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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 点火させるに関連した英語例文

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点火させるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1188



例文

希薄燃料に対する着火性を最大限に向上させる点火プラグの提供。例文帳に追加

To provide a spark plug improving its igniting capability to the maximum with respect to lean fuel. - 特許庁

小型化と高い生産性とを両立させる点火コイルの製造方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a manufacturing method of an ignition coil that can achieve both of compactness and high productivity. - 特許庁

ストーブの点火や消火を行う際には、扉5をほぼ全開位置に自動的に停止させることができる。例文帳に追加

When igniting or extinguishing the stove, the door 5 is automatically stopped in a substantially full-open position. - 特許庁

生産性の向上と性能の確保とを両立させる点火コイルを提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil which satisfies both enhancement of productivity and insurance of performance. - 特許庁

例文

点火の完了後に気化ガス量を増大させる際の騒音の急激発生を緩和可能にする。例文帳に追加

To alleviate an abrupt generation noises at the time of increasing vaporization gas quantity after completion of an ignition. - 特許庁


例文

この最大値dQmaxが所定値dQmaxthr以下である場合には、点火時期SAを進角させる(ステップ120)。例文帳に追加

In a case where the maximum value dQmax is a prescribed value dQmaxthr or less, ignition timing SA is advanced (step 120). - 特許庁

自着火燃焼と火花点火燃焼の移行をスムーズにし且つ燃焼を安定させる例文帳に追加

To make transition between self ignition combustion and spark ignition combustion smooth and stabilize combustion. - 特許庁

この点火時期補正によって、駆動トルクを滑らかな目標トルクに近似させる例文帳に追加

With this ignition timing correction, the drive torque is made to approximate a smooth target torque. - 特許庁

効果的に着火性能を向上させることができる内燃機関の点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition system of an internal combustion engine which improves ignitibility effectively. - 特許庁

例文

点火プラグ16の電極を燃焼室6の天井部から所定量、突出させる例文帳に追加

The electrode of an ignition plug 16 is projected by a prescribed length from the ceiling of the combustion chamber 6. - 特許庁

例文

この火花点火燃焼による圧力と温度の上昇で希薄混合気層を自己着火させる例文帳に追加

The dilute air-fuel mixture layer is ignited by itself due to increase of pressure and temperature by the spark ignition combustion. - 特許庁

イオン電流の検出精度を向上させることができる点火コイルを提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil capable of improving detection accuracy of ion current. - 特許庁

他方、この所定条件が満たされない場合に、火花点火燃焼を行わせるように制御する。例文帳に追加

The controlling device controls to keep spark-ignition combustion when the predetermined conditions are not fulfilled. - 特許庁

燃焼室沈積物剥離を減少させる方法および火花点火内燃機関の提供。例文帳に追加

To provide a method for reducing combustion chamber deposit peel-off and a spark ignited internal combustion engine. - 特許庁

火花点火内燃機関におけるノッキングを確実に回避するとともに、熱効率を向上させる例文帳に追加

To surely prevent knocking in a spark ignition internal combustion engine and improve thermal efficiency. - 特許庁

上面視で、燃料噴射弁7からの噴霧を点火プラグ2に向けて噴射させる例文帳に追加

The atomized fuel from the fuel injection valve 7 is injected toward the ignition plug 2 in the top plan view. - 特許庁

適切に機関効率を向上させることのできるようにした火花点火式内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a spark-ignition internal combustion engine appropriately improving engine efficiency. - 特許庁

高周波コイル4に高周波電力を供給し、アルゴンプラズマを点火させる例文帳に追加

High frequency power is supplied to a high frequency coil 4 to ignite argon plasma. - 特許庁

燃焼室内の混合気が過剰に高温となることを抑制しつつ、点火性を向上させる例文帳に追加

To improve ignitability while suppressing that temperature of an air-fuel mixture in a combustion chamber becomes excessively high. - 特許庁

内燃機関用点火コイルの組立、部品交換時の取り扱いを向上させる例文帳に追加

To improve the assembling of an ignition coil for an internal combustion engine and handling in exchanging components. - 特許庁

排気温度を上昇させるときに、一部の気筒について燃料カット又は点火カットを行う。例文帳に追加

When increasing the exhaust temperature, fuel cut or ignition cut is executed to a part of cylinders. - 特許庁

点火栓の劣化を抑制し、副室式ガスエンジンの運転コストを低減させること。例文帳に追加

To restrain deterioration of a spark plug and reduce operation costs of an auxiliary chamber type gas engine. - 特許庁

