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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

筒内噴射式内燃機関において触媒を早期に暖機するために点火時期を遅角させた後、徐々に進角させる制御を行うとき、失火や不整燃焼の発生を確実に防止する。例文帳に追加

To surely prevent generation of misfire and irregular combustion, when performing a control for gradually advancing ignition timing after delaying the ignition timing to early warm a catalyst, in a direct injection internal combustion engine. - 特許庁

エンジンの点火時期を遅角して触媒を暖機する触媒暖機制御中の排気エミッションを低減させながら、触媒の暖機性とアイドル回転の安定性とを両立させる例文帳に追加

To maintain both warming up performance of a catalyst and stability of idle rotation while reducing exhaust emissions during catalyst warming up control for warming up the catalyst by delaying the ignition timing of an engine. - 特許庁

二重噴射方式内燃機関の低温始動において、炭化水素エミッションを低減させ且つノッキングおよび自己点火傾向を低下させる内燃機関の運転方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide operating method and device of an internal combustion engine reducing emission of hydrocarbons and lowering knocking and self-ignition tendencies in low temperature starting of the double injection type internal combustion engine. - 特許庁

イオン化信号及びコイルチャージ電流フィードバック信号を多重化することによってドライバ及びイオン化検出回路と共に集積された点火コイルのピン数を減少させる方法例文帳に追加

METHOD FOR REDUCING NUMBER OF PINS OF IGNITION COIL INTEGRATED WITH DRIVER AND IONIZATION DETECTION CIRCUIT BY MULTIPLEXING IONIZATION SIGNAL AND COIL CHARGE CURRENT FEEDBACK SIGNAL - 特許庁

例文

内燃機関が駆動系と連結されていないときは、適切な点火時期制御を実行して内燃機関の官能性、またはドライバビリティを向上させる例文帳に追加

To improve the functionality or drivability of an internal combustion engine by adequately controlling ignition timing when the internal combustion engine is not coupled with a drive system. - 特許庁


例文

バルブタイミングを検出するセンサに異常が生じると、その後最大速度でバルブタイミングが遅角側に変化するものと仮定して、バルブタイミングの変化を推定し、該バルブタイミングに基づいて点火時期を補正させる例文帳に追加

The change of valve timing is estimated and ignition timing is corrected based on valve timing with assuming that valve timing changes to retardation side at the maximum speed after a sensor detecting valve timing fails. - 特許庁

有機塩素化合物を含む焼却灰中に塩素を固定させる物質を混入して電熱化学物質と共に圧力容器1内に入れ、前記電熱化学物質を点火爆発させて、塩素を金属塩として固定する。例文帳に追加

A material capable of fixing chlorine is incorporated in incineration ash containing an organic chlorine compound and is fed to a pressure vessel 1 with an electrochemical material and chlorine is fixed as a metallic salt by igniting and exploding the electrochemical material. - 特許庁

次いで圧縮行程中に燃料を噴射して第2の混合気を形成し、該第2の混合気に点火することで燃焼室内の圧力を上昇させて、第1の混合気を圧縮自着火させる例文帳に追加

Next, a second fuel-air mixture is formed by ejecting fuel during a compression stroke and ignited to increase pressure in the combustion chamber, thereby the first fuel-air mixture can be compressed-self-ignited. - 特許庁

燃料がガソリンよりもストイキの空燃比が小さくなるような性状の燃料である場合には、燃焼状態変更手段は、例えば点火時期を遅角させることで燃焼状態を変更する。例文帳に追加

When the fuel has a characteristic with an air-fuel ratio of a stoichi smaller than that of gasoline, the means for changing the combustion state changes the combustion state by delaying ignition timing, for example. - 特許庁

例文

エンジン10は、燃料噴射弁25により気筒内に直接噴射された燃料と空気との混合気を点火プラグ22により着火させる筒内噴射式である。例文帳に追加

The engine 10 is of a cylinder injection type in which a mixture of fuel and air injected into a cylinder by a fuel injection valve 25 is ignited by an ignition plug 22. - 特許庁

例文

成層燃焼実行時において、燃焼室内混合気濃度分布のサイクル間変動にもかかわらず、最適な点火時期を設定することができるようにし、混合気の着火性を向上させる例文帳に追加

To improve the ignitability of air-fuel mixture in the execution of stratified combustion regardless of the fluctuation in the distribution of concentration of air-fuel mixture in a combustion chamber between cycles, by setting the optimum ignition period. - 特許庁

直噴火花点火式内燃機関において、成層ストイキ燃焼を高頻度で遂行させて、HC、NOx等の排出を抑制しつつ排気浄化触媒の活性化を促進する効果を十分に発揮させる例文帳に追加

To provide highly frequent stratified stoichimetric combustion for a direct-injection spark ignition internal combustion engine, giving efficient effect for promoting an exhaust emission control catalyst to be activated while suppressing the exhaustion of HC, NOx, etc. - 特許庁

複数種類のエンジン3a,3bに制御を適合させるための制御情報として、点火制御パラメータ6、噴射制御パラメータ7、およびISC制御パラメータ8などが書換え可能である。例文帳に追加

An ignition control parameter 6, an injection control parameter 7, and an ISC control parameter 8 are rewritable as control information for adapting control to the plurality of kinds of the engines 3a and 3b. - 特許庁

特に燃焼悪化が懸念される低温状態では点火時期遅角制御を禁止し、発電量の増大制御のみによってエンジントルクを低下させる例文帳に追加

Ignition time lag control is inhibited in a low temperature condition in which, in particular, combustion may be worsened, and engine torque is reduced by control of increase of power generation amount. - 特許庁

一次電流通電時間を運転状態に応じて変化させることで、最適な火花エネルギを供給することができ、点火プラグの電極消耗が必要以上に進むことを抑えられる。例文帳に追加

By changing the primary current carrying time in accordance with the operating condition, the optimum spark energy can be supplied, and consumption of an electrode of the spark plug can be restrained from proceeding more than necessary. - 特許庁

点火信号の電圧がシャットオフ回路7を動作させるレベルになるまでは、動作レベル設定回路6によりIGBT2のゲートをグラウンドに短絡する。例文帳に追加

A gate of the IGBT 2 is short-circuited to the ground by an operation level set circuit 6 till when voltage of the ignition signals reaches a level for operating the shut-off circuit 7. - 特許庁

起動用重油バーナ5を点火栓14で直接着火させた後、起動用重油バーナ5を助燃バーナとして微粉炭バーナ8を着火させることにより、微粉炭焚ボイラを起動する。例文帳に追加

After the burner 5 being directly ignited by the plug 14, the burner 8 is ignited by the burner 5 which is allowed to serve as an auxiliary burner, thereby starting the pulverized coal burning boiler. - 特許庁

好ましくは点火時期の遅角に伴うトルク低下を補償するための必要空気量を算出し、その必要空気量に基づいて吸気弁の作動特性を変化させる例文帳に追加

A required amount of air for compensating torque reduction accompanying spark-delaying of the ignition timing is preferably calculated, and the operation characteristic of the intake valve is varied based on the required amount of air. - 特許庁

樹脂成形部50は、底板部11と点火器40との間の空間に絶縁性の流動性樹脂材料を流し込んでこれを固化させることによって形成される。例文帳に追加

The resin molded part 50 is formed by pouring an insulating fluid resin material in a space between the bottom plate part 11 and the igniter 40 and solidifying the material. - 特許庁

組付け性を向上させることができ、さらに混合気の着火性を良好にすることを可能とし、点火プラグをシリンダヘッドに対して安定して固定することができる内燃機関、ヘッドカバー、及びプラグホールパイプを提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine, a head cover and a plughole pipe capable of improving installability and ignitability of a mixed gas, and capable of stably fixing an ignition plug to a cylinder head. - 特許庁

