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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 市間鉄道に関連した英語例文

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市間鉄道の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 90



例文

市間鉄道[公道].例文帳に追加

interurban railways [highways]  - 研究社 新英和中辞典

東雲駅(しののめえき)は、京都府舞鶴にある、北近畿タンゴ鉄道(KTR)北近畿タンゴ鉄道宮津線の鉄道駅。例文帳に追加

Shinonome Station, located in Mizuma, Maizuru City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Miyazu Line, which is operated by Kitakinki Tango Railway (KTR).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

一方、西日本旅客鉄道や東海旅客鉄道、近畿日本鉄道が乗り入れる京都駅とのを直結する鉄道はなく、バスを利用するか京都営地下鉄烏丸線と阪急京都線を乗り継ぐ必要がある。例文帳に追加

On the other hand, there is no connecting rail to Kyoto station where West Japan Railway Company (JR West), Central Japan Railway Company (JR Central), or Kinki Nippon Railway Company (Kintetsu Railway) are running, and there is a need to ride a bus or use Karasuma Line, Kyoto Municipal Subway and Hankyu Kyoto Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日本貨物鉄道が丹波口~二条、湖山~出雲、江津~益田の第二種鉄道事業者となる。例文帳に追加

The Japan Freight Railway Company became a type railway business operator of the Tanbaguchi - Nijo section, Koyama - Izumoshi section and Gotsu - Masuda section.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

4月1日-日本貨物鉄道の第二種鉄道事業(丹波口~二条、東松江~出雲、江津~岡見)廃止。例文帳に追加

April 1: The type Ⅱrailway business of the Japan Freight Railway Company (the Tanbaguchi - Nijo section, Higashi-Matsue - Izumoshi section and Gozu - Okami section) was abolished.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

益田~小串(両端の駅構内除く)、長門~仙崎...西日本旅客鉄道広島支社長門鉄道例文帳に追加

Masuda - Kogushi section (excluding the premises of stations at both ends) and Nagatoshi - Senzaki section: Nagato Railway Department, Hiroshima Branch Office, West Japan Railway Company  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

三岐鉄道三岐鉄道三岐線-富田駅-四日では全国でここだけとなってしまったセメント輸送が行われている。例文帳に追加

Cement transportation is carried out on the Sangi Railway Sangi Line - Tomida Station - Yokkaichi Station section, which is the sole example in the nation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

鉄道近畿日本鉄道吉野線大和上駅から奈良交通バス湯盛温泉杉の湯行きで終点乗り継ぎ、池原方面行きで約2時例文帳に追加

By railway: Take Nara Kotsu Bus bound for Yumori Hot Spring Sugi no yu from Kintetsu Yoshino line Yamato-Kamiichi Station, and change at the last stop for Ikehara.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

富田浜-四日に、三岐鉄道の四日駅直通列車のみ停車する午起駅が開業。例文帳に追加

Umaokoshi Station, at which only Sangi Railway's direct trains bound for Yokkaichi Station stop, was established between Tomidahama and Yokkaichi.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

列車は,都(つ)留(る)と大(おお)月(つき)の実験線を,鉄道職員を乗せて走行した。例文帳に追加

The train ran on the test track between the cities of Tsuru and Otsuki with train staff on board.  - 浜島書店 Catch a Wave

例文

日本貨物鉄道が四日-塩浜(3.3km)、平野-百済(1.4km)の第一種鉄道事業者、名古屋-亀山(59.9km)、木津-新今宮(45.5km)、竜華信号場-杉本町(10.5km)の第二種鉄道事業者となる。例文帳に追加

Japan Freight Railway Company became a first class railway operator of the Yokkaichi-Shiohama section (3.3km) and the Hirano-Kudara section (1.4km), and it also became a second class railway operator of the Nagoya-Kameyama section (59.9km), the Kizu-Shinimamiya section (45.5km) and the Ryuge Signal Station-Sugimotocho section (10.5km).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

明治30年代、大阪と紀州方面を結ぶ鉄道会社は南海鉄道と高野鉄道があったが設備が十分でなく、また南海本線は所要時2時以上であったため、絶対的な輸送力が不足していた。例文帳に追加

During the 30's of the Meiji period, the existing Nankai Railway and Koya Railway systems were inadequate in connecting Osaka City and Kishu (present Wakayama prefecture) as the commute took over two hours by Nankai Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお前述した日本電気鉄道のように、民による大規模な都電車は実現しなかった。例文帳に追加

As described above, no private large-scale inter-city railways were realized, as the Japan electric railway described above.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

※京都営地下鉄東西線三条京阪~御陵は京阪京津線の代替区であり、この区鉄道施設は京都・京阪電気鉄道・地元企業などが出資する第三セクター「京都高速鉄道」が建設・所有し、京都交通局に貸与して経営を行わせている。例文帳に追加

* As the Sanjo-keihan - Misasagi section of the Kyoto Municipal Subway Tozai Line was supposed to substitute that of the Keihan Keishin Line, railway facilities of this section were constructed and owned by 'Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd.,' a third-sector company in which Kyoto City, Keihan Electric Railway and local firms invested, and leased out to the Kyoto Municipal Transportation Bureau, which was in charge of operation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)1月16日新京阪鉄道により淡路~高槻町(現在の高槻が開業。例文帳に追加

January 16, 1928: The Shinkeihan Railway opened the section between Awaji and Takatsuki-cho (current Takatsuki City).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)12月1日鞍馬電気鉄道により山端(現在の宝ヶ池)~が開業。例文帳に追加

December 1, 1928: Kurama Electric Railway started running trains between Yamahata Station (present Takaragaike Station) and Ichihara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)12月1日鞍馬電気鉄道により山端~が開業、接続駅となる。例文帳に追加

December 1, 1928: The Kurama Electric Railway opened the line between Yamabana and Ichihara, thus becoming a transfer station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

このトンネル自体も(鉄道の)長等山トンネルと同様に全区が大津内にある。例文帳に追加

The whole length of this tunnel, like that of Nagarayama (railroad) tunnel, is in Otsu City.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

バス:近畿日本鉄道近鉄吉野線下口駅から奈良交通バスで約1時例文帳に追加

By bus: It takes about one hour by Nara Kotsu Bus from Kinki Nippon Railway Company Kintetsu Yoshino line Shimoichiguchi station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

そして、鉄道施設の完成後、京都高速鉄道が日本鉄道建設公団から25年の分割払いで鉄道施設を譲り受け、京都交通局に貸与し、京都交通局が醍醐~二条を一体的に運営することになり、1987年4月1日の国鉄分割民営化によって、それまでの「地方鉄道法」が廃止され、新たに「鉄道事業法」が施行されたことによって、京都交通局が醍醐~御陵と三条京阪~二条の第一種鉄道事業者、御陵~三条京阪の第二種鉄道事業者となり、京都高速鉄道が御陵~三条京阪の第三種鉄道事業者となったことから、京阪電気鉄道も第二種鉄道事業者という経営形態が確立されたため、京津線の御陵~三条の旅客営業を廃止せず、京都交通局とともに京都高速鉄道から鉄道施設を借り受け、同区の地下化、ルート変更する形で旅客営業を継続してはどうかと再検討されたが、諸経費などの絡みで既定方針どおりとなった。例文帳に追加

