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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

着磁と着磁検査とを1台の装置で行えるようにすると共に、着磁の良否を検査したりロータの回転方向の位置(例えば点火タイミング検出用突部の位置)を検査する際にロータを回転させることを不要にして装置の小型化を可能にし、設置スペースの減少と設備費の低下を可能にする。例文帳に追加

To reduce an installation space and equipment cost by performing magnetization and inspection with only one device and eliminating a need for rotor rotation at the time of inspecting magnetization quality or rotor position in the rotating direction (e.g. the position of a protruding part for detecting ignition timing), thereby downsizing the device. - 特許庁

エンジン22の始動が指示されたとき、温度センサ23からのエンジン水温が所定温度未満のときには、エンジン22を予熱するために所定時間に亘ってエンジン22のクランキングを継続し、所定時間が経過したときに燃料噴射や点火を開始してエンジン22を始動させる例文帳に追加

When start of the engine 22 is instructed, if engine water temperature from a temperature sensor 23 is below predetermined temperature, cranking of the engine 22 is continued for predetermined time to preheat the engine 22. - 特許庁

スイッチング素子Qに点火信号SGを供給してON/OFF動作させる制御装置ECUと、内燃機関の燃焼状態を示すイオン電流に比例した検出信号Voを検出するイオン電流検出回路IONと、を有して構成される。例文帳に追加

The combustion control device has: a control device ECU for causing a switching element Q to be ON and OFF by supplying an ignition signal SG; and an ion current detecting circuit ION for detecting a detection signal Vo which is proportional to an ion current indicating a combustion state of the internal combustion engine. - 特許庁

本発明のガス発生器は、ハウジング1の点火器5が装着される蓋部材7側からガス発生剤4を燃焼し、燃焼による高温ガスをフィルタ部材3に流入させることで、スラグ捕集と冷却を行うものである。例文帳に追加

A gas generator carries out the slug collection and the cooling by burning a gas generating agent 4 from a lid member 7 side installing the ignitor 5 of a housing 1, and making a high temperature gas by the combustion flow in to a filter member 3. - 特許庁

例文

凹状切欠部3とコネクタハウジング4との間に形成される隙間部6を経由してケース2の外側にエポキシ系熱硬化性樹脂5が漏出し、この漏出が原因による取付け不良等を発生させることのない点火コイル1を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition coil 1 in which epoxy based thermosetting resin 5 is prevented from leaking through a gap 6 between a recessed cut 3 and a connector housing 4 to the outside of a case 2 and causing incomplete fixing. - 特許庁


例文

車両のシリンダーブロック部および点火プラグ部にアース線若しくはプラス線を増設し、オクタン価の違う2種の混合ガソリンを燃焼させて、必要最小限の燃料消費とさせる巡航運転の制御を行なうものである。例文帳に追加

An earth wire or a plus wire is additionally installed to a cylinder block part and an ignition plug part of the vehicle, and mixed gasoline containing two sorts of gasoline different in octane number is burnt to control the cruising driving for essential fuel consumption. - 特許庁

使用者の点火操作部での操作により、互いに順番に予定の時間遅れをもってそれら複数のイグナイタ31〜33をトリガし、時間的に互いにずれた高電圧出力を発生させる複数イグナイタ時間差トリガ回路(21,P1〜P3,G1〜G3)を設ける。例文帳に追加

A plurality of igniter time difference trigger circuits (21, P1-P3, G1-G3) are disposed for successively triggering the plurality of igniters 31-33 with scheduled time delays by user's operation of an ignition operating section, and generating high voltage outputs temporally shifted from each other. - 特許庁

発炎筒して使用する時は、本体12を本体ケース14から抜き出して、ギャップの発炎筒用摺り付け薬と本体12の発火薬22を摩擦接触させて固形消火剤20に点火し、固形消火剤20の燃焼による炎と消火用エアロゾルを噴出させる例文帳に追加

For using the device for a warning flare, the body 12 is pulled out of the body case 14, warning flare striking chemical in a gap and the ignition chemical 22 in the body 12 are brought in friction contact to ignite the fixed fire extinguisher 20, and a flame by combustion of the fire extinguishing agent 20 and aerosol for fire extinguishing are sprayed. - 特許庁

滞留温水の温度が、バーナ56の最小加熱量で加熱されても給湯設定温度以上に昇温することはない低めの温度であると判断すると(ステップS16でNOであると)、直ちに給湯器22のバーナ56を点火させる例文帳に追加

