1016万例文収録!

「飽き飽きした」に関連した英語例文の一覧と使い方(11ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 飽き飽きしたに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

飽き飽きしたの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 674



例文

これにより、1台のパチンコ遊技機が複数種類の遊技形態を持つことが可能となり、多様な遊技展開となるので遊技者が飽きるのを防止できる。例文帳に追加

By this, since the plurality of types of game forms can be provided in one pachinko game machine and a game progression can be varied, weariness of a player can be prevented. - 特許庁

飽きの来ないゲームの実現にあり、より具体的には、ゲームへの没入感やプレーヤキャラクタの成り切り感を損わずに繰り返しプレイ可能なゲームの仕組みを実現すること。例文帳に追加

To realize a game far from boring, more specifically, a mechanism of a game which enables the repetition of plays without spoiling the commitment to the game and the complete impersonation of players' characters felt by players. - 特許庁

そして、同じエリアに在圏する場合であっても、それ以前の過去の在圏エリアがどうであったかということに応じて楽曲の内容が変わり得るので、利用者を飽きさせることがない。例文帳に追加

Even when the user is in the same area, the contents of the piece of music possibly change depending upon a past presence area, so the user does not lose interest. - 特許庁

遊技者が遊技中に最も注意を払う図柄表示装置の表示図柄の変動が単調で遊技に飽きがくるのを抑えて、遊技者の興趣を高める遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine which enhances attraction for players by minimizing monotony in the varying of display figures of a figure display device watched by the players with the highest attention during the game to keep the players from being fed up with it. - 特許庁

例文

恋愛シミュレーションゲームにおいて、デートする一方のキャラクタの行動に第3者の立場で介入することで恋愛結果を左右させ飽きることなくプレイできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique allowing a player to play a love simulation game without becoming weary by intervening the behavior of one dating character from the standpoint of a third party, and governing the love effect. - 特許庁


例文

遊技状態の変化に直接的に影響する図柄の変動表示に変化を加えることにより、遊技者が飽きを感ずることなく遊技を楽しむことができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine with which a player can enjoy a game without feeling getting tired by providing a change in variable displaying of a pattern directly affecting a change in game condition. - 特許庁

デジタルカメラなどから情報処理装置に画像データを転送するアプリケーションにおいて、閲覧画面の表示が完了するまでの待ち時間でユーザを飽きさせることのないアプリケーションの起動画面を提供する。例文帳に追加

To provide a start screen of application which prevents a user from being bored until a browsing screen is completedly displayed, the application transferring image data to an information processor from a digital camera. - 特許庁

美容や健康、また、男性機能を含む壮健力の保持増進(強壮)に役立ち、しかも、飲みやすく飽きがこない健康強壮飲料を調製することができる健康強壮飲料ティーバッグを提供すること。例文帳に追加

To provide a tea bag of a healthy tonic drink, capable of providing the easily drinkable healthy tonic drink useful for beauty culture, health and retention and promotion (tonicity) of healthy power including male function, and not being fed up. - 特許庁

また、CPU4aは、「飽きた」という気持ちの時には、右及び左腕状可動部2,3が向こう側に追いやるように、上記駆動回路2a,3aを駆動制御する。例文帳に追加

Also, at the time of the feeling of 'being bored', the CPU 4a controls the drive of the driving circuits 2a and 3a so as to make the right and left arm-like movable parts 2 and 3 perform sending away to an opposite side. - 特許庁

例文

現出される加飾作用を、動きに富んだ変化および立体感に富んだものとすることにより、携帯容器に対する加飾を、長期間に亘り飽きの来ないものとする。例文帳に追加

To make decoration on a portable container insatiable for a long period of time by making appearing decoration action have a change rich in movement and rich in three-dimensional feeling. - 特許庁

例文

握る位置や方向によって硬さや感覚が異なり、握力の異なる訓練者にも対応することができ、また飽きにくい握力訓練具の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a grip training device which makes it adaptable to a trainee regardless of a difference in gripping force and also less boring by varying its hardness and touching sense depending on the position and direction of gripping. - 特許庁