After the subway facilities were completed, Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd., bought the subway facilities from the Japan Railway Construction Public Corporation using a 25-year installment plan in order to lend them to the Kyoto Municipal Transportation Bureau, which would in turn operate the section between Daigo and Nijo integrally, and accordingly the Kyoto Municipal Transportation Bureau became a Type I Railway Business Operator for the sections between Daigo and Misasagi and between Sanjo-keihan and Nijo, as well as a Type II Railway Business Operator for the section between Misasagi and Sanjo-keihan, while Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd., became a Type Railway Business Operator for the section between Misasagi and Sanjo-keihan based on the Railway Business Act, which had taken effect after the abolishment of the old local railway law when Japanese National Railways was split and privatized on April 1, 1987, whereby Keihan Electric Railway was also positioned as a Type II Railway Business Operator; therefore, the idea of continuing passenger services in the section between Misasagi and Sanjo on the Keishin Line, borrowing the subway facilities from Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd., in cooperation with Kyoto Municipal Transportation Bureau to underground and change the route of the relevant section was re-examined; however, the parties involved decided to follow the established policy due to overhead expenses.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日本は、比較的人口密度が高く、都内輸送、都輸送において鉄道が重要な役割を担っているため、日本の鉄道の旅客輸送人員は、世界全体の4割の場占有率を占めるまでになっている。例文帳に追加

Since Japan is relatively a very dense country and railways have a significant role as a means of in-city and inter-city transportation, today's passenger transportation volume of railways in Japan accounts for 40% of the world total in market share.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

協議の結果、京都と京阪電気鉄道で第三セクター会社を設立し、そこが第三種鉄道事業者の免許を取得した上で、京都が第二種鉄道事業者の免許を取得してその区の列車運行を行うことに決まった。例文帳に追加

The discussions concluded that Kyoto City and Keihan Electric Railway would first establish a joint public-private venture in order to obtain qualification as a Type Ⅲ Railway Business Operator, and then Kyoto City would obtain qualification as a Type II Railway Business Operator in order to operate trains on the relevant section.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

中華人民共和国は北京-上海1,300kmの北京・上海高速鉄道計画など、8路線合計7,000kmの旅客専用線(最高速度350km/h)をはじめ、中国全土に最高速度200-350km/hの高速鉄道網の建設を進めている。例文帳に追加

Including the 1,300-km Beijing-Shanghai High-Speed Line Project between Beijing City and Shanghai City, the People's Republic of China has been constructing 200-km/n - 300 km/h high-speed railway networks throughout China in addition to a total of 7,000-km eight-route passenger-dedicated railway lines.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都電気鉄道株式会社他1社が京都下京区三条通大橋町117番地先~大津御蔵町の軌道敷設を出願。例文帳に追加

Kyoto Electric Railway and one other company applied for approval to construct the track between the area around 117 Ohashi-cho Sanjo-dori, Shimogyo Ward, Kyoto City and Okura-cho, Otsu City.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日本の鉄道の旅客輸送量は高水準であり、特に通勤列車として東京圏、大阪圏の主要路線と、都を結ぶ鉄道として東海道新幹線は、世界の鉄道でも類例を見つけることが困難なほどの高い輸送密度を有している。例文帳に追加

The passenger transportation volume of railways in Japan is high level, especially commuter trains operated on the major lines in the Tokyo area and Osaka area, and Tokaido Shinkansen connecting major cities has high transport density unlike any other railways in the world.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

太平洋戦争終結後数年鉄道をも含めて混乱の極みにあった日本も、1950年の朝鮮戦争以降本格的に復興し、鉄道の都輸送需要も急激に伸張していった。例文帳に追加

For several years after the end of the Pacific War, the state of Japan, including that of the railways, was in utter turmoil, but after the start of the Korean War in 1950, the state recovery was in full scale, increasing demands for inter-city transportation rapidly.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

当時、南海電気鉄道は難波駅-和歌山、東武鉄道は北千住駅-久喜駅の営業を行っていたが、和歌山方面には買収対象である関西鉄道の路線、関東北部へは同じく日本鉄道の路線があったため、国有化の対象に一時は含まれたことがあったものの、最終的には予算問題もあって外された。例文帳に追加

