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head-onの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 306



例文

To provide an airbag device capable of adequately constraining and protecting an occupant in a rear seat and an occupant in a front seat to the longitudinal movement associated with a head-on collision or the like of a vehicle.例文帳に追加

後方シートの乗員及び前方シートの乗員を、車両の前面衝突時等に伴う前後移動に合わせて適正に拘束保護することができるエアバッグ装置を提供する。 - 特許庁

To provide a front part structure of an automobile body to increase the collision energy absorption by optimizing the crush deformation of the front part structure of the automobile body in a head-on collision of the automobile.例文帳に追加

車両の前面衝突時に車体前部の潰れ変形を最適に行わせて衝突エネルギー吸収量を増大できる自動車の車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

To prevent deterioration of comfortability and operability and prevent easy occurrence of submarine phenomenon in a head-on collision or the like in a reclining seat 1 constituted to change the tilt of a seat face by being associated with the turning of a seat back 5.例文帳に追加

シートバック5の回動に連動して座面の傾きが変わるようにしたリクライニングシート1において、居住性や操作性の悪化を防止し、前突時等にもサブマリン現象が発生し難くする。 - 特許庁

The ECU 35 controls a gas supply means so that the rear side airbag 28 is inflated after the front side airbag 26 is inflated when a head-on collision of a vehicle is detected or predicted.例文帳に追加

ECU35は、車両の前面衝突を検知又は予測した場合に、前側エアバッグ26が膨張された後に後側エアバッグ28が膨張されるようにガス供給手段を制御するようになっている。 - 特許庁

例文

At a head-on collision of a vehicle, the inertial force from the internal combustion engine 6 is received by the bar 12, and a toggle mechanism formed with the links 12a and 14 is extended to suppress the deformation of the vehicle frame 10.例文帳に追加

車両の前面衝突時内燃機関6からの慣性力をバー12で受け、リンク12a,14からなるトグル機構を伸長させて車枠10の変形を抑制する。 - 特許庁


例文

To provide a front side member structure capable of controlling crushing of a front side member in head-on collision of a vehicle according to a designed value, and capable of suitably absorbing impact caused by the collision.例文帳に追加

車両前突時のフロントサイドメンバの潰れを設計値通りにコントロールできるとともに、衝突による衝撃を十分に吸収することのできるフロントサイドメンバ構造を提供する。 - 特許庁

A front side of the battery 23 is broken by the backward movement of the front side breaking member 28 according to the backward displacement of the shroud panel 17 caused by a head-on collision, enabling further backward displacement of the shroud panel 17.例文帳に追加

前方衝突によるシュラウドパネル17の後方変位に伴って前側破壊部材28が後方移動することによりバッテリ23の前面が破壊され、これによりシュラウドパネル17の更なる後方への変位が可能になる。 - 特許庁

When a bumper armature 23 is moved backward by a head-on collision of a vehicle, a connecting pin 25 comes off an engagement hole 12a, and a lower end of the hood lock stay 11 removes from the bumper armature 23.例文帳に追加

車両の前面衝突によりバンパーアーマチュア23が後退移動すると、連結ピン25が係合孔12aから抜け出てフードロックステイ11の下端がバンパーアーマチュア23から離脱する。 - 特許庁

The load which cannot be absorbed by a crash can 7 in a head-on collision is transmitted to the front side frames 1 and the connection member 5 to reduce the damageability of the vehicle V.例文帳に追加

車両前突時クラッシュカン7により吸収出来ない荷重は、面部59によりフロントサイドフレーム1と連結部材5に伝達され車両Vの被害性が低減する。 - 特許庁

例文

To provide a vehicle door latch structure for maintaining the coupling force between a door and a body while securing the door opening property (rescue property) in a head-on collision.例文帳に追加

前面衝突時の開扉性(救出性)を確保しながら、ドアおよびボディ間の結合力を維持する車両のドアラッチ構造を提供する。 - 特許庁

例文

It is possible to avoid occurrence of displacement of the seat mounting bracket due to the head-on collision by difficulty of deformation of the side sill and increase of strength of both of the brackets.例文帳に追加

サイドシルの変形し難さと、両ブラケットによる強度の増強とにより、前突によりシート取付ブラケットの変位が生じることを回避することができる。 - 特許庁

To provide a body structure of an automobile capable of efficiently transmitting the load which is transmitted to a suspension tower to a hinge pillar, and enhancing the resistance sufficient against a head-on collision.例文帳に追加

