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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

本発明のパワースイッチユニットは、エンジンコントロールユニットから出力される点火信号に応じて、内燃機関用点火コイルの一次コイルに流れる一次電流を通電・遮断制御し、二次コイルに高電圧を発生させる例文帳に追加

This power switch unit controls electrical connection and disconnection of the primary current, which flows in a primary coil of an ignition coil for internal combustion engine, to generate a high voltage in a secondary coil in response to an ignition signal output from an engine control unit. - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに対して高電圧を供給し、火花放電を発生させる際に発生する雑音の除去または耐雑音性向上用のコンデンサを備えた内燃機関用点火コイルに関するものである。例文帳に追加

To provide an ignition coil for internal combustion engine provided with a capacitor for supplying a high voltage to an ignition plug for internal combustion engine of an automobile or the like, and removing noise generated when an arc discharge is generated or improving noise resistance. - 特許庁

エキサイタコイルを短絡するためのスイッチを特別に設けることなく、かつ点火位置の制御性を損なうことなく、機関の過回転時にエキサイタコイルを短絡して過回転防止動作を行わせることができるコンデンサ放電式内燃機関用点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide a capacitor discharge type ignition device for an internal combustion engine capable of performing over revolution prevention action by shorting an exciter coil at a time of over revolution of the engine without specially providing a switch for shorting the exciter coil and without degrading controllability of ignition position. - 特許庁

本発明は、冷間状態の内燃機関がフューエルカット運転から復帰する時は点火時期をMBTより前へ進角させ、温間状態の内燃機関がフューエルカット運転から復帰する時は点火時期をMBTより遅角させるようにした。例文帳に追加

When the internal combustion engine in the cold state is reset from the fuel-cut operation, the ignition timing is forwardly spark-advanced than MBT, and when the internal combustion engine in the warm state is reset from the fuel-cut operation, the ignition timing is spark-delayed than MBT. - 特許庁

例文

一次コイルへの通電開始時期、及びその通電を遮断して点火させる点火時期を通電開始前に演算し(演算手段)、その演算後のスロットル開度(運転状態)の変化に基づき前記両時期を再演算する(再演算手段)。例文帳に追加

The energization timing to the primary coil and the ignition timing for blocking the energization for ignition are calculated before the energization is started (a calculation means), and both the timings are recalculated (recalculation means) based on change in a throttle opening (a driving condition) after calculation. - 特許庁


例文

各燃料噴射過程の際に各シリンダ毎に、1つの値を記憶装置のメモリセルに書込み、該値は、そのつどの噴射される燃料量毎に該当するシリンダの点火時期を確定し、さらにそれぞれのシリンダが点火されるべき場合には再び読出されるようにする。例文帳に追加

In respective fuel injection processes, one value is written in a memory cell of a storage device with respective cylinders, the value fixes the ignition timing of the corresponding cylinders with every fuel quantity injected each time, and is read out again when igniting the respective cylinders. - 特許庁

したがって、点火時に、処理ガスは、電界の集中する下端部3222a付近から下端縁331付近を通過することになるので、分子→原子→プラズマへと変化し易く、確実かつ速やかにプラズマ(プルーム)点火を行わせることができる。例文帳に追加

Thus, the processed gas passes through around the lower end portion 322a and around the lower end edge 331 which electric field converges, and therefore easily changes itself into molecule, atom and plasma in order, thereby performing plasma (bloom) lighting surely and immediately. - 特許庁

ECU100でLNT20bのNOx吸蔵量を推定し、予め設定した最大量に達したとき、#4気筒の点火をカットし、点火カットした#4気筒からの未燃焼ガスを第2のEGR通路17を介して#1気筒に還流させる例文帳に追加

A NOx storage amount in an LNT (Lean NOx Trap catalyst) 20b is estimated by an ECU100, when it reaches a preset maximum amount, ignition of a cylinder #4 is cut, and unburnt gas from the cylinder #4 in which ignition is cut is recirculated to a cylinder #1 via a second EGR passage 17. - 特許庁