動くことによる面白みを有して飽きにくく装飾性に優れるとともに、小型且つ軽量に形成することができ、製造コストも抑えることができる装飾物品を提供すること。例文帳に追加

To provide a decorative object providing a person with amusement in the object and making him/her hard to tire of it through movement, excellent in decorativeness, formed in a miniature size and lightweight and restraining manufacturing costs. - 特許庁

識別情報と演出画像の両方に遊技者の注目を集めることが可能で、最後まで遊技者を飽きさせることがなく、表示上の興趣を高めることができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of attracting the attention of a player to both of identification information and a performance image and improving interest in terms of display without boring the player to the end. - 特許庁

インパクトのある表現を、多様に変化させて提示することによって、遊技者に飽きの来ない演出ができるとともに、コストが節約でき、環境にもやさしいパチンコ遊技機の装飾盤を提供する。例文帳に追加

To provide an environmentally friendly ornament board for a pachinko game machine by which a rendition for preventing a player from being tired of a game is provided by variously changing an impact expression and presenting them, and also a cost is reduced. - 特許庁

識別情報画像の再変動表示に遊技者の興味を引き付けることができる、遊技者を飽きさせることなく遊技を楽しませることができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine with which a layer can enjoy a game without getting bored by attracting the interest of the player to the resumption of variation display of identification information images. - 特許庁

ロボットにおける感情の変化の仕方をより変化に富んだものとすることにより、ユーザとロボットの間でより親近感が増して飽きがこない、自動応答ロボットを提供する。例文帳に追加

To provide an automatic answering robot which is able to increase and maintain an intimate feeling between a user and the robot by giving variety to a manner for changing feelings in the robot. - 特許庁

加飾シートを用いて製品の表面に形成される加飾層の外観を経時的に変化させ、耐用寿命の間消費者が製品の外観に飽きるのを防止すること。例文帳に追加

To cause the appearance of a decorative layer formed on the surface of a product by using a decorative sheet to change with time to prevent consumer's getting bored with the appearance of the product throughout the useful life longevity. - 特許庁

こうすることによって、キャラクタと複数の可動部材とが連動して動くので迫力のある演出となり、これらを見る遊技者をさらに飽きさせない。例文帳に追加

Thereby, the interlock motions of the character and the multiple movable members produce the powerful rendition for the game player watching these not to be bored more. - 特許庁

こうすることによって、キャラクタと複数の可動部材とが連動して動くので迫力のある演出となり、これらを見る遊技者をさらに飽きさせない。例文帳に追加

By doing that, since the character and the plurality of movable members are linked and moved to have powerful performance, and the player looking at them is prevented from getting bored further. - 特許庁

こうすることによって、キャラクタと複数の可動部材とが連動して動くので迫力のある演出となり、これらを見る遊技者をさらに飽きさせない。例文帳に追加

By doing that, since the character and the plurality of movable members are linked and moved have powerful performance, and the player looking at them is prevented from getting bored further. - 特許庁

こうすることによって、キャラクタと複数の可動部材とが連動して動くので迫力のある演出となり、これらを見る遊技者をさらに飽きさせない。例文帳に追加

Since the character and the plural movable members are moved in linkage in this way, a powerful direction is performed and the player watching them does not get bored. - 特許庁

飼料、ペットフードの長期間新鮮さを保つことができ、家畜、ペットの味覚に飽きをこさせず、趣向性をあげると同時に、家畜およびペットの健康維持を図ることができる飼料、ペットフードの提供。例文帳に追加

To provide a feed or a pet food which can retain freshness for long period, does not cloy the tastes of livestock and pets, improves their ideas, and can maintain the health of the livestock and the pets. - 特許庁

運動量等に応じて移動する映像を表示するのみだけでなく、種々の変化を再現することで、高い臨場感を得られる様にし、飽きや苦痛を生じない運動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exercise device with which not only displaying a moving image according to an exercise volume or the like but also reappearing various changes so that the high level of reality can be obtained to be free of tired or pain. - 特許庁

回転リールを自動停止させる際の遊技機のプログラム処理を軽減させるとともに、自動停止時の出目を多様化させ、遊技者を飽きさせない遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine preventing a player from getting bored by reducing a program process of a game machine when automatically stopping rotating reels and diversifying combinations in the automatic stopping. - 特許庁

