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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

圧縮行程において少なくとも二回の燃料噴射を実施し、二回目の噴射燃料により点火プラグ近傍に可燃混合気を形成して成層燃焼を実施する場合に、点火時期の遅角に合わせて二回目の燃料噴射時期を遅角させる時(ステップ108)には、一回目の燃料噴射時期も遅角させる(ステップ107)。例文帳に追加

In the case of performing stratified charge combustion by performing fuel injection at least twice in the compression stroke and forming a combustible mixture in the vicinity of an ignition plug by the second injected fuel, when the second fuel injection timing is lagged corresponding to a lag of ignition timing (step 108), the first fuel injection timing is also lagged (step 107). - 特許庁

このように、点火圧縮上死点近傍にクランクシャフトの回転を増速させることで、燃焼によって発生するトルクを補助して回転数を一気に立ち上がらせ、吸気慣性による吸入空気充填効率向上や単位時間あたりの点火回数増加によって始動性を向上させることができる。例文帳に追加

The rotation of the crankshaft is accelerated in the vicinity of compression top dead-center for ignition, so that a torque developed by burning is assisted to rise engine speed at a stretch, and starting performance can be improved by improvement in intake air filling efficiency by intake inertia and increase in ignition frequency per unit time. - 特許庁

着火操作具9を押し込み作動させることにより、圧電素子2を作動させるガス点火具において、着火操作具9の圧電素子受止面に圧電素子2の一方の電極と導通する導電板を配置する。例文帳に追加

In a gas ignition tool constituted that by causing push-in operation of an ignition operation tool 9, the piezoelectric element 2 is operated, a conductive plate conducting with one electrode of the piezoelectric element 2 is situated at the piezoelectric element support surface of the ignition operation tool 9. - 特許庁

空気供給装置1と燃料供給装置2からそれぞれ供給される空気と可燃性ガスの燃料とを混合する混合室3と、混合室3で混合されたこの混合気を酸化反応させて触媒燃焼させる燃焼触媒4と、燃焼触媒4に供給される混合気に点火する点火手段5とを備える。例文帳に追加

There are provided a mixing chamber 3 for mixing a fuel of combustible gas and air supplied respectively from an air supply apparatus 1 and a fuel combustion apparatus 2, a combustion catalyst 4 for rendering the mixed gas mixed in the combustion chamber 3 to an oxidization reaction; and ignition means 5 for igniting the mixed gas supplied to the combustion catalyst 4. - 特許庁

例文

本プラズマ点火装置は、噴孔5から噴射されるプラズマジェットPに噴射方向中心軸線Cへ集中するローレンツ力を作用させるのに必要な磁場を発生させるコイル6を具備する。例文帳に追加

The plasma ignition device includes a coil 6 for generating a magnetic field necessary for acting Lorentz force which concentrates on a center axis C in an injection direction on the plasma jet P injected from the injection hole 5. - 特許庁


例文

各気筒から排出される排気量が所定以上でない場合、上記異常の有無の判断に先立って、吸入空気量を増加させるとともに点火時期を遅角させる例文帳に追加

When the discharged exhaust gas amount from each cylinder is not a predetermined amount or more, before determination of the existence of an abnormality, the intake air amount is increased and the ignition timing is delayed. - 特許庁

点火動作が終了すると、S1でリモコンで燃焼ランプを点灯させると共に、イグナイタをOFFさせて、タイマΔT(ここでは20秒)をスタートさせる例文帳に追加

A combustion lamp is lit by a remote controller (S1), when a slow ignition operation is terminated, then an igniter is switched off and a timer ΔT (here, 20 seconds) is started. - 特許庁

そして、そのような点火動作を停止させるときには、各気筒11a〜11dへと吸入される改質ガスと空気の混合気を希薄化させることが好ましい。例文帳に追加

When stopping the ignition operation, it is preferable to rarefy air-fuel mixture of the reformed gas and air sucked into each cylinder 11a to 11d. - 特許庁

内燃機関の回転数がアイドリング回転数No よりも低く設定された設定回転数N1 に達した時に吸気通路内への空気の流入を再開させるとともに、機関の点火位置を過進角位置まで進角させる例文帳に追加

When engine speed of the internal combustion engine reaches a set engine speed N1 set to be lower than idling speed N0, inflow of air into an intake passage is restarted and an ignition position of the engine is advanced up to an over advance angle position. - 特許庁

