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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 方向だペダルの意味・解説 > 方向だペダルに関連した英語例文

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方向だペダルの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 331



例文

車両用運転操作補助装置は、先行車に対するリスクポテンシャルを算出し、リスクポテンシャルに応じてアクセルペダル反力を発生させるとともに、自車両に発生する駆動力を減少方向に補正する。例文帳に追加

The device for assisting driving operation of vehicle calculates risk potential in relation to preceding vehicle, and generates accelerator pedal reaction force according to the risk potential, and corrects driving force generated in the self-vehicle to be reduced. - 特許庁

前後進切換えクラッチ13aへ供給する作動油を制御する方向制御弁51を設け、クラッチペダル34にポテンショメータ41を設けて踏込み量を検出する。例文帳に追加

A directional control valve 51 is mounted for controlling the hydraulic fluid to be supplied to the forward and backward switching clutch 13a, and a potentiometer 41 is mounted on a clutch pedal 34 to detect a depressing amount. - 特許庁

ペダルの突出方向を商品間に適切に案内できるとともに、装置の薄型化の要請にも対応できる自動販売機の商品搬出装置を提供すること。例文帳に追加

To provide the merchandise carrying out device of an automatic vending machine, capable of properly guiding the projecting direction of an upper pedal between pieces of merchandise, and facilitating countermeasures to a request to make this device thin. - 特許庁

また、車両(1)の前後方向の傾斜角と、走行速度と、アクセルペダルの開度と、走行加速度とに基づいて、登坂走行が行われているかが判定される。例文帳に追加

A determination is made as to whether uphill travelling is being performed, based upon an inclination angle in a fore-and-aft direction of the vehicle 1, travelling speed, and opening of accelerator pedal. - 特許庁

例文

車体1の前部の後方近傍の車室5内で、上下方向に延びてその下部側が前、後方回動A,B自在となるよう上端部が車体1の前部に枢支具11により枢支されるブレーキペダル8を設ける。例文帳に追加

In a cabin 5 substantially behind a front part of a vehicle body 1, the brake pedal 8 is pivotally supported at an upper end on the front part of the vehicle body 1 via a pivot support 11 so as to extend vertically and have a lower portion turnable forward A and backward B. - 特許庁


例文

所定の支持強度を確保しつつ幅方向の設計の自由度が高いとともに比較的薄い板厚の支持ブラケットを用いることができる軽量で安価なペダル支持装置を提供する。例文帳に追加

To provide a lightweight and low cost pedal support device which secures prescribed support strength, has high design flexibility in the width direction, and can use support brackets having comparatively thin board thickness. - 特許庁

一方の係止部30は、起伏アーム32が上下方向に回動自在となっていて、係止板34が一方のペダル110aの付根部を係止する。例文帳に追加

One locking part 30 can freely rotate in the vertical direction in a rising-up/falling-down arm 32, and a locking plate 34 locks a root part of one pedal 110a. - 特許庁

ペダル構造1は、車両の床部2に設けた支持部材3と、その支持部材3を支点として車両の前後方向に回動可能とされた踏板部4を備えている。例文帳に追加

A pedal structure 1 is provided with a support member 3 provided on a floor part 2 of a vehicle and a tread part 4 which is turnable in the longitudinal direction of the vehicle with the support member 3 as a supporting point. - 特許庁

案内部材6は、ペダルブラケット5の後端部が支持部64に対して車両後方以外の方向に相対変位することを規制する規制部66を有する。例文帳に追加

The guide member 6 includes a regulation part 66 regulating the rear end of the pedal bracket 5 so as not to relatively displace in a direction other than the vehicle backward direction to the support part 64. - 特許庁

例文

操作電動機によって自動車のペダルを作動させるアクチュエータにおいて、共通の操作電動機10の回転方向の選択によって2つの作動アーム20、30を選択的に作動できるように構成する。例文帳に追加

In the actuator for driving the pedal of the automobile by an operation motor, two operation arms 20, 30 can be selectively driven by selecting the rotational direction of the common operation motor 10. - 特許庁