識別情報の特定の変動態様を遊技状況に応じて表示させることができ、規則性を悟られにくくして遊技者が飽きることを抑制できるようにする。例文帳に追加

To provide a game machine capable of displaying a specific variation mode of identification information according to the game situation and inhibiting a player from being tired of a game by making it hard for the player to realize the regularity of the variation. - 特許庁

戦後になると、研究者はもちろん単純な判官贔屓で記述することはなくなり、作家や読者も旧来の一面的な勧善懲悪的な観点では飽き足らなくなる。例文帳に追加

After World War II, many researchers stopped writing with sympathy for the underdog as tragic hero and novelists and readers were not satisfied anymore with traditional one-sided stories of rewarding-good-and-punishing-evil.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

どのような場所においても、花火と同様な発光状態を簡単に作り出すことができるとともに、観客を飽きさせることのない花火演出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fireworks display design system which can easily create a light generating condition same as the of fireworks at any places without making audience bored. - 特許庁

遊技者のスタートレバーの操作が遊技内容を変化させ、それによって、遊技者が飽きを感じずにスタートレバーを操作することができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine allowing a player to operate a start lever without feeling tired by varying the content of games with the operation of the start lever by the player. - 特許庁

図柄を変動表示及び停止表示するリールを他のリールに切り替えることによって、遊技性を多様化させ、遊技者を飽きさせることがない遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine keeping a player from being bored by changing over from reels variably and stationarily displaying symbols to other reels and diversifying a game property. - 特許庁

遊技者に単調感や飽き等を覚えさせることなく遊技に対する興味を持続させ、興趣の飛躍的な向上を図ることができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine allowing a player to have continuous interest for the game without having a monotonous or boring feeling, etc., and capable of enhancing the fun to a great extent. - 特許庁

長期的にゲームを行ったプレイヤーであっても飽きにくいゲームを実現でき、繰り返し同じプレイフィールド内でゲームを行うことによるゲーム性の低下を抑制することである。例文帳に追加

To suppress degrading of the game property due to repeated playing of a game within the same playing field by realizing a game with which even a player having played the game for a long period does not get bored easily. - 特許庁

また、入力装置20を特別遊技移行後に図柄表示装置17による演出の変更に係る補助遊技に使用することで、飽きのこない遊技を提供することができる。例文帳に追加

The input device 20 is also used for the auxiliary game involved in the alteration of the performance with a pattern display device 17 after the shift to the special game, thereby making the games provided far from boring. - 特許庁

遊技者に単調感や飽き等を覚えさせることなく遊技に対する興味を持続させ、興趣の飛躍的な向上を図ることができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine allowing the player to continuously have an interest in the play without having a monotonous feeling, boring, etc., and capable of enhancing the fun to a great extent. - 特許庁

移動装置が位置する外部の状況の変化に応じた音楽を聴けるようにすることにより、遊戯者にとって面白さを増大させて飽きのこないようにする。例文帳に追加

To maintain a player's interest by increasing an interesting property by making the player listen to music in accordance with a change in an external condition where the movement apparatus is located. - 特許庁

リーチ演出の大当り期待度を異ならせることにより、前と同じリーチ演出が実行されても飽きさせない遊技機を提供することにある。例文帳に追加

To provide a game machine that prevents a player from getting tired even if the same ready-to-win effect is executed by varying a degree of jackpot expectation of a ready-to-win effect. - 特許庁

遊技者に単調感や飽き等を覚えさせることなく遊技に対する興味を持続させ、興趣の飛躍的な向上を図ることができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine allowing a player to continue his interest in the play without having a monotonous feeling, boring, etc., and capable of enhancing the fun to a great extent. - 特許庁

技術介入性を高めて遊技性を向上させることによって遊技の単調さを小さくすることにより、遊技に飽きが生じにくく、稼動の低下を防止することができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which reduces monotony of a game by improving technological intervention thereby enhancing game features, consequently enables a player to hardly get bored with the game and can be prevented from lowering in an operation rate. - 特許庁