例文

ピストンの冠面に対向させて配置されたインジェクタにより膨張行程中に燃料を噴射させるとともに、この噴射による噴霧に対し、ピストンとの衝突前に点火を行わせる例文帳に追加

Fuel is injected from an injector arranged with opposing to a crown surface of a piston during expansion stroke and spray of the injection is ignited before impingement on the piston. - 特許庁

例文

その後、クラッチがフルミートされたとき、スロットル開度制御によって増加した空気量に対応して点火時期を進角させることで発進に必要なエンジントルクを発生させる(S5)。例文帳に追加

Afterward, when the clutch is fully engaged, an engine torque necessary to start is generated (S5) by advancing the ignition timing responding to the air amount increased by the control of the throttle opening. - 特許庁

火花点火燃焼と圧縮着火燃焼とを併用し、両排気を合流させることで、圧縮着火燃焼のみの場合に比べて、排気温度を上昇させ、排気後処理性能を向上させる例文帳に追加

To provide an internal combustion engine utilizing spark ignition combustion and compression ignition combustion together and capable of raising the temperature of exhaust gas and improving exhaust gas post-treatment performance by joining both exhaust gases when compared with a case where only compression ignition combustion is utilized. - 特許庁

そして、機関始動時には、前段触媒11が設けられていない排気通路8bが接続された気筒群1bに属する気筒2においては吸気を流入させると共に燃料を噴射するのみで該燃料への点火は休止させる例文帳に追加

When starting the engine, in a cylinder 2 belonging to the cylinder group 1b connected with the exhaust passage 8b of not arranging the front stage catalyst 11, ignition to fuel is halted although the fuel is injected and intake air is flown in. - 特許庁

ガス排出口11を有するハウジング3内部に、燃焼によりガスを発生させるガス発生剤成形体7と、ガス発生剤成形体7を着火燃焼させる点火手段(面状発熱体36)が配置されている。例文帳に追加

A gas generating agent molding 7 to make combustion for generating the gas and an igniting means (sheet-form heat emitting body 36) to ignite and burn the gas generating agent molding 7 are installed inside a housing 3 having a gas exhaust hole 11. - 特許庁

走行モードの切替においては、停止したエンジン11の膨張行程にある気筒に供給された燃料を点火・燃焼させることによって該エンジン11を始動させる例文帳に追加

An engine 11 is started by igniting and combusting fuel supplied to a cylinder in an expansion stroke of the stopped engine 11 when switching a travel mode. - 特許庁

圧粉材料を圧縮成形して中心コアを形成する場合に、中心コアの磁気性能を向上させて、二次コイルに発生させるエネルギーを増大させることができる点火コイルを提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil which can increase energy generated in a secondary coil by improving the magnetic performance of a center core when forming the center core by compression-molding a pressed powder material. - 特許庁

芯5の着火位置付近の芯外筒3の温度を検出する温度検出手段Aと、芯5の着火位置とは反対側の芯外筒3の温度を検出する温度検出手段Bと、点火手段7に通電する点火操作時にカウントを開始するタイマ手段8と、タイマ手段8によって所定時間後に作動する比較手段9とを備え、比較手段9は点火操作から所定時間後の温度検出手段A・Bの温度差を検出し、温度差が所定温度を外れたときに警報手段10を作動し、使用者に空焼きの時期を知らせる例文帳に追加

The comparing means 9 lets a user know the timing of empty vessel heating by operating a warning means 10 when a temperature difference falls wide of the predetermined temperature by detecting the temperature difference between the temperature detecting means A and B after the predetermined time from the ignition operation. - 特許庁

インジェクタ43により燃焼室13内に燃料を噴射して点火プラグ17により点火・燃焼させるエンジン1は、冷間始動時に可変動弁機構2を作動させて吸気バルブ23と排気バルブ24のオーバーラップ量を大きくして、EGR導入を行うとともに、インジェクタ43からの燃料噴射を圧縮行程で行う。例文帳に追加

An engine 1 ignites and burns fuel by a spark plug 17 by injecting the fuel into a combustion chamber 13 by an injector 43, and introduces EGR by increasing an overlap quantity of an intake valve 23 and an exhaust valve 24 by operating a variable valve system 2 at cold starting time, and injects the fuel from the injector 43 in a compression stroke. - 特許庁

