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舵取の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1016



例文

移動体を左右へ操した場合にも、ケーブルの巻り・繰出しの速度を、正確に制御できる移動体搭載のケーブル巻繰出装置を提供する。例文帳に追加

To provide a cable winding and unwinding device installed on a moving body capable of exactly controlling the winding/unwinding speed of a cable even if the moving body is steered to the right and left. - 特許庁

付部材を効率良く付けることが可能で、さらに、回転角の検出精度の低下又は異音の発生を防止することが可能な操装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering unit, on which mounting members can be mounted efficiently and which prevents a decrease in detection accuracy for a rotation angle or the emission of an unusual sound. - 特許庁

また、この付部7c,7dは、少なくとも一つの軸受部7dを介して車体にストラット3をり付けており、転軸Sを中心として回動可能な構造とされている。例文帳に追加

The mounting parts 7c, 7d mount the strut 3 on the vehicle body via at least one bearing part 7d, and are turnable around the turning axis S. - 特許庁

シフト状態検出部2が得したシフトレバーの状態と、ステアリング状態検出部3が得した操角とをもとに、車両動作予測部8aが自車両の進行方向を予測する。例文帳に追加

A vehicle action estimating unit 8a estimates a travelling direction of a driver's own vehicle based on shift lever condition obtained by a shift condition detecting unit 2 and steering angle obtained by a steering condition detecting unit 3. - 特許庁

例文

各国は、多国間の自由化と国内目標とをどのように調整してゆくか、という高いレベルの判断を迫られる問題について、難しい舵取りにり組んでいる。例文帳に追加

It will be difficult to steer a pressing problem of a high level determination of how each country will adjust to multilateral liberalization and domestic objectives. - 経済産業省


例文

緊急操得された場合(Kqs=1)、前輪制動トルクに対する前記後輪トルクの比率である前後比率(Hzs)を、緊急操得されない場合(Kqs=0)の前後比率(Cno,Ko)に比較して小さい特性(Ckq,Kp)をもって前輪制動トルク、及び、後輪制動トルクを増加する。例文帳に追加

When the emergency steering is acquired (Kqs=1), the front wheel braking torque and the rear wheel braking torque are increased with characteristics (Ckq, Kp) in which a front rear ratio (Hzs) being a ratio of the rear wheel torque with respect to the front wheel braking torque is smaller than the front rear ratio (Cno, Ko) when the emergency steering is not acquired (Kqs=0). - 特許庁

道路に沿って装備された情報源を車輌に装備された情報読り装置により読みることにより得られる沿路情報に基づいて自動操制御を行う車輌に於いて、沿路情報の確度を道路地図提供手段が提供する道路地図情報に基づいて判断し、該確度が所定の基準に適合しないときには、沿路情報に基づく自動操制御を行わないようにする。例文帳に追加

In this vehicle performing automatic steering control based on roadside information obtained by reading information sources installed along a road by an information reader installed to the vehicle, the accuracy of the roadside information is determined based on road map information provided by a road map information providing means, and when the accuracy does not satisfy a predetermined criterion, the automatic steering control based on the roadside information is not performed. - 特許庁

自車両において駐車状態が開始されたことを検知し、自車両のタイヤの角を示す情報を得し、得される駐車状態のタイヤの角を示す情報を、駐車状態が開始されたことが検知されたことを条件として自車両に備えられた所定の表示部に表示する。例文帳に追加

This display unit detects start of a parking state in an own vehicle, obtains information showing the steering angle of the tire of its vehicle, and displays the obtained information showing the steering angle of the tire in the parking state in the predetermined display part provided with its vehicle on condition that start of the parking state is detected. - 特許庁

車両の舵取機構1から分離して配された操部材としてのステアリングホイール2を支えるコラムハウジング21に、誘導モータ又はシンクロナスシラクタンスモータを用いてなる反力モータ4を付け、コラムハウジング21内部のコラム軸20に伝動構成して、反力モータ4が発生する回転トルクがステアリングホイール2に反力として付与されるようにする。例文帳に追加