ユーザーに「単調さから来る飽き」を生じさせない、ユーザーに高い臨場感と深い興味を抱かせることができる室内用運動装置を提供する。例文帳に追加

To prevent a user from getting weary of exercise due to monotony, and provide a high feeling of his/her presence, and a deep interest to the user. - 特許庁

図柄の順序を変更することでリーチ時間の短縮が可能であるとともに意外性を加えて遊技者の期待感を持続させ飽きさせない図柄組合せ表示遊技機を供する。例文帳に追加

To provide a design combination displaying game machine capable of reducing finalization time by changing the order of designs and sustaining expectation of players and preventing players from getting tired by adding unexpectedness. - 特許庁

フリーズ中に、回転リールを用いたミニゲームを行うことができ、遊技者を飽きさせないようにすることができ、遊技の興趣を向上させることができる遊技機を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a game machine that is capable of playing a mini game using a rotary reel during freeze, capable of preventing player from being tired; and capable of improving entertainment of the game. - 特許庁

いわゆるハマリ状態の程度に応じて1回の大当たりについてのラウンド数を増加させることができ、遊技者を飽きさせることのない遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which never bore a player by increasing the number of rounds per a one big win according to the degree of a so-called absorbed state. - 特許庁

遊技機の設置される遊技場が設定するイベントにおいて、そのイベントによる有利な状況のもと、遊技者が飽きることなくより楽しんで遊技を行なうことができるようする。例文帳に追加

To enable the players to enjoy the games more without being bored under the advantageous situation offered by the event which is set up by the game hall where the game machine is installed. - 特許庁

よって所要の条件が成立すると表示部の数が変化し、全体的な表示も変化するので、当該表示部8a,8bを見る者を飽きさせなくすることができる。例文帳に追加

Thus, since the number of the display parts is changed when the required condition is established and the entire display is changed as well, the person looking at the display parts 8a and 8b is prevented from getting bored. - 特許庁

押圧動作によるマッサージ刺激が充分に被施療部に伝わるとともに、もみ動作と押圧動作との組み合わせを自由に設定し、飽きの来ないマッサージを実現できるマッサージ機を提供する。例文帳に追加

To provide a massage machine capable of sufficiently transmitting the massaging stimulation to a treated part by the pressing motion and providing such massage as a user will not grow tired by freely setting the combination of squeezing motion and pressing motion. - 特許庁

遊技者に遊技中の機台(機種)において飽きを覚えさせることなく遊技に対する興趣を良好に維持させることができる遊技機を提供することにある。例文帳に追加

To provide a game machine capable of excellently maintaining interest in a game without making a player get bored in a machine stand (machine kind) under playing. - 特許庁

よって所要の条件が成立すると表示部の数が変化し、全体的な表示も変化するので、当該表示部8a,8bを見る者を飽きさせなくすることができる。例文帳に追加

Accordingly, the number of display parts is changed when the desired condition is established, whereby the total display is also changed, which prevents the person looking at the display parts 8a, 8b from being tired of the game. - 特許庁

ユーザに関連する情報が無い場合や少ない場合であっても、ユーザに飽きさせないサービスを提供し、かつ情報配信効率を高めることができる。例文帳に追加

To provide a service which never makes a user lose interest, and to increase an information distribution efficiency even when there is no or little information related with the user. - 特許庁

遊技者に遊技中の機台(機種)において飽きを覚えさせることなく遊技に対する興趣を良好に維持させることができる遊技機を提供することにある。例文帳に追加

To provide a game machine allowing a player to favorably keep an interest to a game without boring him/her in a machine board (machine type) during a game. - 特許庁

このように第1表示部8aと第2表示部8bの双方を変化させながら表示部の数を増やして全体的な表示を変化させるので、当該表示部を見る遊技者2等を飽きさせなくすることができる。例文帳に追加

In such a manner, since the number of the display portions is increased while changing both of the first display part 8a and the second display portion 8b so that the entire display is changed, a player 2 or the like does not get bored with looking at the display portions. - 特許庁

例文

遊技者を飽きさせることなく、遊技への興趣を高めながら、1回の識別情報の動的表示時間を長時間化させることができる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine that is capable of extending the dynamic display time of identification information of each time while increasing entertainment in a game without making a player tired. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS