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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 区間行列に関連した英語例文

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区間行列の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 31



例文

観測時刻の中で着目する時刻及び各区間の起点時刻に基づく行列である状態遷移行列を、区間毎に生成する。例文帳に追加

A state transition matrix is generated for each section, the transition matrix being a matrix based on a noticed time among observation times and on the starting-point time of each section. - 特許庁

自動列車制御システム100において、地上装置13は、先行列車12’の軌道回路14上での走行位置に応じて、前記先行列車12’の在線区間14aの2区間後方区間14cに許容停止区間進入信号と許容停止区間長信号とを伝送する。例文帳に追加

In an automatic train control system 100, the ground device 13 transmits according to the position of a preceding train 12' on the track circuit 14 a permissible stop-section-entry signal and a permissible stop-section- length signal to the section 14c by two sections behind the section 14a, on which the preceding train 12' is running. - 特許庁

御薗橋から南の区間は高木の緑のトンネルの区間が多く、緑の中、色鮮やかな行列が通る様は見事である。例文帳に追加

The many tall tree tunnels in the section from Misono-bashi Bridge to the south form a beautiful bright green parade.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、同区間には「わかさ」が運行されており、また同区間を運行していた急行列車であった「大社」についてもここで記す。例文帳に追加

Wakasa' was also operated between those two stations; a description is also made for 'Taisha,' an express train that was operated between the two stations as well.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

行列車12の車上装置11は、前記情報を受信して記憶しておき、前記先行列車12’の在線区間14aの1区間後方区間14bに進入すると、実際の走行距離と前記許容停止区間長とを比較する。例文帳に追加

An on-train device 11 of the following train 12 receives and stores the information and compares its actual run distance and the permissible stop-section length, when entering the section 14b by one section behind the section 14a, on which the preceding train 12' is running. - 特許庁


例文

次に全区間における次数及び状態遷移行列に応じた計画係数データ行列を求める。例文帳に追加

Then a planned coefficient data matrix is found according to the orders and the state transition matrices in all of the sections. - 特許庁

これから、移動時間が道路区間の具体的箇所毎に決定され、この移動時間から、待ち行列内平均車両数、平均車両数、待ち行列外平均車両速度、待ち行列内平均待ち時間および/または待ち行列外平均車両密度が各道路区間について決定される。例文帳に追加

From the data, the movement time is determined for each point in the road section and, from the movement time an average number of vehicles in a queue, an average number of vehicles an average speed of vehicles outside a queue, an average standby time in a queue, and/or an average density of vehicles outside a queue are determined for each road section. - 特許庁

次に観測値を元に予め求めた区間毎の基本状態遷移行列と、対応関係とに応じた区間毎の状態遷移行列を求める。例文帳に追加

Then a state transition matrix which accords to the correspondence and the basic state transition matrix for each section found beforehand on the basis of the observed values, is found for each section. - 特許庁

区間ヤコビ行列J(c^*(k),C^I(k))を用いてF(C)=0を線形化した後に、区間ガウスの消去法を用いて連立区間多項式F(C)=0についての緩和した解N’(c^*(k),C^I(k))を求める。例文帳に追加

After linearizing F(C)=0 by using an interval Jacobian matrix J(c^*(k), C^I(k)), a solution N'(c^*(k), C^I(k)) relaxed about a simultaneous interval polynomial F(C)=0 is calculated by using interval Gaussian elimination. - 特許庁

例文

軌道区間C,Dの境界の近傍における列車の誤検出、とくに後行列車T2が軌道区間Bに存在するにもかかわらず軌道区間Cによって検出される事態が生じた場合にも、その後行列車T2の非常停止による運行への影響を抑制できる。例文帳に追加

Even at the occurrence of erroneous detection of the train near the boundary between the track sections C, D, particularly at the occurrence of such a situation that the succeeding train T2 is detected in the track section C in spite of existing in the track section B, influence on operation by the emergency stop of the succeeding train T2 can be suppressed. - 特許庁

例文

以前には全線を直通する夜行列車もあったが、夜行区間が格上げ(急行「しまね」を経て夜行「さんべ」)されたり、夜行区間と昼行区間とが別列車に分断(夜行区間は後の「山陰」)されて、この列車が生き残った。例文帳に追加

Although some night trains had run through whole line, only this train survived after trains used in the night train section was upgraded (to Express 'Shimane' and eventually to night train 'Sanbe') or trains used in the night train section and the day train section were split (trains used in the night train section was named 'Sanin' later on).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

日本国有鉄道東海道本線の特別急行列車「つばめ(列車)」を並行区間で追い抜いたという逸話で知られる。例文帳に追加

There is an anecdote about this train model, according to which it outstripped the special express train Tsubame on a section of a line running parallel to the Japan National Railway Company's Tokaido Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1956年11月19日国鉄ダイヤ改正当時だと、東海道本線・山陽本線では東京駅~門司駅間運転の111・112列車(東海道本線区間で夜行列車運転、運転区間の営業キロは1102.8km。「ムーンライトながら」の項目も参照)。例文帳に追加

As of November 19, 1956, when the Japan National Railway's revised schedule was implemented, 111 and 112 trains ran between Tokyo and Moji via the Tokaido Main Line and the Sanyo Main Line (ran as a night train in the section of the Tokaido Main Line, whose running distance was 1102.8 km); also, refer to the section of 'Moonlight Nagara').  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

行列車位置推定部12は、自列車位置検知部10により検知した自列車位置に基づき、制限速度情報保持部11に保持された情報から区間の始端位置と終端位置を検索して、自列車の在線区間を特定する。例文帳に追加

A preceding-train position estimator 12 retrieves the start position and end position of the section, from information held to a limiting-speed information holder 11, on the basis of its own train position detected by its own train position detector 10, and specifies the existing section of its own train. - 特許庁

自動列車制御システム100において、地上装置13は、先行列車12’の軌道回路14上の走行位置に基づいて、続行列車12の許容速度情報とこの許容速度での許容区間長情報とを軌道回路上に伝送する。例文帳に追加

In this automatic train control system 100, a ground device 13 transmits to a track circuit allowable speed information of the following train 12 and allowable distance information at this allowable speed based on the position of the preceeding train 12' on the track circuit 14. - 特許庁

この区間は輸送力が低いとされ、かつては急行列車「いそかぜ(列車)」などのように長門市駅で分割し美祢線経由で運転されるものもあった。例文帳に追加

The capacity of transportation in this section was once considered insufficient, and in the past certain trains, such as the express service 'Isokaze (train),' were split at Nagatoshi Station and ran via the Mine Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

SMI方式での推定相関行列、推定相関ベクトルの計算において、X及びrを用いて計算される項を、平均処理区間での平均演算により求める。例文帳に追加

In calculation for an estimated correlation queue and an estimated correlation vector by the SMI method, terms to be calculated using X and r are determined by average computation at average processing sections. - 特許庁

行列車本数が比較的少ない単線運転区間で通信ケーブルの設備費と維持管理費を一切不要として確実に閉そくを確保して列車の運行の安全性を高める。例文帳に追加

To improve the safety of train operation by certainly ensuring blocking while requiring no facility cost and maintenance cost of a communication cable in a single-track operation section wherein a number of the operated train is comparatively small. - 特許庁

道路トンネルにおいて、シミュレーション対象のトンネル区間形状、分岐合流,集中排気立坑などの設計仕様をグラフ理論を用いて接続行列に等価させることにより、各数値計算モデルを汎用化する。例文帳に追加

Each numerical calculation model is generalized by making equivalent design specifications such as a tunnel district shape, a branch and a junction, and concentrated exhaust pits simulated in a road tunnel to incident matrixes by using a graph theory. - 特許庁

本装置10は、一連の閉塞区間T,T…からなる鉄道路線の走行列車TR内に搭載した車上装置20と、これに接続した列車TR内の情報提供装置30とからなる。例文帳に追加

This device comprises an on-train device 20 mounted in a traveling train TR on a railroad line composed of a series of closed sections T, T..., and an information giving device 30 in the train TR connected to the on-train device 20. - 特許庁

行列車の視認ができない視認不良領域Xを含む当該閉そく区間において、安全な列車運転を実現し得る列車制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a train control device capable of achieving a safe train operation in closed sections including an incomplete visual check region X where a visual check of a preceding train can not be performed. - 特許庁

データを挟んで連続する複数のプリアンブル内の分離パターンの再生信号からそれぞれチャネル推定演算の結果として求められた複数のチャネル行列をもとに、そのデータの区間内で可変のチャネル行列を推定し、この可変のチャネル行列を用いて、1ユニット分の再生信号からトラックごとの再生信号を分離する処理を行う。例文帳に追加

From the reproduced signals of separation patterns in a plurality of preambles consecutive across data, based on a plurality of channel matrixes obtained as a result of channel estimation calculation, a variable channel matrix is estimated within the section of the data and, by using this variable channel matrix, the reproduced signal is separated from the reproduced signal of one unit for each track. - 特許庁

最適ウェートベクトルを推定する際の初期値として、第1区間信号x_hk(t)を要素とする信号ベクトルと、第2区間信号x_tk(t)を要素とする信号ベクトルと、の差を入力ベクトルとする相関行列の最小固有値の固有ベクトルを用いることによって上記課題を解決することができる。例文帳に追加

As an initial value in estimating an optimal weight vector, a eigenvector of a minimum eigenvalue for a correlation matrix in which the difference between a signal vector with a first phase signal x_hk(t) as an element and a signal vector with a second phase signal x_tk(t) as an element is used as an input vector. - 特許庁

磁気データからなる母集団データ群の分散共分散行列の固有値の比を母集団データ群の分布指標とするとき、特性方程式の変形によって得られる二次方程式の解を、真の解のある区間から初期区間をわずかにずらした二分法によって導出し、その結果得られる解を分布指標とする。例文帳に追加

When the ratio of each eigenvalue of a variance covariance matrix of a population data group comprising magnetic data is used as a distribution index of the population data group, a solution of a quadratic equation acquired by deforming a characteristic equation is derived by a dichotomy wherein an initial section is slightly shifted from a section having a true solution, and the solution acquired resultantly is used as the distribution index. - 特許庁

1984年に京都~和歌山駅間を奈良線・桜井線・和歌山線経由で結んでいた急行列車「くろしお_(列車)」が廃止されて以来、1991年までは普通列車のみの運転だった(特急のように、一時期臨時で特別急行列車が運転されたことがある)が、今ではみやこ路快速、快速列車、列車種別区間種別、普通列車の4種類の種別が運転されている。例文帳に追加

After the limited express 'Kuroshio' connecting Kyoto Station with Wakayama Station via the Nara, Sakurai and Wakayama lines ceased operation in 1984, only the local trains ran until 1991 (except for the temporary operation of a special limited express), but now there are four types of trains: the Miyakoji Rapid Service, the rapid service, the trains classified by operation and section, and the local train.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし2006年3月18日のダイヤ改正で急行「かすが(列車)」が廃止されたのを最後に(廃止時の運転区間は名古屋-奈良間)、事実上大阪環状線と重複している天王寺-新今宮間を除き河原田以西での特急、急行列車の運行は無くなっている。例文帳に追加

After the Express "Kasuga (train)" was abolished due to the revision of the timetable as of March 18, 2006 (it operated between Nagoya and Nara before its abolition), Limited Express and Express trains have not been operating on the line, except for the Tennoji - Shinimamiya section which is actually a part of the Osaka Loop Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

記憶手段5は、送信アンテナと受信アンテナ2との間の所定区間における車両の存在状態についての車両存在情報、及び、この状態における伝搬路の対応伝達行列を、複数パターンについて相互関連付けて対応情報として記憶している。例文帳に追加

A memory means 5 stores vehicle presence information for the presence status of the vehicle at a designated section between a transmitting antenna and receiving antenna 2 and corresponding transfer matrices of a communication path in this condition as corresponding information by associating a plurality of patterns. - 特許庁

いくつかの観測地点を総合的に見て周期を持つ確率現象の1周期内の各時点における推移確率密度関数または推移行列を既存のデータから予測することにより、各時点の予測値や真の値の信頼区間およびその信頼係数を得る。例文帳に追加

A transition probability density function or a transition matrix at respective time in one period of the probability phenomenon, having a period when comprehensively looking at several observation points is predicted from existing data to obtain an predicting value of the respective time, a reliable section of a true value and the reliable factor. - 特許庁

2 鉄道賃及び船賃は旅行区間の路程に応ずる旅客運賃(はしけ賃及びさん橋賃を含むものとし、運賃に等級を設ける線路又は船舶による旅行の場合には、運賃の等級を三階級に区分するものについては中級以下で公正取引委員会が相当と認める等級の、運賃の等級を二階級に区分するものについては公正取引委員会が相当と認める等級の運賃)、急行料金(特別急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のものには特別急行料金、普通急行列車又は準急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道五十キロメートル以上のものには普通急行料金又は準急行料金)並びに公正取引委員会が支給を相当と認める特別車両料金及び特別船室料金並びに座席指定料金(座席指定料金を徴する普通急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のもの又は座席指定料金を徴する船舶を運行する航路のある区間の旅行の場合の座席指定料金に限る。)によつて、路程賃は一キロメートルにつき三十七円以内において公正取引委員会が相当と認める額によつて、航空賃は現に支払つた旅客運賃によつて、それぞれ算定する。例文帳に追加

(2) Train fares and boat fares shall be calculated based on the passenger fare (including any lighterage or pierage dues, and in the case of travel by rail transport or water transport where the fare varies by grade, if the fare has three grades, it shall be the fare for the middle or the lowest grade, whichever the Japan Fair Trade Commission deems reasonable, and if the fare has two grades, it shall be the fare for whichever grade the Japan Fair Trade Commission deems reasonable), any express fare (for travel of 100 kilometers or more each way in a section where a special express train is operated, it shall be the special express fare, and for travel of 50 kilometers or more each way in a section where an ordinary express train or a local express train is operated, it shall be the ordinary express fare or the local express fare), and any special vehicle charge or special cabin charge or reserved-seat charge (limited to a reserved-seat charge for travel of 100 kilometers or more each way in a section where an ordinary express train that charges a reserved-seat charge is operated or for travel in a section where a ship that charges a reserved-seat charge is operated) which the Japan Fair Trade Commission finds reasonable, according to the distance of the traveled section; distance fees shall be calculated based on the amount which the Japan Fair Trade Commission finds reasonable not exceeding 37 yen per kilometer; and air fares shall be calculated based on the passenger fare that is actually paid.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

2 鉄道賃及び船賃は旅行区間の路程に応ずる旅客運賃(はしけ賃及びさん橋賃を含むものとし、運賃に等級を設ける線路又は船舶による旅行の場合には、運賃の等級を三階級に区分するものについては中級以下で裁判所が相当と認める等級の、運賃の等級を二階級に区分するものについては裁判所が相当と認める等級の運賃)、急行料金(特別急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のものには特別急行料金、普通急行列車又は準急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道五十キロメートル以上のものには普通急行料金又は準急行料金)並びに裁判所が支給を相当と認める特別車両料金及び特別船室料金並びに座席指定料金(座席指定料金を徴する普通急行列車を運行する線路のある区間の旅行で片道百キロメートル以上のもの又は座席指定料金を徴する船舶を運行する航路のある区間の旅行の場合の座席指定料金に限る。)によつて、路程賃は最高裁判所が定める額の範囲内において裁判所が定める額によつて、航空賃は現に支払つた旅客運賃によつて、それぞれ算定する。例文帳に追加

(2) Railway fare and ship fare (including a lighterage and pierage) shall be calculated respectively as comprising [1] passenger fare (in the case of travel by a route or a ship for which there are fare classes, if the fare is categorized into three classes, the second- or third-class fare as considered reasonable by the court, and if the fare is categorized into two classes, the fare of the class as considered reasonable by the court) corresponding to the distance of the span traveled, [2] express charge (a limited express charge for travel of 100 kilometers or more one way between points where there is a railway on which a limited express train runs; an ordinary express charge or semi-express charge for travel of fewer than 100 kilometers and 50 kilometers or more one way between points where there is a railway on which an ordinary express train or semi-express train runs), [3] special compartment charge or special cabin charge, if the payment of which is considered reasonable by the court, and [4] seat reservation charge (limited to a seat reservation charge in the case of travel of 100 kilometers or more one way between points where there is a railway on which an ordinary express train requiring a seat reservation charge runs, or travel by ship between points where there is a route on which a ship requiring a seat reservation charge runs); a distance fare shall be calculated as the amount determined by the court within the range specified by the Supreme Court; and an airfare shall be calculated by the passenger fare actually paid.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

上記のほか、木津-奈良間では奈良線の全列車と片町線の一部の列車が乗り入れており、奈良線直通で京都-奈良間に奈良線みやこ路快速・快速列車・区間快速が、片町線方面には快速・区間快速が、また大阪環状線と並行する新今宮-天王寺間には阪和線・大阪環状線から南紀方面特別急行列車や関空快速、紀州路快速、快速などが直通運転されている。例文帳に追加

Between Kizu and Nara, all Nara Line trains and some Katamachi Line trains run through to the Yamatoji Line; between Kyoto and Nara, the Nara Line operates a through service for its Miyakoji rapid trains, its rapid trains, and its regional rapid trains and the Katamachi Line operates quarter rapid and regional rapid trains; and between Shin-Imamiya and Tennoji (which runs parallel to the Osaka Loop Line), Nanki-bound special express trains, Kanku rapid trains, Kishuji rapid trains, and rapid trains from the Hanwa Line and Osaka Loop Line run directly through to the Yamatoji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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