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舵取の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1016



例文

補助用のモータの回転を舵取り軸の軸長方向の移動に変換する運動変換を、長期に亘って安定して行わせ、また静粛に動作を可能とする。例文帳に追加

To stably and silently perform, for long period, a motion conversion for converting the rotation of an auxiliary steering motor to the movement of a steering shaft in longitudinal direction. - 特許庁

電気式動力舵取装置では、ステアリングホイール側の入力軸32Aと、操手段側の出力軸32Bとが、トーションバー42を介して相対回転可能に連結されている。例文帳に追加

In this electric power steering gear, an input shaft 32A in a steering wheel side is connected relatively rotatably to an output shaft 32B in a steering means side via the torsion bar 42. - 特許庁

二軸船の推進装置は、外回りに回転する一対のプロペラ5−1,5−2と、その後方に配置された6と、り付けられ、船尾側に向って上がる仰角を有するフィン8とを備える。例文帳に追加

A propulsion device of the biaxial ship includes a pair of propellers 5-1 and 5-2 rotating externally, a rudder 6 arranged in the rear of the propellers, and a fin 8 installed in the rubber and having an elevation angle of rising toward the stern side. - 特許庁

前2軸車用の動力舵取装置を、エンジン駆動式ポンプ等の停止時にも操制御可能に構成し、簡素化、コンパクト化、コスト低減を図る。例文帳に追加

To constitute a power steering device for a front two-axle vehicle such that steering control can be maintained even when its engine-driven pump or the like stops with a simple structure and a compact size at low cost. - 特許庁

例文

車両の目標軌跡や実軌跡を求めるための車外情報の得を要することなく、車両の軌跡が運転者の希望に則した目標軌跡になるよう操輪の角を遅れなく制御する。例文帳に追加

To control a rudder angle of a steering wheel without delay so that a path of a vehicle turns into the target path corresponding to a request of a driver without requiring acquisition of information outside the vehicle for obtaining the target path and the actual path of the vehicle. - 特許庁


例文

シャーシ12の前部側中央に操モータ19を設置し、車体前後方向に沿う操モータ19の回転軸19aに偏心ウェイト24をり付ける。例文帳に追加

A steering motor 19 is installed at the center of the front side of the chassis 12, and an eccentric weight 24 is attached to a rotating shaft 19a extending along the front-rear direction of the vehicle body, of the steering motor 19. - 特許庁

モータの回転軸に設けられる駆動ギヤから、ステアリングシャフトの外周に設けられる従動ギヤに操補助力を与える電動式動力舵取装置において、両ギヤ間のバックラッシに起因する騒音が発生する。例文帳に追加

To solve a problem of causing noise by backlash between both gears in an electric power steering for applying steering assist force to a driven gear provided at the outer periphery of a steering shaft, from a driving gear provided at a rotating shaft of a motor. - 特許庁

常に操フィーリングに影響がなく、簡単な構成で路面又は駆動状態によるハンドルられを防止し、安全で快適な操性能が得られる電動パワーステアリング装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an electric power steering system capable of preventing the control of a steering wheel from being lost due to a road surface or driving condition in simple constitution always with no influence on steering feeling and capable of providing safe and comfortable steering performance. - 特許庁

自動車がることができると同じ方法で船体の前進及び後退時に船体の操作者がをとることができる水ジェット装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a water jet device in which an operator of a hull is capable of steering it when advancing and retreating in similar ways to those for steering an automobile. - 特許庁

例文

車両の目標軌跡や実軌跡を求めるための車外情報の得を要することなく、車両の軌跡が運転者の希望に則した軌跡になるよう操輪の角及び左右輪の前後力差を制御する。例文帳に追加

To control a steering angle of a steering wheel and a fore-and-aft force difference between right and left wheels to achieve a locus of a vehicle desired by a driver without requiring obtaining of vehicle exterior information to determine a target locus or an actual locus of the vehicle. - 特許庁

例文

この車両用操装置は、舵取り機構10に駆動力を与える第1および第2電動モータ51M,51Sと、電動モータ51M,51Sを駆動制御する第1および第2電子制御ユニットU1,U2とを備えている。例文帳に追加

The vehicle steering device comprises first and second electric motors 51M and 51S to provide a driving force to a steering mechanism 10, and first and second electronic control units U1 and U2 to drive-control the electric motors 51M and 51S. - 特許庁

アシストモータの回転を同一回転方向または逆回転方向の伝達比でもって操系に伝達し得る電気式動力舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device that transmits rotation of an assist motor to a steering system at a transmission ratio in the same rotational direction or in the reverse rotational direction. - 特許庁