When it is determined that the temperature of the remaining hot water is lower preventing the temperature from exceeding the hot-water supply set temperature even when heated by the minimum amount of heating of the burner 56 (NO at step S16), the burner 56 of the hot-water supply device 22 is immediately ignited. - 特許庁

例文

学習値に基づきPM<PM2なる非学習領域に反映させるべき学習反映値は、新品の場合、ノッキング限界と基本点火進角度とが交差する負荷PM1に向けてAKGBを減少させたものにほぼ一致する。例文帳に追加

A learning reflected value to be reflected to non-learning region of PM<PM2 based on the learning value is almost conformed to the value reduced in the AKGB toward a load PM1 with a knocking limit orthogonal to a basic ignition advance timing for a new article. - 特許庁

例文

エンジンオイルの油温が高い(T1以上)状態であり、かつ、高いギアがセットされている(シフトポジションが3速以上)状態であるときには、点火遅角処理及び燃料噴射量を減量する処理を行うことによりエンジンの回転数をN1未満に低減させる例文帳に追加

When engine oil is in a high temperature state (T1 or higher) and a high gear is set (a shift position is the third gear or higher), the ignition delay processing and the decrease processing of a fuel injection quantity are performed to reduce engine speed to be lower than N1. - 特許庁

本発明の燃料噴射弁は、燃料を噴射する噴孔2の形状を偏平なスリット状で、かつ左右非対称な形状とすることで、燃料の噴射方向に対して左右の噴霧の点火プラグ6への到達時期に差を生じさせるようにしている。例文帳に追加

By forming a fuel injection valve such that the shape of an injection nozzle 2 to inject fuel is in a flat slit shape and formed in a bilateral asymmetrical shape, a difference is made to be formed in an arrival period in which the spray arrives at a plug 6 for igniting the right and left spray relative to the fuel injection direction. - 特許庁

電装品機能確認処理部65で電装品30の機能確認処理を実行すると共に、電装品30の状態に基づきエンジン運転制御部66で点火装置70を作動させるECU60と、機能確認処理の実行履歴を記憶する一時記憶部とを具備する。例文帳に追加

The engine start control device comprises: an ECU 60 performing function checkout processing of an electrical unit 30 by an electrical unit function checkout processing part 65, and operating an ignition system 70 by an engine operation control part 66 based on status of the electrical unit 30; and a temporary storage part storing execution histories of the function checkout processing. - 特許庁

二次側コイルでの点火が発生しなかった場合に、バイパス抵抗7および容量8は、IGBT3のコレクタ電圧がクランプされた後に、その時定数CRによって、コレクタ電流を徐々に緩やかに低下させる効果を有する。例文帳に追加

If an ignition does not occur at a secondary coil, the bypass resister 7 and the capacitor 8 exert an effect of gradually reducing a collector current of the IGBT 3 by their time constant CR after clamping a collector voltage of the IGBT 3. - 特許庁

炸薬や火薬、爆薬、ガス発生剤の点火薬、火薬類含有廃液及びもしくは化学系廃液等の発火・爆発性物質の廃棄に際し、これらを除去した際の廃棄処理水の爆薬スラリーを供給して燃焼させる爆薬スラリーの燃焼装置を提供する。例文帳に追加

To provide an explosive slurry combustion device to which the explosive slurry of waste disposal water in removing combustible-explosive substance, is supplied to be burned in disposing of the combustible-explosive substances such as charge, explosive, detonating explosive, ignition charge of gas generator, explosive-containing waste liquid and chemical waste liquid. - 特許庁

射出ロケットの推力にて射出機構から発射させた後、所定の延時時間後に主ロケットを点火させることで飛翔推力を得る、携行型誘導弾システムに用いられる二段推力ロケットモータの更なる小型軽量化。例文帳に追加

To miniaturize a two-step thrust rocket motor used in a portable guided missile system for obtaining flight thrust by igniting a main rocket after predetermined prolonged time after launching from an ejection mechanism by thrust of an ejection rocket and reduce its weight further. - 特許庁

本発明は、燃焼室において混合気を圧縮して自己着火させる予混合圧縮着火エンジンの起動運転において、燃焼室において混合気を火花点火する火花点火運転を行った後に予混合圧縮着火運転に移行する際に、燃焼室における混合気の当量比を大幅に低下させる必要がなく、安定した運転状態を維持することができる起動運転の技術を実現することを目的とする。例文帳に追加

To realize technology of starting operation for keeping stable operating condition without remarkable lowering of equivalence ratio of mixture in a combustion chamber in transition to the premixed compression ignition operation after spark ignition operation of spark igniting the mixture in the combustion chamber in the starting operation of the premixed compression ignition engine adapted to perform self-ignition by compressing the mixture in the combustion chamber. - 特許庁

スロットルポジションセンサ等のスロットル開度検出のための専用のセンサを用いることなく、加減速状態を的確に判別して加減速時の走行フィーリング及び燃費を向上させることができる点火制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition control device capable of improving travel feeling and fuel consumption in acceleration and deceleration by properly determining an acceleration/deceleration state without using an exclusive sensor for throttle opening detection such as a throttle position sensor. - 特許庁

この制御装置は、第1、第2排気経路切り替え弁51a、53aを開閉制御することにより、自着火運転時にターボ式過給機91を作動させる経路を形成し、火花点火運転時に同ターボ式過給機91をバイパスする経路を形成する。例文帳に追加

This control device forms a route for operating a turbo-supercharger 91 in self-ignition operation by openably controlling first and second exhaust route switching valves 51a and 53a and also forms a route for bypassing the turbo-supercharger 91 in spark ignition operation. - 特許庁

そして、圧縮行程気筒や吸気行程気筒に対して燃料噴射及び点火を行って速やかに初爆させると共に、設定された燃料噴射量及び噴射時期に基づく燃料噴射により正常な火花着火を実現する。例文帳に追加

Fuel injection and ignition are conducted to the compression stroke cylinder and the suction stroke cylinder to promptly causing explosion for the first time, and spark ignition is normally materialized by injecting fuel based on the determine fuel injection amount and injection timing. - 特許庁

ECU11は、燃焼室の燃焼状態に応じて二次元音響光学偏向器3を制御し、レーザ光を多焦点レンズユニット5の二次元方向の任意の位置に偏向して、燃焼室内における最適点火位置にレーザ光を集光させる例文帳に追加

An ECU 11 controls a two-dimensional acoustooptic deflector 3 according to the combustion condition of a combustion chamber and deflects a laser beam to a given position in a two-directional direction of a multifocal lens unit 5 to focus the laser beam on an optimum ignition position in the combustion chamber. - 特許庁

トルクの低減要求がある場合、触媒温度が所定温度未満であれば排気バルブの開きタイミングの進角によってトルクを低減させ、触媒温度が所定温度以上であれば空燃比のリッチ化と点火時期の遅角との組み合わせによってトルクを低減させる例文帳に追加

When reduction of torque is requested, the torque is reduced by advancing opening timing of an exhaust valve if catalyst temperature is less than a predetermined temperature and torque is reduced by combination of enriching an air-fuel ratio and retarding ignition timing if the catalyst temperature is equal to or higher than the predetermined temperature. - 特許庁

触媒に単位時間当たりに流入する排気ガスのエネルギを、要求エネルギ流量Eドットに一致させることができ、かつ吸入空気量を最小とできるようなスロットル開度および点火時期を算出する(ステップ108)。例文帳に追加

The throttle opening and ignition timing capable of matching the exhaust gas energy flowing in to the catalyst per unit time with the required energy flow rate E-dot and capable of minimizing the intake-air volume are computed (Step 108). - 特許庁

補正手段28〜32が、外部負荷の変動に対応するためのトルク増分を前記要求トルクに加算して増分補正要求トルクを求め、前記点火時期の所定の基準値からのずれ量に応じて前記増分補正要求トルクを増減させる例文帳に追加

The correction means 28-32 adds a torque increment, for coping with a fluctuation of the external load, to the demand torque to determine an increment correction demand torque, and increases or decreases the increment correction demand torque in response to a displacement amount of the ignition timing from a predetermined reference value. - 特許庁

ECU31は、イオンセンサ29によるプレイグニッション発生検出時に燃料噴射弁23を制御することにより、吸気行程の上死点近傍で点火プラグ24に燃料19が到達するように燃料噴射弁23に燃料噴射を行わせる例文帳に追加

The ECU 31 allows the fuel injection valve 23 to inject the fuel so that the fuel 19 reaches the ignition plug 24 in the vicinity of the top dead center of an intake stroke by controlling the fuel injection valve 23 when the generation of the pre-ignition is detected by the ion sensor 29. - 特許庁

要求トルクTRQTGTが遅角限界トルクTRQIGRLより小さいときは、点火時期IGを遅角限界まで遅角するとともに吸入空気量が遅角限界吸入空気量GAIRTGTとなるようにスロットル弁開度THを減少させる例文帳に追加

