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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

その後、素子抵抗値Rが所定値R0 以下になった時点(水分不発生状態となった時点)で、ヒータへの通電を開始して素子温度を活性温度まで速やかに昇温させるようにヒータの通電を制御すると共に、点火時期の遅角制御を終了する。例文帳に追加

Then, at the time when the element resistance R becomes the predetermined value R0 or lower (moisture non-occurring state is provided), the energization to the heater is started and is controlled so that the element temperature is rapidly increased to an activation temperature, and the delay control of the ignition timing is finished. - 特許庁

吸気通路の気流制御弁を制御して機関燃焼室内に旋回流を発生させる一方、ノッキングの発生を点火時期の遅角制御を通じて抑制するようにした内燃機関にあって、ノッキングの発生状況に応じて機関出力を好適に確保する。例文帳に追加

To adequately ensure the engine output according to the knocking status in an internal combustion engine in which a swirl is generated in an engine combustion chamber by controlling an air flow control valve of an intake passage, and knocking generation is suppressed through the lag control of the ignition timing. - 特許庁

爆発性或いは他の反応性物質がチューブ内に被覆されている導火管付雷管の点火方法において、コンデンサに所定の電圧を充電した後、任意の時刻に放電する充放電手段と、前記放電電圧を受電する手段と、前記受電手段と電気的に接続される2本の金属線から成り、該金属線の少なくとも一方が先端部を除いて電気的に絶縁され、前記充放電手段から受電した電圧によって前記2本の金属線の先端から火花を発生させる火花発生手段とを有し、 前記火花発生手段を前記チューブ内に挿入して点火する。例文帳に追加

The explosive is ignited by inserting the spark generating means into the tube. - 特許庁

自己点火運転方式における、ガソリン直接噴射および可変弁操作を有するオットー・サイクル・エンジンの運転方法において、燃料消費量およびエミッションをさらに低減させることと、および自己点火運転方式において特に燃焼運転パラメータが変動したとき、燃焼ミスファイヤを回避し、ないしは燃焼ミスファイヤ後における燃焼の回復を可能にすることとが本発明の他の課題である。例文帳に追加

To further reduce a fuel consumption and emissions in an operation method of an Otto cycle engine with direct gasoline injection and with variable valve operation in a mode of operation with self-ignition, and to avoid combustion misfires especially during fluctuations of the operating parameters of the combustion in the mode of operation with self-ignition or allow for regeneration of the combustion after a misfire. - 特許庁

例文

設定時間Δt2の経過時t4から、エンジン負荷状態およびアップシフト変速の種類に応じた設定時間Δt3が経過するt5にエンジントルクTeがイナーシャフェーズでのショック防止用に求めた要求トルクダウン量Tdだけ低下するよう点火時期を遅らせる例文帳に追加

At t5 when set time Δt3 according to an engine load state and the kind of up-shift transmission elapses from elapsed time t4 of set time Δt2, ignition timing is delayed so as to lower engine torque Te by requested torque down amount Td determined for shock prevention in the inertia phase. - 特許庁


例文

また、こうして最少燃料噴射量が燃料噴射量として設定されるときには、エンジン11の出力トルク低減を図るためにエンジンの燃料噴射時期及び点火時期が遅角側に補正され、その補正によりアクセル踏込量に対応した出力トルクが得られるようになる。例文帳に追加

Further, when the minimum fuel injection amount is set in a manner described above as a fuel injection amount, the fuel injection timing and the ignition timing of the engine are corrected to the delay angle side to reduce output torque of the engine 11, and through the correction, output torque corresponding to an accelerator pedaling amount is obtained. - 特許庁

ECU1はアクセル開度信号及びクランク角センサ信号に基づいて要求負荷T及び機関回転数Nを算出し、これに基づいて燃焼パターン判定部2により火花点火燃焼か自己着火燃焼かを判定する。例文帳に追加

ECU 1 calculates a request load T and engine speed N, based on an accelerator opening signal and crank angle sensor signal and determines it as a spark ignition combustion or self ignition combustion by a combustion pattern determining part 2 based thereon. - 特許庁