補助用の第1及び第2の電動モータ161,162の回転を、第1および第2の減速機構によって減速し、舵取り機構に伝達する。例文帳に追加

The rotation of first and second electric motors 161, 162 for steering assist is reduced by first and second reduction gear mechanisms, and transmitted to a steering mechanism. - 特許庁

前2軸車用の動力舵取装置を、エンジン駆動式ポンプ等の停止時にも操制御可能に構成し、しかも装置構造の簡素化、装置のコンパクト化、コスト低減を図る。例文帳に追加

To constitute a power steering device for a front two-axle vehicle to a steering controllable constitution even in the stopping of an engine-driven pump or the like and to accomplish the simplification of a device structure, the miniaturization of the device and cost reduction. - 特許庁

心出し作業を極めて簡素化すると共に極力偏心しないように設置できる操力角計付アダプタ及び該アダプタを備える操力角計を提供する。例文帳に追加

To provide a steering force angle meter mounting adapter capable of being installed so as to significantly simplify centering work and so as not to be decentered as much as possible, and a steering force angle meter provided with the adapter. - 特許庁

動力舵取装置をエンジン駆動式ポンプ等の停止時にも転可能とし、しかも装置構造の簡素化、コンパクト化、コスト低減を図るとともに、作動時における圧力損失を防ぐ。例文帳に追加

To steer a power steering device even when an engine driving type pump is stopped, to simplify the structure of the device, to reduce the size and cost of the device, and to prevent pressure loss during operation. - 特許庁

前2軸車用動力舵取装置をエンジン駆動式ポンプ等の停止時にも操制御可能とし、しかも装置構造の簡素化、コンパクト化、コスト低減を図る。例文帳に追加

To make a power steering device for a front two-wheel vehicle steering-controllable at the time of even the stop of an engine drive type pump, and moreover simplify, compact, and cost-reduced device structure. - 特許庁

この舵取装置は、前記操系、電動モータ又は制御装置において生じた異常に係るデータを、前記電動モータを駆動制御していないときに、電気的書込み及び消去が可能な不揮発性記憶手段に記憶させる。例文帳に追加

The steering device stores the data regarding abnormality generated in the steering system, the electric motor or the control device in a non-volatile memory means in which electric writing and deletion can be performed when the electric motor is not driven/controlled. - 特許庁

車輪速の差がしきい値を超えている場合には、μスプリット路上での制動とみなされ、車輪速の小さい方に制御角を加えるように舵取り機構2,3が制御される。例文帳に追加

When the difference in wheel speed exceeds the threshold, the braking on μ split road is judged, and the steering mechanisms 2 and 3 are controlled so as to add a control steering angle to the one having the smaller wheel speed. - 特許庁

電動式動力舵取装置では、電動機の回転軸11からの回転出力がねじ機構30を介して操軸20に軸方向出力として伝達される。例文帳に追加

In the electric power steering device, rotation output from a rotation shaft 11 of the electric motor is transmitted to the steering shaft 20 through the screw mechanism 30 as the output in the axial direction. - 特許庁

これにより、ストラットS上端の車体付点Xを通るキングピン軸Kと転中心となる転軸Sとを別々に設定でき、設計自由度が向上する。例文帳に追加

Since the king pin axis K passing through the vehicle body mounting point X at the upper end of the strut 3 and the turning axis S forming the turning center can be separately set, the degree of versatility of the design is enhanced. - 特許庁

補助用の複数の電動モータの回転を、第1の減速機構17および第2の減速機構によって減速し、舵取り機構に伝達する。例文帳に追加

The rotation of a plurality of electric motors for steering assist is reduced by a first reduction gear mechanism 17 and a second reduction gear mechanism, and transmitted to a steering mechanism. - 特許庁

先導端部のマイターギアは、操マイターギアと噛み合い、後端部のマイターギアは、押し操ハンドルによりり外し可能に係合されたマイターギアと噛み合う。例文帳に追加

The miter gear at the leading end is engaged with a steering miter gear and the miter gear at the rear end is engaged with a miter gear removably engaged by a push steering handle. - 特許庁

防振効果を高めるために軟らかいゴムを用いると、高荷重負荷時にゴムの変形量が過大になり、例えば電動式動力舵取装置では操フィーリングが悪くなる。例文帳に追加

To provide a vibration-proof apparatus capable of preventing excessive deformation of rubber used therein when loaded with a large amount of load in spite of making use of soft rubber for improving vibration-proof effect. - 特許庁