The ignition timing IG is retarded to the retard limit, and a throttle valve opening TH is decreased so that the intake air amount is equal to a retard limit intake air amount GAIRTGT when the demand torque TRQTGT is smaller than the retard limit torque TRQIGRL. - 特許庁

エンジンのノック発生が検出された場合に、点火時期を所定量だけ遅角させるノック制御手段(S14)と、大気圧が低いほど、前記所定量を少なくするよう補正する大気圧補正手段(S15)と、を備えることを特徴とする。例文帳に追加

This ignition control device for an internal combustion engine includes: a knock control means (S14) which retards the ignition time by a predetermined quantity when outbreaks of a knock in the engine is detected; and an air pressure compensating means (S15) which corrects the predetermined quantity so as to be reduced as the air pressure is lower. - 特許庁

空燃比のリッチ切り替えに同期して点火時期を遅角させ、所定時間後に遅角量を減少させるので、リーンNOx触媒還元のためのリッチ化によるドライバビリティの悪化を防止しながら、燃費の低下を防ぐことができる。例文帳に追加

Since the ignition timing is retarded in synchronization with the switching to rich of the air-fuel ratio and the retard amount is reduced after a predetermined time, deterioration of fuel economy can be prevented while preventing deterioration of drivability due to enrichment for the lean nitrogen oxides catalytic reduction. - 特許庁

そして、前方側ケーシング部材71を、後方側ケーシング部材72と点火プラグ部40との間に配置させた上で、後方側ケーシング部材72及び主体金具44と軸線O方向に対して回転不能となるようにレーザー溶接LBにより一体化させる例文帳に追加

With the casing member 71 on the front side situated between the casing member 72 on the rear side and the ignition plug part 40, the casing member 72 on the rear side and a main body fitment 44 are formed integrally with each other by laser welding LB such that the member and the fitment are brought into a non- revolvable state in the direction of an axis O. - 特許庁

(上記以外は、従来より知られる制御を実施。)そして、吸気バルブの開タイミングを吸気流速を向上させることを目的として遅角させ、ステップ104にて、吸気バルブの開タイミングに応じて、燃料噴射時間TAU,燃料噴射時期,点火時期θigを制御する。例文帳に追加

The timing to open the intake valve is delayed for the purpose of increasing the flow speed of intake, and a fuel injection time TAU, fuel injection timing and ignition timing θig are controlled according to the timing to open the intake valve in a step 104. - 特許庁

可燃性の排ガスを送出するガス送出管4と、ガス送出管4の上部に設けられて排ガスを着火燃焼させる点火トーチ5と、ガス送出管4の上部から燃焼の輻射熱を抑制するよう散水する散水配管11とを備える。例文帳に追加

The stack comprises a gas sending pipe 4 for sending a combustible exhaust gas, an ignition torch 5 provided at the top of the gas sending pipe 4 for firing and burning the exhaust gas and spray piping 11 for spraying water so as to suppress the radiation heat of combustion from the top of the gas sending pipe 4. - 特許庁

また、スパークプラグ13における火花放電終了後、点火コイル15の残留エネルギにより二次巻線L2の両端に発生する誘導電圧(イオン電流検出用電圧)をスパークプラグ13に印加することで、二次巻線通電経路にイオン電流ioを発生させる例文帳に追加

The ion current io is generated in an energizing passage of the secondary winding by applying the induction voltage (voltage for detecting ion current) generated at both ends of the secondary winding L2 by residual energy of an ignition coil 15, to a spark plug 13 after the termination of spark discharge in the spark plug 13. - 特許庁

一方、超リタード燃焼を行っている場合は、補機負荷の増加等に応じて吸入空気量を増加すると触媒の熱的損傷が懸念されるので、スロットル開度の開き側の制御を禁止して、点火時期を進角させる第2ISC制御を行う(S15)。例文帳に追加

On the other hand, during the super retard combustion, a second ISC control is executed in which the control of the degree of opening of the throttle is inhibited, but the ignition timing is advanced because a catalyst may be thermally damaged when the amount of intake air is increased in accordance with an increase in load of an auxiliary device and the like (S15). - 特許庁

噴射された燃料噴霧11を点火プラグ側稜線とその反対側の稜線の速度が大きく異なる非対称形状の燃料噴霧にすると共に、気筒内に生じる吸気流動の順タンブル流と逆タンブル流の比をエンジン負荷に応じて変化させるようにした。例文帳に追加

