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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

車両駆動力が必要なときには、点火時期を初期にはAにして、その後、aずつ進角させる(S218)。例文帳に追加

When requiring the vehicle driving force, the ignition timing is initially set to A, and the ignition timing is respectively advanced by (a) thereafter (S218). - 特許庁

そして、このときに、気筒判別値に気筒不明状態を示す0をセットすることで、気筒毎の燃料噴射・点火を停止させる例文帳に追加

In the state, zero showing a cylinder-unidentifiable state is set in the cylinder discrimination value to stop the fuel injection and ignition of every cylinder. - 特許庁

また、ノッキングが発生している場合には(S105)、点火遅角処理によりノッキングを低減させる(S106)。例文帳に追加

When knocking is caused (S105), the knocking is reduced by ignition timing delay processing (S106). - 特許庁

係るガスの還流を為し得た後、ECU100は、燃料噴射及び混合気への点火を実行し、エンジン200を始動させる例文帳に追加

The ECU 100 executes fuel injection and ignition of air fuel mixture to start the engine 200 after circulating the gas. - 特許庁

例文

エンジンの回転数が点火回転数Netagよりも低い場合は、モータMG1のトルクを所定のパターンで変化させる例文帳に追加

If the engine speed is lower than the igniting speed Netag, the torque of the motor MG1 is changed according to a predetermined pattern. - 特許庁


例文

ノッキング学習値をより好適に安定させることのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine capable of appropriately stabilizing a knocking learning value. - 特許庁

点火時期を適切に設定して、機関始動時における排気エミッションを良好に低減させることを目的とする。例文帳に追加

To reduce exhaust emission at engine start up suitably by setting an ignition timing appropriately. - 特許庁

ノック制御において、燃料性状の急激な変化に対応させることができるエンジンの点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controlling device for an engine capable of corresponding to sudden change of fuel properties in knock control. - 特許庁

この発明は、点火プラグに関し、チャネリングによる絶縁体の損傷に対する耐性を向上させることを目的とする。例文帳に追加

To improve breakage resistance of an insulator due to channeling in a spark plug. - 特許庁

例文

点火コイル1に用いる絶縁部材は、ベースとなる絶縁材料に、脱水分解反応を生じさせる脱水分解反応剤を添加してなる。例文帳に追加

The insulating member used for the ignition coil 1 is configured by adding a dehydrating-decomposing reaction agent generating a dehydrating-decomposing reaction to an insulating material as a base. - 特許庁

例文

主体金具に別体の接地電極を接合する点火プラグにおいて接地電極の接合強度及び耐久性を向上させる例文帳に追加

To improve joining strength and durability of a ground electrode in an ignition plug for joining the separate ground electrode to primary metal fitting. - 特許庁

本発明による加熱装置(12)には、点火対象の燃料空気混合気を沈静させるための少なくとも一つの手段(17)が設けられている。例文帳に追加

The heating device (12) has at least one means (17) for allaying the fuel-air mixture to be ignited. - 特許庁

点火時期を遅角させることによる燃費悪化を抑制しつつノック抑制を可能にした、燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device enabling knocking inhibition while inhibiting deterioration of fuel economy due to retardation of ignition timing. - 特許庁

内燃機関ノッキング制御における誤遅角時に点火時期を迅速に適切な状態に復帰させる例文帳に追加

To quickly return the ignition timing to a proper state during erroneous lag in knocking control of an internal combustion engine. - 特許庁

点火順序が連続しない外側の#1と#4気筒のブランチB1、B4を合流角θ1=20°以下で合流させる例文帳に追加

Branches B1, B4 of No.1, No.4 outer cylinders discontinuous in the ignition order join together at a confluent angle θ1=20° or less. - 特許庁

これにより、必要以上に点火時期を遅角させることなく、ノックが発生するのを抑制することができる。例文帳に追加

Accordingly, the occurrence of knocking can be suppressed without retarding the ignition timing more than necessary. - 特許庁

この発明は、燃料の良好な噴霧を点火プラグの周辺に形成し、排気エミッションを向上させることを目的とする。例文帳に追加

To improve exhaust emissions by forming excellent fuel spray around an ignition plug. - 特許庁