燃焼のオンオフ運転を行なわせるに際して、点火完了後に室温を目標の設定温度に向かわせるために燃焼量を増大させるときの燃焼量の増大のさせ方を、静粛運転を行なわせるか否かを選択する選択器13のオンまたはオフに合わせて漸増か一気かを選べるようにした。例文帳に追加

When on-off operation of combustion is performed, for increasing combustion quantity after completion of an ignition in order to make a room temperature approach a set target temperature, either a gradual increase method or a straight increase method can be selected as a combustion quantity increase method in coincidence with an on or off manipulation of a selector 13 for selecting a silent operation or not. - 特許庁

本発明に係る自動二輪車は、アクセル入力センサの検出結果に基づいて算出されるアクセル操作量の減少速度が、所定時間にわたって所定値以下であり、且つ、他の前提条件が満たされたときに、乗員によるアクセルのあおり操作があったと判定し、判定があってから所定の待機時間の経過後に、点火遅角処理によりエンジン駆動力を低減させるように構成されている。例文帳に追加

This motorcycle is constructed to judge that an occupant made racing operation when reduction speed of accelerator operation quantity calculated based on detection result of an accelerator input sensor is a predetermined value or less for a predetermined period of time and another prerequisite is satisfied, and to reduce engine drive force by ignition timing retard process when predetermined stand-by time elapses after judgment. - 特許庁

例文

燃焼器14を作動させる方法は、ノズル32、34を通して燃焼チャンバ内に加圧作動流体を流すステップと、ノズルの第1のサブセットにおける各ノズルを通して燃焼チャンバ内に燃料を流すステップと、ノズル32、34の第1のサブセットにおける各ノズル32からの燃料を燃焼チャンバ内で点火燃焼させるステップとを含む。例文帳に追加

The method for operating the combustor 14 includes a step for running compressed working fluid through nozzles 32, 34 into the combustion chamber, a step for running fuel through each nozzle in a first subset of the nozzles into the combustion chamber, and a step for igniting the fuel from each nozzle 32 in the first subset of nozzles 32, 34 in the combustion chamber. - 特許庁

例文

本発明によるプラズマディスプレーパネルの駆動方法はアナログ映像信号に対応されるアドレス電圧を前記セル別で設けられた充電素子に充電させるためのアドレス段階と充電素子に充電されたアドレス電圧に比例する期間の間、維持放電を発生させるための自動点火及び維持放電段階を含むことを特徴とする。例文帳に追加

The method of driving the plasma display panel includes an address stage for charging a charge device provided by cells with an address voltage corresponding to the analog video signal, and an automatic ignition and sustaining discharging stage for generating sustaining discharge for a period proportional to the address voltage charged to the charge device. - 特許庁

エンジン11の燃焼始動に際しては、ロックアップクラッチ15を作動させ、その後、エンジン11と駆動輪14との間でトルクを断続させる断続手段121の締結によってエンジン11に駆動輪14側からトルクが付与されるタイミングに合わせて、エンジン11の点火及び燃焼を開始させる例文帳に追加

In starting the combustion of the engine 11, a lockup clutch 15 is operated, and then the ignition and combustion of the engine 11 is started in accordance with a timing when torque is applied from the driving wheel 14 side to the engine 11 by the fastening of an intermittence unit 121 for achieving the intermittence of torque between the engine 11 and the driving wheel 14. - 特許庁

このように構成することで、燃焼室4内部に形成された外側電極6は、プラグ本体8の軸心回りの取付角度位置に関係なく、常時燃焼室4内部の混合気の流れを妨げない向きに向けられて配置されるので、点火プラグ1の着火性を向上させることができ、希薄燃料に対する着火性を最大限に向上させることができる。例文帳に追加

With this construction, because the outer electrode 6 formed in the combustion chamber 4 is arranged always in the direction not preventing the flow of an air-fuel mixture in the combustion chamber 4 regardless of the mounting angle/position around the axis of the plug body 8, it is possible to improve the igniting capability of the spark plug 1 to the maximum with respect to lean fuel. - 特許庁