マグネシウムを燃焼させる缶を用意することと、前記炉内にマグネシウムの油付きの切り粉を入れることと、前記炉内に酸素ガスを吹き込むことと、前記切り粉に付着した油に点火することと、前記缶を回転させることから成る。例文帳に追加

The method comprises preparing a can for burning magnesium, putting in the magnesium chips with oil in a furnace, blowing gaseous oxygen in the furnace, igniting the oil adhered to the chips, and rotating the can. - 特許庁

本発明は、運転席用のエアバッグを膨張展開させるもので、2つの点火手段8,9によって各燃焼室3,4内のガス発生剤7を燃焼させるものである。例文帳に追加

This gas generator for inflating and deploying the airbag for a driver's seat includes two ignition means 8, 9 for burning a gas generating agent 7 in each of combustion chambers 3, 4. - 特許庁

内燃機関用点火プラグの電極の先端に設けられた貴金属チップの耐酸化性を向上させると共に、電極と貴金属チップの間の溶融部の耐久性を向上させることのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique capable of improving an oxidation-resistant property of a noble metal chip provided on a chip of an electrode of an ignition plug for an internal combustion engine, and also improving durability of a welding part between the electrode and the noble metal chip. - 特許庁

トルク制御の応答性を優先するレスポンスモードでは、燃料噴射量算出タイミングで最新の指示トルクに基づいて燃料噴射量を算出し、その後の点火時期算出タイミングで最新の指示トルクに基づいて点火時期を算出することでトルク制御の応答性を向上させる例文帳に追加

In response mode which gives priority to the response of the torque control, the fuel oil consumption is computed based on the condition torque newest to the fuel oil consumption calculation timing, and the response of the torque control is raised by computing an ignition timing based on the indication torque newest to subsequent ignition timing calculation timing. - 特許庁

補助燃焼室1内の燃料と空気の混合ガスに点火プラグ3が点火すると、補助燃焼室1内の燃料と空気の混合ガスが燃焼し、発生した高温ガスが高温ガス噴射孔4から主燃焼室5内に噴射され、硝安捕捉用窪み8に捕捉されている硝安を加熱分解し、酸素を発生させる例文帳に追加

When a mixture gas f the fuel and air in an aux. combustion chamber 1 is ignited by an ignition plug 3, the mixture gas undergoes combustion to produce a high-temperature gas which is injected into the main combustion chamber 5 from a jet 4, and the ammonium nitrate captured by a dimple 8 is pyrolyzed to result in generation of oxygen. - 特許庁

シリンダボア近傍には第一混合気M1が形成され、点火プラグ近傍には第二混合気M2が形成され、第二混合気から第一混合気へ火炎を伝播させる成層燃焼を実施する筒内噴射式火花点火内燃機関において、第一混合気の空燃比は、第二混合気の空燃比よりリッチ側とされる。例文帳に追加

In the cylinder injection type spark ignition internal combustion engine forming first air fuel mixture M1 near a cylinder bore and second air fuel mixture near an ignition plug and performing stratified combustion transmitting flame from the second air fuel mixture to the first air fuel mixture, air fuel ration of the first air fuel mixture is made richer than air fuel ratio of the second air fuel mixture. - 特許庁

エンジン制御システム100は、エンジンオイルの量を検出するオイルレベルセンサ1と、エンジンを始動させるための始動装置3と、オイルレベルセンサ1と始動装置3からの情報に基づき点火装置たる点火コイル4の作動を制御することでエンジンの作動制御を行う制御部2とを含んでいる。例文帳に追加

This engine control system 100 includes an oil level sensor 1 for detecting the amount of the engine oil, a starter 3 for starting the engine, and a control part 2 for controlling the operation of the engine by controlling the operation of an ignition coil 4 which is an ignition device based on information from the oil level sensor 1 and the starter 3. - 特許庁

一方、トルク制御の安定性を優先するスタビリティモードでは、燃料噴射量算出タイミングで最新の指示トルクに基づいて燃料噴射量を算出し、その後の点火時期算出タイミングで過去の指示トルク(例えば直前の燃料噴射量算出タイミングにおける指示トルク)に基づいて点火時期を算出することでトルク制御の安定性を向上させる例文帳に追加

On the other hand, in a stability mode which gives priority to the stability of the torque control, the fuel oil consumption is computed based on the latest indication torque under the fuel oil consumption calculation timing, and the stability of the torque control is raised by computing the ignition timing based on the former indication torque (indication torque in the fuel oil consumption calculation timing in front of for example) to subsequent ignition timing calculation timing. - 特許庁

内燃機関により駆動される磁石発電機内の発電コイル6aを電源として動作する点火回路1と、停止指令スイッチ3と、停止指令スイッチ3が閉じた時に機関への燃料の供給を停止するソレノイドバルブ4と、停止指令スイッチが閉じた時に点火回路1の動作を停止させる機関停止回路5とを設ける。例文帳に追加

This device is provided with an ignition circuit 1 operated with a generating coil 6a in a magneto driven by an internal combustion engine serving as a power source, a stop command switch 3, a solenoid valve 4 stopping supply of fuel to the engine when the stop command switch 3 is closed, and an engine stop circuit 5 for stopping operation of the ignition circuit 1 when the stop command switch 3 is closed. - 特許庁

可燃性ガスを点火装置で点火して爆発又は燃焼させ、燃焼ガスを形成する燃焼ガス形成工程と、当該燃焼ガスを放出口から殺菌対象物に向けて放出させる放出工程と、当該放出した燃焼ガスに加水して湿り空気を形成する加水工程と、当該湿り空気により上記殺菌対象物を殺菌する殺菌工程とを有する。例文帳に追加

The method of sterilization comprises a combustion gas forming process for forming combustion gas by igniting a flammable gas by an ignition device to be exploded or burned; a releasing process for releasing the combustion gas from an outlet toward the object to be sterilized; a water-adding process for forming moist air by adding water to the released combustion gas; and a sterilization process for sterilizing the object to be sterilized with the moist air. - 特許庁

失火検出装置Aを、電気制御装置50による燃料噴射量補正制御に基づいてエンジンに燃料を噴射するインジェクタ35と、インジェクタ35からエンジンに噴射される燃料に点火してエンジンを駆動させる点火プラグと、エンジンに失火が生じたことを検出する酸素センサ51と、失火が発生したことを報知する警告ランプ14bおよびブザー14c等で構成した。例文帳に追加

The misfire detection device A comprises an injector 35 injecting fuel to the engine based on fuel injection quantity correction control by an electric control device 50, a spark plug igniting fuel injected to the engine from the injector 35 and driving the engine, an oxygen sensor 51 detecting occurrence of a misfire of the engine, and a warning lamp 14b, buzzer 14c and the like informing occurrence of the misfire. - 特許庁

始動時でのクランキング開始から完爆に至るまでの期間に各気筒毎に供給される燃料量と供給された燃料を燃焼させる点火時期とを、複数気筒にわたって順次発生する燃焼行程毎に任意に設定し、燃料噴射量および点火時期を、各燃焼行程での必要トルクを出力するために最適な組み合わせとする。例文帳に追加

The fuel quantity fed to each cylinder during the period from the start of cranking at start through the complete explosion and the ignition timing for burning the fed fuel are arbitrarily set for each combustion process started in order over a plurality of cylinders, and the combination of the fuel injection quantity and the ignition timing is optimized for outputting the necessary torque in each combustion process. - 特許庁

ガスエンジン1の起動方法(S3)が、乾燥したエアを給気通路11内に注入するドライエア注入工程(S32)と、ドライエア注入工程(S32)の後に、点火プラグ37で混合気を点火燃焼しながらガスエンジン1の出力軸2を回転始動させるクランキング工程(S35)とを備える。例文帳に追加

A starting method (S3) of a gas engine 1 includes: a dry air injection step (S32) of injecting dry air into an air supply passage 11; and a cranking step (S35) of starting revolving an output shaft 2 of the gas engine 1 while igniting and burning mixed gas using an ignition plug 37, after the dry air injection step (S32). - 特許庁

小型作動装置点火装置並びに、安全及び作動準備装置は命令時に爆発波を発生させる電気作動火工始動装置(5)と、装置を点火させたくない場合に爆発波の伝播を遮断し、爆発波を装置の外部へ伝達するように窓(12)を開く可動圧力バリヤ(9)とを有する。例文帳に追加

A small-sized actuation apparatus igniting apparatus and a safe and actuation standby apparatus include an electrical actuated firing start apparatus (5) for generating explosion waves upon instruction, and a movable pressure barrier (9), in which opens a window (12) so as to interrupt propagation of the explosion waves, when it is not desirable to fire the apparatus and transmit the explosion waves to the outside of the apparatus. - 特許庁

火花点火を補助的に用いながら、混合気を自己着火燃焼させる場合において、安定した燃焼状態を確保できるとともに、燃費を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of securing a stable combustion condition and improving fuel economy in self ignition combustion of air fuel mixture with auxiliary use of spark ignition. - 特許庁

燃焼室の壁面との間で異常な火花を発生させることなく燃焼室内の複数の位置にて火花を発生させることが可能な内燃機関の点火装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition device of an internal combustion engine generating sparks at a plurality of positions in a combustion chamber without generating an abnormal spark between the ignition device and a wall surface of the combustion chamber. - 特許庁

安定的で信頼性が高く、且つ点火コイルの出力性能を低下させることのないイオン電流検出特性を向上させることができるイオン電流検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ion current detection device which is stable and highly reliable and which can improve an ion current detection characteristic preventing the deterioration of output performance of an ignition coil. - 特許庁

したがって点火時期における混合気の乱れを増大させることができることから、燃焼速度を向上させることができ、以って良好な燃焼を得ることができる。例文帳に追加

As a result, turbulence of a fuel/air mixture at the ignition timing can be increased, and a combustion rate can be increased, to obtain favorable combustion. - 特許庁

点火時期制御を考慮した吸気量制御を行い、機関出力トルクを目標出力トルクと一致させる制御の制御応答性を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine, performing intake air volume control in consideration of ignition timing control and improving the control responsiveness of control for matching an engine output torque to a target output torque. - 特許庁

火花点火式エンジン1の吸気ポート10aにインジェクタ16を備えて、所定の噴射タイミングで燃料を噴射させるようにする場合に、エンジン1を停止させるときの排気状態の悪化を防止する。例文帳に追加

To prevent deterioration of an exhaust state at stoppage of a spark ignition engine 1 when providing an injector 16 in an intake port 10a of the engine 1 and injecting fuel at predetermined injection timing. - 特許庁

S4の判定結果がYESの場合は、点火時期を徐々に進角させるとともにシリンダ内への燃料噴射開始時期を徐々に進角させる徐変制御を実行する(S5)。例文帳に追加

If the determination result of the S4 is YES, a gradual change control is performed so that the ignition timing is gradually advanced and the fuel injection start timing is gradually advanced (S5). - 特許庁

圧縮行程で燃料噴射を行うエンジン運転状態において点火時期を変化させるときには、エンジン回転速度および燃料供給圧力に応じて燃料噴射時期を変化させる例文帳に追加

When an ignition timing is changed in the condition of operating an engine with fuel injection in a compression stroke, a fuel injection timing is changed in conjunction with an engine rotating speed and a fuel supply pressure. - 特許庁

内燃機関の冷間時に、シリンダ内で噴射された燃料を燃焼させるためのスパークプラグの通電による点火エネルギーの投入において、余分な投入を抑制して、必要以上の点火エネルギーが投入されることを抑制することができるスパークプラグシステムを備えた内燃機関とその制御方法を提供。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine provided with a spark plug system and a method for controlling the same, suppressing extra input to suppress input of excessive ignition energy, in inputting the ignition energy by power distribution to a spark plug for burning fuel injected in a cylinder when the internal combustion engine is started under a cold condition. - 特許庁

吸気弁で開閉される吸気弁口がシリンダボアの軸線を含む平面の一側で燃焼室に開口してシリンダヘッドに設けられ、排気弁で開閉される排気弁口が前記平面の他側で燃焼室に開口してシリンダヘッドに設けられ、燃焼室の略中央部に先端を臨ませる点火プラグが吸気弁および排気弁間に配置されてシリンダヘッドに取付けられる内燃機関において、未燃混合気の吹き抜けおよび点火プラグの燻りを抑制する。例文帳に追加

To inhibit blow-by of unburned air fuel mixture and smolder of a spark plug. - 特許庁

本発明は、エンジン冷間時における触媒活性化促進を図る火花点火式直噴エンジンにおいて、エンジンの圧縮比を高い状態で維持しつつ、キャビティ内に多くの噴霧を確実に入れて滞留させるようにして、エンジン冷間時の燃焼状態を安定させて、さらに、排気時の掃気性能も確保することができる火花点火式直噴エンジンを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a spark ignition type direct injection engine capable of stabilizing a combustion state during a cold engine period by surely making a large quantity of spray stay in a cavity while keeping the compression ratio of the engine high and securing scavenging performance during an exhaust period, in the spark ignition type direct injection engine accelerating catalyst activation during the cold engine period. - 特許庁

