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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > しゃっとるしょっきに関連した英語例文

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しゃっとるしょっきの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 214



例文

エンジン再始動時のトルショックを軽減し、また運転者の要求にあった駆動力を発生するようにした車両のエンジン自動停止再始動装置を提供する。例文帳に追加

To reduce torque shocks at restart of an engine, and to generate a drive force in matching with driver's request. - 特許庁

多段の車両用自動変速機において、高トルク伝達系を短縮して変速機構を軽量・コンパクト化し、イナーシャトルクの低減により変速ショックを低減させる。例文帳に追加

To reduce the weight of a transmission mechanism and form the transmission in a compact manner by shortening a high torque transmission system and to reduce the occurrence of a shift shock due to reduction of inertia torque, in a multistage automatic transmission for a vehicle. - 特許庁

空気過剰率が1未満ならばトルショックの危険は小さいとして、噴射量を予め定められたリッチ時目標噴射量に設定する(S90)。例文帳に追加

In the case wherein the excess air ratio is less than 1, probability of danger in a torque shock is determined small, and the injection quantity is set at a preset rich-time target injection quantity (S90). - 特許庁

このとき、所定の操舵走行中であったり坂路を極低車速で走行しているときには、車両は不安定な状態であると判断し、要求トルクを制限する際のトルショックの緩和よりもスリップの迅速な収束を優先してトルク上限値Tmaxを調整する(S258)。例文帳に追加

Then, when the vehicle runs during predetermined steering or runs on a slope road at an extremely low speed, the vehicle judges an unstable state, and regulates a torque upper limit value Tmax by preceding rapid converging of the slip to alleviate the torque shock when the request torque is limited (S258). - 特許庁

例文

したがって、要求トルクTd*に対して一定の応答性をもって実行トルクT*を追従させるもの(図中、破線参照)に比して運転者に与えるショックを抑制することができる。例文帳に追加

The shock to the driver is inhibited in comparison with the execution torque T* following and constantly responding to the required torque Td*. - 特許庁


例文

機関車に牽引される各客車は急激なトルク変化による連結器によるショックもなく、スムーズに引き出しが開始され乗心地を大幅に改善するにある。例文帳に追加

To enable each passenger vehicle towed by a locomotive to start pulling out smoothly without producing any shock caused by a coupler due to a rapid change in torque, thus improving a riding quality greatly. - 特許庁

ギヤ機構の歯打ち音による違和感を運転者に与えないようにしながら内燃機関への燃料噴射の停止によって駆動軸に生じうるトルショックを抑制する。例文帳に追加

To restrain a torque shock from being generated in a driving shaft with stopping of fuel injection to an internal combustion engine, while not applying incongruent feeling to a driver by a sound of a tooth hammer in a gear mechanism. - 特許庁

ハイブリッド車両の制御装置において、内燃機関の始動時におけるハイブリッド車両の駆動トルショックを抑制する技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology, capable of suppressing drive torque shock of the hybrid vehicle at the start of an internal combustion engine, in a controller for a hybrid vehicle. - 特許庁

成層燃焼の燃料カット復帰時に、トルク段差によるショックを十分に低減することができ、内燃機関のトルクを滑らかに増大させることができる筒内噴射式内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a cylinder injection type internal combustion engine sufficiently decreasing a shock due to a torque step difference in returning from fuel cut of a stratified combustion and smoothly increasing the torque of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

アップシフト時の変速ショックを抑制すると共に、イナーシャトルクを有効に利用してエネルギー効率を向上できる車両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive force control device for a vehicle capable of suppressing a shift shock during an up-shift, and of effectively using inertia torque to improve energy efficiency. - 特許庁

例文

空燃比がストイキで安定している定常運転時において、車両の運転者にトルショックを感じさせない範囲内の遅角量で、1気筒だけ点火時期を遅角する(ステップ100)。例文帳に追加

At regular operation that an air/fuel ratio is stable at stoichi, an ignition timing is spark-delayed only by one cylinder in a spark-delaying amount in a range that torque shock is not felt by a driver of a vehicle (step 100). - 特許庁

減速後の加速時に十分なトルク抑制を行って、過剰トルクによる加速ショックの発生を確実に防止できるハイブリッド車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a hybrid vehicle capable of certainly preventing occurrence of acceleration shock due to excessive torque by performing sufficient torque suppression during acceleration after deceleration. - 特許庁

自動変速機3の変速比の変更時にエンジントルクTeを減少させて、変速ショックを低減する場合に、運転者が車両に要求する加速性能を検出し、運転者が車両の素早い加速を要求している場合には、運転者が車両の素早い加速を要求していない場合と比較してエンジントルクTeの低減量を小さくする。例文帳に追加

When gear change shock is reduced by reducing engine torque Te in change of gear ratio of an automatic transmission 3, acceleration performance demanded on a vehicle by a driver is detected, and reduction quantity of engine torque Te is kept small if the driver demands quick acceleration on the vehicle as compared to reduction quantity if the driver does not demand quick acceleration on the vehicle. - 特許庁

クランク軸と駆動輪との間のトルク伝達経路に過大トルクが発生した場合に、静油圧式無段変速機の回転慣性に起因するトルショックや振動を低減して、車両の乗心地性の向上を図る。例文帳に追加

To reduce a torque shock or vibrations caused by the rotary inertia of a hydrostatic continuously variable transmission to improve ride quality of a vehicle when excessive torque occurs in a torque transmission path between a crankshaft and a drive wheel. - 特許庁

車両走行中のシンクロクラッチ42の接続が、電動機30のトルクTmが略零の状態で実施されるため、クラッチ接続時において前輪車軸26への電動機30のトルク伝達が発生しないに従い、接続時に発生するショックを抑制することができる。例文帳に追加

Since connection of a synchronization clutch 42 during vehicle traveling is carried out while the torque Tm of an electric motor 30 is nearly zero, torque transmission of an electric motor 30 to a front wheel shaft 26 does not occur when connecting the clutch, and shock occurs when connecting can be suppressed. - 特許庁

燃料噴射が停止され、その後、燃料噴射が再開されたときに、トルショックを抑制しつつ、三元触媒に過剰に吸収されている酸素を三元触媒から放出させる。例文帳に追加

To discharge oxygen absorbed excessively by three-way catalyst from the three-way catalyst while suppressing torque shock when restarting fuel injection after stopping fuel injection. - 特許庁

吸気量の低減を主体とすることで燃費やエミッションを改善でき、同時に変速ショックを低減可能なトルク応答性も確保できるトルクダウン制御を行うための車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device capable of improving fuel economy and emission by making reduction of an intake amount as a main body and simultaneously performing torque down-control also ensuring torque responsiveness capable of reducing shift shock. - 特許庁

一方、平坦路を操舵なしに低車速で走行しているときには、車両は安定な状態であると判断し、要求トルクを制限する際のトルショックの緩和を優先してトルク上限値Tmaxを調整する(S262)。例文帳に追加

Meanwhile, the method includes a step of judging that the vehicle is a stable state when the vehicle runs at a low vehicle speed without steering on a flat road, and regulates a torque upper limit value Tmax by preceding the alleviation of the torque shock when the request torque is limited (S262). - 特許庁

システムシャットダウン時に、インバータのコンデンサの電荷放電によるトルショックで運転者に違和感を与えることのないモータ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motor controller which gives no discomfort to a driver due to a torque shock caused by discharge of an inverter capacitor when a system is shut down. - 特許庁

この処理を施すことにより、エネルギー密度40mJ/cm^2、繰り返し周波数300Hz以上、照射ショット数10^7ショット以上のArFエキシマレーザーに対する透過率が長さ15cmのときに90%以上とすることができる。例文帳に追加

The transmittance to the ArF excimer laser of a energy density 40 mJ/cm2, repetitive frequency ≥300Hz and irradiation shot number ≥107 shots may be made to90% at the time of 15 cm in length by subjecting the silica glass to this treatment. - 特許庁

ハイブリッド車両において、モータ走行からエンジン走行に切り替える際、電動モータ17にトルクアップする余裕がない場合でも、当該切替時のトルショックを抑制できるようにする。例文帳に追加

To prevent torque shock upon switching from motor traveling to engine traveling, even when an electric motor 17 has no margin for torque-up in a hybrid vehicle. - 特許庁

ハイブリッド車両において、モータ走行からエンジン走行に切り替える際、電動モータ17にトルクアップする十分な余裕がない場合でも、当該切替時のトルショックを抑制できるようにする。例文帳に追加

To prevent torque shock upon switching from motor traveling to engine traveling, even when an electric motor 17 has no margin for torque-up in a hybrid vehicle. - 特許庁

変速を進行するのに必要なイナーシャトルクを算出して入力トルクから減算して初期値を算出し、よってマップデータを減少すると共に、スロットル開度あるいはスロットル開度の変化の如何に関わらず、最適に初期値を算出して変速ショックを効果的に低減する。例文帳に追加

To effectively reduce the transmission shock by calculating the inertial torque required to advance the transmission, subtracting it from the input torque to calculate the initial value, reducing the map data accordingly, and calculating the initial value to an optimum irrespective of the throttle opening or the change in the throttle opening. - 特許庁

アームダンプを指示するパイロット圧Eの通路94にショックレスバルブ90を設けるとともに、走行を指示するパイロット圧AまたはBおよびパイロット圧GまたはHのうちの大きいものを選択してショックレスバルブ90に作用させるシャトル弁19を設ける。例文帳に追加

A shockless valve 90 is mounted on a passage 94 of a pilot pressure E indicating arm dumping, and a shuttle valve 19 is mounted for selecting larger one of the pilot pressure A or B and the pilot pressures G or H indicating the traveling motion, to be applied to the shockless valve 90. - 特許庁

可変バルブタイミング機構付エンジンを搭載した車両の車速制限時におけるエンジン出力の急変によるトルショックを軽減する。例文帳に追加

To reduce a torque shock by the sudden change of an engine output at the car speed restriction time of the vehicle equipped with an engine with a variable valve timing mechanism. - 特許庁

トルク制御特性の変更に起因する運転者の意図しないショックがなく、運転性が損なわれない車両用モータの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a motor in a vehicle in which unexpected shock to a driver due to change of torque control characteristic is not present and operability is not damaged. - 特許庁

スロットル弁の駆動を制御すると共に、異常発生時にスロットル弁の駆動を禁止する装置1に関し、異常発生の際の車両の減速ショック等を回避する。例文帳に追加

To avoid a deceleration shock or the like of a vehicle when an anomaly occurs, in relation to a device 1 for controlling the drive of a throttle valve, and inhibiting the drive of the throttle valve when the anomaly occurs. - 特許庁

予混合圧縮着火燃焼と、パイロット噴射を用いた通常の圧縮着火燃焼とを切替える上記のような内燃機関では、各燃焼における燃料噴射回数の違いのために、燃焼切替え時にトルショックが発生すると共に排気性状が悪化する場合がある。例文帳に追加

In the internal combustion engine allowing selection between the premixing compression ignition combustion and the normal compression ignition combustion with the pilot injection, there is a fear of occurrence of the torque shock and the deterioration of the exhaust gas properties upon the selection of the combustion due to a difference in the number of fuel injection in each combustion. - 特許庁

ニッケル・クロム合金製等金属製のヒータ表面に、前記ヒータの表面硬度と同等以上の硬度を有する粒径200μm以下、好ましくは60μm〜20μmの球状ショットを噴射圧力0.1MPa以上、又は噴射速度30m/sec以上で噴射する。例文帳に追加

Spherical shots of a grain size200 μm having hardness equal to or higher than the surface hardness of the heater made of metal such as a nickel-chromium alloy, more preferably the spherical shots of 60 to 20 μm, are jetted to the heater surface , under jet pressure ≥0.1 MPa or at a jet velocity ≥30m/sec. - 特許庁

具体的には、イナーシャトルク制御の応答性が速い場合(トルク制御量が大きい場合)は無段変速部30の変速速度を速くして、変速ショックの低減と変速応答性の向上を図り、イナーシャトルク制御の応答性(トルク制御量が小さい場合)が遅い場合は無段変速部30の変速速度を遅くして変速ショックを低減する。例文帳に追加

Concretely, when the responsiveness of the inertial torque control is high (torque controlled variables are large), the shift speed of the continuously variable transmission part 30 is increased to reduce the shift shock and improve shift responsiveness, and when the responsiveness of the inertia torque control is low (torque controlled variables are small), the shift speed of the continuously variable transmission part 30 is reduced to reduce the shift shock. - 特許庁

スロットルバルブが全閉となっても燃料噴射を継続する制御を行う多気筒内燃機関に対し、アクセルオフ時における車両のショック発生の防止と、変速操作時における内燃機関の回転数の急上昇の防止とを両立できる多気筒内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for controlling a multi-cylinder internal combustion engine to continue fuel injection with a throttle valve fully closed, while compatibly preventing the shock of a vehicle during off-operation of an accelerator and preventing a sudden increase in the rotating speed of the internal combustion engine during shift operation. - 特許庁

エンジンと電動機とを備えたハイブリッドハイブリッド車両の動力伝達装置において、パーキングロック解除時に発生する衝撃トルク・ショックを、好適に抑制することができるハイブリッド車両の動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device for a hybrid vehicle that preferably controls an impact torque shock that is caused when a parking lock is released, in a power transmission device for a hybrid vehicle including an engine and an electric motor. - 特許庁

シャトルレス織機で製織されたタックイン耳組織を持つ膝裏地用織物であって、地組織部の生地厚み(A)と耳組織の生地厚み(B)の比(B/A)が0.8〜1.7であることを特徴とする前記織物。例文帳に追加

This woven fabric for the knee lining having a tuck-in ear texture woven by a shuttle-less loom is characterized by having 0.8-1.7 ratio of the fabric thickness (A) of a ground texture part to the fabric thickness (B) of the ear texture (B/A). - 特許庁

摩擦クラッチを滑らせながら走行しているとき、駆動スリップが生じても、クラッチ締結ショックの発生を回避することができる車両の駆動トルク制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive torque controller for a vehicle, allowing avoidance of occurrence of a clutch fastening shock even if a drive slip occurs when traveling while making a friction clutch slip. - 特許庁

デュアルフューエルエンジンを備えたハイブリッド車両において、デュアルフューエルエンジンの使用燃料の切換え時におけるエンジントルクの変動を起因とするトルショックの発生を確実に抑制する。例文帳に追加

To inhibit generation of torque shock caused by fluctuation of engine torque in change over of used fuel of a dual fuel engine in a hybrid vehicle provided with a dual fuel engine. - 特許庁

燃料カットからの復帰時におけるトルショックを抑制しつつ、エミッションについてもこれを好適に改善することのできる筒内噴射式エンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a cylinder injection type engine capable of suitably improving even emission, while restraining a torque shock when returning from a fuel cut. - 特許庁

運転方式を切り替える際に出力軸トルクが急激に変化して運転者等にトルショックを感じさせることを防止することが可能な内燃機関の制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine, which prevents output shaft torque from suddenly changing and torque shock from being sensed by a driver or the like when an operation system is changed over. - 特許庁

織機の一方に緯糸を噴射するメインノズルと緯糸噴射方向に一定間隔で設置されたリレーノズルを有するエアージェットルームで製織するに際し、実際に織物を構成している筬通し幅内で、経糸の通っていない空羽を存在させて製織する。例文帳に追加

In weaving an air bag by an air jet loom having a main nozzle for jetting a weft at one side of the loom and a relay nozzle arranged at a fixed interval in the weft jetting direction, an empty dent through which no warp is passed is made to exist in the reeding width substantially constituting a woven fabric and weaving is carried out. - 特許庁

これにより、エンジンの回転数を二次曲線状に変化させることができるから、エンジンおよび第1モータからなる慣性系のイナーシャトルクを線形的に変化させることができ、イナーシャトルクに起因するショックを抑制できる。例文帳に追加

Thus, the number of rotations of the engine can be changed in the manner of a secondary curve, and an inertial system inertia torque, constituted of the engine and the first motor can be linearly changed, and shocks due to the inertia torque, can be suppressed. - 特許庁

駆動源としてのモータ2及びエンジン1を備えたハイブリッド自動車において、モータ2のトルクリップルに起因するトルショックを防止する。例文帳に追加

To prevent torque shock caused by torque ripple of a motor 2 in a hybrid automobile provided with an engine 1 and the motor 2 as power sources. - 特許庁

変速機の入力軸にトルクコンバータを有する車両において、多数のマップを要することなく、トルクコンバータ直結状態での加速ショックを緩和する。例文帳に追加

To moderate an acceleration shock under a torque converter direct-connected state, without requiring a large number of maps, in a vehicle having a torque converter for an input shaft of a transmission. - 特許庁

自動変速機の変速時に放出されるイナーシャトルクを電動モータで効率よく回生すると共に、回生トルクによって変速ショックを緩和するようにする。例文帳に追加

To efficiently regenerate inertial torque discharged in the shift of an automatic transmission by an electric motor, and to relax a shift shock by regenerative torque. - 特許庁

燃焼切替え時におけるトルショックの発生及び排気性状の悪化を抑制することができる内燃機関の燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device of an internal combustion engine capable of suppressing occurrence of torque shock upon selection of combustion and deterioration of exhaust gas properties. - 特許庁

これに対し、本発明によれば、上記の燃焼の切替えの際に燃料噴射回数が変更されないので、燃焼切替え時におけるトルショックの発生及び排気性状の悪化を抑制することができる。例文帳に追加

On the contrary, the number of the fuel injection is not changed upon the selection of the combustion according to this invention, therefore, the occurrence of the torque shock and the deterioration of the exhaust gas properties can be suppressed. - 特許庁

有段式自動変速機を搭載した車両において、変速時に要求する動力源から出力される目標トルクを的確に算出して、トルクの変動による変速ショックを抑制する。例文帳に追加

To suppress the shift shock due to variations of torque by accurately calculating target torque output from a power source required in shifting in a vehicle with a stepped automatic transmission mounted thereon. - 特許庁

本発明は、主に電気自動車のモータトルクの抑制に用いて好適の、モータトルク制御装置に関し、シフトポジションを変更した際のショックを抑制できるようにする。例文帳に追加

To provide a motor torque controller that is mainly preferable in suppressing the motor torque of an electric vehicle and capable of suppressing shocks that are caused, when a shift position is changed. - 特許庁

トルクディマンド型の機関制御を実行しつつ、フューエルカットに伴うトルショックの抑制とトルクダウン制御の必要性に対応した速やかな機関トルクの低減とを両立させることのできる車両制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control device capable of achieving both of inhibition of torque shock associated with fuel cut and quick reduction of engine torque responsive to the need for torque reduction control, while executing torque demand type engine control. - 特許庁

変速時におけるトルショック(空走感)を低減できるとともに、ディーゼルエンジンからのスモークの発生を抑制することができるディーゼルハイブリッド車両の変速時制御方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a control method in shifting of a diesel hybrid vehicle for reducing a torque shock (a feeling of idle running) in shifting and suppressing the generation of smoke from a diesel engine. - 特許庁

自動車のクラッチペダルの踏み込みを解除してエンジンとトランスミッションとの接続を復帰させるクラッチのショットルク防止用バルブ装置等のオリフィスバルブ装置の技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology of an orifice valve device, such as a torque shock avoiding valve device, for a clutch restoring connection between an engine and a transmission by releasing a pressing down clutch pedal of an automobile. - 特許庁

例文

有段の自動変速部を有する車両用駆動装置において、トーイング中か否かに応じてトルク相補償制御におけるトルク補償量を変更することにより変速ショックの一層の低減を図ることができる車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for controlling a vehicular drive unit capable of reducing more a shift shock, by changing a torque compensation amount in torque phase compensation control in response to an under towing state or a non-towing state, in the vehicular drive unit having a stepped automatic shifting part. - 特許庁

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