Nankai Railway operated between Namba Station and Wakayama City Station, and Tobu Railway operated between Kitasenju Station and Kuki Station, and both were considered for the buyout at one time, but as there were Kansai Railway in Wakayama district and the lines operated by Nippon Railway in Northern Kanto district which were both the buyout candidates, they were excluded from the buyout due to budgetary constraints.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都営地下鉄東西線の建設主体は、醍醐~御陵6.3kmと三条京阪~二条3.3kmの計9.4kmは京都の施工、京阪京津線の置き換え区となる御陵~三条京阪3.3kmは京都・京阪電気鉄道などが出資する第三セクター京都高速鉄道を設立して日本鉄道建設公団の施工となった。例文帳に追加

The construction of the Tozai Line, Kyoto Municipal Subway, was divided between Kyoto City, which would undertake the section between Daigo and Misasagi (6.3 km) and the section between Sanjo-keihan and Nijo (3.3km), accounting for a total of 9.4 km, and the Japan Railway Construction Public Corporation with the establishment of Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd., a joint public-private venture of Kyoto City, Keihan Electric Railway and certain other enterprises that would undertake the section between Misasagi and Sanjo-keihan (3.3 km), which would be replaced by the Keihan Keishin Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1895年に日本で初めての営業用の電気鉄道が、京都電気鉄道の手によってほぼ竹田街道に沿って京都駅から京橋京都に敷設された。例文帳に追加

In 1895 Japan's first commercial electric railroad was built roughly along Takeda-kaido Road by Kyoto Denki Tetsudo (Kyoto Electric Railway) between Kyoto Station and Kyobashi, Kyoto City.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかしながら、中近距離の都電車に関しては、新京阪鉄道や阪神急行電鉄、大阪電気軌道、阪和電気鉄道のように、アメリカのインターアーバンの技術を取り入れるなどして、実現させた所もあった。例文帳に追加

However, some mid-distance inter-city railways, such as Shinkeihan Railway, Hanshin Electric Express Railway, Osaka Electric Tramway, and Hanwa Electric Railway, were achieved by introducing inter-urban technologies in the United States.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

片町-四条畷は、浪速鉄道が生駒山地北部の飯盛山西麓にある慈眼寺(大東)・四條畷神社への参詣鉄道として1895年に開業させたもの。例文帳に追加

The line between Katamachi and Shijonawate was opened by the Naniwa Railway in 1895 for visiting the shrine in Jigen-ji Temple (Daito City) and Shijonawate-jinja Shrine at the western foot of Mt. Iimori in the northern part of the Ikoma Mountain Range.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1895年には二条通~五条通に京都電気鉄道(のちに買収され京都電)の路面電車が開通した。例文帳に追加

In 1895, trams by the Kyoto Electric Railway (later Kyoto Municipal Streetcar) started to run between Nijo-dori Street and Gojo-dori Street.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1895年(明治28年)2月1日-京都電気鉄道(のち京都電に統合)の塩小路東洞院(京都駅前付近)-伏見下油掛が開業。例文帳に追加

February 1, 1895: Kyoto Electric Railway (later integrated into Kyoto City Trams) started operating between Shiokoji-Higashitoin Station (around Kyoto Station) and Fushimi-Shimoaburakake Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京都~園部は、京都より舞鶴をめざし建設を進めた京都鉄道が1899年までに開通させたものである。例文帳に追加

By 1899, the Kyoto Electric Railway, which had worked to construct a railway connecting Kyoto and Maizuru City, completed the Kyoto - Sonobe section.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1955年(昭和30年)12月3日京阪電気鉄道鋼索線として男山(現・八幡)~八幡宮(現・男山山上)再開業。例文帳に追加

December 3, 1955: Under the direct management of the Keihan Electric Railway Co., Ltd., service was revived between Otokoyama (present Yawata City) and Hachiman-gu Shrine (present Otokoyama-sanjo).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1928年(昭和3年)12月1日鞍馬電気鉄道により現在の鞍馬線、山端(現在の宝ヶ池)~が開業。例文帳に追加

December 1, 1928: Kurama Electric Railway started running trains on what is now the Kurama Line, between Yamahata Station (present Takaragaike Station) and Ichihara Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお奈良電気鉄道では、ここから分岐して大阪環状線玉造駅付近に至る、第4の京阪都路線を計画していた。例文帳に追加

Nara Electric Railroad made plans to diverge from here, heading toward the vicinity of Tamatsukuri Station on the Osaka Loop Line, the fourth line of the Keihan (Kyoto-Osaka) city link line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

バス:近畿日本鉄道近鉄吉野線下口駅から奈良交通バスで約1時「洞川温泉」下車。例文帳に追加

By bus: From Shimoichiguchi Station, Kintetsu Yoshino Line of Kinki Nippon Railway Company, about one hour ride by Nara Kotsu Bus, get off at 'Dorogawa onsen.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京(けい)福(ふく)電気鉄道(京都)は2007年と2008年の8月に1週だけ妖(よう)怪(かい)路面電車を運行した。例文帳に追加

Keifuku Electric Railroad Company in Kyoto City ran a yokai streetcar for just one-week periods in August of 2007 and 2008.  - 浜島書店 Catch a Wave

また、高速鉄道が完成すれば、主要3 都が最高時速約300km、2 時半以内で結ばれ、利便性が高まる。例文帳に追加

Once the high-speed train service starts, people can travel the major three cities within two and a half hours with maximum speed of some 300 km per hour and the convenience will be improved. - 経済産業省

日露戦争直後から太平洋戦争中にかけて、鉄道省(後の日本国有鉄道→現・JRグループ)は下関と当時日本領であった朝鮮(現・大韓民国)の釜山広域とのに関釜連絡船を運航していた。例文帳に追加

Just after the Russo-Japanese War to the middle of the Pacific War, the Ministry of Railways (later known as Japan National Railways and today's JR group) was operating the Shimonoseki-Busan ferry between Shimonoseki City and then-Japanese territory Busan City (today's Busan Metropolitan City) in Korea (today's Republic of Korea).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ベトナムではハノイ-ホーチミン(1,630km)で借款での南北高速鉄道(最高速度350km/h)の建設計画があり、完成すれば現在30時以上掛かっている所要時が10時弱に短縮されると期待されている(ベトナム高速鉄道計画)。例文帳に追加

Vietnam plans to construct a North-South Express Railway (at a maximum speed of 350 km/h) between Hanoi and Ho Chi Minh City (1,630 km) on loans, and it is expected that, if it is completed, the traveling time will be shortened to ten hours from the present 30 hours (according to a high-speed railway line plan in Vietnam).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

三条京阪駅~御陵駅の京都高速鉄道を京阪が京都営地下鉄と同様に第二種鉄道事業免許を取得すれば運賃面では有利になったのだが、京阪の負担が過大になることから第二種鉄道事業免許を取得せず、通常の乗り入れ形式を取ることになったという経緯がある。例文帳に追加

Historically, given its excessive financial burden, Keihan opted to run directly into the subway without obtaining the license of a Type II Railway Business Operator despite the fact that more competitive fares could have been set if Keihan had obtained a Type II Railway Business Operator's license for the Sanjo-keihan - Misasagi Station section currently operated by Kyoto Kosoku Railway Co., Ltd.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお熱田から四日宿を経て草津に至る、江戸時代の東海道のうち上記の東西幹線から外れた区に関しては、明治中期になって関西鉄道がその沿線の振興を目的に鉄道を敷設し、現在の草津線と関西本線の一部(柘植駅-名古屋)になっている。例文帳に追加

In the middle of the Meiji, for the area from Atsuta to Kusatsu via Yokkaichi-juku, which diverges from the east-west truck line above, Kansai Railway Company set up rails for the purpose of promoting the area's development, and subsequently it became part of the current Kansai Main Line (from Tsuge Station to Nagoya).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