While an injected fuel spray 11 is formed unsymmetrically so that the velocity of its ridge on the ignition plug side and that of its ridge on the opposite side differ greatly, the ratio between a pro-tumble current and an anti-tumble current in intake air movements in the cylinder is arranged to change according to the amount of an engine load. - 特許庁

推進剤に点火して発生した膨張ガスによってエアバッグを膨張させる際、インフレータの出口開口を塞ぐ金属フォイルが破裂して発生した微粒子が、高温で大きな運動量を有する状態でエアバッグの前面パネルまたは背面パネルに達するのを防止する。例文帳に追加

To prevent a particulate generated by bursting metallic foil for blocking up an outlet opening of an inflator from reaching a front panel or a back panel of an air bag in a state of having large momentum at a high temperature when inflating the air bag by inflation gas generated by igniting a propellant. - 特許庁

上記発明によれば、石油ファンヒータの点火・消火時に発生する臭気ガスをゼオライトにより吸着除去し、石油ファンヒータの動作時にゼオライトに吸着した臭気成分を脱着させることによって、吸着体9の再生を行い長寿命化を図るものである。例文帳に追加

The odor gas generated at the ignition time or extinguishing time of the oil fan heater is adsorbed and removed by zeolite, and the odor component adsorbed on the zeolite is desorbed at an operation time of the oil fan heater, thereby regenerates the adsorbent 9 to extend the service life. - 特許庁

制御器はさらに、火花点火モードにおける所定負荷以下の領域では、EGR率を所定負荷よりも高い領域でのEGR率よりも高く設定すると共に、吸気充填量を圧縮着火モード時よりも低下させる充填量制御を実行する。例文帳に追加

The controller further sets the EGR ratio to be higher, in the range equal to or lower than the predetermined load in the spark ignition mode, than the EGR ratio in the range higher than the predetermined load, and also performs charging amount control to reduce an intake air charging amount to be less than that in the compression-ignition mode. - 特許庁

クランク軸センサが発生する各パルサがいずれの気筒に対応するものであるのかを判別できない極低速領域では、各気筒の圧縮工程における上死点付近でクランク軸センサ4が基準位置検出パルスを発生する毎に全ての気筒で同時に点火動作を行わせる例文帳に追加

In an extremely low speed area where it can not be judged with which cylinder respective pulsars generated by the crank shaft sensor are coped, the ignition action is carried out by the crank shaft sensor 4 near the upper dead point in the compression process of respective cylinders simultaneously in the entire cylinder at every time when the standard position detection pulse is generated. - 特許庁

触媒を早期に暖機するために点火時期及び燃料噴射開始時期を遅角させる触媒暖機制御を実行しているときに(S3)、内燃機関の始動時または触媒暖機制御開始時から積算吸気量gasumが所定値A_gasum1以上であるか否かを判定する(S4)。例文帳に追加

While a catalyst warming control for delaying the ignition timing and fuel injection start timing is performed so as to early warm the catalyst (S3), it is determined whether or not an integrated intake amount gasum is not less than a predetermined value A_gasum1 from a start time of the internal combustion engine or a start time of the catalyst warming control (S4). - 特許庁

目標空気量とMBTとによって特定される空気量と点火時期との関係がマップ上において過渡ノック域に含まれるときには、目標空気量をKLrefからKLref2まで低減させることで過渡ノック域での運転を回避する。例文帳に追加

When the relation between the air amount and the ignition timing specified by the target air amount and the MBT is included in a transient knocking area on the map, the operation of the engine in the transient knocking area is avoided by reducing the target air amount from KLref to KLref2. - 特許庁

このため、イグナイタ16周辺の充填材24に生じるクラックの起点が製品間でほぼ一定になり、そのクラックの拡大を抑える設計上の対策が容易で、点火コイル10の絶縁性能を安定させることができる。例文帳に追加

For this reason, the start point of a crack generated in the filling material 24 around the igniter 16 becomes nearly constant among products and the measure of suppressing enlargement of the crack can be facilitated from its design viewpoint, thus enabling stabilization of the insulation performance of an ignition coil 10. - 特許庁

燃焼室に臨んで設けられた点火装置10であって、電気火花を発生させる中心電極11と、中心電極11の周囲に配置された複数の外側電極12a,12bと、外側電極12a,12bを接地するか否かを切替える接地切替手段14a,14bとを備える。例文帳に追加