これにより、点火プラグ12の電極近傍での噴霧流速を低下させる例文帳に追加

As a result, a sprayed fuel flow rate is lowered near an electrode of the ignition plug 12. - 特許庁

内燃機関用点火装置全体の小型化を図り、コストを低減させる例文帳に追加

To reduce a size of the entire ignition device for an internal combustion engine and to reduce costs. - 特許庁

スティックコイルの組み付け工数低減を図りつつ、点火コイルのメインテナンス性を向上させる例文帳に追加

To improve maintenability of an ignition coil while reducing installing manhours of a stick coil. - 特許庁

長期間に亘って、確実にスパークを発生させることのできる点火装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition device capable of reliably generating sparks throughout a long period. - 特許庁

液化石油ガスを燃料とする圧縮点火機関でのNOx発生量を減少させる例文帳に追加

To reduce an amount of generation of NOx in a compression ignition engine using a liquified petroleum gas as a fuel. - 特許庁

他方、点火時期補正部68は、リミッタ制御部66から動作命令を受けると、エンジン回転数が第1の回転数よりも高い第2の回転数以上の間、点火時期算出部65が決定した点火時期を遅らせる(遅角させる)補正を行う。例文帳に追加

An ignition timing correction part 68 executes correction retarding ignition timing determined by a fuel ignition timing calculation part 65 while engine rotation speed is not less than second rotation speed that is higher than the first rotation speed if the same receives operation command from the limiter control part 66. - 特許庁

エンジン失火を生じさせるイグニッションコイルの破壊を防ぐために、電源からの点火出力を強制停止させる連続通電回避制御を行うエンジン点火装置、及びこのエンジン点火装置を備えたガスヒートポンプ式空気調和機を提供すること。例文帳に追加

To provide an engine ignition device for performing the continuous current carrying avoiding control for forcibly stopping the ignition output from a power source in order to prevent the breakdown of an ignition coil to be a cause of the misfire of an engine, and provide a gas heat pump type air conditioner provided with this engine ignition device. - 特許庁

ピストンキャビティ9内のブースターポート5a側には、インジェクタ7からの燃料噴霧を点火プラグ8側へ向けて偏向させる壁部9aを形成し、噴霧を点火プラグ8側に導き、点火プラグ8近傍に局所的にリッチ可燃混合気を形成させる例文帳に追加

At the side of booster port 5a inside piston cavity 9, wall part 9a is formed to deflect fuel spray from injector 7 toward spark plug 8, thus, the spray is led to side of spark plug 8, near and around which rich inflammable air-fuel mixture is formed. - 特許庁

点火スイッチ6を作動させる点火位置まで回動操作軸11を回動し、更に回動操作軸11を追い込み操作したい場合に、点火スイッチ6が追い込み操作時に再度オンされたり安全弁を開弁するロッド15が押し込まれる。例文帳に追加

To solve the problem that an ignition switch is turned on again at the time of pushing operation of a rotary operating shaft or a rod for opening a safety valve is pushed in when the rotary operating shaft is turned to an igniting position for actuating the ignition switch and then the rotary operating shaft is pushed in. - 特許庁

エアバッグジャケット12側の点火制御ECU13は無線通信で受信機15を通じて衝撃検出信号を入力されると、点火装置14にコンデンサ24の充電電荷で点火させ、インフレータ26からエアバッグにガスを供給させる例文帳に追加

An ignition control ECU 13 on the airbag jacket 12 side supplies gas to the airbag from the inflator 26 by igniting an igniter 14 by charging electric charge of a capacitor 24 when an impact detecting signal is input via a receiver 15 through radiocommunication. - 特許庁

更に燃料供給から、燃料が十分に拡散するまでの時間点火を遅延させる手段、点火してから打込みが終了し、再び打込み可能となるまで点火させない手段を設け、「連発打ち」動作時においても確実に動作できるようにした。例文帳に追加

Further, a means to delay ignition for a time from fuel supply to sufficient fuel diffusion and a means not to ignite until driving is ready again from the end of driving after ignition are provided, thereby "continuous driving" is certainly performed. - 特許庁

点火制御手段81は、手動で器具栓2の手動開閉弁を開弁させる点火操作が行われるときに調理容器検知手段15により調理容器無しが検知されている場合はガスバーナ11へのガス供給路を遮断して点火させないように閉弁手段を閉弁制御する。例文帳に追加

The ignition control means 81 performs valve closing control of the valve closing means so that a gas supply passage to the gas burner 11 is shut off to prevent ignition when the cooking container sensing means 15 senses absence of the cooking container A, in the case where the ignition operation for opening the manual on-off valves of the appliance cock 2 is performed manually. - 特許庁

また、ECU30は、エネルギ蓄積コイル12及びトランジスタ13を含むエネルギ充電系の故障が発生した際、トランジスタ17,19を高速でオン/オフさせて点火プラグ16の電極部にコロナ放電を発生させ、その後、所定の点火信号による点火を行わせる例文帳に追加

Moreover, the ECU 30 turns on/off the transistors 17 and 19 at high speed to generate the corona discharge at an electrode part of the spark plug 16 when a trouble occurs in the energy charging system including the energy accumulation coil 12 and the transistor 13, and after that, to execute the ignition with prescribed ignition signals. - 特許庁

吸入空気量制御手段13による内燃機関1の吸入空気量の増量中に、点火時期制御手段15がフィードバック制御処理(PI制御)により内燃機関1に回転数NEを目標回転数に収束させるように点火時期を操作するに際して、フィードバックゲインを操作している点火時期に応じて変化させる手段を点火時期制御手段15に備える。例文帳に追加

A means for varying ignition timing corresponding to an ignition timing operating a feed back gain is provided on an ignition timing control means 15 when the ignition timing control means 15 operates the ignition timing by a feed back control processing (PI control) such that the revolution number NE is converged to a target revolution number of an internal combustion engine 1. - 特許庁

ハイブリッド自動車20は、エンジン22の停止中に始動条件が成立したときにはエンジン22の始動後の運転において設定される点火タイミングよりも遅角側に設定された点火タイミングで点火してエンジン22を始動させる例文帳に追加

A hybrid automobile 20 starts an engine 22 by igniting in the ignition timing set on the more ignition timing delay side than the ignition timing set in operation after starting the engine 22 when a starting condition is realized when stopping the engine 22. - 特許庁

本発明は、点火時期をMBTより進角させることが可能な内燃機関の点火制御システムにおいて、点火時期がMBTより進角される時に燃料噴射弁の燃料噴射量を減量補正することにより、気筒内で燃焼に供される燃料量が適量となるようにした。例文帳に追加

This invention supplies the appropriate quantity of fuel for combustion in the cylinder by conducting quantity reducing correction of fuel injection quantity of a fuel injection valve when the ignition timing is advanced than MBT, in the ignition control system of the internal combustion engine capable of advancing the ignition timing than MBT. - 特許庁

燃焼室内に火花放電を発生させる点火プラグを備える火花点火式内燃機関の燃料の供給を停止してクランキングを所定時間実行し、所定時間の経過後に点火プラグによる火花放電と燃焼室内に生成されるプラズマとを反応させて混合気に着火する。例文帳に追加

Fuel supply to a spark-ignition internal combustion engine including the ignition plug generating spark discharge in the combustion chamber is stopped to perform cranking for a predetermined time, and after lapse of the predetermined time, the air-fuel mixture is ignited by reacting the spark discharge by the ignition plug with the plasma generated in the combustion chamber. - 特許庁

ECU16は、自動停止したエンジンEが所定の解除条件を満たした場合に、点火コイル15に所定の電流を通電させ、点火プラグ14による混合気の点火が可能な状態にした後に、スタータリレー25に通電し、スタータ26を稼動させ、クランク軸10を回転させる例文帳に追加

When the engine E which stops automatically satisfies predetermined release conditions, an ECU 16 carries predetermined current to an ignition coil 15 to enable ignition of air-fuel mixture by an ignition plug 14 and then carries current to a starter relay 25 to operate a starter 26 and rotate a crank shaft 10. - 特許庁

この制御装置は、機関停止要求が発生すると(XAD=1)、点火時期を最適点火時期θmbtよりも過進角量θadvだけ進角した過進角点火時期に設定しながら燃焼を継続させ、それにより、機関回転速度を低下させる(ステップ320)。例文帳に追加

This control device continues combustion while setting the ignition timing to the excessively advancing ignition timing advanced by an excessively advancing quantity θadv more than the optimal ignition timing θmbt, when the engine stopping request is generated (XAD=1), and an engine speed is reduced thereby (Step 320). - 特許庁

【解決手段】発電コイル1から整流電源回路2を通して得られる電圧をDCコンバータ4により昇圧して得た電圧で点火用コンデンサ6を充電し、機関の点火時期にサイリスタ7を導通させて点火動作を行わせる例文帳に追加