によって乗客の流動に大きな偏りがあることや、旧日本国有鉄道や西日本旅客鉄道が、山陽新幹線開業以降、山陰本線沿いの各都から直接山陽新幹線に至る路線(陰陽連絡線)を強化してきた結果と思われる。例文帳に追加

The above seems to have resulted from the uneven distribution of passengers, depending on sections as well as the policy, which has been adopted by former Japan National Railway and West Japan Railway Company since the Sanyo Shinkansen came into operation; and of strengthening the lines directly connecting cities along the Sanin Main Line and those along the Sanyo Shinkansen (In-Yo connecting line).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2007年3月、日本側貨物鉄道会社、韓国側鉄道公社との提携の日韓共同事業として、日本全国から韓国ソウル近郊の儀旺ターミナルを結ぶRAIL-SEA-RAILサービスを開始(博多港ー釜山港を結ぶ海上輸送はシャトル運航船を使用)。例文帳に追加

March 2007, the Japanese freight railway company will cooperate with the Korean railway corporation as a Japan- Korea joint company.  RAIL-SEA-RAIL service connecting all of Japan to Uwang terminal in Seoul, Korea will begin (Logistics by sea connecting Hakata port-Pusan port will use shuttle operation vessel). - 経済産業省

その中でも、参宮急行電鉄が転じた関西急行鉄道は途中での乗り換え(伊勢中川駅)こそあるものの、大阪と名古屋という中距離の2大都(当時の営業キロで、189.5km)を電車で結ぶことに成功した。例文帳に追加

In particular, Kansai Kyuko Railway Co., Ltd, the successor of Sangu Kyuko Electric Railway, successfully connected Osaka City and Nagoya City, two cities not too near nor too far apart (189.5 km in the railway length), through railways, although a train change was required at Ise-Nakagawa Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また、北京・天津に第2高速道路が建設中であること、北京・瀋陽にも高速鉄道が建設予定にあること、大連・煙台列車フェリーの建設が着手されていること、遼東半島と山東半島が鉄道で直接結ばれる計画があること、大連・瀋陽に片側4車線の高速道路が通じていること、北朝鮮とロシア国境を走る鉄道が建設予定にあること、環渤海経済圏の各都からシベリア鉄道や大陸ランドブリッジを通じてEUへの陸路があること、等交通ネットワークの拠点となっていることが指摘されている。例文帳に追加

Other features of the Bohai Sea Rim Economic Circle as a transportation network hub include the second expressway currently under construction between Beijing and Tianjin, another high-speed railway scheduled for construction between Beijing and Shenyang, the Dalian-Yantai train ferry currently under construction, a direct railway connection planned between the Liaodong and Shandong peninsulas, the expressway with eight lanes (four in each direction) running between Dalian and Shenyang, a railway linking North Korea and the Russian border scheduled for construction, and the presence of land routes between each of the cities in the Bohai Sea Rim Economic Circle and the EU via the Trans-Siberian Railway and continental land bridges. - 経済産業省

浜坂~出雲今(現在の出雲は山陰初の鉄道として1909年に官営で開業した御来屋~米子~境(現在の境港)を東西に延伸して1911年までに開業した。例文帳に追加

The Hamasaka - Izumoimaichi (present Izumoshi Station) section came into operation in 1911 by extending, both eastward and westward, the state-operated line that had come into operation in 1909 as the first railway in the Sanin region, and connected Mikuriya Station - Yonago Station - Sakai Station (present Sakaiminato Station).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

名古屋-四日は近鉄名古屋線と競合しており、日本国有鉄道時代から設定していた四日までの特定区運賃に加え、JR東海となってから快速「みえ」を運転開始し巻き返しを図っている。例文帳に追加

As the line competes with Kintetsu Nagoya Line between Nagoya and Yokkaichi, JR Central tried to regain lost ground by starting to operate Rapid "Mie," in addition to a special discount fare applied to this section since the era of Japan National Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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