前2軸車用の動力舵取装置を、エンジン駆動式ポンプ等の停止時にも操制御可能に構成し、しかも装置構造の簡素化、装置のコンパクト化、コスト低減を図る。例文帳に追加

To constitute a power steering for a front two-axle vehicle to be controllable in steering even during the stop of an engine-driven pump and to simplify device structure, miniaturize the device and to reduce cost. - 特許庁

コンパクトでありながら、電動モータの出力を効率良く操機構に伝達でき、且つ任意の変換比をれる操駆動機構を提供する。例文帳に追加

To provide a steering driving mechanism capable of transmitting the output of an electric motor efficiently to a steering mechanism despite its compact construction and of working with any desired transmission ratio. - 特許庁

補助装置で発生する振動および音が、車室内に振動伝播するのを防止することができる操補助装置の付部材を提供する。例文帳に追加

To provide a mounting member for a steering assist device which can prevent vibration and sound generated in the steering assist device from being propagated into a cabin. - 特許庁

補助用の第1及び第2の電動モータ26,27の回転を、第1の減速機構28,29及び第2の減速機構30によって減速し舵取り機構11に伝達する。例文帳に追加

Rotation of the first and second electric motors 26 and 27 for steering assistance is reduced in speed by first speed reduction mechanisms 28 and 29 and a second speed reduction mechanism 30, and is transmitted to a steering mechanism 11. - 特許庁

ECU10は、車速センサ2から自車速V、操角センサ3から操角θ、ミリ波レーダ1から他車位置(X,Y)及び相対速度Vr、ウインカースイッチ4の状態の得を行う。例文帳に追加

An ECU acquires own vehicle speed V from a vehicle speed sensor 2, a steering angle θ from a steering angle sensor 3, and an other-vehicle position (X, Y), relative speed Vr and the state of a winker switch 4 from a millimeter wave radar 1. - 特許庁

油圧シリンダ114における軸方向の中心線Cがフロントアクスルケース180の回動中心線Aと交差するような位置関係で、操油圧シリンダ114をフロントアクスルケース180にり付ける。例文帳に追加

The steering hydraulic cylinder 114 is fitted to the front axle case 180 in the positional relationship in which the center line C in the axial direction in the steering hydraulic cylinder 114 is across the turning center line A of the front axle case 180. - 特許庁

補助用の第1及び第2の電動モータ161,162の回転を、第1の減速機構17及び第2の減速機構18を介して舵取り機構Aに伝達する。例文帳に追加

Rotation of first and second electric motors 161 and 162 for steering assistance is transmitted to a steering mechanism A via a first speed reduction mechanism 17 and second speed reduction mechanism 18. - 特許庁

輪1を回転自在に支持するアクスル部材2を、車両前後方向に延在する第1ロアリンク7の車幅方向変位可能な車幅方向外側端8に転可能にり付ける。例文帳に追加

An axle member 2 for rotatably supporting a turning wheel 1 is turnably mounted to an outer end 8 in a vehicle width direction displaceable in a vehicle width direction of a first lower link 7 extending in a vehicle longitudinal direction. - 特許庁

補助用の第1および第2の電動モータ161,162の回転を、第1の減速機構17および第2の減速機構18によって減速し、舵取り機構Aに伝達する。例文帳に追加

The rotation of first and second electric motors 161, 162 for steering assist is reduced by a first reduction gear mechanism 17 and a second reduction gear mechanism 18, and transmitted to a steering mechanism A. - 特許庁

動力舵取装置は、油圧ポンプから供給された作動油により操補助力を発生するパワーシリンダ機構と、パワーシリンダ機構から油圧ポンプへの作動油の逆流を規制する逆止弁30とを備える。例文帳に追加

The power steering device comprises a power cylinder mechanism to generate the auxiliary steering force by working fluid fed from a hydraulic pump, and a check valve 30 to regulate the reverse flow of working fluid from the power cylinder mechanism to the hydraulic pump. - 特許庁

伝達比可変機構を備えた車両用操装置において,伝達比可変機構のり付け構造が簡単であって,かつ,信頼性が高い車両用操装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering gear for a vehicle of high reliability equipped with a transmitting ratio varying mechanism having a simple mounting structure. - 特許庁

補助用のモータの出力を、駆動歯車および従動歯車を介して舵取機構に伝える電動パワーステアリング装置において、従動歯車の寿命を向上する。例文帳に追加

To provide a motor-driven power steering device to transmit the output power of a motor for assisting the steering to a steering mechanism through a driving gear and a follower gear, in which the lifetime of the follower gear is enhanced. - 特許庁

