1016万例文収録!

「点火させる」に関連した英語例文の一覧と使い方(3ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

燃焼変動量が基準値A以上所定値B以下である場合には、少なくとも1個の点火プラグを休止させる前に、点火プラグの点火エネルギを徐々に減少させる(ステップ160)。例文帳に追加

Ignition energy of the spark plug is gradually reduced (step 160) before stopping at least one of the spark plugs when combustion variation quantity is a reference value A or greater, and the predetermined value B or less. - 特許庁

点火プラグの電極の耐久性を低下させることなく、また、点火用高電圧が素早く立ち上がり、火花放電を長期間持続させるのに十分な電力が得られる失火し難い内燃機関用点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hard-to-misfire ignition device for an internal combustion engine capable of speedily raising a high voltage for ignition, and providing sufficient electric power for keeping spark discharge for a long period without deteriorating durability of an electrode of a spark plug. - 特許庁

これにより、制御基準信号に同期して点火コイルへの通電を開始させる一方、点火時期FADVに相当する時間の経過を前記制御基準信号から計測して、点火コイルへの通電を遮断させ点火を行わせる例文帳に追加

Thus, while current-carrying to an ignition coil is started in synchronism with the control reference signal, the lapase of time corresponding to the ignition timing FADV is measured from the control reference signal to perform ignition by cutting off current-carrying to the ignition coil. - 特許庁

エンジンには燃焼室に供給される混合気を点火させるための点火プラグ29が設けられており、点火装置は電源に接続される一次コイル36aと点火プラグ29に接続される二次コイル36bとを有するイグニッションコイル36を備えている。例文帳に追加

The engine is provided with a spark plug 29 igniting air-fuel mixture supplied to a combustion chamber, and an ignition device is provided with an ignition coil 36 including a primary coil 36a connected to an electric source and a secondary coil 36b connected to the spark plug 29. - 特許庁

例文

所定の運転状態において、点火時期を遅角させることで内燃機関のトルクを低減させる内燃機関の点火時期制御システムにおいて、点火時期を遅角させる際に(S101)、点火時期を遅角させると燃焼状態の悪化又は失火が生じると予測された場合(S104)、燃焼速度を上昇させてから点火時期を遅角させる(S105、S106)。例文帳に追加

In an ignition timing control system for the internal combustion engine reducing the torque of the internal combustion engine by retarding an ignition timing in a prescribed operation state, when the deterioration in the combustion state or occurrence of misfire is predicted (S104) in retarding the ignition timing (S101), the ignition timing is retarded after raising combustion speed (S105, S106). - 特許庁


例文

点火装置1は、二次巻線34が点火プラグ5に、一次巻線32が車載バッテリー7に接続されたイグニションコイル3と、点火プラグ5に火花放電を起こさせる点火用高電圧を二次巻線34に誘導する2つの高電圧発生回路10,20からなる。例文帳に追加

This ignition device 1 is composed of an ignition coil 3 having a secondary winding 34 connected to an ignition plug 5 and a primary winding 32 connected to an on-vehicle battery 7, and two high voltage generating circuits 10, 20 for guiding ignition high voltage for generating spark discharge on the ignition plug 5 to the secondary winding 34. - 特許庁

点火装置4に電源電圧を与えるエキサイタコイル2eをスイッチSWを通して点火装置4に接続し、コネクタ7が切り離されたときに点火装置4の動作を停止させてエンジンを停止させる例文帳に追加

An exciter coil 2e to apply a power source voltage on an ignition device 4 is connected to the ignition device 4 through the switch SW and when the connector 7 is separated, the operation of the ignition device is stopped to stop the engine. - 特許庁

同構成により、点火部近傍に混合気が停滞する挙動が、点火プラグ15の点火部17の向きに関わらずに確保されたり、点火部15の周りに、多量の混合気を停滞させるのに必要な領域が十分に確保されたりする。例文帳に追加

Because of this constitution, the behavior of the fuel-air mixture which stagnates in the vicinity of the ignition part is secured regardless of the direction of the ignition part 17 of the ignition plug 15, and the area necessary for making the large amount of fuel-air mixture stagnate in the circumference of the ignition part 15 is secured sufficiently. - 特許庁

点火器本体63とそれを包囲する樹脂部64は、点火器カラー66内に挿入されたあと、樹脂部64の溝部65と正対する部分の点火器カラー66を押圧変形させることで、相互に固定されている。例文帳に追加

After an igniter main body 63 and a resin portion 64 surrounding it are inserted in the igniter collar 66, they are mutually fixed by push-pressing and deforming the part of the igniter collar 66 opposed to a concave portion 65 of the resin portion 64. - 特許庁

例文

IGBT8は、ECU1から出力される点火信号に応じて点火コイル3に流れる1次電流を通電・遮断制御して、点火コイル3に高電圧を発生させる例文帳に追加

An IGBT 8 controls energization/cut-off of a primary current flowing to the ignition coil 3 according to an ignition signal output from an ECU 1, to generate high voltage to the ignition coil 3. - 特許庁

例文

始動フェールが生じた後に、燃料噴射を停止する掃気運転を実行するに際し、冷却水温が−25℃を超えている場合には掃気運転中に点火プラグ30を点火させる一方、冷却水温が−25℃以下である場合には掃気運転中における点火プラグ30の点火を禁止する。例文帳に追加

When scavenge operation with stopping fuel injection is executed after occurrence of start failure, ignition of an ignition plug 30 is executed during scavenge operation if cooling water temperature exceeds -25°C and ignition of the ignition plug 30 is prohibited during scavenge operation if cooling water temperature is -25°C or lower. - 特許庁

また波形整形回路11から得られるパルス信号をマイクロコンピュータ13Aに与えることにより定常運転時の点火位置を演算し、演算した点火位置が検出されたときに放電用サイリスタThiに点火信号を与えて定常運転時の点火動作を行わせる例文帳に追加

The ignition system calculates an ignition position in a normal operation by applying the pulse signal provided from the waveform shaping circuit 11 to a micro computer 13A, and performs an ignition operation in the normal operation by applying an ignition signal to the thyristor Thi for discharge when the calculated ignition position is detected. - 特許庁

運転条件に応じてエンジンに最大トルクを発生させる最適点火時期SA_MBTを演算する最適点火時期演算手段2bと、エンジン回転数に応じた目標点火時期SA_IDを演算する目標点火時期演算手段2cと、を備える。例文帳に追加

This control device of an engine includes an optimum ignition timing calculation unit 2b to calculate optimum ignition timing SA_MBT for generating maximum torque in the engine in accordance with an operating condition, and a target ignition timing calculation unit 2c to calculate target ignition timing SA_ID in accordance with the number of revolutions of the engine. - 特許庁

1段目点火判断手段19は、減算値が1段目点火しきい値TH1を越えた時点で1段目点火指令を発生し、1段目インフレータ61を作動させてエアバッグを半展開させる例文帳に追加

A first stage ignition determination means 19 generates the first stage ignition command at the time when the subtracted value exceeds the first stage ignition threshold TH1, and operates a first stage inflator 61 to perform the half-development of an airbag. - 特許庁

2段目点火判断手段21は、減算値が2段目点火しきい値TH1を越えた時点で2段目点火指令を発生し、2段目インフレータ62を作動させてエアバッグを全展開させる例文帳に追加

A second stage ignition determination means 21 generates the second stage ignition command when the subtracted value exceeds the second stage ignition threshold TH1, and operates a second stage inflator 62 to perform the full-development of the airbag. - 特許庁

電動機により駆動されて機関圧縮比を変化させる可変圧縮比機構と、燃焼室内の混合気を火花点火する点火プラグと、上記電動機及び点火プラグの動作を制御する制御部と、を有する。例文帳に追加

This control device for an internal combustion engine includes: a variable compression ratio mechanism driven by an electric motor and changing the engine compression ratio; an ignition plug performing the spark ignition of an air-fuel mixture in a combustion chamber, and a control section controlling the operation of the electric motor and ignition plug. - 特許庁

従来の一般的な点火プラグと形状的に互換性をもち、従来のエンジンに容易に装着可能で、発生した火炎核を成長させて燃料と空気の混合ガスを完全に燃焼させることができる火花放電点火とマイクロ波プラズマ点火を併用する点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide an igniter commonly using a spark discharge ignition system capable of completely burning a mixture gas of fuel and air while growing a generated flame nucleus, and the microwave plasma ignition system having compatibility with a conventional ordinary ignition plug in terms of a shape and can be mounted on a conventional engine easily. - 特許庁

点火プラグによる火花放電とプラズマとを反応させて混合気に着火する火花点火式内燃機関に適用するもので、触媒を早期に活性化させるために、所定の期間だけ、点火プラグによる火花放電のみで混合気に着火するように火花点火式内燃機関を制御する。例文帳に追加

To control a spark-ignition internal combustion engine so that an air-fuel mixture is ignited only by spark discharge by an ignition plug for a predetermined period in order to activate a catalyst in an early stage, in a control method applied to the spark-ignition internal combustion engine igniting the air-fuel mixture by reacting the spark discharge by the ignition plug with plasma. - 特許庁

本実施形態のフライヤー1では、ターボファン32によって燃焼室23のプリパージを行った後に、点火電極42によって点火バーナ41に点火しメインバーナ20に火移り着火させる例文帳に追加

The liquid heating cooking apparatus includes a frier 1 configured so that prepurging of its combustion chamber 23 is conducted with a turbo fan 32 and then an ignition burner 41 is ignited by an ignition electrode 42 to make a transfer firing to a main burner 20. - 特許庁

エキサイタコイル6の正の半波の出力電圧でコンデンサCi を充電し、定常時点火制御部13からサイリスタThiに点火信号を与えて点火を行わせる例文帳に追加

A capacitor Ci is charged with a positive half wave output voltage from an exciter coil 6 to provide an ignition signal from a stationary ignition control part 13 to a thyristor Thi for igniting. - 特許庁

燃料噴射弁8による燃料噴射時期を、点火時期よりも、キャビティ31から反転してきた燃料噴霧が点火栓9近傍域に到達する時期のほうが遅くなるように設定し、または、前記点火栓による点火時期の付近にて、前記燃料噴射弁による燃料噴射を終了させる例文帳に追加

Fuel injection timing by a fuel injection valve 8 is set to make timing at which fuel spray returning from a cavity 31 reaches neighborhood of the spark plug 9 later than ignition timing, also, fuel injection by the fuel injection valve is completed around ignition timing by the spark plug. - 特許庁

航空機のガスタービンエンジンを動作させるのに適した点火システムにおいて、一以上の点火プラグを点火するための励起回路を提供するを提供すること。例文帳に追加

To provide an excitation circuit used for igniting one or more ignition plugs in an ignition system which is suitable for operating the gas turbine engines of aircrafts. - 特許庁

点火リタード部82は、スロットルの急開が検出されたときに、出力を制限するために、点火時期を遅らせるよう点火時期制御部83に指令する。例文帳に追加

An ignition retard part 82 gives a command that ignition time is delayed to an ignition time control part 83 to restrict an output when throttle abrupt opening is detected. - 特許庁

ECU101の点火制御信号に応じて点火コイル3の1次電流を繰り返し通電/遮断して1回の燃焼工程内に点火用の高電圧を2回以上発生させる例文帳に追加

A primary current of an ignition coil 3 is repeatedly energized/ interrupted according to an ignition control signal of an ECU 101 and high voltage for ignition is generated within a combustion process twice or more. - 特許庁

また、点火プラグをインジェクタに一体に設け、その点火プラグと点火コイルとを一体にして、3者を一体のユニットとして構成し、エンジンへの装着性を向上させる例文帳に追加

A spark plug is integrated with an injector, the plug and an ignition coil are integrated and the three are structured as a single unit to improve a mounting property on the engine. - 特許庁

刈払機は、点火プラグ15と、点火プラグ15に電圧を印加して放電させる点火装置60と、を有するエンジンと、エンジンの動力を受けて作動する刈刃と、外部から視認可能に設けられた発光部70と、を備える。例文帳に追加

A brush cutter includes an engine having an ignition plug 15 and an ignition device 60 to make electric discharge by impressing voltage on the ignition plug 15, mowing blades to work upon receiving power from the engine, and a light emission part 70 installed visibly from outside. - 特許庁

点火時期制御装置の電子制御ユニット(23)は、暖機促進制御に続く終了時制御において、スロットル弁開度を減じると共に点火時期を基準点火時期まで徐々に進角させる例文帳に追加

An electronic control unit (23) of the ignition timing controller reduces the opening of the throttle valve and gradually advances the ignition timing to a standard ignition timing at an end time control following the warm-up acceleration control. - 特許庁

放電ギャップを覆うような点火プラグカバー、及び点火プラグカバーに複数の排気孔を備えることによって多点点火を行なう点火プラグにおいて、コストアップや大型化をできる限り抑制しながら、着火性を向上させることを課題とする。例文帳に追加

To provide an ignition plug with an ignition plug cover covering a discharge gap and having a plurality of exhaust holes in the ignition plug cover for carrying out multipoint ignition, having improved ignitability while minimizing cost and size increases. - 特許庁

十分なエネルギーを点火器用ブリッジエレメントに通過させるフィルタを有する帯域通過フィルタ/点火器アセンブリが点火器の爆発装填を起動する。例文帳に追加

The each band-pass filter/igniter assembly having a filter for passing the sufficient energy through a bridge element for the igniter starts explosion charging in the each igniter. - 特許庁

点火プラグ7がオゾンを発生させるための放電時期は、内燃機関1の燃焼室2Bの吸気側へオゾンが到達したときが、点火プラグ7が燃焼室2B内の混合気へ点火する時期となるように決定する。例文帳に追加

The discharged timing for producing ozone by the spark plug 7 is determined to be an igniting timing of the spark plug 7 to the fuel/air mixture in the combustion chamber 2B when ozone reaches an intake side in the combustion chamber 2B of the internal combustion engine 1. - 特許庁

点火コイルの全長を長くすることなく、プラグキャップによる電流リーク防止機能を維持して、点火コイルの性能を向上させることができる点火コイルを提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil improved in performance while maintaining the current leak prevention function by a plug cap without increasing the overall length of the ignition coil. - 特許庁

点火プラグの中心電極と複数の点火用電極とによる多点点火構成でくすぶり現象による絶縁性の低下があっても各火花ギャップで確実に放電火花を飛火させること。例文帳に追加

To surly ignite jump spark with each spark ignition gap even when an insulating property is lowered due to a carbon fouling phenomenon in a multiple point ignition constitution in which a center electrode of an ignition plug and a plurality of electrodes for ignition are provided. - 特許庁

点火部分に煮汁がかかりにくく、点火不良が起きにくく、リフト系のガスであっても確実に点火できると共に良好に火移りさせることがきる。例文帳に追加

To constitute a burner for gas cooking stove in such a way that broth hardly drops onto its igniting section and the burner hardly causes defective ignition, but can surely ignite a gas by making the gas easily catch fire, even when the gas is a gas from lift system. - 特許庁

尚、点火方式の制御では点火プラグを多重点火し、筒内流速の制御ではスワール流を強くして筒内ガス流速を上昇させる(ステップ104〜107)。例文帳に追加

In the control of the ignition system, ignition plugs are multiple-ignited, and in the control of flow velocity in the cylinder, swirling flow is intensified to increase gas flow velocity in the cylinder (steps 104-107). - 特許庁

センサ20の出力信号から点火コイルの故障の有無を判定し、点火コイルに故障がある場合には、表示装置4を介して故障判定信号に基づき点火系に故障があることを知らせる例文帳に追加

The presence or absence of failure of the ignition coils is judged from output signals of the sensor 20, and when failure of any ignition coil ocuurs, the failure is displayed based on a failure judging signal through a display device 4. - 特許庁

燃料ベーパをパージしたときに点火栓7周りの混合気の濃度が点火時に限界濃度以上になると判断されたときには点火時における点火栓7周りの混合気の濃度が限界濃度以下となるようにパージを停止するか、パージ量を減少させるか、噴射時期を早めるか、点火時期を遅らせる例文帳に追加

When the concentration of a mixture around a spark plug 7 is judged to be the limit concentration or more at ignition time when the fuel vapor is purged, a purge is stopped, a purge amount is decreased, injection timing is advanced, or ignition timing is delayed so as to decrease concentration of the mixture around the spark plug 7 at ignition time below the limit concentration. - 特許庁

この発明の点火システムは、1系統の点火制御信号S1に基づいて2つの気筒に高電圧スパークを発生させる点火システムにおいて、2つの気筒での各々の燃料噴射に合わせて点火プラグ41,42に高電圧スパークを発生させる点火回路を備えた、ことを特徴としている。例文帳に追加

The ignition system of this invention is an ignition system in which high voltage sparks are generated in two cylinders based on an ignition control signal S1 of one system and which is provided with an ignition circuit for generating high voltage sparks at ignition plugs 41, 42 to the respective fuel injections at the two cylinders. - 特許庁

排気通路に配設された触媒7を備えると共に、触媒暖機のために点火時期を所定量遅角させる点火時期遅角制御手段を備える内燃機関において、前記点火時期遅角制御手段により点火時期が遅角されたとき、遅角された点火時期に起因する筒内圧に対応させて、排気弁30の開タイミングを変更する排気弁開タイミング変更手段を備える。例文帳に追加

The internal combustion engine provided with the catalyst 7 arranged in an exhaust gas passage and provided with an ignition timing retarding control means retarding ignition timing by a predetermined quantity for warming up the catalyst, is provided with an exhaust valve open timing change means changing open timing of the exhaust valve 30 with corresponding to cylinder pressure caused by retarded ignition timing when ignition timing is retarded by the ignition timing retarding control means. - 特許庁

点火時期被検出部20を有しクランク軸1と比例回転するロータ19と、点火時期被検出部20を検出して点火信号を発生するピックアップ25等の検出手段と、ピックアップ25の点火信号に基づき点火装置を作動させる電子コントロールユニット26等の制御手段と、を備えている。例文帳に追加

The engine control device includes: a rotor 19 having an ignition timing detected portion 20 and rotated in proportion to a crankshaft 1; a detection means such as a pickup 25 detecting the ignition timing detected portion 20 and generating an ignition signal; and a control means such as an electronic control unit 26 operating an ignition device based the ignition signal generated by the pickup 25. - 特許庁

燃焼室内の混合気を火花点火する点火栓とターボ過給機とを備える火花点火式内燃機関において、機関回転数及び機関負荷を含む機関運転域がアイドルを含む第1機関運転域R1よりも高回転側の第2機関運転域R2では、点火時期を、機関出力が最も高くなる最適点火時期であるMBT点よりも進角させる例文帳に追加

In a spark ignition type internal combustion engine provided with a turbocharger and a spark plug sparking and igniting air fuel mixture in a combustion chamber, ignition timing is delayed than MBT point which is the optimum ignition timing making engine output highest when engine operation range including engine rotation speed and engine load is in a second engine operation range R2 in high rotation speed side than a first engine operation range R1 including idling. - 特許庁

点火装置をオンにしスタート装置を作動させるための共通の操作レバー(13)が設けられている。例文帳に追加

The working machine includes a common operation lever (13) for turning on an ignition device to operate a starter. - 特許庁

また、TCV31の中間開度が小さい(全閉に近い)ほど点火時期を遅角させる(S40,S50)。例文帳に追加

Further, the ignition timing is retarded as the intermediate opening of the TCV 31 is delayed (near fully closed) (S40 and S50). - 特許庁

さらに、減速運転中においては、内燃機関での点火時期をMBTより遅角させる例文帳に追加

During the deceleration operation, ignition timing in the internal combustion engine is retarded than MBT. - 特許庁

シフトアップ側に変速された場合、点火カット等によりエンジン出力トルクを低下させる例文帳に追加

When gear change is performed to shift-up side, the engine output torque is reduced by ignition cut or the like. - 特許庁

点火時期を遅角させることで後燃えが生じて触媒暖機が促される。例文帳に追加

By delaying the ignition timing, after burning is generated, and warming-up of the catalyst is urged. - 特許庁

放射ノイズ低減部は、点火コイル装置24aから放射されるノイズを低減させる例文帳に追加

The radiated noise reducer portion reduces noise radiated from the ignition coil device 24a. - 特許庁

しかも、このサブ噴射による燃料は点火燃焼させないので、PM増大を招くことも無くせる例文帳に追加

Further, ignition combustion of fuel by the sub-injection is not performed not to cause the increase in PM. - 特許庁

点火プラグの異常を迅速に検出して、最適な燃焼制御に復帰させることができるようにする。例文帳に追加

To resume to an optimum combustion control by detecting an abnormality of an ignition plug quickly. - 特許庁

一方、最大値dQmaxが所定値dQmaxthrよりも大きい場合には、点火時期SAを遅角させる(ステップ122)。例文帳に追加

In a case where the maximum value dQmax is larger than the prescribed value dQmaxthr, the ignition timing SA is delayed (step 122). - 特許庁

例文

バッテリレス時に盗難防止機能を正常に動作させることができる点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide an igniter capable of normally operating a theft prevention function during a battery-less time. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS