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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射率に関連した英語例文

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噴射率の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1235



例文

燃料油を効よく昇温させることができる燃料噴射ノズルを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection nozzle capable of effectively raising a temperature of fuel oil. - 特許庁

複数の液体噴射ヘッドを少ない作業工程数で簡易かつ効的に製造する。例文帳に追加

To easily and efficiently manufacture a plurality of liquid-jet heads with a small number of routings. - 特許庁

製造効を向上できる液体噴射ヘッドの製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for manufacturing a liquid jet head which can improve manufacturing efficiency. - 特許庁

内燃機関の運転状態に応じて燃料噴射率特性を適切に変化させる。例文帳に追加

To properly change the characteristic of the rate of fuel injection according to the operating conditions of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

給水量を増加させずに、多方向から洗浄水を噴射し、高効な洗浄を行うこと。例文帳に追加

To perform highly efficient washing by injecting wash water from multiple directions without increasing a water supply quantity. - 特許庁


例文

複数の噴射装置を備える高圧洗浄車において、作業効の向上を図る。例文帳に追加

To improve work efficiency of a high pressure washing vehicle provided with a plurality of spraying devices. - 特許庁

流体噴射式織機の緯糸張力付与装置において、効良く緯糸を捕捉すること。例文帳に追加

To efficiently catch a weft in a weft tension applying device for a fluid jet type loom. - 特許庁

電力効が高く、小形化の可能な噴射ヘッドの駆動技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique for driving a jetting head with a high electric power efficiency and capable of miniaturizing the size of the jetting head. - 特許庁

ECUは、エンジンのクランク角に同期して燃料噴射を行う同期噴射制御を実施すると共に、スロットル開度の開度変化が所定変化以上となる加速要求がなされると、その加速要求に基づくタイミングで非同期噴射制御を実施する。例文帳に追加

ECU performs synchronous injection control performing fuel injection by synchronizing with crank angle of an engine and performs asynchronous injection control at timing based on acceleration demand when acceleration demand in which opening change rate of throttle opening becomes a predetermined change rate or more is issued. - 特許庁

例文

燃圧センサにより検出された圧力波形に基づき最大噴射率到達時期及び噴射率下降開始時期の少なくとも一方を検出するにあたり、その検出精度の向上を図った燃料噴射状態検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection state detection device improved in detection accuracy when at least one of a maximum injection rate arrival time and an injection rate fall start time is detected based on a pressure waveform detected by a fuel pressure sensor. - 特許庁

例文

燃料噴射を一時的に停止する燃料カット運転から燃料噴射を再開する燃料カットリカバー運転の開始時に、燃焼効を低下させつつ、燃料噴射量を増加するとともに、吸入空気量を増加する効低下運転を行う(ステップ20,21)。例文帳に追加

When starting fuel cut recovery operation for resuming fuel injection from fuel cut operation for temporarily stopping the fuel injection, a fuel injection quantity is increased while reducing combustion efficiency, and efficiency reducing operation for increasing the intake air volume is performed (Step 20 and 21). - 特許庁

ECU42は、燃料中のアルコール濃度が高く、かつ内燃機関10が低回転・高負荷領域Aで運転されているときに、ポート噴射弁16による燃料の噴射を通常時の噴射よりも増大させる。例文帳に追加

An ECU 42 causes an injection ratio of fuel by the port injection valve 16 to be higher than the injection ratio under normal status, when alcohol concentration in fuel is high and the internal combustion engine 10 is operated at a low revolution/high load region A. - 特許庁

そして、コントローラーは、環境温度が第1温度よりも低い第2温度では、第1温度よりも少ない噴射率噴射率が過多であると定められた判断条件によって、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を定める。例文帳に追加

The controller sets the number of times of the operation to the certain range by a determination condition set so that a jetting ratio smaller than that of a first temperature is excessive at a second temperature when an environmental temperature is the second temperature lower than the first temperature. - 特許庁

具体的には、2回目の燃料噴射は、1回目の燃料噴射によって生じる低温酸化反応による熱発生ピーク以降であり且つ1回目の燃料噴射によって低温酸化反応後に生じる高温酸化反応による熱発生ピーク以前に行うことが好ましい。例文帳に追加

Specifically, it is preferable that the second time fuel ignition is carried out after the heat generation ratio peak by a low temperature oxidation reaction generated by the first time fuel injection and is carried out and before the heat generation ratio peak by the high temperature oxidation reaction generated after the low temperature oxidation reaction by the first time fuel injection. - 特許庁

そして噴射期間T中の時間経過に応じて燃料の噴射率が大きくなるように、ディーゼルエンジン1の運転条件に応じた変化パターンP1…Pm…Pnで、駆動部材15の駆動位置を連続的に変化させることによって燃料の噴射率が連続的に変化される。例文帳に追加

The coefficient of injection of fuel is continuously changed by continuously changing the drive position of the drive member 15 according to a change pattern corresponding to the operation condition of a diesel engine so that the coefficient of injection of fuel is increased according to a lapse of a time during an injection period. - 特許庁

燃圧センサの検出値に基づき、噴射に伴い生じた燃料圧力の変化を燃圧波形として検出し、検出した燃圧波形に基づき、その燃圧波形に対応する噴射率波形を特定するのに要する複数種類の噴射率パラメータtd,te,Rα,Rβ,Rmaxを算出する。例文帳に追加

A variation in fuel pressure produced with injection is detected as a fuel pressure waveform based on a detection value of a fuel pressure sensor, and on the basis of the detected fuel pressure waveform, a plurality of kinds of injection-rate parameters td, te, Rα, Rβ, Rmax required for identifying an injection-rate waveform corresponding to the fuel pressure waveform is calculated. - 特許庁

ECU30は、運転条件に応じてBSFCが最小となる燃料噴射時期を選択して燃料噴射ノズルNから燃料を噴射させ、EGR装置9のEGRを空気過剰λが1.2〜1.6の間となるように設定する。例文帳に追加

The ECU 30 selects fuel injection timing with BSFC (Brake Specific Fuel Consumption) minimized according to an operating condition, injects fuel from a fuel injection nozzle N, and sets the EGR rate of the EGR device 9 so that an air excess ratio λ is set between 1.2-1.6. - 特許庁

そして、コントローラーは、粘度が第1液体よりも高い第2液体については、第1液体よりも少ない噴射率で前記噴射率が過多であると定められた判断条件によって、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を定める。例文帳に追加

The controller sets the number of times of the operation to the certain range by a determination condition set so that a jetting ratio smaller than that for a first liquid is excessive for a second liquid higher in viscosity than the first liquid. - 特許庁

燃料噴射に伴う熱発生が閾値αを上回るタイミング(図4(b2):t1、t2、t3)の数が噴射回数よりも多いとき、メイン噴射に伴って熱発生が閾値αを上回る回数が複数あると判断する。例文帳に追加

It is judged that a plurality of timings at which heat release rate exceeds a threshold α accompanying main injection, exist when the number of timings (t1, 12, 13 in figure 4 (b2)) at which heat release rate accompanying fuel injection exceeds the threshold α, is greater than the number of times of injection. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率上昇に伴い圧力降下している期間における降下波形、及び燃料の噴射率降下に伴い圧力上昇している期間における上昇波形に基づいて、実際の最大噴射率を算出する。例文帳に追加

An actual maximum injection rate is calculated based on a descending waveform in a period in which pressure lowers accompanied by a rise in the injection rate of the fuel and an ascending waveform in a period in which pressure rises accompanied by a fall in the injection rate of the fuel among the pressure waveforms of fuel detected by a fuel pressure sensor attached to a fuel injection valve. - 特許庁

運転条件パラメータとして燃料噴射後の所定期間の平均筒内圧P、体積効Veff、燃料噴射圧Pc、EGREGR、エンジン回転速度Ne、燃料噴射量q、燃料噴射後の所定期間の平均筒内温度Tを設定し、これらの運転条件パラメータ及びモデル定数A〜Hに基づき、次式に従って関数モデルパラメータXを算出する。例文帳に追加

In the method of estimating heat release rate of the engine, average cylinder inner pressure P in a prescribed time period after a fuel injection, volume efficiency Veff, fuel injection pressure Pc, EGR rate EGR, engine rotation speed Ne, fuel injection quantity q, and average cylinder inner temperature T in the prescribed time period after the fuel injection are set as operating condition parameters. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタ110および吸気通路噴射用インジェクタ120を含むエンジンにおいて、均質燃焼運転時における全燃料噴射量に対する両インジェクタ110,120間での燃料噴射量分担比は、通常はエンジンの運転状態(回転数,負荷)に応じて設定される。例文帳に追加

In this engine having a cylinder injection injector 110 and an intake passage injection injector 120, a fuel injection amount sharing ratio of a total fuel injection amount between both injectors 110 and 120 in the uniform combustion operation is normally set according to the operating conditions (rotational speed, load factor) of the engine. - 特許庁

本発明は小型で、比較的に硬いドライアイス粒子を効よく形成して、ドライアイス形成時に生ずる気化ガスで噴射ノズルよりドライアイス粒子を噴射させることができるドライアイス粒子の噴射装置を得るにある。例文帳に追加

To provide an apparatus for spraying dry ice particles which is small-sized and capable of efficiently forming comparatively hard dry ice particles and spraying the dry ice particles from an injection nozzle by a vaporized gas generated in dry ice forming. - 特許庁

従って、低負荷でかつ燃料噴射量が少なくとも、噴射時期を進める分だけ着火まではより多くの燃料を噴射すことになって着火性を改善でき、着火時の燃焼効を向上させ白煙の発生を抑制できる。例文帳に追加

Thus, more fuel is injected before ignition corresponding to the advancement of the injection timing, improving ignitability even at low load with a small amount of fuel injection, and suppressing the generation of white smoke by improved combustion efficiency during the ignition. - 特許庁

液体噴射ヘッドにおける複数種類のメンテナンスを効良く実行することができるメンテナンスシート及び該メンテナンスシートを使用して液体噴射ヘッドのメンテナンスを容易になし得る液体噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a maintenance sheet which enables efficient execution of a plurality of kinds of maintenances at a liquid jetting head, and to provide a liquid jetting apparatus which can easily perform maintenance of a liquid jetting head by using the maintenance sheet. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率降下に伴い圧力上昇している期間における上昇波形A1に基づいて、実際の噴射終了時期を算出する。例文帳に追加

The actual injection finishing timing is calculated based on an increase waveform A1 in a period when pressure increases in response to reduction in the injection ratio of fuel among the pressure waveform detected by the fuel pressure sensor installed in a fuel injection valve. - 特許庁

本発明は噴射角度可変ウオッシャーノズルに関し、洗浄液を振動させるタイプのノズルであって、噴射角度を任意の角度に可変できる噴射ノズルにおいて、その組立工程における作業能を向上させることが課題である。例文帳に追加

To improve work efficiency in assembling process, in a jet nozzle vibrating cleaning liquid and capable of varying a jet angle at any angle, in regard to a variable jet angle washer nozzle. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率上昇に伴い圧力降下している期間における降下波形A1に基づいて、実際の噴射開始時期を算出する。例文帳に追加

An actual injection start time is calculated based on an descending waveform A1 in a period in which pressure lowers accompanied by a rise in the injection rate of a fuel among the pressure waveforms of fuel detected by a fuel pressure sensor attached to a fuel injection valve. - 特許庁

内燃機関の圧縮行程の燃料噴射に伴う燃焼の悪化を防ぐとともに、運転フィーリングの向上、並びに圧縮行程の燃料噴射による運転領域の拡大化によって燃料消費の一層の向上を図ることができる筒内噴射式内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a cylinder injection internal combustion engine for preventing deterioration in combustion caused by the fuel injection of a compression stroke of the internal combustion engine, improving an operation feeling, and further improving fuel consumption by expanding an operation area by the fuel injection of the compression stroke. - 特許庁

噴射制御手段は、パイロット噴霧の燃焼位置がメイン噴霧の燃焼効が高い適正位置にない場合(S5:NO)、パイロット噴霧の燃焼位置が適正位置となるようにパイロット噴射噴射時期を制御する(S6)。例文帳に追加

The injection control means controls injection timing of the pilot injection so that the combustion position of the pilot spray comes to an appropriate position (S6) when the combustion position of the pilot spray is not at the appropriate position high in combustion efficiency of main spray (S5:NO). - 特許庁

この装置は、燃焼室に燃料を直接噴射する直噴インジェクタと吸気通路に燃料を噴射する吸気通路インジェクタとを備えた内燃機関に適用され、各インジェクタの燃料噴射を機関運転状態に基づいて設定する。例文帳に追加

This device is applied to the internal combustion engine equipped with the direct injection injector directly injecting fuel into a combustion chamber and the intake passage injector injecting fuel into an intake passage, with the fuel injection ratio of each injector being set based on the engine operating condition. - 特許庁

複数の燃料噴射弁およびヒータを備える燃料供給装置において、複数の燃料噴射弁に供給される燃料温度を均等にするとともに、ヒータによって暖められた燃料を順次燃料噴射弁に供給することでヒータの加熱効を高める。例文帳に追加

To provide a fuel supply device which comprises a plurality of fuel injection valves in which the heating efficiency of the heater is increased by uniformizing the temperature of the fuel supplied to the fuel injection valves and sequentially supplying the fuel heated by the heater to the fuel injection valves. - 特許庁

補正データA、Bの読み出しが完了すると(S400:Yes)、燃料噴射制御装置は、最大噴射率特性値を補正する補正データCの読み出しが完了する前に(S408:No)、補正データA、Bに基づいて基準噴射特性値を補正する(S406)。例文帳に追加

When the reading-out of the correction data A, B is completed (S400:Yes), the fuel injection control device, before the reading-out of correction data C for correcting the maximum injection rate characteristic value is completed (S408:No), corrects the standard injection characteristic value on the basis of the correction data A, B (S406). - 特許庁

エンジンの高速回転時には、吸気通路で吸気をスムーズに流してシリンダヘッドに導入し、エンジンの低速回転時には、燃料噴射ノズルから噴射する燃料と吸気とが効よく混合するように吸気を燃料噴射ノズル近傍に導く。例文帳に追加

To introduce intake air to a cylinder head by making the same smoothly flow in an intake passage at a time of high speed rotation of an engine and introduce intake air to a vicinity of a fuel injection nozzle for efficiently mixing the same with fuel injected from the fuel injection nozzle at a time of low speed rotation of the engine. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls a moving jetting operation and makes the number of times of the operation to a certain range when a determination condition showing that a jetting ratio of the liquid in time series is excessive is satisfied larger than that when the determination condition is not satisfied. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls a moving jetting operation and makes the number of times of the operation to a certain range when a determination condition showing that a jetting ratio of the liquid in time series is excessive is satisfied larger than that when the judgment condition is not satisfied. - 特許庁

自動適合装置は、エンジンの運転状態毎に、燃料噴射量、燃料噴射パターン、燃料噴射圧力を一定とした状態で、ノズルベーン開度を変化させていき、吸気過給効が略最大となった時点でのノズルベーン開度を適合値として自動取得する。例文帳に追加

The automatic adapting device varies the nozzle vane opening in the state that a fuel injection amount, a fuel injection pattern and a fuel injection pressure are made constant in every operation state of the engine, and automatically obtains the nozzle vane opening at the time when the intake-air supercharge efficiency becomes approximately maximum as the adaptation value. - 特許庁

コントローラーは、移動噴射動作を制御し、時系列での液体の噴射率が過多であることを示す判断条件を満たす場合、或る範囲に対する移動噴射動作の回数を、判断条件を満たさない場合よりも多くする。例文帳に追加

The controller controls the moving-ejection movement and makes the number of times of the moving-ejection movement for a certain range more than the case of judgement conditions being unfulfilled when fulfilling the judgement conditions showing that the moving ejection rate of a liquid in time series is excessive. - 特許庁

ノズル形成面に対する保湿剤の塗布を効良く実行させることができるインクジェット式記録装置、広くは液体噴射装置、当該液体噴射装置の制御装置、及び当該液体噴射装置を用いた保湿剤塗布方法を提供すること。例文帳に追加

To provide an inkjet type recording device, widely a liquid injection device which can efficiently carry out coating of a moisture holding agent to a nozzle formation face, and to provide a control device of the liquid injection device, and a method for coating a moisture holding agent using the liquid injection device. - 特許庁

機関の広範囲な運転条件に応じて安定した噴射率が得られ、噴霧の微粒化、噴霧角度や噴霧の到達距離など適正な噴霧を噴射でき、NO_X 、黒煙などの排出を低減し、燃費の向上と出力の増大が可能な燃料噴射弁の提供。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of providing a stable injection rate in accordance with operating conditions of a wide range of an engine, pulverizing the fuel spray, injecting the fuel spray with suitable spraying angle and fuel spray travel, reducing the emission of NOX and black smoke, improving the fuel consumption, and increasing the output. - 特許庁

前記洗浄槽11の端部に空気噴射ノズル31を設け、この空気噴射ノズル31から噴射する空気によって水流を発生させ浮遊残滓を前記浮遊残滓回収容器16側に移動させ、浮遊残滓を効良く回収する。例文帳に追加

An air spray nozzle 31 is provided in the end of the washing tub 11, a water flow is produced by the air sprayed from the air spray nozzle 31 to move the floating residue to the side of the floating residue collection vessel 16 and efficiently recover the floating residue. - 特許庁

潜在捲縮発現性ポリエステル繊維を10〜100wt%含有する流体噴射加工糸であって、該流体噴射加工糸の伸長が70%以上であり、該潜在捲縮発現性ポリエステル繊維が下記(a)〜(c)を満足することを特徴とする流体噴射加工糸。例文帳に追加

The fluid-jet textured yarn includes 10-100 wt.% of latently crimpable polyester fiber and has the elongation of70%. - 特許庁

一方、機関負荷と機関回転速度とに基づいて前記通路面積変更部材11の回転位置(燃料通路面積)を制御し、機関負荷・機関回転速度に関わらずクランク角換算の噴射パルス幅が概略一定になるように、燃料噴射弁の噴射率を制御する。例文帳に追加

On the other hand, the rotating position of the passage area converting member 11 (the fuel passage area) is controlled depending on the engine load and the engine rotation speed, and the injection rate of a fuel injection valve is controlled to make the injection pulse width converted to the crank angle, almost constant, regardless of the engine load and the engine rotation speed. - 特許庁

面内特性の均一性に優れ、且つ、圧電体層に生じるクラックの発生を低減させることができる液体噴射ヘッドの製造方法、圧電素子の製造方法及びこれらの製造方法によって製造された液体噴射ヘッド又は圧電素子を備えた液体噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a manufacturing method of a liquid jetting head, a manufacturing method of a piezoelectric element, and a liquid jetting device having the liquid jetting head or the piezoelectric element manufactured by these manufacturing method, which are superior in uniformity of in-plane characteristics and can reduce the generation rate of cracks which are generated in a piezoelectric layer. - 特許庁

予備噴射燃料による予備燃焼火炎で、主噴射燃料を引火させて滑らかに燃焼させ始めることにより、主噴射燃料の発火遅れ期間を短縮して、筒内圧の圧力上昇のピークを低減する。例文帳に追加

To lower a peak of pressure increasing rate of cylinder internal pressure by causing flash of main injection fuel by an auxiliary combustion flame of auxiliary injection fuel to smoothly start combustion to shorten the ignition delay time of the main injection fuel, and to restrain lowering of intake air charging efficiency by restraining the auxiliary injection fuel from vaporizing in a cylinder chamber to cause volume expansion in the intake stroke. - 特許庁

初期噴射を抑えた噴射率制御運転モードで運転する際、制御手段24は第1の弁機構13および第2の弁機構14を同時に開閉させた後、第1の弁機構13の開放時期を通常噴射運転モード時よりも早まるように制御することを特徴とする。例文帳に追加

When operating in the injection rate control operation mode for restraining the initial injection, a control means 24 opens/closes a first valve mechanism 13 and a second valve mechanism 14 at the same time, and then the time of opening the first valve mechanism 13 is controlled to be earlier than that in the normal injection operation mode. - 特許庁

NOx触媒の浄化効低下のおそれが生じてNOxパージ条件が成立すると(S1)、電子制御ユニットの制御下で燃料噴射弁が開閉することにより、主噴射が行われた後の膨張行程中に副噴射が行われる(S2)。例文帳に追加

If NOx purging conditions are established (S1) when the cleaning efficiency of a NOx catalyst may be lowered, a fuel injection valve is opened/ closed under the control of an electronic control unit to cause sub-injection in expansion strokes after main injection (S2). - 特許庁

全要求燃料噴射量に対する吸気同期噴射量の割合である同期噴射割合SRを、機関冷却水温が低いときには高いときに比べて大きくなるようにかつ吸気圧力変化が大きいときには小さいときに比べて大きくなるように設定する。例文帳に追加

The synchronous injection ratio SR that is the ratio of the intake synchronous injection quantity to the total required fuel injection quantity is set to be large when the engine cooling water temperature is low, compared with when it is high, and to be large when the intake pressure change ratio is large, compared with when it is small. - 特許庁

複数の燃料噴射弁のそれぞれから燃焼室に供給する燃料量の比が互いに異なる複数の噴射領域を有する場合であれ、これら各噴射領域における実際の空燃比と目標とする空燃比との定常的なずれを適切に補正する。例文帳に追加

To suitably correct the steady difference between the actual air fuel ratio and a target air fuel ratio in the respective injection regions even in the case where two or more fuel injection valves have two or more injection regions different in proportion of quantity of fuel supplied to a combustion chamber from the fuel injection regions. - 特許庁

例文

アイドル運転時にポート噴射弁及び筒内噴射弁から噴射される燃料の吹き分けが変更されることに起因して乗員に不快感を与えることを抑制することのできる車載内燃機関制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an on-board control device for an internal combustion engine that prevents an occupant from building a feeling of discomfort, caused by a blowing rate of fuel injected from a port injection valve and an in-cylinder injection valve during an idle operation being changed. - 特許庁

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