エンジン1の運転状態が、エンジン回転数が設定回転数以下でありかつ、一作動室当たりの充填量の増加率が設定増加率以上である所定の運転状態のときには、リーディング側点火プラグ92の点火時期のみをリタードさせる例文帳に追加

When the driving condition of the engine 1 is the certain driving condition in which the number of revolutions of the engine is a predetermined number of revolutions and below and a rate of increase of a charge amount per one operation chamber is not less than a predetermined increase rate, the ignition timing of only the leading side ignition plug 92 is retarded. - 特許庁

例文

本発明のエンジン制御装置では、所定の気筒のピストンが吸気バルブが開き始める位置(定位置)で停止するように、噴射処理及び点火処理を停止する位置を逆算し、これに基づくタイミングで噴射処理及び点火処理を停止させる例文帳に追加

The engine control device according to this invention back-calculates positions to stop injection process and ignition process to stop a piston of a predetermined cylinder at a position (fixed position) where an intake valve starts to open and stops injection process and ignition process at timings based on that. - 特許庁

例文

このように、吸気温の上昇に応じて目標過給圧を下げることにより、ノッキング発生点火時期が進角側へと移行するので、高過給圧のまま、点火時期を遅角してノッキング発生を抑制する従来の制御に比して、より一層高いトルクをエンジンに発生させることができる。例文帳に追加

In this way, since knocking occurring ignition time is shifted toward the advance angle side, by lowering the target supercharge pressure according to the rise in the intake temperature, a higher torque can be generated by the engine compared with a conventional control to suppress the occurrence of knocking by shifting the ignition time to the lag angle side with high supercharge pressure. - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに高電圧を供給し、火花放電を発生させるものであり、組立および作製が容易であり、安価で、信頼性の高い外環鉄心モールド型の内燃機関用点火装置に関するものである。例文帳に追加

To provide an ignition device for an internal combustion engine of outer ring core mold type, which supplies an ignition plug of the internal combustion engine of an automobile with a high voltage to generate spark discharge, and the assembly and fabrication of which is performed easily at a low cost and with high reliability. - 特許庁

1つの気筒に2つの点火プラグを設けた内燃機関の失火検出装置において、失火検出に用いる点火プラグを最適に選択すると共に、内燃機関の運転状態の変化に応じたイオン電流波形の変化を考慮に入れ、失火検出の精度および信頼性を向上させる例文帳に追加

To improve the accuracy of misfire detection and reliability in a misfire detection device for an internal combustion engine provided with two spark plugs in a cylinder by selecting the optimum spark plug used for misfire detection and considering the change of an ion current wave form according to the operation state change of the internal combustion engine. - 特許庁

加速後のねじり振動期間の間、エンジン出力を増加させるように、エンジンの吸入空気量を増量補正すると共に、前記エンジン出力の増加を相殺するように、点火時期を遅角補正(HOS1)することにより、点火時期の進角余裕度を確保する。例文帳に追加

A suction air quantity of an engine is increasingly corrected to increase engine output for a torsional vibration period after acceleration, and an ignition timing advance margin of the ignition timing is secured by correcting the ignition timing for an ignition timing delay (HOS1) to offset an increase in the engine output. - 特許庁

均一燃焼モードと成層燃焼モードの双方において、点火時期を適切に決定することができ、それにより、高い燃焼効率が得られることで、運転性や燃費を向上させることができる筒内噴射式の内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controller of a cylinder injection type internal combustion engine capable of improving an operability and a fuel consumption by properly determining an ignition timing in both uniform combustion mode and a stratified combustion mode to provide a high combustion efficiency. - 特許庁

そして、エンジンの始動時に、ピストン21が膨張行程で停止している気筒において、第2噴射弁から第2燃料を燃焼室2に噴射して、点火プラグ7によってその第2燃料に点火して初爆を行い、エンジンをクランキングして始動させる例文帳に追加

In engine starting, in the cylinder in which the piston 21 stops in an expansion stroke, the second fuel is injected into the combustion chamber 2 from the second injection valve and the second fuel is ignited by the ignition plug 7 to carry out an initial explosion and crank the engine for starting. - 特許庁

光学系を移動させるための機械的な移動機構を不要にでき、燃焼室内の光エネルギが急激に増大することなく、燃焼室内に出射するレーザ光の集光数を変更でき、多点点火する場合には燃焼室内の点火位置を互いに十分に離すことを可能とする。例文帳に追加

To eliminate the need for a mechanical moving mechanism for moving an optical system, change the condensing number of laser beams to be emitted into a combustion chamber without suddenly increasing beam energy in the combustion chamber, and actualize multi-point ignition at sufficiently separate ignition positions in the combustion chamber. - 特許庁

本発明は、自動車のエンジンの点火プラグにおいて、火花放電を発生させるために高電圧を供給すると同時に、イグナイタ収容部の隅部から緩衝材が上部に這い上がるのを防止できる内燃機関用点火コイルに関するものである。例文帳に追加

To provide an ignition coil for an internal combustion engine, supplying high voltage to generate spark discharge and preventing crawling up of a buffer from corner parts of an igniter housing part, in an ignition plug for an engine of an automobile. - 特許庁

ノックの発生時、ノックを防止すべく点火時期を遅角するとともに、点火時期の遅角に伴うトルクの低下を吸入空気量の増加によって補償しつつ、吸入空気量を増加させることがノックの発生を助長してしまうのを防止する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine, in which, when knock occurs, ignition timing is delayed so as to prevent the knock, a torque reduction accompanying the delayed ignition timing is compensated by an increase in an intake air amount, and further generation of knock owing to the increase in an intake air amount is prevented. - 特許庁

燃料の気化霧化やミキシング特性を向上し、点火手段の点火タイミングのリタード許容量を確保した状態でリタードさせることができるので、触媒活性促進運転に要する時間を可及的に短縮し、全体として低い燃費で高い排気性能を発揮することができる。例文帳に追加

Since the gasification and atomization of a fuel and a mixing characteristic thereof are improved to retard the ignition timing in such a state that the retard allowance of the ignition timing of the ignition means is secured, a time required for the catalyst activity promoting operation can be minimized to generally develop a high exhaust performance with less fuel consumption. - 特許庁

当該補正後の点火時期がベース点火時期よりも進角側の値である場合には、過給アシスト制御量を増加させるために、MAT26に与えるアシスト電力を調整するためのMAT電力抑制係数Kを増加側に補正(学習)する。例文帳に追加

When a post-correction ignition-timing shows a value on the advance side of the base ignition-timing, a MAT power restriction coefficient K is corrected on (made to learn) the increase side in order to adjust the assist power to be provided to a MAT 26, thus to increase the supercharge assist controlled variable. - 特許庁

二次空気供給条件を満たす場合(S10のY)、ECUは第1気筒に備わるインジェクタからの燃料噴射及び点火プラグの点火を中止し(S12)、開閉弁を閉じ(S14)、第1吸気バルブ及び第1排気バルブのバルブタイミングを変更し(S16)、エアポンプとして機能させる例文帳に追加

If the condition is fulfilled (Y of S10), the ECU cancels fuel injection from an injector equipped to a first cylinder and ignition of an ignition plug (S12), closes an opening and closing valve (S14), changes the valve timing of a first suction air valve and a first exhaust valve (S16), and makes the stopping cylinder function as an air pump. - 特許庁

内燃機関の点火時期や空燃比に応じて無段変速機の変速比を変化させるものとし、点火時期補正や空燃比補正に起因してトルクがダウンするトルクダウン率が大きいほど、高回転かつ低トルクとなるように変速比を補正することとした。例文帳に追加

The speed changing ratio of the stepless transmission is changed according to the ignition timing and the air/fuel ratio of the internal combustion engine, the more the torque down ratio in which torque gets down caused by the ignition timing correction or the air/fuel ratio correction, the speed changing ratio is corrected so as to become higher rotation and lower torque. - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに対して高電圧を供給し、火花放電を発生させるための内燃機関用点火コイルの充填絶縁物に発生するクラックの方向を制御して、リークの発生による不具合をなくす。例文帳に追加

To eliminate the generation of leakage by supplying a high voltage to an ignition plug of an internal combustion engine in an automobile or the like and controlling the direction of a crack generated in the filled insulator of the ignition coil for the internal combustion engine for generating spark discharge. - 特許庁

経年変化による燃料噴射ノズル劣化や吸排気ポートのカーボン付着による気流変化、空燃比変化等により着火しにくくなった場合、混合気を完全燃焼させるだけの点火エネルギーを与えられず燃焼が悪化し、回転数が不安定となり、正常な点火が行えない。例文帳に追加

To solve the problem in a change in an air current or, a change of air-fuel ratio caused by fuel injection nozzle deterioration due to aging and adhesion of carbon in an intake/exhaust port wherein ignition is hardly achieved, ignition energy enough for completely burning air-fuel mixture is not applied to deteriorate combustion, and the rotational frequency becomes unstable so that normal ignition is not performed. - 特許庁

エンジン回転数Neが目標アイドル回転数に収束した後に、エンジンの出力変動を検出し、出力変動を許容限界値に近づけるように、前記基本点火時期TADVを補正することで、点火時期を十分リタードして排気温度を上昇させる例文帳に追加

After the engine speed Ne is converged in the target idle speed, an output variation in the engine is detected, and the basic ignition timing TADV is corrected, so that the output variation is brought near to an allowable limit value, and the exhaust gas temperature is raised by sufficiently retarding the ignition timing. - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに対して高電圧を供給し、火花放電を発生させる内燃機関用点火コイルにおける一次端子、一次ボビン、コネクタ、絶縁ケースの組立体および組立方法に関するものである。例文帳に追加

To provide an assembly and an assembling method of a primary terminal, a primary bobbin, connectors and an insulating case in an ignition coil for an internal combustion engine, which supplies a high voltage to an ignition plug of the internal combustion engine in an automobile or the like and generates a spark discharge. - 特許庁

スロットル弁開度の減少に伴って吸入空気量が指数関数的に減少変化する吸気系を備えたエンジンの場合、予め求めておいた吸入空気量の減少特性曲線に従って点火時期の進角速度を2段階に切り替えて点火時期を進角させる例文帳に追加

In the case of an engine equipped with an intake system for exponentially reducing intake air in accordance with the reduction of the opening of the throttle valve, the advancing speed of the ignition timing is switched at two levels based on a reduction characteristic curve of the intake air calculated beforehand and advances the ignition timing. - 特許庁

そして、遅角補正量が所定値RTDthを超えると、燃料噴射時期を圧縮行程前半の第2噴射時期に変更し(fIT=2)、点火時期を第2噴射時期でのノッキング限界点火時期ADV2mまで進角させる(点D→点G)。例文帳に追加

When a delay correction amount exceeds a predetermined value RTDth, the fuel injection timing is changed to a second fuel injection timing in a first half of compression stroke (fIT=2), and the ignition timing is advanced up to the knocking limit ignition timing ADV2m at the second fuel injection timing (point D → point G). - 特許庁

始動用スロットルオープナを設けたり、空燃比をリッチ化することなく、点火時期を制御することで内燃機関の始動性を向上させると共に、構成としても簡易な船舶推進機の始動時点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a simply structured starting time ignition timing controller for a ship propulsion machine controlling ignition timing for improving a starting property of an internal combustion engine without arranging any starting throttle opener or turning an air-fuel ratio into a rich air-fuel ratio. - 特許庁

前記点火装置には気体燃料経路と圧縮空気経路とを開閉弁(102、106)を介して接続し、前記点火装置により空気混合燃料によるパイロット火炎の形成後に前記蓄圧タンクから蓄圧気体燃料を瞬時にメインパイプに供給させる制御手段(130)とを設けている。例文帳に追加

To the ignition apparatus the gaseous fuel passage and a compressed air passage are connected through opening/closing valves 102, 106, and control means 130 is provided to instantaneously supply to the main pipe a pressure storage gaseous fuel from the pressure storage tank after forming a pilot flame with an air mixed fuel by the ignition apparatus. - 特許庁

本発明の目的は、プラズマ放電の吹き出し効果を利用して、火花放電(アーク)の放電経路を吹き出し着火性を向上させるとともに、着火点を燃焼室壁面から出来るだけ離し、火炎伝播を促進できる点火プラグ構成,回路構成および点火制御方法を提供することである。例文帳に追加

To provide an ignition plug configuration, circuit configuration and an ignition control method capable of enhancing blowout firing ability on discharge route of a spark discharge (arc) by utilizing a blowout effect of plasma discharge, keeping a firing point apart from wall surface of combustion chamber as practicable as possible, and promoting flame propagation. - 特許庁

ユーザーに不具合感や操作性の悪さを感じさせることなく、かつ不着火や立ち消えの起きた後で点火動作しても爆着を起こさせることなく着火させる例文帳に追加

To ignite a burner without letting a user feel nonconformity impression or badness of operability, and besides without causing explosive bonding even if it ignites after occurrence of ignition failure or flame failure. - 特許庁

レーザドップラ流速計において、測定領域に収束させる2本レーザ光を入光させるためのファイバー16,17を点火プラグ7の基端側に接続する一方、2本のレーザ光を収束させるためのフロントレンズ19、及び、測定領域からの散乱光を集光する集光レンズ18を、点火プラグ7内に配置する。例文帳に追加

In a laser Doppler flow meter, fibers 16 and 17 for introducing two laser beams to be focused on a measurement area are connected to the base end side of the ignition plug 7, while a front lens 19 focusing the two laser beams and a condensing lens 18 condensing scattering light from the measurement area are arranged inside the ignition plug 7. - 特許庁

成層運転時には、旋回流が発達して噴霧が広がる前に噴射を停止させる短時間の噴射を繰り返し行わせることで、燃料を衝突面11aに衝突させて点火プラグに向けて飛散させる例文帳に追加

During a stratification operation, by repeatedly effecting injection in a short time, in which a swirl flow is developed and the injection is stopped before the spray of the flow is spread, fuel is collided with a collision surface 11a and flied toward an ignition plug. - 特許庁

可変バルブタイミング装置1と点火装置2とノックセンサ3とを設け、ノッキングが検出された時であって空燃比がストイキの時にバルブタイミングを遅角させ、ノッキングが検出された時であって空燃比がリーンの時に、バルブタイミングを遅角させるのを禁止すると共に点火時期を遅角させる例文帳に追加

A variable valve timing device 1, an igniter 2 and a knock sensor 3 are arranged, and when the air-fuel ratio is stoichimetric when detecting the knocking, the valve timing is delayed, and when the air-fuel ratio is lean when detecting the knocking, a delay in the valve timing is prohibited, and the ignition timing is delayed. - 特許庁

電子制御装置100は、ノッキングの発生を抑制しつつ効率的な機関運転が実現されるようにEGRバルブ44の開度に基づいて推定される排気の還流量に応じて点火時期を設定するとともに、ノックセンサ66によってノッキングの発生が検出された場合には点火時期を遅角させる一方、ノッキングの発生が検出されなかった場合には点火時期を進角させるフィードバック制御を実行する。例文帳に追加

An electronic control device 100 sets the ignition timing according to the recirculation quantity of exhaust gas estimated based on the opening degree of an EGR valve 44 for efficient engine operation while inhibiting knocking, and executes feedback control retarding the ignition timing when knocking is detected with a knocking sensor 66 and advancing ignition timing when knocking is not detected. - 特許庁