A reaction motor 4 using an induction motor or a synchronous reluctance motor is mounted on a column housing 21 to support a steering wheel 2 as a steering member separate from a vehicular steering mechanism 1, and the rotational torque generated by the reaction motor 4 through transmission to a column shaft 20 inside the column housing 21 is given to the steering wheel 2 as the reaction force. - 特許庁

例文

固定ハウジングの内部に舵取り軸を支持する樹脂製の支持ブッシュ5に、両端部を残して軸長方向に延びる長溝53,53,53を形成し、舵取り軸の摺動に伴う摩擦熱による熱膨張分を、長溝53,53,53の幅の減少により吸収して、熱クリープの発生に伴う不具合を抑制する。例文帳に追加

Long grooves 53, 53, 53 extending in the axial length are formed in a resin-made support bush 5 for supporting the steering shaft in the interior of a fixed housing with both ends left, whereby thermal expansion caused by heat of friction generated by sliding of the steering shaft is absorbed by decrease in width of the long grooves 53, 53, 53 to restrain disadvantage caused by generation of heat creep. - 特許庁

例文

曳航索2に固定された付フック3を自在に動かすことができるように構成された曳航索2の付装置1を水中ロボット30に搭載して、操縦不能船50の船尾構造部52である柱61又はシューピース63に付フック3をり付ける。例文帳に追加

An attachment device 1 of a towing rope 2 constituted so as to freely move a mounting hook 3 fixed to the towing rope 2 is mounted to an underwater robot 30, and the mounting hook 3 is mounted to a rudder post 61 or a shoepiece 63 forming a stern structure 52 of a non-controllable ship 50. - 特許庁

ハンドル2側に連結される入力軸4及び転輪側に連結される出力軸5を有しステータ6aを車両のボディ30側にり付けたモータ6を回転駆動させることにより入力軸4−出力軸5間の伝達比を変化させる伝達比可変機構3を備えて構成され、操角センサ10が作動異常となった場合にロック機構8をロックして入力軸4と出力軸5の相対的な回転を禁止し、モータ6の回転軸の回転角を検出する回転センサ12の出力信号に基づいてハンドル2の操角を得する。例文帳に追加

The vehicular steering device is constituted by providing a transmission ratio variable mechanism 3 to change the transmission ratio between an input shaft 4 and an output shaft 5 by rotating a motor 6 having the input shaft 4 connected to a steering wheel 2 side and an output shaft 5 connected to a steered wheel side with a stator 6a mounted on a vehicular body 30 side. - 特許庁

駆動プーリへの歯部の加工を容易とし、プーリ本体への各規制部材の誤ったり付けを確実に防止し、プーリ本体と各規制部材とのり付け状態が強固であってコンパクトな駆動プーリを備える電動舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric steering device equipped with a driving pulley which facilitates the processing of a gear section to the driving pulley, surely prevents each regulating member from being mistakenly attached to the pulley main body, keeps the attached state firm between the pulley main body and each regulating member, and is compact. - 特許庁

経営革新にり組み、成功させるには経営者自身が自社をり巻く事業環境の分析等を経て「戦略」を決定することが必要であるが、第1節で述べたように経済構造の変化の中で経営の舵取りは、近年ますます難しくなっている。例文帳に追加

In order for business innovation activities to succeed, entrepreneurs themselves must determine a "strategy" formulated after an analysis of the business environment facing their company.35) However, competently steering a company has grown ever more difficult in recent years due to the changes in economic structure described in Section 1. - 経済産業省

軸5と共に回動する回動部材、たとえばアッパーブラケット2に、ハンドルバーホルダー12によりハンドルバー11を固定してあり、前記ハンドルバーホルダー12に、メータ13をり付けてある。例文帳に追加

A handlebar 11 is fixed to a turning member, an upper bracket 2 for example, turning with a steering shaft 5 by a handlebar holder 12, and a meter 13 is attached to the handlebar holder 12. - 特許庁

トルクセンサを用いてトーションバーのトルク及び該トルクの入力方向を判定し、該入力方向に応じて適正に制御される電気式動力舵取装置を得る。例文帳に追加

To determine torque of a torsion bar and an input direction of the torque, using a torque sensor, and to conduct proper control in response to the input direction. - 特許庁