パワートレイン10用のパワートレイン制御装置21を、内燃機関11の暖機が完了していない場合には、各点火プラグの点火時期がMBTよりかなり前となっている状態で内燃機関11を作動させると共に、モータ14を,内燃機関11のトルクアシストのために作動させ続ける装置として構成しておく。例文帳に追加

In a power train control unit 21 for power train 10, when warming up of an internal combustion engine 11 is not completed, the internal combustion engine 11 is activated in a state where ignition timing of each ignition plug is quite long time before MBT, and a motor 14 is configured as a device to continue to be activated for torque assistance of the internal combustion engine 11. - 特許庁

コントロールユニット21は、触媒暖機運転時に、圧縮行程において燃料噴射弁10から内側キャビティ8bへ向けて燃料を噴射させ、内側キャビティ8b内および内側キャビティ8bの上空の領域だけに、理論空燃比よりもリッチな空燃比の所定混合気を形成させ、点火プラグにより点火燃焼させる例文帳に追加

At the time of catalyst warming up operation, the control unit 21 injects fuel from the fuel injection valve 10 toward the inside cavity 8b in a compression stroke, forms predetermined air fuel mixture at an air fuel ratio richer than a theoretical air fuel ratio, only in a region inside and above the inside cavity 8b, performs ignition combustion by the ignition plug 9. - 特許庁

エンジンEの運転状態が推定ノック発生点火時期の予測が困難な領域に入った場合、KCSフィードバック補正値eakcsを遅角側へシフトさせ、そのシフトさせたKCSフィードバック補正値eakcsを、KCS学習値eagknkxとともに、推定ノック発生点火時期の設定に反映させる例文帳に追加

When the operation state of the engine E enters a region where prediction of the estimated knocking occurrence ignition timing is difficult, the KCS feedback correction value eakcs is shifted to a retard side, and the shifted KCS feedback correction value eakcs is reflected on setting of the estimated knocking occurrence ignition timing with the KCS leaning value eagknkx. - 特許庁

アクセルペダルとクラッチとを備え、内燃機関の機関回転数が目標値に近づくように点火時期を補正するフィードバック制御を行う内燃機関の制御装置において、アクセルペダルの操作を行なわない状態でクラッチをつなぐノーアクセル発進であることを点火時期の補正量に基づいて判定する判定手段(S203)を備える。例文帳に追加

The control device for the internal combustion engine equipped with an accelerator pedal and a clutch and performing feedback control for correcting ignition timing so that the engine speed of the internal combustion engine is closer to the target value is provided with a determination means S203 for determining no-accelerator start for engaging the clutch in a state where the accelerator pedal is not operated based on a correction amount of the ignition timing. - 特許庁

エンジン1を停止するためにアクセルペダル3の操作が解除されたとき、コントローラ40は、各種センサ等30〜34により検出される運転状態に基づき、停止前に実行すべき燃料噴射及び点火の回数を算出し、算出された回数だけインジェクタ14及び点火プラグ21等を制御する。例文帳に追加

When the actuation of the accelerator pedal 3 is released to stop the engine 1, a controller 40 calculates the number of times of fuel injection and ignition to be performed before stop on the basis of the operating conditions detected by various sensors 30 to 34 to control the injector 14 and the ignition plug 21 for the calculated number of times. - 特許庁

そして、第1のウォータジャケットにおける少なくとも点火プラグ部53を冷却する通路54は、冷却水の流入口54aおよび流出口54bを、複数の燃焼室が並んだ方向(Y軸)に対して交差する方向(X軸)で点火プラグ部を挟んで互いに反対側に配置して、冷却水を流下させる例文帳に追加

A passage 54 for cooling at least ignition plug parts 53 in the first water jacket flows down the cooling water by arranging an inflow port 54a and an outflow port 54b of the cooling water at opposite sides from each other so as to sandwich the ignition plug parts in a direction (X-axis) perpendicular to a direction (Y-axis) in which the plurality of combustion chambers align. - 特許庁

例文

従って、この誘導放電式点火装置1を用いると、未燃燃料を自浄することができるので、エンジンをくすぶりらせることなく動作させることができる。例文帳に追加

Thus, since the use of the induction discharge type ignition device 1 allows self-cleaning of the unburnt fuel, the engine can be operated without smoking. - 特許庁

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