燃焼器を作動させる方法は、ノズル32、34を通して燃焼チャンバ内に加圧作動流体を流すステップと、ノズルの第1のサブセットにおける各ノズルを通して燃焼チャンバ内に燃料を流すステップと、ノズルの第1のサブセットにおける各ノズルからの燃料を燃焼チャンバ内で点火燃焼させるステップとを含む。例文帳に追加

A method for operating the combustor includes steps for making a compressed working fluid flow through nozzles 32, 34 into the combustion chamber, making fuel flow through each nozzle in a first subset of the nozzles into the combustion chamber, and igniting and burning the fuel from each nozzle in the first subset of nozzles in the combustion chamber. - 特許庁

通常走行時は、混合気を点火栓近傍に偏在させる成層燃焼制御と、混合気を燃焼室内に均等に分布させる均質燃焼制御とを切換えて実行し、両者の切換えの際に、圧縮行程と吸気行程の両行程で燃料噴射を行う弱成層燃焼が所定時間だけ実行される(S5,S9,S12)。例文帳に追加

During normal running, a stratified-charge combustion control in which air/fuel mixture is concentrated around a spark plug and an uniform combustion control in which the air/fuel mixture is distributed uniformly in a combustion chamber are performed selectively. - 特許庁

本発明では、暖房バーナ燃焼中に給湯バーナ部を全面燃焼させる着火動作を行った後、または給湯バーナ部を全面燃焼させる着火動作を行った後であって、所定の時間内に暖房バーナ部の点火操作を行った後、所定の時間、暖房バーナ部への燃料ガス流量を所定の流量以下に制限する。例文帳に追加

Fuel gas flow to a heating burner section is limited to a specified level or below for a specified time after total combustion of a hot water supply burner section is ignited during combustion of a heating burner, or after the heating burner section is ignited within a specified time after total combustion of the hot water supply burner section is ignited. - 特許庁

燃焼室CC内に供給された燃料Fへの点火動作によって燃焼動作を行わせる内燃機関の制御装置(電子制御装置1)において、その燃焼室CC内における燃料Fの蒸発特性が悪いほど機関始動時の当該燃焼室CC内への吸入空気量を増加させる機関始動制御手段を設ける。例文帳に追加

The control device (electronic control device 1) for the internal combustion engine for performing combustion operation by ignition operation with respect to fuel F supplied to inside of a combustion chamber CC is provided with an engine start control means for increasing intake air amount to inside of the combustion chamber CC at start of the engine as the evaporation characteristics of the fuel F inside the combustion chamber CC are worse. - 特許庁

本発明のエンジン14を常温始動させる方法は、ガス生成物を発生させるガス発生器12を用いるステップと、このガス生成物を、燃焼器30を点火し、機体用サブシステム25に用いる電力を発電し、燃料を圧送するために用いるステップと、液体燃料を予熱するために上記ガス生成物を用いるステップと、を備える。例文帳に追加

This method for starting the engine 14 at normal temperatures comprises the step of using the gas generator 12 generating gas products, the step of using the gas products for igniting the combustor 30, generating the power used for the sub system 25 for the airframe, and force-feeding the fuel, and the step of using the gas products for pre-heating the liquid fuel. - 特許庁

そして、上記特定の運転領域(Y)で、触媒の温度Tcが予め定められた第1温度T1未満になった場合には、上記点火時期θigをMBTに対しリタードさせる制御、および、空気過剰率λを上記所定値よりも低下させる制御のいずれかもしくは両方を、上記触媒の温度Tcに応じて実行する(S6,S8,S9)。例文帳に追加

In a case a catalyst temperature Tc is lower than a predetermined first temperature T1 in the specified operating area (Y), control of retarding the ignition timing θig from the MBT or control of decreasing the excess air ratio λ to a ratio below the specified value, or both of them are executed according to the temperature Tc of the catalyst (S6, S8, S9). - 特許庁

モータ・ジェネレータと共にハイブリッド車両に組み込まれる火花点火内燃機関において、機械圧縮比可変機構を具備し、車両減速時に前記モータ・ジェネレータを発電機として作動させることができないときには(ステップ102)、自動変速器により機関回転数を高める(ステップ109)と共に機械圧縮比可変機構により実圧縮比を低下させる(ステップ108)。例文帳に追加

The jump spark ignition internal combustion engine incorporated into the hybrid vehicle together with the motor generator includes a machine compression ratio variable mechanism to increase an engine speed with an automatic transmission (step 109) when it cannot make the motor generator operate as the generator in performing vehicle deceleration (step 102), and to reduce a real compression ratio with the machine compression ratio variable mechanism (step 108). - 特許庁

火花点火式エンジン1の吸気ポート10aにインジェクタ16を備えて、気筒2の燃焼サイクル毎に所定の噴射タイミングで燃料を噴射させるようにする場合に、そのエンジン1を停止させるときの未燃燃料の排出や吸気ポート10a等への残留をできるだけ抑制して、排気状態の悪化を防止する。例文帳に追加

To prevent degradation of an exhaust condition by suppressing the discharge of the unburned fuel and remaining of the unburned fuel in an intake port 10a or the like as much as possible when an engine 1 is stopped in a case in which an injector 16 is provided on the intake port 10a of a spark ignition engine 1, and the fuel is injected at the predetermined injection timing in each combustion cycle of a cylinder 2. - 特許庁

排気浄化触媒が活性化するまでの間、吸気行程中の燃料噴射により燃焼室内全体にストイキよりもリーンな均質混合気を形成し、かつ、圧縮行程中の燃料噴射により点火栓周りにストイキよりもリッチな混合気を層状に形成して燃焼させる成層ストイキ燃焼形態で燃焼させる例文帳に追加

Utill activating the exhaust emission control catalyst, combustion is performed in the form of stratified stoichimetric combustion where a leaner homogeneous mixture than stoichimetric one is formed in a whole combustion chamber by a fuel injection in suction stroke and a richer mixture than stoichimetric one is formed in layers around a spark plug with fuel injection in compression stroke. - 特許庁

成層燃焼運転時に燃焼室6内でタンブル流に対向させるように燃料噴射弁18から燃料を噴射することにより点火プラグ16周りに混合気を成層化させるようにしたエンジンにおいて、燃料噴射弁18の噴射率を調節する噴射率調節手段を備えるとともに、この噴射率調節手段を制御する制御手段51を備える。例文帳に追加

In a spark ignition type direct injection engine stratifying air-fuel mixture around a spark plug 16 by injecting fuel from a fuel injection valve 18 to oppose to tumble flow generated in a combustion chamber 6 in stratified combustion operation, an injection rate adjusting means adjusting injection rate of the fuel injection valve 18 is provided, and a control means 51 controlling the fuel injection rate adjusting means is provided. - 特許庁

点火コイル6の一次側電流を通電・遮断する第1の半導体スイッチング素子4に並列に接続され、集積回路3上に搭載される第2の半導体スイッチング素子35を先に通電させて第3の半導体スイッチング素子300をターンオンさせることで電源の過電圧を監視し、過電圧から前記第1の半導体スイッチング素子4を保護する。例文帳に追加

A first semiconductor switching element 4 is protected from the overvoltage, by monitoring the overvoltage of the power source by turning on a third semiconductor switching element 300 by carrying an electric current first to a second semiconductor switching element 35 mounted on an integrated circuit 3, while being connected in parallel to the first semiconductor switching element 4 for carrying-cutting off a primary side current of an ignition coil 6. - 特許庁

ブレーキペダルの操作力を倍力する倍力装置に供給される内燃機関のアイドル運転時の吸気負圧を制御する内燃機関の制御方法において、ブレーキペダルの操作の有無を検出し、ブレーキペダルの操作があった場合に吸入空気量を減少させ、かつ点火時期を所定量進角させる例文帳に追加

In the method of controlling the internal combustion engine for controlling the negative intake pressure at the idling operation of the internal combustion engine supplied to a booster for boosting the operation force of a brake pedal, whether the brake pedal is operated or not is detected; when the brake pedal is operated, the quantity of intake air is reduced and the ignition timing is advanced by a prescribed quantity. - 特許庁

エンジンECUは、温度センサ120および蓄熱タンク温度センサ320の出力に応じて循環部の駆動状態を変更してエンジンの燃焼室の温度を適正範囲に保持させるとともに、温度センサ120および蓄熱タンク温度センサ320の出力および循環部の変更後の駆動状態に基づいてエンジンの最適点火時期を予測してエンジンを制御する。例文帳に追加