走行車等において、進行時の舵取りと制動を行わせる油圧回路のプッシュシリンダに、パワステリリーフ弁を高圧用外部配管により接続する際に生じる難点の解消。例文帳に追加

To solve difficulties occurring when connecting a power steering relief valve to a push cylinder of a hydraulic circuit performing steering and braking during traveling with an external piping for high pressure. - 特許庁

船外機の操角固定装置について、摩擦板がスイベルブラケットよりも前方に張り出さないように装置全体をコンパクトなものとし、該装置を後付けによりり付けることができるようにする。例文帳に追加

To make compact an entire device by preventing a friction plate from bulging more than a swivel bracket and to attach the device posteriorly in the steering angle fixing device of an outboard engine. - 特許庁

また、回転規制機構90内には変位センサ92が配設されており、その変位センサ92によって中間歯車62の変位を検出することにより、操トルクが得される。例文帳に追加

Further, a displacement sensor 92 is arranged in the rotation regulating mechanism 90, and the steering torque is acquired by detecting the displacement of the intermediate gear 62 by the displacement sensor 92. - 特許庁

反力トルクセンサ8からのトルク検出信号Tからシミーやジャダーに相当する高周波数成分をり出し、この高周波数成分に基づいてシミーやジャダー等の振動入力の有無を判断する。例文帳に追加

Existence of vibration input of the shimmy, the judder, etc. is judged in accordance with a high frequency component by fetching the high frequency component equivalent to the shimmy and the judder from a torque detection signal T from a steering reaction torque sensor 8. - 特許庁

特に自動車のサーボ操装置のためのモータ/ポンプ複合体(10)はモータ/ポンプユニット(14)と、このモータ/ポンプユニット(14)をり囲む外側ハウジング(12)とを有する。例文帳に追加

This motor and pump complex (10), especially for a vehicular servo steering device, has a motor and pump unit (14) and an outer housing (12) surrounding the motor and pump unit (14). - 特許庁

ステアリングハンドルは、ステアリングシャフトに付けるハブ41に、運転者が握って操する左右一対の把持部44L,44Rを備える。例文帳に追加

The steering handwheel has a pair of right and left grip portions 44L, 44R gripped and steered by a driver, on a hub 41 mounted on a steering shaft. - 特許庁

ハンドル操作による舵取りの伝達を2本のケーブルを介して行う自動車のパワーステアリング装置において、前記2本のケーブルが中立位置にあることを極めて容易に確認すること。例文帳に追加

To very easily recognize that two cables are in a neutral position in a power steering device for an automobile carrying out transmission of steering by steering wheel operation via the two cables. - 特許庁

接触摺動する部分を含まず、耐久性を向上させた回転角検出装置、これを用いて回転トルクを検出するトルク検出装置、及びこれらを備える舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rotary angle detector improving durability without including a contacting and sliding part, a torque detector detecting rotary torque using it and a steering device provided with them. - 特許庁

最大値・最小値検出方法、最大値・最小値検出装置、その最大値・最小値検出装置を備えたトルク検出装置及び舵取装置例文帳に追加

MAXIMUM VALUE/MINIMUM VALUE DETECTING METHOD, MAXIMUM VALUE/MINIMUM VALUE DETECTOR, TORQUE DETECTOR AND STEERING DEVICE EQUIPPED WITH THE MAXIMUM VALUE/ MINIMUM VALUE DETECTOR - 特許庁

前輪5の操をするハンドル12の左右両端にはブレーキレバ13,13が付けてあり、ブレーキシューを含むブレーキ装置14,15とは前ブレーキワイヤ16、後ブレーキワイヤ17によって連結されている。例文帳に追加

Brake levers 13 and 13 are installed on the left and right both ends of a handlebar 12 for steering the front wheel 5, and brake devices 14 and 15 including a brake shoe are connected by a front brake wire 16 and a rear brake wire 17. - 特許庁

