challenge to the first game. - 特許庁

単純作業だけではなく知的競技を交えることにより、ビジターを飽きさせることなく、ポイントを増やすために何度でもリピートして訪れてもらえる。例文帳に追加

By thus providing the intellectual game in addition to simple work, the visitor can be urged to repeat the site many times for increasing the points without being bored. - 特許庁

加飾シートを用いて製品の表面に形成される絵柄の外観を使用している間に変化させ、耐用寿命の間消費者が製品の外観に飽きるのを防止すること。例文帳に追加

To provide a decorative sheet having an image pattern on the surface of a product, whose appearance changes during use, thereby preventing the consumer from being bored with the product appearance during its useful time. - 特許庁

リーチ演出に繰り返し接しても遊技者が飽きを感じにくく遊技に対する興趣の低下を抑制することができるパチンコ機を提供する。例文帳に追加

To provide a Pachinko game machine which prevents a player from easily getting bored even when encountering a ready-to-win state performance repeatedly, and suppresses decrease in interest in a game. - 特許庁

リーチ演出に繰り返し接しても遊技者が飽きを感じにくく遊技に対する興趣の低下を抑制することができるパチンコ機を提供する。例文帳に追加

To provide a Pachinko machine for suppressing decrease in an interest in a game where a player does not feel bored even if the player repeatedly comes into contact with a ready-to-win performance. - 特許庁

リーチ演出に繰り返し接しても遊技者が飽きを感じにくく遊技に対する興趣の低下を抑制することができるパチンコ機を提供する。例文帳に追加

To provide a Pachinko machine for suppressing decrease in an interest in a game where a player does not easily feel bored even if the player repeatedly comes into contact with a ready-to-win performance. - 特許庁

演出に注目を集めるとともに、様々な演出が有ることを遊技者に確実に伝えることにより、長時間遊技しても飽きないようにすることができる遊技機およびシミュレーションゲームプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine and a simulation game program capable of attracting a player for a long time without getting tired by attracting attention of the player to the performance and securely transmitting existence of various types of performance to the player. - 特許庁

三島家は代々藩の鼓指南役の家柄であったが、通庸は飽き足らずに示現流を学ぶとともに伊地知正治より兵学を学んだ。例文帳に追加

The Mishima family had a long tradition of being the domain's instructor of tsuzumi (drum) for generations but it was unsatisfactory for Michitsune, and he studied military science under Masaharu IJICHI as well as learning Jigenryu school (one of ancient kenjutsu (swordplay) styles passed down in Satsuma Domain and neighboring area).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

携帯電話機等を用いた通信ゲームシステムにより、ビデオゲームの進行に伴うバランスを容易に取ることができ、飽きることなくプレイできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique with which balance accompanying the progress of a video game is easily attained and playing is performed without getting bored by a communication game system using a portable telephone set or the like. - 特許庁

判定図柄の変動パターンを遊技店の所定営業日数に合わせて異ならせることが可能で、遊技者に所定日数にわたって遊技をさせても飽きさせない遊技機の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a game machine which can make the variation pattern of determination symbols be different matched with the prescribed number of business days of a game hall and prevent a player from getting bored even when a game is performed over a prescribed number of days. - 特許庁

挿脱可能なディスク上のデータと記録媒体上のデータとの両方を合わせてランダム再生することにより、新鮮で飽きの来ない高品位なエンターテイメント性を実現可能なデータ再生装置を提供する。例文帳に追加

To provide a data reproducing apparatus by which a fresh and unwearied high quality entertainment nature can be realized by combining both of data on a disk which can be loaded/unloaded and on a recording medium to reproduce them at random. - 特許庁

役物内において遊技媒体に付与される動きを流路に応じて変化させることで、飽き難くして興趣が低下するのを防止することのできる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which can prevent drop in interests with the least boredom by causing changes in the applied motions of game media within an accessary according to the passage involved. - 特許庁

飽きを感じさせずに継続して遊技を行わせて、満足感や高揚感、さらには、期待感や緊張感をも遊技者に与えることができるスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine, which allows a player to continue game without boring and further can give a sense of satisfaction or elevation and further a sense of expectation or tension to the player. - 特許庁

可動体をより複雑な動きができるようにすることで、可動体の動きを飽き難くして、興趣が低下するのを防止することができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of preventing the decline of amusements while preventing the bored movement of a movable body by making it possible for the movable body to make more complicated movements. - 特許庁

ユーザ等のコミュニケーション対象をより飽きさせることのないカオス的な動作を自身の身体性に基づいて発現することが可能なロボット装置及びその動作制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a robot device and its operation control method, capable of revealing chaotic operation on the basis of a physical property of oneself, without further tiring a communication object such as a user. - 特許庁

可動体をより複雑な動きができるようにすることで、可動体の動きを飽き難くして、興趣が低下するのを防止することができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of making it hard to get bored of the movement of a movable body and preventing the decline of interest by enabling the movable body to make more complicated movements. - 特許庁

遊技者の遊技履歴に応じて異なる画像演出をすることにより、遊技を繰り返すことによる飽きを防止することが可能であり、且つ、新たな遊技者層を獲得可能な遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine in which a player can be prevented from getting tired by repeating a game, by executing various image performances corresponding to player's game history, and with a new group of players can be acquired. - 特許庁

したがって、識別図柄および装飾図柄の組合せが常に固定されている従来のパチンコ機よりも飽きの来ないパチンコ機を実現できる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to realize a pachinko game machine which never bores the player compared with a conventional pachinko game machine where the combination of an identification pattern and a decoration pattern is always fixed. - 特許庁

可動体をより複雑な動きができるようにすることで、可動体の動きを飽き難くして、興趣が低下するのを防止することができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of preventing a decrease in amusingness by making a movable body movable in a further complicated manner so as to make a player hardly get tired of the movement of the movable body. - 特許庁

納豆の栄養素(ビタミンK2、B2)を効果的に吸収し、毎日食する上で飽きの来ない食品にすることで、日本人の健康増進に寄与することになる。例文帳に追加

To provide a Natto(fermented soybean with Bacillus natto) heat-processed food contributing to the health promotion of the Japanese people as a food not getting tired of in eating it daily through effectively absorbing Natto nutrients(Vitamin K2, B2). - 特許庁

アイテムを入手できる場所に変化を与えて遊戯者に飽きが生じるのを防ぎつつ、遊戯者が容易にアイテムの場所を把握することができるゲームプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a game program allowing a player to easily acquire the location of an item while preventing the player from getting bored by varying locations where the player can get the item. - 特許庁

このように構成することで、遊技者は、図柄キャラクターに所望の名前をして感情移入度を深めることができ、趣向が向上することにより飽きを防止することができる。例文帳に追加

The structure makes the player more empathize with pattern characters by a desired name and can prevent him from getting bored by increasing pleasure. - 特許庁

プレーヤがゲームクリアまでに要する時間を調節することにより、プレーヤのゲーム意欲を低下させることなく、飽きずに楽しむことが可能なゲームを実現するためのプログラム等を提供すること。例文帳に追加

To provide a program or the like which realizes a game enabling the players to enjoy without feeling bored without decreasing the desire of the players for the games by adjusting the time required by the players up to the clearing of the games. - 特許庁

移動装置を移動させながら聞く音楽に、移動装置の運動状態に応じて変化をもたせて、遊戯者にとって面白さを増大させるとともに飽きのこないようにする。例文帳に追加

To increase the interest for a player and maintain the player's interest by varying music listened to while moving a movement apparatus in accordance with the movement condition of the movement apparatus. - 特許庁

ビジターを飽きさせることなく強く興味を引きつけて何度でもリピーターとして訪れてもらえ、高い広告効果を得られるようなサイトを提案する。例文帳に追加

To provide a site which so strongly attracts interest of visitors without boring them as to let them visit the site as repeaters many times for highly providing advertisement effect. - 特許庁

本発明の遊技機制御システム、遊技機制御方法、これらに好適なプログラムによれば、遊技機は多様な動画像を表示部に表示することできるため、遊技者は、飽きることなく遊技を行うことができる。例文帳に追加

To allow a player to play a game without growing tired since a game machine can display various moving images on a display part by a game machine control system, a game machine control method and a program suitable for them. - 特許庁

例文

彼は家にサー・ウォルター・スコットの作品を全部、ロード・リットンの作品を全部持っているがそれらを読んでいて飽きることは決してないと言った。例文帳に追加

He said he had all Sir Walter Scott's works and all Lord Lytton's works at home and never tired of reading them.  - James Joyce『遭遇』

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
原題:”An Encounter”

邦題:『遭遇』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

Copyright(C)2005 coderati
本翻訳はこの版権表示を残す限り、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることなく商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められます。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS