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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 低温始動温度に関連した英語例文

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低温始動温度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 47



例文

制御装置160は、システム始動の際、燃料電池40の温度を検出することにより、低温始動か通常始動かを判定する。例文帳に追加

A control device 160 judges low temperature start or usual start by detecting the temperature of a fuel cell 40 when the system is started. - 特許庁

液体燃料が用いられるエンジンにおいて、始動限界温度(最低温度)を改善し、極低温時においても、良好な始動性を得るとともに、エミッション(白煙)の低減を図る。例文帳に追加

To reduce emission (white smoke) by providing excellent startability even in a cryogenic state by improving the starting limit temperature (the lowest temperature) in an engine using liquid fuel. - 特許庁

所定温度Thを、燃料の低温酸化反応開始温度付近に設定することにより、噴射した燃料が確実に着火し、良好な着火性、低温始動性が得られる。例文帳に追加

By setting the predetermined temperature Th close to a low temperature oxidation reaction start temperature of fuel, the injected fuel is securely ignited and satisfactory ignition property and low temperature start property are obtained. - 特許庁

エンジンが低温から始動する場合は、車両は、排気系およびその中に配置されるあらゆる後処理装置を含めて大気温度にある。例文帳に追加

When an engine starts from the low temperature, a vehicle is at the atmospheric temperature including an exhaust system and all after-treatment devices located therein. - 特許庁

例文

低温環境下で始動する場合においてもセル電圧バラツキを抑制することが可能な温度制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a temperature control system capable of suppressing the variation of cell voltage values even at starting under low temperature environment. - 特許庁


例文

これにより、低温環境下で始動する場合においてもセル間温度バラツキを抑えることが可能となる。例文帳に追加

Thereby, even at starting under low temperature environment, the variation of temperatures between cells can be suppressed. - 特許庁

水の凍結温度以下でも迅速な始動が確実に遂行され、かつ低温起動時における燃料電池の発電性能を向上させる。例文帳に追加

To carry out a prompt start-up at a freezing temperature or lower surely, and enhance the power generation performance of a fuel cell under low temperatures. - 特許庁

周囲温度低温時では無電極放電灯の始動性を改善し、高温時では回路素子に対する熱ストレスを低減する。例文帳に追加

To provide an electrodeless discharge lamp lighting device that prevents deterioration of startup performance or non-lighting when an ambient temperature Ta is low, and reduces thermal stress on circuit elements when the ambient temperature Ta is high. - 特許庁

機関低温始動時におけるヒータ温度の過度な上昇を抑制することのできる燃料加熱装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel heating device which suppresses excessive increase of heater temperature in low temperature start time of an engine. - 特許庁

例文

送風機(1)の送風量が、始動時において、前記温度センサー(5)により検出された触媒部入口温度を設定最低温度に維持するように徐々に増加するように制御される。例文帳に追加

The amount of blowing air of a blower (1), when it is started, is controlled to increase gradually to maintain the temperature of a catalyst part entrance detected by a temperature sensor (5) at a set minimum temperature. - 特許庁

例文

内燃機関自体の温度上昇や吸入空気の温度上昇という手段でなく、始動時の低温下においても、燃焼を十分に促進し、始動時特有の燃料増量を大幅に低減できる、特に酸素マイナスイオンの強力な酸化反応力を利用した低温始動時における燃焼改善装置の実現に関する。例文帳に追加

To provide a combustion improver in low temperature starting, particularly using strong oxidation reaction power of an oxygen negative ion, for largely reducing a fuel increase quantity characteristic of starting, by sufficiently promoting combustion even at the low temperature in starting, not by a means such as a temperature rise in an internal combustion engine itself and a temperature rise in suction air. - 特許庁

外気温度が著しく低い冷間始動時の着火性を高め、極低温時の始動性を向上することができる火花点火式直噴エンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control system for a spark ignition type direct injection engine capable of improving startability under extremely low temperature by increasing ignitability in a cold start when outside temperature is extremely low. - 特許庁

低温時はエンジン2の始動性が低下すると考えられるので、センサTS3で検出されたエンジン温度が基準温度よりも低いときは、予めポンプ10を運転して熱媒体を循環させる。例文帳に追加

Since the startability of the engine 2 is reduced at the low temperature, a pump 10 is beforehand operated to circulate a heating medium, when an engine temperature detected by a sensor TS3 is lower than a base temperature. - 特許庁

低温条件下での内燃機関の始動の際でも、排気デバイスの温度を正確に算出でき、推定できる内燃機関の温度推定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a temperature estimating device for an internal combustion engine capable of accurately calculating and estimating a temperature of an exhaust device even in starting the internal combustion engine at a low temperature. - 特許庁

また、CPU22は、エンジン10の低温始動時において、検出素子61の検出インピーダンスと素子温度との相関を崩す要因(リード部温度)に基づき、目標インピーダンスを補正する。例文帳に追加

At low-temperature start of an engine 10, the CPU 22 corrects target impedance based on a factor (lead part temperature) disordering the correlation between detected impedance of the detection element 61 and the element temperature. - 特許庁

低温始動時におけるLPG燃料の加熱に電気ヒータによる熱を利用するエンジンのLPG燃料供給方法について、作動時にベーパライザ内の液体状のLPG燃料が温度上昇に伴い燃料噴射弁から噴出しないようにして、エンジンの低温始動性を良好なものとする。例文帳に追加

To make low temperature startability of an engine better by not injecting LPG fuel which is liquid in a vaporizer during operation with accompanying temperature rise in a method for supplying LPG fuel to the engine using heat of an electric heater for heating LPG fuel at low temperature start. - 特許庁

排気通路におけるタービンの上流側に触媒が配置されていることにより、特に低温始動時において触媒が所定の活性化温度まで上昇するのが早くなる。例文帳に追加

Since the catalyst is disposed at the upstream side of the turbine in the exhaust gas passage, time for raising temperature of the catalyst to activating temperature is shortened, especially in low temperature start. - 特許庁

エンジン始動時より作動されたプラズマ発生装置6により、低温を含めた広範囲の温度で排ガスに含まれる炭化水素と水蒸気から水素が生成され、下流側のNO_X吸蔵還元触媒7に水素が添加される。例文帳に追加

Hydrogen is formed from hydrocarbon and vapor contained in exhaust gas in a wide temperature range including low temperature by a plasma generating device 6 operated from engine start and hydrogen is added to NO_x occlusion reduction catalyst 7 in downstream thereof. - 特許庁

また、コモンレール10を搭載したディーゼルエンジンでの低温始動時におけるパイロット噴射量を、温度が低下するほど増量を行う噴射量調整手段を設けたことを特徴とするディーゼルエンジンの構成とする。例文帳に追加

The diesel engine further comprises an injection amount regulating means for more increasing a pilot injection amount during the cold start of the diesel engine having the common rail 10 as the temperature is lowered. - 特許庁

電磁弁が開弁している低温始動条件下ではエンジン冷却水は内部循環路8への冷却水循環も停止するので、冷却水温度は短時間で上昇する。例文帳に追加

Since engine cooling water stops circulating to an internal circulation path 8 under low-temperature starting condition in which the electromagnetic valve is open, a cooling water temperature rises quickly. - 特許庁

これにより、低温状態でのエンジン始動後のように燃焼室温度が低い場合でも、失火によるエンジン回転の変動および白煙の発生を抑制できる。例文帳に追加

Thus, even when the combustion chamber temperature is low such as after starting an engine in a low temperature state, a variation in engine rotation and generation of the white smoke by a misfire can be restrained. - 特許庁

目標吹出温度(TAO)が30℃よりも低温の場合、あるいは水温センサ75にて検出した冷却水温(TW)が設定冷却水温(TWS)よりも高温の場合には、走行用エンジン1が始動されない。例文帳に追加

When a target blowing temperature TAO is lower than 30°C, or when a cooling water temperature TW detected by a water temperature sensor 75 is higher than a set cooling water temperature TWS, an engine 1 for traveling is not started. - 特許庁

機関温度が冷機時よりも更に低い極低温時には、エンジンオイルの粘度が高いことなどに起因して、機関のフリクションが高く、良好に機関を始動することが困難である。例文帳に追加

To solve the problem that it is difficult to start an engine well because of high friction of the engine resulting from high viscosity of an engine oil at an extremely low temperature further lower than the temperature of the engine when cooled. - 特許庁

氷点下等の低温度に曝された場合でも、気孔内に浸透し、残留した水が凍結し難く、再始動時の発電効率の低下を抑制し得る多孔質燃料電池セパレータを提供すること。例文帳に追加

To provide a porous fuel cell separator wherein water permeating and staying in a pore is hard to freeze even when exposed to the cold temperatures below a freezing point, and capable of suppressing degradation of generation efficiency in restarting. - 特許庁

低温雰囲気下やエンジンの始動時などでもクラッチとモータを潤滑・冷却するオイルの適正作動温度を短時間で得られるハイブリッド車両の駆動装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive unit of a hybrid vehicle, which obtains a proper operating temperature of oil to lubricate and cool a clutch and a motor in a short period of time even in a low temperature atmosphere or at a time of an engine start. - 特許庁

発電始動時において、燃料電池スタック1の温度低温である場合には、酸素供給量不足によって発熱量を増大させて、燃料電池を暖機する。例文帳に追加

At a generation start-up, when a temperature of the fuel cell stack 1 is low, the fuel cell is warmed up by increasing a heat-radiating volume due to an oxygen supply shortage. - 特許庁

これにより、エアコン始動時に車室2内低温部から内気を吸い込むので熱負荷が小さく冷却能力が向上し、空調風の吹出し温度が低くなる。例文帳に追加

Thereby the inner air is sucked in from the low temperature part of inside the cabin 2 at the start of the air-conditioner to lead to a small thermal load to allow enhancement of the cooling ability, which lowers the blowout temperature of the air-conditioning wind. - 特許庁

冷却セル12のディフューザ部16、17での冷却水の滞留により、発電セルの面内温度の均一化が図れず、発電領域全体で効率よく発電を行うことができず、低温始動性も悪化する。例文帳に追加

To provide a fuel cell capable of improving output performance and a low temperature starting property by reducing deviation of temperature distribution in a plane direction of a power generating cell. - 特許庁

温度制御機素を本体から簡単に取出せると共に始動時の多量の低温流体を素早く排出できる熱応動式スチームトラップを提供する。例文帳に追加

To provide a thermally-actuated steam trap capable of easily removing a temperature control element from a body and rapidly discharging a large volume of low temperature fluid at the time of starting. - 特許庁

燃料電池の製造コストの上昇を抑制しつつ、低温始動時において燃料電池の内部温度を短時間のうちに上昇させることが可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technique capable of raising the internal temperature of a fuel cell in a short time in low temperature starting while suppressing rising of the manufacturing cost of the fuel cell. - 特許庁

迅速に電池温度を昇温することができる電池、複数の電池を接続した組電池、および低温時の始動性の高い車両を提供する。例文帳に追加

To provide a battery the temperature of which is quickly raised, a battery pack composed of connected batteries, and to provide a vehicle having a good start performance at low temperatures. - 特許庁

照明器具の消費電力の低減を実現し、周囲温度の変化に対するランプの特性が良好であり、低温での始動特性に優れた蛍光ランプを提供する。例文帳に追加

To provide a fluorescent lamp achieving reduction in power consumption of any lighting apparatus, containing better lamp property for ambient temperature change and also superior level of startup feature at low temperature. - 特許庁

この補助燃料は、機関運転中のうちの少なくとも、始動時から所定時間経過時までの始動初期期間及び機関温度が所定値以下になっている低温期間の少なくとも一方の期間に、補助燃料噴射弁から内燃機関に供給される。例文帳に追加

The auxiliary fuel is supplied to the internal combustion engine from the auxiliary fuel injection valve during at least one of a start initial period from start until prescribed time elapses and a low temperature period during which engine temperature is not greater than prescribed value during engine operation. - 特許庁

低温状態(例えば−20〜−30℃程度)でエンジンが始動する場合、エンジンの始動後に直ぐにヒータ通電を行うのではなく、エンジン冷却水温が空燃比フィードバック制御開始水温に近い温度に到達した時点でヒータへの通電を開始する。例文帳に追加

In starting the engine in the extreme low-temperature condition (approximately -20 to -30°C, for example), the heater is not electrified immediately after the start of the engine but electrified when the temperature of the engine cooling water reaches a temperature near the water temperature for starting air-fuel ratio feedback control. - 特許庁

ミシンモータの温度低温域にあることをセンサーによって検出し、低温状態にある場合には、ミシンモータを始動後、低速で駆動する時間を長くして確実に低速駆動すると共に、所定の縫い速度に達するまでの速度の立ちあがりカーブを、常温域にあるときの始動時間と比較して長くなるように制御する。例文帳に追加

When the temperature is in a low temperature range, the controller controls the sewing machine motor so as to prolong time to drive in a low speed to securely drive the sewing machine motor after starting and to prolong the rise curve of a speed until reaching a prescribed sewing speed longer compared to starting time in a normal temperature range. - 特許庁

内燃機関の始動から同機関に吸入される空気の温度の変化の傾向が安定するまでの期間内に吸気温センサ21によって検出される吸入空気の最低温度と水温センサ22による検出温度との乖離の度合いに基づいて吸気温センサ21の異常の有無を診断する。例文帳に追加

An abnormality diagnosis device diagnoses abnormality of an intake air temperature sensor 21 on the basis of difference between the minimum temperature of intake air detected by the intake air temperature sensor 21 in a period from starting of an internal combustion engine until stabilization of changed tendency of air temperature, and temperature detected by a water temperature sensor 22. - 特許庁

これにより、機関の低温始動時に第1の排気浄化触媒12に吸収されたNOxが温度上昇に応じて放出されたときに、上流側の第2の排気浄化触媒13から放出されるHCによって還元され、該HCは酸化されるので、排気浄化性能が向上する。例文帳に追加

Consequently the exhaust purifying performance can be improved because NOx, absorbed in a first purification catalyst 12 at the time of the low temperature start of an engine, can be reduced by HC emitted from the upstream side catalyst 13, and the HC is oxidized, when the NOx is emitted in accordance with temperature rise. - 特許庁

低温時の始動直後にデフロスタモードが選択された場合において、デフロスタモードのウォームアップパターンP1に従い、冷却水温が第1の設定温度T1より低い時は送風機を停止し、冷風を吹き出さない。例文帳に追加

When the defroster mode is selected just after starting at a low temperature, according to a warm-up pattern P1 of the defroster mode, a blower is stopped when a cooling water temperature is below a first set temperature T1, and cold air is prevented from being blown out. - 特許庁

電子制御装置は、エンジンの始動開始(起動)に際し、機関温度が極低温域にあるとき、吸気バルブが上記調整範囲における最遅角の近傍で閉弁するバルブタイミングを、目標バルブタイミングとして設定する(ステップ200,500)。例文帳に追加

The electronic control device establishes valve timing to open the intake valve in a neighborhood of most delayed angle in the adjustment range if engine temperature is in a very low temperature range at a time of engine stat as target valve timing (S200, S500). - 特許庁

本発明によるA重油は、FIAセタン価35以上、芳香族含有量25〜50容量%、90%留出温度390℃以下、かつ、50℃における動粘度3.5mm^2/s以下の性状を有することを特徴とし、低温時に優れた始動性能を示す格別な効果を奏するものである。例文帳に追加

This heavy fuel oil A of the present invention is characterized by possessing properties of35 FIA cetane value, 25-50 vol.% aromatic content, ≤390°C temperature at which 90% thereof is distilled and ≤3.5 mm2/s kinematic viscosity at 50°C and has remarkable effect exhibiting excellent starting performance at a low temperature. - 特許庁

低温時の始動特性が改善され、且つ広い使用温度範囲において軸受特性が良好に維持されると共に長寿命化が図られ、更に特別なアース機構を設けることなくアース機能を十分に発揮させた流体動圧軸受を提供すること。例文帳に追加

To provide a hydrodynamic bearing improved in starting characteristics at low temperature, capable of favorably keeping bearing characteristics in wide operating temperature range, having long life and suffi ciently exhibiting earthing function without providing a specific earthing mecha nism. - 特許庁

エンジン始動時(排気ガス温度低温時)における未燃排気ガス成分であるHCやCOと、フィルタに捕集したパティキュレートと、上記原因で長期に渡り浄化率が確保できないNOxとについて、充分な浄化性能を得ること。例文帳に追加

To provide sufficient purification performance in regard to HC and CO being unburnt exhaust gas components at engine starting (when an exhaust gas temperature is low), particulates collected by a filter, and NOx wherein a purification rate can not be secured for a long period of time due to the causes. - 特許庁

低温始動時または低温アイドル時に、燃料フィルタ9内に還流するリターン燃料の流量を増加させることにより、燃料フィルタ9自身の温度を昇温し、燃料のワックス化による燃料フィルタ9の目詰まりを防止することのできるコモンレール式燃料噴射システムを提供する。例文帳に追加

To provide a common rail type fuel injection system which raises the temperature of a fuel filter 9 by increasing a flow rate of return fuel circulating in the fuel filter 9 at the low temperature starting or at the low temperature idling, and prevents the clogging of the fuel filter 9 by making the fuel waxing. - 特許庁

これによって、水配管系統300内の水が凍結していることが予測できるような低温環境下で燃料電池システム2を始動する場合、最初に少ない消費電力でバッテリ自身を温め、温度が基準温度を超えればバッテリ以外の機器と配管に対する配管加熱流路に加熱空気が流してバッテリ以外の機器、配管を解凍する解凍手順をとる。例文帳に追加

In case the fuel cell system 2 is to be started in such a low-temp. environment wherein freezing of the water in a water piping system 300 is predictable, the batter itself is first heated with less power consumption, and when the temp. exceeds the reference level, heated air is fed to the piping heating passages to thereby thaw frozen apparatuses and pipings other than battery. - 特許庁

燃料電池スタック1の各燃料極に水素を供給する水素供給路122に水素供給電磁弁126を設け、温度センサS11で、検出した始動温度が、低温である場合には、水素供給を停止し、水素を燃料電池スタック1の燃料極に接触させた状態で滞留させ、ガス排出時の排熱を抑制する。例文帳に追加

A hydrogen supply solenoid valve 126 is installed in a hydrogen supply passage 122 for supplying hydrogen to each fuel electrode of a fuel cell stack 1, and if temperature at a start-up detected with a temperature sensor S11 is low, hydrogen supply is stopped, hydrogen is made to stay in a state coming in contact with the fuel electrode of the fuel cell stack 1 to suppress waste of heat in gas exhaust. - 特許庁

エンジン本体1を始動するときにおいてエンジン本体1の温度低温所定値以下である場合に、第4の燃料ポンプ94および第5の開閉バルブ105を制御して第2の燃料タンク50内の第2混合燃料89を燃料噴射弁11へ供給する電子制御装置110を具備する。例文帳に追加

This device is provided with an electronic control device 110 for controlling a fourth fuel pump 94 and a fifth open close valve 105 and supplying a fuel injection valve 11 with second mixed fuel 89 inside a second fuel tank 50, when the temperature of the engine body 1 is not higher than a low temperature which is of a prescribed value, at the start of the engine body 1. - 特許庁

例文

始動までのエンジン停止時間が所定時間以上であるにも拘らず、冷却水温THWと吸気温THAとの差が所定温度以上と判定された場合は、エンジンがブロックヒータで暖められた状態(補機類が低温のままで摩擦損失が比較的大きい状態)であると判定する。例文帳に追加

When the difference between cooling water temperature THW and intake air temperature is judged to be not less than predetermined temperature, although the engine stopping time up to starting is not less than predetermined time, it is judged that the engine is in a state warmed up by a block heater (in the state where friction loss is comparatively large while the auxiliary machines is at low temperature). - 特許庁

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