ロック機構3の駆動装置としてソレノイドを採用する場合において、そのロック機構の組付け、替え時間の短縮化を実現可能な伝達比可変操装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission ratio variable device capable of shortening the time required for assembling and replacing a lock mechanism 3 employing a solenoid as a device for driving the lock mechanism 3. - 特許庁

バッテリ式乗用走行車が手動走行モードにあり、舵取り機構25とステアリングハンドル7とが連結されており、且つ、電磁クラッチブレーキ解除スイッチ28がオンの場合に電磁クラッチブレーキ15を解除可能にする。例文帳に追加

The electromagnetic clutch brake 15 is releasable when the battery type travel riding vehicle is in manual travel mode, a steering mechanism 25 is connected with a steering wheel 7, and an electromagnetic clutch brake releasing switch 28 is on. - 特許庁

電流センサの有するヒステリシス特性の影響をり除き、正確なブラシレスモータの制御を行うことができ、良好な操フィーリングが得られる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motor power steering system in which a brushless motor can be controlled accurately by eliminating the effect of hysteresis characteristics of a current sensor and a good steering feeling can be attained. - 特許庁

このため、コンソールボックス5に形成されたホルダ6から携帯機3をり外すことによって、ステアリング41及び角検出部51を車両から分離することができる。例文帳に追加

Therefore, by removing the portable machine 3 from a holder 6 which is formed in a console box 5, the steering wheel 41 and the rudder angle detecting section 51 can be separated from the vehicle. - 特許庁

従来の、ポリアミド樹脂製の歯車に比べて耐久性能に優れる上、寸法安定性にも優れた新規な歯車と、それを用いた減速機と、かかる減速機を用いた電動式動力舵取装置とを提供する。例文帳に追加

To provide a gear having more excellent durability than a conventional gear made of polyamide resin and excellent dimensional stability, and to provide a speed reducer using the gear, and an electric power steering device using the speed reducer. - 特許庁

これにより、操角検知装置の構成部品点数を削減し小型化することが可能となり、また、後付でも簡単にり付けることができるようになる。例文帳に追加

Thereby, the number of the constitutional parts of the angle detection device is reduced and the device can be miniaturized and can be additionally fixing afterward. - 特許庁

自動二輪車の車体前部に設けられたフロントバンパー40において、フロントバンパー40は、前輪2の操部を構成する左側のフロントフォーク3にり付けられている。例文帳に追加

A front bumper 40 of a motorcycle is provided on a front part of a motorcycle body and the front bumper 40 is mounted on a left front fork 3 constituting a steering part of a front wheel 2. - 特許庁

はす歯付きベルトとの噛み合いを確実に維持でき、しかも従動プーリの歯部の加工や組み付け作業を容易として効率よく製造することができる電動舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric steering device capable of certainly maintaining engagement with a belt with helical teeth and efficiently manufactured by facilitating processing and assembling work of a tooth part of a driven pulley. - 特許庁

第1及び第2管形部材61,63は、操チューブ18aを貫通させて受けるように寸法決めされた孔76,86を各々備えている。例文帳に追加

The first and second pipe-like members 61, 63 are provided with holes 76, 86 dimensioned so as to penetrate and receive the steering tube 18a respectively. - 特許庁

そして、アクチュエータ作動手段により、少なくとも1輪の車輪が、得された角でトーイン又はトーアウトされるように、アクチュエータが作動される。例文帳に追加

An actuator is operated such that toe-in and toe-out of at least one wheel are performed at the obtained steering angle by an actuator operation means. - 特許庁

り付けやメンテナンスが容易で、特別な防水構造を必要としないニュートラルスイッチを備えた小型船舶の船外機用操ハンドルを提供する。例文帳に追加

To provide a steering rod for an outboard motor of a small marine vessel furnished with a neutral switch easy to mount and maintain and not requiring a special waterproofing structure. - 特許庁

本衝撃吸収ステアリング装置1では、ステアリングホイール2からの回転をステアリングシャフト3と舵取り機構7の間で伝達する中間軸9を有する。例文帳に追加

The shock absorbing steering device 1 has an intermediate shaft 9 for transmitting the rotation of a steering wheel 2 between a steering shaft 3 and a steering mechanism 7. - 特許庁