組付け性を向上させることができ、さらに混合気の着火性を良好にすることを可能とし、点火プラグをシリンダヘッドに対して安定して固定することができる内燃機関、及びカバーを提供する。例文帳に追加

To enhance assembling ability, improve ignitability of air-fuel mixture, and stably fix an ignition plug to a cylinder head. - 特許庁

触媒暖機遅角補正とアイドル回転安定化補正とを両立させ、アイドル回転を確実に安定化させることができる点火時期制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device capable of surely stabilizing idle rotation, by making both compatible in a catalyst warming-up timing delay correction and an idle rotation stabilizing correction. - 特許庁

各燃焼室内3〜5には、燃焼により高温ガスを発生するガス発生剤6を装填し、ハウジング1のホルダ9には、第1燃焼室3内のガス発生剤6のみを着火させる点火手段7を配設する。例文帳に追加

A gas generation agent 6 for generating high-temperature gas by combustion is mounted in each of the combustion chambers 3-5, and a holder 9 in the housing 1 is provided with an ignition means 7 for igniting only gas generation agent 6 in the first combustion chamber 3. - 特許庁

また、点火抑制制御が、燃料噴射抑制制御開始後に残存する未燃料を燃焼するのに十分な一定時間t1を経過した後に開始されるため、未燃料の燃焼を促進させることができる。例文帳に追加

Additionally, since ignition suppression control is started after fixed time t1 which is enough to burn unburned fuel existing after fuel injection suppression control starts elapses, combustion of unburned fuel is accelerated. - 特許庁

ピストンの上死点位置を変化させる可変圧縮比機構を備えた火花点火式ガソリン機関であって、基本的に、低負荷域では高圧縮比に、高負荷域では低圧縮比に制御される。例文帳に追加

A spark ignition type gasoline engine provided with a variable compression ratio mechanism for changing a top dead center position of a piston is basically controlled to a high compression ratio in a low load region and to a low compression ratio in a high load region. - 特許庁

バッテリにこれ以上の充電を受け入れる余裕がないと判定した場合は、エンジンの点火時期を遅延して、燃焼効率を低下させることによってエンジンの温度を上昇させてエンジン水温TWを昇温する。例文帳に追加

When it is determined that there is no room for a battery to receive further charge, the engine temperature is raised and the engine water temperature TW is increased by delaying the ignition timing of an engine to lower the combustion efficiency. - 特許庁

液化ガス燃料でありながらリーク量を減少させて、燃料の使用効率を向上させることのできる圧縮点火機関用の液化ガス燃料を提供する。例文帳に追加

To obtain a liquefied gas fuel for a compression ignition engine capable of reducing an amount of leak and improving a use efficiency of a fuel in spite of being a liquefied gas fuel. - 特許庁

一方、エンジン水温THwが温度T1以上である場合、ECUは、エンジンの点火時期を進角させてエンジン暖機を促進するエンジン暖機制御を行ないつつ、EHCを通電させる例文帳に追加

Meanwhile, the ECU makes the EHC energized, while performing the engine warming-up control to promote the engine warm-up by advancing the angle of the ignition timing of the engine when the engine water temperature THw is not less than the temperature T1. - 特許庁

バックアップ電源によるエアバッグ点火回路の性能を低下させることなく、バックアップ電源容量を小さくして寸法を縮小し、低価格とする。例文帳に追加

To decrease capacity of a backup power source to reduce its size for achieving low price without lowering performance of an air bag ignition circuit based on the backup power source. - 特許庁

そして、エンジンの逆回転が判定された場合には、点火コイル通電中の気筒に対して、強制的に燃料噴射を実施し失火させるものである。例文帳に追加

In the case the inverse rotation of the engine is decided, forcible fuel injection is performed in a cylinder in which an ignition coil is being energized to extinguish a fire. - 特許庁

これによれば、大気圧が低いほど、ノック制御手段による点火遅角量が抑制されるので、ノック制御手段によるノック回避の確実性を低下させるものの、エンジン出力が著しく低下することを抑制できる。例文帳に追加

With this structure, since the amount of ignition lag by the knock control means is restricted as the air pressure is lower, the sureness of avoidance of a knock by the knock control means is reduced, but remarkable lowering of the engine output can be prevented. - 特許庁

充填ガスでエアバッグを膨張させるタイプのインフレータにおいて、点火器24の作動による圧力を受けて破裂板30が脱離したとき、捕捉手段50に破裂板30を突き刺して捕捉する。例文帳に追加

In this inflator for expanding an airbag with a filling gas, when a rupture disk 30 is subjected to pressure generated by the operation of an igniter 24 and is separated, the rupture disk 30 is pierced by a capturing means 50, whereby the rupture disk 30 is captured. - 特許庁

フライホイールの回転時に送風羽根により径方向の外側に送り出される冷却風を窪み11f内に引き込んで、点火ユニット16に直接吹き付けられる冷却風の量を増大させる例文帳に追加

By pulling into the cavity 11f the cooling air, blown by the fan blades to the outside in the radial direction when the flywheel is rotated, the amount of the cooling air blown directly to the igniting unit 16 is increased. - 特許庁

圧縮比低減制御が実行された場合に、圧縮比の低減により遅角要求量COlagが減少する分だけノック制御に係るノック回避点火時期STkcsを進角側に変更させる(S206)。例文帳に追加

When the compression ratio reduction control is performed, the knock avoidance ignition timing STkcs concerning to the knock control is changed to an advance side by an amount of reduction of the lag demand COlag due to reduction of the compression ratio (S206). - 特許庁

バッテリにこれ以上の充電を受け入れる余裕がないと判定した場合は、エンジンの点火時期を遅延して、燃焼効率を低下させることによってエンジンの温度を上昇させてエンジン水温TWを昇温する。例文帳に追加

When it is judged that there is no room for receiving the charge more than this in the battery, by delaying the ignition timing of the engine and dropping a combustion efficiency, the temperature of the engine is increased and the water temperature TW of the engine is increased. - 特許庁

制御システムを制御範囲から逸脱させることなく、内燃エンジンに供給される混合気の組成を調整可能であり、且つ点火時点を変更可能であるように、回転数制御方法を構成する。例文帳に追加

To constitute a method for controlling a rotation number such that a composition of fuel-air mixture supplied to an internal combustion engine is adjustable and an ignition timing is changeable without deviating a control system from its controllable range. - 特許庁

制御電子回路を改良するために、論理的に分離された少なくとも2個の回路を設け、これらのうち第1回路に配量装置を、第2回路に点火装置を制御させる例文帳に追加

In order to improve the control electronic circuit, at least two circuits logically separated from each other are provided, a first circuit thereof is adapted to control the dispenser, and a second circuit thereof is adapted to control the igniter. - 特許庁

点火時期を上死点前5°から上死点後36°とし、エンジンの有効軸トルク分を適切な量に抑えながら、後燃えする燃料量を増やして排気温度を上昇させることができる。例文帳に追加

The exhaust temperature can be increased by increasing an amount of fuel for after burning, while ignition timing is set from 5° before the top dead center to 36° after the top dead center to suppress effective torque of a shaft of an engine in a suitable amount. - 特許庁

CPU70aは、まず、給湯装置2の循環ポンプ12を稼働させ、不凍液の温度が低くて粘性抵抗が高くても、バーナ19,19を点火させる例文帳に追加

A CPU 70a first operates a circulating pump 12 of a water heater 2, and ignites burners 19 and 19 even if the viscous resistance is high when the temperature of an antifreeze is low. - 特許庁

そして、再始動要求が発生すると、膨張行程で停止していた気筒への燃料噴射と点火とによって最初の爆発圧力を得て、エンジンの始動を開始させる例文帳に追加

When re-starting requirement is generated, first explosion pressure is obtained by fuel injection and ignition to a cylinder being stopped in an expansion stroke to start starting of the engine. - 特許庁

ピストンの上死点位置を変化させる可変圧縮比機構を備えた火花点火式ガソリン機関であって、基本的に、低負荷域では高圧縮比に、高負荷域では低圧縮比に制御される。例文帳に追加

In a spark ignition type gasoline engine having a variable compression ratio mechanism to change the top dead center position of a piston, fundamentally, the engine is controlled to a high compression ratio in a low load area and to a low compression ratio in a high load area. - 特許庁

イオウ推定付着量SOXMILEが許容量SOXFUL以上になると、空燃比のリッチ化、点火時期の遅角補正及び排気還流の停止によって排気温度を上昇させ、触媒からイオウを放出させる例文帳に追加

When the estimate sulfur deposit amount SOXMILE becomes more than an allowable value SOXFUL, an exhaust temperature is increased by being rich of air-fuel ratio, delay angle correction of an ignition timing, and stopping of exhaust reflux, whereby sulfur is released from the catalyst. - 特許庁

暖機中と判断された場合は、前方バンク151および後方バンク152の点火時期をエンジン冷却水温の上昇に応じて徐々に進角側に変化させる手段を有する。例文帳に追加

The device includes a means for changing the ignition timings of the front bank 151 and the rear bank 152 to an advancing side gradually according to the rising of the engine cooling water temperature, if the engine is determined to be in the warm-up. - 特許庁

1次コイル3の両端部には、内燃機関の点火時にこの1次コイル3に流れる1次電流を急激に変化させる制御を行う1次電流制御回路部9を接続する。例文帳に追加

A primary current control circuit unit 9, which quickly changes the primary current flowing through the primary coil 3, when an internal combustion engine is ignited, is connected to the ends of the primary coil 3. - 特許庁

これにより、燃料Fの流れを吸入空気の旋回流に衝突させ、その霧化、混合性を高めると共に、点火プラグ17の近傍に混合気Gを安定的に形成でき、燃焼安定性を向上させることができる。例文帳に追加

In this way, a flow of the fuel F is made to collide against a turn flow of intake air, atomization of the fuel and mixing performance are enhanced, and a mixture G can be stably formed in the vicinity of a spark plug 17, so that combustion stability can be improved. - 特許庁

加圧した液体燃料と加圧した空気との予混合物を噴霧させた混合物に点火して火炎を発生させる噴霧式火炎発生装置を構成する。例文帳に追加

To provide a spray type flame generator which generates flame by igniting a mixture made of spraying premix of a pressurized liquid fuel and pressurized air. - 特許庁

アイドル回転のフィードバック制御が行われるときに、点火時期を遅角することで、スロットル開度を増大補正させ、通常のアイドル制御時よりも高開度・高吸入空気量側での相関を学習させる例文帳に追加

When the feedback control of idling is performed, the opening of the throttle is increased and corrected by retarding the ignition timing, and the correlation is learned on the side of a larger openings/larger amount of suction air than under normal idle control. - 特許庁

このようにして、逆転により自己始動が可能、または始動時のフリクションが軽減される位置になった後、膨張行程での燃料噴射及び点火によって内燃機関を始動させる例文帳に追加

When self-starting is made possible by reverse rotation, or when the piston is in a position where friction at starting is reduced, the internal combustion engine is started by fuel injection and ignition in the expansion stroke. - 特許庁

高負荷時は燃料を分割噴射して排気ガスの温度を上昇させ、低負荷時は燃料の分割噴射と点火時期の遅角とを行なうことで排気ガスの温度を上昇させる例文帳に追加

At high load, the temperature of exhaust gas is raised by dividedly injecting fuel, and in a low load, the temperature of exhaust gas is raised by conducting dividing injection of the fuel and the lag of ignition timing. - 特許庁

例文

火花点火運転からHCCI運転への運転切替時には、検出される吸気圧Pinの変化に応じて燃料流量を変化させるために燃料弁14を制御する。例文帳に追加

At the time of switching the operation from the spark ignition operation to the HCCI operation, the fuel valve 14 is controlled for changing the fuel flow rate according to the change of the detected intake air pressure Pin. - 特許庁

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