本発明は、火花点火式内燃機関の制御システムにおいて、触媒が十分に活性していない時に、点火時期をMBTより前へ進角させることにより内燃機関から排出される炭化水素(HC)の低減を図るとともに、触媒より上流の排気に酸素を供給することにより内燃機関から排出された一酸化炭素(CO)を酸化させるようにした。例文帳に追加

In the control system of the spark ignition internal combustion engine of this invention, hydrocarbon (HC) exhausted from the internal combustion engine is reduced by advancing an ignition timing ahead of an MBT (minimum advance for best torque) when the catalyst is not sufficiently activated and carbon monoxide (CO) exhausted from the internal combustion engine is oxidized by supplying oxygen to exhaust emission at upstream from the catalyst. - 特許庁

廃棄物処理装置100は、水素酸素混合ガスを供給する水素酸素発生装置110と、水素酸素混合ガスを燃焼させることにより処理物322を処理するための一次炉130と、水素酸素混合ガスを燃焼させるための燃焼火口142と、水素酸素混合ガスに点火するための点火装置144とを備える。例文帳に追加

This wastes treatment equipment 100 comprises a hydrogen-oxygen generating device 110 for supplying a hydrogen-oxygen mixture gas, a primary furnace 130 for treating a treated object 322 by burning the hydrogen-oxygen mixture gas, a combustion nozzle 142 for burning the hydrogen-oxygen mixture gas, and an ignition device 144 for igniting the hydrogen-oxygen mixture gas. - 特許庁

要求電圧値が供給可能電圧値よりも高い場合は、点火時期を進角させる措置、吸気バルブの閉角(閉弁時期)を遅角させる措置、吸入空気量を低減する措置を行い、筒内圧を低減させる例文帳に追加

If the demand voltage value is higher than the feedable voltage value, a step for advancing ignition timing, a step for retarding intake valve closure angle (valve close timing) and a step for reducing intake air quantity are executed to reduce cylinder pressure. - 特許庁

第1のガス発生アセンブリ(30)において推進ガスを含む燃焼物を発生させる第1の推進剤(38)が第1の起爆アセンブリ(22)にて点火され、第2のガス発生アセンブリ(120)において推進ガスを含む燃焼物を発生させる第2の推進剤(120)が第2の起爆アセンブリ(100)にて点火される。例文帳に追加

A first propellant 38 for generating a combustible containing propelling gas in a first gas generation assembly 30 is ignited by a first detonation assembly 22, and a second propellant 120 for generating a combustible containing propelling gas in a second gas generation assembly 120 is ignited by a second detonation assembly 100. - 特許庁

正転状態のクランク軸3を逆転させる際には、クランク軸3の回転数を逆転開始回転数に低下させた時点で点火時期を過進角させてクランク軸3を逆転させる例文帳に追加

For a reverse rotation of a crankshaft 3 in a normally rotating state, when the rotating speed of the crankshaft 3 is lowered to a reverse rotation start speed, ignition timing is overadvanced to reverse the crankshaft 3. - 特許庁

そして、排気温度が上記所定高温域にあると判定された場合に、冷却装置としてのエンジン冷却システム30のエンジン冷却性能を向上させる冷却向上処理を実施するとともに、その冷却向上処理の開始後においてエンジン10の点火時期を進角させる点火進角処理を実施する。例文帳に追加

When the exhaust temperature is determined to be in the predetermined range, the degradation suppression control device carries out a cooling improving process of improving an engine cooling performance of the engine cooling device 30 as a cooling device, and also carries out an ignition advance process of advancing an ignition timing of the engine 10 after starting the cooling improving process. - 特許庁

内燃機関2及びモータ3を駆動源とし、モータを始動させて内燃機関を回転駆動した後、内燃機関を点火して始動させる、ハイブリッド車両において、始動時に、モータを目標モータ回転数(TgtmtN)にまで回転駆動するモータ制御手段を設け、目標モータ回転数に達した場合に、点火指令を出力して内燃機関を始動させる、内燃機関駆動制御手段を設ける。例文帳に追加