例文

アクセルペダル踏部22における内部の踏面22A側でかつブレーキ側端部22Bには感圧センサ34が設けられており、感圧センサ34によって踏み込み方向の押圧力が検出される。例文帳に追加

In the device for determining the erroneous operation, a pressure-sensitive sensor 34 is provided at an inner stepping surface 22A side in a gas pedal stepping part 22 being a brake side end 22B, and a pressing force in a stepping direction is detected by the pressure-sensitive sensor 34. - 特許庁

ペダル操作時における操作反力の水平分力F2を運転シート3を下げる方向の力に変換して、垂直分力F1による運転シート3を上げようとする力と対抗させる構成とする。例文帳に追加

Horizontal component of force F2 of operating reaction force in the case of pedal operation is converted into force lowering an operating seat 3 to match it against force raising the operating seat 3 by vertical component of force F1. - 特許庁

また、板状戻しばね14の一端側をアクセルレバー9に取付け、ばね14の他端側に設けた樹脂摺動体16をブラケット1に摺接させることにより、アクセルペダル12を戻し方向に付勢する。例文帳に追加

A plate-shaped return spring 14 is attached to the accelerator lever 9 at one end side, and an accelerator pedal 12 is energized in a returning direction by slide-contacting a resinous sliding element 16 provided at the other end side of the spring 14 with the bracket 1. - 特許庁

筬を前後方向の所定位置に位置決めでき、ペダル操作時に伴う筬の移動を円滑に案内できるとともに、筬を棚板上にガタツキなく保持することができる、グランドピアノの鍵盤くわえを提供する。例文帳に追加

To provide a dag of a grand piano which is capable of positioning a keyframe to the prescribed position in a longitudinal direction, smoothly guiding the movement of the keyframe accompanying a pedal operation and holding the keyframe on a keybed without shaking. - 特許庁

ここで、図示せぬペダル等が踏まれると、ワイヤ124によって押圧部材123が反時計方向に回動させられ、トラス小ねじ203がばね204の付勢力に抗して押し下げられる。例文帳に追加

When a pedal or the like not shown in Fig., is trod down, a pressing member 123 is turned counterclockwise by a wire 124 and the truss machine screw 203 is depressed by overcoming the energizing force of the spring 204. - 特許庁

アクセルセンサ8によってアクセルペダルの戻り方向の変位を検出したき、電動モータ26の回転位置の基準となるパッド接触位置の検出を実行する。例文帳に追加

When detecting displacement in the return direction of an accelerator pedal by an accelerator sensor 8, the pad contact position being a reference of a rotary position of the electric motor 26 is detected. - 特許庁

上部揺動板22及び下部揺動板の前面に上下方向に長い垂直翼24をゴム板で取り付け、ペダル板を交互に往復動することにより、垂直翼24を揺動する。例文帳に追加

A longitudinaly long vertical wing 24 is attached to the fronts of the upper swing plate 22 and the lower swing plate by a rubber plate, and by reciprocating the pedal plates, the vertical wing 24 is swung. - 特許庁

このとき、自車両が車線変更方向の車線端付近を走行している場合は、アクセルペダル反力がいっそう速やかに低下するように再度補正を行う。例文帳に追加

When the self car travels close to a lane end in the lane changing direction, correction is performed again so that the reaction force of the accelerator pedal is reduced more rapidly. - 特許庁

この結果、商品Gの長手方向に対応して形成した商品通路53の幅に応じて、ペダル65およびフラッパ67以外の主構成を同じくした商品搬出装置6を採用できる。例文帳に追加

As a result, it is possible to adopt the merchandise conveying device 6 whose main configurations other than the pedal 65 and the lapper 67 are made the same according to the width of the merchandise path 53 formed corresponding to the longitudinal direction of the merchandise G. - 特許庁

運転席側の従動側ブラケット61にレバー62を支持し、レバー62にブレーキペダル63のアーム部64をブレーキ操作方向65へ押圧する押圧ローラ66を設ける。例文帳に追加

A lever 62 is supported by a driven side bracket 61 provided on a driver seat side, and the lever 62 is provided with a pushing roller 66 for pushing an arm part 64 of the brake pedal 63 in the brake operating direction 65. - 特許庁

アクセルペダルを踏み込むと遠心錘41が軸線方向に変位し、クラッチ機構30のハウジング31を一体に回転すると同時に、クラッチ機構30がハウジング31を出力軸12に接続する。例文帳に追加

When an accelerator pedal is pressed, a centrifugal weight 41 is axially displaced and a housing 31 of a clutch mechanism 30 is integrally rotated and the clutch mechanism 30 connects the housing 31 with the output shaft 12 at the same time. - 特許庁

運転姿勢調節装置は、ペダル31,32と足載置部13との高さ方向の距離を可変にするフロア高さ調整機構10と、フロア高さ調整機構10により前記距離を調整する姿勢調節部80とを備える。例文帳に追加

A driving posture adjusting device comprises: a floor level adjusting mechanism 10 for varying the distance in the height direction between pedals 31, 32 and a foot placement part 13; and a posture adjusting unit 80 for adjusting the distance by the floor level adjusting mechanism 10. - 特許庁

これにより、ペダル31,32と足載置部13との高さ方向の距離を運転者の体格、すなわち運転者の足の大きさに応じた距離にできる。例文帳に追加

Thus, the distance in the height direction between the pedals 31, 32 and the foot placement part 13 can be set to be a value corresponding to the physique of a driver, in other words, the size of the leg of the driver. - 特許庁

支持部材はペダル軸のケーシングを受ける細長い受け座(12)を備えており、この受け座はケーシングのねじ山(20)と協働するタッピング(21)を有しており、軸方向位置を継続して調整することができる。例文帳に追加

The support members have a slender receiving seat 12 for receiving the casing of the pedal shaft, and this receiving seat has tapping 21 for cooperating with a thread 20 of the casing, and can continuously adjust the shaft directional position. - 特許庁

スピードセンサ16から得られる車速値の変化を、アクセルセンサ14の出力値の変化量とアクセルペダル7の方向(加速・減速)に応じて微少時間毎に監視する。例文帳に追加

This drive controller monitors in every very short time the change of a car velocity value obtained from a speed sensor 16 and the variation of the output value of an accelerator sensor 14, according to the direction (acceleration or deceleration) of an accelerator pedal 7. - 特許庁

クラッチペダルの操作性を低下させたり、クラッチ装置を軸方向に大型に構成することなく、滑りによる回転力の伝達ロスを効果的に防止可能な多板クラッチ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a multiple-disk clutch device capable of effectively preventing the transmission loss of turning moment caused by a slip without lowering the operability of a clutch pedal or enlarging the structure of the clutch device in the axial direction. - 特許庁

アクセルペダルを踏み込むと、スプリング64の付勢力に抗しアクセルロータ30、レバーロータ27およびレバー60は矢印A方向に回転する。例文帳に追加

When an accelerator pedal is depressed, the accelerating rotor 30, lever rotor 27 and lever 60 are all turned in the direction of an arrow A against the urging force of a spring 64. - 特許庁

これにより、ペダル2やロッド3に正規の回転方向以外の方向から過大な外力が作用しても、この過大な外力は、本体4に印加されず変形部6に集中的に印加され、変形部6は、弾性変形または塑性変形する。例文帳に追加

Even when excessive external force is applied to the pedal 2 or the rod 3 in other directions than the normal rotation direction, therefore, the excessive external force is not applied to a main body 4, but is concentrically applied to the deformation part 6 till the deformation part 6 is elastically or plastically deformed. - 特許庁

このため、長手方向が比較的長い商品Gに対応して形成した商品通路53に対しては、延出部654,674を有するペダル65およびフラッパ67を採用して長手方向が比較的長い商品Gを適宜保持する。例文帳に追加

Thus, the pedal 65 and the flapper 67 having the extended sections 654 and 674 are adopted to a merchandise path 53 formed corresponding to merchandise G whose longitudinal direction is relatively long so that the merchandise G whose longitudinal direction is relatively long can be held as necessary. - 特許庁

そして、前記ブレーキペダル1を踏み込み操作してフィーリング演出用ソレノイド10に通電・励磁し、このフィーリング演出用ソレノイド10に、踏み込み方向と反対方向に推力を付与して操作フィーリングに反力感を与える。例文帳に追加

The solenoid 10 is put into a current-carrying state and excited by performing the operation of working the brake pedal 1, and a thrust is imparted to the solenoid 10 in a direction opposite to a pedaling direction, so that the reaction feeling can be imparted to the operation feeling. - 特許庁

ペダル装置40は、踏込部42aと、この踏込部42aを一端に備え、垂直方向に沿った長さが踏込部42aの奥行方向に沿った長さよりも長い長尺状に形成された支持部42bとを備え、これらがL字状に形成されている。例文帳に追加

Each pedaling device 40 is provided with a pedaling part 42a, and a support part 42b provided with the pedaling part 42a on one end and forming a length along the vertical direction longer than the length along the interior direction of the pedaling part 42a, and they are formed into a form of L-shape. - 特許庁

車両の衝突時には、脆弱部31が車両前後方向に沿って圧縮する方向に潰れてペダルサポート34の下部が車両前方側へ回転し、乗員の脚部60Aのつま先60Bが突起部48に接触する。例文帳に追加

Upon vehicle collision, the brittle portion 31 crushes in a compressing direction along a vehicle fore-and-aft direction, and a lower portion of the pedal support 34 rotates to a vehicle front side, so that the toe 60B of the foot portion 60A of the occupant contacts with the projecting portion 48. - 特許庁

助手席側ユニットに、往復運動がガイド部材4によって車幅方向に案内される可動子5と、補助ペダル1の踏込み復帰動作を可動子5の車幅方向の往復運動に変換する回転リンク機構6とが備わっている。例文帳に追加

The front passenger seat side unit is provided with a moving element 5 guided in a vehicular width direction by a guiding member 4 in reciprocating movement, and a rotation link mechanism 6 converting the depressing/returning action of the auxiliary pedal 1 into the reciprocating movement in the vehicular width direction of the moving element 5. - 特許庁

ペダル8の操作方向が、踏み込み方向である場合には、その変位位置に応じて発音する楽音のパラメータ値を変更してDSP9に送出し、操作方向が踏み込み方向から逆方向に変化した場合には、その変位位置にかかわらず発音する楽音のパラメータ値は変更しない。例文帳に追加

When the operating direction of the pedal 8 is judged as a stepping direction, the parameter value of an issued musical sound is changed according the displacing positions, and transmitted to a DSP 9, and when the operating direction of the pedal 8 is changed from the stepping direction to an opposite direction, the parameter value of the issued musical sound is not changed regardless of the displacing positions. - 特許庁

そして、ギア組立体12が、駆動手段の駆動力を伝達される第1のギア部と、第1のギア部に噛み合って第1のギア部の駆動方向に沿ってギア組立体を移動させ、ペダルアームの位置を変更させる第2のギア部とを含む。例文帳に追加

Then, the gear assembly 12 includes: a first gear part to which the driving force of the driving means is transmitted; and a second gear part for meshing with the first gear part to change a position of the pedal arm by moving the gear assembly along a driving direction of the first gear part. - 特許庁

ペダル部50は、保持枠体41と同厚で、保持枠体41に対して平行となるまで回動したとき、保持枠体41の開口部45内に完全に嵌入され、且つ、保持枠体41の厚み方向において保持枠体41に完全に収容される。例文帳に追加

The pedal part 50 is as thick as the holding frame part 41, and when the pedal part 50 is turned to become parallel to the holding frame body 41, it is completely engaged in the aperture part 45 of the holding frame part 41, and is completely housed in the frame holding body 41 in the thickness direction of the holding frame body 41. - 特許庁

各側板20,21には、支軸3が挿通支持される支持孔20a,21aが形成されており、ペダルブラケット2を、第1側板20側の第1分割ブラケット2aと第2側板21側の第2分割ブラケット2bとに車幅方向に2分割する。例文帳に追加

Side plates 20, 21 has respective supporting openings 20a, 21a into which the support shaft 3 is inserted and supported, and the openings divide the pedal bracket 2 into a first divided bracket 2a in the first side plate 20 side and a second divided bracket 2b in the second side plate 21 side in the vehicle width direction. - 特許庁

トロイダル無段変速機において、エンジントルクが抜ける方向のアップシフトが行われているときにアクセルペダルが踏み込まれ場合であっても、トルクシフト補償量の応答性を適切に設定し、トルクシフトによる変速比のずれを抑える。例文帳に追加

To provide a toroidal continuously variable transmission where responsiveness to a torque shift compensation amount is properly set to suppress the deviation of a gear ratio due to torque shift even when an accelerator pedal is footed during up-shift in the direction of releasing engine torque. - 特許庁

自転車用ペダル1の、足を載せる踏込面部5を、外側から内側に下り傾斜させるとともに、該踏込面部5の内側部分を前後方向に略水平にした時に、踏込面部5の外側部分が、後側から前側に下り傾斜するように構成する。例文帳に追加

The bicycle pedal 1 is configured to incline a step-on surface 5 on which a foot is put, downwards from outside to inside and to incline the outside of the step-on surface 5 downwards from the rear side to the front side when the inside of the step-on surface 5 is set substantially in parallel in a front and back direction. - 特許庁

即ち、ブレーキペダルを踏み込んで戻すごとに図1中の矢印方向に循環する流れが生じ、外側シリンダ5b内のブレーキ液の一部ずつが帰還するので、ブレーキ液が外側シリンダ5b内に停留することがない。例文帳に追加

In each cycle of stamping the brake pedal and releasing, a flow circulating in the directions of Arrows A and B is generated, and the brake fluid in the outer cylinder 5b is returned bit by bit, so that there is no risk of the brake fluid stagnating inside the outer cylinder 5b. - 特許庁

クラッチ機構部24のクラッチマスタバック6は屈曲可能のクラッチペダルブラケット1を介してダッシュパネル側に連結固定され、そのストライカ4は車両の前後方向に向かって前方に伸延し、ガイド孔に案内されその前端4aをダッシュパネルから突出させる。例文帳に追加

The clutch master back 6 of a clutch mechanism part is connected and fixed to a dash panel side through a bendable clutch pedal bracket 1, its striker 4 is extended forward in the longitudinal direction of a vehicle, and guided in a guide hole to allow its forward end 4a to be projected from the dash panel. - 特許庁

ブレーキペダル連繋手段20は水平方向車両前方側へ牽引されて連動機構8を作動させるとともに、該連動機構8の作動にて、後輪ブレーキ連繋手段16を水平方向車両前方側へ、前輪ブレーキ連繋手段19を水平方向車両後方側へそれぞれ牽引する。例文帳に追加

The brake pedal tying means 20 is towed in the horizontal direction toward ahead of the vehicle so as to actuate the interlocking mechanism 8, and with actuation of the interlocking mechanism 8, tows the rear wheel brake tying means 16 in the horizontal direction toward ahead of the vehicle, and also the front wheel brake tying means 19 in the horizontal direction toward behind the vehicle. - 特許庁

シリンダ(81)内に入力ピストン(82)と加圧ピストン(83)とを軸方向に沿って移動自在に支持するとともに入力ピストン(82)の一部を加圧ピストン(83)に嵌合し、また入力ピストン(82)にブレーキペダル(14)を連結する。例文帳に追加

An input piston (82) and a pressure piston (83) are supported in a cylinder (81) to be moved freely along the axial direction, a part of the input piston (82) is fitted into the pressure piston (83) and a brake pedal (14) is coupled to the input piston (82). - 特許庁

クラッチペダル34の踏込み操作に連動して、コントローラ60から前進ソレノイド52または後進ソレノイド53に出力されている電流を減少し、方向制御弁51を中立位置(イ)に戻して前後進切換えクラッチ13aを遮断する。例文帳に追加

The current outputted from a controller 60 to a forward solenoid 52 or a backward solenoid 53 is reduced in interlocking with the depressing operation of a clutch pedal 34, and the directional control valve 52 is returned to a neutral position (a) to cut the forward and backward switching clutch 13A. - 特許庁

シリンダ(81)内に入力ピストン(82)と加圧ピストン(83)とを軸方向に沿って移動自在に支持するとともに入力ピストン(82)の一部を加圧ピストン(83)に嵌合し、また入力ピストン(82)にブレーキペダル(14)を連結する。例文帳に追加

In a cylinder (81), an input piston (82) and a pressure piston (83) are supported movably along a shaft direction, a portion of the input piston (82) is fitted to the pressure piston (83), and a brake pedal (14) is connected to the input piston (82). - 特許庁

停車維持制御を行う場合には、油圧制御部78は、車両の運転者がブレーキペダル5の制動操作を解除しようとしていると判定できる場合に、ポンプモータ34で油圧を増圧させ、マスタカット弁31でマスタシリンダ11の方向へのブレーキフルードの流れを低減させている。例文帳に追加

In vehicle stop keeping control, an oil pressure control unit 78 increases oil pressure by a pump motor 34 and reduces the flow of brake fluid toward a master cylinder 11 by a master cut valve 31 when an operator of a vehicle is determined to be going to release braking operation of a brake pedal 5. - 特許庁

ペダル2は、上下方向に長い長穴112aを形成した軸受112によって軸15を摺動自在に保持され、軸受112の長穴112a下端部に、商品通路内壁21側に向かって穴径を拡大した拡径部1sを設けた。例文帳に追加

A shaft 15 is held slidably in the upper pedal 2 by a bearing 112 formed with a vertically long slot 112a, and an enlarged diameter part 1s, of which the hole diameter is widened toward the article passage inner wall 21 side, is provided in a slot 112a lower end part of the bearing 112. - 特許庁

ペダル12に進行方向の回転力を負荷していない場合には、第2クランク部材11は、バネ引掛り部材18を介して引張りバネ20により付勢部材13側に回転させられ、付勢部材13の円筒部13Bの外周側端面に当接されている。例文帳に追加

In this pedal crank device, when torque in a traveling direction is not applied to the pedal 12, a second crank member 11 is turned to the energizing member 13 side by a tension spring 20 through a spring catching member 18 and is abutted on the peripheral side end face of a cylinder part 13B of the energizing member 13. - 特許庁

ペダル9によりチェーン式回転駆動機構12を介して駆動する前二輪10a,10bと、ハンドル5操作により操舵用ギア機構21を介して左右方向に揺動可能とする後一輪10cとをシャーシ本体1の前後部に備える。例文帳に追加

The tricycle is provided with the two front wheels 10a, 10b driven by a pedal 9 through a chain type rotation drive mechanism 12; and the one rear wheel 10c made pivotal in a left/right direction by the operation of the handle bar 5 operation through a steering gear mechanism 21 at front and rear parts of a chassis body 1. - 特許庁

例文

走行ペダル6の横に配置されるアタッチメント操作用リモートコントロールバルブの取付け穴8を左右方向へ拡張し、取付け穴の両端近傍に固定用のボルト穴を設け、リモートコントロールバルブ10の位置を左または右に調節して固定できるようにする。例文帳に追加

A mounting hole 8 of an attachment operating remote control valve disposed at the side of a travel pedal 6 is extended in a lateral direction, and fixing bolt holes are provided near both ends of the mounting hole so that the position of the remote control valve 10 can be fixed adjusted to left or right. - 特許庁

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