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head-onの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 306



例文

To provide a vehicle body structure capable of sufficiently absorbing loads by collision by a front side member in the case of head-on collision by POLE or the like.例文帳に追加

POLEなどによる前面衝突の場合に衝突による荷重をフロントサイドメンバによって十分に吸収することができる車体構造を提供することを課題とする。 - 特許庁

To absorb efficiently the impact energy at the time of head-on collision even if the configuration does not allow easily securing a sufficient crushable zone in the forefront part of each front side frame.例文帳に追加

フロントサイドフレームの前端部にクラッシャブルゾーンを充分に確保することが困難であっても、前面衝突時の衝撃エネルギを効率よく吸収できるようにする。 - 特許庁

In a maximum pushing passage allowed in the axial direction of the first coupler 8 and the second coupler 21, two expandable shaft parts 3, 4 are relatively moved to an inside when a vehicle collides head-on.例文帳に追加

第1継手(8)と第2継手(21)の軸方向に許容される最大押し込み通路が、車両の正面衝突時に伸縮自在な2つの軸部分(3,4)を相対的に内側に移動させる。 - 特許庁

To adequately avoid, by the minimum reinforcement of a center pillar, any deformation of the center pillar by a head-on collision load transmitted to the center pillar by a door beam member.例文帳に追加

ドアビーム部材によってセンタピラーに伝達された前突荷重によってセンタピラーが変形することを、センタピラーの最小限の補強によって適切に回避すること。 - 特許庁

例文

To provide a hood structure of an automobile capable of reducing the impact force to the thighs of a pedestrian resulting from a hood lock reinforcement in the event of head-on collision.例文帳に追加

前方衝突時のフードロックリインフォースによる歩行者の大腿部への衝撃力の軽減を実現し得るようにした自動車のフード構造を提供する。 - 特許庁


例文

To provide a front structure of a vehicle capable of avoiding a concentrically applied state of the collision energy to a side member in a head-on collision.例文帳に追加

車両の前部構造において、前面からの衝突の際に、衝突のエネルギーがサイドメンバーに集中的に掛かる状態を避けることができるように構成する。 - 特許庁

To provide a pedal retreat prevention structure in an automobile capable of preventing backward movement of a pedal bracket relative to a cabin and preventing contact of the pedal bracket with a driver in simple constitution in head-on collision of the automobile.例文帳に追加

自動車の前突時、ペダルブラケットが車室に対し後方移動しないようにして、ペダルブラケットが運転者に接触しないようにし、かつ、これが簡単な構成により達成できるようにする。 - 特許庁

When a trajectory is calculated so as to attain an ideal head-on state in a fire control apparatus 4, an optimal trajectory calculation is performed to include an offset amount in an intercept angle for each point.例文帳に追加

射撃管制装置4において理想的なヘッドオン状態となるような飛しょう経路を算出する際に、各ポイントごとに会合角にオフセット量を含ませた最適飛しょう経路計算を行うようにする。 - 特許庁

To provide a vehicle body floor structure restraining the displacement amount of deformation of a floor frame that occurs upon head-on collision, and transmitting impact from a side sill to the floor frame upon side collision.例文帳に追加

正面衝突時に起きるフロアフレームの変形の変位量を抑制し、側面衝突時にサイドシルからフロアフレームに衝撃力を伝える車体フロア構造を提供する。 - 特許庁

例文

Particularly in a side collision or a head-on collision, the sure prevention of damage to the high tension cable (10) in a fragile area of a vehicle body, is guaranteed by this form.例文帳に追加

この形態により、特に側面衝突時または前面衝突時に車体の脆弱領域内での高圧ケーブルの破損が確実に防止されることが保証される。 - 特許庁

例文

To provide a brake pedal support structure having a low-cost simple structure, is free of backlashes, and is able to reduce the weight input to the foot of a driver, at a head-on collision of a vehicle body.例文帳に追加

安価で簡単な構造により、がたつきがなく、車体の前面衝突時に運転者の足に入力される荷重を軽減できるブレーキペダル支持構造を提供すること。 - 特許庁

To provide a head-on collision load supporter of a vehicle body capable of preventing the interference of a reinforcing member with a brake boosting device fitting part of a partition (dashboard), and suppressing the retraction of an engine mount rear-part fitting part.例文帳に追加

隔壁(ダッシュボード)のブレーキ倍力装置取付部に補強部材が干渉せず、エンジンマウント後部取付部の後退を抑制した車体の前突荷重支持体を提供する。 - 特許庁

The steering column 10 moves forward and downward with respect to the vehicle bodies 11, 12 by an impact force F applied to the steering column 10 side by the driver 6 at the head-on crash of the vehicle 1.例文帳に追加

車両1の前突時に運転者6からステアリングコラム10側に与えられる衝撃力Fにより、ステアリングコラム10が車体部分11,12に対し前下方に移動する。 - 特許庁

To reduce interference of a power train such as an engine, a transmission, etc. and a fuel filter and breakage of the fuel filter to the minimum at the time of head-on collision of a vehicle body.例文帳に追加

車体の前面衝突時において、エンジンやトランスミッション等のパワートレインとフューエルフィルターとの干渉並びにフューエルフィルターの破壊を最小限に止める。 - 特許庁

To provide a steering supporting structure capable of enhancing a protecting performance for an occupant's breast with respect to the relation with a steering wheel in the event of a head-on collision without affecting the rigidity of the vehicle body.例文帳に追加

車体剛性に影響を与えることなく、前面衝突時にステアリングホイールとの関係における乗員胸部の保護性能を高めることができるステアリング支持構造を得る。 - 特許庁

To provide a front part structure of a vehicle capable of effectively absorbing impact by preventing crush amount of a vehicle front part from being blocked by a steering gear box at a time of head-on collision.例文帳に追加

前面衝突時の車両前部の潰れ量がステアリングギアボックスにより阻害されることを防止し、衝撃を効果的に吸収することができる車両の前部構造を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle body front structure capable of enhancing the dispersion effect of the load transmitted to a dash panel from a front side member during the head-on collision.例文帳に追加

前面衝突時におけるフロントサイドメンバからダッシュパネルへ伝達される荷重の分散効果を高められる車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

To provide a lightweight vehicle body structure having high-strength capable of preventing a wheel from retreating even when an automobile head-on-collides at high speed.例文帳に追加

本発明は、自動車が高速で前面衝突した場合であっても、前輪が後退することを防止することができるとともに、軽量で高強度の車体構造を提供することを課題とする。 - 特許庁

When an automobile equipped with this occupant leg protecting device 1 goes in a head-on collision, the gas generator 5 is actuated, and gas spouts out of its gas jet 5b to cause the airbag 4 to start inflating.例文帳に追加

乗員脚部保護装置1を備えた自動車が正面衝突すると、ガス発生器5が作動し、そのガス噴出口5bからガスが噴出し、エアバッグ4が膨張を開始する。 - 特許庁

In a head-on collision, an impact is absorbed by the front side frames 1, the connection member 5 and the apron reinforcement 3, and the damageability of the vehicle V is reduced.例文帳に追加

車両前突時、フロントサイドフレーム1と連結部材5及びエプロンレインフォースメント3により衝撃が吸収されるため、車両Vの被害性が低減する。 - 特許庁

The pedal retreat amount suppressing device includes a weight 22 which moves to the front of the car body with the inertial force generated when the car goes in a head-on collision and thereby rotates the pedal 12 to the front of the car body.例文帳に追加

車両の前方衝突時に生じる慣性力によって車体前方に移動することによりペダル12を車体前方に回動させるウエイト22を設ける。 - 特許庁

In this bumper structure 10, a bumper cover 30 and an energy absorbing member 22 are deformed at the time of a head-on collision of a vehicle in relation to the legs 32 of a pedestrian to absorb the collision load.例文帳に追加

バンパ構造10では、歩行者の下肢32に対する車両の前面衝突時にバンパカバー30及びエネルギー吸収部材22が変形されて衝突荷重が吸収される。 - 特許庁

To provide a vehicular structure capable of reducing the number of components and simplifying and reducing the weight of a reinforcement structure of a front side member without impairing the collision performance even in a head-on collision.例文帳に追加

前突しても衝突性能を損うことなく、部品点数を減らしてフロントサイドメンバーの補強構造を簡素化、軽量化した車両構造を提供する。 - 特許庁

To provide a front body structure of a vehicle compatibly reducing damageability of a subject vehicle and reducing damage causative property to a counter vehicle in a head-on collision.例文帳に追加

他の車両に前突した場合の、自車両の被害性の低減と、相手車両の加害性の低減とを、より高いレベルで両立する自動車の車体構造を提供する。 - 特許庁

As the exhaust manifold 17 is brought close to the rear face of the engine block 13, a collision stroke S for which an engine E can go backward at a head-on collision can be enlarged.例文帳に追加

しかも排気マニホールド17がエンジンブロック13の後面に接近するので、正面衝突時にエンジンEが後退できる衝突ストロークSを拡大することができる。 - 特許庁

To provide a child seat capable of reducing an impact at the time of a head-on collision of a vehicle, with a shell installed facing the vehicle rear side.例文帳に追加