線香の有炎燃焼を無炎燃焼に移行させる方法、及び当該方法を用いた自動点火香炉例文帳に追加

METHOD FOR SHIFTING FLAMING TO GLOWING IN INCENSE STICK AND AUTOMATIC IGNITION INCENSE BURNER USING THE METHOD - 特許庁

排気昇温モードでは、圧縮行程噴射割合を大きくし、点火時期を遅角して、昇温性能を向上させる例文帳に追加

In the exhaust gas temperature raising mode, the share of the compression stroke injection is enlarged, and the ignition timing is delayed so as to enhance the temperature raising performance. - 特許庁

直噴火花点火式内燃機関において、始動時のスモーク排出量を低減させるために、燃料噴射装置の制御方法を改良する。例文帳に追加

To improve a method of controlling a fuel injection device for reducing an exhausted smoke amount at the time of starting in a direct injection spark ignition internal combustion engine. - 特許庁

この内燃機関は、運転状態に応じた圧縮上死点近傍のタイミングにて多点型点火装置により火花を発生させる例文帳に追加

This internal combustion engine generates spark by the multi-point type ignition device at such timing in the vicinity of compression top dead center that corresponds to an operation condition. - 特許庁

本発明の目的は、KCS補正値の学習をより早期に完了させることのできる内燃機関の点火時期制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide the ignition timing controller of an internal combustion engine capable of completing the learning of a KCS correction value at an early stage. - 特許庁

噴出手段が、圧力Pmaxで1MPa〜6MPaの圧力ガスを発生させる燃焼性物質を有する火工式点火器を備える。例文帳に追加

The ejecting means is provided with a pyrotechnic ignitor having a combustive substance generating the pressure gas with a pressure Pmax of 1-6 Mpa. - 特許庁

点火プラグ6の電極間隙間(Δ)と放電時間(T)との所定の相関関係を予めROM10に記憶させる例文帳に追加

A predetermined relationship between the inter-electrode gap A of the spark plug 6 and the discharge time T is stored in a ROM 10 in advance. - 特許庁

微粉炭バーナ8の外側に、起動用重油バーナ5の燃料噴射領域5aに先端が臨むように点火栓14を装備させる例文帳に追加

A sparking plug 14 is provided so that its tip confronts with a fuel injection region 5a of the burner 5. - 特許庁

コロナ寿命(耐久性)を飛躍的に向上させることができる点火コイル用の絶縁部材を提供すること。例文帳に追加

To provide an insulating member for an ignition coil capable of remarkably improving a corona life (a durability). - 特許庁

廉価なトランジスタマグネト点火方式と高性能なCDI点火方式とを1つのエンジンで取付け互換性を持たせることで、船外機などの1機種のエンジンで複数の仕様に変更可能にして、エンジンの性能差による価格差を抑え、どちらの方式でも採用可能な内燃機関の点火装置取付け構造を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition system mounting construction of an internal combustion engine which enables one engine model like an outboard engine to change for many engine specifications and minimize the cost difference due to the difference of the performances, and is adoptable to every engine model by giving a interchangeability of mounting to the both ignition system of the cheap transistor magneto and high performanced CDI in one engine. - 特許庁

エンジンの点火時に発生するノイズをアンテナ部1に誘導し、このアンテナ部1が誘導したノイズから得られるノイズ電圧に基づき、波形整形回路部3にてエンジンの点火タイミングに応じた整形波パルスを生成し、この整形波パルスを入力として、出力回路部4が、エンジンの点火装置が正常に動作しているか否かを表示部5に表示させる例文帳に追加

Noise generated at a time of ignition of an engine is induced to an antenna 1, shaped wave pulse according to ignition timing of the engine is generated by a waveform shaping circuit 3 based on noise voltage provided from noise induced by the antenna 1, and an output circuit 4 displays on a display 5 whether the engine ignition device normally operates or not by using the shaped wave pulse as input. - 特許庁

クランク軸に伝動連結したシグナルロータ10に対向して点火時期センサS4を設け、その点火時期センサS4で検出したピックアップ信号Pを波形整形回路41で波形整形し、その波形整形信号Qに基づいて制御信号出力回路42により上記回転速度制御信号Rと上記点火時期制御信号Sとを出力させる例文帳に追加

An ignition timing sensor S4 is provided facing to a signal rotor 10 transmitted and connected to a crankshaft, a pickup signal P detected by the ignition timing sensor S4 is shaped in waveform by a waveform shaping circuit 41, and the rotation speed control signal R and the ignition timing control signal S are outputted by a control signal output circuit 42 based on a waveform shaping signal Q. - 特許庁

本発明は、機関回転数が目標機関回転数に収束するように点火時期をフィードバック制御する内燃機関の点火制御システムにおいて、点火時期の遅角ガード値が進角側へシフトされた時点で、フィードバック制御に用いられる積分項の遅角ガード値も進角側へシフトさせるようにした。例文帳に追加

In the ignition control system for the internal combustion engine feedback-controlling ignition timing to converge the engine speed to the target engine speed, retarding guard value of an integration term used for feedback control is shifted to an advancing side at a point of time when retarding guard value of ignition timing is shifted to the advancing side. - 特許庁

点火システムは、点火プラグ11の対向電極間に火花放電を発生させる火花放電回路12と、火花放電回路12による火花放電をトリガとしてプラズマ放電を発生させるプラズマ放電回路13とから構成されている。例文帳に追加

This ignition system is composed of a spark discharge circuit 12 for generating spark discharge between counter electrodes of the spark plug 11 and a plasma discharge circuit 13 for generating the plasma discharge with the spark discharge by the spark discharge circuit 12 as a trigger. - 特許庁

点火制御手段81は、パイロットバーナ11に点火するときイグナイター電極61を作動させるとともにフレームロッド電極62による炎の検知動作を開始し、フレームロッド電極62が炎を検知した時点で、イグナイター電極61の作動を停止させる例文帳に追加

An ignition control means 81 operates an igniter electrode 61 when a pilot burner 11 is ignited and starts flame detecting operation effected by a flame rod electrode 62, and at a point of time when the flame rod electrode 62 detects flame, the igniter electrode 61 is stopped. - 特許庁

ECUは、機関始動後、触媒の暖機のため点火時期を所定量遅角し、この遅角量を徐々にに減少させる操作を行うが、上記点火時期回転数制御を実施する場合には触媒暖機のための点火時期遅角量の減少速度を速く設定して遅角量が短時間でゼロになるようにする。例文帳に追加

After starting the engine, the ECU performs the operation for causing lag of ignition time by predetermined amount to heat catalyst and reducing this lag amount gradually and sets high reduction speed of lag amount at ignition time for heating catalyst when it controls the number of revolutions at ignition time so that lag amount becomes zero in a short time. - 特許庁

異常検知処理部18は、点火コイル3の異常検知後、ECU1から出力される点火信号が入力する入力端子の電圧をHIGHにして異常を知らせると同時に、IGBT8のゲート−エミッタ間電圧をLOWにして自動的にコイル動作を強制的に停止させる例文帳に追加

An abnormality detecting processing part 18, after detecting abnormality of the ignition coil 3, makes high the voltage of an input terminal to which the ignition signal output from the ECU 1 is input, to notify abnormality, and makes low a voltage between a gate and an emitter of the IGBT 8 to automatically and forcibly stop coil operation. - 特許庁

ハイブリッド車両の火花点火内燃機関において、車両減速時にモータ・ジェネレータを発電機として作動させることができないときに、火花点火内燃機関の振動及び騒音の増大を抑制して比較的大きなエンジンブレーキを発生させる例文帳に追加

To provide a jump spark ignition internal combustion engine for hybrid vehicle which can generate relatively large engine braking by suppressing increases in the vibration and noise of the jump spark ignition internal combustion engine when it cannot make a motor generator operate as a generator in performing vehicle deceleration. - 特許庁

交流発電機の整流出力を昇圧するDCコンバータの出力で点火用コンデンサを充電するコンデンサ放電式内燃機関用点火装置において、マイクロコンピュータをリセットせずに昇圧動作を行わせることができる回転速度を低くして機関の始動性を向上させる例文帳に追加

To improve startability of an engine by reducing rotation speed at which voltage rise action can be performed without resetting a microcomputer in a capacitor discharge type internal combustion engine ignition device charging an ignition capacitor with output of a DC converter raising voltage of rectified output of a alternate current generator. - 特許庁

カムセンサの故障時に、前回の気筒判別値から今回の気筒判別値を推定して、気筒毎の燃料噴射・点火制御を継続させる内燃機関の制御装置において、気筒判別値の推定に誤りが生じたときに、速やかに燃料噴射・点火を停止させる例文帳に追加

To quickly stop fuel injection and ignition when an error occurs in estimation of a cylinder discrimination value, in a control system for an internal combustion engine that, upon a failure in a cam sensor, estimates a current cylinder discrimination value from the preceding cylinder discrimination value to continue fuel injection and ignition control of every cylinder. - 特許庁

インジェクタ18による燃料噴霧の貫徹力をタンブル流Tの流速に対応するように調節し、燃料噴霧がタンブル流Tに対し逆行して、気筒2の点火時期において可燃混合気となって点火プラグ16の電極付近に滞留するように、当該気筒2の点火時期に対応づけてインジェクタ18により燃料を噴射させる例文帳に追加

A realization force of fuel spray by the injector 18 is adjusted to correspond to flow velocity of the tumble flow T to inject fuel from the injector 18 in response to an ignition stage of the cylinder 2, so that the fuel spray becomes combustible mixture in the ignition stage of the cylinder 2 and reserves near the electrode of the ignition plug 16 against the tumble flow T. - 特許庁

筒内噴射式エンジンの圧縮行程噴射モード中に燃料噴射弁の噴射終了時期とほぼ同時に点火プラグの点火を実行するように噴射開始時期と点火時期を設定するシステムにおいて、エンジン回転速度上昇によって噴射終了時期のクランク角が遅角側にずれた場合でも燃焼状態を安定化させることができるようにする。例文帳に追加

To stabilize a combustion state even when a crank angle at injection end timing deviates toward a delayed crank angle side due to increase in rotation speed of an engine in a system that sets injection start timing and ignition timing such that ignition of a spark plug is performed at timing substantially the same as injection end timing of a fuel injection valve in a compression stroke injection mode of a direct injection internal combustion engine. - 特許庁

並列するツインシリンダにおいて、クランク軸とピストンとをコンロッドを介して両ピストンが互いに180°の位相を持って往復動する関係に連結し、シリンダヘッドに設けた点火栓へ一方のピストンが点火時期に至ったときに、両点火栓を同時に発火させるように構成することで解決する。例文帳に追加

The problem is solved by constructing the engine so that in twin cylinders arranged in parallel, clank shafts and pistons are connected via connecting rods in a relation that both the pistons are reciprocated in phases of 180 degrees to each other and both spark plugs are ignited at the same time when one of the pistons arrives at ignition timing for the spark plugs provided in cylinder heads. - 特許庁

三 一人の点火数が同時に五以上のときは、発破時計、捨て導火線等の退避時期を知らせる物を使用すること。例文帳に追加

(iii) When a worker takes charge of five or more ignitions at a time, have each worker use device notifying the time of evacuation such as a blasting watch and waste fuses.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

一定容積の中で点火燃焼面積を広くし混合ガスとの接触面を多くすることにより点火を容易にさせると共に燃焼率を高めて有害ガスの排出量を減少させることの出来る内燃機関のピストン構造を提供する。例文帳に追加

To provide a piston structure of an internal combustion engine which enables reduction of the emission amount of harmful gas by improving ignitability and combustion rate by enlarging an ignition combustion area within a certain capacity, and increasing a contact area with a gas mixture. - 特許庁

点火時期制御を広い制御範囲にわたって適切に行うことができ、それにより、燃費を向上させることができるとともに、燃焼変動を抑制できることで、ドライバビリティを向上させることができる内燃機関の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing control device for an internal combustion engine, properly performing ignition timing control over a wide control range to thereby make it possible to improve fuel economy, and suppressing combustion fluctuation to thereby make it possible to improve drivability. - 特許庁

コントローラ6の放電制御部11によってパワートランジスタ5に制御電流を供給し、点火コイル2の一次コイル4側に一次電流を断続させることにより、二次コイル側に二次電圧を誘起して、エンジン本体8に組み付けられた点火プラグ9を放電させる例文帳に追加

Controlled current is supplied to a power transistor 5 by an electric discharge control part 11 of a controller 6, secondary voltage is induced at a secondary coil side by interrupting primary current at a primary coil 4 side of an ignition coil 2 to discharge electricity at the spark plug 9 built in an engine main body 8. - 特許庁

一般的な点火プラグ14は、点火コイル11の二次側と接続する端子部が鉄系材料により形成されているため、その端子部の表面が酸化されて絶縁性酸化被膜が形成され、この絶縁性酸化被膜がイオン電流検出時に導通不良を生じさせる原因になる。例文帳に追加

In a general spark plug 14, since the terminal part connected to the secondary side of the ignition coil 11 is formed of an iron-based material, the surface of its terminal part is oxidized, and an insulating oxide film is formed, and this insulating oxide film becomes the cause of causing electric continuity failure when detecting the ion current. - 特許庁

一般的な点火プラグ14は、点火コイル11の二次側と接続する端子部が鉄系材料により形成されているため、その端子部の表面が酸化されて絶縁性酸化被膜が形成され、この絶縁性酸化被膜がイオン電流検出時に導通不良を生じさせる原因になる。例文帳に追加

In a general spark plug 14, since a terminal part connected to the secondary side of an ignition coil 11 is formed of an iron-based material, a surface of its terminal part is oxidized, and an insulating oxide film is formed, and this insulating oxide film becomes the cause of causing electric continuity failure when detecting an ion current. - 特許庁

点火用コンデンサ2の電荷を点火コイル1の一次側コイルに放電させるサイリスタ3のゲートカソード間にダイオード20とオイルレベル検出スイッチ11との直列回路を接続し、オイルレベルの低下によりオイルレベル検出スイッチ11がオン状態になったときに、点火信号Si をダイオード20とスイッチ11とを通してサイリスタ3から側路することにより、機関の点火動作を停止させる例文帳に追加

The ignition operation of engine is stopped by connecting a serial circuit of a diode 20 and an oil level detecting switch 11 to the gate cathode of a thyristor 3 which discharges an electric load of ignition condenser 2 on the primary coil of an ignition coil 1 and bypassing the ignition signal Si from the thyristor 3 through diode 20 and switch 11 when oil level detecting switch is turned to on condition. - 特許庁

CPU11は、相前後する点火通電信号が重なる又は所定期間幅以内に近接しているか否か判断して、重なる時又は所定期間幅以内に近接している時は、オーバーラップ判定フラグをオンして、点火確認信号IGFに基づく点火出力の異常判定を禁止(キャンセル)する。例文帳に追加

A CPU 11 judges whether the successive ignition current-carrying signals IGT are overlapped or are close within a prescribed period width or not, turns an overlap decision flag on when the signals IGT are overlapped or are close within the prescribed period width and cancels an abnormal decision of an ignition output based on the ignition confirmation signal IGF. - 特許庁

作動状態及び非作動状態を有する点火装置18、エンジン28及びドア21を備えるハイブリッド電気自動車12における、自動車の運転者への警告方法であって、ドア21が開いていて、且つ点火装置18が作動状態にあることが判定されたときに、エンジン28を作動させる例文帳に追加

In the method for warning the driver of the vehicle in the hybrid electric vehicle 12 provided with the igniter 18 having an active state and a non-active state, the engine 28, and the door 21, the engine 28 is started when it is determined that the door 21 is open and the igniter 18 is in the active state. - 特許庁

例文

点火プラグと、気筒内へ直接的に燃料を噴射する燃料噴射弁とを具備し、燃料噴射弁から噴射された燃料は直接的に又は偏向されて点火プラグ近傍を通過するようにされ、燃料噴射弁の燃料噴射末期における噴射率を低下させる例文帳に追加

This cylinder-injection-of-fuel-type spark ignition internal combustion engine is provided with an ignition plug and a fuel injection valve for directly injecting the fuel into a cylinder, and the fuel injected from the fuel injection valve is passed through the neighborhood of the ignition plug directly or deflectively to lower an injection ratio in a terminal stage of the fuel injection of the fuel injection valve. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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