サスタワーに伝達される荷重を効率的にヒンジピラーに伝達することができ、正面衝突に対する充分な耐力の向上を図ることができる自動車の車体構造を提供する。 - 特許庁

To provide a front structure of a vehicle capable of widening the degree of freedom in designing around an engine hood and preventing component parts mounted at the front of the vehicle such as a radar from being broken in the event of head-on collision.例文帳に追加

エンジンフード周りの設計自由度を高かめるとともに、前面側衝突時にレーダ等の車両前端側に搭載される部品が破損してしまうことを防止する。 - 特許庁

To provide a bumper reinforcement-mounting structure capable of inexpensively mounting a bumper reinforcement and efficiently absorbing the impact energy in a head-on collision of a vehicle.例文帳に追加

低コストでバンパーリインフォースメントを装着でき、車両前面衝突時の衝撃エネルギーを効率的に吸収するバンパーリインフォースメント装着構造を提供する。 - 特許庁

To provide a knee bracket without largely increasing the mass of a shock absorbing mechanism, for reducing an injury value of an occupant, by reducing a load to a knee in a head-on collision, while largely reducing a deformation stroke.例文帳に追加

変形ストロークを大幅に縮めつつも、前面衝突時における膝への荷重は軽減し、乗員の傷害値低減を達成可能で、衝撃吸収機構の大きな質量増加を招くことのないニーブラケットを提供する。 - 特許庁

To provide a vehicle body floor structure capable of increasing the deformation resistance in the longitudinal direction and the vehicle width direction at a front end part of a side sill during the head-on collision only by locally attaching reinforcements.例文帳に追加

部分的にレインフォースを付設するだけで前面衝突時におけるサイドシル前端部分の前後方向、車幅方向の抗力を高められる車体フロア構造の提供を図る。 - 特許庁

A straight pin 30 penetrated through both F shape pipe members 22f, 22r so as to suppress the slide movement is destroyed by impact force at generation of head-on collision and allows the slide movement.例文帳に追加

このスライド移動を阻害するべく、両F字状パイプ部材22f,22rに貫通されたストレートピン30は、正突発生時には、衝撃力により破壊され、スライド移動を許容する。 - 特許庁

To enable the body side part of an automobile to withstand sufficiently a shock applied even in the event of head-on collision in case the body side part is designed to be able to withstand sufficiently a shock in the event of a side collision.例文帳に追加

自動車の車体側部を側突時の衝撃力に対し十分に対抗できるようにした場合に、前突時の衝撃力にもこの車体側部が十分に対抗できるようにする。 - 特許庁

To provide an occupant restraint system capable of restraining an occupant to a seat in a side impact of a vehicle, and demonstrating the effective restraint and the protective performance also in a head-on collision.例文帳に追加

車両の側面衝突時に乗員をシートに拘束することが可能であり、且つ、前方衝突時にも有効な拘束及び保護性能を発揮しうる乗員拘束装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To prevent a rear-end collision or a head-on collision by calling an attention to a following vehicle or an oncoming car during normal running of a vehicle, and to improve appearance to the vehicle.例文帳に追加

車両の通常走行時に後続車両や対向車両に対して注意を喚起し、追突や正面衝突を防止するとともに、車両の美観も向上すること。 - 特許庁

The connection piece (22) introduces dynamic load or force applied from an occupant (47) to the switching member (18) through the shoulder belt (12) to a sitting portion frame (4') through the locking device (20) in the head-on collision.例文帳に追加

連結片(22)は正面衝突の際乗客(47)から肩掛けベルト(12)を介して転向部材(18)へ及ぼされる動的負荷又は力を、鎖錠装置(20)を介して座部分枠(4’)へ導入する。 - 特許庁

The front panel includes a panel body 1, having an opening 2 equipped with a push-button 4 at a front plate section 12 and a stopper 6, which runs head-on into the push-button 4 to control its push stroke.例文帳に追加

押ボタン4が配備された開口2を前板部12に備えるパネル本体1と、押ボタン4に突き当たってその押込みストロークを規制するストッパ6とを有する。 - 特許庁

Therefore, at the head-on collision of the vehicle 12, movement of the waist part of the occupant 32 to a front side of the vehicle is restricted by the restriction body 24 and a lap belt 34B, thereby, generation of submarine phenomenon of the occupant 32 can be suppressed.例文帳に追加

このため、車両12の前面衝突時には、拘束体24及びラップベルト34Bによって乗員32の腰部の車両前側への移動が拘束されて、乗員32のサブマリン現象の発生を抑制できる。 - 特許庁

To properly disperse the collision load generated when a vehicle causes a head-on collision to a front side frame and a subframe in accordance with large or small collision load to increase the collision absorbing effect.例文帳に追加

正面衝突の衝突荷重をその大小に応じてフロントサイドフレームおよびサブフレームに適切に分散して衝撃吸収効果を高める。 - 特許庁

To provide a frame structure for a motor coach causing no deformation or concentration of stress in the lower structure of a third cross member in the case of a head-on collision even when a front structure beyond the third cross member is reinforced.例文帳に追加

第三のクロスメンバより前方の構造を補強しても、正面衝突時に第三のクロスメンバの下部構造に変形や応力集中が起こらないようにした大型バスのフレーム構造を提供する。 - 特許庁

To provide a side part body structure of an automobile capable of certainly transmitting impact force in head-on collision to the rear of the body while avoiding an influence to a car room in side collision.例文帳に追加

側面衝突時の車室への影響を回避しつつ、前面衝突時の衝撃力を確実に車体後方に伝達できる自動車の側部車体構造を提供する。 - 特許庁

To provide a body front structure of an automobile which can suppress bending deformation of an upper member through a hood lock stay at a head-on collision without increasing the diameter or thickness of the upper member of a radiator core support member.例文帳に追加

ラジエータコアサポートメンバのアッパメンバの径大化や厚肉化を伴うことなく前面衝突時におけるフードロックステイを介してのアッパメンバの曲げ変形を抑制できる自動車の車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

To provide a vehicle seat structure capable of preventing the state that a waist part of an occupant is moved forward along a seat part of a seat when a vehicle is subjected to a head-on collision.例文帳に追加

車両のシート構造において、車両が前方から衝突した場合、乗員の腰部がシートの座部に沿って前方に移動しようとする状態を防止する。 - 特許庁

Thereby the deformation of the upper plate 20 and the lower plate 22 of the front bumper reinforcement 16 toward ahead of the vehicle can be generated certainly regardless of the deforming situation of the crash box 14 when the vehicle goes in head-on collision.例文帳に追加

これにより、車両の前面衝突時におけるクラッシュボックス14の変形状況に拘らず、フロントバンパリインフォースメント16の上板20及び下板22を確実に車両前側へ変形させることができる。 - 特許庁

To prevent any luggage in a luggage compartment from shifting over a seatback partitioning the luggage compartment and a passenger room in order to protect the safety of occupants in a head-on collision even in a low-floor vehicle.例文帳に追加

低床の車両においても、前面衝突時に乗員の安全を守るために荷室内の荷物が荷室と客室とを区切るシートバックを超えないようにする。 - 特許庁

As the first bracket 5 moves backwards in the event of a head-on collision of the automobile, the spindle 42 is pushed backwards by the vertically-grooved guide part 58 and the spindle 42 is moved backwards inside the horizontally-grooved guide part 68.例文帳に追加

自動車の前突時に第1ブラケット5が後退するに伴い、縦溝状ガイド部58によって支軸42を後方に押して、支軸42を横溝状ガイド部68内で後方に移動させる。 - 特許庁

To provide a front underrun protector for preventing a passenger car from diving into a truck and the like at the time of head-on coliision with a function as a dynamic damper.例文帳に追加

トラック等への乗用車等の正面衝突時において、乗用車の潜り込みを防止するフロントアンダランプロテクタにダイナミックダンパとしての機能を持たせること。 - 特許庁

To provide a technology for clarifying the relation between an occupant deceleration at the head-on collision and a ride-down effect, and simulating what kind of car body front part rigidity is required for occupant protection based on the ride-down effect.例文帳に追加

正面衝突時の乗員減速度とライドダウン効果との関係を明確にするとともにライドダウン効果に基づいてどのような車体前部剛性が乗員保護のために要求されるかをシミュレーションする技術を提供する。 - 特許庁

To obtain the optimum weight distribution of front and rear wheels, and to suppress direct transmission of a shock in a head-on collision of a vehicle to a space in a cabin, in a vehicle such as an electric car on which any large equipment other than a battery such as an engine and a fuel tank is not mounted.例文帳に追加

エンジンや燃料タンクなどといったバッテリ以外の大型機器が搭載されない電気自動車等の車両において、前後輪の最適な重量配分を得るとともに、車両前突時にその衝撃が車室内空間に直接伝達することを抑制する。 - 特許庁

When a head-on collision occurs and a large pressurizing force from a driver U acts on a steering handle 6 in a forward direction, a fastening force of the tilt mechanism 9 is forcibly released and the steering shaft 5 is swung to the swing position α3.例文帳に追加

前方衝突したとき、運転者Uからステアリングハンドル6に対して前方への大きな押圧力が作用すると、チルト機構9の締結力が強制的に解除されて、ステアリングシャフト5が揺動位置α3まで揺動される。 - 特許庁

The stiffness to the bending compression of each portion of the locker 10 is improved corresponding to bending components M1, M2, M3 acting on the locker 10 in the offset head-on collision, and a collision load F inputted to the locker 10 can be rationally received.例文帳に追加

オフセット前面衝突時にロッカ10に作用する曲げ成分M1,M2,M3等に対応して、該ロッカ10の各部の曲げ圧縮に対する剛性が高められており、該ロッカ10へ入力される衝突荷重Fを合理的に受けることが可能である。 - 特許庁

When the fear of the vehicle head-on collision is estimated and decided on the basis of a detection signal of a precrush sensor, the lift mechanism 13 operates a part or the whole of the seat 12 to lift the wholes of the lower limbs Pa of an occupant P.例文帳に追加

プリクラッシュセンサの検出信号に基づいて車両の正面衝突のおそれが予測判別されたとき、持ち上げ機構13によりシート12の一部または全体が動作されて、乗員Pの下肢Pa全体が持ち上げられるようにする。 - 特許庁

To provide a light weight and low cost knee protector on which a portion to receive a load from a knee of an seated occupant moving forward at the time of head-on collision of a vehicle is arranged roughly in front of the knee against the seated occupant of various physical set-up.例文帳に追加

車両の正面衝突時に前方へ向けて移動する着座乗員の膝からの荷重を受ける部位が、種々の体格の着座乗員に対して膝の略正面に配される、軽量で低コストなニープロテクタを提供すること。 - 特許庁

In this condition, the head-on collision load is transmitted to an upper ridge part 3B and a lower ridge part 3D along a pair of upper and lower load transmission beads 3G, 3G and a fork-shaped load transmission bead 3H formed on the outer wall 3A, and further transmitted to an upper wall part 3C and a lower wall part 3E.例文帳に追加

その際、前面衝突荷重は、外側壁3Aに形成された上下一対の荷重伝達ビード3G,3Gおよび二股状の荷重伝達ビード3Hに沿って上側稜線部3Bおよび下側稜線部3Dに伝達され、さらに上壁部3Cおよび下壁部3Eに伝達される。 - 特許庁

To provide a collision protection device for a vehicle capable of reducing an occupant's damage due to a steering wheel or a dashboard at the collision by appropriately securing the space in front of the occupant sitting on the seat in case of the head-on collision.例文帳に追加

車両の前方衝突に備えてシートに着座した乗員の前方に空間を良好に確保して衝突時におけるステアリングホィールやダッシュボードによる乗員の障害を軽減可能な車両用衝突保護装置を提供すること。 - 特許庁

The decision is based on the fact that front G rises earlier than floor G and the value is larger when shock applied to the vehicle is caused by the head-on collision, and floor G and front G rise substantially simultaneously and the value of floor G is larger when shock is caused by the bad road.例文帳に追加

この判定は、車両に作用した衝撃が正突による場合にはフロントGの方がフロアGより先に立ち上がると共にその値が大きく、衝撃が悪路による場合にはフロアGとフロントGはほぼ同時に立ち上がると共にフロアGの値の方が大きいことに基づく。 - 特許庁

To arrange an electric storage device in a position which hardly receives an influence of heat from an engine or a motor, and to support the electric storage device so as not to have an influence on shock absorbing performance in a head-on collision of a vehicle as much as possible when arranging the electric storage device in front of the vehicle.例文帳に追加

蓄電装置を車両の前部に配設する場合に、蓄電装置を、エンジン又はモータからの熱の影響を受け難いような位置に配設しかつ車両の前面衝突時における衝撃吸収性能に出来る限り影響を与えないように支持する。 - 特許庁

In an airbag for driver or occupant on front passenger seat having a gas bag which can be inflated in a head-on collision to protect the vehicle occupant, the gas bag includes two gas bag sections separated from one another on a front side facing the occupant of the inflated gas bag and a gap is formed between the gas bag sections on the front side facing the occupant of the gas bag.例文帳に追加

車両の乗員を保護するために、前方衝突時に膨張可能とされたガスバッグを有するドライバまたは助手席乗員用のエアバッグにおいて、ガスバッグは、膨張したガスバッグの乗員に向かう前方側において互いに分離された二つのガスバッグ部が設けられたガスバッグを有し、当該ガスバッグ部間には、前記ガスバッグが乗員に向かう前方側に隙間が形成される。 - 特許庁

On the lateral collision of a vehicle, the air bag 21 is expanded with the gas which an inflator generates and developed in a curtain shape along the inside surface of the side part of the cabin, and on the head-on collision of the vehicle, a tension is given to the shoulder belt 81 of a shoulder belt device 75 for constraining the passenger to a seat 74 with a pretensioner device.例文帳に追加

車両の側面衝突時にインフレータが発生するガスでエアバッグ21を膨張させて車室の側部内面に沿ってカーテン状に展開させるとともに、車両の正面衝突時に乗員をシート74に拘束するシートベルト装置75のショルダーベルト81にプリテンショナで張力を与える。 - 特許庁

Tokugawa's hatamoto (direct retainers of the bakufu) elite troops led by two leaders, Tadakatsu HONDA, who burst through head-on forcibly while having a tough time, and Yasumasa SAKAKIBARA, who went the way around to attack Asakura forces from the side, joined Tokugawa troops, and Ieyasu TOKUGAWA's main force followed them, which caused Asakura forces to lose out at last. 例文帳に追加

徳川軍は苦戦しつつも正面突破を強行した本多忠勝や、迂回して朝倉勢を横撃した榊原康政の2将が率いる徳川旗本精鋭隊が加わり、徳川家康の本隊がこれに加わったことで遂に朝倉軍は敗れ去った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a front body structure for a vehicle further promoting bending in a bending planned part of a front side frame and more surely reducing a collision load against an occupant when the collision load is applied in a head-on collision of a vehicle body.例文帳に追加

車体前突時に衝突荷重が作用した時に、フロントサイドフレームの折れ曲り予定部での折れ曲りをより促進させることを可能にし、乗員に対する衝突荷重をより確実に低減することができる車両の前部車体構造を提供する。 - 特許庁

Differences of heating records applied to respective positions of the work-piece W1 are made as small as possible, because head-on position of the high-frequency induction coil 71 to the work-piece W1 is changed during conveying, and the whole of the work-piece W1 can be substantially uniformly heated.例文帳に追加

搬送中にはワークW1への高周波誘導コイル71の対面位置が変わるので、ワークW1の各部位に対して与える加熱履歴の差を極力小さくすることができ、ワークW1の全体を実質的に均一に加熱することができる。 - 特許庁

To provide a door reinforcing structure capable of setting the rigidity of a door in a vicinity of a wheel arch part to be a desired value while suppressing formation of a dead space in a vicinity of the wheel arch part, and easily setting a deformation mode in a head-on collision of a vehicle to a desired mode.例文帳に追加

ホイールアーチ部の周辺のデッドスペースの発生を抑えつつ、ホイールアーチ部の周辺におけるドアの剛性を所望の大きさに設定することができ、且つ車両前突時の変形モードを所望の態様に容易に設定することが可能なドア補強構造の提供。 - 特許庁

Because the impact load F at the time of head-on collision reaches first the inside of the joining surfaces 12c, the input load becomes unbalanced, and a bending moment is generated in the main frame 12a, and a flexural deformation at that time absorbs the impact energy.例文帳に追加

前面衝突時の衝撃荷重Fは、先ず接合面12cの内側に到達するため、入力荷重がアンバランスとなり、メインフレーム部12aに曲げモーメントが発生し、そのときの屈曲変形により衝撃エネルギが吸収される。 - 特許庁

例文

A bumper reinforcement 3 being squeezed in the head-on collision of the vehicle enters the first notched part 7A while squeezing the second absorption member 8, and advances below the upper flange 7b of the retainer panel 7 to efficiently absorb the impact energy.例文帳に追加

これらで、車両前面衝突で押し潰されつつあるバンパーリインフォースメント3が第二吸収部材8を押し潰しながら、第一切欠部7Aに侵入してリテーナパネル7の上フランジ7bの下に潜入して効率良く衝撃エネルギーを吸収する。 - 特許庁

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