シェルを車両後方に向けて設置した状態において車両が前突したときの衝撃を小さくすることができるチャイルドシートを提供する。 - 特許庁

To restrict partial deformation of a fender panel when a load is applied from the inside in the cross direction of a vehicle, and to restrict deformation of the fender panel when a load is applied from the outside in the cross direction of the vehicle in an offset head-on collision.例文帳に追加

オフセット前面衝突時に車両幅方向内側から荷重が作用したときのフェンダパネルの局部的な変形、及び車両幅方向外側から荷重が作用したときのフェンダパネルの変形を抑制する。 - 特許庁

To provide a supporting device for an upper part of a child seat capable of reducing impact applied to a child seat seated person from a restraint in a head-on collision of a fast moving body.例文帳に追加

高速移動体の正面衝突時に拘束具からチャイルドシート着座者に加えられる衝撃を減少させることができるチャイルドシート上部の支承装置を提供する。 - 特許庁

To provide the structure of a door of an automobile which can transmit input at head-on collision to a rear part of a car body efficiently without increasing door weight or the number of parts and without impairing the function of an impact beam against a side impact.例文帳に追加

ドア重量及び部品点数を増やすことなく、かつ側面衝突に対するインパクトビームの機能を損なうことなく、前面衝突時の入力を車体後部に効率良く伝達できる自動車のドア構造を提供する。 - 特許庁

To provide a side structure of a vehicle capable of suppressing vibration of an instrument panel reinforcement and heightening the strength of a front pillar against a collision load when vehicle encounters a head-on collision.例文帳に追加

インストルメントパネルリインホースメントの振動を抑制すると共に車両前突時の衝突荷重に対するフロントピラーの強度を向上する。 - 特許庁

To provide a front structure of a car body capable of efficiently performing energy absorption at a front compartment even when the car makes a slant head-on collision or an offset frontal collision.例文帳に追加

車両の斜め前面衝突あるいはオフセット前面衝突時にもフロントコンパートメントでのエネルギー吸収を効率的に行わせることができる車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

To provide a seat system equipped with a seat belt guide having a high strength in which the displacement of a seat back at the time of head-on collision or a steep deceleration is taken into consideration.例文帳に追加

前突時または急減速時のシートバックの変位を考慮した、より強度の高いシートベルトガイドを備えたシートシステムを提供すること。 - 特許庁

To restrain the tip of a frame from being deformed upward in a projecting shape in a head-on collision, in a structure offsetting the lower end of a crash box under the frame.例文帳に追加

クラッシュボックスの下端がフレームの下方にオフセットしている構造において、前面衝突時にフレームの先端部が上方に凸状に変形することを抑制する。 - 特許庁

When the front part of the vehicle collides with an obstacle (head-on collision), first the tip end portion of the shock relaxing device 30 collides with the obstacle, and a collision force is applied to the shock relaxing device 30.例文帳に追加

走行中の車両前部が障害物に衝突(前突)すると、最初に衝撃緩和装置30の先端部が障害物に衝突し、その衝突荷重が衝撃緩和装置30に加わる。 - 特許庁

To prevent the removal of a slide lock even if 20G inertia test as well as 20 time strength test are conducted and move a seat backward and automatically at the time of head-on collision of a vehicle.例文帳に追加

20倍強度試験のみならず20G慣性試験を行ってもスライドロックが外れず、かつ車両の前面衝突時にシートを自動的に後方に移動させる。 - 特許庁

When, for example, a progressing vehicle has a head-on collision, the fluid vessel provided for the front end of the car body crashes to feed fluid from the vessel to the force generating means such as a hydraulic cylinder.例文帳に追加

これにより、例えば前進している車両が正面衝突すると、車体の前端部に設けられた流体容器が潰れるなどして、容器内の流体が例えば液圧シリンダなどの力発生手段に送り込まれる。 - 特許庁

To provide a bumper reinforcement structure for a vehicle with a frame capable of suppressing both increase in the mass of the vehicle, and expanding a pressure receiving area of a collision load at the time of head-on collision.例文帳に追加

車両質量の増加の抑制と前面衝突した際の衝突荷重に対する受圧面積の拡大とを両立させることができるフレーム付き車のバンパリインフォースメント構造を得る。 - 特許庁

To provide a cab back cross member capable of suppressing the deformation of a cab at the time of head-on collision or rear-end collision of a cab over truck, and ensuring a cab life space.例文帳に追加

キャブオーバトラックの正面衝突や追突時に、キャブの変形を抑制して、キャブ生存空間をより確保することが可能なキャブバッククロスメンバの提供。 - 特許庁

A gas generator 5 works, gas blows out from a gas blowout port 5b and the air bag 4 starts to expand when an automobile furnished with the occupant leg part protection device 1 comes into a head-on collision.例文帳に追加