本衝撃吸収ステアリング装置1では、ステアリングホイール2からの回転を、ステアリングシャフト3と舵取り機構7の間で伝達する中間軸9を有する。例文帳に追加

The shock absorbing steering device 1 has an intermediate shaft 9 for transmitting the rotation of a steering wheel 2 between a steering shaft 3 and a steering mechanism 7. - 特許庁

電動パワーステアリング装置1は、アングルセンサ10で得した情報に基づいてステアリングホイール3の操角度を算出するコントロールユニット20を備える。例文帳に追加

An electric power steering device 1 comprises a control unit 20 for calculating a steering angle of a steering wheel 3 based on the information acquired by the angle sensor 10. - 特許庁

ステアリングホイールにり付けられたハンドルリモコンのキーをステアリングホイールの操角にかかわらずドライバーに正対させるようにする。例文帳に追加

To make a key of a handle remote control mounted on a steering wheel face up to a driver independently of the steering angle of the steering wheel. - 特許庁

回転軸の絶対的回転角度を検出する回転角度検出装置、該回転軸検出装置を用いたトルクセンサ及び舵取装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a rotary angle detector for detecting the absolute rotary angle of a rotary shaft, a torque sensor using the rotary shaft detector and a steering apparatus. - 特許庁

動力舵取装置において、簡単な構造変更にてトーションバーの耐久性を向上でき、しかもトーションバーのねじり剛性の設定の自由度が高いこと。例文帳に追加

To enhance durability of a torsion bar by simple structure modification, and to enhance the setting freedom of torsional rigidity of the torsion bar. - 特許庁

EPASモードおよび手動モードの各々において、コントローラはクラッチ機構を係合させ、これにより舵取り部材とラックアンドピニオンシステムとの間に機械的リンク機構を創出する。例文帳に追加

The controller engages a clutch mechanism in the EPAS mode and the manual mode, respectively, and a mechanical link mechanism is realized between a steering member and a rack-and-pinion system. - 特許庁

簡素な構成でありながら、駆動源が動作していないとき、り付けスペースを増加させることなく、ステアリングホイールを固定するようにした船外機の操装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering device of an outboard motor, fixing a steering wheel without any increase in mounting space when a driving source is not operated in simple constitution. - 特許庁

ラックアンドピニオン式の舵取り装置において、バルブハウジングとピニオンハウジングの連結部の嵩高を是正して軽量化を図ることができ、且つ安価なこと。例文帳に追加

To reduce the weight of a rack and pinion type steering device by correcting the bulkiness of a connecting part between a valve housing and a pinion housing. - 特許庁

動力舵取装置の作動圧力の上昇に応じて移動するピストン58を設け、このピストン58により前記スプールのスプリング側端面に軸方向の推力を付加する例文帳に追加

A piston 58 moving in accordance with the rise of the working pressure of a power steering device is mounted, and the axial thrust is added to the spring side end face of the spool by the piston 58. - 特許庁

車体20にはゴムタイヤ2が設けられ、その車軸3には操アーム4が付けられ、その先端部に両フランジを有する案内車輪6がゴムタイヤ2の前方に設けられ、案内レール9上を転動する。例文帳に追加

A rubber tire 2 is provided on a vehicle body 20, a steering arm 4 is mounted on its axle 3, and the guide wheel 6 having both flanges on its head end part is provided in the front of the rubber tire 2 and rolls on the guide rail 9. - 特許庁

PWM信号のデューティ比を制限することにより、運転者に与える違和感を低減しつつ、舵取機構への負荷を低減することができる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of reducing a load applied to a steering mechanism while reducing discomfort felt by a driver by restricting a duty ratio of a PWM (Pulse Width Modulation) signal. - 特許庁

例文

したがって、第1及び第2はめ合い調整構造は、フロントフォークの操チューブを自転車フレームのヘッドチューブに回転自在にり付けるヘッドセットに対し、軸方向の力を加える。例文帳に追加

Accordingly, the first and second fitting adjustment structures apply axial force to a head set for turnably mounting a steering tube of a front fork to a head tube of a bicycle frame. - 特許庁

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