In the capacitor discharge type internal combustion engine ignition device, the ignition capacitor 6 is charged with voltage obtained by raising voltage obtained from a generation coil 1 through a rectified power source circuit 2 by DC converter 4, a thyristor 7 is conducted at timing of ignition of the engine to perform ignition action. - 特許庁

本発明は、燃焼室2に形成された混合気を複数の点火手段26により多点点火するエンジン100に関し、その目的は、NOxの増加を抑制しながら運転状態を安定化させることができる点火時期の制御技術を提供する点にある。例文帳に追加

To provide a technology for controlling ignition timing by which operating condition can be stabilized while suppressing increase in NOx in an engine 100 for performing multi-point ignition of air-fuel mixture formed in a combustion chamber 2 by a plurality of ignition means 26. - 特許庁

点火コイルCLと、点火コイルの通電を制御するスイッチング素子Qと、スイッチング素子をON/OFF動作させるECUと、放電動作をする点火プラグPGと、イオン電流に比例した検出信号を出力するイオン電流検出回路IONと、を有する。例文帳に追加

The combustion control device includes an ignition coil CL, a switching element Q controlling the energization of the ignition coil, an ECU performing the on/off-operation of the switching element, an ignition plug PG operating for electric discharge, and an ion current detection circuit ION outputting a detection signal proportional to the ion current. - 特許庁

内燃機関用点火装置1は、ECU19がトランジスタ17の動作を制御して一次電流i1を遮断することで、二次巻線L2に誘導した点火用高電圧を点火プラグ13に印加して火花放電を発生させる例文帳に追加

The ignition device 1 for the internal combustion engine generates spark discharge in a manner that the action of a transistor 17 is controlled by an ECU 19 so as to disconnect a primary current i1 so that ignition high voltage introduced to a secondary winding L2 is applied to the ignition plug 13. - 特許庁

エンジン本体や点火コイルなどを含むエンジンの各構成部品を互いにコンパクトに配置して、このエンジンを小形にさせ、また、エンジン本体の振動が点火コイルに与えられることを防止して、この点火コイルの寿命を向上させる例文帳に追加

To extend service life of an ignition coil by arranging each component of an engine including an engine body, the ignition coil or the like, to miniaturize the engine, and to prevent vibration of the engine body from transmitting to the ignition coil. - 特許庁

イグナイタが、高温になることを効果的に抑制することができ、特に、点火コイルによるスパークの発生が頻繁に繰り返される内燃機関の高回転時の点火性能を効果的に向上させることができる点火コイルを提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil which can effectively restrain an igniter from becoming a high temperature, and in particular, which can effectively improve the ignition performance of an internal-combustion engine at high rotation in which the occurrence of sparks by an ignition coil is repeated frequently. - 特許庁

本発明は、自動車等における内燃機関の点火プラグに対して高電圧を供給し、火花放電を発生させる内燃機関用点火コイルに関するものであり、二次巻線の端部と高圧端子との接続が容易で、かつ堅固に固定される内燃機関用点火コイルに関するものである。例文帳に追加

To provide an ignition coil for the internal combustion engine of an automobile etc. which generates a spark discharge when a high voltage is supplied to it and where the end of a secondary winding is easily connected and securely fixed to a high-voltage terminal. - 特許庁

内燃機関用点火装置1は、ECU19がトランジスタ17の動作を制御して一次電流i1を急激に遮断することで、二次巻線L2に誘導した点火用高電圧を点火プラグ13に印加して火花放電を発生させる例文帳に追加

With an ignition device for internal combustion engine, an ECU 19 controls the action of a transistor 17 to rapidly interrupt primary current i1 to apply ignition high voltage induced in a secondary winding L2 to an ignition plug 13, and to generate spark discharge. - 特許庁

例文

内燃機関の目標点火時期を設定するために用いる点火効率係数を、アイドル運転時にはアイドル運転時目標点火効率係数に向けて所定時間毎に第1の所定値ずつ近付くように変化させる一方、通常運転時には通常運転時目標点火効率係数に向けて所定時間毎に第2の所定値ずつ近付くように変化させる例文帳に追加

In idling, an ignition efficiency factor used to set the target ignition timing of the internal combustion engine is varied so that the factor approaches the target ignition efficiency factor in idling at intervals of the first prescribed value for each prescribed time, while in normal operation, it is varied so as to approach the target ignition efficiency factor in normal operation at intervals of the second prescribed value for each prescribed time. - 特許庁

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