乗員脚部保護装置1を備えた自動車が正面衝突すると、ガス発生器5が作動し、そのガス噴出口5bからガスが噴出し、エアバッグ4が膨張を開始する。 - 特許庁

To provide a body front structure of an automobile capable of firmly resisting the external force given upwardly from a traveling road surface side while the automobile travels and the impact force given backwardly during a head-on collision.例文帳に追加

自動車の車体前部が、走行中に走行路面側から上方に向かって与えられる外力と、前突時に後方に向かって与えられる衝撃力とに、それぞれ強固に対抗できるようにする。 - 特許庁

To provide a front vehicle body structure of an automobile capable of enhancing the impact absorbing function to impulsive force from a vehicle upper part, while securing the impact absorbing function to the impulsive force in a head-on collision.例文帳に追加

前面衝突時の衝撃力に対する衝撃吸収機能を確保しつつ、車両上方からの衝撃力に対する衝撃吸収機能を高めることができる自動車の前部車体構造を提供する。 - 特許庁

When a head-on collision occurs in the vehicle, a pin 29 is moved to the forwardly obliquely upward direction along a guide 14, a link arm 30 is rotated toward the forwardly obliquely upward direction, and the shell 20 is moved to the forwardly obliquely upward direction totally.例文帳に追加

この車両が前突すると、ピン29がガイド14に沿って前方斜め上方に移動し、リンクアーム30は前方斜め上方に向って回動し、シェル20が全体として前方斜め上方に移動する。 - 特許庁

To provide an occupant crash protection device further improved in safety by preventing the fall of an occupant while securing a space between the occupant and a vehicle side wall when a side collision or a head-on collision occurs.例文帳に追加

側突や正突が発生した場合に、乗員と車両側壁との間に空間を確保しつつ、乗員の倒れ込みを防止することにより安全性をさらに向上させた乗員保護装置を提供する。 - 特許庁

To provide a radiator core support for a vehicle capable of absorbing efficiently a collision load applied from above to the front extremity of the vehicle in the case of a head-on collision.例文帳に追加

車両が前面衝突を起こした場合に、車両前端に上方から入力される衝突荷重を効率的に吸収できる車両用ラジエータコアサポーを提供する。 - 特許庁

To provide an occupant protection device capable of reliably igniting a second-step inflator at an adequate timing not only in a high-speed head-on collision but also in a high-speed oblique collision and a high-speed offset collision.例文帳に追加

高速正面衝突だけでなく高速斜め衝突および高速オフセット衝突の場合も2段目のインフレータを適切なタイミングで且つ確実に点火できるようする。 - 特許庁

To provide a pedal retraction preventive structure in a car capable of preventing a retraction preventer from being brought into contact with a driver by preventing the retraction preventer from being largely retracted even when a retracting pedal is pressed against the retraction preventer in a head-on collision of the car.例文帳に追加

自動車の前突時に、後退するペダルが後退防止体に圧接したとしても、この後退防止体が大きくは後退しないようにして、運転者に後退防止体が接触しないようにする。 - 特許庁

To provide an operation pedal device of an automobile capable of suppressing backward movement of a tread part of an operation pedal associated with the backward movement of a dashboard in a head-on collision.例文帳に追加

正面衝突時,ダッシュボードの後方移動に伴なう操作ペダルの踏み部の後方移動を抑制し得る自動車の操作ペダル装置を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicular front side frame capable of compatibly realizing the rigidity considering the enhancement of the steering stability, reduction of the vibration, or the like, and the collision performance in a head-on collision easily with a higher order at low cost.例文帳に追加

簡単且つ低コストに、操縦安定性の向上や振動の低減等を考慮した剛性と、前面衝突時における衝突性能を高い次元で両立する。 - 特許庁

According to this vehicle end structure 10, a crash box 14 is deformed compressively toward the back of the vehicle when the vehicle encounters a head-on collision, while a front bumper reinforcement 16 is displaced toward behind the vehicle.例文帳に追加

車両前部構造10では、車両の前面衝突時に、クラッシュボックス14が車両後側へ圧縮変形されると共に、フロントバンパリインフォースメント16が車両後側へ変位される。 - 特許庁

例文

To provide front lightweight body structure of a vehicle with high productivity, in which load from a front of a vehicle at a time of head-on collision is dispersed and transmitted to a pillar and a side sill to secure safety of an occupant, sealing between inside and outside of a vehicle compartment is secured.例文帳に追加

正突時の前方からの荷重をピラーとサイドシルに分散伝達させて乗員の安全を確保するとともに、車室内外の密閉性を確保し、さらには軽量で、生産性の高い車両前部構造を提供する。 - 特許庁

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