直進走行している車両の車体が傾いている状態であってもステアリングホイールをしっかり保することなく車両の直進安定性を確保し得る電気式動力舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of securing straightl advancing stability of a vehicle, without firmly keeping steering of a steering wheel, even in a car body inclined state of the vehicle of traveling straightly. - 特許庁

フラップ20は、本体18に対して回動可能となるように、軸部材30を介して本体18の後端部18dにり付けられている。例文帳に追加

The flap 20 is fitted to a rear end 18d of the rudder body 18 via a shaft member 30 so as to be turnable with respect to the rudder body 18. - 特許庁

エンジン駆動式ポンプ等の停止時にも操制御可能に構成し、しかも装置構造の簡素化、装置のコンパクト化、コスト低減を図る前2軸車用の動力舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power steering device for front two-axle car, being constituted to enable steering control even when an engine driving type pump and the like stops, simplifying a device structure, making the device compact, and reducing cost. - 特許庁

中高速域のみならず低速域においても運転者が違和感を覚えることのないステアリングのり回し性のよいステアリングギヤ比を設定可能な車両用角比可変操装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular steering device with a variable steering ratio capable of setting a steering gear ratio providing good handleability of a steering wheel such that the driver will not feel disagreeable at low speeds as well as at medium to high speeds. - 特許庁

路面とタイヤとの摩擦係数に応じたアシスト力を得て、摩擦係数に関わらず車両の操縦者に操の違和感を感じさせないようにすることができる動力舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power steering device capable of preventing an uncomfortable steering feeling from being given to a vehicle driver irrespective of a friction factor by obtaining an assisting force according to a friction factor between a road surface and a tire. - 特許庁

そのクロスメンバ4の車両前後方向を向く面を凹まして形成した嵌め込み部6に対し操装置20の一部を収容して、当該操装置20をクロスメンバ4にり付ける。例文帳に追加

Part of the steering device 20 is stored in a fit-in part 6 formed by recessing a surface directed in the longitudinal direction of a vehicle of the cross member 4, and the steering device 20 is mounted on the cross member 4. - 特許庁

車両の目標軌跡や実軌跡を求めるための車外情報の得を要することなく、車両の軌跡が運転者の希望に則し且つ走行路に適合する目標軌跡になるよう操輪の角を制御する。例文帳に追加

To control a steering angle of a steering wheel in such a manner that a locus of a vehicle is a targeted locus desired by a driver and adapted to a traveling way without needing acquisition of information of outside of the vehicle for obtaining the target locus and an actual locus of the vehicle. - 特許庁

補助用のモータの回転を舵取り軸の軸長方向の移動に変換するボールねじ機構において発生するボールの衝突音を簡素な構成にて防止する。例文帳に追加

To prevent collision noise between balls in a ball screw mechanism for converting rotary motion of a motor for steering assist into a displacement in the axial direction of a steering shaft, with the use of a simple configuration. - 特許庁

電動式動力舵取装置では、電動機10の中空回転軸11からの出力がボールねじ機構30を介して操軸20に伝達される。例文帳に追加

In this electric power steering device, an output from a hollow rotary shaft 11 of a motor 10 is transmitted to a steering shaft 20 via the ball screw mechanism 30. - 特許庁

DDモータのロータ軸22には、上部にL字状の用遮蔽板20と面用遮蔽板21とが円周方向に所定の角度をなす位置で固定されている。例文帳に追加

A port shielding plate 20 in an L-shape and a starbord shielding plate 21 re fixed to the rotor shaft 22 of a DD motor at each place forming a specified angle with the circumferential direction. - 特許庁

マネジメントサイバネティクスという用語は、効率的な組織とその舵取り能力の両方の意味を持っている。例文帳に追加

The term management cybernetics implies both effective organization and steersmanship.  - コンピューター用語辞典

今の世界経済のダウンサイドリスクを考えますと、金融政策も相当難しい舵取りを迫られているなという感じがいたします。例文帳に追加

Given the downside risks for the global economy, I think that monetary policy management is very tricky.  - 金融庁

為替の切上げ容認や金融引締めによりインフレ抑制に努めてきましたが、難しい舵取りを迫られています。例文帳に追加

Although these countries have been working to bring down inflation by allowing exchange rate appreciation and tightening monetary policies, they are facing situations which are difficult to control.  - 財務省

例文

ステップ1で読みった操トルクや車速情報信号に基づいて、ステップ2においてアシストトルクを求める。例文帳に追加

Assist torque is calculated in a step 2 based on steering torque or a vehicle speed information signal read in a step 1. - 特許庁

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