The ignition device 10 provided with facing a combustion chamber, is provided with a center electrode 11 generating electrical spark, a plurality of outer electrodes 12a, 12b arranged around the center electrode 11, and a grounding change over means 14a, 14b changing over whether the outer electrodes 12a, 12b are grounded or not. - 特許庁

一方、筒内温度が低い始動直後の僅かな期間内は、ガスボリュームの増加によりHC生成量の総量が逆に増加するので、点火時期をやや進角させた昇温フェーズ(B)とし、該昇温フェーズを経て超リタード燃焼へ移行させる例文帳に追加

While, since the total amount of an HC generating quantity increases to the contrary by an increase in the gas volume in a little period just after starting of the low cylinder temperature, the ignition timing is set to a little advanced temperature rise phase B, and is transferred to the super retard combustion via the temperature rise phase. - 特許庁

エンジン停止後における再始動時に、膨張行程にある気筒に対して燃料を噴射させて点火、燃焼を行わせるエンジンの始動装置において、スロットル弁17からなる吸気量調節手段と、ECU30からなる制御手段とを備える。例文帳に追加

This engine starter for injecting the fuel to a cylinder in an expansion stroke to perform combustion when re-starting the engine after the engine is stopped is provided with an intake rate adjusting means formed of a throttle valve 17 and a control means formed of an ECU 30. - 特許庁

残留ガスの吸引装置等を用いることなく、また、圧縮行程噴射による排気ガスの悪化を生じさせることなく、かつ、熱効率を減少させずに高負荷時のノックを回避することができる火花点火式内燃機関の制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a control device for a spark ignition type internal combustion engine capable of avoiding knocking under a heavy load without using a residual gas suction device or the like, deteriorating exhaust emission by compression stroke injection, and reducing heat efficiency. - 特許庁

内燃機関への吸入空気量を増やすと共に、該内燃機関の点火時期を該内燃機関の回転数に応じて遅角し、該内燃機関の排気系に設けられた触媒の温度を上昇させる触媒昇温制御が実施される。例文帳に追加

Catalyst heating control is performed to increase the air amount taken into the internal combustion engine, lag ignition timing of the internal combustion engine in accordance with the rotational speed of the internal combustion engine, thus increasing the temperature of the catalyst provided in an exhaust system of the internal combustion engine. - 特許庁

香道においては、線香等のように直接点火するものはあまり用いられず、多くは聞香炉に灰と熾した炭団を入れ、灰を形作り、その上に銀葉という雲母の板をのせ、数ミリ角に薄く切った香木を熱し、香りを発散させる方式がとられる。例文帳に追加

Incense burning is often performed without using any instruments or accessories like senko (incense stick), etc. and is lit directly, and in many cases, it is performed through the processes of putting burned Tadon (charcoal briquettes) in the Monko-ro (or Kikiko-ro; incense burner used in Monko), shaping the ash, putting a mica board called Ginyo on top of the ash, and burning Koboku cutting it into thin cubes measuring a few millimeters, and exuding incense.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

内燃機関1の排気通路3の排気マニホールド2から可変ノズル型ターボチャージャー4のタービンハウジング4dの入口部4dまでの間に、排気ガス中の未燃燃料を燃焼させることができる点火源8を設けて構成する。例文帳に追加

An ignition source 8 capable of combusting unburned fuel in exhaust gas is provided between an exhaust manifold 2 of an exhaust passage 3 of the internal combustion engine 1 and an entrance part 4d of a turbine housing 4c of the variable nozzle type turbocharger 4. - 特許庁

排気ガスの一部を排気ポートから燃焼室内に逆流させる内部EGRを使用する際に、予混合圧縮自着火燃焼及び火花点火燃焼に限らず、広い負荷範囲で安定して燃焼を行うことができる内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine capable of stably performing combustion in a wide load range without being limited to premixed compression self-ignition combustion and spark-ignition combustion, when using internal EGR for making part of exhaust gas flow back from an exhaust port to inside of a combustion chamber. - 特許庁

例文

また、このような点火器2を圧力容器1に設けることで、圧力容器1内の可燃性混合ガス13の燃焼による所定の圧力に達するまでの時間を短縮でき、エアバッグの膨張開始時間を短縮させることができる。例文帳に追加

Furthermore, the time required to reach a prescribed pressure by the combustion of the combustible mixed gas 13 in the pressure vessel 1 is shortened by providing a igniter 2 in the pressure vessel 1 and expansion start time of an air bag is shortened. - 特許庁

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