The engine ECU changes a drive condition of the circulation part according to output of the temperature sensor 120 and the heat accumulation tank temperature sensor 320 to keep temperature of the engine combustion chamber in an appropriate range, and controls the engine with estimating optimum ignition timing of the engine based on output of the temperature sensor 120 and the heat accumulation tank temperature sensor 320 and the drive condition of the circulation part after change. - 特許庁

また、異常判定処理の実行を通じてEGRバルブの開度が通常の開度よりも開き側に変化している状況のもとF/Cが停止された場合には、EGRバルブの開度が通常の開度とされている状況のもとF/Cが停止された場合に比べて点火時期Aを遅角させる際の遅角度合を大きくする。例文帳に追加

When the F/C is stopped under the condition that the opening of the EGR valve is changed toward the opening side more than the normal opening through execution of the abnormality determination processing, the degree of delay upon delaying the ignition timing A is made larger compared to when the F/C is stopped under the condition that the opening of the EGR valve is the normal opening. - 特許庁

ディスク型ガス発生器100は、ガス発生剤141が収容された燃焼室140を内部に含むハウジングと、当該ハウジングに取付けられ、作動することでガス発生剤141を燃焼させる点火器130と、燃焼室140に配置され、ガス発生剤141の破砕を防止するシート状のクッション材1Aとを備える。例文帳に追加

This disk type gas generator 100 includes: a housing including a combustion chamber 140 stored with the gas generating agent 141 therein; an igniter 130 mounted in the housing to burn the gas generating agent 141 by an operation; and a sheet-like cushion material 1A arranged in the combustion chamber 140 to prevent crushing of the gas generating agent 141. - 特許庁

この触媒早期暖機制御中に、触媒の暖機が完了したとき又は自動変速機がDレンジ等の動力伝達位置にシフトされたときには、ISCバルブの開度QCALを徐々に小さくして吸入空気量をゆっくりと減少させながら、その吸入空気の減少スピードに合わせて点火時期AOPを徐々に進角させる例文帳に追加

When the warming of a catalyst is completed during the catalyst early warming control, or an automatic transmission is shifted to a power transmitting position such as D range or the like, the opening QCAL of the ISC valve is gradually lagged to slowly reduce the intake air quantity, and the ignition timing AOP is gradually advanced according to the reducing speed of the intake air. - 特許庁

制御部10は、燃焼装置14の点火をし、ファンモータ15を回転駆動させたのちにイオン発生装置5を駆動させ、燃焼装置14の出力熱量に応じてイオン発生装置5を制御し、イオン発生装置5の駆動を停止させたのちに燃焼装置14の消火をし、燃焼装置14の消火から所定の時間経過後にファンモータ15の回転駆動を停止させる例文帳に追加

The control part 10 ignites the combustion device 14, drives the ion generator 5 after rotatably driving the fan motor 15, controls the ion generator 5 according to the output heat quantity of the combustion device 14, quenches the combustion device 14 after stopping driving of the ion generator 5, and stops rotatably driving of the fan motor 15 after passing a predetermined time period since quenching of the combustion device 14. - 特許庁

リーンバーン実施条件が成立或いは不成立となったときスロットルアクチュエータに対して出力する開度指令値を段階的に増加或いは減少させても、スロットルアクチュエータにはむだ時間分の遅れが生じるため、目標空燃比、点火時期、噴射時期の移行作動をむだ時間に同期させて移行作動させる例文帳に追加

Even if an opening command value output to a throttle actuator is gradually increased or decreased when a lean-burn executing condition is settled or not settled, delay by dead time is developed on the throttle actuator, so that the shifting operation of a target air-fuel ratio, ignition timing, and injection timing is executed in synchronism with the dead time. - 特許庁

この点火によって膨張行程気筒のピストンは、混合気の燃焼エネルギーによってエンジンを正転させるのであるが、この燃焼エネルギーが燃焼速度制御手段によって急速に促進される結果、ピストンストロークが制約された条件下であっても、筒内圧力を急上昇させ、大きな運動エネルギーを出力することが可能になる。例文帳に追加

The piston of the expansion stroke cylinder normally rotates the engine by combustion energy of the air-fuel mixture by this ignition, and as a result of quickly promoting this combustion energy by a combustion speed control means, even under a condition of restricting a piston stroke, cylinder internal pressure is suddenly increased, and large kinetic energy can be outputted. - 特許庁

本ガス燃焼装置1の制御部4は、サーモカップル14が燃焼器11での点火不良や途中消火を検知した場合は(S7,S13)、開閉弁6,7と比例弁5とを閉弁した後(S8)、比例弁5を一旦最大開度にして閉弁させるようにし(S9)、比例弁5の固着を解消させておく。例文帳に追加

A control portion 4 of the gas combustion device 1 closes opening and closing valves 6, 7 and the proportional valve 5 (S8), then temporarily opens the proportional valve 5 with a maximum opening, and then closes the valve (S9) when a thermocouple 14 detects defective ignition or fire extinction on the way of a combustor 11, to prevent the fixation of the proportional valve 5. - 特許庁

主噴射を行うのに先立ち燃料噴射弁10により補助噴射を行って混合気を形成すると共に混合気を点火栓11により着火し次いで燃料噴射弁10により主噴射を行って主噴射による燃料を圧縮着火させ拡散燃焼させるスパークアシスト拡散燃焼を行う。例文帳に追加

An air-fuel mixture is formed by performing auxiliary injection by the fuel injection valve 10 before performing main injection, and the air-fuel mixture is ignited by the spark plug 11, and next, the main injection is performed by the fuel injection valve 10, and spark assist diffusion combustion is performed for diffusely burning the fuel by the main injection by compressively igniting. - 特許庁

ハウジング(1)と、前記ハウジング(1)内に装填され、燃焼によりガスを発生するガス発生剤(7)と、前記ハウジング(1)に装着され、前記ガス発生剤(7)を燃焼させる複数の点火器(8、9)とを含んでなるガス発生器(D)であって、前記ハウジング(1)の少なくとも乗員側の表面に断熱部材(30)を設ける。例文帳に追加

This gas generator D includes the housing 1, a gas generating agent packed in the housing 1 and generating a gas by combustion, and plural igniters 8, 9 mounted on the housing 1 for combusting the gas generating agent 7, and at least the occupant-side surface of the housing 1 is provided with a heat insulating member 30. - 特許庁

燃焼器を点火燃焼させる本方法は、ノズル30内において軸方向に整列した中心胴体32を通して燃料を流すステップと、中心胴体32にほぼ平行にかつ該中心胴体32の半径方向外側に設けられた環状通路40を通して作動流体を流すステップとを含む。例文帳に追加

A method for igniting and combusting the combustor includes a step of flowing a fuel through the center body 32 axially aligned in the nozzle 30 and a step of flowing a working fluid through the annular passage 40, wherein the annular passage is substantially parallel to the center body 32 and radially outward of the center body 32. - 特許庁

本発明による内燃機関3の制御装置では、吸入行程において、ポート燃料噴射弁18から燃料を噴射することによって、気筒C内に混合気を生成するとともに、圧縮行程において、混合気の圧縮着火による燃焼が開始される前に、点火プラグ17から気筒C内に火花を発生させる火花発生動作を実行する(図6のステップ15、図7)。例文帳に追加

The apparatus for control of the internal combustion engine 3 injects fuel from a port fuel injection valve 18 in an intake stroke to generate an air-fuel mixture in a cylinder C, and in a compression stroke and before the start of combustion by compression ignition of the air-fuel mixture, executes spark generation operation (step 15 in Fig.6, Fig.7) to generate a spark in the cylinder C from an ignition plug 17. - 特許庁

このため、電流切替指示手段22のプログラムを「プラズマアークの点火操作が開始された後、電極36a,36bに供給する電流を徐々に大きくする」ように設定しておけば、低電流でプラズマアークを発生させることができ、プラズマアーク発生時の電極36a,36bの消耗を低減できると共に、無駄な電流の消費も抑えることができる。例文帳に追加

By the above, when the program of the current switching indication means 22 is set so that " the current to be supplied to the electrodes 36a, 38b is made to gradually increase after the start of ignition operation", a plasma arc can be generated at low current, the consumption of the electrodes 36a, 36b at plasma arc generation can be reduced, and consumption of waste current can be restrained. - 特許庁

内燃機関の回転数がアイドリング回転数よりも低く設定された燃料供給再開回転数N1 に達した時の時刻T1 において燃料の供給を再開し、時刻T2 において回転数が過進角開始回転数N2 まで低下したときに内燃機関の点火を過進角位置で行わせてその回転方向を反転させる例文帳に追加

Supply of fuel is restarted at time T1 when the engine speed of the internal combustion engine reaches fuel supply restarting engine speed N1 which is set lower than idling engine speed, and the rotating direction is reversed by carrying out ignition of the internal combustion engine at an excessive timing advance position when the engine speed is lowered down to excessive timing advance starting engine speed N2 at time T2. - 特許庁

エンジンの出力パラメータ、即ち空気量106、噴射量102、点火時期104を調節することにより変化させることができるエンジントルクの設定値110、110aがトラクションコントロール等の部分システムからエンジン制御システムに伝達されて、それぞれ出力パラメータの少なくとも一つを調節することにより調達される。例文帳に追加

Set values 110, 110a of the engine torque capable of being changed by adjusting output parameters of an engine, namely, air quantity 106, an injection quantity 102 and ignition timing 104 are transmitted to the engine control system from a component system such as traction control, and procured by adjusting at least one of the output parameters. - 特許庁

制御手段は、手動で器具栓2の手動開閉弁を開弁させる点火操作が行われるときに調理容器検知手段15により調理容器無しが検知されている場合は、手動開閉弁が開弁する前に点消火ボタン3を移動阻止してガスバーナ11へのガス供給を開始しないようにロック手段を制御する。例文帳に追加

The controller controls the locking structure so that the gas supply to the gas burner 11 is not started by preventing movement of the ignition/extinction button 3 before the manual on-off valve is opened, in a case when the cooking container detector 15 detects the absence of the cooking container in implementing the igniting operation for manually opening the manual on-off valve of the appliance cock 2. - 特許庁

イグニッションスイッチ18がオフにされ、内燃機関10が停止されるときのクランクシャフト14の惰性回転中に、その回転速度が所定の回転速度まで低下したとき、電子制御装置19は、所定の気筒に対して燃料噴射及び点火を実施して、圧縮行程中に燃焼を実施させる例文帳に追加

When an ignition switch 18 is turned off and a rotational speed of a crankshaft 14 is lowered to a predetermined rotational speed during inertia rotation of a crankshaft 14 in stopping the internal engine 10, an electronic control unit 19 performs fuel injection and ignition to a predetermined cylinder for combustion in the cylinder in a compression stroke. - 特許庁

点火操作の直後に庫内温度が130度よりも低いかどうかを判定し(S4)、ガスグリルが調理中であることをブザー7aで調理者に知らせる時間間隔であるお知らせ時間を、庫内温度が130度よりも低い場合には3分とし(S5)、130度よりも高い場合には2分48秒とする(S6)。例文帳に追加

It is judged that the temperature in the room is lower than 130 degree immediately after ignition operation (S4) and informing time of time intervals at which the cook is informed of cooking performed in a gas grill by a buzzer 7a is three minutes when the temperature in the device is lower than 130 degree (S5) and two minutes 48 seconds when it is higher than 130 degree (S6). - 特許庁

また、圧縮自着火燃焼方式によるエンジン1の定点運転制御を終了する際に、定点にて圧縮自着火燃焼方式から火花点火燃焼方式へ切り替えてから運転点をアイドルへ移行させた後で、エンジン1を停止させることにより、理想的な状態で圧縮自着火燃焼方式の運転制御を終了する。例文帳に追加

At the end of the fixed point operation control of the engine 1 on the compressive self-igniting combustion system, the engine 1 is stopped after changing over at the fixed point from compressive self-igniting combustion system to the spark ignition combustion system and shifting the operating point to the idling, and thereby the operation control on the compressive self-igniting combustion system can be ended in the ideal condition. - 特許庁

可燃混合気からなる第1のタンブル流と、EGRガスからなり上記第1のタンブル流とは逆方向に回転する第2のタンブル流とを気筒内における別の領域で発生させるタンブル流発生手段6、11、12、13と、上記第1のタンブル流の流動領域内に設けられた点火プラグ9と、を有することを特徴とする内燃機関が提供される。例文帳に追加

The internal combustion engine has a tumble flow generating means 6, 11, 12, 13 for generating a first tumble flow of the combustible mixture and a second tumble flow of the EGR gas rotating in the reverse direction of the first tumble flow in other area of the cylinder, and an ignition plug 9 provided in a flow area of the first tumble flow. - 特許庁

プラズマ発生室21の一部に永久磁石27を埋設し、プラズマ発生室21内に発生する永久磁石27の磁界とプラズマ発生室21に放射されるマイクロ波電力Poとにより局部的な電子サイクロトロン共鳴のゾ−ン28を生成し、マイクロ波電力の供給初期において、そのゾ−ン28を種プラズマとして表面波プラズマ29を点火させる構成としてある。例文帳に追加

A permanent magnet 27 is embedded in a part of the plasma generating chamber 21, a zone 28 for partial electronic cyclotron resonance is formed by the magnetic field of the permanent magnet 27 produced in the plasma generating chamber 21 and microwave power Po radiated into the plasma generating chamber 21, and surface wave plasma 29 is ignited with the zone 28 as seed plasma at the initial stage of supplying the microwave power. - 特許庁

この発明は、内燃機関の始動制御装置に関し、内燃機関の始動1サイクル目に各気筒に対して順次噴射される燃料噴射量を点火順序が後になる気筒ほど増量する制御を行う場合に、ポート残留燃料量を低減し、始動時の空燃比の制御性を良好に向上させることを目的とする。例文帳に追加

To provide a start control device for an internal combustion engine, capable of reducing the amount of fuel remaining in a port and excellently improving controllability of an air-fuel ratio upon starting when performing control to increase the amount of fuel injected sequentially injected to each cylinder in the first start cycle of the internal combustion engine in the cylinder to be ignited later. - 特許庁

エンジン回転数とエンジン負荷とに基づき運転領域を判定し(S1)、運転領域が低中負荷且つ低中回転領域である超リーン領域にあるときは、混合気を圧縮着火燃焼させ(S2)、それ以外の領域にあるときは混合気を通常の火花点火燃焼させる(S3)。例文帳に追加

After the determination of an operating region based on revolutions and loads of an engine (S1), a mixture is fired by compression autoignition combustion when the operating region is in the super-lean region of low or medium range of loads of a low or medium range of revolutions (S2), and is fired by spark ignition combustion as in the ordinary case when the operation is in other regions (S3). - 特許庁

CDI点火装置の発電コイル1に電圧が誘起されるタイミングにもとづいてクランク位置を検出するクランク位置検出部5を有し、クランク位置検出部5が検出したクランク位置を基準にして、燃料噴射制御部6に燃料噴射弁7の燃料噴射タイミングを決定させる例文帳に追加

A fuel injection system has a crank position detection unit 5 to detect the crank position based on the timing at which the voltage is induced in a power generation coil 1 of a CDI igniter, and allows a fuel injection control unit 6 to determine the fuel injection timing of a fuel injection valve 7 with the crank position detected by the crank position detection unit 5 as a reference. - 特許庁

例文

燃料供給装置(21)と、点火装置(14)と、エンジンのアイドル回転状態で一時的にエンジン回転速度を低下させるアイドル回転速度低下手段(31)と、前記アイドル回転速度の低下代またはアイドル回転速度の低下率に基づいて燃焼室内の残留ガスを推定する残留ガス推定手段(31)とを備える。例文帳に追加

This device is provided with a fuel supply device 21, an ignition device 14, an idling rotation speed reduction means 31 temporarily reducing engine rotation speed under an idling rotation condition of an engine, and a residual gas estimation means 31 estimating residual gas in a combustion chamber based on reduction quantity of idling rotation speed or reduction rate of idling rotation speed. - 特許庁

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