In this hybrid vehicle provided with the internal combustion engine 2 and a motor 3 as a driving source, after starting the motor to drive the internal combustion engine, the internal combustion engine is ignited for starting. - 特許庁

車両の停車によりエンジン1を停止し、発進動作に伴いエンジン1を再始動するエンジンのアイドルストップ装置であり、発進時のアクセル開度を検出するセンサ21と、アクセル開度が小さいときほど遅角量が大きくなるように点火時期を遅角させる点火時期制御手段9とを備え、アイドルストップ後の初爆時のトルクショックを抑制する。例文帳に追加

This device is an engine idle stop device stopping an engine 1 when a vehicle stops and restarting the engine 1 when the vehicle starts, is provided with a sensor 21 detecting accelerator opening at a time of start and an ignition timing control means 9 retarding ignition timing to make retarded angle larger as accelerator opening gets smaller and suppresses torque shock of the initial explosion after idle stop. - 特許庁

本方法は、ガスタービンエンジン(10)を作動させるステップと、ガスタービンエンジン(10)内部の作動圧力をモニタするステップと、モニタした圧力が第1の所定の圧力範囲の範囲内にある時に点火器(40)を作動させるステップと、点火器(40)が第1の所定の圧力範囲の範囲内でスパークを発生しない場合には第1の指示を生成するステップとを含む。例文帳に追加

The method includes a step of operating the gas turbine engine 10, a step of monitoring operating pressure inside the gas turbine engine 10, a step of operating the igniter 40 when the monitored pressure is within a first preset pressure range, and a step of generating a first instruction when the igniter 40 does not spark within the first preset pressure range. - 特許庁

上記方法により、先端に点火した炎をその側面に燃え広がらせることなく、先端から順次下方へと燃焼させることができ、着色炎による発光燃焼を長時間継続させることができる。例文帳に追加

According to this method, the combustion can be successively performed from the tip toward the lower part without expanding the flame at its tip toward a side face, and the luminescent combustion by the colored flame can be continued for a long time. - 特許庁

プラスチック材料部分やエンジン等(機材)に静電気が帯電しても、この帯電した静電気を、点火ユニット内部回路を経由させることなく、確実に放電させることができ、もって、静電気による点火ユニット内部回路の破壊を効果的に防止できるとともに、作業者に静電気放電による不快感を与えないようにできる携帯型作業機のエンジン停止装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine stopping device of a portable work machine capable of effectively preventing breaking of an ignition unit internal circuit by static electricity, without imparting an unpleasant feeling by static electricity discharge to a worker, by surely discharging this electrified static electricity, without passing through the ignition unit internal circuit, even if the static electricity is electrified to a plastic material part and an engine (such as equipment and materials). - 特許庁

コールドNOxトラップ触媒14がNOxをトラップした後には、点火時期遅角により排気温度を上昇させるなどして、水分トラップ13にトラップされた水分を離脱させ、排気中の水分濃度を上昇させる例文帳に追加

The exhaust temperature is raised by means of ignition timing lag after the cold NOx trap catalyst 14 traps NOx, so that moisture trapped by the moisture trap 13 is desorbed to raise the moisture concentration in exhaust. - 特許庁

例文

本発明は、エンジン冷間時における触媒活性化促進を図る火花点火式直噴エンジンにおいて、エンジンの圧縮比を高い状態で維持しつつ、キャビティ内に多くの噴霧を確実に入れて滞留させるようにして、エンジン冷間時の燃焼状態を安定させることができる火花点火式直噴エンジンを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a spark ignition type direct injection engine capable of stabilizing combustion state during a cold engine period by surely making a large quantity of spray stay in a cavity while keeping the compression ratio of the engine high, in the spark ignition type direct injection engine accelerating catalyst activation during the cold engine period. - 特許庁

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